Jump to content
Sign in to follow this  
Liverpooligan

Nippelitiedon autuutta...

Recommended Posts

Ketkä kaksi pelaajaa ovat voittaneet Valioliigan maalikuninguuden kolmesti peräkkäin? :lala:

Alan Shearer ja Thierry Henry.

------------------------------------------

Pitää vielä mainita, että topicin taso on mielestäni mennyt viime päivinä todella alhaiseksi. Jokainen joka tuntee piston omatunnossaan voisi omalta osaltaan miettiä asiaa.

Ketkä kaksi pelaajaa ovat voittaneet Valioliigan maalikuninguuden kolmesti peräkkäin? :lala:

Ja kuten varmasti monet ihmiset soisivat olevan, kuten myös minä, toivoisiin ns. wikipediattomuutta.:smile:

Saattaa mennä persiilleen, mutta veikkaan ainakin Alan Sheareria. Toinen saattaisi olla yllä mainittu Henry...

E: Hidas;)

Ja kuten varmasti monet ihmiset soisivat olevan, kuten myös minä, toivoisiin ns. wikipediattomuutta.:smile:

Olikos FM:n database sallittu:smile_ani:

Pitää vielä mainita, että topicin taso on mielestäni mennyt viime päivinä todella alhaiseksi. Jokainen joka tuntee piston omatunnossaan voisi omalta osaltaan miettiä asiaa.

En tiedä sitten tarkoititko sitä, että kysymyksiä tulee yksi toisensa jälkeen (mihin olen itsekkin syyllisynyt) tai peräti toisen päälle vai sitä, että kysymyket olisivat helppoja. Jos tuota runsasta esiintymistahtia tarkoitit, niin siihen olisi mielessä lääke, että sovittaisiin niin, että seuraavan kysymyksen saisi laittaa vasta kun edelliseseen on oikea vastaus tullu ja sen laittaisi oikein vastannut ja jos oikeaa vastausta ei viikossa löydy, niin kysymyksen esittäjä kertoo sen muille. Niin ja jos oikein vastannut ei päivän tai kahden aikana ole lisännyt uutta kysymystä niin sitten saisi se joka ehtii lisätä kysymyksen. Tähän ehdotukseen mielipiteitä odottaisin, ainakin toimi eräällä toisella foorumilla hyvin.

Siihen omaan aiakisempaan kysymykseen vastaukset:

Dynamo (taitaa tarkoitta dynamoa, joka mm. pyörän valoista voi löytyä) on voimalaitostyöläisten joukkue Lokomotiv (tarkoittaa veturia) puolestaan rautatietyöläisten joukkue. Arsenalin perustivat asevarikon (nyt en muista minkä paikannimeä) työntekijät. ManU ja CSKA saivatkin vastauksen.

En tiedä sitten tarkoititko sitä, että kysymyksiä tulee yksi toisensa jälkeen (mihin olen itsekkin syyllisynyt) tai peräti toisen päälle vai sitä, että kysymyket olisivat helppoja. Jos tuota runsasta esiintymistahtia tarkoitit, niin siihen olisi mielessä lääke, että sovittaisiin niin, että seuraavan kysymyksen saisi laittaa vasta kun edelliseseen on oikea vastaus tullu ja sen laittaisi oikein vastannut ja jos oikeaa vastausta ei viikossa löydy, niin kysymyksen esittäjä kertoo sen muille. Niin ja jos oikein vastannut ei päivän tai kahden aikana ole lisännyt uutta kysymystä niin sitten saisi se joka ehtii lisätä kysymyksen. Tähän ehdotukseen mielipiteitä odottaisin, ainakin toimi eräällä toisella foorumilla hyvin.

Ihan hyvä ajatus. Muutkin voivat ottaa kantaa, niin voidaan sitten päättää asiasta? Kaikki ajatukset ja mielipiteet tietysti sallittuja eikä mitään ehdotusta julmasti lytätä. Lisäksi en näe järkeä siinä, että muutamaan kertaan on arvailtu täysin mutulla esim. tarkkaa päivämäärää vaikkei välttämättä ole edes mitään tietoa asiasta. Vastailut pitäisi mielestäni siinä tapauksessa jättää niille, jotka vastauksen tietävät. Noh, joihinkin kysymyksiin vastailuun on kyllä varmasti käytetty wikipediaakin, joka ei ole ketjun hengen tapaista... ;)

Juu niinhän se olikin. Ja paikannimi taisi olla Woolwich. Eikä tätä siis wikistä:smile_ani:

Paikannimi oli oikein itse muistelin Wolwichia (yksi o lian vähän), mutta kun nimi ei vaikuttanut siltä minä se oli siinä tarkistuslähteessäni (eräs dokumentti, mahtaako Culelta löytyä sama dokumentti?) niin jätin sen laittamatta.

Scholes#18 :n ajatus on myös minun mielestäni hyvä :thumbsup1:

Mutta toivoisin myös että niitä kysymyksiä mietittäisiin vielä hetki ennen postaamista. Ainakaan minun mielestäni ei ole mitään mieltä kysellä vaikkapa jotain päivämääriä, harvapa näitä muistaa ja ainakin minä miellän nämä ns. "tylsäksi" nippelitiedoksi.

Hyviä kysymyksiä ovat juuri ne joissa kysytään vaikkapa näitä syntytarinoita seuran nimelle, paidan värille ja niin edespäin.

Yksi topicin tarkoituksista kuitenkin lienee tuoda näitä mielenkiintoisia yksityiskohtia muiden tietoon eikä niinkään se, että yritetään kerätä mahdollisimman monta oikeaa vastausta.

Ihan hyvä ajatus. Muutkin voivat ottaa kantaa, niin voidaan sitten päättää asiasta? Kaikki ajatukset ja mielipiteet tietysti sallittuja eikä mitään ehdotusta julmasti lytätä. Lisäksi en näe järkeä siinä, että muutamaan kertaan on arvailtu täysin mutulla esim. tarkkaa päivämäärää vaikkei välttämättä ole edes mitään tietoa asiasta. Vastailut pitäisi mielestäni siinä tapauksessa jättää niille, jotka vastauksen tietävät. Noh, joihinkin kysymyksiin vastailuun on kyllä varmasti käytetty wikipediaakin, joka ei ole ketjun hengen tapaista... ;)

Itse olen kanssa sillä kannalla, että ensin yksi ja sitten toinen kysymys, olen myöskin huomannut, että jos en käy vaikka 2 päivään täällä, niin uusia kysymyksiä on about 10, vaikka kaikkiin ei olisi vastannut. Tietysti huomaamattani olen kumminkin tehnyt niin, kun tässä nyt yritän olla rakentava. :smile_ani:

Mutta jos yhteissä päätöksessä sovittaisiin siitä "yksi kysymys kerrallaan" ja "ei huijausta" menetelmillä. Vai mitäs ootte mieltä. Edelliset kirjoittajat ovat loistavasti lähtenee rakentavasti yrittämään parantaa tätä topiccia...

E: Ja sitten sovitaan, ettei ihan tyhmiä kysytä, että laatua kyssäreihin!! (en tiedä omienkaan kysymysten laadusta :D )

Kuinka monta Sir Alex Fergusonin alaisuudessa pelanneen Manun ensimmäisestä 2000 maalista oli omia maaleja?

Jaahas luettiinpa kysymys alunperin väärin. No ounastelisin että keskimäärin joka viideskymmenes maali on oma maali joten tällöin omia maaleja olisi 40. Puhdas arvailukysymyshän tämä on.

Kuinka monta Sir Alex Fergusonin alaisuudessa pelanneen Manun ensimmäisestä 2000 maalista oli omia maaleja?

52? Meikän syntymäpäivä jaettuna kuudella kertaa isäni syntymäpäivä jaettuna serkkujeni lukumäärällä miinus10. Ei voi mennä väärin.

heh heh. lähes varma tieto!

Veikkaan epäonnen numeroa eli 13?

ot: Epäonnen päivä on virallisesti sunnuntai 22. eikä 13. perjantai. Juliaaninen kalenteri nähkääs.

Ihan puhdas veikkaus 16?

Veikkaan epäonnen numeroa eli 13?

Puhdas arvaus 19.

Lisäksi en näe järkeä siinä, että muutamaan kertaan on arvailtu täysin mutulla esim. tarkkaa päivämäärää vaikkei välttämättä ole edes mitään tietoa asiasta. Vastailut pitäisi mielestäni siinä tapauksessa jättää niille, jotka vastauksen tietävät.

Viimeiseen ehdoton sama.

Luinpa aimmennin kysymyksen väärin.

Puhdas arvailukysymyshän tämä on. Toki joku voi kaivaa tästä tilaston esille kuten Koskis on varmaankin tehnyt.

Veikataan nyt että keskimäärin joka 50 maali olisi oma maali jolloin omia maaleja olisi 40.

Heitetään vastaus tähän: Eli vastaus on 42 maalia.

Kattelin Fergie's 2000, eli dvdtä jossa näytetään kaikki Fergusonin aikana tulleet maalit. Siinä sitten oli kaikki Manun maalintekijät sinä aikana ja tämä pisti silmään.