Jump to content
Frank

Täällä keskustellaan moderaattoreiden toiminnasta

Recommended Posts

Joo tärkeitä pelaajia kamppailua ajatellen ovat poissa: Vieira, Roy Keane, Ruud, Robärt Piree(vittumainen ranskalainen ego),.....

Inhokkini Arsessa: homoseksuali, thierry, lehmann,... hmmm vähän mitäänsanomattomaksi jää kyllä arsenalin porukka.

On siellä Hlebiä ja sellasta mutta heille on mennyt liian hyvin jakeluun että ei kannata mennä mukaan kavereiden kuumenteluihin.

Henry ja C.Ronaldo saattas olla yks tanssipari...

MODERAATTORIT HUOMIO!

Miksi ManUn-kannattajat saavat viljellä törkeää kieltä, mutta muiden joukkueiden kannattajat saavat heti bannia? Yleinen käytäntö näillä sivuilla lienee se, että ManU-moderaattorit katsoo läpi sormien "omiensa" jutut. Puhumattakaan muiden joukkueiden kannattajien keskusteluiden terrorisoimisesta ManU kannattajien toimesta.

Ettekö ihmettele miksei täällä näissä keskusteluissa ole kuin ManU-faneja (ja muutama neutraali joo-joo-mies) . Esim. KAIKKI Chelsean-fanit ovat jättäneet nämä sivut jo aikoja sitten. Ei ole kiva keskustella omasta suosikki joukkueestaan (koko ajan joutuu olemaan puolustuskannalla) toisten häiritessä keskustelua ala-arvoisilla kommenteillaan. En usko että tämä pysyy kovinkaan pitkään kiinnostavana foorumina pelkkien ManU-fanien keskusteluilla. Onneksi löytyy muita keskustelufoorumeita.

Miksi ManUn-kannattajat saavat viljellä törkeää kieltä, mutta muiden joukkueiden kannattajat saavat heti bannia? Yleinen käytäntö näillä sivuilla lienee se, että ManU-moderaattorit katsoo läpi sormien "omiensa" jutut. Puhumattakaan muiden joukkueiden kannattajien keskusteluiden terrorisoimisesta ManU kannattajien toimesta.

Kyllä tässä varmaan totuuden siementä löytyy, mutta ei se ihan näin mustavalkoista ole. Käsittääkseni ManU-faneille on yhtä lailla annettu banneja.

Ettekö ihmettele miksei täällä näissä keskusteluissa ole kuin ManU-faneja (ja muutama neutraali joo-joo-mies) . Esim. KAIKKI Chelsean-fanit ovat jättäneet nämä sivut jo aikoja sitten. Ei ole kiva keskustella omasta suosikki joukkueestaan (koko ajan joutuu olemaan puolustuskannalla) toisten häiritessä keskustelua ala-arvoisilla kommenteillaan. En usko että tämä pysyy kovinkaan pitkään kiinnostavana foorumina pelkkien ManU-fanien keskusteluilla. Onneksi löytyy muita keskustelufoorumeita.

Onhan täällä muitakin. Jos sä esimerkiksi väität, että Antiko tai Wilson on neutraaleja joo-joo miehiä, niin metsään menet. He osaavat keskustella asiallisesti, vaikka ovatkin niin saatanan umpiluupäitä mielipiteidensä kanssa. Toisin kuin eräät... ;)

Chelsea-fanien kanssa keskustelusta ei kyllä ole tullut yhtään mitään. Montaa järkevää, perusteltua lausuntoa en heidän suustaan ole täällä kuullut. Yksi fiksumpi Chelsea-kaveri täällä taitaa olla. Missä helvetissä ne muut on? No... Eihän niitä taida juuri olla. Kun suurin osa suomalaisista Chelsean kannattajista taitaa olla niitä 90-luvulla tai hieman aiemmin syntyneitä, juuri jalkapallosta kiinnostuneita nuoria. Kommentointi on sen luokkaista sitten. "Tunnustakaa vaan, että ootte kaikki niin saatanan katkeria. Sehän näkyy jokaisessa kirjotuksessa. Lälläslää, ettäs meillä menee hyvin."

Eikä tää ollut piikki Chelsean vanhempaa kannattajakaartia kohtaan. Käsittääkseni he itsekin ovat pahoillaan tilanteesta, ja minäkin olen heidän puolestaan. Luulen, että he ymmärtävät käyttäytyä asiallisesti. Vaikka nyt onkin syytä juhlaan, niin vittuilla ei kannata liikaa, sillä ei aina näin hyvin mene.

Edit: Ja niin, moderaattorit tosiaan antaa sen virallisen vastauksen. Kunhan tässä tuumiskelen..

Siinä viestien vieressä vasemmassa reunassa on kolmio, jossa on huutomerkki - klikkaa siitä, niin herätät moderaattorien ja minun huomion. Itse en ehdi noita kaikkia viestejä läpi juoksemaan.

Mutta tuo viesti on kyllä aikamoinen riman alitus...

Ensinnäkin voisit perustella mitä bannaamisen arvoista tuossa on, vaikka surkea postaushan tuo kieltämättä on. Tai siis, mitä sääntökohtaa tuo rikkoo.

Toisekseen, luuletko tosiaan moderaattorina olemisen olevan aina niin nautinnollista kun joutuu toisinaan lukemaan sivukaupalla pa**aa joka kiinnostaa yhtä paljon kuin armeijan näkkileipä? Bannaukset ovat johtuneet rajuista sääntörikkomuksista ja itse moderaattorina olen sitä mieltä, että ne ovat kaikki olleet oikeutettuja ja tasapuolisesia. Viestejä on poistettu joskus hyvinkin rankalla kädellä.

Kyseinen käyttäjä on saanut useita epävirallisia varoituksia, mutta ei bannia koska kuitenkin hänen aktiivisuutensa ja ajoittain viestiensä sisältö on ollut foorumia "rikastuttava".

Onhan tossa varmaan se ihan oikea pointti, että "vanhan kaartin sisäpiiriläisille" ei niin helposti napsahda bannia. Toisaalta, nyt kun miettii, niin moderaattoreiden toiminta on ollut jokseenkin täydellisen oikeudenmukaista. Kuinka moni "vanhan kaartin sisäpiiriläisistä" olisi edes ansainnut bannia?

Tarkotukseni ei ole provosoida, vaikka julkisesti annankin palautetta. Halusin kuulla myös muidenkin mielipiteitä asiasta. Tälläinen maku silti mulle on näiden sivujen toiminnasta jäänyt, moderaattoreiden työtä yhtään väheksymättä/mollaamatta.

Voin vakuuttaa että yleisten tapojen, sääntöjen, lakien, ja moderoinnin osalta kukaan ei täällä ole paremmassa arvossa kannattamansa joukkueen perusteella. Usko pois niin bannilistalta löytyy monien seurojen kannattajia, mukaan lukien Unitedin kuin Chelseankin kannattajia. (Sekä yksi hemmo joka hunttasi kahdella nikillään eri seuroja).

Syy siihen että foorumilla on valtava määrä Unitedin kannattajia on se, että kun foorumi syntyi niin entinen unitedwebin foorumi integroitiin (uuh, hieno sana :D) paitsion foorumin osaksi. Korviini ei ole kantautunut mitään tietoa mistään "ryhmässä jätetään tämä foorumi"-hengestä. Itseasiassa pikkuhiljaa eri seurojen kannattajia tulee tänne lisää, mikä on loistava asia. Samalla myös suhdeluvut eri kannattajakuntien välillä tasoittuvat.

Tuossa lainaamassa waynen viestissä ei ole mitään syytä, minkä takia pitäisi ko. käyttäjä bannata. Freddy Ljungbergin kutsuminen homoseksuaaliksi johtuu kaiketi hänen metroseksuaalisuudestaan (uskomatonta hölynpölyä muuten), ja siitä että jannu on toiminut erään vaateyrityksen kalsarimallina. Tämäntyyppistä piikittelyä on varmasti joka toisen pelaajan kohdalla, eikä sitä kukaan ole ottanut turhan raskaasti. Löytyy Hevosnaamaa, apinaa, maantierosvoa ja ties mitä. (apina-sanalla piikittely on muuten mielenkiintoinen aihe. Valkoista miestä saa haukkua apinaksi, mustaa ei. tasa-arvo ja tabut käsi kädessä jne...)

Nimimerkki waynen viesteistä on puhuttu useasti ennenkin, ja varoituksiakin on sadellut. Joku sanoi jossain hyvin: "aina kun käy mielessä että tuo käyttäjä ansaitsi parin viikon jäähyn, niin sitten se keksii juuri silloin postata jotain hyvää ja asiallista". :D Otetaan tämä nyt tässä esille, ehkä waynekin tämän lukaisee, ja oppii tässä ja nyt lukaisemaan viestinsä, ennenkuin painaa "submit post"-nappia.

Onhan tossa varmaan se ihan oikea pointti, että "vanhan kaartin sisäpiiriläisille" ei niin helposti napsahda bannia. Toisaalta, nyt kun miettii, niin moderaattoreiden toiminta on ollut jokseenkin täydellisen oikeudenmukaista. Kuinka moni "vanhan kaartin sisäpiiriläisistä" olisi edes ansainnut bannia?

Onhan tuo totta. Tosin syy ei ole se, että vanhoja, liian monta miljoonaa viestiä kirjoittaneita käyttäjiä suosittaisiin, vaan siitä, että vanhoista käyttäjistä tiedetään että heiltä tulee asiallistakin tekstiä. Uusi käyttäjä, jonka viidestä ensimmäisestä viestistä neljä on täyttä kuraa ja yksi sinne päin, antaa kuvan että hänellä ei ole mitään annettavaa foorumille. Banni on aika ilmeinen tällöin.

Homoseksuaaliksi kutsuminen on kylläkin jonkinasteista rasismia. Siitä on aikanaan bannia annettu, mutta muistaakseni silloin se kohdistui toiseen käyttäjään.

Jos mä nimittäisin Ljungbergiä heteroksi niin sekin olisi varmaan myös haukkumista...

Noh oli miten oli niin kiinnitän tästä eteenpäin enemmän huomiota siihen miten asiani esitän. Tapana on vain vähän korostella juttuja että se pointti tulisi useammalle selväksi.

Henkilökohtaisesti en pidä siitä, että pelaajia kutsutaan hevosnaamoiksi, balleriinoiksi ja homoiksi, vaikka ne sitten niitä olisikin.

Mielestäni palaute oli kuitenkin ihan asiallinen, vaikkakin erikoinen avaus foorumilla :blink:

Tervetuloa mukaan joukkoon!

MODERAATTORIT HUOMIO!

Minä olen bannannut yhtä paljon Unitedin kannattajia kuin muiden seurojen yhteensä. Ketään en ole monottanut itseeni tai mielipiteisiini kohdistuneista postauksista.

Tuo huutomerkkijuttu on juuri siksi, että joskus menee ohi silmien postauksia kun tuon integroitumisen jälkeen käyttäjämäärä on noussut reippaasti.

Postaapa kaksikymmentä järkevää niin varmasti saat pienet lipsahdukset anteeksi. Jokainen on joskus joko humalassa tai tunnekuohun vallassa, joskus molempia.

Lisäksi käyttäjien tunnettuus helpottaa erottamaan viestien huumoriasteen, koska kaikkien huumori ei tunnu aukeavan joillekin koskaan.

Lisäksi noissa kyllä huomioidaan mahdollinen provosointi. Ne viestit joista bannia on heilahtanut, ovat tulleet useiden varoitusten jälkeen sekä sisältäneet sellaista tekstiä jota kuvottaa lukea.

Myöskin huomionarvoista on se, onko käyttäjä ns. "huutelemassa vieraisiin pöytiin" off-topiccia.

"aina kun käy mielessä että tuo käyttäjä ansaitsi parin viikon jäähyn, niin sitten se keksii juuri silloin postata jotain hyvää ja asiallista"

Kuulostaa jostain syystä tutulta.

Kun lukee muutaman kymmenen tuhatta viestiä, suhtautuminen kehittyy sellaiseksi, ettei tosiaankaan takerru yhteen tai kahteen sanaan, jolleivat ne ole todella luovasti törkeitä.

Tarkotukseni ei ole provosoida, vaikka julkisesti annankin palautetta. Halusin kuulla myös muidenkin mielipiteitä asiasta. Tälläinen maku silti mulle on näiden sivujen toiminnasta jäänyt, moderaattoreiden työtä yhtään väheksymättä/mollaamatta.

Ei provosoiduta, mutta miten kauan olet täällä pyörinyt nk. passiivisena seuraamassa toimintaamme? Ei kannata arvottaa koko sivustoa/foorumia muutaman ongelmakäyttäjän vuoksi, niitä on joka paikassa.

Ja ensimmäinen lause muuten oli vale, tajusin juuri tarttuneeni heti liki jokaiseen postaukseesi.:mrgreen:

Mun mielest Frankin ketjunavaus oli ihan loistava :hug: se on vaa hyvä et tulee keskusteluu tästäki mut ei mulla ainakaa mitää valittamista moderoinnista.. peukkuu vaa kaikille modeille :mrgreen: hyvin ovat hommansa hoitaneet..

Enpä ole kyllä huomannut modejen osalta minkäänlaista suosimista kenenkään joukkueen kannattajia kohtaa.

Jos itse kuuluisin tuohon arvovaltaiseen ryhmään, niin olisin vieläkin kovempi puuttumaan tiettyihin asioihin Chättilyt ketjuissa, turhat muutaman sanan viestit, ketjun aiheesta eksyminen(tätä on välillä aivan liikaa) jne.. Määräaikaisia bannauksia vaan niille jotka eivät varoituksista usko ja jos sekään ei auta niin sitten poistetaan kokonaan vahvuudesta.

Unitedin kannattajat varmasti kirjoittavatkin eniten palstalle, joten senkin takia meidän asiattomia viestejä pääsee läpi modejen seulasta enempi kuin muiden. Ja kuten sanottua ei muutakuin raportoimaan asiattomista viesteistä niin sekin voisi auttaa hivenen... Tai sitten ei ;)

No tämähän oli vaan nuoleskelua modejen suuntaan, minun viestejä ei tarvitse poistaa sitten ikinä vaikka mitä niissä lukisikin ;)

Itse en edes kiinnitä huomiota kenne viestejä poistan, jos poistamiseen on aihetta. Olen poistanut monien Manu fanien viestejä ja myös muittenkin. Jos säännöt rikkoutuvat se on aivan sama vaikka kirjottaja oli itse Webmaster niin viesti on syytä poistaa (ehkä tässä tapauksessa harkitsin pari kertaa) ;).

Seuratkaa sääntöjä niin viestejä ei poisteta! :rules:

No tämähän oli vaan nuoleskelua modejen suuntaan, minun viestejä ei tarvitse poistaa sitten ikinä vaikka mitä niissä lukisikin ;)

Sopimastamamme suojelurahasta ei ole vielä saapunut syyskuun erää ruskeassa kirjekuoressa, joten olet yhtälailla vaaravyöhykkeellä :shades:

Sopimastamamme suojelurahasta ei ole vielä saapunut syyskuun erää ruskeassa kirjekuoressa, joten olet yhtälailla vaaravyöhykkeellä :shades:

Hys hys... Paljastuin... Syyskuun rahat voit noutaa Old Traffordin vahtimestarilta. :D

Viime aikoina on synytynyt jälleen keskustelua moderaattoreiden toiminnasta. Otan tähän nyt yhden esimerkin käyttäjä #17:n viestistä:

Ei ehkä todella hyvä, mutta Suomen paras. En taida sitä pahemmin lukea ? Juu en, tulen vain ilman mitään tietoja asiasta provoamaan. Itse olet vain tainnut lukea vääriä topikkeja, kyllä siellä jalkapallosta puhuttaessa on pirusti hyvää juttua. Taidat olla vain aika herkkä hiuksista vittuun, varmasti kova panemaan-jutuille, että vain ne jäävät mieleesi käyntisi jälkeen. Myös siitä pidän kyseisessä foorumissa, että siellä saa vähän juttu karkailla ja vähän saa provota, ilman että bannataan, tai siirretää viestejä johonkin off-topic-paikkaan, niinkuin täällä ilmeisesti aika herkästi tehdään, kun tuo minunkin viestini siirrettiin. Siitä tuleekin mieleeni kysymys. Miten kuuluu vastata tai saada oma mielipide julkisuuteen, esim. juuri tälläisessä tilanteessa kun videotopikissa yksi pilkkaa jotakin asiaan kuulumatonta, ja joku toinen haluaa kertoa oman kantansa asiaan. Mitä tehdä ? Pitääkö kertoa se yv:llä jolloin et saakkaan mielipidettäsi kaikkien tietoisuuteen. Vai siis onko tämän topikin tarkoitus juuri se, että täällä sitten aletaan keskustelemaan kyseisistä offtopicin asioista ? Itse olen saanut sen käsityksen, että täällä vain käydään katsomassa onko täällä omia viestejä, ja otetaan opiksi. Olenko ymmärtänyt täysin väärin ?

Mitä mieltä täällä käyttäjät yleisesti on moderaattoreiden linjasta viestien poistamisessa/siirtelyssä? Enkä nyt halua vertauksia muihin foorumeihin. Kertokaa kaikki muutkin asiat mitä mieleen tuleen, joko valittamista tai poikkeuksellisesti jopa kehuja.

Millainen kuva porukalla on Paitsio.comin foorumista?

Mitä siltä haluatte?

Antakaa palautetta mistä vaan keksitte!

Ilman palautetta moderaattoreiden ei ole helppo tehdä työtänsä.

Me kaikki moderaattorit osallistutaan kumminkin mukaan keskusteluhin ja toimitaan moderaattoreina ihan omien nickien kautta. Koittakaa kumminkin käyttäjät ymmärtää sitä, että meilläkin omat mielipiteemme ja mekin kannatamme jotain seuraa. Se, että olemme modeja ei tarkoita sitä, että emme saisi täällä kirjoittaa tai osallistua keskusteluun. Jos joku mode vastaa lievään provoon, lievällä provolla ei siitä tarvi vetää sen enempää hernettä nenään, kun kenenkään muunkaan käyttäjän viestistä. Kyllä me modet poistellaan toisiemmikin viestejä jos ne rikkoo sääntöjä ym.

Mielummin minä ainakin luen siistejä ketjuja, jossa puhutaan oikeasti asiaa, kun ketjuja jossa käydään välillä kiinassa, australiassa, etelänävalla, zizzizi landiassa, kun aiheena oli Suomi. Tämä on minun mielipide asiasta.

Antakaa palautetta jos ette ole tyytyväisiä, kuten G. Rossi sanoi. Harvemmin tänne eksyy huonoa palautetta kumminkaan, joten miten me voidaan tietää miten kehittää toimintaa.

Mielummin minä ainakin luen siistejä ketjuja, jossa puhutaan oikeasti asiaa, kun ketjuja jossa käydään välillä kiinassa, australiassa, etelänävalla, zizzizi landiassa, kun aiheena oli Suomi. Tämä on minun mielipide asiasta.

Sama homma minulla. Sen takia en tykkää juuri esim. ff2:sta, koska topicit karkaavat siellä helposti liikaa ohi aiheesta. Myös nuo muutaman sanan viestit jossa ei ole mitään sisältöä, voitanee poistaa. Tähän mennessä foorumi on ollut suht siisti ja helppo lukuinen. Itse ainakin olen viihtynyt. Siitä kiitos modeille ja muille käyttäjille.

Sen takia en tykkää juuri esim. ff2:sta, koska topicit karkaavat siellä helposti liikaa ohi aiheesta. Myös nuo muutaman sanan viestit jossa ei ole mitään sisältöä, voitanee poistaa. Tähän mennessä foorumi on ollut suht siisti ja helppo lukuinen. Itse ainakin olen viihtynyt. Siitä kiitos modeille ja muille käyttäjille.

Huomattavasti asiallisempi ja rauhallisempi foorumi (parempi),aktiivisia käyttäjiä on sopivasti ja juuri mainitsemiasi yhden lauseen ihmeitä ei nykyään kauheammin esiinny.

Kukapa siitä (FF) tykkäisi...Viime visiitistä tulee täyteen kutakuinkin 2kk ja silloinkin kävin nauramassa kuvafoorumin mukahauskuuksille :notlistening:

Mitä mieltä täällä käyttäjät yleisesti on moderaattoreiden linjasta viestien poistamisessa/siirtelyssä? Enkä nyt halua vertauksia muihin foorumeihin. Kertokaa kaikki muutkin asiat mitä mieleen tuleen, joko valittamista tai poikkeuksellisesti jopa kehuja.

Millainen kuva porukalla on Paitsio.comin foorumista?

Annetaan vaan modejen tehdä "työnsä" rauhassa. Hyvä, että ollaan tiukkoja niin ei pääse keskustelut väärille raiteille. Pari minunkin viestiä on taidettu poistaa, mutta yhtä kaikki, jos ohi aiheesta tai muuta häikkää niin siit vaan.

Mä oon ainaki todella tyytyväinen foorumiin. Niin paljon alkaa olla asia-kirjoittajia, ettei ehdi lukemaan lähellekään kaikkia ketjuja. Ja sehän on modejen ansiota, koska "häirikkö-viestit" on ehditty poistaa ;) eipä niitä taida kovin paljon edes olla.

Kiitokset modeille! Pidetää paitsio jatkossakin puhtaana :)

Itse olen suhteellisen tyytyväinen paitsion modejen toimintaan. Yksi asia joka pistää kuitenkin silmään on se että modet päästävät oman suosikkijoukkueen kannattajien provot ja v*ttuilut helpommin sormien läpi kuin muiden joukkuieden kannattajien vastaavat.

Yksi asia joka pistää kuitenkin silmään on se että modet päästävät oman suosikkijoukkueen kannattajien provot ja v*ttuilut helpommin sormien läpi kuin muiden joukkuieden kannattajien vastaavat.

O.K.

En tiedä miten paljon luet osioita, joissa moderaattoreiden suosikkijoukkueiden fanit kirjoittavat. Selvää kai kaikille on, että ManU-faneja on eniten modeina. Tämä johtaa juurensa Unitedwebistä, joka Paitsio oli ennen. Moderaattoreina on nyt: Yksi Poolisti, yksi Interisti, viisi Manu-fania + yksi ELK-alueen valvoja sekä itse Webmaster, joka luonnollisesti on Manu-fani (Unitedweb).

Tästä on ollut ennenkin juttua. Mielestäni tämä ei pidä paikkaansa, ainakaan täysin. Otetaan nyt ehkä huonoksikin esimerkiksi CR#7:n kommentointi aiemmin viikolla jossakin Italia-alueen ketjussa ---> osaltaan johti bannaukseen. Jos katsastellaan viime kauden ManU-Roma kohtaamisia, joka ehkä on sinulle sopiva aihe, niin liikkeellä oli monelaisia provoja ja v*ttuiluja. Tämä puolestaan johtuu varmastikin ottelun aikaisesta tunnevyörystä. Mutta voin kertoa, monia viestejä olevan poistettu ja kenties käyttäjiäkin varoitettu käytöksestään.

Itselleni on aivan sama kuka provoilee. Tämä on yleinen foorumi ja se ketä ei noudata sääntöjä saa rangaistuksen. Toki en voi täysin väittää, että tämä aina toimii 100%. Mutta itse ainakin pyrin puolueettomuuteen väriin katsomatta. Jos joskus jotain menee ohi, saa näpäyttää modeja - aivan vapaasti. Tälläisiäkin tapauksia on. Henkilökohtaisesti voin sanoa, että itseäni v*tuttaa jotkut käyttäjät, myös ManU-faneista tietyt käyttäjät. Sen enempää nimiä mainitsematta. Siinä postin alla on punainen kolmio, jota saa painaa jos joku ottaa päähän.

Hyvä huomio tämäkin, kiitokset palautteesta!

Vaikka en ole samaa mieltä tilanteesta. Kertokaa toki muutkin oletteko huomanneet tälläistä, silloin modet katsovat peiliin.

Itselläni alkuun aiheutti syvää vitutusta tämä Manulaisuus, kun tämän pitäisi olla kaikille joukkueille tarkoitettu fora. Niinkuin onkin. En tietty ole täällä foorumilla turhan pitkään pyörinyt joten en osaa sanoa minkälainen foorumi Unitedweb oli.

Mutta IRC:ssä mitä nyt olen tiettyihin henkilöihin tutustunut, niin vaikuttavat ihan fiksuilta vaikka kannattavatkin ManUa/Liverpoolia ( ;) ) Kunhan tänne saadaan järkeviä Espanjan-sarjan kannattajia niin saadaan tasoitettua tätä Englanti vs muut suhdetta. En ole itse havainnut mitään huonoa modejen toiminnassa ainakaan tähän mennessä, jatkakaa samaan malliin.

Kirjoitus- ja kielioppivirheet menevät nyt kyllä kaljapullon piikkiin.