Jump to content
Sign in to follow this  
jone

Cl

Recommended Posts

re

Tottakai kokemus auttaa, mutta tässä on taas Sinulla perinteinen muna/kana kysymys.

Väitän, että kaikki noista mainitsemistasi kolmesta pelaajasta pystyy syöttämään 10m syötön omille, jos vastaanottava pelaaja on pelattavissa.

Eikä se "poikien" ikä keneltäkään unohdu ja siitä ei kannata edes puhua, papereita ei kentällä kysytä.

Se, että kirjoitin Fergusonista kuoriämpärinä, tarkoitti mm. tuota syöttösuuntien pientä määrää ylöspäin, eli vastustaja tiesi etukäteen tarkasti, miten Manu aloittaa pelin ja näinollen syöttösuunnat ylöspäin oli hyvin tukittu.

En mä tietenkään Manua mitenkään dissaa, niillähän on loistokausi ! Manullahan on jengissä hieno sekoitus nuoruutta ja kokemusta. Nyt vain näin pelin niin, että noi kaksi kohtaa eilen petti Manulla eli Manu hävisi pelin parhaiden pelaajien vertailussa + managerin toiminnassa.

Eli mikä Sinun vastaus on alkuperäiseen kysymykseeni, pelaako Ronaldo koskaan CL:n vieraspeliä hyvin ?

jone

Ei, Ronaldo ei juurikaan ole pelannut hyvin vieraskentällä ja ei ole muukaan ManU.

Ja ilman muuta olen kanssasi samaa mieltä siitä, että eilinen peli oli taktisesti köyhää maustettuna erittäin huonolla puolustamisella. Toki uskon, että Carrick, Scholes ja Giggs pystyvät tekemään 10m syöttöjä, mutta olen myös sitä mieltä, että kyse ei ollut pelkästään R&R:n sijoittumisesta vaan juurikin tuosta meidän huonosta taktiikasta ja Milanin hyvästä pelistä johtuvaa.

Minusta vain tuntuu raa'alta katsoa sivusta kun joka puolella Ronaldon ja Rooneyn huonoa peliä pidetään jotenkin syyllisenä tappioon, kun kaiken kaikkiaan kukaan ei pelannut hyvin. Voisi olla helpompaa henkisestikin lähteä tekemään maaleja jos omissa ei soisi koko ajan naurettavien virheiden takia.

Toki olen itsekin pettynyt, mutta jos joku olisi elokuussa sanonut ManUn olevan toukokuussa neljän pisteen päässä mestaruudesta, FA Cupin finaalissa ja häviävänä osapuolena Mestarien liigan välierissä, niin olisin nauranut päin naamaa.

Tässä vielä ManUn viimeisen kolmen kauden UCL vierasmatsit:

UNITED AWAY IN EUROPE

SEASON 2004/05

DREW 2-2 at Lyon

DREW 0-0 at Sparta

LOST 3-0 at Fenerbache

LOST 1-0 at AC Milan

SEASON 2005/06

DREW 0-0 with Villarreal

LOST 1-0 to Lille

LOST 2-1 to Benfica

SEASON 2006/07

WON 1-0 at Benfica

LOST 1-0 at FC Copenhagen

LOST 1-0 at Celtic

WON 1-0 at Lille

LOST 2-1 at Roma

LOST 3-0 at AC Milan

re:

Joku (en tietenkään minä) voisi todeta, että tossahan ne Ronaldon pelit CL:ssä olikin :-)

Taisi tulla Manuun jo kautta aikaisemmin, mutta eipä kait paljoa silloin CL:ää

pelannut ?

Ei nyt liian tosissaan kannata ottaa tätä :-)

jone

Pelkkää Ronaldoa ei tästä häviöstä voi syyttää vaikka ainakin kolme ensimmäistä helppoa syöttöä piti laittaa väkisin kantapäällä vastustajalle perussyötön sijasta.

Häviö johtui KOKO joukkueen alisuorituksesta ja munattomasta nyhjäämisestä yhdessä kauden tärkeimmistä peleistä. Sydän puuttui ja se näkyi tulostaululla. Tämä on kieltämättä vaivannut Unitedia viime kausien vierasmatseissa Euroopassa.

Tsempin puuttumisen lisäksi pelissä oli useita virheitä taktisella puolella. Milanin neljän alakerta ja kaksi varmistavaa toimi loistavasti.

4-4-2:n olisi pitänyt vaihtaa heti kun huomattiin että hakataan päätä seinään ja Rooney ei saa pallon palloa.

Toinen moka oli Ronaldon ja Giggsin peluuttaminen "väärillä" laidoilla liian pitkään tuloksettomuudesta huolimatta. Gattuso ( mun mielestä MOM ) oli nyt koko ajan Ronaldon iholla ns. hullun kiilto silmissä.

Laitapakkien hyökkäystä tukevat nousut puuttivat myös lähes kokonaan ( G.Neville - sairas, Brown -topparina, Evra - pelikiellossa ). Arvasin että tarvitaan maaleja, sillä tuolla rampapuolustuksella verkko soisi omissa ainakin kerran.

Neljän sakkiin pääsyä voidaan pitää viime vuosiin verrattuna hyvänä saavutuksena, mutta ottaa päähän kyllä aikas paljon, kun finaali jäi yhden voiton, tai tasurin päähän.

Ps. No eilen ei oikein mikään mennyt putkeen, sanoo iloinen XXXe ylinopeussakon onnellinen omistaja.

Psps. Tosin häviö finaalissa Poolille olisi nostanut Viduduksen vielä aivan toisiin svääreihin...

-Keke Pallister Rosberg

Ja kaikki toivoo Poolin voittoa...

Jep.Taasen finaalissa.T.I.A piti taas paikkansa.Paha paikka vierailla kun katsomo on se ylimääräinen pelaaja.Viitaten otsikkoon,muistaakseni viime vuoden finaalissa puolet hirviporukasta ja useat muut toivoi Arsun voittoa ja harmittelivat kovasti kun Parsa sitten voitti.Miten mahtaa olla nyt?Toivooko esim.Manufanit että Pooli veisi taas finaalin,Hmmm...Dohkenen epäillä...Mielenkiintoinen finaali tulossa ja toivottavasti mennään taas rankuille :tongue: .Ja Kartsa,Kyllä mä sulle tuopposen tarjoan jos Pooli voittaa :redface:

Mä en tiedä futiksesta just yhtään mitään, mutta tohdinpa osallistua muutamalla mietteellä... Eli nythän on koko ajan vaan puhuttu ManUn huonoudesta, syitä sen huonouteen, syytetty Ronaldoa yms. Voiskohan se olla niin että Milan oli kyllä yksinkertaisesti paljon parempi eilen? 3-0, ei jätä juuri selittelyjä!? Tää oli se mitä sanoin et Seedorf ja Kaka on pahimmat, tosin sitten Gattuson jälkeen helpottaa... Eihän Milan huonosti pelannu ekassakaan pelissä? Ainakaan mun mielestä, 2 vierasmaalia yms.yms.

Gattuso tosiaan oli hyvä, parempi, paras eilen, ja oli muuten fiksu veto ottaa äijä vaihtoon ku ManUlaiset alko lämmittää sitä! Kortti alla ja mies kävi tuhannella kierroksella lähes Scholesin kimppuun. Eli ei Manu huonommallle hävinnyt! Saas nähdä kuinka käy finaalissa?

Aye

Jostain syystä mua ei naurata....mut kyll tosta poolin ja mil...öps , täähän on ELKin foorumi , eli kyllä tosta poolin miehet iloa saa(tosin ehkä vielä enemmän jos paita olisi ollut sininen....)

ps.alkaa elämä kohta voittamaan , ei ihan vielä mutta kohta.

Tuo Seedorfin panos jaksaa mua ihmetyttää. Mieshän pelasi jo Ajaxin vuoden 1970 Euroopan Cup -voittajajoukkueessa ja ite olen pitänyt sitä viimeiset vuodet enää kaikkipelaa-miehenä. Nyt yhtäkkiä pappa pelaa kaikkien aikojen parasta kauttaan ja tekee vieläpä ratkaisumaalejakin.

Mitä ne sille syöttää?

Tuo Seedorfin panos jaksaa mua ihmetyttää. Mieshän pelasi jo Ajaxin vuoden 1970 Euroopan Cup -voittajajoukkueessa ja ite olen pitänyt sitä viimeiset vuodet enää kaikkipelaa-miehenä. Nyt yhtäkkiä pappa pelaa kaikkien aikojen parasta kauttaan ja tekee vieläpä ratkaisumaalejakin.

Mitä ne sille syöttää?

Mies on futismaailman Raipe, eli 50-vuotisjuhlat on samaan aikaan liigapelin kanssa, siksi ei kekkereitä... :smile:

Tästä muuten just viriää kysymys, kumpi vaihtoehdoista on oikein?

a) On se vaan sitkeä teräsvaari ku laukoo ratkasumaaleja miesten iässä...

vai

B) johan on alas taso menny, ku viiskymppiset näitä pelejä hallitsee!

Tämä enemmän nyt huonona kevennyksenä viikonloppuun ja kaikille tappiosta masentuneille, kuin vakavana poliittisena kysymyksenä...:drunk1:

Perjantaita & wiikonloppua!!

Tästä muuten just viriää kysymys, kumpi vaihtoehdoista on oikein?

a) On se vaan sitkeä teräsvaari ku laukoo ratkasumaaleja miesten iässä...

Miesten ikään on vielä aika matka, eikös jonkunlainen raja ole KKI-pelit?!

Näitä 'teräsvaareja' on aina ollut ja tulee aina myös olemaan.

Mutta kuten jone tuossa aikaisemmin hyvin analysoi, muuttuu jalkapallo koko ajan vain nopeammaksi peliksi. Tämän olettaisi johtavan siihen, että pelaajien uran pituus 'absoluuuttisella huipulla' jää lyhyemmäksi kuin aikaisemmin. Viimeistään kolmenkympin kievarissa pelaajien nopeusominaisuudet ovat jo selvästi heikentyneet 'vetreistä nuoruuden vuosista'. (Tämä näin karkeana heittona.) Kilpailu pelipaikoista kovenee muutenkin koko ajan; kansainvälistymisen ja seurojen kasvavan taloudellisen muskelin johdosta (esim. Valioliigassa).

Toisaalta menestyvä joukkue tarvitsee sekä kokeneita että nuoria pelaajia. AC Milanissa näitä kokeneita vastuunkantajia riittää - ja tulosta kentällä syntyy!

Teräsvaari ja teräsvaari. Ei kai juuri 31 vuotta täyttänyt keskikenttäpelaaja nyt ole mikään kehäraakki?

No ei ole tosiaankaan!

Seedorfissa hämää varmaan se, että mies on pelannut tuolla "absoluuttisella huipulla" niin pitkään yhtäjaksoisesti.

Ajaxin 90-luvun puolivälin suurjoukkueesta Seedorf ja van der Sar taitavatkin olla tuolla osastolla ainoat. Kaikki muut ovat jo joko lopettaneet tai siirtyneet enemmän tai vähemmän 'jäähdyttelemään' (esim. Davids, Litmanen, Kluivert?). Kanu toki on pelannut erinomaista kautta Valioliigassa.... Portsmouthissa.

Totta, tulosta syntyy, olkoot sitte vauvoja tai vaareja...

Sitten tuli mieleen vielä tässä viikonlopun kynnyksellä, toinen juttu, jota tossa mietittiin, eli onko ollu aikasemmin muita ns. paikallisfinaaleja CL:ssa kuin italialainen? Oliks se nyt 2003, Milan-Juve, jos en väärin muista? Italialaiset oli seurat joka tapauksessa ja vuosi tuo tai 2004? Mutta onko muita? Itselle ei muistu mieleen.... Siis CL-finaali jossa saman maan seurat vastakkain?

Totta, tulosta syntyy, olkoot sitte vauvoja tai vaareja...

Sitten tuli mieleen vielä tässä viikonlopun kynnyksellä, toinen juttu, jota tossa mietittiin, eli onko ollu aikasemmin muita ns. paikallisfinaaleja CL:ssa kuin italialainen? Oliks se nyt 2003, Milan-Juve, jos en väärin muista? Italialaiset oli seurat joka tapauksessa ja vuosi tuo tai 2004? Mutta onko muita? Itselle ei muistu mieleen.... Siis CL-finaali jossa saman maan seurat vastakkain?

1999-2000 Real Madrid - Valencia 3-0

Muita ei sitten olekaan ollut.

En ole nyt täällä jaksanut kommentoida, mutta mielestäni ManU sai Milanista kotivoiton vain ja ainoastaan sen takia, että Gattuso joutui vaihtoon.

Muuten avauduin tuolla Liverpoolin keskustelusivuilla viime viikolla niin perusteellisesti, että lukekoon sieltä kuka haluaa. Kirjoituksen ydin oli, että finaaliin pääsi puhtaasti arpaonnella.

Aye

Jostain syystä mua ei naurata....mut kyll tosta poolin ja mil...öps , täähän on ELKin foorumi , eli kyllä tosta poolin miehet iloa saa(tosin ehkä vielä enemmän jos paita olisi ollut sininen....)

ps.alkaa elämä kohta voittamaan , ei ihan vielä mutta kohta.

Sori Tenkane mutta pakko potkasta kun oot maassa.Eli tässä Hyeenan lista mulle seuraavana päivänä:VOI VITTU!!!

EI PYSTY SANOIN KUVAAMAAN OLOTILAA...

NYT VITUTTAA!!!!

1. HÄVIÖ

2.HÄVIÖ PUPPELEILLE

3.MOKATUT PAIKAT

4.MOKATUT RANKUT

5.HUOMINEN SUOMEN MEDIA HEHKUTUS

6.PUPPELIEN VITTUILUT

7.MUIDEN JOUKKUEIDEN VITTUILUT

8. KAIKKIEN MUIDENKIN JOTKA EIVÄT EDES SEURAA FUTISTA VITTUILUT

9.KUN HIMAS EI OLE VIINAA

10.KAIKKI ON PASKAA!!!!!!

JNE JNE , TULIS JOKU JA AMPUIS MUN....

Kyllä se siitä,tuu reeneihin pelaan paha olo pois :crybaby:

6.PUPPELIEN VITTUILUT

7.MUIDEN JOUKKUEIDEN VITTUILUT

8. KAIKKIEN MUIDENKIN JOTKA EIVÄT EDES SEURAA FUTISTA VITTUILUT

Se on kumma, mutta mua ainakin ottaa aina eniten päähän toi kohta 8. Luulis, että sen osais jättää ihan omaan arvoonsa, mutta kyllä taaskin nous mieleen agressioita, jotka ei tämmöselle pasifistille sovi ollenkaan...

Se on kumma, mutta mua ainakin ottaa aina eniten päähän toi kohta 8. Luulis, että sen osais jättää ihan omaan arvoonsa, mutta kyllä taaskin nous mieleen agressioita, jotka ei tämmöselle pasifistille sovi ollenkaan...

Kohta 8 korpee usein eniten, kyllä juu, oli laji sitte mikä tahansa... No, miekään en futiksesta tiedä juur mittään sinänsä, sehän on tullu todettua, mutta tähän illan mittelöön: Jos vetoa löisin, todennäköisesti laitankin pive-lappuja ko peliin, niin Milanin voitto varsinaisella ehkä todennäköisempi? Ristikään ei kauas heitä? Jostain syystä en itse usko Poolin voittoon ainakaan vars. ajalla. Sitte taas rankuissa kaikki on mahdollista... Olkootkin tää nyt Englannin futispalsta, mut Milanin toka välieräpeli ei kyllä jättäny ketään kylmäks!? Jos samaan tyyliin pelaa on voitto lähellä...? Milanilla riittää tähän vielä extra-latinkia, revanssi viime kerrasta ja myös voitto CL:sta himmentäisi paikallisvihollisen Interin Serie-A:n kultamitalia...

Mut eiköhän CL-finaali sinällään jo anna riittävän latingin kelle tahansa!

Isoja otsikoita varmaan tosta lopusta: kolmen minsan lisäajalla Milan tekee vaihdon ja mihin lopetetaan matsi? Kahteen minsaan ja 44 sekkaan! Ei ihme että Benitez käveli ympäri stadikkaa kelloansa koputellen.

Ruma päätös hyvälle ja rehdille matsille eikä ainakaan vähennä epäluuloja italiaanojen järjestelykyvyille.

Maldini on ihan kunkku

Isoja otsikoita varmaan tosta lopusta: kolmen minsan lisäajalla Milan tekee vaihdon ja mihin lopetetaan matsi? Kahteen minsaan ja 44 sekkaan! Ei ihme että Benitez käveli ympäri stadikkaa kelloansa koputellen.

Ruma päätös hyvälle ja rehdille matsille eikä ainakaan vähennä epäluuloja italiaanojen järjestelykyvyille.

Maldini on ihan kunkku

Joo, ihmettelin itekin tota nopeaa loppuvihellystä, mutta että eihän se peli kuitenkaan siihen ratkennut...!? En tiedä oliko puolustuksen onnistunutta työskentelyä vai mitä, mutta aikaisempien pelien hahmot Seedorf ja Kaka oli aikas varjossa, ainakin edellisiin peleihin verrattuna? Tosin tekihän Kaka voittomaaliin loistavan esityön. Kun Seedorfista puhuttiin ikään ku vanhana äijänä joku aika sitte, ite ainakin mainitsin sen "teräsvaarin" kyl vitsimielessä, mut Maldini on oikeesti lähellä miehen ikää! Ainakin siis näissä kuvioissa. Kuten sanoit Kunkku se on, ku on voittanu ekan kerran samat kekkerit jo 1989!

Tässä selvitys erään nelosdivarin pelin toisen jakson lisäajasta. Sinänsä tietysti ihan asiallinen.

Sain kuulla, että ottelun 2. puoliajan kestosta oli aiheutunut parran pärinää. Tuomarihan ei ole kentän kunkku, vaan kaikki perustuu aina johonkin. Vastaisen varalle tässä selvitys siitä, miten otteluun muodostui 6 min lisäaika.

Ilmeisesti kiihkeässä ottelussa jäi monelta huomaamatta se, mitä 2. jaksolla tapahtui. Jakso sisälsi kaikkiaan 11 ns. ylimääräistä - pidennettyä katkoa: 6 vaihtoa ( 3/ joukkue), 2 varoitusta ( Daltonit 1 ja 25), 3 puhuttelua ( Daltonit 9, PP-70 19 ja kapteenien kautta yhteispuhuttelu molemmille joukkueille). Näistä katkoista jokaisesta lisättiin 30 sekuntia eli yhteensä 5 min 30 sek. Loppu ( "tuomarin harkinnanvarainen") 30 sekuntia tuli parissa tilanteessa tapahtuneesta - näkemykseni mukaan - ylimääräisestä viivyttelystä viimeisten minuuttien aikana ( 2 x heittäjän vaihto kun suorittaja oli jo valmiina ja 2 x maalipotkun yhteydessä tapahtunut varusteiden korjailu).

2. jakson n. 40 minuutin kohdalla ilmoitin peliajaksi 49 minuuttia, ja sen jälkeen tapahtui 2 vaihtoa ja PP:n nron 19 puhuttelu ( = 1 min 30 sek. + loppu 30 sek. aiemmin selvitetty).

Vertailun vuoksi avausjaksoa pelattiin 47 minuuttia ( ja se sisälsi 2 x varoitus - Da 20 ja PP 13, sekä puhuttelu Da 20 = 1 min 30 sek). Myös tuolla jaksolla tuo ylimääräinen 30 sekuntia tuli katkojen yhteydessä tapahtuneilla "turhilla" viivytyksillä.

Olen samaa mieltä siitä, että jakso kesti harvinaisen pitkään, mutta myös harvinaisen paljon eli 11 tuli näitä "pitkiä" katkoja. Vuosi sitten kun Daltonit pelasivat 5. divarissa oli tilanne toinen, koska silloin oli vielä tuo edestakaisen lentävän vaihdon sääntö ( vaihto oli nopea, tuomaristo vain valvoi kentällä olijoiden määrää, eikä vaihtoja erikseen kirjattu = tulkinta EL-vaihto on osa peliaikaa ellei siinä tule tarkoituksellista viivyttelyä, mutta "Oikea" vaihto on pelikatko joka ajasta katkaistaan ja lisätään loppuun).

Sign in to follow this