Jump to content
Sign in to follow this  
Lasse Tikka

Eka ite ostama levy!

Recommended Posts

Mulla single:

Badding: Fiilaten ja höyläten

Santana: Abraxas ja Uriah Heep: Salisbury molemmat yhtaikaa. Hinta 24 mk per levy ja olin säästänyt aika pitkään siihen...

Nämä ei ole kovin häpeällisiä, mutta mietin tässä että pitäisikös pistää sellanenkin puu että häpeällisin ite omistama levy. No prkl, pistetään!

Eppu Normaali - Akun tehdas

Joka on muuten edelleen ajankohtainen levy. On meinaan olohuoneen seinällä kellon taustana ! Levytonttu oli joskus jättänyt levyn aurinkoon sisäpusseineen ja yhteistyö päättyi siihen.

Eka oma

oli kasetti eli Hullujussin se, jossa on bingo bango bongo :-)

Ei välttämättä oli ihan tuore, en viitsi tarkistaa, mutta vuosi oli varmaan jotain 76-77 ? Sitten tulikin parin vuoden tauko ja uuniture hassisen koneen kasetti löysi tiensä minulle -80 ja melkein julkaisupäivänä !

jone

Ihan eka ihkaitse hankittu: Sladen single Squeeze Me Pleaze Me (1973). Ekat hankinnat olivat nimenomaan sinkkuja, niihin rahat riittivät. Bowien Life On Mars? ja T.Rexin The Groover olivat heti siinä Sladen jälkeen tapetilla.

Eka kasetti myöskin Sladea - Slayed (1973). Bowien Ziggy Stardust taisi olla toka.

LP-hankintaan päästiin "kasettiaikana" vasta 1978 ja eka oli sitten suuntaa näyttävä The Clashin Give Them Enough Rope.

Sinällään jännä juttu, että noita tulee soitettua säännöllisesti vieläkin. The Clashistä kehkeytyi yksi tärkeimmistä orkestereista omassa levyhyllyssä (ja puhumattakaan muualla!). Eikä oikeastaan Sladea, Bowieta tai edes T.Rexiä voi pelkäksi teinihörhöilyksi sanoa - etenkin livelevy Slade Alive (se punakantinen) on aika tukevaa tavaraa, ei tosiaankaan mitään glamrockia.

Ah, ne vanhat hyvät ajat...

Ensimmäinen hankinta sijoittuu kasettien kulta-aikaan, ja eka löytöni oli jostain music clubista ostettu Ressu Redfordin Taas aurinko nousee :doh: Olin n. 6-vuotias ja pääsin siitä yli :sleep:

Epäilen, että Deep Purplen Machine Head on lähellä ensimmäisiä. Toisaalta LP-hyllyni ensimmäisenä levynä on Jethro Tullin Passion Play, joten lienee niin, että Passion Play on ekana ja Machine Head tokana. Olen nimittäin järjestänyt LP-hyllyni siihen järjestykseen, jossa olen levyt ostanut paitsi niin, että Jethro Tullit ja Deep Purplet ovat tietysti kaikki samassa paikassa. Kaseteissani on sama logiikka, mutta CD-levyni ovat aakkosjärjestyksessä, josta vaimoni jaksaa aina vinoilla. Se on kuulemma niin miesmäistä...

Eka ite omilla rahoilla ostama levy tai sillon kyllä c-kasetti-muotonen albumi oli W.A.S.P:n W.A.S.P. Jyrää muuten vieläki, about 22 vuoden jälkeen, nyt jo cd muodossa... I wanna be somebody!

Mun eka henk. koht. ostamani kasetti oli Hurriganesin Crazy Days, jonka ostin Hämeenlinnan Levy & kasetista joskus 70-luvun lopussa. Oli siihen aikaan kovaa kamaa..

Levari tuli hankittua vasta 10 vuotta myöhemmin ja taisi eka vinyyli olla AC/DC:n Fly on the Wall (?).

Taisipa tulla ostettua ekalla kerralla heti kaks vinyyliä. Käteen jäi ekalta kauppareissulta tuttavien omistamasta musaliikkeestä CCR:n "Pendulum" ja Purplen " In Rock".( Se jossa kansikuvassa apinoitiin Mt. Rushmoren pressanpäitä)

Sign in to follow this