Jump to content
Sign in to follow this  
Shearer

Mitä musiikkia kuuntelen nyt

Recommended Posts

Ihan oikeesti ainoo paikalliskanava josta nykysin voi kuulla jotain sellasta mitä ei ole ite kuullu. Ja jossa ihan oikeesti soitetaan mitä halutaan. Iso käsi sille.

Radio Helsinki on fantastinen kanava! :lol: Mutta tänään Njassa oli hittolainen unohtanut Steely Danin kotiin. Tarkoitus oli ollut soittaa Danin "Reelin in the Years" heti Thin Lizzyn "Boys are back in Town":in jälkeen. Nimittäin Phil Lynott on itsekin myöntänyt, että on lainaillut ronskisti Steely Dania tuohon rock-klassikkoonsa. Tosi paljon noissa kahdessa biisissä onkin samaa! .. mutta vaikka molemmat biisit olen kuunnellut/ kuullut kymmeniä kertoja, niin ei tuota yhteyttä vain itse ollut tullut ajatelleeksi. No, nyt tuonkin asian tietää, ja sehän on aivan itsestään selvä asia. Hienoja biisejä ovat molemmat!

Mulla on ongelma radio helsingin kanssa nettikuuntelussa eli

äänen voimakkuus heittelehtii isosti. Välillä musa kuuluu juuri

ja juuri ja sen jälkeen puheosuus tulee hirveellä volyymilla ?

Onko muilla samoja ongelmia ?

^ Enpä osaa sanoa, kuuntelen radion kautta ko. kanavaa - jolle ohjelmistostaan todella ISO käsi! Näyttää olevan suosiossa täälläkin...

Mm. näitä on tullut veivattua viime aikoina:

Posted ImagePosted Image

Posted ImagePosted Image

Yksi kovassa rotaatiossa ollut artisti on Tom Russell, kirjastolta löytyy aika muikea satsi.

Par'aikaa soi Mojo Nixonin parhaat palat, siinä on kanssa varsinainen crackpot! Toinen mokoma on Dead Elvis - kaveri on kohta Suomen kierroksella muuten...

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=e_hkIN38qnY][/ame]

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=V0tbGeUrGfs][/ame]

Ostakee uusin Depeche Mode - Sounds Of The Universe.

Popit on vaihtuneet Rockiksi tai sit mä olen vanhentunut :-)

Kerran kuunneltuna voisi sanoa, että lupauksia antava, ehdottomasti.

Tehokuuntelulla Niilon ysikytluvun livet. Perkele mitä kamaa taas kerran! Year of the horse! Weld! Road rock!

Kivitalon kokosia järkäleitä studioversioita puolet pidempinä joka biisi - ja niinkun Niilo huutaa Year of the horsen alussa: It´s all one song!

Kaikesta kuulee kuinka koko Horse noista kahdella ekalla levyllä diggaa soittaa kimpassa. Ja kyllähän sen varmaan jokanen meistä kun oli Ruisrockissa ysiseiska näkikin.

My my hey hey! All along the watchtower! Cortez the killer! Like a hurricane! Ja yli kaiken, niinkun aina: Danger bird!!! Hitaasta alkuperäsestä vielä puoletkin hitaampana kolmetoista ja puoliminsasena mättönä. Maailman paras biisi, edelleen

Neil Young saa ison peukun! Tykkään kovasti sen live-levyistä, niin siitä karheansorttisesta räimeestä kuin akustisesta soolokamastakin. Weld on helevetin hyvä, kuin myös Rust Never Sleeps - niin ja nämä arkistoista kaivetut vanhat soololivet. Spotifyn kautta kuunnellut uutta Fork In The Roadia, aika hyvältä sekin on kuulostanut, autotalliräimettä...

Muutenkin vanhat pierut olleet soittolistoilla viime aikoina, jännä nähdä - ja kuulla - miten konkaritkin vaan saa viriteltyä uutta kiinnostavaa kamaa. Dylanin uusi on aivan killeri, Ramblin' Jack Elliottin ehkä vieläkin parempi (versioita vanhoista blueseista yms.). Rispektiä, prkl!

Felice Brothers on ollut myös vahvasti tapetilla, tykkäsin kovasti niiden edellisestä levystä ja nyt tämä tuore on vastaavansorttista juurevaa herkkua, kannattaa tsekata YouTubesta!

Pitkästä aikaa myös Dead Kennedys ollut framilla, on se väkevää!

Posted ImagePosted Image

Posted ImagePosted Image

Posted ImagePosted Image

Jumaleissön, vetipä Simply Red mahtavan keikan! Bändi oli tiukkaakin tiukempi ja herra Mick Hucknall oli loistavassa vedossa edelleen! Ääni riittää! Lauloi kaikki biisit mikki jotain 40 senttä suusta!

Ei räjähdyksiä ei savua, ainoastaan pure music! Hienoa!

Tämä Moody Blues hitti tuli mulle puun takaa 2000 luvulle käännettynä.

Aivan loistava sovitus "Go now" biisistä!

2 ladya heitti välikkeet, punaiselta rasselilta upeaa sooloa ja saksofoni!

Makee konsertti!

[video=youtube;fj9ibJFaB14]

"]YouTube - Simply Red 2008 | Go Now

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=b4h3ywazU9c]YouTube - Sultans of Swing[/ame]

Tässä lueskelin vesi kielellä Helsingin Juhlaviikkojen Huvilateltan tarjontaa: mm.

Buika, Joshua Redman, Five Corners Quintet, Oumou Sangare ja Sierra Maestra

Tuon videon porukan tahtoisin toki nähdä ja kuulla livenä, loistava :lick:

Jumaleissön, vetipä Simply Red mahtavan keikan! Bändi oli tiukkaakin tiukempi ja herra Mick Hucknall oli loistavassa vedossa edelleen! Ääni riittää! Lauloi kaikki biisit mikki jotain 40 senttä suusta!

Ei räjähdyksiä ei savua, ainoastaan pure music! Hienoa!

Hieno homma! Juuri tuollainen meininki välittyi myös viime sunnuntailta Jools Hollandin show'sta (FST5), jota tuli taas katseltua pitkästä aikaa. Simply Red veti siinä kaksi biisiä, olivat ilmeisesti molemmat uudelta levyltä nimeltään "Stay". En tiedä millaisella viiveellä FST tuota BBC:n huippusuosittua show'ta lähettää, mutta ei varmaan yli vuotta vanhempi jakso ollut.

Aikamoisen soul-pitoinen Jools-jakso muuten oli. Mukana olivat myös (mm.) Joe Cocker ja Patty Smith, joista jälkimmäinen veti juurevalla otteella muutaman cover-biiisin. Show päättyi Smithin ja tämän tiukkaakin tiukemman bändin hurjaan revitykseen Van Morrisonin Gloria-klassikosta.

En muuten tiennytkään, että Joe Cocker on kotoisin Sheffieldistä, en itse asiassa edes sitä, että mies on britti. (Luulin, että on amerikkalainen.) Ihanalla leveällä (ja käheän möreällä) pohjoisen aksentilla tuo Cocker jutusteli Joolsin kanssa!

----

Simply Red Helsingissä jäi väliin, mutta Pori Jazziin on taas tarkoitus mennä tänäkin kesänä, päivä on vielä avoin. Tänään sinne muuten varmistui Brian Setzer Orchestra lauantaille (Tom Jonesin korvaajaksi).

Saimaa ilmiö

Olin tuossa kaverilla kainalomajoituksessa ja aamuhöyryissä katseltiin DVD.ltä Saimaa ilmiötä.Loistava Kaurismäen esikoinen 80-luvun alusta.Juice,Eput ja Hassisen kone seilaavat saimaalla nuorina poikina.Alkoholia ja tupakkia kuluu ja musiikki on loistavaa.Eputkin kuulosti jopa hyvältä :shades: Jutut välillä levottomia,varsinkin oravakerhossa,jossa huonoja vitsejä viljellään roppakaupalla.Ei ole ihme että kyseiset jätkät ovat olleet suosittuja näihin päiviin asti,sen verran kovan luokan muusikoita olivat jo silloin.

Suosittelen kaikille nostalgiaa kaipaaville jotka diggailivat silloin noita pumppuja.

Olin tuossa kaverilla kainalomajoituksessa ja aamuhöyryissä katseltiin DVD.ltä Saimaa ilmiötä.Loistava Kaurismäen esikoinen 80-luvun alusta.

Tää on klassikko, olen katsonut yhden vhs kasetin puhki ja dvd:ltä senjälkeen

kymmeniä kertoja. Ismon syvähaastattelu on legenda, kaveri ensin vastailee

aivan sekavia ummet ja lammet, jonka jälkeen sanoo, että mitä sä kysyitkään.

Tuli Villen linkistä heti mieleen Clash, olenko ainoa ? Hyvää peruskauraa !

En tiedä, pitäisikö mun jo oikeesti huolestua, kun ostin, siis ostin Maria

Lundin "Ajan sävel" ceedeen ? Toi nyt vielä voitaisiin panna päähän-

pistoksi tai jonkinmoiseksi suonenvedoksi, mutta kun mä vielä pidän

siitä ! Itkupilli, Teit meistä kauniin, Uinuva aurinko jne. Hienoja biisejä

liukuhihnalta, ei mitään bailukamaa, mutta kuulokkeiden kautta, kyllä !

Tää on suoraa jatkumoa Sia:lle, en tiedä voiko täältä enään nousta ?

Villen poppoo on tosiaan Clash-Pogues-Melrose yhdistelmä. Mikään noista ei ole huono vertailukohta, joten toimii.

Jone, sä olet taas rakastunut, ei tuota muuten voi selittää... :D

Mun autostereoissa sen sijaan on soinut tämä Happoradion "Kaunis minä" platta. Hieno kokonaisuus, joka on vain parantunut kuunnellessa. Yksi viimevuoden parhaita kotimaisia!

Posted Image

moi

En muista oonko ennen kehunu mut tää on kova nostalgia pläjäys.

Antraksin Among the living , jes , se Burtonille omistettu plätty.

Nimikkobiisistä lähtien toimii. Kuin olisi edellisen kerran kuullut eilen. kaikki stomp stomp stomp ja cry cry yms yms huudot löytyivät jotenkin aivojen seasta ja osuivat kohdalleen.

Olin just vetämäs ilmakitaral judge dredd biisin nopeuskohtaa kun edustaja rynni sisään. Joutui kuittaan et muistaksää oulus...

Eli stanan kova levy !! jesh. ja tietty nautittiin C-kasetilta.:thumbsup1:

alkoi taas ratio harmittamaan et NOFX lähto koneeseen. Ribbed on ceekasetin b puolel longest linen kans , a puolelt löytyy punk in drublic.

Hauska yhtye , nääkin tuli joskus lahes nähtyy ,lori myerssiä huusin eturivis...

Tätä on taas kuunneltu ja muistelinkin et olin jo kirjoittanut.hahaha.

Päivitin vähän hyllyä ja ostin voivodin:dimension hätrösin ceedeenä.

Toki älppynä oli jo kaapissa entuudestaan.

BAHAHAHAAAAA!!!

Alkoi radio taas kiukuttaan joten käänsin antraxi c-kasetin toisen puolen ja mitäs herkkuja sieltä löytyikään.

Ekaks tuli pari biisiä joltain ulkomaalaiselta radiokanavalta äänitettyä.

(crumbsuckers:trapped ja ST: possessed to skate)

mut sit alkoin lyyti kirjottaa ja vähän nopeesti.

Oravametallin taivas.

Nopeennettuna (eli sinkku nopeudel) metallikan eka levy. just kivaa kamaa.

Tuli taas nuoruus mieleen ja soittin pelleilyt:smile:

Oravamusiikin hienoin helmi tulee tässä:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=UesqTlVcZAw]YouTube - Toy Dolls : Blue Suede Shoes[/ame]

Alku on hidasta, mutta sit lähtee :-)

Olen ennenkin suositellut Toy Dollsia ja tässä taas

yksi syy lisää.

Isompia tuoreita juttuja on ollut Neil Young arkistosatsin ykkösosa, onkin jumalaton nippu tavaraa. Ei raaski laittaa ropojaan (kallis kun mikä, varsinkin bluray-versio) vaan on kuunneltava Spotifyn kautta, eka rupeama 75 biisiä 125:stä - meinasi mennä hapoille. Vaan on siellä monenlaista herkkua.

Uuden hienon albumin on lykännyt markkinoille vanha konna Elvis Costello, americana-painotteista ja oikein hyvää. Ja samansukuista on niinikään Steve Earlen Townes Van Zandt -matskua sisältävä lätty, paljon ollut rotaatiossa. Iron & Wine ahkeroi tuplalevyn verran lainojen ja kuriositeettien parissa, tätä on tullut veivattua myöskin aikalailla...

Posted ImagePosted Image

Posted ImagePosted Image

Tolla Steve Earlella on yks loistava biisi: Regular guy !!

Muuten Sauna Openissa viime lauantaina oli loistavia settejä! Mötley Crue oli pääesiintyjä, veti melkein 2 tuntia, hyvällä meiningillä, mutta paras oli ehdottomasti niitä ennen ollu Hammerfall! Ruotsalaista, mutta silti erittäin hyvää kolinaa. Prestigellä kans oli ihan hyvä meininki. Let the hammer fall!

Sign in to follow this