Jump to content
Lasse Tikka

Maailman paras elokuva!

Recommended Posts

Itse tuli ostettua kaikki leffat nopeasti kun ne DVD:lle ilmestyivät. Nyt kun maikkari lähetti tuon trilogian pätkissä, jäi harmittamaan ettei odottanut noita pidennettyjä versioita. Kyllähän lyhemmätkin versiot on ihan ok, mutta extended-versiot kertovat tarinan paremmin kirjaa mukaillen. Pahasti pelottaa, että Hollywoodissa tekevät tästä saagasta surkean trilogian, jossa pommit paukkuu jne.

Juu, loistava on Stieg Larssonin tripla! Varsinkin se ensimmäinen...

Toki tuollaiset 600-800 sivuiset järkäleet on aina paha mahduttaa elokuvamuotoon.

Sikäli tässä on kyllä onnistuttu, että hyvistä kirjoista on saatu aikaan hyvät leffat!

Useimmiten tämä juuri epäonnistuu rankasti. Näyttelijävalinnat ja ohjaus ovat osuneet nappiin.

Sama pelko Cescin kanssa tuosta jenkkiversioinnista. Miksi tämä pitää uusia?

Ai niin, tekstitys. Eihän ämerikkaläiset jaksa niitä lukea... :)

Tuli tihrustettua viimein Avatar kun ilmestyi Canalin ohjelmistoon. Ihan hyvä leffa, kaikin puolin, mutta silti jäi miettimään, että mikä siitä teki sen semmosen kassamagneetin. Ei se kuitenkaan niin poikkeuksellisen hyvä fantasia-action ollut.

Kyllä se oli 3D! Tuo raina elokuvateatterissa oli kyllä niin visuaalinen elämys ja juoni jäi jopa sen jalkoihin.

Oikeastaa ensimmäinen järeä leffa tässä formaatissa.

Näyttävyyden tunne oli suunnilleen sama kuin Tähtien Sodan tai Jurassic Parkin tai Matrixin ekojen osien jälkeen aikanaan. - Oh hoh.

Tsekkasin eilen Avatarin. Kuvallisesti upee se oli näin ihan normiteevee-kotitiaatteri yhdistelmälläkin, mutta miettiin jäi kyllä että millanen olsi ollut 3D:nä.

Ne ilmassa roikkuvat vuoret ja aika monet muutkin jutut toi mieleen Roger Deanin levynkannet, Yesit ja Osibisat, Greensladet ja vaikka mitkä. Ja itte tarina Edgar Rice Burroughsin Mars-sarjan kirjat.

Avatar joo...katsoin 2 min.ja totesin,ei oo miulle.En ole kyllä ikinä ollutkaan fantasian suuri ystävä,brittijalkapallossa ja etenkin oman joukkueen edesottamuksissa on fantasiaa ihan tarpeeksi.

Huono puoli noissa on että tuo tietsikalla tekeminen on lisääntynyt ja aito näyttelijän työ jäänyt taka-alalle.No tehdäänhän kuitenkin suurin osa vielä aidosti ja hienojahan nuo ovat.Ei se kuitenkaan aitoa liikettä korvaa...Vaimon veli oli muuten tampereella tekemässä tätä Iron Sky-leffaa joka on kuulemma kanssa hieno.Oscar-kutsua odotellessa ;-)

Mutta astiaan,tuli katsottua Fifty Dead Men Walking.Tositapahtumiin perustuva leffa IRA.n tyypistä joka alkaa brittien vasikaksi,aijai kun polvilumpiot saa kivasti kyytiä...Ihan katsottava mutta olenkin britti-irkku-skotti-walesilais-leffojen suuri ystävä,eikä vähiten kivan kuuloisen aksentin takia,joten saattaa olla jollekin toiselle pettymys.Toinen tykkää äitistä toinen isästä...

Avatar joo...katsoin 2 min.ja totesin,ei oo miulle.

Täsmälleen sama mulla!! Kuuluu samaan paskaan ku Taru sormusten herrasta, Star wars yms. Ei vaan ole mun kirjastossa, 2 min riittää! Kaikki kunnia tekijöille kuitenkin. Makuasioista pitää kiistellä...

Hyvähän se on että ollaan erimieltä. sopii ainakin mulle erittäin hyvin.

Itse olen kyllä kaikenlaisten elokuvien ystävä.

Lasse: miten ihmeessä sä saat avatarista mars kytkennön??

en ole avataria nähnyt kuin kerran mut mars sarja on kahlattu pariinkin otteeseen läpi(+tietty 70 luvun lopussa ilmestyneet sarjakuvatkin löytyy) ja en ole nyt ihan kartalla mitä tarkoitat.

villi huhu muuten kertoi jo pari vuotta sitten että mars sarjasta ollaan tekemässä elokuvaa.

Täsmälleen sama mulla!! Kuuluu samaan paskaan ku Taru sormusten herrasta, Star wars yms. Ei vaan ole mun kirjastossa, 2 min riittää! Kaikki kunnia tekijöille kuitenkin. Makuasioista pitää kiistellä...

Huvittavaa miten mielipiteet muodostuvat. Itse olen suuri taru sormusten herrasta ja star wars ystävä. Sensijaan Avatar oli niin uskomatonta soopaa, että pahaa teki katsoa loppuun asti. Myös Millenium elokuvat ja kirjat olivat itselleni pettymyksiä ja en vain pysty ymmärtämään niiden suosiota. Jos omia suosikkielokuvia tähän sanoisin, niin Scarface ja Shawshank Redemption voisivat olla kärkipäässä. Myös vanhakunnon tappajahai kuuluu ehdottomasti suosikkeihini.

Shawshank Redemption

No tämähän nyt on ihan ehdoton helmi. Ehkäpä omassa rankingissa parhaista parhain!

Itellä on vielä jäänyt noi 3D-hommat tyypittämättä, täytyypä ottaa asiakseen korjata tämä epäkohta.

Perjantaina tullut Neuvottelija oli mukava kyylätä pitkästä aikaa.

Hyvähän se on että ollaan erimieltä. sopii ainakin mulle erittäin hyvin.

Itse olen kyllä kaikenlaisten elokuvien ystävä.

Lasse: miten ihmeessä sä saat avatarista mars kytkennön??

en ole avataria nähnyt kuin kerran mut mars sarja on kahlattu pariinkin otteeseen läpi(+tietty 70 luvun lopussa ilmestyneet sarjakuvatkin löytyy) ja en ole nyt ihan kartalla mitä tarkoitat.

villi huhu muuten kertoi jo pari vuotta sitten että mars sarjasta ollaan tekemässä elokuvaa.

Mulle tuli mieleen. Mutta mähän olenkin lukenut niistä John Carterin seikkailuista vaan pari kirjaa, ekan ja sitten jonkun muun ja siitä on aikaa ehkä noin 40 vuotta. Jäi kuitenkin elävästi mieleen se luolasta Marsiin siirtyminen ja oudot ja ihan erilaiset ja eriväriset rodut ja oma täydellinen maailmansa sekä Carterin oppiminen paikalliseen elämään ja lopulta sopeutuminen marsilaiseksi itsekin.

Mistä sä olet löytänyt, edes Epsoon kirjastosta ei löydy, etin joskus ihan vartavasten? Sarjassamme "kirjoja jotka on luettava ennen kun kuolee".

Aivan loistavaa jos tehdään leffa!

No tämähän nyt on ihan ehdoton helmi. Ehkäpä omassa rankingissa parhaista parhain!

Itellä on vielä jäänyt noi 3D-hommat tyypittämättä, täytyypä ottaa asiakseen korjata tämä epäkohta.

Perjantaina tullut Neuvottelija oli mukava kyylätä pitkästä aikaa.

Mä olen lasten kanssa käynyt Hämeenlinnan verkatehtaalla 3D näytöksissä ja täytyy sanoa että upeita ovat tuotokset,ainakin piirretyt vaikkakin lasit ovat hiukan epämukavat.Leffat ovat niin todentuntuisia että piti ihan kättä ojentaa kun eräässä leffassa kilppari ui kohti ja näytti että siihen voi koskea,huikeeta tosiaan...

Uuden ja paremman leffakokemuksen kotiin saa hankkimalla uuden töllön.Itse hankin 100hz 42 tuumasen ja kyllä nyt maistuu leffojen kattominen,liike on aivan kuin eri planeetalta ja värit täyteläiset.Puhumattakaan sitten futiksesta,enää ei pikselit laahaa perässä nopeissa tilanteissa.Ja hintaakaan ei niillä ole enää nykyään paljoa,reilusti alle tonnin saa huippuvehkeen.Sitä ei usko ennenkuin itse kokee...

Neuvottelija tuli kanssa väijyttyä ja paremmalta näytti tällä kertaa :sweeteyes: .Lauantaina katsoin Goldfingeriä ja vanhakin leffa sai uudet ulottuvuudet.

Ja mullekin muuten maistuu Star Wars,of course

Jep, jostain ne makuasiat koostuu, ja mielipiteet. Miten joku diggaa hulluna lasagnea, toinen ei voi edes haistaa sitä. Tai niinku valkkari ja punkku! Ite olen suuren suuri punkun ystävä, kaikki menee melksin, punaviini on kuin futis, yhtä suuri milmiö, ja aivan ihanaa + humala... Kun taas valkkaris juon vaan pakkotilanteessa, kohteliaisuudesta!

Niin, mut pakotettiin kattomaan leffaan se Taru sormusten herrasta aikanaan, ja osittain jopa nukuinkin siellä, se oli siis helvetin tylsä!

Mun suosikkeja on monet kotimaiset leffat ja ihan ykkösiä ulkomailta mm. Yksi lensi yli käen pesän, Platoon, Trainspotting...

Makuja on niinkus näette monenlaisia!

Lasse: no joo, myönnetään.

paikallisesat kirjastosta mä ne lainasin. muistaakseni niit ei oo kaikkia edes suomennettu.

Ennmmin mä kyll heittäisin john carterin samaan miljööseen conanin kaa. demonisia elukoita ynnä muita lajeja tulee vastaan ja miekalla pärjää pitkälle. aina on jokin tehtävä, milloin pelastetaan neitoja(prinsessaa) ja milloin maailma pahuudelta.

conanistakin tulee muuten uus leffa(oliko jo puhetta?). tänä vuonna ensi-ilta.

ostin muuten viikendinä conan the destroyerin hintaan 2 euroa.

Aika hyvä kirjasto teillä. Mä olen muuten täällä joskus kun on ollu aikaa ja keskustassa olen duunissa, käväissyt muutamassa divarissa ja samalla kun olen etsiny Lasseja ja Leevejä (kun niistä ei ole tehty uusia painoksia jostain kummasta syystä) kun meinaan kerätä niistä koko sarjan, niin kyselly Mars-kirjoja ja. Ne vaan pyörittelee päitään

oli ihan pakko alkaa taas tutkimaan. 11 kirjaa tehty ja kaikki 11 myös suomennettu. Siitä en enää olekkaan varma että olenko kaikkia lukenut. Tällä hetkellä 5 kirjaa löytyy rmk kirjastosta (ja kaikki 11 ovat kyllä tilattavissa koska kuuluvat ratamon alaisuuteen).

niit sinikantisia siniset-sarjan mars kirjoja näkyy aina silloin tällöin. eka kirja löytyy hyllystäni.

ai niin elokuva säie: elokuva julkaistaan 9 maaliskuuta 2012 ,näin ainakin käsitin. nimi on john cartar of mars.

Docpoint lähti siis liikkeelle ... eka tärppi Banksy-pätkä Exit Through The Gift Shop. Aivan hulvaton pläjäys!

Siinä sivussa tsekkasin Biutifulin, tämän mehikolaisen Iñárritun jutuista olen tykännyt kovasti - ehkä Amores Perros päällimmäisenä. Biutiful on kyllä hyvä, jos kohta tavattoman surullinen - Javier Bardem on aivan kurko pääosassa.

Posted Image

Posted Image

Aye

Kun pahkasian panana press oy alkoi tuoda laatu rikoskirjallisuutta suomeen(thompson ,willeford yms)niin samoin tein hyppäsin kelkkaan.

Kaikkein aikojen ensimmäinen Thompsonini oli tappaja sisälläni ja nyt tämä loistoteos on saatu väännetyksi uudestaan elokuvaksi-tottakamunassa meni kärkeen ”must see” osastolle.(ekan kerran 1976)

Yllättävän kauan kuitenkin porhalsi pohjoistuuli paskaa niskaan ennekuin olohuoneen sohva kutsui kera sisäisen tappajani. Teos oli hyvä ,muttei niin hyvä kuin kirja ja jollei odotukset olisi olleet korkealla osaisin kehua enemmän.hehehe.Itse asiassa katsoin tämän kahdessa osassa , ei siksi että olisi ollut puuduttava tahi huono vaan ihan olosuhteiden pakosta. Ihmisenlapset kutka eivät oleThompsoneitaan lukeneet saavat kieltämättä tästä elokuvasta pikkaisen enemmän irti…

anyweis , apulais sheriffi Lou Ford ei ole ihan normaalitapaus ,paitsi ulospäin. Hänen sisällään asustelee tappaja. Noin niinkuin nätisti sanottuna. Elokuva menee aika lailla kirjan mukaan (toki hieman oikopolkuja pitkin) mutta esim. miljöö; 1950 luvun alun teksasilainen pikkukaupunki on pidetty hyvin ja hauskaa elokuvassa onkin henkilöhahmojen kommunikointi. hahaha. mikäs sen mukavempaa kuin kunnon teksas murre. Kaaad Dä’äääm BOI!!!

Siis todellakin suosittelen!!

Posted Image

sen verran jäin vielä kierroksille eilisestä että unta ei tullut joten nautin ison sodan jälkeisestä survivaali-etsintä elokuvaa. Deadland oli elokuvan nimi ja kyllä tykkäsin. tuhon jälkeinen ihmiskunta oli pääpiirteittäin järjestäytynyt sotillaallisiksi maakunniksi ja toteuttivat ihanasti vallassa olevien demokratiaa. jihaa. seksityöorjaleirejä ja sun muita etuuksia upseereille. Väenvalta ja pelko perseessä normi ihmiset tallaavat ja haaveilevat paremmasta. Myös vastarintaa löytyi .

Lyhykäisesti :Mies etsii naista.

ainoana miinuksena mielestäni oli SUUREN rakkauden alleviivaaminen liian isolla tussilla.

Posted Image

aye jäkälät.

oon näin naistenpäivän krapuloiden kunniaksi nauttinut hieman oscar ehdokkaita joissa on naisenergiaa, tai pitäisikö sanoa tyttöenergiaa.hahaha.

Kova kuin kivi- 14 vee tytär lähtee metsästämään isänsä surmaajaa "villissä lännessä". suosittelen.

Winter`s bone- 17 vee tytär lähtee isänsä perään, joka on jättänyt

tulematta oikeuden eteen ja pantannut kotinsa ja maansa.

Isä siis kadonnut ja äitee päästänsä sekaisin. "Salapolliisidoonia" samalla pikku-sisaruksistaan huolehtien ja tapahtumapaikkana nykyaikaan sijoittuvat valkoisen roskaväen täyttämät kukkulat joissa kaikki ovat sukua toisilleen, abouts.

Sisäsiittoisuuteen kuuluu hillybilly ja banjo ja kumpainenkin meriitti täyttyy.hahaha. suosittelen.

Mustaa joutsentakin oon jo hieman nauttinut, Portmanhan tästä pystin nosti

mustaa joutsenta vieläkään saanu loppuun asti katottua, mielestäni suoraan sanoen tylsä. tarvii kattoon joskus finaaliin.

Tallikipinöissä on hyvä nauttia elokuvista ja viikendinä meni heittämällä buried.ei mielestäni mikään kummoinen, mut ihan katottava. eipä ainakaan lavastuksiin mennyt paljoa räkkylää ja loppukin ilostutti kun ...jääköön sanomatta vaikken kyllä usko et kukaan elokuvia mun kirjoitusten mukaan vuokraa/katsoo.hahahaha

ai ni, eilisen nautittavan shitty voiton kunniaksi minulla on tänään töissä apotekets salmiak tarjoilu. jihaa!!

Terry Gilliamin Tidelandin ostin kirpparilta ja katoin toss menneviikolla, vai oliko jo toissa...anihuu, aika outo leffa. en tottapuhuakseni tiedä et tykkäsinkö vai en..outo se oli ja surullinen. Onko muut väijyneet tätä?

Onks Teke tsiikannu Da vinci-koodia? Mul on ollu kohta 2 vuotta hyllyssä, ja aina on pitäny kattoo... Joskohan kohta? Vai kannattaako ees? Joku sano et huomattavasti surkeempi ku samainen kirjallinen opus?

Joo, ei se Da Vinci mikään kummonen ollut. Enkelit ja demonit oli IMO parempi, joskaan ei sekään mikään huikea. Kadonnutta symbolia odotellessa.

Inception tuli viimein katsottua ja se oli kyllä loistava leffa!

Onks Teke tsiikannu Da vinci-koodia? Mul on ollu kohta 2 vuotta hyllyssä, ja aina on pitäny kattoo... Joskohan kohta? Vai kannattaako ees? Joku sano et huomattavasti surkeempi ku samainen kirjallinen opus?

Olen toki. Ei oikein päässyt oikeuksiinsa kun kirja oli liian hyvässä muistissa, samoin kävi enkelien ja deemonien kera.

Jos et ole lukenut opusta niin varmasti saat siitä paljon enemmän irti. Kannattaahan se kattoa niin tiedät mistä KAIKKI puhuivat 4-5 vuotta sitten:lol:

Kotikirjastosta löytyy herra ruskean 4 ekaa, ja kyllähän ne on ihan hyvin uineet vaikkakin useat kriitikot ovat ne lytänneet.

otas tosta nyt selvää? Yks sanoo et älä kato, toinen sanoo et kato vaan ;) No jos mä katon ekaks puoleen väliin? Eihän se nyt paljo ole, vaikka vetasen koko leffan, reilu 3h elämästä. Toki 3h ehtii juomaan jo humalat!