Jump to content
Sign in to follow this  
Rover#9

Lippujen hankkiminen Barcan kotimatsiin

Recommended Posts

Sellasta kyselisin, että onnistuuko ottelulippujen saanti helposti soittamalla Barcan lipputoimistoon? Netin kautta jos tilaa, pitäisi olla joku Member, joten ei onnistu minun osaltani.

Saattaa olla että olen Barcelonassa tammikuussa viikonloppuna, silloin pelataan Barcelona-Gimnàstic Camp Noulla. Voisi käydä katsomassa kyseisen matsin paikan päällä, kun kerta tällänen mahdollisuus on.

Tämähän on jonkinlainen Katalonian paikallismatsi. Tosin liput ovat siltikin luokiteltu C-kategoriaan. Se kyllä sopii erittäin hyvin.

Mahtaako olla täysi tupa, kun on kuitenkin "paikallinen vääntö" tiedossa? Tämän kauden matsit eivät ole olleet loppuunmyytyjä tilaa on aina ollut. Katsojaluvut kotimatseissa on ollut 63000-91000 välillä.

Vielä ei ole ainakaan sold out tuo Gimnàstic matsi. Ainoastaan Barca-Real Madrid on täynnä, joka pelataan joskus maaliskuussa.

Vastaan, että ei onnistu. Pääsin kerran läpi ja minulle kerrottiin, että englantia osaava henkilö ei ole nyt paikalla.

Kävin ostamassa tiistai-illan UCL-peliin Bremeniä vastaan lipun edellisen lauantain aamupäivänä. Halvimmat liput (50 euroa ei-jäseneltä) oli myyty loppuun, mutta seuraavaa kategoriaa (61 euroa) oli jäljellä. Istuin toisen maalin takana korkealla, josta oli ihan hyvä seurata peliä. Ymmärtääkseni lippuja olisi saanut vielä pelipäivänäkin, koska katsojia oli vain 98700.

Ainoat pelit, joiden tiedän olleen loppuun myytyjä, ovat Real Madrid -ottelut. UCL-matsi Chelseaa vastaan oli myös netin mukaan sold out. Ehkä Espanyol-matsi on myös sellainen.

Camp Noulle kannattaa mennä muuten metrolla. Stadionin lähellä on kaksi asemaa, riippuu käyttämästäsi linjasta, kummalle kannattaa mennä. Ai muistanko asemien nimet, en tietenkään. Katso kartasta. Ilmaiset kaupunkikartat saa hyvin tavaratalo Corte de Inglesin vieressä olevasta turisti-infosta Catalonian aukiolta.

Parhaat vinkit tiketti- & muissa FCB-asioissa saat täältä:

FC Barcelona Finland

Ja siellä sitten chat-osioon ... hyvää asiantuntevaa neuvoa. Myös juttua itse kaupungista.

Omiin sähköpostikyselyihini ei seurasta vastattu kun vasta espanjankieliseen (sain kaverilta virka-apua). Puhelimella en viitsinyt edes yrittää. Piletin saa kohtuujonotuksella vaikkapa päivää ennen matsia lipputoimistolta stadionin kyljestä. Samalla voi - pitää! - myös hoidella Nou Campin turnee ja FCB-museo, huimia kokemuksia kumpainenkin.

lfcsmithin vinkki metrosta on hyvä - kumpikin asema ok, sama matka stadikalle.