Jump to content
Sign in to follow this  
Pallister

Perjantai!

Recommended Posts

Re: Perjantai!

Vaimo:"Aita on rikki, viitsitkö korjata?" Mies:-Vittu mä mikään timpuri ole! Seuraavana päivänä vaimo: "Pesukone ei toimi, viitsitkö katsoa?" Mies: -Vittu mä mikään sähkömies ole! Seuraavana päivänä aita oli korjattu, pesukone toimi. "Kuka ne korjasi?" -Naapurin Jarmo. Mies: "Paljonko tahtoi?" -Ei mitään! Sanoi anna pullaa tai pillua! Mies:"Sä sitten teit pullaa?" Vaimo:"Vittu mä mikään leipuri ole.

Jalkapalloa vuonna 2021

perjantai 13.5

Olen niin onnellinen, tänään sain sähköpostiini Suomen palloliitolta luvan ostaa tulevaan Suomi-Ruotsi ystävyys-otteluun lipun. (jos läpäisen vielä viranomaisten testit). Kuukausien uurastus tuotti tulosta. Ainoa mikä hieman harmittaa, on se ettei hakemani kimppakyyti anomus riihimäeltä-helsingin jalkapallo-stadionille mennyt läpi.

Syynä oli se ettei hakemukseen merkattuna ollutta (entistä) ystävääni Jannea hyväksytty, koska häneltä oli unohtunut palauttaa yksi kirjaston kirja( ja näin ollen potentiaalisena kriminaalina hän oli saanut C-kansalais luokituksen ). Tuntien työ täysin hukkaan. Olin jo lähettänyt viranomaisille valmiiksi täytetyn anomuksen, johon oli merkattu auton tietojen lisäksi myös reitti-suunnitelma(kaksi eri vaihtoehtoa) ja kahden muun ystäväni(pauli ja pirkko) henkilötiedot mainetodistuksineen. Janne, samperi. Varmasti poistan sinut facebook ystävistäni ja enkä lähetä virallista hyvän joulun toivotusta e-mailiisi. Ajattelin myös antaa sähköistä palautetta sinulle muka ystäväni.

Nyt joudun anomaan uudestaan lupaa tulla julkisilla yhteyksillä stadionille, ja saman joutuvat tekemään myös Pauli ja Pirkko. Emmekä varmasti saa lupaa mennä samaan vaunuun, koska minulla on vain B-luokan luokitus Paulin ja Pirkon A-vastaaviin nähden. Samperi.

Tänään siis suunnitelmissa mennä poliisin luo haastatteluun sekä antamaan verinäytteet . Samalla yritän saada matkasuunnitelmahakemukseni läpi ja allekirjoitan hyväksyväni stadionin säännöt. Laitan rastin kohtaan-”Lupaan myös paljastaa vierustoverini katsomossa jos he ylittävät sallitun kannattamisen rajat.”

Kolme vuotta siten unohdin rastita tuon kohdan ja minut tiputettiin b-luokitukseen( ja en todellakaan saanut silloin lippua). Tapahtumasta on onneksi jo kulunut vaaditut minimit 36 kuukautta, joten anomukseni voi hyvinkin mennä läpi. Siitä osoituksena saamani sähköposti palloliitolta. Omasta mielestäni kuulun A-ryhmään ja olenkin käyttäytynyt kotona ja töissä vaaditulla tavalla. Pukeudunkin vain maajoukkueen hyväksymiin virallisiin kannattaja-asusteisiin ja juon vain maajoukkueen virallista kisajuomaa. Kannan ylpeänä suomen jalkapallomaajoukkueen värejä ja näenkin kadulla kävellessäni ihailevia katseita. hieman harmittaa selässäni oleva iso B , joka siis kertoo luokituksen ,mutta säännöt ovat sääntöjä ja niitä on hyvä noudattaa.

Hieman muuten pelotti, kun vuosi sitten katselin maksulliselta SUOMI-SPORT kanavalta suomen maaottelua ja eräs huligaani oli väärentänyt sirun ja teettänyt un-offical kannatusasun A-selkämerkillä ja nousi kesken ottelun ja huusi Palloliitto Alas!!! Onneksi muiden katsojien syyttävät sormet osoittivat tuota kriminaalia, joten tarkkailusateliitit paikallistivat anarkistin ja mellakkapartion oli helppo työ käydä noukkimassa syntinen pois . Toki tyrmäyskaasua ja etälamautinta käytettiin. Mitään ei riskeerata, on mellakka-poliisin motto ja iskulause. Tuosta huligaanista sai muuten suomenjalkapalloliitto 40 miljoonan euron sakot ja asiasta käytiin keskustelua ihan Brysselissä asti. Fifa tuomitsi teon törkeänä iskuna kaunista lajia kohtaan. Silloin teki mieli kiroilla televisiolle!

tiistai 31.8

Vihdoinkin sain kutsun hakemaan lippu-siruani suomen maajoukkueen virallisista jälleenmyyjiltä. Mikä ilon päivä. Olen voittanut kaiken olo täyttää ruumiini. Pieni muodollinen 1235,9 euron siru-lipun hinta on pientä siihen onneen jonka saan kokea 2 kuukauden päästä. Päivitän samoin tein facebook tilini ja päätän antaa itselleni luvan hieman hullutella. Matkalla lipputoimistoon lataan ex-jalkapallotähdelle, joka loukkaantui pari vuotta sitten, kaksi euroa kerjuuautomaatiin. Jotenkin entisen tähden säälittävä katse sai minut heltymään. Täytyyhän hänenkin jotenkin saada virallinen kerjuupaikkamaksunsa hoidettua.

(näin jälkeenpäin ajateltuna se oli virhe, toivottavasti ei kukaan nähnyt. joku voisi vielä’ kuvitella että olen antanut anteeksi loukkaantumisen tärkeässä ottelussa. Tietysti siitä tulee merkintä tilastoihini, mutta lähetän sitä ennen oman versioni tapahtuneesta liitolle, ja kerron siinä potkaisseeni ex-peluria kasvoihin)

jatkuu , kun tää stanan vehje ei anna postittaa kuin alle 10 000 sanasia viestejä.

jatkuu..

27.10

Peli-ilta.

Suihkujuna saapuu rihimäen asemalle vain 53 minuuttia myöhässä ja me onnelliset 8 ihmistä, jotka olemme saaneet lipun otteluun, nousemme junaan. Kaikki tietysti ennalta sovittuihin vaunuihin, pitäähän kokoontumislakia myös noudattaa. PalloLiitto on etukäteen anonut Poliisi-yli-keisari Paaterolta lupaa fanien yhtenevään pukeutumiseen. Tietysti kun tämän kokoluokan byrokratian rattaat lyövät kättä niin kumileimaisimet vain paukkuvat. Jokaista B-ryhmäläistä vastaan pitää vaunussa olla vähintään 12 poliisia ja 5 A ryhmäläistä.,

Löydän nopeasti paikkani ja iloitsen että Pauli on, kuin onkin päässyt samaan vaunuun. En kuitenkaan uskalla tervehtiä ettei vain kukaan luulisi meitä huligaaneiksi. Istun nätisti paikoillani ja odottelen hymyssäsuin kun konnari skannaa lippuni . Junassa tunnelma tiivistyy kun tiedonjakokanavat aukenevat ja eetteriin tulee jokaisen selkänojaan tietoa tulevasta ottelusta. Taustalta kuuluu maajoukkueen tunnus-sävel, jonka muuten on sävetänyt timo pöysti. Se valittiin suuressa sävellyskilpailussa ehdottomaksi ykköseksi. Kieltämättä hyvä laulu, juuri sopivan tenhoava rytmi ja kauniit suvaitsevat sanat. Hieman peljästyn kun kolme penkkiriviä taaempana joku naputtaa jalkaansa musiikin tahtiin. Poliisit poistavat häirikön puhuttelun jälkeen junasta. Ostoskärry saapuu ja ostan, kuten kaikki muutkin , normaalin ja sallitun annoksen virvokkeita ja purtavaa. virallista SMJ olutta(0,5 %) yhden desin sekä SMJ suolapähkinöitä.

Olisin toki voinut ostaa SMJ limonadia , mutta tänään kannatan täysillä. Edellisen kerran join olutta firman johtajan 90 vuotis syntymäpäivillä toukokuussa. Silloin yhden desin suomen duunarien hyväksymään SISU-olutta. njam.

Pasilassa tutut kuviot , läpivalaisu laitteiden ohitse ja poliisi saattueessa kohti ITC-stdionia. Pasilassa sain passintarkastuksen yhteydessä myös jonotusnumeron portilla odottaviin pisteisiin. Jotkut yrittävät myydä meille laittomia hodareita ja yllätyksekseni virkavalta ei näihin myyjiin mitenkään puutu. Kuri on mennyt kyllä löysäksi, hieman pelottaa jos jotakin taas tapahtuu, niin kuin silloin vuosi sitten. Olenkin jo osoittamassa yhtä myyjää mellakkapoliisille kun huomaan että ne ovatkin virallisia SMJ;n ja palloliiton hyväksymiä hodareita. On näköjään myyjien pukukoodit muuttuneet sitten viime vierailun. Kiitän luojaani tarkoista silmistäni, ryhmästä poikkeaminen olisi vähintään vienyt minut kamarille tutkittavaksi. Ottelun alkuun on enää 5 tuntia ja olen synkronoinut kelloni ja aikatauluni näköjään 7 minuuntin heitolle. Tarkastuspisteet vetävätkin tällä kertaa yllättävän hyvin ja voi olla että saan ostettua itselleni oikeuden käydä vessassa. WC-viisumien myynti aloitetaan jos kaikki menee hyvin. Siru-lippu ihon alta luettu ja oikeaksi havaittu, Silmärekisteröinti ok, biopassi ok, sormenjäljet ok, äänitunnistus ok, (en saanut wc-viisumia) ja minä olen sisällä!!!

JESH! Ostan SMJ:n virallisesta myyntipisteestä itselleni uudet vermeet. Peliasun lisäksi Pipon ja huivin. Onhan minulla näitä jo monta vaatekertaa mutta kun tästä saa merkinnän omiin tilastoihin niin pakkohan se on. Niin kuin oli jo puhetta olen visusti päättänyt päästä takaisin A-tasolle. Kerran televisiossa näin kun yhtä pitkän linjan kannattajaa haastateltiin ja hän kertoi olleensa vieraspelissä saksassa. WAY!! Tästä tuli minulle salainen tavoite.

Pian kaikki 5 tuhatta kotikannattajaa ovat istumassa paikoillaan ja sitten odottelemme että palloliiton vieraat ja sponsoriystävät saapuvat paikalle . Noin 30 00 juhlakalua nauttivatkin vapautuneesti olostaan ja minä en tohdi edes vilkaista heihin. Myös vieraskannattajat ja heidän valvojansa saapuvat. Jos meitä b-ryhmäläisiä kohtaan oli se 12 poliisia/ 1 b-mies, niin vieraskannattajille luku on hieman pienempi. Vain kaksi poliisia per 1 vieraskannattaja. Oletettavasti kaikki 50 ruotsalaista istuvat nätisti hiiskumatta sanaakaan, koska muuten voi vieraspelioikeudet mennä kaikilta ja ruotsin palloliitto saada hurjat sakot.

Pelin alkuun on enää puolituntia ja panenkin merkille että tunnelma tiivistyy ja on hieman kireähkö. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Mellakkapoliisi on tuonut esille uudet panssarivaununsa ja piiput on kohdistettu meihin. Näin vanhaa vihollista ruotsia kohtaan pelattaessa ei oteta riskejä.

Ottelu alkaa tunnus-sävelen laululla ja palloliiton puheenjohtajan viestintäosaston liputtaja-organisaation apulaisjohtaja viestittää valkoisella lipulla että fanit saavat yhtyä niin nauhalta tulevaan lauluun kuin myös lopun kättentaputuksiin. WAY!!!!. Ensimmäinen kerta että minulle osuu tämä kunnia. Ties vaikka joku tuttu näkee minut televisiossa. Olen niin orgasmeissani.

Tunnus-sävelen sanoja olen mielessäni (ja suihkussa) laulanut satoja kertoja. Aaaaaaaaah.

Puheenjohtaja on niin viisas mies, luonnollisesti tästä seuraa ettei tunnelma ole enää niin kireä ja että ottelu voi alkaa vain 1,4 prosenttiyksikön huligaani-ristki-analyysillä, kun äsken vielä lukema oli melkein 1,7 .Huh huh. Kaikki me 5000 onnellista laulamme kuin elämämme ensimmäistä kertaa…öh, niinhän se taisi monelle ollakkin. Jeesh!

Vilkaisen poliiseja, mutta onnekseni he eivät näytä rentoutuneen. Tarkkana saa olla kun 5000 ihmistä kerääntyy saman aatteen äärelle. Joidenkin mielestä 60 000 mellakkapoliisia voi olla liikaa, mutta he eivät ilmeisesti ole nähneetkään sitä kun vuosi sitten se yksi huligaani alkoi riehumaan…

Kohta näen idolini ilmielävänä, eloni tähän asti paras päivä!!!! Pidän kiinni sormin suustani etten vahingossa kiljaise riemusta kun joukkueeni saapuu kentälle. Onneksi vieressä istuva ystävällinen mellakkapoliisi kopauttaa minua pampulla napakasti sormille ja sanoo maskin takaa: -”Ensimmäinen varoitus , naamaa ei saa peittää!!!”. Oikea etusormi murtuu mutta mikä säkä minulla kävikään, en lentänyt amatöörimaisesta mokastani stadionilta ulos. Nyt poika skarppina. Kannattajien neljä perus-sääntöä muistuvat terävästi mieleen:

ÄLÄ HUUDA!!!

ÄLÄ LAULA!!!

ÄLÄ TAPUTA!!!

ISTU HILJAA ALOILLASI!!!

Rakkaudesta lajiin ja juuri sen takia, hyeenamies

Sign in to follow this