Jump to content
Sign in to follow this  
Torsf

Emiratesille matsia katsomaan

Recommended Posts

Röhötiröhhhöhöhhöö.

Nyt tarvis vähän jeesiä lippujen suhteen, aikataulukin on suht hätäinen.

Tarkoitus olisi mennä katsomaan Emiratesille matsia syyskuussa, vaihtoehdot:

11.9 Arsenal v Bolton Wanderers 15:00 Emirates Stadium

TAI

25.9 Arsenal v West Bromwich Albion 15:00 Emirates Stadium

Kyseessä ei ainakaan ole ns. huippumatseja / paikallistaistoja joten sen puolesta voisin kuvitella lippuja löytyvän. Löytyykös foorumin kokeneemmasta Arsenal-porukasta jeesiä? Mistä lippuja / hintaluokka?

Röhötiröhhhöhöhhöö.

Nyt tarvis vähän jeesiä lippujen suhteen, aikataulukin on suht hätäinen.

Tarkoitus olisi mennä katsomaan Emiratesille matsia syyskuussa, vaihtoehdot:

11.9 Arsenal v Bolton Wanderers 15:00 Emirates Stadium

TAI

25.9 Arsenal v West Bromwich Albion 15:00 Emirates Stadium

Kyseessä ei ainakaan ole ns. huippumatseja / paikallistaistoja joten sen puolesta voisin kuvitella lippuja löytyvän. Löytyykös foorumin kokeneemmasta Arsenal-porukasta jeesiä? Mistä lippuja / hintaluokka?

Oletko kannattajayhdistyksen jäsen? Jos et niin kannattaa liittyä äkkiä! Osoite taitaapi olla http://www.arsenalfinland.net. Sieltä kautta on mahdollista saada lippuja, liittyessäsi liityt myös postituslistalle, jonka kautta voit kysellä. Voi olla, että sitä kautta ei enää lippuja peleihin saa. Mutta niinkuin sanoit, nämä eivät ole niitä ennakkoon halutuimpia matseja, jolloin lippuja luulisi saavan. Noihin peleihin liput varmaan maksaa jotain 60€ tienoolla, vai onko Matilla tarkempaa tietoa?

Jos sitä kautta ei saa niin netistä pystyy ostamaan kalliimpia lippuja, ainakin osotteesta ticket2.com. Kolmas vaihtoehto on tietenkin lähteä riskillä Lontooseen. Stadionin lähellä on tyyppejä, jotka kaupittelee "mustan pörssin" lippuja. Hinnoista en osaa sanoa. Lähellä peliä tuskin ovat enää hirveän ylihintasia. Riski on siinä jos trokareita ei paikalla olisikaan.

Tässä näin nopeasti joitakin vaihtoehtoja.

Joo. Siinä kuudenkympin hujakoilla se hinta pyörii. Mun käsittääkseni otteluun WBA:ta vastaan ei olisi enää kannattajayhdistykselle tulossa lisää lippuja. Boltonia vastaan voisi ehkäpä tärpätä, jos pistää kyselyä välittömästi.

Itse olen varmaankin menossa katsomaan Arsenal- Chelski peliä Gruuvelle, liput saan sukulaisten kautta(eno, broidi ja setä). Nyt vain odotellaan!

Juu hyvää matkaa :) Mä tein ensiesiintymisen Grovella tossa toissaviikonloppuna.

Pojat teissä on huono karma :flirt:!

Kyllä taas tälläkin kaudella pitäisi päästä johonkin matsiin. Aloin jo pohtimaan, että pitäisikö ottaa riski ja ostaa kallis lippu liigacupin finaaliin. Josko Arsu pystyi sen nyt hoitamaan himaan.

Arsenal-Sp*rs 20.11.10

No niin Grovella tuli käytyä,mietin etten jaksa aluksi edes kirjoittaa,mutta kun nuin nätisti pyysitte niin tässäpä ois.Paska reissu(pelillisesti toinen puoliaika)mutta tulipahan tehtyä.Siskon kanssa tuli tuossa muutama kuukausi sitten juttua jalkapallosta,se oli tavannut työn merkeissä Emmanuel Petitin:thumbsup1:(hieno mies),no minähän heti siskolle heitin että hommaa mulle liput Arsenalin peliin.

Viikon päästä sisko soitti ja kysyi että mihin otteluun,minähän katsoin että mitä pelejä on tulossa,ja silmiini osui ensimmäisenä Arsenal-Sp*rs,tuo on PAKKO nähdä!Laitoin siskolle infoa pelistä,meni viikko,vastas että liput on.Tunsin suunnatonta riemua!

Lokakuun lopulla varasimme kaverin kanssa lennot ja hotellin.Lennot Blue1 Oulusta Helsingin kautta Lontooseen,maksoi noin 270€ hlö.Hotellit varasin Hotels.comista 302€ 3yötä 2henkilöä.Ja eikun odottamaan.

Vihdoin koitti 19.11,eli lähtö päivä.Pientä jännitystä oli jo havaittavissa kun koneeseen pääsi,kelailin vaan huomista matsia päässä,ketkä aloittaa,onko loukkantumisia,yms,peli oli ainut asia mitä ajattelin.Päästiin Lontooseen vaivatta(Lennot ajallaan,ei ollut aseita,pommeja,huumeita,tai ei ne ainakaan löytänyt turvatarkastuksista,mitkä oli mielestäni hieman ylimitoitetut).

Ja nokka kohti Pohjois-Lontoota.Hotelli sijaitsi Pohjois-Länsi-Lontoossa,Briclewood-Broadwayllä,noin 8 mailia Grovelta.Olimme noin klo 18.00 paikallista aikaa hotellilla,siitä check-in ja eikun kylille.Mentiin ensimmäiseen ruokaa tarjoilevaan pubiin,nälkä oli valtava.Nykyään kun ei saa lennoilla muutakuin kahvia/teetä.

Siinä syötiin ja Guinnesia litkittiin ja keskusteltiin pelistä.Pubin terassilla huomasin seurueen jossa eräällä miehellä oli Arsenalin pelipaita,tokaisin siinä sitten pikku kaljoissani että C'moon Arsenal,mies katsoi minua silmiin ja näytti että tulkaa istumaan.Mehän kaverin kanssa mentiin,kävi ilmi että mies oli Pubin omistaja(ei tarvinnut sen jälkeen maksaa oluista mitään):thumbsup1: Siinä sitten olutta litkittiin ja juteltiin tulevasta pelistä, niin huomasin että kello on jo puolen yön,aika lähteä nukkumaan,peli alkaa huomenna 12.45.

Pelipäivän aamu,kävelin hotellin respaan kysymään,mikä on helpoin tapa päästä stadionille?Siinä oli sitten hotellin oma kuljettaja,joka sanoi että 20£ niin hän vie meidät,eikun matkaan.Kello oli noin 10.15 kun päästiin Grovelle,siinä vaiheessa alkoin tajuamaan vasta että mistä on kyse,jännitti niin pirusti.

Punavalkoista massaa näkyi joka puolella,ihmiset parveili stadionin liepeillä,kävelimme siinä lähiympäristössä ja odotimme pelin alkua.Sisko soitti siinä vaiheessa ja kertoi että menemme The Foundryyn http://www.arsenal.com/emirates-stadium/club-level-the-foundry siellä oli ruuat ja juomat tarjolla ennen peliä,puoliajalla ja pelin jälkeen:boogy: olin hämmästynyt,ja kauhistelin mielessäni,että mitä tällainen maksaa:lala: siinähän sitten syötiin ja pari olutta nautittiin.

12.25 menimme sitten paikoillemme,paikat olivat North Bank Club Level B52,elikkä Arsenalin päädyssä.Tunnelma astuessa stadionille oli loistava,karvat pystyyn nostattava kokemus.Pelaajat poistuivat juuri lämmittelystä pukusuojaan,pieniä laulun tynkiä kajahteli ilmoille,pian tuosta pelaajat astelivat kentälle.Akoi joukkeiden esittely,ja meteli yltyi.

Kenttäkuuluttaja huusi Arsenalin pelaajien etunimiä ja katsomo huusi sukunimen!Tunnelma oli aivan huikea,tippa tuli linssiin.Sp*rsin pelaajille perus buuaukset paitsi Billy-Geelle,koko katsomo buuas.Ja Game on,noin kymmen minuuttia kuului ARSENAL,ARSENAL laulua,kunnes räjähti,boom Nasri taiteilee pallon hienosti Spursin reppuun ja 1-0!Tunnelma katossa ja riemulla ei rajaa.Laulut raikuivat ja ihmiset iloitsi kun Arsenal pyöritti peliä.27min ja BOOM,floppi-Chamakh hienosta Arshavinin syötöstä onnistuu ohjaan pallon Gomesin selän taakse ja 2-0!

Olin taivaassa,tunnelma oli sanoin kuvaamaton,luokkaa absolutely fantastic,sensational,ja viimeisetkin huudot Sp*rs leiristä vaikenivat.Stadion raikui Arsenal,Arsenal..Paikkoja oli ja taululla olisi pitänyt olla 4-0,mutta ei niin ei.Puoliajalla pikaisesti Wenger-ravintolaan,missä meidän pöytä sijaitsi,fiilis katossa,kaikki hymyilivät ja kaikilla oli hauskaa.Toisesta puoliajasta ei sitten olekkaan paljon halua edes kirjoittaa,Arsenal vaan käsittömästi onnistui luomaan paikat Sp*rsille ja nehän kiitti..valtasi suunnaton hämmennys,ihmetys ja myöhemmin v*tutus.

Peli oli ohi ja mieli maassa,kuinka voikaan yhden jalkapallo ottelun aikana olla 50min taivaassa,ja sieltä valua 40min aikana jonnekin niin alas ettei aurinko paista...Sisko ja kaveri sanoivat että olipa huikea ottelu,itse en nähnyt kuin 45 min huikeutta,loppu oli kuin pahaa unta....pelin jälkeen sitten takaisin ravintolaan,siellä oli pari tuntia vielä hanat auki,joten turrutin aivojani hyvällä ystävälläni Guinnesilla:drunk1:

Sitten alakerran kauppaan tuhlaan puntia,ostin kaikenlaista Arsenal-krääsää.Mukeista avaimenperiin,pari kaulahuivia ja 3 paitaa.Siitä lähimme kaverin kanssa etsimään taxia,ja matkalle osui Tollington-Pub,ei kun peremmälle.Kävelin sisään edeltä,ja kun kaveria ei alkanut näkymään,menin pihalle katsomaan että mihin se mies jäi,kävi ilmi ettei sisään pääse muitakun Arsenal-kannattajia,ja kaveri ei ollut tunnistettavissa kannajaksi,joten hain sen sisään.

Sisällä tutustuimme 3 irlantilaiseen kausikortit omaaviin kannattajiin,hienoja miehiä.Sanoimme että olemme suomesta,johon miehet totesivat että harmi kun sattui tälläinen peli,ottivat ns.osaa.Siinä Guinnes virtasi ja keskustelu pelistä jatkui ja jatkui.Jossain vaiheessa näytin niskassani olevaa Arsenal tatuointia,ja eräs näistä jannuista riisui pelipaitansa ja ojensi sen minulle,selässä luki Fabregas.Olin otettu,minulla ei ollut kapun paitaa,nyt on:boogy:

Siinä juotiin ja keskusteltiin pitkälle iltaa joukkueemme tilanteesta,paljon tuli erinlaisia mielipiteitä,yhtä kaikki,v*tutus oli kaikilla kova.Siitä sitten illan päälle joku paikallinen jannu heitti meidät 10£ hotellille..Mieli oli aivan maassa,mikään ei kiinnostanut...lähimme Pubiin.

Sunnuntaina oli tarkoitus kierrellä vähän Lontoota ja katsella nähtävyyksiä,mutta ei jaksanut,hotellin ravintolaan syömään ja parille..Aula-baarissa tiskin toisella puolella oleva ihana nainen kysyi että miten olet nuin alakuloinen,vastasin että Arsenal hävis eilen,nainen hymyili ja sanoi että hyvä,olen Sp*rs kannattaja............Semmonen reissu oli suunnilleen,keväällä uudestaa!

Chelsea vs Arsenal 3.10.2010

No siinä olikin komia raportti joka yllytti itsenikin kirjoittamaan pientä matkakertomusta... Mussa ei oo kirjoittajan vikaa, joten pahoittelen kirjoitus-, pilkku- ja kielioppivirheitä, sekä mahdollista Turun murretta.

Olin jo varautunut siihen, että saisin liput itselleni ja tyttöystävälleni ensi kevään Arsenal-Rovers peliin. Heinäkuussa kuulin kuitenkin, että eräästä 13 hengen matkaporukasta pari oli peruuttanut lähtönsä Chelsea vs Arsenal otteluun ja lippuja olisi tarjolla. Periaate oli että nopeet syö hitaat ja ensimmäiset ketkä varmistaa lähtönsä saa liput. No siinä sitten persaukisena ihmettelin että mitäs nyt tehdään. Sain kuitenkin varattua yhden lipun ja päätin miettiä rahatilannetta sitten myöhemmin. Mulla olisi reilut kaksi kuukautta aikaa säästää.

Muun porukan oli tarkoitus lentää Tampereelta RyanAirilla Stanstedin lentokentälle ja yöpyä kahdessa viiden hengen huoneessa Hotel Rhodesissa (Sussex Gardens, aivan Paddingtonin aseman kupeessa). Loput pari henkilöä yöpyivät ties missä. Itse en mahtunut tähän Rhodes porukkaan ja hotelli oli muutenkin varattu täyteen, joten jouduin katsomaan yösijaa jostain lähistöltä. Sainkin varattua yhden hengen huoneen kolmeksi yöksi samalta kadulta Hotel Admiralista. Lennot varasin mukavuussyistä Helsingistä Heathrowlle, joka oli mulle entuudestaan tuttu ja josta oli hyvät metroyhteydet hotellille. Emäntä ei ollut kovin ilahtunut mun lähdöstä, mutta sanoin että kyllä sääkin sit keväällä pääset.

Perjantai 1.10.2010

Lähdin kotoa hieman kahdeksan jälkeen aamulla. Kävin vielä hakemassa Prismasta viimeiset tarvikkeet matkaa varten. Kun pääsin motarille mittari näytti ilman lämpötilaksi +0°C. Aurinko paistoi ja ilma oli loistava. Painoin sataaneljääkymppiä pikku kiireessä kohti Helsinki-Vantaata kauniissa syyssässä.

Lentokentälle päästyäni iski pieni paniikki kun en tahtonut löytää parkkipaikkaa mistään. Pienen pyörimisen jälkeen sain kuitenkin autoni ruutuun, nappasin laukun ja riensin kohti ulkomaanterminaalia. En ollut sen enempää myöhässä kuin muutkaan Lontooseen matkustaneet joten siinä vaiheessa olin aika helpottunut. Lento lähtisi 12:05 joten minulla oli sopivasti aikaa ottaa siinä yks iso kolmonen. Tämän jälkeen siirryin portille 11 odottelemaan lähtöä.

Kone oli 45min myöhässä Lontoon päässä olevan huonon kelin takia. Laskeutuminen oli todella pomppuisaa ja jossain kohtaa kävi jo mielessä et nyt lähtee henki. Siitä kuitenkin selvittiin. Terminaalissa noudin laukkuni ja painuin kohti maanalaista. Latasin viime reissulla hankkimaani Oyster Cardiin £20 jotta mun ei tarvitsisi koko ajan ladata sitä. Hyppäsin metroon, josta vaihdoin Hammersmithin asemalla toiseen ja siitä Paddingtonille. Hotellillakin oli vähän sekaannusta kun en meinannut löytää Admiralin respaa mistään. Pienen pyörimisen jälkeen selvisi, että sinne kuljettiin 20m päästä toisesta ulko-ovesta. Respassa oli joku arabin näkönen äijä joka pyysi henkilötiedot ja ojensi sitten avainkortin huoneeseen 19. Mulla oli hyvin aikaa hengähtää hotellilla koska tiesin muun porukan tulevan Standstedin lentokentältä ja myöhemmällä lennolla.

Kovin kauaa en kuitenkaan pysynyt aloillani vaan nappasin sateenvarjon ja lähdin kiertämään lähiympäristöä. Paddingtonin aseman lähistöllä näkyi paljon turisteja lukuisista hotelleista johtuen, mutta yhtälailla oli myös paikallisia liikenteessä. Aina tietä ylittäessä piti tarkistaa lukiko kadussa "LOOK LEFT" vai "LOOK RIGHT", varmuuden vuoksi. :) Kävin nappaamassa yhdestä kioskista vähän purtavaa ja suuntasin takaisin hotellille odottelemaan "matkanjohtajan" yhteydenottoa. Soitin hänelle ja kuulin että heillä oli ollut jotain ongelmia taksikuskien kanssa. Toinen viiden hengen taksi oli kiertänyt useita kilometrejä kauempaa kuin toinen. Jätkät sai kuitenkin homman selvitettyä joten painuimme erääseen rugbypubiin Edgware Roadille. Olin kerennyt jo vittuuntua siinä odotellessa, mutta kun sain vihdoin esiteltyä itseni muulle porukalle ja napattua ensimmäisen Fostersin, vieno hymykin nousi jo kasvoille. En ollut ennen tavannut tästä 10 hengen porukasta kuin yhden, mutta juttu alkoi äkkiä luistaa parin Gerrardin näköisen ja yhden kaljun kundin kanssa. Asiaa helpotti se, että he olivat kotoisin Tampereelta ja meitsi Turusta. Pari-kolme tuntia hurahti mukavasti tässä perienglantilaisessa pubissa. Paikalle saapui vanhaherra mestan omistajakin sulkemisajan 11:30pm tienoilla, mutta mies päätti pitää pubin auki meitä varten vielä reilun tunnin. Osaa porukkaa alkoi väsyttää ja toisilla oli vielä vauhti päällä, mutta yhteisymmärryksessä päätimme kävellä takaisin hotellille. Pojat menivät omaan hotelliinsa Rhodesiin ja minä omaani Admiraliin.

Lauantai 2.10.2010

Seuraavana aamuna heräsin seitsemän jälkeen ja suuntasin poikien hotellille. Olimme päättäneet, että lauantaina katsastetaan nähtävyydet. Ilma oli kumma kyllä aurinkoinen vaikka sadetta oli luvattu. Kävelimme Hyde Parkin läpi Buckinhamin palatsille, siitä St.James parkin kautta Westminster Abbey, Big Ben ja London Eye. Noin kymmenen kilometrin kävelyn jälkeen porukan jalkoja (ja senior Gerrardin selkää) kolotti sen verran että oli pistäydyttävä parilla huurteisella. Itse tilasin bacon sandwichin ja pari pinttia Fostersia, kunnes taas jatkoimme matkaa. Ylitimme Tower Bridgen jonka jälkeen ihailimme vielä hetken Tower of Londonia. Tästä matkamme jatkui metrolla Pohjois-Lontooseen, josta meidän piti hakea peliliput ja liittyä Arsenal Football Supporters Clubin jäseneksi (Arsenalin metroaseman vieressä on sellanen punanen lippupiste missä käytiin). Homma alkoi oikeastaan tuntua todelliselta vasta siinä kohtaa kun sain matsilipun käteen. Sunday, 3 October 2010 CHELSEA v ARSENAL, SHED UPPER, GATE:VISITING SUPPORTERS, ROW:5, SEAT:0017, £54.

Lippujen hankinnan jälkeen suuntasimme tottakai Armouryyn eli Emiratesin fanikauppaan, josta mukaan jäi pitkähihainen kotipaita (Vermaelen #5), kangaskassi emännälle, sekä avaimenperä pikkuveljelle. Tämän jälkeen hetkeksi takaisin hotellille ja sitten Oxford Streetille ja Camden Towniin. Pienehkön reissubudjetin takia päätin jättää shoppailun vähemmälle ja keskittyä siihen olennaiseen. Kävimme syömässä kiinalaisessa ravintolassa ja pysähdyimme "The world end" -nimiseen pubiin ihmettelemään suurkaupungin menoa, kun osa porukasta juoksi kenkäkaupoissa. Illalla suuntasimme punaisella bussilla Muswell Hilliin kirkkopubiin ja vielä myöhemmin johonkin yökerhoon minkä nimeä en jostain kumman syystä muista. Hauskaa kuitenkin oli.

Sunnuntai 3.10.2010.

Sunnuntai oli pelipäivä. Keli oli kolea ja hieman sateinen. Jännitys "London derbyn" alla oli käsinkosketeltavissa. Päätin käydä ottamassa yhden pintin hotellin vieressä olevassa kuppilassa ennen lähtöä Stamford Bridgelle päin. Siellä olikin ensimmäiset sinipaitaiset tiskillä istumassa joten päätin pitää punaisen ylpeyteni takin alla piilossa. Olin ilmeisesti eksynyt "väärään" pubiin. Pian saatiin kuitenkin porukka kokoon ja lähdimme metrolla Fulham Roadille jonka vieressä Bridge sijaitsi. Olimme sen verran hyvissä ajoin asemalla ettei ruuhkaa pahemmin ollut. Lähestulkoon kaikki Länsi-Lontooseen matkustaneet olivat pukeutuneet Chelsean väreihin. Itse päätimme olla herättämättä huomiota ja pidimme punaiset vermeemme piilossa. Tunnelma metrossa oli todella jännittynyt ja yllättävän hiljainen. Kukaan ei oikeastaan puhunut mitään. Sama meininki jatkui stadionin ulkopuolella. Jostain kaukaa kuului laulua, mutta muuten oli hiljaista, aivan erilaista kuin Anfieldilla 2009 jossa molempien joukkueiden kannattajat virittelivät voitonlaulujaan hyvissä ajoin.

Etsimme portin josta vierasjoukkueen kannattajat päästettiin pienen turvatarkastuksen jälkeen sisään. Otimme yhdet oluet jotka siemaisimme nopeasti alas ja etsimme omat paikkamme katsomossa. Rivi 5 ja paikka 17 löytyi helposti. Se sijaitsi vasemman kulmalipun yläpuolella jonne Chelsea hyökkäsi ensimmäisellä puoliskolla. Emme olleet koko kööri vierekkäin vaan osa porukasta oli useamman penkkirivin ylempänä. Istumapaikat olivat paremmat kuin osasin odottaa. Pikkuhiljaa katsomoon valui väkeä ja lauluja alettiin virittelemään. Pelaajat saatettiin kentälle aplodein ja trilleri oli valmis. Itse pelistä on vaikea sanoa mitään. Kun on katsomassa tuollaista peliä, elää niin hetkessä ettei ottelun jälkeen muista kenttätapahtumista juuri mitään. Sen kuitenkin muistan että peli oli hyvin Arsenalin hallussa ja muutama loistava maalintekopaikka oli avausjaksolla, yksi ainakin Arshavinilla. Kovinta meteliä pitivät tietysti goonerit jotka lauloivat "It's so quiet at the Bridge, It's so quiet at the Bridge..." Nasri sai myös huomiota osakseen kun laulu kuului: "Na na na na na na na Samir Nasri, Nasri, Samir Nasriii!" Ashley Cole vastaanotti tietysti mojovat buuakset joka kerta koskiessaan palloon. Siinä kohtaa kuitenkin hiljennyttiin hetkeksi kun Drogba teki räkäsen avausmaalinsa. Ja toisen kerran silloin kun Alex pommitti tykkinsä Arsenal maalin yläkulmaan. Äkkiä peli olikin ohi. 2-0 kotijoukkueelle. Tunteet olivat tietysti pettyneet, varsinkin kun ei päästy kertaakaan tuulettamaan maalia. Viihdearvo oli jokatapauksessa huipussaan vaikka lopputulos oli väärä. Ottelun jälkeen jengi valui hitaasti kohti metroasemaa ja siitä hotellille. Chelsean kannattajat vaikuttivat tietysti tyytyväisiltä. Matkanjohtajaa näytti vituttavan lopputulos eniten, minä hyvänä kakkosena. En oikeestaan edes muista mitä on tapahtunut sunnuntai illalla ottelun jälkeen, niin sekavat tunteet oli. Kai me jossain pihviravintolassa sit oltiin käyty.

Maanantai 4.10.

Nukuin aika pitkään. Tunteet oli sekavat. Muu porukka oli lähtenyt jo yöllä kohti Stanstedin lentokenttää. Oma lentoni lähtisi Heathrowlta 15:15 paikallista aikaa joten mulla oli hyvin aikaa luovuttaa huone ja siirtyä Paddingtonin asemalle. Metrot oli lakkoillut sunnuntain ja maanantain aikana joten jouduin kulkemaan kiertoreittiä Acton Townin kautta. Olin kuitenkin Heathrowlla hyvissä ajoin ja lento sujui hyvin. Kotona Turussa olin maanantai-illalla kymmenen maissa.

Elikkä olisi tarkoitus lähteä nyt keväällä katsomaan joku liiga/cup-peli emiratesille ja aika tähtitiedettä tuo lipunosto vaikuttaa olevan noihin kotimatseihin, eli apua tarvitsisin.. Arsenal Finlandin kautta oli käsittääkseni kaikkiin kevään peleihin jo liput mennyt. Noissa ticket2 ja muissa tuon tyylisissä lippumestoissa hinnoissa on se pari sataa ilmaa välissä ja en itse koe niitä kovin luotettaviksi. Nyt olisikin sitten tarkoitus varata liput Arsenalin kotisivuilta. General salessa lippuja ei näytä olevan kovinkaan usein ja onkin varmaan ostettava joku jäsenyys tuonne. Nyt ongelma on vaan siinä, että kuinka korkean jäsenyyden tarvitsee saadakseen 2 lippua mieluiten liiga-matsiin. Onko kellään tietoa noista jäsenyyksistä / tiedättekö helpomman tavan hommata liput?

Itselle ei oikein tämä vielä auennut:

"Tickets will be issued at the rate of one ticket per valid membership (a maximum number of four tickets per booking with valid memberships - subject to availability)."

Ja 2 lippua nimenomaan tarvittaisiin, kun ei viitsisi kahta jäsenyyttä tuonne ostaa. :wallbang:

Elikkä olisi tarkoitus lähteä nyt keväällä katsomaan joku liiga/cup-peli emiratesille ja aika tähtitiedettä tuo lipunosto vaikuttaa olevan noihin kotimatseihin, eli apua tarvitsisin.. Arsenal Finlandin kautta oli käsittääkseni kaikkiin kevään peleihin jo liput mennyt. Noissa ticket2 ja muissa tuon tyylisissä lippumestoissa hinnoissa on se pari sataa ilmaa välissä ja en itse koe niitä kovin luotettaviksi. Nyt olisikin sitten tarkoitus varata liput Arsenalin kotisivuilta. General salessa lippuja ei näytä olevan kovinkaan usein ja onkin varmaan ostettava joku jäsenyys tuonne. Nyt ongelma on vaan siinä, että kuinka korkean jäsenyyden tarvitsee saadakseen 2 lippua mieluiten liiga-matsiin. Onko kellään tietoa noista jäsenyyksistä / tiedättekö helpomman tavan hommata liput?

Itselle ei oikein tämä vielä auennut:

"Tickets will be issued at the rate of one ticket per valid membership (a maximum number of four tickets per booking with valid memberships - subject to availability)."

Ja 2 lippua nimenomaan tarvittaisiin, kun ei viitsisi kahta jäsenyyttä tuonne ostaa. :wallbang:

Itse olen kanssa lähdössä, tavoitteena mennä Sunderland-matsiin maaliskuun alussa. Velipojan kanssa tehtiin se päätös, että hommattiin molemmille punainen jäsenyys á £25. Homma oli suhteellisen helppo ja jäsenkortit taisivat tulla noin viikon päästä rekisteröitymisestä. Liput tulee red membereille myyntiin nyt maanantaina. Punaisessa jäsenyydessä oli 2 vaihtoehtoa, toinen olisi ollut £20, en tiedä itse mikä näiden kahden ero sitten lopulta on. Itsekin kokeilin aluksi afsc:n kautta, mutta sitä kautta ei ollut mahdollisuutta saada.

Suosittelen tätä vaihtoehtoa, lippujen hinnat ihan ok paikoille on joku £37-£50. Vaikka siihen ynnää jäsenyyden hinnan päälle, niin liput ovat silti edullisempia kuin noitten nettipuljujen kautta. Tammikuussahan meni useampi peli ihan general saleen, mutta se taisi johtua ennen kaikkea siitä, että pelejä oli poikkeuksellisen paljon. GS:n huono puoli taitaa olla se, että ne tulee myyntiin aika myöhään, jolloin järjestelyiden kanssa tulee hieman kiire. Nyt kevään myötä kotipelit vähenee ja siksi saattaa olla, että general saleen ei tule lippuja. Cupien kanssa on se tilanne, että yksi peli saattaa tulla vielä Emiratesille jos Arsenal voittaa Leyton Orientin ja jos arpa heittää kotipelin. Tämä taitaa varmistua sitten tämän kuun 20. päivä. Valioliigan osalta Blackburn-peliin voi olla helpointa saada lippuja. Villaa ja Poolia vastaan ehkä. Manu-peliinkin tulee takeena 1500 lipun allokaatio, mutta ne menevät varmuudella kuumille kiville nopeasti.

Jäsenyyden hyvä puoli on myös se, että vaikka peli olisi loppuunmyyty, exchangen kautta saa silti todennäköisesti jotain lippuja ostettua. Tuo lontoonkielinen kohta tarkoittaa sitä, että yhtä jäsenyyttä kohti pystyy lähtötilanteessa ostamaan vain yhden lipun. Sitten kun ajankohta lähenee ja jos lippuja on edelleen saatavilla, pystyy jäsenyydellä mahdollisesti ostamaan useamman lipun. Niin, ja pystyt siis ostamaan vain punaisen jäsenyyden, noihin muihin sitten jonotetaan.

Sitten on tietenkin Event-travel ja Kaleva travel, joiden kautta saa hotelli+liput paketteja, mutta ne tietenkin ovat sitten hintavampia.

Tuli tuossa viime reissulla sovittua muutama kontakti parin kannattajan kanssa,tänään sain iloisen s-posti viestin että huhtikuun 2 päivä Arsenal-Blackburn peliin ois liput.Hienoa toimintaa Englannin päässä olevilta kannatajilta,ja jos ossaa enklantia niin kannattee solmia suhteita!

Tuli tuossa viime reissulla sovittua muutama kontakti parin kannattajan kanssa,tänään sain iloisen s-posti viestin että huhtikuun 2 päivä Arsenal-Blackburn peliin ois liput.Hienoa toimintaa Englannin päässä olevilta kannatajilta,ja jos ossaa enklantia niin kannattee solmia suhteita!

Itse oon emännän kanssa lähdössä samaan matsiin. Liput varasin jo viime kesänä ArsenalFinlandin kautta. Pian odotus palkitaan.

Sunderland-liput tuli hetki sitten ostettua! East stand ja upper tier. Ihan siedettävä hinta, eli á £51.

Ryanairin lentoaikataulut on nykyään aika ikävät. Ainakin pe-su matkoille. Lontooseen lähtevä kone lähtee suomenaikaa noin klo 21. Ja on perillä paikallista aikaa noin 21.45. Vastaavasti paluulento lähtee paikallista aikaa su aamuna 7.15. Tehtiin tällä kertaa niin, että otettiin majapaikka suht. läheltä Stanstedin lentokenttää ja lauantaina tehdään sitten vaan pisto keskustaan junalla.

Tollingtoniin pelin jälkeen parille?

Saa nähdä ja miksipä ei. Riippuu varmaan lopputuloksesta. :blink: Jos tulee kuokkaan - todennäköisesti ei tule - täytyy varmaan lähtee johonkin kauemmas ottaa pettymyksen oluita. Mutta ihan hyvä idea.

Lontooseen!

Meidän perhe olisi lähdössä syyslomalla perhelomalle Lontooseen.

Matkalle lähdettäisiin 15.10.2011, eli samana päivänä, kun Arsenal kohtaa Sunderlandin

"black catsit" klo 15.00. Lentoliput ja hotelli on jo varattu, koska kyseessä on ensisijaisesti perheloma, eikä Arsenaalin pelillä nyt niin ensisijaista arvoa matkalla ole...

Eli kaikki muu on valmiina, paitsi liput.. ;)

Haluaisimme sellaiset liput, jotka eivät hipoisi aivan mitään ökyhintoja, sillä me tarvitsisimme 4 lippua!

Eli ei mitään esim. http://www.ticket2.com/fi/buy/index.html?page=1&edid=1D7B2448-B0FB-754A-F1FD-F23787A4071E tämän hintaisia lippuja...

Onko kenelläkään kokemuksia http: //www.lontoonjalkapallo.fi tämän sivuston lipunvarauksista?

Vai pitäisikö laittaa kysely sinne "suomen faniklubiin"?

Meidän ei kuitenkaan olisi mitään järkeä ostaa neljää red-member jäsenyyttä..

General salesta tuskin kannattaa edes vissiin yrittää, koska ne liput varmaankin häviävät nopeasti pois ja sieltä ei varmasti saa neljää...

Eli vinkkejä odotellessa, kiitos etukäteen vinkeistä! :smile: