Jump to content
Sign in to follow this  
Juveale

Paitasponsori keissi.

Recommended Posts

Olen seurannut jo jonkin aikaa lähinnä tätä Juve-foorumia ja ajattelin itsekin osallistua jo "keskusteluun", toivottavasti olen tervetullut.

 

Eli kertokaapa joku viisaampi mitä tuo paitasponsorin menettäminen käytännössä tarkoittaa, onko paitasponsoriksi ehdolla kenties joku toinen iso yritys? Aikasen isolta rahaltahan tuo 200 miljoonaa kuulostaa minkätahansa seuran kohdalla..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen seurannut jo jonkin aikaa lähinnä tätä Juve-foorumia ja ajattelin itsekin osallistua jo "keskusteluun", toivottavasti olen tervetullut.

 

Eli kertokaapa joku viisaampi mitä tuo paitasponsorin menettäminen käytännössä tarkoittaa, onko paitasponsoriksi ehdolla kenties joku toinen iso yritys? Aikasen isolta rahaltahan tuo 200 miljoonaa kuulostaa minkätahansa seuran kohdalla..

Tuskin olen viisaampi, mutta tottakai tämä oli takaisku. Kerkeisköhän vielä niitä vastoinkäymisiä tulla lisää ennen vuodenvaihdetta? No, toivotavasti ei kuitenkaan.

 

Itse asiaan, tulee mieleen nopeasti Manu, menettivät Vodafonen, mutta saivat varmasti tilalle toisen hyvän. En tiedä heidän AIG sopimuksesta, mutta tuskin se on huonompi kuin edellinen, voisi olla päinvastoin parempi kuin edellinen. Juve kun tänään kaataa Arezzon, mennään johdossa joulutauolle, joka oli ennen sarjanalkua se juuri mistä katsomme miten olemme B:ssä menestyneet. Ja piikkipaikka on juuri mihin tottakai tähdättiin.

 

Eli vaikka takaiskusta on kyse, luotan että uusi johto neuvottelee paremman paitasponssin tilaalle. Tämä törkeä Tamoil, jota pitää sietää kauden loppuun, saa väistyä tieltä. Firmoilla on kuitenkin kova kilpailu päästä suurimpien joukkueiden paitamainoksiin, ja tähän kastiin Juve kanssa kuuluu.

 

Ensikaudella; Uusi Juve, uusi johto ja nuorempi pelaajisto, sekä uusi parempi ja toivottavasti kauniimpi paitasponssi, Serie A.han:blink:

Mikään vuosi ei voi olla pahempi kuin tämä kulunut:thumbsdown1:

Ja tervetuloa Juventino!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ManU sponsori sopimuksen tarina

 

Itse asiaan, tulee mieleen nopeasti Manu, menettivät Vodafonen, mutta saivat varmasti tilalle toisen hyvän. En tiedä heidän AIG sopimuksesta, mutta tuskin se on huonompi kuin edellinen, voisi olla päinvastoin parempi kuin edellinen!

Kyllä casma on oikeassa, Manu sai paremman sopimuksen. Toivottavasti Juvekin saa paremman, mut itse epäilen, koska ei Champion League paikka ole. Tässä on sen tarina:

 

Manchester United, undoubtedly one of the most popular football clubs, with a following all over the world, announced the biggest shirt sponsorship deal in English football history.

 

They signed a ground breaking £56.5 million deal with U.S. insurance and financial services giant American International Group, Inc. (AIG), surpassing Chelsea's current £50 million five-year agreement with Samsung.

 

United was looking for a sponsor ever since the current sponsor, Vodafone, decided to end its £9 million-a-year agreement at the end of this season.

 

Meanwhile, MU coach Sir Alex Ferguson said United's £56.5 million shirt sponsorship deal with AIG would not change the way he buys players, with money being set aside for players this summer and in seasons to come.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuossa syksyllä kummasteltiin kauppalehdessä sitä kuinka Juven pörssiarvo voi olla niin korkea vaikka tuloksessa miinusta on tehty ja kunnolla. Vastaukseksi tarjottiin että Juven brändin arvo on niin suuri (verrattiin Ferrariin), että sijoittajat luottavat Juven nopeaan nousuun takaisin suurten joukkoon.

 

Voisi siis jopa kuvitella että Juentukseen sijoittaminen olisi hyvinkin houkuttelevaa, koska selkeitä muutoksia on tehty. Juventus on myös vahva brändi sekä usko Juven tuleisuuteen on kaikesta huolimatta vähintäänkin lupaava.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totta kai Juven arvo on suuri. Se on yksi suurimmista seuroista, jota sponsorit RAKASTAVAT

Hyvä läppä.

 

Sponsorit rakastavat yritystä, tapahtumaa tai seuraa, joka on eniten esillä. Juve ei tällä hetkellä ole.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taitaa olla toiveajattelua jos uskottelette itsellenne että Juve saisi paremman sponsorisopparin kuin mitä Tamoilin kanssa oli. Kyllä sponsoritkin katsovat hiukan seuran imagoa ennen kun alkavat rahaa syytämään. Juvella imago ei tällä hetkellä sattuneista syistä ole paras mahdollinen vaikka kasvoja onkin pesty ja aloitettu ns. puhtaalta pöydältä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamoil-diilistä sen kummemmin tietämättä voin sanoa, että Juventus saa tilalle hienon ja rahakkaan sopimuksen. Juventus on huomattavasti suurempi asia kuin joku pikku kitinä tuomareista. Paljon suurempiakin juttuja on kuopattu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tamoil-diilistä sen kummemmin tietämättä voin sanoa, että Juventus saa tilalle hienon ja rahakkaan sopimuksen. Juventus on huomattavasti suurempi asia kuin joku pikku kitinä tuomareista. Paljon suurempiakin juttuja on kuopattu.

"Pikku kitinä tuomareista" :D

 

Eikös Tamoil-diili ollut Italian rahakkain koskaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kunhan nyt joku saadaan

 

Täytynee tunkea näppinsä vielä tähänkin, kun ei tuota kinkkuakaan enää jaksa mussuttaa. Tamoil-sopimus oli yksi hieno osoitus edellisen johdon taidoista: se oli /on rahakkain paitasopimus kai koskaan ja olisi tuonut rahaa siis aina vuoteen 2010 varmasti sen yli 200 miljoonaa. Sopimus oli loistava ja helpotti muitakin neuvotteluita mm. Nike halusi jatkaa yhteistyötä kaikesta huolimatta.

 

Joten hyödyimme Tamoilista eli Gaddaffin öljyrahoista kivasti, grazie mille, ja nyt eteenpäin. Itse olen ihan tyytyväinen, että pääsimme eroon noista libyalaisten öljyrahoista, ne ovat aina hieman arveluttavia. Kyllä Juven paitaan aina joku sponsori löydetään Fastweb ja Sky olivat muistaakseni ihan hyviä diileja (ja paljon paremman näköisiäkin). Voidaanhan tässä vielä parempiakin sopimuksia, turha siis surra. Juven onni on olla Italian suosituin seura, jotenka kyse ei ole kansainvälisestä näkyvyydestä vaan juuri näkymisestä 14 miljoonan juventinon (ja heidän perheidensä) silmissä. Juven paidalla saa sympatiat lähes koko Italialta eikä se ole ihan vähän. Tätähän Tamoilkin haki ja varmaan onnistukin.

 

Mutta mikä firma Juven paitaan seuraavaksi? No joku Durex-mainos paidassa voisi tuoda eloa selostuksiin: "Nämä pojat pelaavat aina varman päälle!" :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Mutta mikä firma Juven paitaan seuraavaksi? No joku Durex-mainos paidassa voisi tuoda eloa selostuksiin: "Nämä pojat pelaavat aina varman päälle!" :D

Aika hauskaa Antiko, Capellon Juveen olisi todellakin sopinut:smile:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi nyt on ihan pelkkää paskaa toi "hyvä kun meni" hyssyttely. Joskus tulee takapakkia ja siitä on vaan jatkettava, mutta kyllä varmasti olisi kelvanneet rahat enemmän kuin hyvin ja kelpasikin. Ja parempaa diiliä ainakaan saman tien tulee. Ei Juven mainosarvo varmasti mitenkään sukea ole, mutta tuskin samanarvoinen kuin aiemmin. Jos joku samoja summia haluaisi maksaa kyseessä olisi enemmänkin hyväntekeväisyys, kuin todellinen markkinahinta, vähän kuin Madridin kiinteistökaupoissa. Varmasti myös halukkaita maksajia on vähemmän, tai ainakin erilaisia yrityksiä. Toiset yritykset ovat varmasti hyvin tarkkoja, ettei niitä yhdistettäisi asioihin, joista Juven tuomiot tulivat. Oli Juve todellisuudessa syytön tai ei tai yhtä syyllinen kuin muutkin, ei tässä tapauksessa niin ole väliä.

 

Mutta siis varmasti Juve nettoaa uudesta diilistäänkin enemmän kuin moni serie A seura sitä en epäile.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, esillä on voinut olla melkein eniten, ainakin Italiassa. Mutta, kun ei mistään hyvästä...

Italiassa toki on esillä. Mutta tuo Antikon mainitsema "ei mikään pieni 14 miljoonan ihmisen seuraaminen" on kuitenkin melko vähäistä. ManUlla taitaa olla faneja saman verran ja seuraajat voidaan sitten kertoa kohtuullisen isolla numerolla. Juven näkyvyys kansainvälisesti on kadonnut lähes tyystin ja se on ratkaisevaa, 14 miljoonaa italialaista eivät riitä mihinkään. Ei ainakaan, jos odotatte jotain Tamoilin kaliiberista sopimusta.

 

On pelkkää idiotismia ja toiveajattelua ajatella, että sponsorit rakastavat erityisesti juuri Juvea. Yritykset laskevat kylmästi, mikä on kannattava kohde, eivätkä rakasta ketään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ainakin Nike nauttii Juve-buumista

 

No ainakin Nike, kaikesta huolimatta, rakastaa vielä Juvea ja mitä luultavimmin juuri Italian markkinoiden vuoksi. Kesällä Roba di Kappa olisi halunnut palata Juven sponsoriksi, kun myrsky oli kovimmillaan, mutta Nike näki, että juuri nyt on hyvä hetki olla lähellä Juvea - ja kas kummaa! - paitamyynti ja muiden oheistuotteiden kauppa lähtikin huimaan nousuun, kun juventinot riensivät auttamaan seuraa ahdingossa ja vannomaan rakkauttaan La Signoraa kohtaan. Nike puolestaan kääri mukavat voitot. Eli aina asiat eivät mene aivan noin yksioikoisesti kuin monet tuntuvat olettavan.

 

Totuus kuitenkin oli, että Juvesta oli tullut jo hieman tylsä seura faneillekin, kun jatkuvasti vain voitettiin edes Champions-otteluita ei vaivauduttu katsomaan stadionille. Ja näkyvyyttä sponsorit tosiaankin saivat mutta se ei juurikaan sytyttänyt faneja - Juve oli se suuri teollinentuote, joka jyräsi ilman fanejakin ottelusta toiseen. Champions-voittoa ei kuitenkaan tullut, jotenka tässä mielessä panostukset menivät hukkaan, markkinointi toimi mutta ehkä se sydän puuttui.

 

Nyt tilanne on toinen: Juvesta on tullut monien mielissä sympaattinen altavastaaja, joka sai lähes yksinään kärsiä calciopolista, toki ansionsa mukaan mutta ehkä muut osalliset pääsivät jutusta hieman Juven siivellä, ja tämä herättää monissa sympatiaa. Juventinoissa se puolestaan herättää katkeruutta ja halua taistelle joukkueen mukana kaikin mahdollisin keinoin mm. ostamalla lippuja ja fanituotteita. Niinpä ensi kausi, kun Juve palaa Serie A:han on huippumielenkiintoinen kaikille, myös sponsoreille. Juve on kuitenkin aina ollut ennen kaikkea Italian paras seura, sillä on eniten Scudettoja ja faneja, ja seuran tärkein tavoite on aina ollut ennen kaikkea voittaa Italian mestaruus.

 

Tämä näkyy siinäkin, että niin kauan kuin Juve on pystynyt taistelemaan Scudettosta ilman Agnellien lisärahoitusta, on perhe pysynyt loitolla joukkueesta, mutta nyt rahaa on luvassa. "Juven tulee olla kuin Ferrari Formula ykkösissä - paras ja kaunein." Näin Agnellit ovat sanoneet, nyt odotellaan toimia. Uskon, että jokainen sponsori haluaa olla mukana tässä projektissa jo pelkästään sen ainutlaatuisuuden vuoksi. Ja tietenkin on hyvä muistaa, että Nike tosiaankin myi enemmän niitä paitoja Serie B:hen kuin toissa vuonna, kun paidassa oli vielä Scudetto Serie A:n voiton merkiksi. Edes Juven suhteen asiat eivät aina ole mustavalkoisia.

 

FORZA LA NUOVA JUVE!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voi olla et ei ole enää 14 miljoona, mutta tosi juventino on nyt vahvasti mukana... ja joku juventino on ihan onnellinen että Tamoil (Ghaddafi-Libya) ei ole juven paidassa. :smile:

Robe di Kappa olis ollut kyl kivaa. Amarcord...

Näin juuri.

 

(Ps. kiitoksia vain sille kaverille joka myi minulle tällä palstalla sen Kappan virallisen Juve-paidan - se on paljon tyylikkäämpi kuin Niken tekemät.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

(Ps. kiitoksia vain sille kaverille joka myi minulle tällä palstalla sen Kappan virallisen Juve-paidan - se on paljon tyylikkäämpi kuin Niken tekemät.)

Minäkin olen sitä mieltä että Juventuksen kappan pelipaidat ovat tyylikkäimpiä kuin nykyiset Niken tekemiä virallisia peliasuja. Mut pitäisi vain kestää sitä, että Juve pelaa Niken ei niin kaunilla pelipaidoilla:irritated:.

 

Juventus teki aikonaan 12 vuotisen sopimuksen Niken kanssa, jolla Nikesta tuli Juventuksen peliasujen ja muiden oheistuotteiden valmistaja. Sopimus oli Moggin käsiala. Sopimus on ollut noin 3 vuotta voimassa eli pitäisi vielä siedä vielä 9 vuotta Nikea.:scream:

 

Kappa oli muuten tehnyt/toimittanut Juven peli paitoja 80-luvulta asti (niin kauan kuin minä muistan:proud:). Yhtiö muuten on italialainen eli tunne Juventuksen arvoja ja perinteitä paremmin.

 

Lotto oli kahdeksi vuodeksi Juventuksen pelipaitojen valmistaja, mut ei sekään tehnyt kauneita pelipaitoja.

 

Itsekin omistan Juventuksen Kappa virrallisen pelipaidan, ja olen ylpeä siitä.:thumbsup1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nike tai Sky?

 

Nyt puhutaan, että Nike haluaisi syventää yhteistyötään Juven kanssa ja ryhtyä mahdollisesti myös paitasponsoriksi. Toinen Juven kanssa jo bisneksiä tehnyt firma voisi olla Sky, jonka logo Juven paidassa olikin jo kauden 2004/2005. Juve tosin myi taannoin tv-oikeutensa Berlusconin Mediasetille kolmeksi vuodeksi, joka myi sateelliittioikeudet edelleen Skylle mutta kilpaillee heitä vastaan digibokseillaan - hyvä diili Berluconille. Sky siis varmaankin haluaisi tulevaisuudessa myös Juven tv-oikeudet, sillä niistä Mediaset tulee tulevaisuudessa rokottamaan sitä kivasti. Saapa nähdä saataisiinko myös itse Berlusconi liikkeelle - Juven tv-oikeuksilla näet kaikki vuolevat kultaa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gazzetta dello Sport:

 

Ilmoitti tänään, että kenties Fiat logo nähdään ensikaudella Juventuksen pelipaidassa. Eli kyllä sponsoria pukkaa heti! No, ehkä on vähän suhteita sinne suuntaan:shades:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ilmoitti tänään, että kenties Fiat logo nähdään ensikaudella Juventuksen pelipaidassa. Eli kyllä sponsoria pukkaa heti! No, ehkä on vähän suhteita sinne suuntaan:shades:

 

Fiat olisi loistava uutinen, sillä se olisi ensimmäinen konkreettinen näyttö Agnellien perheeltä, että he vielä välittävät joukkueesta. Agnellit eivät ole rahoittaneet Juve 13 vuoteen kaikesta menestyksestä huolimatta tai ehkä juuri sen vuoksi - Juven on täytynyt rahoittaa kaikki pelaajahankintansa myymällä pelaajia tai sitten ulkopuolisilla sponsorituloilla. Nyt, jos Fiat pistää muutaman kymmentä miljoonaa paitaan niin se tulee suoraan Agnellien pussista, mutta on kuitenkin myös reilua bisnestä. No saapa nähdä, nämä uudet agnellit, John ja Lapo Elkann, kyllä tykkäävät puhua rakkaudestaan Juveen mutta rahoja ei ole vielä näkynyt. Joten - SHOW ME THE MONEY!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat olisi loistava uutinen, sillä se olisi ensimmäinen konkreettinen näyttö Agnellien perheeltä, että he vielä välittävät joukkueesta. Agnellit eivät ole rahoittaneet Juve 13 vuoteen kaikesta menestyksestä huolimatta tai ehkä juuri sen vuoksi - Juven on täytynyt rahoittaa kaikki pelaajahankintansa myymällä pelaajia tai sitten ulkopuolisilla sponsorituloilla. Nyt, jos Fiat pistää muutaman kymmentä miljoonaa paitaan niin se tulee suoraan Agnellien pussista, mutta on kuitenkin myös reilua bisnestä. No saapa nähdä, nämä uudet agnellit, John ja Lapo Elkann, kyllä tykkäävät puhua rakkaudestaan Juveen mutta rahoja ei ole vielä näkynyt. Joten - SHOW ME THE MONEY!

Kyllä, kumpanenkin, John ja Lapo Elkann, ovat nyt olleet enemmän tekemisissä itse asioihin, jotka liittyvät Juventukseen. Kuten totesit, ei ole ollut tarvis Agnellien rahoille, kun Triade hoiti raha-asioita. Eilen John Elkann vieraili Juventus Centerissä, Vinovossa seuraamassa harjoituksia, ja juttelemassa pelaajien kanssa. Lopuksi antoi vielä haastattelun Juventus channelille...

 

Kyllä Agnelleilla on Juventusta niin paljon veressä, että kyllä uskon että sponssi rahaa löytyy. John tai Lapo Elkann, jompikumpi totesi, että tavoite on nostaa mahdollisimman nopeasti, niin Ferrari, kuin Juventus maailman terävimpään kärkeen. Eli niin nopeasti kuin se suinkin on mahdollista...

Share this post


Link to post
Share on other sites

New Holland uusi sponsori

 

Juven uusi paitasponsori pitäisi olla sellainen firma kuin NEW HOLLAND. Eli häh?

 

No kyseessä on (ymmärtääkseni) emoyhtio Fiatin omistama traktoreita valmistava yhtiö :alien: Eli vähän niin kuin Valtra. Yhtio kaivannee hieman näkyvyyttä maailmalla, minä en ole siitä ainakaan koskaan kuullut, mutta enpä ole koskaan ollut traktorin tarpeessakaan, hih! (Fiatiahan oli turha mainostaa, kun Ferrari hoitaa sen puolen jo melko kiitettävästi.)

 

Mutta jos oli Ariston (kodinkoneita) ja Tamoil rumia, niin eipä ole tämä New Holland paljoa komeampi. Kaipa se on vain mahdotonta saada mitään tyylikästä sponsoria (kuten Sony tai Ipod) Juven paitaan. No rahaa pitäisi kuitenkin tulla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×