Jump to content
Sign in to follow this  
G.Rossi

Kaikkien offtopicien kohtauspaikka

Recommended Posts

Marca on laittanut laskimet käyntiin ja tuloksia on syntynyt. Nyt on laskettu paljonko seurat ovat käyttäneet 2000-luvulla rahaa pelaajahankintoihin.

1.Real Madrid - 1,022 miljardia euroa.

2.Barcelona - 713 miljoonaa euroa.

3.Chelsea - 650 miljoonaa euroa.

4.City - 400 miljoonaa euroa.

Espanjalaiset siis selvässä kärjessä, mutta otetaan huomioon, että Cityn arabit ovat kovalla vauhdilla tulossa kärkeen.

Ja sitten olisi vielä ihan mielenkiintoista tietää, kuinka paljon seurat ovat tienanneet pelaajamyynneillä. Real Madridissa nyt pelaajien vaihtuvuus on ollut lähes yhtä vilkasta kuin seurapresidenttejen vaihtuvuus, eli melkoista. :icon_lol: Mutta kivoja lukujahan nuo on..?

En ole moderaattori, mutta melkosta tuubaa on alkanut tulla foorumille, joten pieni kertaus uusille käyttäjille ja miks ei myös vanhoille olisi paikallaan.

Viestiä saa ja pitkääkin kirjoittaa, mutta ehkä kannattaa lukaista se oma kirjoitus läpi ennen julkaisemista.

Kiitos....

1. Älä lähetä turhia viestejä vailla minkäänlaista asiasisältöä.

2. Chat-toiminto löytyy foorumista erikseen, älä käytä viestiketjua chattaamiseen. (Tulossa!)

3. Jos sinulla on asiaa toiselle nimimerkille, käytä yksityisviestejä viestiketjujen sijaan.

4. Kun aloitat uuden viestiketjun, varmista ettei samasta aiheesta ole jo olemassa viestiketjua.

5. Otsikoi viestiketjut mahdollisimman kuvaavasti, jotta aihe ei jää epäselväksi.

6. Älä kysy asiaa, johon on jo aiemmin vastattu. Käytä foorumin hakutoimintoa vanhojen viestin löytämiseksi.

7. Kunnioita vastustajia - kinaaminen ja väittely kuuluu asiaan, mutta lapselliset ja perustelemattomat kommentit eivät.

8. Moderaattoreilla on oikeus poistaa ja muokata kirjoittajien viestejä.

Ulkoasu

1. Kiinnitä huomiota viestisi ulkoasuun. Vältä kirjoitus- ja kielioppivirheitä. Palsta ei ole äidinkielen koe, mutta huolellisesti kirjoitettuja viestejä on helpompi lukea. Pyri käyttämään edes jonkinasteista kirjakieltä. Liian pitkälle viety puhekieli on raskasta luettavaa.

2. Käytä kappalejakoa, välimerkkejä ja isoja alkukirjaimia.

3. ÄLÄ KIRJOITA KAIKKEA ISOLLA.

Ja sitten olisi vielä ihan mielenkiintoista tietää, kuinka paljon seurat ovat tienanneet pelaajamyynneillä. Real Madridissa nyt pelaajien vaihtuvuus on ollut lähes yhtä vilkasta kuin seurapresidenttejen vaihtuvuus, eli melkoista. :icon_lol: Mutta kivoja lukujahan nuo on..?

Toki lukemat olisivat erit, jos myös myydyistä pelaajista saadut rahat tulisivat mukaan laskuihin. Ja ilmeisesti Ronaldonkin ostamiseen menneet rahat ovat tulleet takaisin, joku taisi sanoa sen täällä foorumilla? Paitojen ynms. ansiosta. Messikin siis luultavasti maksanut itsensä takaisin jo useampaan otteeseen :D Palkat ovat taas sitten asia erikseen. Niissäkin Real ja Barca kärjessä.

E. Jupen, Matin ja varmasti monen muunkin kanssa samaa mieltä, eli melkosta kuraa on taas tullut foorumeille. Kyllä ymmärryksen hiven tulee näille ruotsalais kirjoittelijoille, mutta vähän voisi yrittää panostaa viesteihin. Edes sen verran, että niistä saisi jotain selvää.

Marca on laittanut laskimet käyntiin ja tuloksia on syntynyt. Nyt on laskettu paljonko seurat ovat käyttäneet 2000-luvulla rahaa pelaajahankintoihin.

1.Real Madrid - 1,022 miljardia euroa.

2.Barcelona - 713 miljoonaa euroa.

3.Chelsea - 650 miljoonaa euroa.

4.City - 400 miljoonaa euroa.

Espanjalaiset siis selvässä kärjessä, mutta otetaan huomioon, että Cityn arabit ovat kovalla vauhdilla tulossa kärkeen.

Onhan ne Espanjalaiset kärjessä , mutta onhan taas ainakin Cityllä mahdollista nousta Britti joukkueista. Uskon Cityn nousevan tuonne 2. paikalle.

http://www.youtube.com/watch?v=CbBj-lyCclI

Tämä siis rankkarikisassa. Yksinkertainen kysymykseni kuuluu, onko tämä sääntöjen mukaan maali vai ei. Tuomarihan sen nähtävästi hyväksyy, mutta kun tuo tapahtuu jossai lähi-idän maissa niin en aivan täysin häneen luottaisi. Tuolla kommenteissa joku väittää lontoon kielellä että kun maalivahti torjuu pallon kädellään, niin sen jälkeisillä tapahtumilla ei ole merkitystä, tai jtn. Joten Tasapaino ja muut tuomarit voisi valistaa :)

En ole tuomari, mutta mun mielestä tossa ei ole mitään epäselvää. Molari torjuu toki vedon, mutta pallo menee torjunnan kautta maaliin. Toi Youtube-kommentti vaikuttaa kyllä ihan älyttömältä. Tai no voihan toi olla tottakin. Tuossa tilanteessa maalivahti ei vain torjunut palloa.

Tullaan tänne pohdiskelemaan nyt kun tuo äänestys ketju on vain äänien antamiseen tarkoitettu. Mikä ihme tuo JT#28 läppä oikein on ? :lol:

Eipä sillä nyt niin suurta merkitystä ole, mutta jäi ihmetyttämään...

.

2p. villain98 - jos tosiaan on -98, niin täytyy sanoa että harvoin noin älykkäisiin tapauksiin tuon ikäsinä törmää.

1p. Ippe - valitettavasti pystyn antamaan tälle vain yhden pisteen.

Olisit nyt edes Ipelle antanut kaksi ja minulle yhden.. Mutta kiitos kaikkien äänistä tähän asti!

Olisit nyt edes Ipelle antanut kaksi ja minulle yhden

Itse asiassa se oli vähän niin ja näin kummalle annan, mutta Ippe on ehtinyt jo vuosia kokoamaan täällä ääniä ja minä päätin täten antaa isomman määrän uudelle tulokkaalle. Kyllä se Ippe korkealle pääsee, vaikka yhden äänen menettikin.

Ja tosiaan kiitokset minultakin parille Culelle! 3 ääntä jo kasassa.

Villainsille onnittelut vielä, kun noin nuori foorumisti kokoaa jopa 9 ääntä ja varmasti vielä enemmänkin.

Tullaan tänne pohdiskelemaan nyt kun tuo äänestys ketju on vain äänien antamiseen tarkoitettu.

Siirsin tänne muutaman muunkin, jotta tuo ketju pysyy vain ja ainoastaan äänien antamiseen tarkoitettuna ketjuna.

Rikkinäinen puhelin. Siellä on yhdelle käynyt pienoinen kämmi niin muut ovat vain seuranneet perässä. Perhaps?

Meitsi taisi johtaa porukkaa harhaan. :D John Terryn pelinumero ei siis ollutkaan 28 vaan 26...

Yö tuli nukuttua, ja illalla tuli mietittyä tätä äänestystä. Tiedän kyllä sen, että tiedän ikäisekseni paljon jalkapallosta, mutta on liikaa että minä saan edes pisteitä. Aluksi tuli mieleen sellainen logiikka, että Royfishilla oli munaa uskaltaa antaa mulle pisteitä, jonka jälkeen seurasi ketjureaktio "en ole ainekaan ainut joka antaa tolle pisteitä". Nopeasti kun ajattelee niin itsekkin löytäisin monta kymmentä minua parempaa kirjoittajaa tällä foorumilla. Eli älkää katsoko ikä/taito vertaustasoa, vaan kokoanaistasoa! Minulla on kuitenkin monta vuotta aikaa vielä kehittyä, eli olen iloisempi että saan ääniä 2015 kuin nyt :D Mutta todella paljon kiitosta KAIKISTA pisteistä, toivon että olette tänään vielä samaa mieltä valinnastanne :blink:

Yö tuli nukuttua, ja illalla tuli mietittyä tätä äänestystä. Tiedän kyllä sen, että tiedän ikäisekseni paljon jalkapallosta, mutta on liikaa että minä saan edes pisteitä. Aluksi tuli mieleen sellainen logiikka, että Royfishilla oli munaa uskaltaa antaa mulle pisteitä, jonka jälkeen seurasi ketjureaktio "en ole ainekaan ainut joka antaa tolle pisteitä". Nopeasti kun ajattelee niin itsekkin löytäisin monta kymmentä minua parempaa kirjoittajaa tällä foorumilla. Eli älkää katsoko ikä/taito vertaustasoa, vaan kokoanaistasoa! Minulla on kuitenkin monta vuotta aikaa vielä kehittyä, eli olen iloisempi että saan ääniä 2015 kuin nyt :D Mutta todella paljon kiitosta KAIKISTA pisteistä, toivon että olette tänään vielä samaa mieltä valinnastanne :blink:

Sinun kaltaisiasi tapauksia näkee foorumilla harvoin, joten ihan siitä täytyisi jokaisen suoda 1-2 pistettä. Näille kovimmille, kokeneimmille ja asiantuntevimmille kirjoittajille niitä tulee kuitenkin annettua.

Sanotaan nyt kuitenkin, että täyden viiden pisteen antaminen Villainille on täysi vitsi. Sellaitteet potit menevät niille "kovimmille, kokeneimmille ja asiantuntevimmille" kirjoittajille.

Sinun kaltaisiasi tapauksia näkee foorumilla harvoin, joten ihan siitä täytyisi jokaisen suoda 1-2 pistettä. Näille kovimmille, kokeneimmille ja asiantuntevimmille kirjoittajille niitä tulee kuitenkin annettua.

Sanotaan nyt kuitenkin, että täyden viiden pisteen antaminen Villainille on täysi vitsi. Sellaitteet potit menevät niille "kovimmille, kokeneimmille ja asiantuntevimmille" kirjoittajille.

Samoilla linjoilla. Aikaa kuitenkin on näillä nuorimmilla todella paljon vielä kehittyä ja villainin tapauksessa voidaan puhua miltei varmasta Vuoden foorumisti-valinnasta TULEVAISUUDESSA, kuten parinkin muun nikin kohdalla. Nuo 1-2 pisteen äänet ovat kannustavia ja ne antavat takuulla intoa kehittyä ja jatkaa kirjoittamista myös tulevina vuosina. Pitkästä aikaa foorumille on tullut todella hyviä nuorempia kirjoittajia ja jos kaikki menee hyvin ja innostus säilyy, ovat nämä jatkossa foorumin tukipilareita. JT, Villain ja Novakovic ovat oivallisia esimerkkejä tällaisista. Jatkakaa samaan malliin. :thumbsup1:

Edit. JT, etkös sinäkin aika nuori kuitenkin ollut vai muistanko väärin?

Tulee aina välillä hymähdeltyä foorumin Liverpool-osion tyylille kirjoittaa joukkueesta ''meinä.'' ''Toivottavasti Cassano ei tule meille.'' '' Meillä on parempiakin pelaajia.'' Jokaisen osion topicin jokaiselta sivulta löytynee ainakin yksi tälläinen. ;)

Tämä vain tällainen pikku sivukommentti. Jatkakaa vain samaan malliin, jos siltä tuntuu. Ei sillä, että siinä mitään pahaa tai väärää olisi.

Tulee aina välillä hymähdeltyä foorumin Liverpool-osion tyylille kirjoittaa joukkueesta ''meinä.'' ''Toivottavasti Cassano ei tule meille.'' '' Meillä on parempiakin pelaajia.'' Jokaisen osion topicin jokaiselta sivulta löytynee ainakin yksi tälläinen. ;)

Tämä vain tällainen pikku sivukommentti. Jatkakaa vain samaan malliin, jos siltä tuntuu. Ei sillä, että siinä mitään pahaa tai väärää olisi.

Itse teen tuota lähinnä toiston välttämiseksi, ettei tarvitse siis sanoa Liverpooliin, Liverpoolissa, Liverpoolin joka toisessa lauseessa.

Eikä tuo "toivottavasti Cassano ei siirry niille mitenkään mukavalta kuulostaisi"

Eikö näitä muka löydy jotakuinkin jokaisen joukkueen osiosta, että kyseisen joukkueen fanit puhuvat joukkueesta "meinä"? Ja jos ei nyt ihan suoraan sanalla "me", niin jollain tavalla passiivimuotoisena tulee sama asia ilmi.

Itse teen tuota lähinnä toiston välttämiseksi, ettei tarvitse siis sanoa Liverpooliin, Liverpoolissa, Liverpoolin joka toisessa lauseessa.

Eikä tuo "toivottavasti Cassano ei siirry niille mitenkään mukavalta kuulostaisi"

Mitenkään aiheeseen liittymättä,

.. mikset tee teksteihisi selkeää väliä tai sisennystä kappalejaon selkeyttämiseksi? Tasaat vasemman rivin sotkuiseksi sekamelskaksi, jota on hankala lukea.

Näin.

Ei millään pahalla, ja olisinkohan koskaan edes lukenut Liverpöl-paskanjauhantaa, mutta..