Jump to content
Sign in to follow this  
Kiedis

Ole Gunnar Solskjaer

Recommended Posts

Yritin etsiä netistä tätä tietoa, mutta eipä löytynyt..Onko kellään tietoa miten Olen nimi kirjoitetaan Norjassa? Siellähän taitaa kuitenkin ääkköset ja öökköset olla käytössä. :? Sinänsä tarpeeton tieto, mutta kiinnostaa silti :wink: Eli tuleeko se muotoon Solskjär vai Solskjaer?

Siinä ae:n (Solskjaer) kohdalla on kirjain, jota ei tietääkseni tavata muissa kuin norjan ja tanskan kielissä, ehkä islannin. Mutta kuitenkin sellanen hassu, jossa a ja e on yhdessä, eli ae niin, että ne ovat samaa kirjainta. Lausutaan kuin ä.

Tuolta löysin http://users.cybercity.dk/~nmb3879/dictionary/danishdic.html Sivun vasemmassa laidassa on kaikki aakkoset niin siellä.

Siinä ae:n (Solskjaer) kohdalla on kirjain, jota ei tietääkseni tavata muissa kuin norjan ja tanskan kielissä, ehkä islannin. Mutta kuitenkin sellanen hassu, jossa a ja e on yhdessä, eli ae niin, että ne ovat samaa kirjainta. Lausutaan kuin ä.

Tuolta löysin http://users.cybercity.dk/~nmb3879/dictionary/danishdic.html Sivun vasemmassa laidassa on kaikki aakkoset niin siellä.

Kiitoksia tiedosta 8) Juu, tuo tanskan/norjan kirjain on ihan tuttu. Taitaa siellä myös olla normaali "ä" käytössä. En ole kyllä varma tästä, saattaa olla niinkin että se kääntyisi automaattisesti meillä "ä":ksi, tjsp. Ihan sama, kunhan tietää tuon Olen nimen niin se riittää :wink:

Solskjaerille ollaan tekemässä uutta sopimusta lehtitietojen mukaan, jos hän pääsee vielä huippukuntoon hankalasta loukkaantumisestaan. Ole on pystynyt paluunsa jälkeen olemaan jokaisissa treeneissä mukana. Toivottavasti Ole saadaan vielä kuntoon ja tekee sen maalin OT:lla mitä on jo niin pitkään haaveillut. Varmasti hieno hetki faneille ja Olelle itselleen.

Mihin OGS on jäänyt? Taas loukkaantunut? Häntä ei ole näkynyt edes penkillä lähiaikoina. Onko kenelläkään lisätietoja? Häntä nimittäin tarvittas nyt keskikentällä.

Tarvitsee vieläkin niitä ressupelejä alle, ennen kuin jaksaa vääntää premiääriä huippuvireisenä. Onhan se ymmärrettävää... Valioliigan tempo on maailman kovin, joten ei sinne ihan heti tulla takaisin 18 kuukauden tauolta. :blink:

After a couple of weeks with the physios again I am ready to get back on the pitch.

My knee is holding up and doing what I want it to do so I am very pleased.

But I think I will need a couple of reserve games before I can get back in the first team.

Onnea Olelle!! Kyllä me vielä nähdään se maali OT:lla :blink:

http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=426047&CPID=8&clid=1&lid=3&title=Fergie+'relief'+at+Ole+injury

Eli Ole "viikkoja" sivussa. Ikävä juttu, ei voi muuta sanoa..mutta onneksi ei mitään sen pahempaa.

Nyt on aika mielenkiintoinen tilanne kärkien suhteen: Rooney, Saha ja Smith. Smithillä alla 1 (?) kokonainen peli Liiga cupissa ja Sahalla taitaa olla jotain pikkuvaivaa päällä. Eli aika kapealta kuulostaa kärkitilanne.

Tuosta linkin jutusta saa kyllä sen kuvan, että Saha olisi käytettävissä..ei kuitenkaan tainnut olla edes penkillä eilen. Kuka on seuraavana listalla, jos Saha puuttuu?

Ole Gunnarin loukkaantuminen on osoittautunut niin vakavaksi, että hän joutuu lopettamaan uransa Sky Sportsin mukaan. :( Todella ikävää. Yksi minun kaikkien aikojen suosikkepelaajiani. Eipä nähdä Legendaa enään kentällä. Toivottavasti jossain muissa toimissa Manchesterissa.

Monta kertaa Ole meidät pelasti maaleillaan otteluiden loppu hetkillä. Makeimpana luonnolisesti tuo 99 CL-finaalin maali. :thumbsup1: Tässäpä myös toinen mieleeni painunut Olen maali Liverpoolia vastaan.

http://www.youtube.com/watch?v=QRHbU82uWEc

On se kova.

Olesta oli apua vielä viimekaudella,mutta kaikkihan joutuvat joskus lopettamaan.

Harmillista kuitenkin että ura päättyy loukkaantumiseen,niljakas juttu Olen kannalta :scared:

Hieno mies,en osaa arvostaa ketään ManUsta yhtä paljon,todellinen mestari kentällä/kentän ulkopuolella.

Esimerkki nuoremmille pelureille.

Pitäisikö sanoa: R.I.P Ole The Big!

Oleee!

Kiitos näistä kausista ja kiitos erityisesti vuodesta 99. Manchesterin Super Sub ja mahtava luonnonlapsi myös luonteeltaan.

Toivottovasti nähdään Ole valmennus tjsp hommissa Unitedissa vielä. Ole voisi esim. tulla puhumaan junnuille, että ottelu kestää sen 90 min + lisäajan ;)

Todella harmi Olen - kuin Unitedinkin - kannalta. Olisin suonut hänelle iloisemmissa merkeissä tapahtuvan uran lopettamisen.

Unitedissa Solksjaer tulee aina olemaan legenda, ties mitä olisi saavuttanut ilman loukkaantumisiaan. Kaikkea hyvää loppuelämälle, toivottavasti se jatkuu Unitedin organisaatiossa!

Posted Image

Lopetus tuskin tuli kenellekkään yllätyksenä. Olesta ei ole ollut moneen vuoteen pelaamaan säännöllisesti ja ihan oikea päätös lopettaa, kun jalat eivät enää toimi. Ikävä ei kyseistä "v***unaamaa" tule missään tapauksessa toisin kuin Manu faneille.

Mutmut onnea Gunnarille peliuran jälkeen :thumbsup1:

Ikävä ei kyseistä "v***unaamaa" tule missään tapauksessa toisin kuin Manu faneille.

Heh,ihmeellisiä mielipiteitä.

Sinulla on jonkin sortin murrosikä vaihe meneillään,tuokin purkautuminen oli totaalisen tarpeeton.

Itse en tulisi vastaavaa Chelsea threadiin huutelemaan jos vaikka Lambs päättää uransa jossain vaiheessa :ass:

Heh,ihmeellisiä mielipiteitä.

Sinulla on jonkin sortin murrosikä vaihe meneillään,tuokin purkautuminen oli totaalisen tarpeeton.

Itse en tulisi vastaavaa Chelsea threadiin huutelemaan jos vaikka Lambs päättää uransa jossain vaiheessa :ass:

Sanoin vain suoraan mitä ajattelen kyseisestä pelaajasta. Yksi ehdottomista inhokeistani ja olen todella tyytyväinen, että kaveri päätti lopettaa. Anteeksi jos olin liian suorapuheinen, mutta sanon vain mitä ajattelen ja jos se harmittaa sinua niin se on vain sun ongelma.

Todella harmillinen päätös :(! Mutta toisaalta tämä on ollut odotettavissa.Toivottavasti näemme miestä jossain muussa tehtävässä Unitedin organisaatiossa!

Solksjaer on pelaja jota kunnioitan todella paljon. Varsinkin ihailen hänen seura uskollisuuttaan, Mies pelasi Unitedissa uran loppuun asti vaikka peliminutteja ei liikaa tippunut..

Kaikki Kunnia Solksjaerille ja hyviä eläke päiviä (Y)

Olelle olisi kunniakkaammankin lopetuksen suonut. Tuollaisessa vammakierteessä jokatapauksessa ainut järkevä ratkaisu, vaikka Molden enkeli latoi viime kaudellakin 11 kassia.

Minulle Ole on kenties tärkein Fergusonin alaisen Unitedin pelaajista. Aina hänestä puhuttaessa mieleen tulee luonteeltaan vekkulimainen ratkaisijatyyppi. Todellinen valmentajan unelmapelaaja, joka antoi aina kaikkensa joukkueen hyväksi kentälle päästyään. Unohtamatta tietenkään vuoden 99 maalia Bayernin verkkoon, joka on sulautunut verkkokalvolleni ikuisiksi ajoiksi.

Eiköhän Olen elämä jatku Unitedissa ainakin jossain muodossa, kyllä näin seurauskolliselle pelaajalle aina paikka kentän ulkopuoleltakin löytyy.

Fantastiset ja unohtumattomat 11 vuotta Unitedissa!

Varsinkin Sheringhamin aisaparina täysin pitelemätön. Lisäksi Molden enkeli ratkaisi monen monta kiperää matsia tullessaan Super-vaihturina kentälle.

Uskomaton Viimeistelijä ja Legenda! 366 peliä ja 126 maalia!

Unohtumattomin tietty tuo Barcelonassa Camp Noulla, 1999 UEFA Champions Leaguen finaalissa Bayernin verkon kattoon ammuttu kuti.

Jos verrataan vielä maalimäärää peliaikaminuutteihin Ole on ehkä tehokkain Unitedin pelaaja ikinä!

Kivahan näitä mitskuja on hinkkailla kotona!

Valioliiga (6): 1996/97, 1998/99, 1999/00, 2000/01, 2002/03, 2006/07

FA Cup (2): 1999, 2004

UEFA Champions League (1): 1999

Intercontinental Cup (1): 1999

Kiitos näistä vuosista 20LEgend!

Toivottavasti jatkat jossain muodossa kulisseissa!

Kiitos 20LEgend

Nyt on tämäkin päivä tullut vihdoin, lempipelaajani lopettaa :(. Niin paljon rakastan häntä<3

Yksi asia on varma, Ole tulee olemaan suuri legenda seurassa pitkään, testimonial ottelua odotellessa :')..

20LEgend!

http://youtube.com/watch?v=Y5WqwZrTeC8

"You are my Solskjaer,

my Ole Solskjaer,

You make me happy,

when skies are grey,

Oh Alan Shearer,

was f*ckin dearer,

please don't take,

my Solskjaer away!"

Kiitos kaikista vuosista, ja toivottavasti jatkaa koutsihommissa. Kiitos niin paljon, ei pysty sanomaan kuinka tärkee Ole on mulle henk. kohtasesti <3

Kiitos!

Osassa viestejä on tunnelma lähes kuin Ole olisi kuollut:rolleyes_ani: Pelaajaura kuitenkin vain loppui. Uskon että Olella on paljon annettavaa valmennuspuolellakin.

Ole Gunnar on aina ollut oma kakkossuosikkini Giggsyn jälkeen. Ikävä tulee.

Hieman jälkijunassa pääsen kommentoimaan..

Liekö meikäläinen ennakoinut Olen lopettamisen pari vuotta sitten, kun kehystin Olen paidan seinälle? Sinne se meni Keanon viereen. Yksi puolikas kausi tuli onneksi pelejä.

Melko haikeat fiilikset tässä on, kun miettii millaiset sävärit Olen paluu antoi. Mies on ollut minulle yksi tärkeimmistä pelaajista Maunossa, ja jotenkin mieheen henkilöityy koko Manchester United. Olisihan se hienoa, kun muutaman vuoden päästä penkillä istuisi Keano/Ole kaksikko pohtimassa taktiikoita!

Joku voisi muuten kaivella Olen tilastot tähän topiikkiin, viimeisen vartin aikana heitettyjen häkkien määrä on muuten huikea!!!