Jump to content
Sign in to follow this  
santtuboy

Uusi CM / FM 2006

Recommended Posts

Yksi hyvä syy ostaa: (unohtui mainita aikasemmin...) Chelski sijoittui ekalla kaudellani seitsemänneksi ja mourinho sai potkut kauden jälkeen :lol: :lol: :lol:

Tiedän..se on vain peli... Mutta kyllä olin vahingoniloinen silti :D

Itse sain ekan kauden pulkkaan eilen illalla. Triplahan sieltä tuli. :wink: Tosin ei se ihan täyrellisin tripla. League Cup FA Cupin tilalla.

Itsellä ei ollut minkäänlaisia ongelmia noiden luokkaantumisien kanssa niinkun kaikilla muilla näyttänyt olevan mitä olen lukenut.

Valioliigan voitin aika selvästi. 9 pisteen erolla Chelseaan. Arsenal löytyi sarjataulukosta sijalta 11. :lol: Eikä Wengeri saannut edes vielä potkuja.

Yhtään pelaajaa en ole vielä ostanut Mikelin lisäksi, mutta nyt olis joku hyvä puolustava keskikenttä hakusessa. Hyviä ideoita? Thomas Gravesenia olen oikeastikkin halunnut ManUn joten eiköhän se sieltä osteta, kun ei hintakaan näyttänyt kovin isolta.

Nostin kauden aikana Rossin ja Mikelin ykkösjoukkueeseen ja molemmat pelasivat hyvin. Rossi pääsi 10 kertaa avaukseen ja teki 8 kassia. Mikeli pelasi joku 12 kertaa avauksessa ja teki 3 maalia ja syötti 4.

Paras maalintekijä oli Rooney 50 maalilla ja voitti kaikki mahdolliset palkinnot kauden loputtu. RVN teki alkukaudella 20 maalia 15 pelissä :lol: , mutta loukkaantumiset pilas loppukauden.

Silvestre ja Rio pelas täälläkin todella hyvin. Melkeinpä jokaisen ottelun ja average rating oli siinä 7.50 tienoilla.

Park Ji Sung pelasi itsellä ihan kohtalaisen debyyttikauden. Maaleja ei tullut kun yksi, mutta syötti 12.

Hauskoja ManUlla pelatessa nuo Sir Alexin kannustukset mitkä tulevat ennen isoja otteluita. :wink: Yritinpä muuten saada häntä valmennustiiminikin, mutta ei suostunut mihinkään palkkaehtoihin.

Onkos kellään muilla noi Team Talkit auttanut mitään? Joskus tuntuu, että vaikka kuinka antais jollekkin pelaajalle sapiskaa niin ei esitykset parane yhtään. Rooneylla oli taas silleen, että kun pisti väliajalla että "You can do it!" niin teki sen perus 2 kassia samantien. :lol:

Itse sain ekan kauden pulkkaan eilen illalla. Triplahan sieltä tuli. :wink: Tosin ei se ihan täyrellisin tripla. League Cup FA Cupin tilalla.

Itsellä ei ollut minkäänlaisia ongelmia noiden luokkaantumisien kanssa niinkun kaikilla muilla näyttänyt olevan mitä olen lukenut.

Valioliigan voitin aika selvästi. 9 pisteen erolla Chelseaan. Arsenal löytyi sarjataulukosta sijalta 11. :lol: Eikä Wengeri saannut edes vielä potkuja.

Yhtään pelaajaa en ole vielä ostanut Mikelin lisäksi, mutta nyt olis joku hyvä puolustava keskikenttä hakusessa. Hyviä ideoita? Thomas Gravesenia olen oikeastikkin halunnut ManUn joten eiköhän se sieltä osteta, kun ei hintakaan näyttänyt kovin isolta.

Nostin kauden aikana Rossin ja Mikelin ykkösjoukkueeseen ja molemmat pelasivat hyvin. Rossi pääsi 10 kertaa avaukseen ja teki 8 kassia. Mikeli pelasi joku 12 kertaa avauksessa ja teki 3 maalia ja syötti 4.

Paras maalintekijä oli Rooney 50 maalilla ja voitti kaikki mahdolliset palkinnot kauden loputtu. RVN teki alkukaudella 20 maalia 15 pelissä :lol: , mutta loukkaantumiset pilas loppukauden.

Silvestre ja Rio pelas täälläkin todella hyvin. Melkeinpä jokaisen ottelun ja average rating oli siinä 7.50 tienoilla.

Park Ji Sung pelasi itsellä ihan kohtalaisen debyyttikauden. Maaleja ei tullut kun yksi, mutta syötti 12.

Hauskoja ManUlla pelatessa nuo Sir Alexin kannustukset mitkä tulevat ennen isoja otteluita. :wink: Yritinpä muuten saada häntä valmennustiiminikin, mutta ei suostunut mihinkään palkkaehtoihin.

Onkos kellään muilla noi Team Talkit auttanut mitään? Joskus tuntuu, että vaikka kuinka antais jollekkin pelaajalle sapiskaa niin ei esitykset parane yhtään. Rooneylla oli taas silleen, että kun pisti väliajalla että "You can do it!" niin teki sen perus 2 kassia samantien. :lol:

hyväksi havaittuja puolustavia keskikenttiä:

- Smith kentälle ja Keano ulos. kokeiltu on ja toimii :D

- Ostin (olisko ollut river platesta tai bocasta) Carlos Macheranon. hinta oli n.17m € mutta pelimies kyseessä! :D

- Ja yrittäkää joku ostaa se gerrard ulos poolista jos täppiä on :) Laitoin 52m € tiskiin eikä lähteny :shock:

Silvestren ratingit yllättävän huonoja tasoon nähden. Mikäs siinä, kunhan pelaa jatkossakin hyvin :wink:

Mulla toi Sir Alex mussuttaa isojen matsien alla pelkästään vastustajan tähtipelaajan vaarallisuudesta.... :shock: (vihjas mulle että pistä Ljunberg merkkaukseen :P Pistin Heinzen pelaamaan sitä vastaan ja Freddy loukkaantu heti :twisted: )

Teamtalkit on ihan kivoja...ja oon huomannu et 3-0 johdossa jos menet tauolla kehumaan jätkiä ne heti omissa soi :evil: Nykyään mä ärjyn niille aina tauolla ja hyvin toimii :P Rooney saa täälläkin boostia peliin ku sitä potkii vähän persuksille tauolla 8) Tosin Gary Neville parkuu usein lehdistössä että manageri raivosi liikaa... :roll:

Macheranoakin minä olen miettinyt ja tain pari tarjoustakin, mutta ei meinaa millään lähteä, mutta kokeillaanpa kohta uudestaan. Tevezin kerkes Arsenal viedä nenän edestä. Perkeles. :evil:

Minulla VDS itkee joka häviön jälkee kun pistän räyhäämiseks, että olen sulkenut joukkueen moneksi tunniksi pukukoppiin ja tehnyt selväksi, että se ei saa toistua. :lol:

Noita Gerrardeja, Adrianoja on aika turhaa yrittää edes ostaa. Hinta nousee niin älyttömäksi, että ei mitään järkeä.

Diop ilmotti Fulhamissa loistokauden jälkeen, että haluaa siirtyä isompaan seuraan. Ehkäpä nähdään hänet ensi kaudella ManUn paita päällä.. :wink:

Tähän asti oon säästäny rahoja, mut nyt ois tarkoitus tehdä voittava kokoonpano. Tarkoituksena olisi saada kokenut joukkue. Reserveihin hommataisiin nuoria pelaajia, myös muutama nostettaisiin edustukseen.

Makelele Chelseasta tuli 10 miljoonalla ja pelannut uskomattoman hyvin. Cech lähtee myös 15 miljoonalla. Tosin nyt haetaan nuorempaa pelaajaa, Sivok on hyvä puolustavakeskikenttä. Puolustukseen sain Nestan ja Cannavaron, sekä Kompany joka edustaa nuorempaa sukupolvea.

Giggs, Saha, VDS, Howard, Scholes, Fletcher, Rossi, Mikel ja Keano myyty mukavalla voitolla. Saha teki ekalla kaudella 30 maalia ja lähti mukavalla 15 miljoonalla Chelseaan. Giggsistä ei saanut enään ku 7 miljoonaa. Tällä hetkellä ois käyttö rahaa enään 4 milj. Ostoja tehty kahden kauden aukana melkein 70 miljoonalla. Nyt ois Drogbasta tehty tarjous, lähtis Park vaihdossa sinne. Drogba paukuttanu Chelseassa 50 maalia per kausi.

Yks uskomattoman hyvä pelaaja on Messi. Tehnyt 3:lla kaudella 10 ottelussa 15 maalia hyökkäävänä keskinkenttä pelaajana. Paras maalintekijä tällä hetkellä.

Toinen kausi: 11 peliä 10 voittoa. Maali ero on 31-4.

Cech

Kompany - Rio - Nesta - Heinze

----------- Makelele ------------

Ronaldo ------------------ Park

---------- ---Messi ------------

----- Rooney -- --- RVN ----------

Joo, kyllä se siltä vaikuttaa, että peli kauppaan se on mentävä :D jätkät pistää kyllä niin mielenkiintoista kommenttia, että pakko se on tuo peli ostaa.. Ainut mikä huolettaa on, että prosessori itellä on 795mhz ja laitteisto vaatimuksissa on 800mhz. Mitä veikkaatte pyörittäiskö?

Huonosti. Jos muistia on riittävästi eikä kiire mihinkään, sanoisin että toimii kyllä.

Joo, kyllä se siltä vaikuttaa, että peli kauppaan se on mentävä :D jätkät pistää kyllä niin mielenkiintoista kommenttia, että pakko se on tuo peli ostaa.. Ainut mikä huolettaa on, että prosessori itellä on 795mhz ja laitteisto vaatimuksissa on 800mhz. Mitä veikkaatte pyörittäiskö?

Itse kun pelaan kannettavalla ni välillä tuntuu, että peli hyytyilee aina pitkissä ottelu rumpissa, jos esim englannissa peltaan cuppien eka kieroksia ja samalla sattuu olemaan harjoitus maaotteluita. Valitsee vaan sen liigan jota pelaa niin pääsee pitkälle ilman ongelmia. Pelihän muuten kyllä toimii nopeammin kun mitkään entiset versiot.

Ymmärränkö oikein, että pelissä voi ladata ja tehdä omia media repliikkejä?

Ja semmonenkin taitaa löytyä kuin Media Editor? Onko kukaan mitää näitten kanssa tehnyt? Ja tietäiskö joku sivua mistä voisi noita repliikkejä ladata, jos se mahdollista on :roll:

Kyl se toimii. Itsellä nyt kyllä on ns. "parempi" kannettava. Tässä on 2,8 ghz, 512 ddr. Eli ei tämäkään mikään tehomylly ole. Ei se pelin luonne muutu periaatteessa mihinkään. Se vaan on se, että et voi keskenkaude "loikata" muuhun sarjaan. Sinänsä se rajoittaa vähäsen, mut ei ainakaan itselläni se ole ongelma. Itsellä on valittunu Englannin liika kokonaan ja Espanjan liigasta 1. divisioona. Kyllä se ainakin minulle on riittänyt.

Itsellä yksi hauska kokemus tästä Team Talkista. Olin Barcaa vastaan 2-0 häviöllä puoliajalla, ja päätin haukkua RVN:n täysin paskaksi, tovottomaksi ja saamattomaksi. Noh, hän päätti pistää neljä pörssiä sitten toisella puoliajalla :)

Tossa viel screeni kyseisestä tapaturmasta :)

http://img440.imageshack.us/my.php?image=rvnmanu1ev.jpg

ps: sattui vielä olemaan peli kaveria vastaan ni, mikäs sen parempaa :)

NOnnniih, ensimmäinen kausi takana ja joukkue on Sheffield United, aivan. Suoraan päästiin jatkoon ja kolmen vuoden jatkopesti sekä joukkueen ja fanien kunnioitus taskussa. 8)

Eli nousin suoraan Valioliigaan, koko liigan ykkösenä. Maalipörssin voitti Danny Webber, onkohan ManUn pelaajia joskus (?), sen kyllä huomaa.. 33 häkkiä, 5 maalia enemmän kun Palacen Johnsonilla. Myös muut kärjet, Shipperley ja Kabba tekivät yhteensä noin 30 byyriä. Liigan paras keskiarvo puolustaja Leigh Brombylla oli 7.89 ja otteluita hulppeat 43 eli aika hiton hyvä. Kannattaa ostaa jos hyvää pakkia kaipaa, siis pienempiin joukkueisiin. Harmikseni menetin tämän bosmanilla Sportingiin. Maalivahti pelasi kauden viimeiset 6 ottelua päästämättä maalin maalia.

Tärkeä asia nousun kannalta oli lainamiehet. Castlen N'Zogbia oli koko vuoden ja teki vaikutuksen, ja varmasti yritän saada ensi vuoden joukkueeseen. Lainasin myös Njazi Kuqin, tosin peliaikaa ei liiemilti herunut. Lainasin lisäksi kauden loppuun Giuseppe Rossin, joka oli tosin suunnaton pettymys. Teki kyllä kaksi maalia, mutta oli muuten aika turha.

Ensi kaudeksi siis Valioliigaan, jonka Chelski nappasi taas. Varmoja hankintoja on jo Ole Gunnar Solskjaer, Francis Jeffers , Graham Stack ja lupaava 17 vuotias maalivahti Gerardo Ortiz. Kaikki Bosmanilla.

Nyt edessä siis kesä elikkä suurien muutosten aika, tosin ei liian ettei joukkue mee sekaisin. Puolustuslinjaa hiukan pitää parannella.

Semmosta :roll: :wink:

PS. Nyt tuli sitten paha tilanne, Chelsea tarjoo 10 miltsii Webberistä, josta en haluu kyl luopuu, mutta kyl toi summa on niin iso, et kyl on pakko. (Mitä chelski ees tekee Webberillä..?)

Ja sitte heti ennen kautta hirvee loukkaantumissuma. Ainoastaa 3 keskikenttäpelaajaa ja 2 kärkeä käytössä.... Aika paljon porukkau tuppaa loukkaantumaan harkoissa. Miten te ootte noita harkkoja säätäny, että mikä olisi paras vaihtoehto.....?

Itse aloitin Fiorentinalla. Menestystäni voi seurata FMFinlandin foorumilla tai sitten vastaavasti sama tarina löytyy myös FMSuomen foorumilta.

Onko noissa peleissä jotain konkreettistakin eroa, vai vain pelkästään se että toisessa on enemmän hohtoa?

On se ero, että toinen on aivan jumalattoman hyvä, ja toinen ei. Eli pari vuotta sitten oli vain Championship Manager, mutta kun lähtivät SIGamesilta pelien lähdekoodiensa kanssa, niin pelin nimi muuttui Football Manageriksi. Tottakai SIGames lähti vielä jatkamaan Championship Managerin nimellä mutta ymmärtääkseni aika heikolla menestyksellä.

Joo, kyllä se siltä vaikuttaa, että peli kauppaan se on mentävä Very Happy jätkät pistää kyllä niin mielenkiintoista kommenttia, että pakko se on tuo peli ostaa.. Ainut mikä huolettaa on, että prosessori itellä on 795mhz ja laitteisto vaatimuksissa on 800mhz. Mitä veikkaatte pyörittäiskö?

Kai olet jo matkalla alan kauppaan? :wink:

Mites teillä on noitten loukkaantumisten kanssa. Itselläni meinaan tilanne on nyt tämä:

van der Sar - viikon verran pois

van Nistelrooy - vielä pari viikkoa ulkona kuvioista

Silvestre - 3 viikkoa

Brown - vajaa viikko vielä

Neville - pari viikkoa

Solskjaer - 3 kuukautta(vanha vamma, oli siis valmiina kun aloitin pelaamaan)

Rooney - kuukausi

Saha - pari viikkoa(toinen vanhoista vammoista)

Koska kaikki reservivahdit on päästetty lainalle, piti nostaa penkille varavahdiksi Ron-Robert Zieler, ei se mitään loukkaantui samantien - poissa neljä viikkoa.

Richardson - pari viikkoa

Lisäksi Scholes ehtinyt loukkaantumaan jo kaksi kertaa, nyt tosin ehjänä.

Valioliigaa pelattu vasta viisi peliä!

Puolustuslinjana tällä hetkellä loukkaantumisten takia Heinze - O'Shea - Ferdinand - Bardsley. Kärkipari on Rossi - Smith. Penkille puhtaita hyökkääjiä/puolustajia saa tasan yhden, Piquen, eikä hänkään arvoillaan vakuuta tässä pelissä.

Keskikentälle tehtynä kaksi loistohankintaa: Diego £8,5 miljoonaa ja Javier Mascherano £12 miljoonaa.

EDIT: Lisätty Richardson. Joopa joo, ihan hauskaan tahtiin näitä pelaajia lähtee telakalle.

Tarkastappa sun Training settingsit, että eivät ole kesken kautta liian kovalla tasolla. Myös Coachit ja Physicsit? kannattaa tarkastaa, mitä parempi sen paremmin hommat hoituu siltäkin osin. Itsellä on ollut vain vähä loukkaantumisia. Pari pitempää (RVN 4kk ja Park 3kk) ja sitte noita muutamien päivien loukkaaantumisia.

Mul on ollu sama juttu. Paljon loukkaantumisia omalla kaudellani. Ennen Valioliigan alkua, joukkueessa (Sheff Utd) oli noin 6-10 pitkää loukkaantumista. Kaikki vielä avainpelaajia, keskikenttä pelaajia tarjolla 4, hyökkäjiä 2. Piti turvautua lainoihin. Nyt kuitenkin loukkaantumiset pois ja liigassa olla 12. :wink:

Ymmärränkö oikein, että pelissä voi ladata ja tehdä omia media repliikkejä?

Ja semmonenkin taitaa löytyä kuin Media Editor? Onko kukaan mitää näitten kanssa tehnyt? Ja tietäiskö joku sivua mistä voisi noita repliikkejä ladata, jos se mahdollista on :roll:

Jos joku tietää niin valaisee.

Saako team talkiin lisää vaihtoehtoja? Puoliajalta tuntuu ainakin "hairdryer" puuttuvan.

EDIT: Onhan se hairdryerkin mukana, hieman naamioituna vain. Vaihtoehdot team talkissa silti melko vähäiset.