Jump to content
Sign in to follow this  
peku

Siirtohuhut (ManUtd)

Recommended Posts

Flegmaattisin pelajaa, mitä olen koskaan nähnyt pelaavan valioliigassa.

Heh :) ... Uskon että se Berban flegmaattisuus liittyy ainakin jossain määrin tyypin ns. ulkoiseen habitukseen ja target -paikkaan. Vrt. vaikkapa joku poolin Kuyt joka tosin alempana, mutta heiluu aina "sähäkän" näköisesti ilman kovinkaan kehuttavia tuloksia. Mutta en itsekään toivo Berba -siirtoa.

Heh :) ... Uskon että se Berban flegmaattisuus liittyy ainakin jossain määrin tyypin ns. ulkoiseen habitukseen ja target -paikkaan. Vrt. vaikkapa joku poolin Kuyt joka tosin alempana, mutta heiluu aina "sähäkän" näköisesti ilman kovinkaan kehuttavia tuloksia. Mutta en itsekään toivo Berba -siirtoa.

Totta turiset, itsekkin joskus olen sitä mieltä että vaikuttaa hiukan flegmaattiselta, mutta kyllä miehen pallon saadessaan alkaa tapahtua ja paukuttelee siinä ohimennen maalejakin aika varmaa tahtia ja nyt kun vielä saatiin Bentley jakelemaan noita keskityksiä niin en todellakaan toivo Berban lähtöä ellei sit jotakin todella varteen otettavaa korvaajaa ole tulossa.

En ole kyllä yhtään innostunut Berbatovin siirrosta, jos se joskus toteutuu. Flegmaattisin pelajaa, mitä olen koskaan nähnyt pelaavan valioliigassa. Jos SAF saa potkittua miestä liikkeelle niin ehkä siittä joskus jotain tulee...

No Berba on todella flegmaattinen kaveri, mutta se maalivainu jota kaverilla on niin väitän, että mies on kovempi maalin tekijä kuin Rooney. Rooney ei ole mielestäni koskaan täyttäny sitä lupausta, jota miehestä odotettiin, kun hänet Evertonista ostettiin. Rooney jotenkin ollut tuommoinen toivotaan toivotaan tapaus, vaikka viellä rooney on nuori niin jotenkin miehen "henkinen asenne" on luokkaa jotain ihmeellistä. Berbatov on maalintekijä ja siitä ei päästä mihinkään ja näin omasta asemastani ulkopuolisena " manu symppaajana" toivon Berban siirtoa manuun :boogy:

Jos tälläinen kaveri annetaan safan käsiin niin eiköhän herra potki kaveria sen verran perseelle, että Berban pelityyli alkaa muuttumaan. Toivoisin kyllä berbalta samanlaista asennetta, kuin Teveziltä, joka pelaa tilanteet loppuun asti. Noh tässä harakka fanin mielipidettä näin sekavina kellonaikoina :smile_ani:

No Berba on todella flegmaattinen kaveri, mutta se maalivainu jota kaverilla on niin väitän, että mies on kovempi maalin tekijä kuin Rooney. Rooney ei ole mielestäni koskaan täyttäny sitä lupausta, jota miehestä odotettiin, kun hänet Evertonista ostettiin. Rooney jotenkin ollut tuommoinen toivotaan toivotaan tapaus, vaikka viellä rooney on nuori niin jotenkin miehen "henkinen asenne" on luokkaa jotain ihmeellistä. Berbatov on maalintekijä ja siitä ei päästä mihinkään ja näin omasta asemastani ulkopuolisena " manu symppaajana" toivon Berban siirtoa manuun :boogy:

Jos tälläinen kaveri annetaan safan käsiin niin eiköhän herra potki kaveria sen verran perseelle, että Berban pelityyli alkaa muuttumaan. Toivoisin kyllä berbalta samanlaista asennetta, kuin Teveziltä, joka pelaa tilanteet loppuun asti. Noh tässä harakka fanin mielipidettä näin sekavina kellonaikoina :smile_ani:

Yleensä ne puhtaat maaliruiskut ovat hivenen flegmaattisia osan pelsitä ja nämä duracellpupuduunarit ovat asia erikseen, kyllähän se koko ajan kohkaaminen vaikuttaa siihen että silloin kun maalipaikka tulee niin ei ole jalat ja pää niin tuoreena kun näillä ”laiskemmilla löntystelijöillä”.

Harvemmin kukaan pelaaja kovin oleellisesti sitä ominaisintaan pelityyliään muuttaa vaikka valmentaja tekis mitä, todennäköisempää että seura siinä vaihtuu ensin.

Kovasti tuppaa olemaan hiljaista siirtomarkkinoilla ManU:n osalta. Ainoa vahvistus joka on ollut hankinnassa on Berbatov, jonka siirto OT:lle näyttää päivä päivältä yhä epätodennäköisemmältä. Tullessaan olisi ilman muuta vahvistus punaisten hyökkäykseen ja toisi aivan uuden ulottuvuuden hyökkäyspeliin, kun kärjessä olisi taas pitkästä aikaa kunnon target-hyökkääjä joka pystyy pudottelemaan palloja keskikenttämiehille ja Rooneylle ja Tevezille.

Lähtöpuolella on edelleenkin Ronaldo, jonka siirtohuhut eivät ota laantuakseen, enkä olisi kovinkaan yllättynyt jos mies siirtoikkunan aikana vielä Madridiin siirtyisi, niin vahvasti ukon hänen siirtoa valkoisiin haluavan. Toivon vain että mikäli siirto elokun aikana tapahtuu, tulisi sen tapahtua mahd. nopeasti jotta korvaajaa saataisiin vielä hankittua.

Eilisen Espanyol-matsin jälkimainingeissa SAF kertoi Campbellin saavan tilaisuuden ManU:ssa. Näin suoraan lainaten:

"We do not have any strikers apart from Wayne Rooney and Carlos Tevez and Frazier plays in that area. Fraizer's future is here."

Mihin SAF:lta unohtui Saha, vai onko hän vihdoin valmis luopumaan miehestä? eikä hetkeäkään liian aikaisin...

Samassa uutisessa SAF kertoo seuran hakevan työlupaa Manucholle, jonka uskon olevan todellinen musta hevonen ManU:ssa, mikäli saa vain vastuuta. Miehessä on mahdollisuudet joko olla uusi Adebayor tai seuraava Dong.

Aamun uutiset tietävät kertoa Simpsonin olevan lähdössä lainalle johonkin valioliiga-seuraan. Kiinnostuneita ovat ainakin Villa ja Blackburn. Itse näkisin miehen mieluusti myös punapaidassa, varinkin kun Nevillestä on totuuden nimessä aika jo ajanut ohi, eivätkä paikatkaan enää kestä. Pre-seasonilla Garyn otteet eivät missään nimessä vakuuttaneet, toisin kuin esim. juuri Simpsonin otteet eilen Espanyolia vastaan.

Eli kuten eilen haistelinkin, siirtyy Danny SImpson vuoden lainadiilillä Balckburn Roversin rosteriin. Tuon vuoden oppimatkan jälkeen uskon hänen viimein syrjäyttävän Brownin ja ikääntyvän Nevillen oikean pakin tontilta.

Kaiken kaikkiaan erittäin hyvä diili, varsinkin kun määränpäänä on valioliiga-joukkue eikä Championship-jengi tai jo Simmolle tutuksi tullut Antwerpen. Täytyy vain toivoa että Ince antaa Simpsonille riittävästi vastuuta, jotta kehitys ei jämähdä paikoilleen. Tällä kaudella Simpson ei kuitenkaan ManU:ssa olisi saanut kovinkaan kummoisesti peliaikaa.

Minun mielestä Berbatov on ehdottomasti koko valioliigan taitavin pelaaja. Ottaa maalivahdin avauksesta semmosia 80 metrin palloja ilmasta koukkaan sillä tavalla että siitä ei pompi pallo yhtään mihinkään. Vaikka onkin loistava maalintekijä niin ei ole päässyt parhaimpaansa koska on ollut kuitenkin sen verta pienissä joukkueissa että ei ole oikein saanut sellaista tutkaparia kärkeen joka jakaisi hänellekin palloja, vaikka varsin hyvin Robbie Keane on kärjessä pelannut Berbatovin kanssa. Berbatov on sellainen taiteilija luonne ja ei ole tällainen kovinkaan tyypillinen valioliiga-hyökkääjä, mutta on kertakaikkisen loistava pelaaja, ja itse tykkään Berbatovin pelityylistä. Uskon että jos ManU saa Berbatovin se ei tule pettymään ja uskon täysin että Berbatov pystyy Ronaldon tavoin takomaan 30 valioliiga-maalia.

Vaikka onkin loistava maalintekijä niin ei ole päässyt parhaimpaansa koska on ollut kuitenkin sen verta pienissä joukkueissa että ei ole oikein saanut sellaista tutkaparia kärkeen joka jakaisi hänellekin palloja, vaikka varsin hyvin Robbie Keane on kärjessä pelannut Berbatovin kanssa.

Voipi käydä myös toistekin päin, vaikka tarjoilu olis periaatteessa parempaa niin maalimäärät vähenevät vaikkei välttämättä sinänsä huonomminkaan pelaisi.

Kyllähän Tottenham kauttaaltaan aika hyökkäysvoittoista peliä on pelannut että niiden hyökkääjille sinänsä tarjoilu pelannut ihan tarpeeksi hyvin, jotta tulosta voi sielläkin tehdä siinä missä suuremmassakin seurassa niitä maaleja.

Monesti myös tälläiset veikot saattavat nauttia ylitse kaiken siitä että saavat olla sen hitusen pienemmän seuran suuri tähti kuin yksi pelaaja siellä muiden seassa siellä tähtisateen keskellä.

Nyt taitaa olla tapahtumassa niin ku minä pelkäsin.Ronaldo siirtymässä R:madridiin ja ei ole ketään tulos manuun.Kyl mä viel uskon et pari huippuu on viel tulos Manuun eli hyökkääjä ja keskikenttä

"Sunderland's ambitions pre-season spending is expected to continue with the signing of Louis Saha. According to The Sun, an £8.5million bid has been accepted by Manchester United."

Aika korkea hinta saataisiin Luiksesta. Tosin luulisi ainakin että aika vahvasti ottelu-, sekä maalimääriin sidottu, niin kamalan paljon on Sahalla ollut loukkaantumisia. Maalintekohan on aina sujunut vähintäänkin kohtuullisesti.

Pidän Sahan koosta, vauhdista ja tyylistä mutta on yksinkertaisesti liian romuna jotta hänen varaansa voisi laskea mitään. Keanon leiriin vaan, Campbell ja Manucho nouskoot ensi kaudella esiin.

Nyt pitäisi kyllä saada hankittua se yksi pelaaja josta on ollut puhetta.

Kauden alkuun on enää vaivaiset 12 päivää ja sitä ennen pitäisi Community Shield hoitaa kunnialla Pompeyta vastaan. Jos/kun Rooney missaa kauden alun tulee tämänkin kauden aloitus olemaan erittäin vaikea. Tevez ainoa kärki tällä hetkellä ja Giggs ainoa laituri tällä hetkellä. Park voisi olla myös laidalla, mutta taitaa olla loukkaantunut sillä ei ole kuulunut hänestäkään mitään pitkiin aikoihin.

Nyt kun hankittaisi se erittäin kaivattu hyökkääjä(Berbatov) niin heti näyttäisi paljon paremmalta. Minulle on ainakin jäänyt semmoinen fiilis, että kovin paljoa ei edes olla tehty sen hankinnan eteen ja se ihmetyttää minua. ManU laittoi tarjouksen menemään Berbatovista samoihin aikoihin kuin Liverpool laittoi Keanesta ja molemmat pelaajat pyysivät siirtoa niinkuin Tottenhamista ilmoitettiin. Erona vain se että Keane on jo ollut jonkun aikaa Liverpoolissa ja kerennyt jo pelatakin siellä, kun taas Berbatovin kohdalla koko touhu tyssäsi yhtäkkiä eikä enää näytä siltä että United hänet saisi.

Mielestäni Unitedin pitäisi tehdä kaikkensa jottai Berbatov saapuisi punaisiin. Olkoot muut mitä mieltä vaan kyseisestä pelaajasta, mutta parempaa ja Unitediin sopivampaa hankintaa ei mielestäni mistään voi löytää tällä hetkellä. En pahastuisi lainkaan jos rahaakin menisi vähän enemmän hänen hankkimiseensa koska niin paljon United tarvitsee hänen kaltaistaan hyökkääjää.

Luotan Fergusoniin ja hänen päätöksiinsä, mutta hieman olen kyllä pettynyt kun mitään radikaalia ei ole ainakaan näin ulkopuolisen silmissä vieläkään tapahtunut. Oletin ennen kesää, että tässä vaiheessa jo joku olisi haaviin jäänyt, mutta eipähän ole paljoakaan tapahtunut.

Smaikkelilta hyvää tekstiä :thumbsup1:

Olen kuitenkin tavallaan jopa tyytyväinen siirtopolitiikkaan. Tämä antaa omien pelaajien nousta aivan uudelle tasolle (Nani, Anderson...), kun vastuuta on tiedossa. Loukkaantumiset, Peking ja Nanin pelikielto vain hämäävät tässä asiassa. Ekat matsit ovat varmasti vaikeita, mutta eihän niiden takia kannata uutta pelimiestä hommata. Kyllä se siitä lähtee!

Nääh aika väsynyttä kirjoittelua. Ei mulla mitään sitä vastaan jos joku hyökkääjä kohta puolin Manchesterin punaiselle puolelle siirtyisi.

* * *

E: Tarkennetaan sitten sen verran, että Casmakin ymmärtää. Unitedilla on hyökkääjään tarvetta (muistaen Tevezin ja Rooneyn viime kauden pelimäärät), niin pidemmän tähtäimen hankinta (ei mikään paniikkihankinta loukkaantumisten takia) olisi erittäin hyvä juttu. Ei se kuitenkaan maailmaa kaada vaikkei ketään tulisikaan. Pärjättiinhän täsmälleen samalla miehistöllä viime kaudella, ja koska junnut (Anderson&Nani) toivon mukaan kehittyvät niin joukkue on jopa parempi.

P.S. Hienosti quotattu casma, voit olla ylpeä itsestäsi! :ass:

Olisi hyvä jos Man U myisi Sahan. Sitten saataisiin ne ylimääräiset rahat Berbatovin hankintaan. Itselläni tuntuu kyllä tuo ManUn tarjoama 20 miljoonaa puntaa jo liian kovalta. Itse kyllä uskon Berbatovin tuloon :boogy:

Smaikkelilta hyvää tekstiä :thumbsup1:

Olen kuitenkin tavallaan jopa tyytyväinen siirtopolitiikkaan. Tämä antaa omien pelaajien nousta aivan uudelle tasolle (Nani, Anderson...), kun vastuuta on tiedossa. Loukkaantumiset, Peking ja Nanin pelikielto vain hämäävät tässä asiassa. Ekat matsit ovat varmasti vaikeita, mutta eihän niiden takia kannata uutta pelimiestä hommata. Kyllä se siitä lähtee!

Nääh aika väsynyttä kirjoittelua. Ei mulla mitään sitä vastaan jos joku hyökkääjä kohta puolin Manchesterin punaiselle puolelle siirtyisi.

Tähän aika sama. Hankinta ei olisi pahitteeksi, mutta toisaalta, kuten vanha sanonta kuuluu, miksi vaihtaa voittavaa joukkuetta? Viime kaudella United voitti tuplan. Täksi kaudeksi yksikään viime kauden pelaajista ei ole poistunut joukkueesta ja kenenkään taso tuskin tulee radikaalisti laskemaan. Parhaimmassa tapauksessa osa pelaajista tulee parantamaan otteitaan entisestään, esimerkiksi Tevez, Anderson jne. Alkukauden loukkaantumiset / pelikiellot ovat riesana, mutta kunhan niistä päästään, niin näyttää varsin mainiolta taas.

Tähän aika sama. Hankinta ei olisi pahitteeksi, mutta toisaalta, kuten vanha sanonta kuuluu, miksi vaihtaa voittavaa joukkuetta? Viime kaudella United voitti tuplan. Täksi kaudeksi yksikään viime kauden pelaajista ei ole poistunut joukkueesta ja kenenkään taso tuskin tulee radikaalisti laskemaan. Parhaimmassa tapauksessa osa pelaajista tulee parantamaan otteitaan entisestään, esimerkiksi Tevez, Anderson jne. Alkukauden loukkaantumiset / pelikiellot ovat riesana, mutta kunhan niistä päästään, niin näyttää varsin mainiolta taas.

Toisaalta pahimmat kilpailijat ovat vahvistuneet selvästi (Chelsea, Liverpool ja Tottenham). Lisäksi Arsenalin nuorisokaarti (Fabregas ja kumppanit) ovat vuoden verran kokeneempia. Taitotasohan Arsenalilla oli ainakin viime kaudella huippuluokkaa, mutta joukkue hyytyi loppusuoralle lähdettäessä.

Mistä lie johtuu, että jokainen kauden aloitus on loukkaantumisten ja pelikieltojen takia niin vaikea. Nykyään ei saa edes kauden alussa menettää niitä helppoja ja niin tärkeitä pisteitä jottei kilpailijat karkaa liian kauas ajatellen mestaruustaistoa.

Jos ManU ei tee yhtään hankintaa, niin suhtaudun itse varsin skeptisesti mestaruusmahdollisuuksiin. Olkoon tämä kommentti sitten kuinka tahansa ei-fanin kuuloista sepostusta. ManU:n pitää lyödä pöytään Tottenhamin Berbatovista pyytämä summa. Lisäksi Ronaldo keissi pitää ratkaista välittömästi. Tämä eipäs-juupas leikki saa luvan riittää. Jos Ronaldo lähtee, niin tässä on noin viikko aikaa hankkia korvaaja(t) Ronaldon maaleille. Kumpa joku vuosi näkisi sen ihmeen, että ManU tekisi hankinnat hyvissä ajoin ja uudet pelaajat pääsivät hyvin mukaan joukkueen rytmiin ja pelitapaan. Mutta joka vuosi soi vaan Jore Marjarannan Haaveet kaatuu...

Lisäksi Ronaldo keissi pitää ratkaista välittömästi. Tämä eipäs-juupas leikki saa luvan riittää. Jos Ronaldo lähtee, niin tässä on noin viikko aikaa hankkia korvaaja(t) Ronaldon maaleille.

SAF: Ronaldo on Manchester Unitedin pelaaja. Jos tuolle saagalle ja huhuille voi jotain ratkaisua hakea, niin ei ainakaan tämän varmempaa voine saada. Nämä taitavatkin olla Sir alexin ainoat kommentit Ronaldoon littyvistä huhuista.

Itse olen vähän aikaa seurannut tätä paitsiota ja nyt päätin ryhtyä heittämään kommenttia. Itse olen ollut jo vuodesta 1999 ManU-fani ja kannasta ei ole tarvinnut luopua. Kyllä se tripla oli pikkupojalle jotain niin suurta ettei sitä ymmärtänyt.

Mielestäni ManUn joukkue on hyvässä jamassa jos Ronaldokin päättää vielä jäädä. Varsinkin Anderssonin tulevaa kautta odotan innolla ja uskon että todellinen läpimurto syntyy. Berbatov on kovan luokan maalintekijä ja hänestä riittäisi iloa moneksi vuodeksi.

Maalivahtiosastoa pitäisi vahvistaa. Van Der Sar tuskin kahta kautta enempää jaksaa ja ei Fosterkaan mikään superlupaus ole. Muuten paketti kunnossa!

Itse olen vähän aikaa seurannut tätä paitsiota ja nyt päätin ryhtyä heittämään kommenttia. Itse olen ollut jo vuodesta 1999 ManU-fani ja kannasta ei ole tarvinnut luopua. Kyllä se tripla oli pikkupojalle jotain niin suurta ettei sitä ymmärtänyt.

Mielestäni ManUn joukkue on hyvässä jamassa jos Ronaldokin päättää vielä jäädä. Varsinkin Anderssonin tulevaa kautta odotan innolla ja uskon että todellinen läpimurto syntyy. Berbatov on kovan luokan maalintekijä ja hänestä riittäisi iloa moneksi vuodeksi.

Maalivahtiosastoa pitäisi vahvistaa. Van Der Sar tuskin kahta kautta enempää jaksaa ja ei Fosterkaan mikään superlupaus ole. Muuten paketti kunnossa!

Tervetuloa Paitsion foorumeille. Aina on mukava saada yksi toivottavasti aktiivinen käyttäjä joukkoon mukaan.

Joka tapauksessa Berbatovia on turha vielä hehkuttaa, ennen kuin pukee päälleen Manun paidan. Sitä en kyllä usko vielä tapahtuvan. Tottenham osaa pitää kiinni tähdestään ja toivottavasti niin tekee niin saataisi entistä mielenkiintoisempi Valioliiga. :P

Kuten sanoit Manulla on loistava paketti. Löytyy nuorta, kokemusta, taitoa, hyvää laukojaa, syöttäjää, tekniikkaa, kaikkea laidasta laitaan. Nyt kuitenkin nuorten pelaajien tarvitsisi painaa entistä enemmän päälle, jotta he saisivat entistä enemmän kokemusta ja peliaikaa. Andersonilta ja Nanilta odotan paljon tulevalta kaudelta. En usko että Manu tulee kärsimään siitä, että on ollut hiljainen siirtomarkkinoilla vaan painaa päälle samalla loistavalla paketilla. Onnea tulevaan kauteen mutta nyt on Walcotin läpimurtokausi ja tulee viemään Arsenalin Valioliigan voittoon. ;)

Ps. Ei se ikä Kahniakaan estänyt, joten eiköhän VDS tee saman tempun ;)

Noniin, nyt alkaa olla siirrolle viimeisiä hetkiä, ja sellaista ei kyllä ole tulossa. Mikäli Saha pystyy pelaamaan edes puolet kaudesta hankinnalle ei minusta ole edes tarvetta. Keväällä olisin voinut ottaa Huntelaarin tiimiin, ja ottaisin ehkä vieläkin, mutta tervettä Sahaa en korvaisi yhdelläkään maailman hyökkääjistä. Otetaanpa hieman pelipaikkavaihtoehtoja:

Hyökkäys: Rooney, Tevez, Saha, Manucho*, Ronaldo, Campbell, Welbeck

Vasen laita: Giggs, Nani, Park, Ronaldo

Oikea laita: Ronaldo, Nani, Park, Hargreaves, Giggs

Keskikenttä: Scholes, Carrick, Anderson, Hargreaves, Fletcher, O'Shea

Vasen pakki: Evra, Silvestre, O'Shea

Oikea pakki: Neville, Brown, Hargreaves, O'Shea

Topparit: Ferdinand, Vidic, Brown, Silvestre

Maalivahdit: VDS, Kuszczak, Foster

+reserveistä Da Silvat yms.

Mielestäni toppariosasto on ainoa, joka voi loukkaantumisen tullessa olla kysymysmerkki. Ronaldo voi pelata hyvin piikissä, jolloin oikealle voi heittää Hargreavesin ja vasemmalle Giggsin tai Nanin, Park paikkaa molemmilla laidoilla. Rosteri on täynnä monipuolisia pelaajia, ja siksi minusta vahvistaminen ei välttämättä ole edes tarpeen. *Varsinkin jos Manucho saa työluvan, ei Berbatoviin tms. kannata panostaa. Meikäläisen mielestä on muutenkin mielekkäämpää, jos näillä mennään ja annetaan omille pojille mahdollisuuksia...

Mielestäni toppariosasto on ainoa, joka voi loukkaantumisen tullessa olla kysymysmerkki. Ronaldo voi pelata hyvin piikissä, jolloin oikealle voi heittää Hargreavesin ja vasemmalle Giggsin tai Nanin, Park paikkaa molemmilla laidoilla. Rosteri on täynnä monipuolisia pelaajia, ja siksi minusta vahvistaminen ei välttämättä ole edes tarpeen. *Varsinkin jos Manucho saa työluvan, ei Berbatoviin tms. kannata panostaa. Meikäläisen mielestä on muutenkin mielekkäämpää, jos näillä mennään ja annetaan omille pojille mahdollisuuksia...

Vaihtoehtoja kyllä löytyy, täytyy vaan toivoa ettei se maalinteko ole vain CR:n harteilla eli jonkun muun pitää kantaa kauden alusta vastuuta CR:n poissaollessa. Mun huolenaihe on se että mitä jos niitä maaleja ei tulekaan, mutta kyllä mä sen verran teveziin ja rooneyhin (sitten kun tauti on poissa) luotan ettei ihan maaleitta jäädä. Tevezin on siis nyt lupa nousta uudelle tasolle ja iskee pelistä peliin maaleja. :lol: Siinä oon kyllä samaa mieltä että toivoisin näkeväni joidenkin omien poikien esityksiä ihan liigassakin eikä pelkästään vaikkapa cupissa vaikka sieltä on hyvä alottaa.

ManU:n pitää lyödä pöytään Tottenhamin Berbatovista pyytämä summa. Lisäksi Ronaldo keissi pitää ratkaista välittömästi. Tämä eipäs-juupas leikki saa luvan riittää. Jos Ronaldo lähtee, niin tässä on noin viikko aikaa hankkia korvaaja(t) Ronaldon maaleille. Kumpa joku vuosi näkisi sen ihmeen, että ManU tekisi hankinnat hyvissä ajoin ja uudet pelaajat pääsivät hyvin mukaan joukkueen rytmiin ja pelitapaan. Mutta joka vuosi soi vaan Jore Marjarannan Haaveet kaatuu...

Berbatovista ei todellakaan pidä maksaa sitä Tottenhamin pyyntiä, mikäli se todellakin on sen karvan alle £40 miljoonaa. Toisaalta taas se uusi hyökkääjä on hankittava.

Mikäli ManU nyt pelaa tätä odotuspeliään ja pitkittää Berbatovin hankkimista hinnan laskun toivossa, saa United hyvän hyökkääjän haluamaansa(tai ainakin lähes) hintaan. Tai sitten jää luu käteen kun Tottenham ei suostukkaan tinkimään hintapyynnistään. Tässä on vaarana, että siirtoaikaa on jäljellä viikko, valioliiga jo käynnissä ja on kaksi vaihtoehtoa: 1) tee paniikkiratkaisu ja osta hyökkääjä todella kovaan ylihintaan. 2) näillä mennään.

Nyt kun valioliigan alkuun on enää n. viikko, on hyökkääjähankinnasta alettava jo väkisinkin kuulumaan jotain. Eli ManU hankkii Berbatovin tai suuntaa katseensa muualle.

Eihän sun tuota ihmettä, että ManU tekee hankintansa ajoissa tarvitse sen pidemmälle katsoa kuin viime kesään. No toki Tevezin kanssa venyi, mutta se nyt ei ollut enää pelkästään ManU:n syytä. Anderson, Nani ja Hargreaves julkistettiinkin jo hyvin aikaisessa vaiheessa.

Niin ja Ronaldon maaleista piti mainitsemani, että ne laskee väkisinkin(laskisi vaikka pelaisi koko kaudenkin). Ja jos puhdas hyökkääjä on tullakseen niin Ronaldon maalimäärä laskenee jo pelkästään sen vuoksi, että piikissä oikeasti olisi joku jatkuvasti tökkimässä palloja maaliin.

Ei tässä minun mielestäni Berbatovia tarvita. Eiköhän kuitenkin Rooney-Tevez-Ronaldo-trio hoida maalinteon. Toki Berbatov olisi varmasti hyvä lisä joukkueeseen, mutta ei tuolla hinnalla. Toki toivon näin pelillisesti Berbatovin tulevan, mutta ei taloudellisesti. Varmasti Manucho tai Campbell on riittävän hyvä paikkaamaan mahdollisia loukkaantumisia. Ei me mitään suoranaista maalipyssyä tarvita joka ei tee muuta kuin maalit. Eikö edelliskausi jo osoittanut sen?

Odotan kyllä, että Rooney alkaa pyssyttämään maaleja ensi kaudella. Toivoisin sellaset pelkästään Valioliigassa yli 20 maalia.

http://www.paitsio.com/englanti/valioliigan-joukkueet/manchester-united/uutiset/uutiset/article/manulle-ei-lainkaan-vahvistuksia-taenae-kesaenae/

Se, että Rooney tekisi noin paljon maaleja vaatisi sitä, että hän myös pelaisi jatkuvasti kärjessä tai kärjen alapuolella. Tämän on Fergusonkin myöntänyt mutta silti Rooney viiletti enemmän muualla kuin kärjessä reenimaitseissa.

Campbell ei ole vielä missään vaiheessa vakuuttanut olevan valioliigatason kärki, joten häneen luottaminen on todella suuri riski. Manucholla ei ole edes työlupaa. Saha on rikki, sekä huhut vievät Sunderlandiin.

Kyllähän Unitedin hyökkäys on laadukas. Se vaan on auttamatta hyvin hyvin kapea.

Manchester United manager Sir Alex Ferguson insists he may not sign any new players this summer. - SkySports

Antaa pohjaa veikkailulle että ketään ei ole tulossa. Mietin tarkemmin itsekin ja päättelin että no hätä, pelaajia on. Vaikka kovaa sakkia on alkuun sivussa, elokuun loppuun mennessä on parhaat kehissä Ronaldoa lukuunottamatta. Mitä nopeammin brassailijat lähtevät huitsin nevadaan Olympialaisista, sen parempi ManUlle. Saadaan kuitenkin Ando takas joka helpottaa SAFia huomattavasti. Hargreaves sitten oikealle wingeriksi.