Jump to content
Sign in to follow this  
Tomba

FC Schalke 04

Recommended Posts

Mun puolesta Schalke sais voittaa koko UCL-paskan. Tai siis korjataan senverran et alkaa jo vituttaa vaan nää suuret seurat jotka yleensä voittaa kaiken ja UCL:n ja käärii helvetinmoiset rahat ja etulyöntiaseman heikompiaan vastaan. Schalke ei tietääkseni ole ihan niitä suurimpia.

Saksalaiset pelaavat aivan itseluottamuksensa huipulla ja Raúl on omalla panoksellaan tehnyt ihmeitä koko joukkueelle.

Jos koko tähänastista UCL-taivalta katsotaan niin suuremman kunnian luovuttaisin Neuerille (joka niin usein on yksin pitänyt torjunnoillaan Schalkea pystyssä) ja Farfanille (joka niin usein on ollut se ainoa järjelliseen hyökkäyspeliin kentällä kykenevä), jos yksittäisia pelaajia lähdetään nostamaan esiin. Raul onkin sitten ollut aivan mahtava nyt kun pääsi vauhtiin, mutta heikompi syksy tiputtaa El Sieten tuon kaksikon taakse.

Kuitenkin nyt kun Raul on toipunut ympäristönvaihdoksesta jne ja diesel on koneessa lämmennyt, niin se on kyllä aivan huikea. Eikä vain se, mitä se on kentällä, vaan tämä kaikki muukin:

Posted Image

http://www.youtube.com/watch?v=t3GG5BxukdE

Tuon pelin jälkeen Italian Skyn haastattelija kysyi Raulilta, että nyt tuli jo 71. maali täällä ja ikää on kuitenkin jo 33 vuotta, mites nyt näin hyvin vielä kulkee. Vastaus oli yksinkertainen, "rakastan tätä lajia".

Mitä Schalken jatkoon tulee, niin heillähän ei ole kuin voitettavaa, koska jo nyt on pistetty historiankirjoja uusiksi. ManU on toki ennakkosuosikki, mutta olisi tässä maailmassa isompiakin ihmeitä nähty kuin Schalken finaalipaikka, siihen riittää kuitenkin parhaimmillaan yksi maali ja pätevä puolustaminen. :blink: Näistä kylläkään jälkimmäinen ei ole kuulunut Schalken vahvuuksiin tällä kaudella..:D Esim. ekan kympin, tai ekan vitosen, aikana päästettyjä maaleja on todella paljon ja jos itse olisin Schalken penkin päässä, painottaisin kyllä etenkin tätä ottelun alun skarppaamista, ManUa vastaan sillä maalin etumatkan antamisella tekee kyllä aika paljon vaikeammaksi pelin itselleen kuin keskimääräisessä Bundesliga-pelissä jne.

Ja noin muuten, viimeisimmät huhut Saksanmaalta kertovat, että Manu olisi tehnyt nelivuotisen sopimuksen Bayernin kanssa ja Schalke tästä kostuisi 18-20m€:n verran. Manu itse sanoi lauantaisen Werder Bremen-vierastasurin jälkeen haastattelussa, että on tehnyt päätöksensä jatkosta, mutta enempää ei kertonut. "Ne tietävät, joiden kuuluukin tietää."

Mun ei varmaan tarvinne kertoa henkilökohtaista mielipidettäni siitä, jos tuo ylläoleva toteutuu.

Se oli sitte eilen Manu vs Manu, jonka ikävä kyllä toi 11-miehinen Manu vei 0-2 :( Ilman toista Manua, eli Neuneria, olis lukemat ollu helposti 0-5. Aivan fantastinen veräjän vartija! Loisti taas eilen, harmi että lähtee, ja etenkin jos/kun suuntaa sinne minne on huhuttu... Ainoastaan siirto eilisen vastustajan paitaan vois olla viel inhottavampi!

Sattuiko joku lukemaan sitä juttua Urheilulehdestä, jossa käsiteltiin Bundesliga-kauden 2000-2001 loppuhuipennusta kun Schalke väärinkäsitysten takia jo luuli voittaneensa mestaruuden, mutta menettikin sen sitten lopulta? Tuo on kyllä kaikenkaikkiaan uskomaton tarina.

En lukenut juttua, mutta olen kuullut tarinan monesti aiemmin. Schalke sydänten mestari, Meister der Herzen.

Olin muuten paikalla Schalken tämän kauden viimeisessä kotipelissä reilu viikko sitten Herthaa vastaan. Ottelu nyt ei ollut kummoinen, kun Herthasta ei ollut oikein vastusta. Mutta tunnelma oli mahtava ja oli hienoa olla paikalla Raulin jäähyväispelissä. Helleaaltokin iski tuolloin sopivasti Saksaan, joten mikäs siellä oli ollessa.

Mä seurasin muistaakseni tuota peliä radiosta. Tuo peli on jättänyt ihan selkeesti jälkeensä Schalken toimintaan sen jälkeen. Mestaruuden tavoittelusta on tullut pakkomielle ja ei ole ollut malttia mihinkään pitkäjänteiseen toimintaan. Valmentajat on erotettu heti ensimmäisen heikon jakson jälkeen ja värväykset on myös tehty varsin lyhytnäköisesti. Vieressä sitten Dortmund tekee työtä pitkäjänteisesti ja tulos on ollut viime vuosina kaikkien nähtävissä.

Tunnelmaltaan Saksa on tosiaan ihan omassa kastissaan tällä hetkellä noista isoista liigoista.

Schalke arvottiin Mestareiden liigassa samaan lohkoon Arsenalin,Olympiakosen ja Montpellierin kanssa,ei mikään mahdoton lohko. Lohkovoittokin on todella lähellä jos kaikki menee hyvin.

Bundesligassa Schalke aloitti 2-2 tasurilla Hannoveria vastaan vieraissa. Maalintekijöinä olivat Klaas-Jan Huntelaar ja Lewis Holtby. DFB-Pokalissa Schalke aloitti voittamalla Saarbrückenin 5-0 vieraissa(maalintekijät:Papadopoulos,Draxler 2 ja Marica 2).

E: Ainiinjoo,Ibrahim Afellay tulee Barcelonasta lainalle koko kaudeksi.

Jaahas, kohta pitäisi lähteä matkaan Dusseldorffin kautta Gelsenkircheniin. On lippu taskussa Schalke-Dortmund -peliin eli Das Derby kutsuu. Viimeksi olin paikalla Raulin jäähyväispelissä ja nyt derby kurvissa. Huikeaa meininkiä luvassa ja toivottavasti myös hyvä peli. Schalke on viime aikoina osoittanut piristymisen merkkejä Draxlerin johdolla.

Schalke 04: The Hardest Working Team in Europe - Europa Nights | #NeverFollow

We travel to gelsenkirchen to find out what's so special about Schalke 04 and what makes them work so hard. Featuring Schalke 04 star Alessandro Schopf. Copa90 are collaborating with adidas football to celebrate the magic of European Nights.