Jump to content
Sign in to follow this  
Luis_Garcia#10

Liverpool FC 07-08

Recommended Posts

Enpä muista mokomaa "tunnustusta" nähneeni - hienoa, jos olet moisen antanut, mutta eihän noista kukaan hyödy. Eikä tuomareiden tai pelaajien hölmöilyt nyt meidän kannattajien syytä ole, eikä niitä tarvitse anteeksi pyydelläkään tai sen kummemmin myönnellä. Jokainen puolustaa omiaan, kun siihen kokee omaavansa tarvetta ja kritisoi tarpeen vaatiessa.

Tuo Clattenburgin hyllytys varmasti kertoo jotain ottelun tuomaroinnin tasosta. En nyt sanoisi, että Gerrardin "filmi" meni liian helposti läpi tai, että Lescottin olisi ehdottomasti pitänyt saada rankkari lopussa. Olihan tuomaroinnin taso yleisesti koko ottelun läpi aika heikolla tasolla. Tietysti tämä Merseysiden derby nyt on yksi liigan vaikeimmista otteluista tuomita, mutta tunteet pitäisi saada pidettyä kurissa. Tunteet käyvät varsinkin paikallisilla lädeillä kuumana, mutta suunsoittoa esiintyi yleisesti ottaen liikaa ja Kuytin taklauksesta olisi pitänyt antaa punainen kortti. Clattenburg jäähylle viikoksi, se oli nyt liigan tuomio, mutta en nyt häntä millekään sen kummemmalle mustalle listalle laittaisi. Elämä jatkuu.

Tänään olisi sitten arsenal vastassa ja mikään muu kuin voitto ei kelpaa. Pool ei tosin ole kotona häikäissyt tällä kaudella, mutta toivottavasti siihen tulee tänään

muutos. Arsenal on ollut pelottavan hyvä tällä kaudella, mutta uskon että niiden nuorelle joukkueelle tulee tänään kauden ensimmäinen tappio!!! Toivottavasti Rafa ymmärtää tänään peluuttaa parhaita miehiään ja toivottavasti Hyypiä ei iske enempää omia maaleja...muuten kaveri kyllä poltetaan roviolla:notlistening:

LFC - Arsenal

http://www.paitsio.com/englanti/valioliigan-joukkueet/liverpool/uutiset/uutiset/article/liverpool-ja-arsenal-kohtaavat-liigan-kaerkikamppailussa/

Tuossa siis Paitsion ennakko.

Tuosta (vaikka itse kirjoittelin) poiketen melkeinpä toivon, että Crouch aloittaisi Poolin kärjessä. Kaveri piinasi viime vuonna Arsun puolustuksen ihan piippuun ja teki hattutempun. Nyt se ei ole mahdollista, mutta voi olla, että on kuitenkin Poolin vaarallisin ase tässä matsissa.

Come on Reds!

------------Reina-----------

Finnan-Carragher-Hyypia-Riise

----Mascherano--Alonso-----

-----------Gerrard----------

Kuyt-----------------Voronin

----------Torres------------

:eek:

Näillä Arsenalin kaatoon. Kolme hyökkääjää, ei Rafaa ainakaan rohkeuden puutteesta voi syyttää. Alonso, Mascherano -kaksikko selvästikin Fabregasin ja Hlebin kintereillä.

:thumbsup1:

Arsu odotetusti:

Almunia

Sagna

Touré

Gallas

Clichy

Eboue

Fabregas

Flamini

Rosicky

Hleb

Adebayor

Ei kestänyt (FT: 1-1)

Ei tässä mitään pidempää analyysiä viitsi kirjoittaa, mutta jotain nyt kumminkin. Oltaisi voittu ottaa takkiinkin, kun Eboue ja Cesc pamautivat tolppaan. pitääkin tullaisia tulosveikkauksia laittaa, tietysti se tasoitus sitten tulee, kun niin veikkaan. :finger:

Gerrard vei siis Poolin johtoon 8. minuutilla ja Fabregas tasoitti siinä 80. minuutin paikkeilla. Ottelu oli erittäin kuumatunteinen ja viihdyttäväkin, jos omien matseja pystyisi pelkästään viihdearvolla mittaamaan. Muutamia ylilyöntejä tuli, yksi niistä se Mascheranon takalus Sagnaan, josta tuloksena keltainen kortti.

Torres ei pelannut kuin ensimmäisen puoliajan. Varmastikin oli niin, että jalat eivät antaneet myötä enempää peliaikaa loukkaantumisen jälkeen. Ei ollut muutenkaan tämä peli hänelle, kun ei päästä hallitsemaan palloa. Xabi Alonson tilanne huolestuttaa, kun mies tuli nilkuttaen vaihtoon ennen aikojaan.

Gerrardin maali oli komea veto vaparikuviosta, Riisen siirron jälkeen. Cescin maali tuli, kun Liverpool-puolustus on vajaamiehinen hyökkäyksen jäljiltä ja Cesc tuikkasi läpiajosta Pool-maalin etukulmaan. Poolin kokokentän puolustus ei kestänyt loppuun asti, voi...

Tasapeli tuotti nyt sen, että ollaan 20 pisteessä ja liigassa sijalla 6. Balackburn ja Chelsea menivät ohi voitoillaan. B'burnilla yhtä paljon matseja pelattuna, Chelskillä yksi enemmän. Sarjakärkeen eli Arsenaliin vain 6 pistettä eroa ja pelejä yhtä monta pelattuna; ManU kuusi pinnaa ja yhden matsin edellä. Seuraavana kaljacupin matsi Fowlerin Cardiffia vastaan. Seuraava liigamatsi ei ole todellakaan helppo, kun kohdataan juuri Blackburn vieraissa.

Tänään on sellainen fiilis, että tekee mieli provota oikein kunnolla, mutta en taida nyt jaksaa. ;) Jos vaikka vähäsen vaan...

No mutta asiaan. Ihmettelen kyllä miksi tässä matsissa ei nähty yhtään punaista. Tuomarilla taisi sitten olla aika salliva linja, tai jotain... Mascherano, joka ei koskaan rappaa eikä roiski, veti armottoman typerän hyppytaklauksen. Eikä ollut toivoakaan osua palloon. Ja siinä heti alussa Voronin hermostui Cescille, kun oma tekniikka petti ja veti kunnolla jaloille. Jotenkin myös ihmettelen miksi Carragherin illan saldona on vain yksi keltainen...

Oli siinä Arsullakin pari epäilyttävää taklausta, joten sinänsä meni tasoihin, kai, tai sitten ei. Olikohan Arsenalilla siinä vielä yksi käsipallokin alueen sisällä? Joka tapauksessa tuomarilla oli vaikea tehtävä, tuloksesta en sen kummemmin spekuloi...

Ai niin, Carragher, englannin ykköstoppari! :icon_lol:

Jos hazardeissa mitataan... Ihme jos Rafa ei tammikuussa jotain topparia hanki, kyllä se puolustus oli sen verran kusessa toisella puoliajalla. Agger, pystyykö palatessaan paikkaamaan aina toista topparia??

Sitten vielä kyseenalaistan Poolin taitopelin, josta olen kuullut puhuttavan hiljaa. Jos kotikentällä varsinkin siinä maalinsa jälkeen alkavat pelaamaan tuollaista peliä niin en sano mitään. Keskikenttäkin jäi aika varjoon siinä, ihme kyllä.

Enpäs enää muista mitä kaikkea sanottavaa mulla on. No, hyvä tulos ManU:n kannalta ajatellen. Ensi viikolla on tästä hyvä lähteä Emiratesille hakemaan voittoa ja PELAAMAAN miesten peliä! No joo, meneekös jo off-topiciksi? Anti olla.

EDIT: Tulipa mieleen, että Luis_Garcia eilen jotain selvitti, että ManU - Boro ottelun ManUn kolme maalia olivat Boron virheitä. Eikös se maali aina ole toisen joukkueen virhe? Ja jotta toinen joukkue tekee virheen, tarvitaan toisen joukkueen painostusta siihen. Eikö? Näin oli tänäänkin, jos niin pitää ajatella. Poolin eka maali oli Arsun virhe. Ensin kaataminen, josta vapaapotku ja sitten vielä muuri petti. Joku virhe kai se Arsun maalikin oli Poolilta, vai? :shades:

No mutta asiaan. Ihmettelen kyllä miksi tässä matsissa ei nähty yhtään punaista. Tuomarilla taisi sitten olla aika salliva linja, tai jotain... Mascherano, joka ei koskaan rappaa eikä roiski, veti armottoman typerän hyppytaklauksen. Eikä ollut toivoakaan osua palloon. Ja siinä heti alussa Voronin hermostui Cescille, kun oma tekniikka petti ja veti kunnolla jaloille. Jotenkin myös ihmettelen miksi Carragherin illan saldona on vain yksi keltainen...

Oli siinä Arsullakin pari epäilyttävää taklausta, joten sinänsä meni tasoihin, kai, tai sitten ei. Olikohan Arsenalilla siinä vielä yksi käsipallokin alueen sisällä? Joka tapauksessa tuomarilla oli vaikea tehtävä, tuloksesta en sen kummemmin spekuloi...

Mielestäni ei pitänyt antaa yhtään punaista korttia. Ei missään nimessä. Mascheranon taklaus ei ollut tappotaklaus. Ei tullut nappulat edellä, hyppy oli, mutta sekin oli jo maassa ennen kuin Sagna jalkaan osui. Mascheranon puolustukseksi vielä sanottakoon, että Sagna laittoi kyllä ihan tahallaan jalan viime hetkellä pallon eteen, että Masan taklaus osuu jalkaan eikä palloon. Rosickylta hiukan vastaavanlainen taklaus, mutta paljon enemmän myöhässä. Ketään ei kuitenkaan yritetty vahingoittaa yhdessäkään taklauksessa. Hiukan liian yltiöpäisiä oli muutama, ja niistä ne kortit sitten pelin hengen mukaan.

Jos hazardeissa mitataan... Ihme jos Rafa ei tammikuussa jotain topparia hanki, kyllä se puolustus oli sen verran kusessa toisella puoliajalla. Agger, pystyykö palatessaan paikkaamaan aina toista topparia??

Missä Carra teki hazardeja? Mies pelasi erinomaisesti. Normaalia peruspeliä, kuten häneltä aina. Piti Adebayorin hienosti.

Siitä maalista voi osan laittaa carran piikkiin, että merkkasi "vääriä miehiä". Yhtä paljon tai enemmänkin menee keskikentän pohjalla silloin pelanneille Arbeloalle ja Mascheranolle.

Jos tulet "huutelemaan vieraisiin pöytiin", niin koita tehdä se totuudenmukaisesti. Vaikka scousereita vihaatkin "garynevillemäisen" sokeasti.

Sitten vielä kyseenalaistan Poolin taitopelin, josta olen kuullut puhuttavan hiljaa. Jos kotikentällä varsinkin siinä maalinsa jälkeen alkavat pelaamaan tuollaista peliä niin en sano mitään. Keskikenttäkin jäi aika varjoon siinä, ihme kyllä.

Poolin keskikenttä jäi odotetusti Arsenalin syöttöpelin armoille. Nostan Mascheranolle ja Alonsolle kyllä isosti hattua siitä, että pystyivät taistelemaan niin hyvin Cesciä, Hlebiä ja muita vastaan.

Rossi saa kyseenalaistaa mitä haluaa, mulle se on ihan yhdentekevää.

Enpäs enää muista mitä kaikkea sanottavaa mulla on. No, hyvä tulos ManU:n kannalta ajatellen. Ensi viikolla on tästä hyvä lähteä Emiratesille hakemaan voittoa ja PELAAMAAN miesten peliä! No joo, meneekös jo off-topiciksi? Anti olla.

Hyvä, että jäi noin vähään. Kiitos siitä.

Itse voin jatkaa tuohon lausahdukseesi sen verran, että nostan vielä kerran hattua Punanenälle, jos lähtee oikeasti pelaamaan Emiratesille (turpaan tulee). No pakko kai se on heidän yrittää jonkinlaista taktiikkaa sinne suunnitella. Oletan, että lähtevät viiden keskikentällä, kahteen kärkimieheen tuskin on varaa, vaikka hyvin ovat pelanneetkin. Liverpool pelasi nimenomaan MIESTEN peliä, oli fyysinen ja taisteli. Arsenal vastasi siihen niillä resursseilla, mitä heillä oli. Se lähti kuitenkin pelaamaan omaa peliä, niin kuin kannattaakin, jos tuollaista taitoa joukkue omaa.

EDIT: Tulipa mieleen, että Luis_Garcia eilen jotain selvitti, että ManU - Boro ottelun ManUn kolme maalia olivat Boron virheitä. Eikös se maali aina ole toisen joukkueen virhe? Ja jotta toinen joukkue tekee virheen, tarvitaan toisen joukkueen painostusta siihen. Eikö? Näin oli tänäänkin, jos niin pitää ajatella. Poolin eka maali oli Arsun virhe. Ensin kaataminen, josta vapaapotku ja sitten vielä muuri petti. Joku virhe kai se Arsun maalikin oli Poolilta, vai? :shades:

Jep. Virheitä olivat.

Propsit sulle, kun olit skarppina. :thumbsup1:

Missä Carra teki hazardeja? Mies pelasi erinomaisesti. Normaalia peruspeliä, kuten häneltä aina.

Jos tulet "huutelemaan vieraisiin pöytiin", niin koita tehdä se totuudenmukaisesti. Vaikka scousereita vihaatkin "garynevillemäisen" sokeasti.

Jaa jaa. Erinomaisesti en tosiaankaan sanoisi, mutta olkoot niin jos niin sanot. Ei häiritse minua, mitä Carra tekee, kovin usein ainakaan. Itse olen kylä sitä mieltä, että Carra ei ollut lainkaan hyvä, joten olen totuudenmukainen näkemäni mukaan.

Poolin keskikenttä jäi odotetusti Arsenalin syöttöpelin armoille. Nostan Mascheranolle ja Alonsolle kyllä isosti hattua siitä, että pystyivät taistelemaan niin hyvin Cesciä, Hlebiä ja muita vastaan.

Taistelemaan kotikentällä vastaan? Itseäni ei todellakaan tyydyttäisi jos olisin Pool-fani ja sanoisin noin. Tuosta saa kuvan kuin Arsu olisi paljon parempi ja Pool vaan puolustaa. Ehkä sitten niin.

Rossi saa kyseenalaistaa mitä haluaa, mulle se on ihan yhdentekevää.

Kiitos, ja hyvä niin.

Voisin vielä turhana provona kyseenalaistaa Poolia lisää. ManU pelaa tällä hetkellä paremmin kuin Pool. Tämä perustuu omaan näkemääni SEKÄ sinulle vakuuttavampaan. Pool-fanit lädifoorumilla olivat sitä mieltä, että Pool on kaukana Arsun ja ManUn pelistä tällä hetkellä.

Tämäkin oli turhaa, mutta annoit luvan niin oli pakko. :tongue:

Itse voin jatkaa tuohon lausahdukseesi sen verran, että nostan vielä kerran hattua Punanenälle, jos lähtee oikeasti pelaamaan Emiratesille (turpaan tulee). No pakko kai se on heidän yrittää jonkinlaista taktiikkaa sinne suunnitella.

Tottakai lähtee pelaamaan. Viiden keskikentällä ei kyllä lähdetä, koska kaikki ovat sairastuvalla. Tevez ja Rooney pelaavat molemmat usein niin alhaalla, että he jatkavat aika varmasti avauksessa.

Jotta ei menisi täysin off-topiciksi niin kerrottakoon tästä pelistä. SAF oli Anfieldillä katsomassa matsia, varmaan sitä taktiikkaa luomassa?

Loppujen lopuksi olen tasuriin yllättävänkin tyytyväinen, huolimatta siitä, kuinka paljon pidettiin palloa ja hallittiin kenttätapahtumia. Lähdettiin pelaamaan omaa peliä ja piste Anfieldiltä on hyvä suoritus joka tapauksessa.

Varsin positiivisia ja valmiita esityksiä etenkin puolustuslinjalta ja Cesc-Flamini-Hleb kolmikolta. Gallas oli tänään "täydellinen kentän kuningas", kuten Innanen aina tykkää mainita. Toure pelasi myös varsin mainion ottelun, pari hyvää nousua nähtiin molemmilta. Laitapakit Sagna ja Clichy eivät pelanneet parasta peliään, mutta varsinkin puolustuspäähän voittivat hyvin palloja.

Liverpoolin maali oli Flaminin ja Cescin virhe. Flamini lähti muurista ja Cescin ei olisi kannattanut rikkoa tässä tilanteessa. Muuten molemmilta hyvä esitys. Cescin pallollinen peli hakee vertaistaan tässä sarjassa. Laitureista ei kumpikaan oikein onnistunut, eikä vaihdosta tullut Walcott tuonut muutosta peliin. Kärjessä Adebayor oli täysin pimennossa, joka johtui täysin Poolin toppareiden hyvästä pelistä. Almunia oli maalillaan varma, eikä maali mene yhtään hänen piikkiinsä.

Tuhlatuista maalipaikoista sen verran, että Ebouen olisi pitänyt iskeä maali tolpastaan, Cesciä en lähde syyttämään reboundin "epäonnistumisesta". Myös Cescin tolppalaukauksessa oli rutkasti epäonnea.

...

Taklauksista sen verran, että mun mielestä ketään ei olisi pitänyt heittää pihalle, niinkuin ei tehtykään. Sekä Rosickyn, että Mascheranon taklaukset olivat pahannäköisiä, mutta noita tulee joka pelissä ja siinä tuomari teki oikein, ettei heittänyt ketään pihalle.

Carragher oli loistava, ja siitä palkinnoksi virallinen Man of the Match, vaikka itse olisin antanut palkinnon kapteenillemme. Myös Hyypiä pelasi hyvin, liiankin hyvin.

ManUn kannalta varmasti hyvä tulos, mutta niin myös Arsenalin. Jos ManU lähtee pelaamaan Emiratesille lauantaina(?), niin pinnat otetaan mielellään vastaan. Odotan siitäkin pelistä Arsun hallintaa, ja ManUn vastaiskuja. Ja kyllä, oikeassa olet, meni jo off-topiciksi.

Maalit tulivat virheistä, niitä kun on niin monentasoisia. :thumbsup1:

Jaa jaa. Erinomaisesti en tosiaankaan sanoisi, mutta olkoot niin jos niin sanot. Ei häiritse minua, mitä Carra tekee, kovin usein ainakaan. Itse olen kylä sitä mieltä, että Carra ei ollut lainkaan hyvä, joten olen totuudenmukainen näkemäni mukaan.

Man of the Match tosiaan. Katsoimme vissiin eri peliä ja eri laseilla?

Taistelemaan kotikentällä vastaan? Itseäni ei todellakaan tyydyttäisi jos olisin Pool-fani ja sanoisin noin. Tuosta saa kuvan kuin Arsu olisi paljon parempi ja Pool vaan puolustaa. Ehkä sitten niin.

Jos nyt otetaan hehkuttamasi ManU esimerkiksi viime kaudelta, niin se hävisi (!) molemmissa otteluissa Arsenalille. Olen kyllä sitä mieltä, että jos vastustajan pallollinen ylivoima tiedostetaan ennen peliä, niin taistellaan sitten piste (tänään olisi voinut ilman lipsahdusta tulla enemmänkin). Tämä ei kuvaa Poolin yleistä mentaliteettia - vaan sitä, että huomioidaan vastustajan taidot ja oma viime aikanen heikko vire.

Kiitos, ja hyvä niin.

Voisin vielä turhana provona kyseenalaistaa Poolia lisää. ManU pelaa tällä hetkellä paremmin kuin Pool. Tämä perustuu omaan näkemääni SEKÄ sinulle vakuuttavampaan. Pool-fanit lädifoorumilla olivat sitä mieltä, että Pool on kaukana Arsun ja ManUn pelistä tällä hetkellä.

Tämäkin oli turhaa, mutta annoit luvan niin oli pakko. :tongue:

ManU pelaa paremmin kuin Pool tällä hetkellä. Mitä sitten? Onko joku väittänyt toista?

Poolin fanit ovat tosiaan rehellisiä ja kaikki se pitää paikkansa. Pool-fanien keskuudesta on karissut viime aikoina kiitettävästi happy family -meininki. Foorumien kannalta tämä on hyvä asia. Omia kehutaan, myös kritisoidaan ja kuvaannollisesti neuvotaan, tarpeen tullen. Tämä olisi hyvä huomioida myös niiden keskuudessa, jotka hehkuttavat sokeasti omiaan. Tämä ei välttämättä ole suora viittaus Rosbaan. (:sweeteyes:)

Ei sun tartte multa mitään lupia pyydellä. :drunk:

Tottakai lähtee pelaamaan. Viiden keskikentällä ei kyllä lähdetä, koska kaikki ovat sairastuvalla. Tevez ja Rooney pelaavat molemmat usein niin alhaalla, että he jatkavat aika varmasti avauksessa.

Jotta ei menisi täysin off-topiciksi niin kerrottakoon tästä pelistä. SAF oli Anfieldillä katsomassa matsia, varmaan sitä taktiikkaa luomassa?

Vai niin.

EDIT: Leftyn terveiset kuittaan: Tiedän ja olen samaa mieltä. Toivottavasti kurssi muuttuu. Arsenal (ehkä Pompey omalla tavallaan) on kuitenkin liigassa Poolille ainoa vastustaja, jonka keskikentälle ei pärjätä lähellekään sen omassa vahvuudessa. Arsua vastaan tämä johtaa puolustavaan taktiikkaan, jota voidaan myös sumpuksi kutsua. Pompeya vastaan se johtaa taklausten väistelyyn, ns. neitimäisyyteen ja riplailuun, joka ei sovi Poolille yhtään. Tuloksena usein tasuri tai tappio.

Taktiikka tuskin yleistyy. nyt se oli 100% harkittua ja mielestäni fiksua.

no tänään pelistä voi varmaan kaikki sen nähneet olla samaa mieltä että jos Räkä taistelee keväällä mestaruudesta niin jotain on tapahduttava. Arse oli melko lailla edellä kaikilla osa alueilla. Tänään vain redshite välttyi tappiolta se ei vain voi se tuuri kannatella koko kautta. joten unohtakaa mestaruus haihattelut jo hyvissä ajoin.:sleepy:

Ei Liverpool tosiaan sillä taistele mestaruudesta, jos sen pitää kotikentällä lähteä pistettä hakemaan, mutta toisaalta vaikutti myös siltä, että loppua kohden Liverpool joutui paineen alle myös kolhujen vuoksi. Mascherano ainakin oli saanut jonkun tällin ja nilkutti välillä pahastikin ja sitten vielä tuo jalkapöydän murtuma Alonsolle, niin ei ihme, että lopussa Cesc ja kumppanit pääsivät pyörittämään.

Itsekin tarkkailin tänään Carraa hieman tarkemmin - ajoittain tuntui itsestänikin siltä, että onpas se hukassa, mutta taitaakin olla niin, että se on se Hyypiä, jolla sitä petrattavaa on. Carra kävi mielestäni pariinkin otteeseen pelaamassa molempien topparien paikkaa. Itse olen kuitenkin hieman jäävi Carraa sen tarkemmin arvioimaan, koska näen miehen pelaavan niin harvoin. Mitä mieltä Poolin omat miehet ovat? Onko Carra "vakuuttavamman oloinen" Aggerin kanssa?

Tässä vaiheessa haluaisin myös Poolin miesten mielipiteen siitä, että meneekö Rafan kierrätys ihan hiukan liian pitkälle? Mielestäni Poolilla on niin vahva joukkue, että suuremmalla määrällä peliaikaa noista ykkösmiehistä saataisiin vielä enemmän irti. On totta, että esim. ManUlla tähtipelaajat väsähtivät hieman loppukaudesta viime vuonna, eikä Rafan saavutukset tällä tyylillä ole sieltä heikommasta päästä, mutta itse ainakin uskoisin Poolin menestyvän keskimäärin paremmin hieman pienemmällä kierrätyksellä. Omasta mielestäni ManUn viime aikainen maaleilla mättäileminen perustuu pitkälti siihen, että Fergie on pitänyt kiinni ykkösäijistä ja nyt esim. Tevez ja Rooney pelaavat mahtavasti yhteen. Olisikohan Poolilla mahdollisuus samaan, jos ihan selkeästi esim. Torres ja Voronin pelaisivat viikosta toiseen yhdessä, eikä siten, että partnerit vaihtuvat jatkuvasti?

No okei, ei se Carra välttämättä tänään suuria hazardeja tehnyt. Mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että punainen kortti hänen olisi pitänyt saada. Siinä jonkin aikaa ennen Cescin maalia muistaakseni, Carra ensin tahallisen näköisesti pisti vähän kyynärpäätä Ebouea naamaan ja sen jälkeen vielä repi paidasta.

Tuosta mielestäni punainen, mutta anyway.

Voin muuten kertoa, että en mitenkään tässä jo ennen ottelua ollut Liverpoolia vastaan. Itse asiassa sanoin, että Pool tulee voittamaan 3-1. Ottelun aikana tämä kuitenkin sitten kääntyi. Onneksi en ole Pool-fani, joka selittää myös sen etten ymmärrä teitä Pool-faneja. :sweeteyes:

No mielipiteet ovat mielipiteitä. Tämän turhan jauhamisen, jonka itse aloitinkin, jätän nyt tähän. :boogy:

ManUn kannalta varmasti hyvä tulos, mutta niin myös Arsenalin. Jos ManU lähtee pelaamaan Emiratesille lauantaina(?), niin pinnat otetaan mielellään vastaan. Odotan siitäkin pelistä Arsun hallintaa, ja ManUn vastaiskuja. Ja kyllä, oikeassa olet, meni jo off-topiciksi.

Hiukan kohonnut hattuun, kenties? :D Snagarijonon tappelut ne vasta parhautta ovatkin, kiva nähdä niitä täälläkin. Ainoastaan snagari puuttuu.

+++ Uskomaton tempo ja jännitys.Oli tuhannesti parempi kuin Milan - Roma höntsäily

--- Torreksen laiskuus.Mikä tätä kaveria vaivaa? Mixu ihmetteli Torreksen tehottomuutta kahteen kertaan.

--- Reinan amatööri vastaantulo.

--- Carra.Aika k*sipää.Kyllä raivostutti Ebouen lyöminen ja sen jälkeinen sössötys.Hyvä etten mitään päin töllöä viskannut...lähellä nimittäin oli.

Nyt en ihan heti Poolin peliä katsokkaan (jos peli ei sitten vaikuta ratkaisevasti ManUn sijoittumiseen),oli nimittäin aika kuraa ja Arsenalin perässä juoksemista pitkälti.Toki välillä toisinkin päin,mutta hallinta oli vierailla ja paikat ainakin kahteen lisä maaliin.

Jos nyt tartutaan näihin CR:n laittamiin miinuksiin ensin.

Torresia vaivaa jalkavamma, joka piti hänet sivussa muutaman viikon. Ei ilmeisesti pelin jälkeen ole jalat edes samassa kunnossa kuin olivat ennen matsia. Liian aikaisin kehiin? Luultavasti. Kova ratkaisu paineen alla, olisi voinut olla menestys, nyt epäonnistui. Torres nyt ei muutenkaan sovi prässipeliin, ei hän ole mikään Kuyt tai Tevez -tyylinen työmyyrä/juoksukone. Hän on taitava pallon kanssa. Nyt ei pallon kanssa hyökätty kuin ensimmäiset kymmenen minuuttia.

Reinaa ei voi amatöörimäisyydestä varsinkaan läpiajoissa syyttää. Mies tulee aina tuolla samalla tyylillä vastaan ja torjuu läpiajot paremmin kuin yksikään seuraamani maalivahti. Peittää tilanteet yleisesti ottaen mainiosti. Johtuu siitä, että hän lukee peliä hyvin ja on nopea. Paras paikka, mistä yllättää Reina lienee jalkojen välistä. Ei ihan Cescin kutikaan onnistunut, niin se varmasti hämäsi veskaa.

Jos kukaan on Ebouea yhtään seurannut - tietää, että kaverilla on filmaaminen ja teatraalisuus verissä. Carran kyynärpää/kasi ehkä osui Eboueen, mutta mikäli hän olisi oikeasti lyönyt,niin kuin kaveri väitti, niin ei varmasti kukaan pysty suoraan jatkamaan. Eikä tainnut minkäänlaista haavaa tai naarmuakaan olla. En todellakaan viittaa Ebouen suhteen ainoastaan tähän otteluun, mutta mies on filmaaja, jos kuka. Liiga! Herätys?

---

Webmaster on nimenomaan oikeilla jäljillä siinä, että se on Sami, joka tekee tällä hetkellä hasardeja. Ei Carragher. Carra paikkaa parhaansa mukaan Samin lipsahdukset, yleensä (niin eilenkin) hyvällä menestyksellä. Hänestä ei mitään eleganttia pallollista topparia saa, mutta hoitaa oman tonttinsa, eikä anna periksi. Agger on Poolin toppareista se pallollinen. Samikaan ei mikään "Dinho" pallon kanssa ole, niin Poolilla ei tällä hetkellä ole sellaista laittaa. Carra-Agger kaksikko on sellainenperus "täydentää toisiaan" -kaksikko, kuten esimerkiksi ManUsta Vidic-Ferdinand. Vidic ja Carra ovat ne kovat kaverit, Agger ja Rio ovat ne pallolliset topparit, jotka enemmän avaavat peliä ja osallistuvat hyökkäyspeliin muissakin kuin erikoistilanteissa. Arsenalin molemmat topparit ovat koko joukkueen tapaan pallollisia, osallistuvat pelin rakenteluun ja joskus hakevat jopa omaa ratkaisua pystyynjuoksuillaan.

Tuohon rotaatiokysymykseen vielä jotain: Tämä on tämä Rafan ikuisuuskysymys. Kärkiparin valitseminen tuskin tulee ikinä tapahtumaan, vaikka se monien mielestä toisikin ratkaisun. Kuyt oli viime kaudella se kärki, joka pelasi aina. Torres lienee tällä kaudella se, joka pelaa aina, kun kunnossa on. Voronin sopii näihin otteluihin, jossa joutuu tekemään prässiä, Torres ei sovi, myös Kuyt sopii prässipeliin erinomaisesti. Vaikeahhan tuo Rafalle on, lähtökohtana lienee kuitenkin: Reina, Carra, Agger, Gerrard, Alonso, (Kuyt ja/tai Torres) pelaavat lähes jokaisen ottelun. Muut tulee sitten rafamaisesti vastustajan mukaan, omasta loukkaantumistilanteesta, viime päivien vireestä, harjoitusahkeruudesta riippuen. Onko oikea tapa? En osaa antaa selkeää vastausta. Se vaan tuntuu usein menevän - niin, että aina kun Poolin peli tökkii, rotaatio on hanurista; silloin, kun Pool on voittanut 11 peliä putkeen, rotaatio on loistava ja kannatettava asia. Tuo olo tulee vaan, kun kaikki kritiikki kohdistuu rotaatioon huonoina päivinä ja hyvänä kehutaan sitten joukkueen pelaajat, Rafa ja rotaatiokin on ok. Kritiikkiä tulee siis tiedotusvälineiltä, Poolin faneilta ja vähän kaikilta.

Semmosta tänään. Toivottavasti joku saa selvää.

Ei Liverpool tosiaan sillä taistele mestaruudesta, jos sen pitää kotikentällä lähteä pistettä hakemaan, mutta toisaalta vaikutti myös siltä, että loppua kohden Liverpool joutui paineen alle myös kolhujen vuoksi. Mascherano ainakin oli saanut jonkun tällin ja nilkutti välillä pahastikin ja sitten vielä tuo jalkapöydän murtuma Alonsolle, niin ei ihme, että lopussa Cesc ja kumppanit pääsivät pyörittämään.

Itsekin tarkkailin tänään Carraa hieman tarkemmin - ajoittain tuntui itsestänikin siltä, että onpas se hukassa, mutta taitaakin olla niin, että se on se Hyypiä, jolla sitä petrattavaa on. Carra kävi mielestäni pariinkin otteeseen pelaamassa molempien topparien paikkaa. Itse olen kuitenkin hieman jäävi Carraa sen tarkemmin arvioimaan, koska näen miehen pelaavan niin harvoin. Mitä mieltä Poolin omat miehet ovat? Onko Carra "vakuuttavamman oloinen" Aggerin kanssa?

Tässä vaiheessa haluaisin myös Poolin miesten mielipiteen siitä, että meneekö Rafan kierrätys ihan hiukan liian pitkälle? Mielestäni Poolilla on niin vahva joukkue, että suuremmalla määrällä peliaikaa noista ykkösmiehistä saataisiin vielä enemmän irti. On totta, että esim. ManUlla tähtipelaajat väsähtivät hieman loppukaudesta viime vuonna, eikä Rafan saavutukset tällä tyylillä ole sieltä heikommasta päästä, mutta itse ainakin uskoisin Poolin menestyvän keskimäärin paremmin hieman pienemmällä kierrätyksellä. Omasta mielestäni ManUn viime aikainen maaleilla mättäileminen perustuu pitkälti siihen, että Fergie on pitänyt kiinni ykkösäijistä ja nyt esim. Tevez ja Rooney pelaavat mahtavasti yhteen. Olisikohan Poolilla mahdollisuus samaan, jos ihan selkeästi esim. Torres ja Voronin pelaisivat viikosta toiseen yhdessä, eikä siten, että partnerit vaihtuvat jatkuvasti?

Pitkästä aikaa kunnon kirjoitus vastustajan fanilta :thumbsup1:

Kyllähän ennen ottelua tiedettiin, että Arsenal on ennakkosuosikki ja se myös peliä hallitsikin. Molemmilla oli paikkoja voittoon, joten täten 1-1 on oikeutettu tulos. Torresia peluutettiin turhaan, koska mies oli ollut loukkaantunut ja peli olisi voinut olla hyvinkin erilainen, jos esim Crouch olisi ollut kärjessä alusta lähtien. Loukkaantumiset ja rotaatio vaikuttavat eniten tietysti siihen, miten Liverpool pelaa ja tänä vuonna se on näkynyt yhä paremmin. Tänä vuonna on tullut myös esiin se, etteivät ne uudet pelaajat voi heti sopeutua siihen Liverpoolin pelijärjestelmään, vaan heidät ajetaan hiljalleen sisään (= loppukausi valoisampi)

Itse uskon Rafan löytävän vielä tämän vuoden puolella sen ihanteellisen avauksen, mitä ei sitten muutella paljoa Valioliigassa ja sen kautta nostavan Liverpoolin viimeistään ensi vuonna (ellei saa potkuja) mestaruustaistoon. Ja mitä tuohon Carraan tulee, niin kyllä Agger tekee omalla pelillään myös Carrasta paremman pelaajan :redface:

Kaikki varmasti tietävät sen, että Liverpoolin peli ei toimi tällä hetkelllä , mutta silti aika provosoivasti moni tuo sen esiin viesteissään, mikä on täysin turhaa.

'I rest my case'

Loukkaantumispäivitystä ja muuta

http://www.liverpoolfc.tv/news/drilldown/N157509071030-1311.htm

Tuossa siis kerrotaan Aggerin, Torresin ja Mascheranon nykytilanteesta. Agger ja Torres poissa noin kaksi viikkoa, eli Torresin vamma on odotettua hivenen lievempi. Mascheranon jalasta ei löytynyt murtumaa ja hän on pelikunnossa jo seuraavaan liigamatsiin.

Alonso menossa tänään tapaamaan spesialistia tuon jalkapöytänsä kanssa.

---

Liigacupin huomenna Robbie Fowlerin Cardiffia vastaan Anfieldillä.

-----------Itandje----------

Darby--Hobbs--Arbeloa-Insua

Benayoun-Sissoko-Lucas-Leto

-----------------Kewell-----

--------Crouch-------------

Aurelio pelannee toisen (tai ensimmäisen) puoliajan. Kewell tuskin pelaa yhtä puoliaikaa enempää. El Zhar päässee Benayounin tilalle, mikäli tilanne sallii. Lucas pelaa koko matsin. Sissokon tilalle voi kokeilla nuorta ranskalaista Damien Plessis'a. Ovat aika samantyyppisiä pelaajia, toivottavasti ranskalaisen syötö napsahtavat paremmin omille; näin kuuleman mukaan myös on.

---

Torres tyytyväinen elämäänsä Liverpoolissa. :smile:

Pool - Cardiff Liigacuppi

---------Itandje--------------

Arbeloa-Carragher-Hobbs-Aurelio

El Zhar--Gerrard--Lucas---Leto

------Babel---Crouch---------

Subs: Martin, Riise, Kewell, Benayoun, Mascherano.

Gerrardia olisi tietty voinut lepuuttaa, mutta ilmeisesti loukkaantumistilanne ei sitä salli.

Peliä en nähnyt, mutta 2-1 päättyi ja maalintekijöinä olivat El Zhar (48') ja Gerrard (66'). Fowlerilla ei tainnut muita hyviä paikkoja olla kuin ottelun alussa tuomittu vapaapotku, jonka Itandje kuitenkin hoiti mallikkaasti :jester: Babel oli ollut kuulemma pirteä kärjessä ja muutenkin koko joukkue oli pelannut hyvin, kuten voi odottaa tämmöistä joukkuetta vastaan :boogy:

Maalit: http://www.zshare.net/download/4586183f8c3fe4/

B'burn 0 - 0 Pool

Aikomoista kuraa eilinen matsi, takkiin olisi voinut hyvinkin tulla. Dunnin veto kolahti ylärimaan ja Burnille olisi hyvinkin voitu puhaltaa rankkari Carran käsivirheen takia. Ei se tahallinen ollut, mutta käsi ei ollut peliasennossa. Pilkku ei olisi ollut väärä tuomio, tomine tuolla Blackburn osastolla kertasikin ottelun kulun varsin mainiosti, niin en siihen nyt panosta. Viime kaudella hävittiin Ewood Parkilla, joten ei kai tässä nyt voi joukkuetta kirotakaan.

Aika karua kieltä kertoo tämä Mascheranon kommentti Carralle, joka oli tullut kertomaan, että vetäminen 30 metristä on turhaa: "Why? Why? Fuck off!"

Kertooko tämä sitten ihan siitä, että mikään ei kulje vaiko sitten siitä, että pelaajalla on kova tahto voittaa ja tehdä ratkaisuja. Varmaan molempia, mutta ymmärrän reaktion, koska Carralla on tapana ruikuttaa vähän jokaiselle vedoistaan, paitsi tietystikään kamu-Gerrardille. Muutkin saavat minun mielestäni kokeilla kaukaa kuin Gerrard.

Alkoi myös kyllästyttää tuo "puujalka"-Kuytin peli. Mies oli yksin kärjessä täysi susi ja toivottavasti sitä ei kokeilla enää ikinä. Kuyt pääsi heti paikkoihin, kun Crouch tuli kentälle. Parhaimmillaan hän on maailmanluokan hyökkääjän (Poolissa Torresin) rinnalla, Voroninin ja Crouchin kanssa peli onnistuu, mutta yksin ei sitten yhtään. Lopun paikatkin tuhlasi niin lahjakkaasti, että voi voi. Ihan simppeli vinkki Kuytille: Aina ei tartte vetää täysillä. Missasi ihan käsittämättömästi huippupaikan parista metristä, vetäen pallon täysillä katsomoiden yli parkkipaikalle. Friedel oli toki edessä, mutta rauhallisuudella siinä ja olisi hänetkin saatu yllätettyä. Tuli ihan mieleen vanha kunnon Cisse tälläämässä pallon OT:lla päätykatsomoon - paikka, josta kuka tahansa olisi maalannut.

Ottelun ainoa positiivinen asia oli Kewellin paluu. Miehellä on edelleen loistava pelikäsitys ja älliä päässä. Peliin tuli heti älyä. Kumpa nyt pysyisi edes hetken kunnossa, että saadaan muuta kaveria pystyyn. Voronin oli poissa, koska hänen vaimonsa oli synnyttämässä (lähde: mulkero selostaja. On muuten niin outo ja paska selostaja, että Hoopin kanssa samaan kastiin. Niille, jotka eivät peliä katsoneet: Arvasitte oikein, kyseessä oli Jouni Heinonen).

Ensi viikolla sitten Besiktas ja Fulham kotona. Tappio (tai tasuri jossain määrin) sinetöisi "Euro-taipaleemme". Fulham nyt on niin surkea joukkue, että se on kotona ihan pakko voittaa.