Jump to content
Sign in to follow this  
Cesc

Arsenal 07-09

Recommended Posts

Onks Ribery tulos Arsuun :rolleyes_ani:. En oo ainakaan ite huomannu mitään juttua. Mutta jos hän nyt tulis, ei se korvais Flaminitä, vaikka Ribery onkin loistava pelaaja. Ribery on laituri ja hyökkäävässä roolissa, kun taas Flamini keskellä ja puolustavassa roolissa. Kuitenkin erittäin suurella todennäkoisyydellä Flamini lähtee, harmi vaan, että ensi kauden paidan toinen väri on musta , kun sen pitäisi olla valkoinen :lol:

Tätäkö tarkoitit? :boogy:

Saa nähdä mikä on Flaminin ratkaisu,selviää maanantaihin mennessä.Välillä uutisoitiin jo varmana tietona siirto Milaniin

Ihmeen paljon tämä nyt tosiaan tuntuu venyvän, Wenger antoi toisen kerran lisäaikaa. Mutta huominen on tosiaan viimoinen päivä, ellei sitten uutta takarajaa tule. Rasittavaa käytöstä Flaminilta ja agentiltaan. Pikkuhiljaa alkaa itsekin toivoa, että vaihtaisi sitä maisemaa. Itselleni jäi eniten mieleen Wengerin kommentti: “[if he goes] we will find a solution, don’t worry,".

Mainittakoon samalla, että Wenger ilmeisesti aikoo valittaa UEFAlle Interin toimista Hlebin suhteen nyt keväällä. Mielenkiinnolla jääme seuraamaan tätä farssia. Kiitos ja hei Alex Hleb, tervemenoa Milanoon, kunhan vaan korvaus saadaan.

kyl se sinne menee, tosin saatte tilalle Riberyn joten tuskin harmittaa tuo ns. "menetys"

Tätä kyllä epäilen vahvasti. Ribery kiinnosti viime kesänä, mutta hinta taisi tulla esteeksi. Eikä se nyt ole ainakaan yhtään pienempi kuin vuosi sitten. Itse epäilen, että Flaminin tilalle ei osteta ketään vaan Wenger menee kolmikolla Gilberto, Denilson ja Song. Nämä saavat levätä ja reenata kesän rauhassa kun EM:ät ei rasita. Hlebin korvaaja löytyy toivottavasti Nasri tai Johnson akselilta, miksei toisaalta joku Kranjcar jos hinta on sopiva. Ja nyt sitten fysiot töihin, jotta Rosicky saadaan kuntoon ensi kaudeksi, tulee ehjänä ollessaan olemaan tärkeämpi kuin Hleb.

Ohi on, onneksi...

No niin, kausi on sitten Arsenalin osalta paketissa. Viimeisessä ottelussa vastaan asettui Sunderland. Arsenal haki 1-0 vierasvoiton Walcottin maalilla. Paha sanoa millainen peli on ollut, kun ilmeisesti mikään kanava ei peliä lähettänyt, enkä löytänyt edes streamia. Kauden loppu sujui kuitenkin ihan mukavasti, eikä jää ihan niin kitkerä maku, mikä oli viime kuussa. Todella paljon jäi spekuloitavaa ja analysoitavaa. Wenger on monille goonereille seuraava Jumalasta, mutta itse kyllä hieman kyseenalaistan osan tämän kauden ratkaisuista.

Jos nyt vaikka aloitetaan viime kesästä. Hankinnat osoittautuivat hyviksi. Sagna oli liigan tähdistössä, ansaitusti, liigan paras oikea pakki ainakin minun mielestäni. Eduardon sisäänajo onnistui ihan hyvin, 12 maalia kaikissa kisoissa on hyvä saldo debyyttikaudella. Todelle ilkeä vamma sitten pilasi loppukauden. Nyt Eduardon tilanne näyttää ihan hyvältä, toipuminen on tähän asti sujunut odotettua nopeammin ja Dudu saatetaan nähdä pelissä jo tänä vuonna. Diarra pelasi hyviä pelejä Arsenalissa, mutta peliaika ei riittänyt ja jouduttiin myymään, nyt varsinkin olisi käyttöä tuollaiselle miehelle. Mutta toisaalta jos on vaikea luonne niin ehkä helpompikin päästää menemään.

Lainalta palannut Bendtner pelasi mielestäni ihan hyvän kauden, teki muutamia tärkeitä maaleja ja muutenkin hyvää suorittamista, toki myös huonoja pelejä vielä tuli. Nik on mielestäni saanut ihan liikaa lokaa briteissä seuran omiltakin faneilta. Ikään suhteutettuna ihan hyvää meininkiä. Ja voittomaali Spurssia vastaan kultaisella kosketuksella!

Kauden aikana maalivahtipeli koki ison myllerryksen. Jensin muutama paha moka avasi oven Almunialle, joka käytti mahdollisuutensa. Manuel pelasi ihan hyvän kauden, teki vähän virheitä. Itse olen kuitenkin edelleen hieman skeptinen sen suhteen, että onko spanski sellainen vartija, jolla voidaan mestaruuksia voittaa? Aika näyttää. Fabianski on kai pärjännyt ressuissa ihan kohtalaisesti. Pelit ykkösmiehistössä eivät vakuuttaneet, vaikka Lukasia ei läheskään kaikista maaleista voi syyttää. Paljon pitää vielä kasvaa. Mannone jatkaa taustalla, nuori mies on lahjakas ja voi muutamien vuosien päästä nousta suureksi nimeksi. Jensin lähtö saattaa aiheuttaa sen, että yksi veskari hommataan, ilmeisesti ei kuitenkaan "ykkösveskaria" vaan Almunialla mennään.

Arsenalin puolustus oli sarjan paras hieman yli vuoden vaihteen. Gallas oli sarjan parhaita toppareita aina helmikuulle. Yhteispeli Touren kanssa, ja myös Senderosin kanssa onnistui ihan hienosti. Sitten tuli kaikille toppareille oma kriisi jaksonsa ja se näkyi tuloksissa. Loukkaantumiset ja ANC aiheuttivat sen, että Gallasia ei pystytty lepuuttamaan, mikä olisi ollut tarvittavaa jossain vaiheessa tehdä. Loppukaudella Song pääsi pelaamaan topparina, ja on saanut suorituksistaan kehuja. Djouroun kausi oli aikalailla vaikea, eka puolisko lainalla, jossa peliaikaa ei tullut tarpeeksi. Arsenalin alakertaan ei jostain syystä ollut juurikaan asiaa, loukkaantumisetkin vaivasivat. Hankala tilanne, voi olla että tämä oli viimeinen kausi Arsenalissa.

Laitapuolustus olikin sitten loistavaa läpi kauden. Sagna oli loistava alusta loppuun, ei suuria notkahduksia, ei suuria virheitä. Tukee hyvin hyökkäyksiä, mutta puolustuspeli ei siitä kärsi. Clichylle tuli muutama huonompi hetki, joista sitten seurasi takaiskuja. Toisaalta Clichykaan ei saanut kauden aikana juurikaan lepoa ja on ihan ymmärrettävää, että esitykset tästä hieman kärsivät. Clichyn syöttömäärä on muuten liigassa toiseksi isoin, Fabregasin jälkeen, aika hyvä saavutus pakilta, etenkin kun prosenttikin on yli 80. Traore ja Hoyte eivät pystyneet tarjoamaan kilpailua laitapakeille, ensi kautta ajatellen kehityksen pitäisi taas näiden osalta jatkua, jotta pätevää kirittäjää olisi tarjolla. Hoyten tulevaisuus seurassa saattaa olla suuren epäilyksen alla.

Keskikentän keskusta pelasi tällä kaudella huikeasti. Fabregas oli ensimmäiset kuukaudet ihan päällikkö koko liigassa. Flamini löysi jostain aivan uuden levelin, jolla valtasi paikan Cescin viereltä, tosin vain yhdeksi kaudeksi. Fabregas pelasi todella paljon, ja väsymys alkoi hiipiä puseroon. Maalinteko vaikeutui, itseasiassa kevätkaudella taisi syntyä vain yksi maali liigassa. Syöttötyöskentely oli tosin jäätävää. Tämäkin kausi taisi tarjota reilu parikymmentä maaliinjohtanutta syöttöä. Ihan omilla lukemillaan. Gilberto, Denilson ja kumppanit eivät pystyneet tätä Flamini-Fabregas akselia uhkaamaan. Denilson pelasi vaisun kauden, joka oli täynnä loukkaantumisia, ensi kaudeksi kehitystä on tultava jos meinaa Arsenalissa edelleen pelata. Gilberto paransi loppukaudesta kun sai hieman enemmän vastuuta. Jännä nähdä jääkö Gilberto vielä Emiratesille ja onko sitten taas ensi kaudella ykkösvalinta Cescin vierelle. Samaa paikkaa kyttäävät Denilson, Diaby ja Song. Epäilenkin, että vahvistuksia tälle osastolle ei ole luvassa.

Laitatilanne oli jo ennen kauden alkua hankala. Reyes ja Ljunberg lähti ja materiaali laidoilla näytti kapealta. Ja sitä se sitten olikin. Ykköskeskikenttä (Hleb-Cesc-Flamini-Rosicky) taisi olla avauksessa yhtää aikaa neljä kertaa kauden aikana. Laidoissa hävittiin ehkä eniten kahteen sarjassa edellä olleeseen joukkueeseen. Rosicky oli avauksessa vain 15 kertaa, mutta teki silti 6 maalia, siis liigassa. Ensi kauden tärkeimpiä osasia olisi saada Tomas pidettyä kunnossa. Terveenä ollessaan todella hyödyllinen joukkueelle. Muuten laitojen apu maalinteossa oli kosmeettista. Hleb teki koko kaudella 4 maalia, joista liigassa 1, Diaby 4 joista 1 liigassa. Paljon vastuuta saanut Eboue ei tehnyt yhtään maalia. Etenkin kaksi viimeksi mainittua pelasi suurimmaksi osaksi todella huonosti. Sitten Walcottia oli varaa istuttaa penkillä. Theo oli loppukaudella selkeästi joukkueen paras pelaaja ja onnistui tekemään 7 maaliakin. Walcottin peluutus ja sen puuttuminen oli yksi niitä syitä, minkä takia Wengeriä kritisoin.

Hyökkäyksessä Ade oli herrana ja hidalgona. Kaamea maalimäärä 24 liigassa ja yhteensä 30 oli yllätys kaikille. Titin lähdön jälkeen ykköshyökkääjän viittaa soviteltiin van Persielle, mutta Ade olikin toista mieltä. RvP pelasi tehojen muodossa ihan kohtalaisesti, mutta kuitenkin melkein 6 kk kaudesta sujui lasaretin puolella. RvP on potentiaaliltaan yli 20 maalin mies, mutta kun jalat eivät tunnu kestävän mitään. Jos ensi kausi on jälleen samanlainen on parempi myydä pois. Bendtner ja Eduardo pelasivat ihan ok debyytit, lupa odottaa enemmän jatkossa.

Reserveissä kehuja ovat keränneet ainakin Nordtveit, Fabianski, Barazite ja Sunu. Näistä ainakin Barazite ja Nordtveit saattavat koputella ovia cup-peleihin ensi kaudella. Barazite on todella lupaava ja tarvitseekin nyt paljon peliaikaa, jotta kehitys voi jatkua edelleen. Tästä syystä en usko, että Wenger ostaa lisää hyökkääjiä, ellei tule pahoja loukkaantumisia.

Ensi kaudella varmasti palaavat pelaajat ovat Vela ja Merida. Nuoret miehet pelaavat molemmat laidassa, johon sitä leveyttä kyllä kaivataankin. Velan uskon nousevan joukkueeseen, Meridan tilanne on vaikeampi ennakoida, voi olla, että vielä yksi lainapesti on edessä. Mutta toivottavasti pystyy kilpailemaan paikasta ykkösmiehistössä.

Tämmönen kausi päätös tähän väliin ja lisää sitten kun muistuu mieleen.

Welcome silly season :finger:

Hyvä teksti pisteet siitä. :thumbsup1:

ja Eduardo pelasivat ihan ok debyytit, lupa odottaa enemmän jatkossa.

Todellakin ok debyytti, mutta ensikausi on valitettavasti vain ohi kulkeva metro.

Hyvä teksti pisteet siitä. :thumbsup1:

Todellakin ok debyytti, mutta ensikausi on valitettavasti vain ohi kulkeva metro.

Kiitti.

Niin, katsotaan nyt, toipuminen on ollut odotettua nopeampaa kuitenkin. Wengerkin oli asiaa kommentoinut ja todennut, että suurin vamma saattaa kuitenkin olla henkisellä puolella. Kyllä seurassa uskotaan, että Dudu on kehissä viim vuoden 2009 alussa. Tietenkin on aina mahdollista, että näin ei olekaan.

On aika hiljaa kiittää..

Reilun puolen vuoden vaikean harkinnan jälkeen olen tullut päätökseeni ja nyt on aika jättää Arsenal ajat taakse ja siirtyä kohti uusia haasteita. Aijon tästä lähtien siirtää katseeni täysipainoisesti toiseen joukkueseen. Lontoossa kuitenkin pysytään ja uusi kannattamani seura on Chelsea. Jo pitkän aikaa mielenkiintoni on keskittynyt sinisiin ja se on herättänyt paljon enemmän tunteita, kuin Tykkimiesten pelit. Kaveriporukassakin puheet ovat pääasiallisesti kiinnittyneet Chelseaan ja Arsenal on jäänyt täysin taka-alalle. Viimeinen niitti oli keskiviikkoinen UCL-finaali, jossa koko ajan oli kauhea jännitys päällä sekä kun rankkarikisa alkoi sydän tykytti ja polvet tutisivat. Ottelun päätyttyä herkät tunteet tulivat pintaan, jotka ovat minulle jokseenkin uusi asia jalkapalloa seuratessani, mutta olin positiivisesti yllättynyt.

Moni voi pitää tätä kaiken maailman gloryhunttauksena sun muuna, mutta olen tullut päätökseni. Jokainenhan saa olla mitä mieltä tahansa, mutta se ei silti muuta päätöstäni. Aika Arsenalin kannattajana on herättänyt monenlaisia tunteita surua, iloa, vihaa ja hämmennystä, mutta nyt on aika aloittaa uusi aikakausi. Hieman oudolta tuntuu, mutta jännitys on kova mitä tulevaisuus tuokaan tullessaan.

Kiitokset kaikille! Minä kiitän ja kuittaan tältä erää.

Ei se mitään Ashley...ei kun J-esse:nono:. Näin se elämä joskus heittelee. Saa täällä topicissa edelleen vierailla, aktiivisia skriivaajia kaipaillaan.

Reilun puolen vuoden vaikean harkinnan jälkeen olen tullut päätökseeni ja nyt on aika jättää Arsenal ajat taakse ja siirtyä kohti uusia haasteita. Aijon tästä lähtien siirtää katseeni täysipainoisesti toiseen joukkueseen. Lontoossa kuitenkin pysytään ja uusi kannattamani seura on Chelsea. Jo pitkän aikaa mielenkiintoni on keskittynyt sinisiin ja se on herättänyt paljon enemmän tunteita, kuin Tykkimiesten pelit. Kaveriporukassakin puheet ovat pääasiallisesti kiinnittyneet Chelseaan ja Arsenal on jäänyt täysin taka-alalle. Viimeinen niitti oli keskiviikkoinen UCL-finaali, jossa koko ajan oli kauhea jännitys päällä sekä kun rankkarikisa alkoi sydän tykytti ja polvet tutisivat. Ottelun päätyttyä herkät tunteet tulivat pintaan, jotka ovat minulle jokseenkin uusi asia jalkapalloa seuratessani, mutta olin positiivisesti yllättynyt.

Moni voi pitää tätä kaiken maailman gloryhunttauksena sun muuna, mutta olen tullut päätökseni. Jokainenhan saa olla mitä mieltä tahansa, mutta se ei silti muuta päätöstäni. Aika Arsenalin kannattajana on herättänyt monenlaisia tunteita surua, iloa, vihaa ja hämmennystä, mutta nyt on aika aloittaa uusi aikakausi. Hieman oudolta tuntuu, mutta jännitys on kova mitä tulevaisuus tuokaan tullessaan.

HAHAHA :D "Ashley Colet" Aika maukasta tekstiä, kiitos aamun piristyksestä! Mutta eipä siinä, toivottavasti Arsenal tatskaa ei vielä ollut!

Siit sit vaan. Onnea Chelsean kannattajana. Jos tuntuu paremmalta. Hieno joukkuehan on kyseessä ja pelaavat taitavaa peliä. Tosin tuntuu, kuin alkaisi keskenkaiken kannustamaan jääkiekossa Ruotsia.

Toisaalta mikä olen tuomitsemaan. 12 vuotiaana suosikkiseuranihan oli vielä Everton. Enää en suostu vaihtamaan. Gooner katkeraan loppuun asti :)

Mut sen sanon puolustukseksi, et olin senverran nuori niin en tienny brittifudiksesta tuon taivaallista enkä ollut kuullutkaan sanasta "seurauskollisuus".

HAHAHA!! :wallbang:

Onnea uudelle aikakaudelle.. Harmi vaan, että yksi kirjoittaja Arsenal

sivuilta lähti...

Kaikki kunnioitus hänelle mutta henkilökohtaisesti ihmettelen miten paidan väri voi yht`äkkiä muuttua?? Kerran Arsu - aina Arsu. Jännää katsoa miten meidän pelurit pärjäävät EM-kisoissa. Flamster muuten jäi rannalle Ranskan miehistöstä mutta Diarra mukana.

Kaikki kunnioitus hänelle mutta henkilökohtaisesti ihmettelen miten paidan väri voi yht`äkkiä muuttua?? Kerran Arsu - aina Arsu. Jännää katsoa miten meidän pelurit pärjäävät EM-kisoissa. Flamster muuten jäi rannalle Ranskan miehistöstä mutta Diarra mukana.

Eikös Diarra ole Portsmouthin peluri?

Eikös Diarra ole Portsmouthin peluri?

Kyllä kyllä, ja Flamini jo oikeastaan Milanin. Mutta varmaan sinunkin mielestäsi näillä pelaajilla on selkeät liittymäkohdat niin Arsenaliin kuin Ranskan maajoukkueeseen. Itse ihmettelin myös hieman tätä valintaa, kun kulunutta kautta vertaa keskenään niin ero mitataan Flaminin eduksi valovuosissa, mutta ehkä roolitus ei sitten sopinut. Domenech on kyllä muulloinkin tehnyt outoja valintoja.

Arsenal fanclun

En tiedä miten paljon tästä aiheesta ollut muuten puhetta, enkä äkkiseltään löytänyt aiheelle omaa puutakaan. Eli oon tässä katsellut, että isommilla eurooppalaisilla seuroilla on oma fanclubinsa suomessa. Ja tiedän kyllä, että Suomessa on olemassa varsinainen fanclubi (jossa peter nyman ja kumppanit) mutta onko paitsio.comin käyttäjälle koskaan ollut suunnitelmissa omaa fanclubia vai onko tämä virallinen fanclubi se, jossa ihmiset täällä on mukana?

------------------------------------------------------------------------------

Meni oikein otsikkokin melkein oikein.. mut eihän sitä tietenkään enää pysty muokkaamaan

En tiedä miten paljon tästä aiheesta ollut muuten puhetta, enkä äkkiseltään löytänyt aiheelle omaa puutakaan. Eli oon tässä katsellut, että isommilla eurooppalaisilla seuroilla on oma fanclubinsa suomessa. Ja tiedän kyllä, että Suomessa on olemassa varsinainen fanclubi (jossa peter nyman ja kumppanit) mutta onko paitsio.comin käyttäjälle koskaan ollut suunnitelmissa omaa fanclubia vai onko tämä virallinen fanclubi se, jossa ihmiset täällä on mukana?

Meni oikein otsikkokin melkein oikein.. mut eihän sitä tietenkään enää pysty muokkaamaan

AFSC on Suomen virallinen kannattajayhdistys. Yhdistyksellä on toimintaa jonkin verran. Itse olen ollut jäsen vajaan vuoden. Pääosin meininki kohdistuu matsien katsomiseen pk-seudulla. En ole noihin vielä kertaakaan mennyt, mutta mieli kovasti tekisi. Lisätietoa saa afsc:n sivuilta. Porukassa on paljon pitkän linjan kannattajia. Ei täällä ihan hetkeen ole kukaan oman klubin perustamista ehdotellut. Jo olemassa oleva on ihan hyvä, koska sitä kautta saa tilattua tuotteita hieman halvemmalla ja on myös mahdollista saada lippuja peleihin. Mukaan vaan joukkoon iloiseen. Ennen kaikkea goonereiden tulee iloita Jukka Röngän mukanaolosta :tongue:

Fysio Gary Lewin jättää seuran 28 vuoden jälkeen ja siirtyy päätoimisesti Englannin maajoukkueen palvelukseen. Lewin antoi lausunnon Eduardosta, jonka kuntoutuminen on sujunut paljon odotettua paremmin. Eduardo on kuntouttanut itseään Brasiliassa ja katselin viime viikolla videon, jossa mies on pienellä trampoliinilla ja potkii palloa molemmilla jaloilla. Lewinin ja muiden tietojen mukaan Eduardon pitäisi kuntoutua ennalleen, siis ainakin fyysisesti. Mies saattaa alkaa reenata joukkueen mukana jo pre-seasonilla. Tämä on kertakaikkisen loistava uutinen, olisi hienoa saada Eduardo takaisin peleihin jo vaikka syyskuussa. Samalla voitaisiin lopullisesti haudata hyökkääjäspekulaatiot. Toivottavasti kaikki jatkuu samaa rataa.

Myös polvileikkauksessa käynyt Rosicky on kuntoutumassa hyvää vauhtia. Leikkaus on sujunut hyvin ja Tomppaa odotellaan myös reenaamaan pre-seasonilla. Voi kunpa nyt sitten olisi paikat kunnossa ja tulevalla kaudella pystyisi pelaamaan +30 liigamatsia. Rotsi olisi joukkueelle hyödyllinen niin pelinrakentajana kuin ratkaisijana.

Lisätään nyt vielä, että Alex Hleb on vihainen lehdistölle. Valkovenäläinen kun on jatkuvien siirtohuhujen kohteena. Hlebin mukaan ratkaisua tulevaisuudesta ei ole tehty. Sen verran nyt jo kai tiedetään, että Englannissa mies pelaa vain Arsenalissa ja Interiin siirtyminen kusasi Mourinhon tuloon. Huhuissa miestä jahtaavat spanskijätit Real ja Barca sekä tuorein halukas Bayern München. Jäädään katsomaan mitä tästä tulee.

Lopuksi vielä iso :thumbsup1: Carlos Velalle. Kaveri ei ole pelannut yhtään ottelua ja on jo saavuttanut kulttimainetta kannattajien piirissä. Velalla alkaa olla jo kohtalaiset paineet hentojen harteidensa päällä. Mies on kuitenkin osoittautunut todelliseksi tykkimieheksi. Kommentoidessaan maanmiehensä Dos Santosin siirtymistä veriviholliseen White Hart Lanelle, Carlos kertoi vapaasti suomennettuna näin: " Hienoa saada Giovani Lontooseen. Toivottavasti peli kulkee jne. Spurs on hyvä ponnahduslauta johonkin parempaan joukkueeseen."

Kiitos hienosta viestistä Cesc! Eli nyt olen itsekkin ylpeä AFSC -jäsen :) Ja postituslistalla! Pitää ehdottomasti joskus käydä jossain tyyliin Sport Academyssä katsomassa peliä ja tutustua muihin kannattajiin.

Tässä viestissä nyt kyllä muuten mitään järkevää lisättävää, koska kaikki oleellinen tuli edellisessä viestissä.

Lopuksi vielä iso :thumbsup1: Carlos Velalle. Kaveri ei ole pelannut yhtään ottelua ja on jo saavuttanut kulttimainetta kannattajien piirissä. Velalla alkaa olla jo kohtalaiset paineet hentojen harteidensa päällä. Mies on kuitenkin osoittautunut todelliseksi tykkimieheksi. Kommentoidessaan maanmiehensä Dos Santosin siirtymistä veriviholliseen White Hart Lanelle, Carlos kertoi vapaasti suomennettuna näin: " Hienoa saada Giovani Lontooseen. Toivottavasti peli kulkee jne. Spurs on hyvä ponnahduslauta johonkin parempaan joukkueeseen."

Spurs on maksimissaan ponnahduslauta, eikä parempaa tule. Jo Eto'on kommentit seurasta kertovat sen:

Barcelona striker Samuel Eto'o has ruled out a move to Spurs - and hinted that Inter Milan remain an option. "Tottenham, and I hope the English fans will forgive me, are a club in mid-table and I need more," said Eto'o.

Kiitos hienosta viestistä Cesc! Eli nyt olen itsekkin ylpeä AFSC -jäsen :) Ja postituslistalla! Pitää ehdottomasti joskus käydä jossain tyyliin Sport Academyssä katsomassa peliä ja tutustua muihin kannattajiin.

Tässä viestissä nyt kyllä muuten mitään järkevää lisättävää, koska kaikki oleellinen tuli edellisessä viestissä.

Isekkin olen kuulunut kyseiseen Fanikerhoon jo yli 1 vuoden, joten tervetuloa remmiin mukaan:boogy::hug:

Harmi vain, että asun Oulun seudulla, josta ei noin vain lähdetä katsomaan pelejä Etelä-Suomeen:moan:

Spurs on maksimissaan ponnahduslauta, eikä parempaa tule. Jo Eto'on kommentit seurasta kertovat sen:

Barcelona striker Samuel Eto'o has ruled out a move to Spurs - and hinted that Inter Milan remain an option. "Tottenham, and I hope the English fans will forgive me, are a club in mid-table and I need more," said Eto'o.

Omalla tavallaan tämä on kyllä ihan totta. Ja tietenkin se saa goonerin hieman hymyilemään. Tosin Spurs ei ole enää ihan niin heikossa tilanteessa kuin menneet vuodet. Satsaus on kovaa edelleen ja nyt jengillä on pitkästä aikaa hieman meriittejä omaava manageri. Elokuussa saatetaan taas hyvinkin nähdä spekulaatioita siitä, että Tottenham iskee kiilaa neljän ison rintamaan. Reilussa vuodessa hankintoihin on kulunut aivan kaamea määrä massia.

Jottei ihan kokonaan mene ohi niin Nasrin kauppa on kuulusien huhujen mukaan erittäin varmalla pohjalla ja se julkistetaan hetpian kisojen jälkeen. Wenger oli ilmeisesti asiasta kertonut Al Jazeeralle. Keski-ikä ensi kaudelle on mielenkiintoinen, kun Lehmann 38 lähti ja tilalle vaikuttaisi tulevan nyt ainakin Ramsey 17 ja Nasri 21. Eli yhteensä Jensin ikäisiä :rolleyes_ani:

Ramsayn siirto varmistui,luulen että welsh-wizardista on paljon iloa tulevina vuosina:mrgreen:

Kyllä, kesän ensimmäinen siirto näki päivänvalonsa. Hienoahan se on kun tällainen lupaava nuori futaaja valitsee Arsenalin kun Manukin oli kovin kiinnostunut. Vielä ei Aaron saanut itselleen pelinumeroa. Innolla odotan minkälaista sisäänajoa Wenger Ramseyn kohdalla aikoo käyttää. Mahdollisesta lainasta ensi kauden osalta ei ole huhuiltu mitään. Toivottavasti pre-season sujuu hyvin ja saa mahdollisuuden taistella pelipaikoista. Cupeissa luulisi ainakin vastuuta tulevan Meridan ja muiden kanssa.

Tosiaankin ensimmäinen, mutta toivottavasti ei viimeinen ostos tälle kesälle on nyt virallisesti tehty. Vielä muutama viikko sitten Ramseyn siirto Manchester Unitediin näytti lähes varmalta, mutta keskustelut Wengerin kanssa saivat nuorukaisen pään kääntymään ja hyvä niin. Arsenalin nykyisen pelaajapolitiikan tuntien tulee varmasti saamaan enemmän näyttöpaikkoja ja peliaikaa kuin Unitedissa olisi saanut.

Oma tuntemukseni Ramseyn suhteen on varsin nihkeä. Kertaalleen olen nähnyt pelaavan fa-cupissa, jossa kieltämättä esiintyi edukseen. Tuntuu olevan melko monipuolinen tapaus. Luontainen pelipaikka on keskikentän keskellä, mutta pystyy pelaamaan myös laidalla ja puolustuksessa. Siirtokorvausta ei julkistettu, mutta yleisesti sen arvellaan olevan n. £5M. Ainakin mediahypetyksen ja lukuisien seurojen mielenkiinnon perusteella voisi kuvitella erityisen lahjakkaaksi kaveriksi. :mrgreen:

Todennäköisesti pelailee ensi kaudella cupeissa ja uuden muutoksen myötä saattaa välillä näkyä liigassa penkillä, mutta onnistuessaan preseasonilla kaikki on tietenkin mahdollista. Seuraavia hankintoja (Nasri?, puolustava kk ja mahdollisesti toppari tai maalivahti) odotellessa tuossa alla on muutama youtubesta löytynyt video Ramseystä:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=LItK492TBTU]YouTube - Aaron Ramsey[/ame]

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=Z2g-MV6mRFk]YouTube - Aaron Ramsey[/ame]

Spekulaatioita kesän siirroista

Arsenal on ilmoittanut Milanille että ei ole kiinnostunut neuvottelemaan Aden mahdollisesta siirrosta sinne suuntaan joten eiköhän Ade pysy Arsussa vaikka noita huhuja vellookin vielä. Shay Giveniä huhuillaan kovasti Arsenaliin,toivottavasti niissä jutuissa ois totuuden siementä,siinä ois meille huippumokke tuleviksi vuosiksi.Mut voihan se olla että jatketaan Almunialla ja Fabianskilla.David Villan hinta on kohonnut pilviin EM-kisaesitysten ansiosta,en usko että Wenger lähtee mukaan tarjouskilpaan mukaan vaikka Villa itse onkin kertonut ihailevansa Arsun pelityyliä ja toivovansa siirtoa.Myös Fabre on ilmaissut toiveensa saada Villa joukkuekaverikseen. Hlebin tilanteesta on niin monta näkökulmaa kuin kertojaakin,saa nähdä miten käy.

EN ole hetkeäkään uskonut Aden lähtöön tänä kesänä. Arsenalista viedään totutusti yli puolta porukasta pois. Wengerin polittiikkaan ei kuulu hankkiutua eroon hyvän kauden pelanneesta pelaajasta jos tämä ei sitä itse vaadi. Ade on moneen kertaan sanonut että jää Arsenaliin. Agentti voi höpötellä mitä tahtoo. Varmasti sekin päivä joskus koittaa kun Adebayor muualle suuntaa, mutta ei vielä, ei vielä. Tätä myöten hyökkääjäntarve onkin sitten minimaalinen. Eduardo saattaa palata jo syksyllä mukaan, van Persie on ainakin vielä terve, Bendtner jää Emiratesille. Näiden lisäksi on sitten vielä Vela ja Walcott. Itsellä löytyy luottoa tuohon porukkaan, mikäli terveenä pysyvät. Villa olisi todellinen huippuhankinta, mutta kisa menee aika varmalla kädellä huutokaupaksi näiden kisojen jälkeen. Ja niissä Arsenal ei pärjää. Toki Villan hinta ei välttämättä nouse ihan niin radikaalisti jos sopimukseen on määritetty ulosostohinta. Tietenkin Valencia haluaa mahdollisimman hyvän rahan, mutta eiköhän Villankin mielipide huomioida. Chelsea tai Real on oma arvaukseni Villan uudesta seurasta.

Pitkän linjan Arsenal-tietäjät ovat varsin varmoja siitä, että Nasrinkin siirto on jo käytännössä selvä. Ranskan mahdollinen tippuminen ei pelaajan hintaan vaikuta kun peliaikakin on jäänyt vähäiselle. Atleticon ilmottautuminen mukaan kisaan on lähinnä kosmeettinen. Rahaa toki saattaa tarjota enemmän (jos Aguero, tai Forlan tai molemmat myydään niin rahaa löytyy) mutta urheilullinen puoli tuskin pelaajaa huokuttaa puoliksikaan Arsenalin verran.

Hankinnat eivät kyllä saa jäädä vielä tähän. Huhuttu Given olisi ihan ok varamolari, mutta antaako todellista haastetta Almunialle? Ja toisekseen onko Almunian taso se mikä viime kaudella nähtiin? Joku Boruc tai Akinfeev kovettaisi enemmän mutta ottajia heillekin taitaa löytyä. Wenger tosiaan sanoi, että puolustajia ei välttämättä tarvita. Tarkoittanee sitä, että juuri ketään ei ole lähdössäkään, ehkä joku Hoyte mutta se ei suuremmin hetkauta tilannetta. Jos nyt joku olisi tulossa niin Mellbergin ilmaissiirto (jos nimi ei vielä ole Juven papereissa) kannattaisi katsoa. Olisi varsin pätevä mies rotaatioon. Voi kuitenkin olla, että Wenger katsoo tulevan kauden vielä Senderosin kanssa ja laittaa SOngin lainalle. Jos tulokset eivät ole Philin kanssa toivottuja niin vuoden päästä lähtö on selviö.

Keskikenttä kaipaa omasta mielestäni puolustavaa pelaajaa. Huhut liittyen Yaya Toureen ovat velloneet jonkin aikaa, mutta en kuitenkaan usko tähän. Voipi olla, että tämän paikan mahdollinen hankinta on suurelle massalle tuntematon mies Itä-Blokista tai Afrikasta. Ranskassakin tarjokkaita löytynee, kunhan ei Toulalan.

Hlebin tilanne vaikuttaa jossain määrin laituritilanteeseen. Tässäkin on sitten vielä arvoituksellinen Rosicky-kortti. Jos Rosicky pysyisi ehjänä suuren osan kaudesta ei tarvita enää ketään. Ei edes vaikka Hleb lähtisi. Vela, Walcott, Nasri tarjoavat hyviä eri variaatioita. Näiden lisäksi sitten vielä Eboue ja DIaby. Kaksi viimeistä ei paljon koveta, mutta ehkä kesän aikana taso nousee, yllätti Flaminikin viime kesänä. Ramsey ei liene vielä valmis taistelemaan avauksen paikoista isommissa otteluissa. Cupeissa ja joulukuun ruuhkassa vastuuta tosin saattaa tulla.

Suurin toive ensi kaudelle onkin vähäisemmät sairaslomat. RvP 5kk, Rosicky 5kk ja Eduardo 3kk söivät liikaa mahdollisuuksia ja näin ollen tärkeät pelit kääntyivät tappioiksi tai jäivät tasureiksi. Terveenä olleessaan Arsenal pystyy haastamaan Manun ja Chelsean. Sitten muutama täsmähankinta niin tällä erää tilanne näyttää ihan mukavalta. Jäädään katsomaan mitä on luvassa.