Jump to content
Sign in to follow this  
Sir_Alex

Loistavaa musiikkia

Recommended Posts

Jaa pitäskö tänne laittaa listaa hyvistä bändeistä vai hyvistä biiseistä vai..? No-biisilistassa tuskin on paljon järkeä, joten laitetaan tänne nyt listaa bändeistä jotka olen haivainnut hyviksi.

System of a Down

Slipknot

Korn

Breaking Benjamin

Fair to Midland

Disturbed

Iron Maiden

Linkin Park

Metallica

Nirvana

Paramore

Rage Against the Machine

Scars on Broadway

Volbeat

Siinä on kutakuinkin ne bändit joita tulee kuunneltua.

1.Bon Jovi, melkein kaikki iskee kyseisen bändin kappaleista (Mainittakoon Bad Medicine)

Satunnaisessa järjestyksessä

Scorpions, Wind Of Change

Boston, More Than Feeling (Suvereenisti maailman paras kappale!)

Iron Maiden

Twisted Sisters, I wanna Rock

Alice Cooper, Poison

Toto, Africa

Village People, YMCA (Kyllä ne homotkin osaa!)

Bryan Adams, Heaven

Ja lisäksi monia muita tunnettuja 80 luvun hittejä:thumbsup1:

Ja kotimaisena ÄSSÄnä Eppu Normaali, esim. Vuosi 85, Tahroja Paperilla...

-----------------------------------

Laitetaankos sellainen leikkimielinen arvostelupalsta käyntiin, että laitetaan jokin biisi. Sitten sen biisin arvostelee kuka tahansa ja laittaa itse biisin, jne jne....

Aloitetaan tällä. Yksi näistä lempikappaleista. Village People-YMCA:D

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=CS9OO0S5w2k]YouTube- YMCA[/ame]

Boston, More Than Fealing (Suvereenisti maailman paras kappale!)

Hahha pystyit vielä kirjottaan lempibiisis väärin. hihi.

Laitetaankos sellainen leikkimielinen arvostelupalsta käyntiin, että laitetaan jokin biisi. Sitten sen biisin arvostelee kuka tahansa ja laittaa itse biisin, jne jne....

Aloitetaan tällä. Yksi näistä lempikappaleista. Village People-YMCA:D

Okei. Oli hauska juttu kun ekan kerran kuuli. Eli aika monta vuotta sitten. Eipä muuten kovin suurta musikaalista elämystä tarjoa.

Hahha pystyit vielä kirjottaan lempibiisis väärin. hihi.

Oh shit..!:lick:

Okei. Oli hauska juttu kun ekan kerran kuuli. Eli aika monta vuotta sitten. Eipä muuten kovin suurta musikaalista elämystä tarjoa.

Ok, tuli vaan mieleen... Eipä se omassakaan päässä NIIIIIN hienolta kuulostanut:D Päätin vain kokeilla.

Laitetaan sitten omaa Top-5:sta tähän väliin(mukana myös hyvä biisi artistilta):

1. Asa - Kanttarilla Kanttarelli

2. STEEN1 aka. Liekehtivä Sikiö (uus nimi) - Teille Kaikille

3. The Game - Dope Boys

4. 2pac - Hit 'Em Up

5. Raappana - Lintsari Anthem

5. ja 4. sijalle olis mahtunut monia monia muita, ja tässä ei suinkaan ole kaikki joita kuuntelen. Puuttumaan jäi esim. Julma-Henri, Kanye West ja monia muita.

Ni pitiks täällä arvioida jotain? Ok:

1. Asa - Kanttarilla Kanttarelli

2. STEEN1 aka. Liekehtivä Sikiö (uus nimi) - Teille Kaikille

3. The Game - Dope Boys

4. 2pac - Hit 'Em Up

5. Kanye West - Good Life

Hyi saatana.

Kun katselee mitä Pikherz on tähän ketjuun itse postaillut niin ei luulisi olevan mitään sanottavaa toisten musiikkimausta :smile: Ootkohan Pikherz edes kuullut noita milaaanin postaamia biisejä vai mihin tuo kommenttisi perustuu?

Stenkan uusin vaikuttaa olevan maistiaisten perusteella ihan mielenkiintoinen julkaisu. Uuden nimen turvin voi vääntää vähän vapaammin ja enemmän läpällä tehtyjä biisejä, kun taas Steen1:n nimellä tullut matsku oli välillä jopa turhan vakavaa kamaa. Mukavaa vaihtelua :thumbsup1:

Stenkan uusin vaikuttaa olevan maistiaisten perusteella ihan mielenkiintoinen julkaisu. Uuden nimen turvin voi vääntää vähän vapaammin ja enemmän läpällä tehtyjä biisejä, kun taas Steen1:n nimellä tullut matsku oli välillä jopa turhan vakavaa kamaa. Mukavaa vaihtelua :thumbsup1:

Eikös alustava julkaisupäivä ole 11.11? Ite en voi vielä kuunnella maistiaisia uudelta levyltä, koneella kun ei äänet toimi. :thumbsdown1:

Hieno kansi uudella levyllä ainakin näyttää olevan:smile::

Posted Image

Niin ja alkaa tollaset Pikherz tyyliset kettuilut pikku hiljaa pännimään, ihan huvikseni laitoin noi lempparibiisit ja artistit tohon, ei aina tarvi provota ja alkaa kommentoimaan turhaa paskaa.

Kun katselee mitä Pikherz on tähän ketjuun itse postaillut niin ei luulisi olevan mitään sanottavaa toisten musiikkimausta

Mitä sä nyt itket? Justiin tuossa joku kehoitti arvioimaan toisten musiikkimakua. Mä sentään kuuntelen musiikkia, enkä mitään räppipaskaa.:rolleyes_ani:

Mä sentään kuuntelen musiikkia, enkä mitään räppipaskaa.:rolleyes_ani:

Tästä tää taas lähtee... Mikä tekee sinun kuuntelemastasi musiikista yhtään enemmän musiikkia, kuin tässä tapauksessa milaaanin kuuntelema?

Mielipiteet on ihan ok, mutta sanoisit räppiä suoraan mielestäsi vaikka paskaksi ennemmin kuin aloitat mitään iänikuisia väittelyitä siitä onko räp musiikkia.

Mitä sä nyt itket? Justiin tuossa joku kehoitti arvioimaan toisten musiikkimakua. Mä sentään kuuntelen musiikkia, enkä mitään räppipaskaa.:rolleyes_ani:

Enhän mä tässä mitään itke, olen vain eri mieltä kanssasi. Ihmetytti vain sinun kommenttisi Milaanin musamausta. Erittäin suurella todennäköisyydellä et ole edes kuullut kyseisiä biisejä koskaan joten mielenkiinnolla odotan perusteluita sinun naurettavalle kommentillesi.

Varsinkin kun katselee mitä sinä olet tähän topikkiin postaillut niin ei sinulla luulisi olevan mitään varaa alkaa haukkumaan muiden musiikkimakua. Postaa toki nyt ne omat lempibändisi ja biisisi niin pääsen naureskelemaan niille.

En olekaan kuullut, mutta koska ne ovat räppiä tms mitä sitten lienevätkään, niin voin jo suoralta kädeltä sanoa, etteivät ne kuulosta hyvältä minun korvassani. Niin, ja sammyxille, rap ei tosiaankaan ole musiikkia. Eikös tuo rap ole lyhenne, jossa p tarkoittaa ainakin poetrya eli runoutta. Eli näin.

Haluaisin kuulla, kun joku tosissaan väittää ameriikan pussipöksy-vinolippa-pepsodenthymy -janaria muusikoksi.

Näin.

Ja en nyt lähde kaikkia suosikkibändejäni ja niiden loistobiisejä listaamaan, mutta aina iskevät tietenkin Mötley Crue, Def Leppard, KISS, Black Sabbath yms.

Nyt voisi heittää tähän pari letkeempää hyvää biisiä, eli Toto-Africa, Whitesnake-Here I Go Again ja Judas Priest-Living After Midnight.

Senkus arvostelette, en vedä neitimäisesti pultteja siitä, että kaikki eivät ole samaa mieltä kanssani. :rolleyes_ani:

En olekaan kuullut

Siinähän se oleellinen tulikin.

Ja Pikherz tai Mate voi varmaankin pistää samaan syssyyn perustelut sille miksi muka räppäreitä ei lasketa muusikoiksi? Toki artisti on kuvaavampi sana, mutta samalla tavalla 50 Cent on muusikko kuin vaikkapa joku Jon Bon Jovi.

Ja en nyt lähde kaikkia suosikkibändejäni ja niiden loistobiisejä listaamaan, mutta aina iskevät tietenkin Mötley Crue, Def Leppard, KISS, Black Sabbath yms.

Ja vähemmän yllättäen sinun suosikkibändisi koostuvat jostain pitkätukista :rolleyes_ani: Sano nyt vielä, että olet pohjoisesta kotoisin.. :lol:

Senkus arvostelette, en vedä neitimäisesti pultteja siitä, että kaikki eivät ole samaa mieltä kanssani. :rolleyes_ani:

Sulla tuli siis kiintiö täyteen tuolla Serie A:n kierrosseuranta-topikissa?

En olekaan kuullut, mutta koska ne ovat räppiä tms mitä sitten lienevätkään, niin voin jo suoralta kädeltä sanoa, etteivät ne kuulosta hyvältä minun korvassani. Niin, ja sammyxille, rap ei tosiaankaan ole musiikkia. Eikös tuo rap ole lyhenne, jossa p tarkoittaa ainakin poetrya eli runoutta. Eli näin.

Näin.

Nyt voisi heittää tähän pari letkeempää hyvää biisiä, eli Toto-Africa, Whitesnake-Here I Go Again ja Judas Priest-Living After Midnight.

Kuunteleppas siinä samalla pari Asan tai Steen1:sen biisiä youtubesta(jos tärykalvot kestävät), niissä lauletaan asiaa, esim. Aseiden turhuudesta, ilmastonmuutoksesta ym. Eikä mistään turhuuden aiheista. Ja ihan yhtä hyvin räppärit on muusikkoja, niissä musiikki on vain sisälletty eri muotoon, ja se ilmaistaan riimittelemällä eikä huutamalla.

Kuunteleppas siinä samalla pari Asan tai Steen1:sen biisiä youtubesta(jos tärykalvot kestävät), niissä lauletaan asiaa, esim. Aseiden turhuudesta, ilmastonmuutoksesta ym. Eikä mistään turhuuden aiheista. Ja ihan yhtä hyvin räppärit on muusikkoja, niissä musiikki on vain sisälletty eri muotoon, ja se ilmaistaan riimittelemällä eikä huutamalla.

Vanha kunnon rokki vastaan räppi -taistelu.

Rokin kuuntelijana oon samaa mieltä siitä, että hopparitkin voivat olla muusikkoja. Mm. Asan tuotokset ovat oikeasti hyviä ja täynnä asiaa. Vastaavasti sitten taas nää Flo Ridat ja 50 Centit tuskin ovat itse kirjoittaneet riimejään tai tehneet omia taustojaan joten heistä kyllä muusikko-käsite on aika kaukana. Rokin puolelta ei taida myöskään löytyä yhtä rahanahneita kavereita kuin nuo edellä mainitut (paitsi tietysti KISS, maailman kaupallisin yhtye).

Siinähän se oleellinen tulikin.

Ja Pikherz tai Mate voi varmaankin pistää samaan syssyyn perustelut sille miksi muka räppäreitä ei lasketa muusikoiksi? Toki artisti on kuvaavampi sana, mutta samalla tavalla 50 Cent on muusikko kuin vaikkapa joku Jon Bon Jovi.

Ja vähemmän yllättäen sinun suosikkibändisi koostuvat jostain pitkätukista :rolleyes_ani: Sano nyt vielä, että olet pohjoisesta kotoisin.. :lol:

Sulla tuli siis kiintiö täyteen tuolla Serie A:n kierrosseuranta-topikissa?

Itsekkin allekirjoitan täysin saman, mitä Pikherz ja Mate ovat räpistä sanoneet. Meikäläisen kalloon ei vaan iske millään kaiken maailman räpit, ja voin sanoa, että olen yrittänyt kyllä ymmärtää ja kuunnella räppiä, mutta minunkin mielestäni räppi on täyttä p***aa. Kaiken maailman telttahousuineen ja sun lättälippiksineen, nuo räppihommat laittaa aina verenkiehumaan kun tuollaista porukkaa kävelee kaupungilla vastaan.

Minun mieleeni on raskaampi metallimusiikki, kuten Amon Amarth jne.

PE, mikä vikä meissä pohjalaisissa on?

Onko kukaan muu muuten kiinnittänyt huomiota siihen, että moni näistä, jotka sanovat että "rap ei ole musiikkia" kuuntelee itse jotain ärjymistä/huutamista/kurkkuoksentamista sisältävää "musiikkia", jossa tuplapasari pärisee ja soittotaitoa mitataan äänten mahdollisimman nopeana tuottamisena/kovuutena. Ja sitä kutsutaan sitten musiikiksi? Mikä siitä tekee enemmän musiikkia kuin räpistä?

Tällä pointilla halusin tuoda lähinnä sen ilmi, että kyllä se Rap on musiikkia siinä missä mikä tahansa muukin.

Ja täällä joku nosti esille 50-centin, flo-ridan ym. jenkkiräppärit, jotka "eivät itse tee varmasti yhtään mitään musiikistaan". Kuinka paljon normaalissa radiosoitossa olevat yhtyeet tekevät itse musiikistaan? Eivät kaikki rock/pop-orkesterit itse omia biisejään tee (varsinkaan nämä jotka soivat radioaalloilla)...

Ja että pysyttäisiin hiukan asiassa, laitanpa muutaman loistavan biisin jotka ovat lähiaikoina saaneet paljon soittoa (tosin hyvinkin erilaisissa tunnetiloissa):

Länsinaapuristamme saapuu säännöllisin väliajoin erinomaista musiikkia, genrerajoista välittämättä. Tässä loistava biisi, joka on itselläni saanut syksyn pimeässä masentavassa kelissä yllättävänkin paljon soittoa:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=EY-Hqo3qzKk]YouTube- Raised Fist - Slipping into coma[/ame]

Ja aina kuitenkaan ei jaksa kuunnella mitään noin synkkää, niin välillä on hyvä vaihtaa kevyemmälle linjalle. Esittäjinä aivan mahtava porukka "Teflon Brothers":

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=4_M4buRYtLg]YouTube- Teflon Brothers - Hikoilen ku raiskaaja[/ame]

Ja täällä joku nosti esille 50-centin, flo-ridan ym. jenkkiräppärit, jotka "eivät itse tee varmasti yhtään mitään musiikistaan". Kuinka paljon normaalissa radiosoitossa olevat yhtyeet tekevät itse musiikistaan? Eivät kaikki rock/pop-orkesterit itse omia biisejään tee (varsinkaan nämä jotka soivat radioaalloilla)...

Ainakin suurin osa rokkibändeistä. Pop- ja r'nb laulajat ovat sitten oma juttunsa mutta en kyllä heti osaa nimetä yhtään rokkibändiä joka ihan täysin moiseen sortuisi.