Jump to content
Sign in to follow this  
Sir_Alex

Loistavaa musiikkia

Recommended Posts

Rock Aid Armenia - Smoke On The Water (1989)

DHDHAUSXSGg

Ian Gillan, Tony Iommi, Bruce Dickinson, Roger Taylor, Brian May, Ritchie Blackmore, Keith Emerson, Chris Squire, Alex Lifeson, Dave Gilmour, Bryan Adams, Paul Rodgers ... tarvitseeko edes muuta sanoa :shades:.

Jo Dickinson ja Iommi ois riittäny mulle mut kaipahan ne loputkin käy :D.

ISO H - Lähelle on pitkä matka

Täytyy todeta että hyvä levyn saikin väsättyä, kun tuossa olen nyt vähän kuunnellut. Vaikken ihan suurin rap fani olekaan, niin tämä levy on hyvä.

Itselläni on jäänyt vähän hevimätön kuuntelu vähemmälle. Tällä hetkellä on tiuhassa kuuntelussa Rage against the machine ja sen "raunioista" noussut Audioslave. On ne Tom Morellon kitara efektit hienoja, muutenkin musiikissa on sitä fiilistä josta pidät. De la Rochan sanoituksetkin koskevat tärkeitä asioita, harmi vain ettei siellä ole saanut sitä vaikutusta mitä Zack halusi. Ovat kai tekemässä comebackin, muistan lukeneeni jostain näin.

Tällä hetkellä myös iskee myös Red hot chili peppers ja Jimi Hendrix Experience. Hyvää musiikkia ja hyvää vaihtelua ns. raskaammalle. Muutenkin tässä yritän monipuolistaa muusikinkuunteluani ja olla avoin kaikennäköiselle musiikille, ihan musiikki harrastukseni takia ettei minusta tulisi aivan pelkkää hevitykittäjää; monipuolisuutta, monipuolisuutta. Ainut musiikin ala josta en pidä pätkääkään on tämä valmiiksi pureskeltu pop, jota radiossa ja televisiossa enimmäkseen näkyy. Pidän enemmänkin vanhemmasta musiikista, ei ole varmaankaan montaa biisiä 2000-luvulta jota kuuntelisin. Hyviä muuten nuo jotkut Yle Teeman vanhat konsertit. Muistan tuossa taannoin katselleeni Rod Stewartin konsertin vuodelta -79, ja hyvinhän silloin vetikin - varsinkin rumpali.:smile_ani:

Tällä hetkellä on tiuhassa kuuntelussa Rage against the machine ja sen "raunioista" noussut Audioslave. On ne Tom Morellon kitara efektit hienoja, muutenkin musiikissa on sitä fiilistä josta pidät. De la Rochan sanoituksetkin koskevat tärkeitä asioita, harmi vain ettei siellä ole saanut sitä vaikutusta mitä Zack halusi. Ovat kai tekemässä comebackin, muistan lukeneeni jostain näin.

Minuun vanha RATM ei oikein vetoa laulun takia (liian räppiä), sen sijaan Audioslavesta kyllä pidän. Morellon sooloja en oikein jaksa ymmärtää, nehän ovat useimmat hyvinkin simppeleitä muuten, paitsi että niissä käytetään miljuunaa eri efektilaitetta. Toimivia riffejä mies kyllä osaa rustata. Taisi herralta jossain välissä akustinen sooloalbumikin ilmestyä. Osa Audioslaven tuotannosta on todella onnistunutta (Like a Stone, Show Me How to Live, Shadow on the Sun), toki aika keskinkertaisiakin viisuja on levyille mahtunut. Sääli juttu, että yhtyeen täytyi sitten hajota. Morellon ja Cornellin näkemykset taisivat mennä aika pahasti ristiin loppuvaiheissa.

Jimi Hendrix Experience

Tuosta voipi nostaa esille Jimin lisäksi rumpali Mitch Mitchellin, joka tahtoo usein jäädä edellämainitun varjoon. Omaa korvaa ainakin miellyttää ko. sällin rennonoloinen paukutus. Itekkin tuossa tullu kesän aikana bändiä kuunneltua ihan vaan sen takia, että saisi jonkinmoista inspiraatiota kitaranvingutteluun.

En minäkään Zackin laulusta niin paljoa perusta, mutta pidän juuri vanhasta RATMista sen fiiliksen takia. En tiedä tuollainen fiilis vain iskee minuun. No enhän minä kitarajutuista paljoa ymmäräkään, mutta nuo Morellon riffit kuten mainitsit ovat kyllä simppeleitä ja toimivia. Kyllähän Morello joissain biiseissä vähän liikaa niitä efektejä käyttää, mutta ne tekevät musiikista vähän erilaista. Kuten sanoin en kitaroista mitään ymmärrä..:D

Audioslave musiikki meni sitten vähän rauhallisempaa suuntaan, ja laulu oli enemmän "laulamista", eikä musiikki ollut enää niin kantaaottavaa. On Audioslavella hyviä kipaleita, mutta mielestäni he eivät ole enää saaneet samaa fiilistä mukaan vaikka hyvin samalla lailla soittavat kuin RATMin aikoihin.

Tuosta voipi nostaa esille Jimin lisäksi rumpali Mitch Mitchellin, joka tahtoo usein jäädä edellämainitun varjoon.

Itse samaa olen kuunnellut. Rennolta soitto kuulostaa, mutta ei hän ihan turhan jätkän varjoon jäänyt, sillä aikamoinen nero Jimi oli...

Tällä hetkellä kuuntelussa:

Guns 'n Roses ---- kulunutta musaa tiedetään, mutta hyvältä se vieläkin kuulostaa

Van Halen---- sama

Winger---- uudempi tuttavuus joka on yllättänyt positiivisesti

Itse olen aika monipuolinen musiikin suhteen. Melkeinpä kaikki menee pahimpia ganstaräppia ja kuluneimpia pop-biisejä lukuunottamatta. Eniten tulee kuitenkin kuunneltua 80-luvun Hard Rockia tyyliin Mötley Crue (lempparini, jota kävin ihan jäähallissa kattomassa alkukesästä ja eturivin paikat :D ), Guns N Roses, Hanoi Rocks... Myös uudempaa rockkia tulee kuunneltua, muttei niin paljon läheskään. Näistä eniten tulee ehkäpä Velvet Revolveria kuunneltua...

Nonniin, tämän vuoden kaksi kovimmat kiertuehevipumput jättävät sitten Suomen väliin: Iced Earth skippaa kokonaan (ei ole tainnut vierailla Suomessa kuuteen vuoteen!), Tukholmareissu edessä.., ja King Diamondilla jonkinlainen selkävamma = koko kiertue postponed.. :thumbsdown1:

Molemmiltahan on nyt viimeisten kuukausien aikana tullut jonkinlaisia uusia tekeleitä, Kingiltä erittäin kova lätty!!, Icedilta taas sinkku (ei sekään mikään paska ole, päivastoin), missä tosin vain yksi leka neljästä on kokonaan uusi. Icedin täyspitkä lätty tulee sitten syyskussa (:drool: x 10).

Nojoo, tuleepahan Lemmy ja rumat pojat takaisin (yllätys yllätys, eihän viime vierailusta ole kuin kaksi viikkoa) joulukuussa, jolloin soittavat kaksi (!) keikkaa jäähallissa (imotorhead.com:in mukaan, itse en jaksa uskoa että olisi totta..).

Ensi vuonna sitten: Iron Maiden, King Diamond, Iced Earth (toivottavasti), Opeth (uusi levy tulee ainakin).. :drool: x 10000...

Loistavaa musiikkia?

Noh, Steve Vain, John Petruccin ja Joe Satrianin G3 kiertue vuodelta 2001. Siinä kolme kovaa/kovinta kitaristia yhdessä, niin mitä voi syntyä; loistavaa musiikkia. Suosittelen lämpimästi.

Nyt soinut Iron Maiden ja Dickinsonin soololevyt jo hetken aikaa päässä, niin ne vaihdettiin ja soittimeen laitettiin pitkästä, pitkästä aikaa Dream Theater, jossa siis Petrucci kitaristina. Dream Theatterilta täytyy nostaa esiin kappale Pull Me Under, kertakaikkiaan loistavaa progea.

Dream Theater, jossa siis Petrucci kitaristina. Dream Theatterilta täytyy nostaa esiin kappale Pull Me Under, kertakaikkiaan loistavaa progea.

Ehkä lievää off-topiccia, mutta kysynpä silti; kai olet menossa DT:n keikalle syksyllä? Onhan Dream Theater tosiaan mahtavaa musiikkia, enkä itse voi millään nostaa vain yhtä biisiä esille. Sen verran loistavia kaikki :D

Ehkä lievää off-topiccia, mutta kysynpä silti; kai olet menossa DT:n keikalle syksyllä? Onhan Dream Theater tosiaan mahtavaa musiikkia, enkä itse voi millään nostaa vain yhtä biisiä esille. Sen verran loistavia kaikki :D

Minä \o/

Täältä Kokkolasta lähtee 4 kovaa DT fania kohti Helsinki 26.9, joka sattuu myös oleen minun synttäripäivä ! :)

Maiden! Maiden! Maiden!

Iron Maiden saapuu Hellsinkiin ja helvetti, stadionille, ja helvetti setti koostuu vuosina 80-88 tehdyistä hiteistä.. SOMEWHERE BACK IN TIME WORLD TOUR 08!!!

18.7.08 Olympiastadion, liput myyntiin 12.11 (tosin FCn membereille jo 8. päivä, :finger: niille..). Täältä ketään menossa? Itse lähden näillä näkymin aamupakkaseen jonottamaan niitä lippuja :neutral:..

KMFDM

Loistavaa hieman raskahtavaa musiikkia soittava yhtye Saksanmaalta.

Yhtyeen loistavimpia biisejä:

"Stray Bullet" (Symbols) – 5:32

"Waste" (Symbols) – 3:39

"Son of a Gun" (Xtort) – 4:23

Tutustumisen arvoinen bändi jos yhtään tämänkaltaisesta musiikista tykkää!

Iron Maiden saapuu Hellsinkiin ja helvetti, stadionille, ja helvetti setti koostuu vuosina 80-88 tehdyistä hiteistä.. SOMEWHERE BACK IN TIME WORLD TOUR 08!!!

18.7.08 Olympiastadion, liput myyntiin 12.11 (tosin FCn membereille jo 8. päivä, :finger: niille..). Täältä ketään menossa? Itse lähden näillä näkymin aamupakkaseen jonottamaan niitä lippuja :neutral:..

Toinen Juven-mies menossa konserttiin ;) Kenttäliput keikalle toden näköisesti saan setäni kautta varattua. Kaksi viimeistä Maidenin keikkaa livenä nähnyt ja täytyy sanoa, että v*ittu pojat osaa sen homman keikalla :drunk1:

Toinen Juven-mies menossa konserttiin ;) Kenttäliput keikalle toden näköisesti saan setäni kautta varattua. Kaksi viimeistä Maidenin keikkaa livenä nähnyt ja täytyy sanoa, että v*ittu pojat osaa sen homman keikalla :drunk1:

Itse olen nähnyt niitä nyt kolme kertaa (21.12.03, 6.7.05, 14.11.06, muistin kaikki ulkoa :D) ja sen verran kokemusta lipunhankinnasta on, etten enää turvaudu isän nettiostoksiin (silloin kauan sitten kenttälippuja olisi ollut, mutta olin nuori ja tyhmä, ne toiset kerrat meni vähän huonommin...) että pakko on jättää aamutunnit väliin ja suunnata stokkalle.. Paitsi jos nyt löydän jostain jonkun FC-memberin joka voisi ostaa minulle lipun.

Livebändihän Maiden on, enkä ole koskaan lähtenyt niitten keikalta "tyhjällä" fiiliksellä. Jopa silloin 05 (Early Days-kiertue), jolloin kavereitten kaa istuttiin yläkatsomossa, oli aivan helvetinmoinen meininki. Pakko sanoa että tämä on aivan varmasti se kiertue/keikka :drool:!

"..And realise youre living in the golden years"

Aaaaaah, tänään tuli vihdoinkin liput postissa ja nyt eikun odottamaan ensi vuoden päätapahtumaa :D. Lippurumba meni silloin 12. päivä sitten yllättäen suoraan sanottuna v*tuilleen, sillä en huomannut että lippupalvelun nettisivuilta pystyy vain ostamaan lippuja joten puolen tunnin jonotus ja hikoilu aivan turhaan, ja kun puoli kahdeltatoista puhelitsekin pääsi läpi tuli jo heti jonotuksessa viesti: "Iron Maidenin keikka toistaiseksi loppuunvarattu", noh huuto.netistä sitten ostin kympin lisähinnalla itselleni, pikkuveljelle ja kahdelle sen kaverille liput.

Muuta, homotapahtumalta kuullostava "Uudenvuoden nahkamiekka" lähestyy ja itse kelasin lähteä paikan päälle katsastamaan ainakin Ensiferumin ja Moonsorrowin, vaikkei folkki nyt niin kauheasti kolahda. Mutta Lai lai hei on kyllä sen verran kova livenä että että.. " Hän katsoi maan reunalta tähteä putoavaa... "

E: ainiin ja Motörheadin keikka jo parin viikon päästä !!!

Aah tänne pitää mainita ensi sunnuntain(25.11) keikka:: Heavy Metal LEGENDA(sanaa käytetään liian helposti nykyään) Alice Cooper HKI:in jäähallissa.. Debyyttilevystä !38! vuotta ja vielä maailmankiertueella... Toiv. keikasta ei tule mitään hittiparaatia, vaikka muutamat biisit ovat must..

Itsekin taidan suunnistaa Stadikalle Maidenin keikalle.:thumbsup1: Pitäähän Maiden nähdä edes kerran elämässä, sen verran kova keikkabändi kuulemma on. Hyvä keikka varmasti on tulossa, kun tällä kiertueella vetelevät pojat niitä vanhempia biisejään. Ei oikein tuo Maidenin uusi tuotanto putoa meikäläiselle...

Kuunelkaas pojat Amorphista ja Ensiferumia, niin tiedätte millaista on suomalainen metalli parhaimillaan!:hug:

Erityisesti voisin sanoa, että amorphiksen tuoreimmat levyt ovat kerrassaan LOISTAVIA.

Minun lempi Amorphis piisini ovat: The smoke:heart:, Brother Moon Eclipse levyltä.

Kuuneltavan arvoisia piisejä Ensiferumilta ovat: Wanderer, Tale of Revenge, Iron ja Victory Song.

Kuunelkaas pojat Amorphista ja Ensiferumia, niin tiedätte millaista on suomalainen metalli parhaimillaan!:hug:

Erityisesti voisin sanoa, että amorphiksen tuoreimmat levyt ovat kerrassaan LOISTAVIA.

Minun lempi Amorphis piisini ovat: The smoke:heart:, Brother Moon Eclipse levyltä.

Kuuneltavan arvoisia piisejä Ensiferumilta ovat: Wanderer, Tale of Revenge, Iron ja Victory Song.

Joo Enska käy riippuen promillimäärästä.. No ei, bändi nyt on ihan OK mutta pännii kyllä suunnattomasti vaan se, että kaikki biisit ovat samanlaisia. Mutta kuten myös Maiden niin enska on myös ehdottomasti live-bändi, joten itse kelasin mennä paikan päälle nosturiin 30.12 :thumbsup1:!

Muutes R1zZ, onko sinulla jo lippua vai aiotko hankkia vasta nyt? Meinaan vaan että huuto.netissä hinnat ovat vissiin jo aika korkealla :D..

Muutes R1zZ, onko sinulla jo lippua vai aiotko hankkia vasta nyt? Meinaan vaan että huuto.netissä hinnat ovat vissiin jo aika korkealla :D..

Noh tuohonkin ongelmaan löytyisi ratkaisu, eli minulla on yksi ylimääräinen kenttälippu Stadikan keikalle, jonka voisin myydä 60€ hintaan. Ottakaa yhtetyttä privana, jos kiinnostaa...

Lippu löytyy. :D Postissa pitäisi tulla jossakin vaiheessa. Olisi keikka mitä todennäköisimmin jäänyt näkemättä, jos en olisi lippuja saanut. No tokihan Stadikan ulkopuolelle voi mennä kuuntelemaan:shades: , kuten tänä kesänä kävin Metallican konsertin kohdalla. Enpä ole katsellut kuinka korkeiksi on hinnat huuto.netissä ovat nousseet, mutta voin kuvitella että siellä hinta on pari kertaa korkeampi.:D

Lemmy!!!!!!

Nonniin, eilenhän oli sitten Motörheadin keikka ja siltä ääni ja niska tuntuukin. Itse asiassa meillä oli kaverin kanssa suunitelmissa pysytellä vähän kauempana, mutta eihän siitä tullut mitään.. Illan aloitti erittäin mukavasti Los Bastardos Finlandeses, joka yllätti enemmän kuin positiivisesti, vaikka olinkin kuullut kehuja niin on pakko sanoa että moottoripäille ei löydy tätä parempaa lämppäriä. Kunnon rokkimeininkiä! Seuraavaksi lavalle asteli kukas muu kuin Hanoi Rocks.. noh eipä mitään, onhan Maikilla kova meno mutta ei herrajestas että Andy oli säälittävän näköinen, taisi olla lavallakin aineissa tai jtai.. ei huhhu, se kakkoskitaristi vei kyllä shown.

Ja sitten.. Motörhead, toisin kuin viimeksi (kaksi vuotta sitten), meno yleisössä oli aika lameeta ENNEN soittamista, saattaa johtua ihan jäähallin koosta verrattuna kaapelitehtaaseen, tai sitten oli jotain ihan muuta. Mutta meno räjähti kun halli meni pimeäksi. Lavalle astuu Lemmy (rööki suussa, tietenkin), Phil ja Mikkey D ja yleisö (ainakin ekat rivit, en muuta nähnytkään) viilliintyy: Ekana lähtee Dr. Rock, ja siitä se sitten lähtee. Koko keikka on sitä samaa Motörheadia mitä on ennenkin ollut, vaikka ikä painaakin vissiin vähän päälle. Yleisöhuudatuksessa kehuttiin Hellsinkiä maailman kovaäänisemmäksi yleisöksi, "Louder than Stockholm". Koko keikan ajan meno on täysillä ja jopa Whorehouse Bluesin (akustinen) ajan kaikki laulavat tai taputtavat messissä ja Overkillin aikana omatkin korvatulpat lähti irti.

Ääni paskana, niska paskana, jalat AIVAN paskana ja Mikkey Dn pleku taskussa (HUOM. hän on rumpali! soitti kitaraa _kerran_ keikan aikana) mutta voiko näitä rumiluksia miten muutenkaan fanittaa livenä :D?

Matt is back!

Aaah mikä päivä, neljän tunnin koulupäivä ja heti kun pääsee kotiin ja koneelle niin sieltä löytyy tällaista faktaa: http://www.icedearth.com ELI Matt is back, Iced Earthin legendaarisin (lue ylivoimaisesti PARAS) laulaja KOSKAAN palaa bändiin ja ilmeisesti ex-vokalisti "Ripper" Owens (ex-Priest myöskin..) palaa vanhaan bändiinsä Winters Baneen.