Jump to content
Sign in to follow this  
G.Rossi

Kaikenlaisten väittelyiden ketju

Recommended Posts

Kai se jotain kerto sitten joukkueen viime kaudesta, kun ylivoimaisesti paras pelaaja munasi kauden aikana tukun ''varmoja'' maaleja ja kävi pari omaa maalia tuikkaamassa. Taisi myös tehdä viime kaudella vain 4 maalia about 50:ssä pelissä :neutral: Andersoniin voisi verrata vasta parin kauden päästä, kun hänkin on sitten pelannut muutaman kauden Valioliigassa. Ei Cescistä VIELÄ kannata mitään ylijumalaa tehdä :stop:

Cesc on siis nyt esittänyt erinomaisia otteita, mutta tilannetta kannattaa katsoa uudestaan kauden jälkeen :shades:

Kuten jo aiemmin sanoin, Cescin tärkein tehtävä ei ole tehdä maaleja, mutta hän on tehnyt niitä paljon, kun huomioi tuon pelipaikan. Nuo aiemmat vuodet Arsenalissa oli tosin poikkeus sillä saralla, mutta nyt on alkanut osumaan ihan hyvällä tahdilla. Eivätkä nuo Cescin maalit tule yllätyksenä, koska hän teki paljon maaleja Espanjassa, vaikka pelasikin puolustavaa keskikenttää. Tosiaankin tuon vuoden pelaajan ei aina tarvitse olla maalintekijä ja mitä tuohon ylivoimaisesti parhaaseen pelaajaan tulee, niin Cesc sai yli 60% äänistä, kun sitä vuoden pelaajaa valittiin. ;)

Wenger teki kauden päätteeksi Cescille videon niistä kaikista hukatuista maalipaikoista, jotka hän onnistui tuhrimaan tuon kauden aikana. Hyvin näyttää menneen opetus perille. Tuossa kesällä joku espanjalainen jalkapallohenkilö totesikin: "Fabregas has the capacity to score 12 or 15 goals a season, he has a good shot on him and looks for opportunities in and around the box. He was a bit tentative last season at times but the growing sense of security in his game will change that."

Nämä on taas näitä ikuisuusväittelyitä. Jos Arsenalin fanien keskuudessa ei Cescistä saa tehdä ylijumalaa, niin kuinka sitten Poolin faneilla on oikeus hehkuttaa pelistä toiseen Gerrardia tai Carraa? Minä voin tehdä ylijumalan vaikka Teuvo Lomanista, jos haluan.

Andersonia ja Cesciä on aiemmin listatuista pelaajista Kakaan, Dinhoon ja Ronaldoon on turha lähteä vertailemaan, koska on tyhmyyttä jos ei pysty tunnustamaan näiden kolmen megapelaaja-statusta. Katsotaan muutaman vuoden päästä, kun pojat vielä tuosta kehittyvät ja Anderson saa muutaman kauden Valiota alle.

Kuriositeettinä tässä nyt on kuitenkin se, että ainoastaan Fabregasia hehkutetaan Arsenalin loistavan alkukauden jälkeen. Mutta onhan siellä herrat Adebayor ja Hleb loistaneet yhtälailla. Anderson on saanut hyvän alun Valiossa joten hehkutus on siten ymmärrettävää. Anderson ei ole mielestäni Fabregasin tasolla, ei pelillisesti eikä merkityksellisesti omalle joukkueelle. Mauno pystyy pelaamaan hyvin ilman Andersonia, mutta Arsu ei ilman Fabregasia - tämä taasen selittyy enemmän materiaalin leveydellä kuin pelaajien ominaisuuksilla.

Tilastovertailu taasen on melko lapsellista tässä vaiheessa uraa, vetäkää se Barcan kroaatti tms. joka teki 3 maalia jokaisessa pelissään ennen debyyttiä edustuksessa - niiden perusteella on varmasti maailman paras pelaaja...

Voi olla, että toistelin jotain aiempia juttuja, jätkät kirjottaa niin hemmetin pitkiä tekstejä :D

Aina löytyy niitä, jotka hehkuttavat Gerrardia tai Carraa pelistä toiseen. Eivät he ole Liverpoolin kannattajia, vaan Steven Gerrardin tai Jamie Carragherin innokkaita faneja :shades: Jos et tajunnut vastaukseni pointtia, niin ymmärrän hyvin :icon_lol:

Ja Cech, ainakin tällä kaudella, on ollut aika ailahteleva. Tosi huippuveskari hän on edelleenkin!

Pakko puuttua tähän vaikka meneekin OT:n puolelle. Millä tavalla Cech on ollut ailahteleva tällä kaudella? Chelsea on päästänyt tämän kauden liigassa neljä maalia ja UCL:ssä kolme. Se on yhteensä vähemmän kuin Liverpool ja Reina pelkästään Valioliigassa. Manu ottelussa toki teki virheen ja sylki pallon suoraan Parkille. Muuten ei noista maaleista voi Cechiä ja haparointia syyttää. Tottenhamia vastaan Lampard pelasi Bentin läpi, Liverpoolia vastaan pallo kimposi omista ja Man Cityä vastaan vapari meni Mikelin pään kautta sisään. Muuten se olisi tullut suoraan Cechin syliin. Romaa vastaan puolestaan puolustus oli ihan tuuliajolla eikä Cech juuri voinut mitään tehdä. Toki viime kaudella tuli haparointia, mutta ihan omalle tasolleen on Cech taas palannut.

Maalissa on Reina, joka kuuli Espanjan EM-kisajoukkueeseen.

Hän ei kuitenkan ole yhtä hyvä kuin esimerkiksi kolmikko Buffon,Casillas ja Cech.Kuuluu sinne keskikastiin yhdessä Edwin van der Sarin kanssa.

ALONE

VDS keskikastin maalivahti? Salli minun nauraa. Vaikka ikää onkin jo 38 plakkarissa, hän kuuluu silti ehdottomasti maalivahtien elittiin.

Joooooo...

Vähän eri mieltä pitää olla.

Ainakin Reina kuuluu mun mielestä samaan kastiin kun Cech ja Buffon. Buffonilla toki paljon enemmän kokemusta. Ja Cech, ainakin tällä kaudella, on ollut aika ailahteleva. Tosi huippuveskari hän on edelleenkin!

Ja tuosta Cechin ailahtelevuudesta pitää taas peesata Enemyä. Neljä päästettyä maalia 12:sta ottelussa on kaikkea muuta kuin ailahtelevuutta.

Reina on kyllä hyvä maalivahti, mutta ei kestä vertailua Buffonin, Cechin ja/tai Van der Sarin kaltaisten maalivahtien kanssa.

Tais mennä tämäkin hieman OT:ksi..

VDS keskikastin maalivahti? Salli minun nauraa. Vaikka ikää onkin jo 38 plakkarissa, hän kuuluu silti ehdottomasti maalivahtien elittiin.

Ja tuosta Cechin ailahtelevuudesta pitää taas peesata Enemyä. Neljä päästettyä maalia 12:sta ottelussa on kaikkea muuta kuin ailahtelevuutta.

Reina on kyllä hyvä maalivahti, mutta ei kestä vertailua Buffonin, Cechin ja/tai Van der Sarin kaltaisten maalivahtien kanssa.

Tais mennä tämäkin hieman OT:ksi..

Nyt valitettavasti pakko jatkaa OT:ta. Itse olen täysin sitä mieltä, että Van Der Sar on heikompi kuin Reina eikä todellakaan (enää) kestä vertailua Buffoniin tai Casillasiin. Fergusonina peluuttaisin jo nyt Kuzsackia ja alkaisin viimeistään kesällä hankkimaan uutta mokkea.

Nyt valitettavasti pakko jatkaa OT:ta. Itse olen täysin sitä mieltä, että Van Der Sar on heikompi kuin Reina eikä todellakaan (enää) kestä vertailua Buffoniin tai Casillasiin. Fergusonina peluuttaisin jo nyt Kuzsackia ja alkaisin viimeistään kesällä hankkimaan uutta mokkea.

Jatketaan vielä lisää offtopiccia, mutta siirretäänpä nämä viestit jonnekin toiseen ketjuun täältä häiritsemästä. Ensinäkin voidaan aloittaa siitä, että Van der Sar on ehdottomasti Unitedin paras maalivahti. Kuszczak ei ole lähelläkään hänen tasollaan ja itse nostan Fosterin hänen edelleen ja niin näyttää Sir Alexkin tekevän nyt, kun hän on päässyt loukkaantumisistaan yli. Ja Van der Saria en laskisi mihinkään keskikastiin sillä jotain kertoo muun muassa se, että viime kaudella United päästi vähiten maaleja Valioliigassa. Siihen tarvitaan loistava maalivahti puolustuksen lisäksi. Uutta maalivahtia siis itse en lähtisi Unitediin hankkimaan ja VDS:n jäätyä eläkkeellä Fosterille paikka maalilta.