Jump to content
Sign in to follow this  
Luis_Garcia#10

Opiskeluketju

Recommended Posts

Avataan sitten aihe tällekin. Tänne saa siis jokainen kirjoitella omista opiskeluistaan tai koulunkäynnistään, ihan mukava kuulla muiden kuulumisia. Ei aina niin lämmin aihe, mutta ei kumminkaan ihan pelkkiä avautumisia tähänkään ketjuun. :smile:

Itse otsikkoon vaan, niin itse käyn lukion kakkosluokkaa. Tänään ollaan foorumilla esiintyvät G.Rossin ja parin muun kanssa menossa "porukalla" (siis koulun) teatteriin, jonnekin Ypäjälle. Esityksessä siis Sound of Music :( Varsinainen kulttuuripläjäys siis tiedossa. "Musiikin" välttämiseen on varauduttu lähes kaikin keinoin.

Tämä siis eräänlaisena vastineena mukavammalle velipojalleen eli Kesäloma-ketjulle.

Esityksessä siis Sound of Music :( Varsinainen kulttuuripläjäys siis tiedossa. "Musiikin" välttämiseen on varauduttu lähes kaikin keinoin.

Soun of Music on näkemisen arvoinen teos, ja Ypäjälle he vetävät sen hyvin, tosin ei yhtä hyvin kuin Julie alkuperäisessä versiossa.

Ja mitä tulee opiskeluun, on erityisen kiva olla 9 ammattikoululaisen, 16-20 vuotiaan luokanvalvoja. Tulee ihan nuoruus mieleen kun pojat räkivät kattoon ja juttelevat viikonlopun "saalistuksistaan" :boogy:

Itse otsikkoon vaan, niin itse käyn lukion kakkosluokkaa. Tänään ollaan foorumilla esiintyvät G.Rossin ja parin muun kanssa menossa "porukalla" (siis koulun) teatteriin, jonnekin Ypäjälle. Esityksessä siis Sound of Music :( Varsinainen kulttuuripläjäys siis tiedossa. "Musiikin" välttämiseen on varauduttu lähes kaikin keinoin.

Jep, jep.:sweeteyes:

En oikein ole teatteri-ihmisiä, joten ei oikein innosta. Onneksi tämä kyseinen musikaalioopperanäytelmä on sentään ulkoilmateatterissa - happea sentään riittää. Sanotaan tähän vaikka näin: Menin lukioon opiskelemaan, en "nauttimaan" teatteriesityksistä.

Pari leffaa on heitetty puhelimeen ja vielä pitää käydä ostamassa vahvat eväät, jotta jaksaa. Toivottavasti pääsee takariviin istumaan, niin ketään ei kurki selän takaa leffan katselua.:jester: Onneksi puhelimella pääsee myös tänne Paitsioon, niin voi sitten sieltäkin käsin spämmäillä. Kotona kai vasta joskus puolen yön jälkeen....

Jotenkin tuntuu, että tämä ketju täyttyy stressaantuneista avautumisista..

Ei muuta kuin nauttimaan kulttuurista!

2vk:n päästä alkaisi sitten Sairaanhoitajaksi opiskelu. Hienosti pääsin kouluun sisälle (Olin 20. kun 20 pääsi sisälle). Taattua ammattiataitoa ja turvallista hoitoa saa siis kohta minulta. :)

Ihan kiva taas mennä kouluun. Koko kesä on painettu töitä ja viimevuosi oli lorvailua "koulussa". Kyllä pojat sitä koulua rupeaa arvostamaan, kun se lukio/kauppis/amis/mikälie on ohi ja pitäisi töitä saada.

Lukion kakkosvuosi alkoi tässä nyt pari päivää sitten, ensimmäistä kertaa viiden jakson systeemillä :thumbsdown1:. Tänään sattui sitten niin hassusti että tulin neljä tuntia liian aikaisin ja sen jälkeen mut ja pari muuta tutor-kaveria (leirikoulu ykkösten kanssa sitten ensi viikolla) laitettiin laittamaan jotain ihme kirjeitä kaikille oppilaiden vanhemmille! Hyppytunteja ihan mukavasti, koko vuosi läpi tietenkin ja ensi vuonna sitten kirjoitukset ;).

Lukion kakkosvuosi alkoi tässä nyt pari päivää sitten, ensimmäistä kertaa viiden jakson systeemillä :thumbsdown1:. Tänään sattui sitten niin hassusti että tulin neljä tuntia liian aikaisin ja sen jälkeen mut ja pari muuta tutor-kaveria (leirikoulu ykkösten kanssa sitten ensi viikolla :devil: ) laitettiin laittamaan jotain ihme kirjeitä kaikille oppilaiden vanhemmille! Hyppytunteja ihan mukavasti, koko vuosi läpi tietenkin ja ensi vuonna sitten kirjoitukset ;).

No kokeillaas sitten tätä avautumista kun siihen on nyt varta vasten keksitty oma ketju. Eli kolmet YO-kokeet (historia, ruotsi ja äikkä) edessä noin kuukauden kuluttua ja keväällä toiset kolme/neljä koetta, ja kaiken tämän lisäksi vielä pitäisi suorittaa sellaiset kuusi kurssia "pienenä" sivutyönä. Mutta onneksi kaikki tämä tuntuu mukavalta viimeisen kesätyöpaikan jälkeen :D

Onneks ens jaksossa pääsee sit lepäilemään, kun olen onnistunut tekemään niin onnistuneet valinnat, että minulle on siunattu neljä päivänen viikonloppu ja koulua vain 10h/vko. :D Sitä odotellessa...

Pari leffaa on heitetty puhelimeen ja vielä pitää käydä ostamassa vahvat eväät, jotta jaksaa. Toivottavasti pääsee takariviin istumaan, niin ketään ei kurki selän takaa leffan katselua.:jester:

Ei muuta kuin nauttimaan kulttuurista!

Kunnon teatteriesitys sopivin väliajoin, kepittää yllättävän monesti leffan katsomisen. Eiköhän tuo enempikin ole pelkästään teidän omasta (ennakko)asennoitumisestanne kiinni.

On muuten aika lukion toisella vuosikurssilla olevia foorumisteja täällä. Mitä nyt nopsaan mieleen tulee niin ainakin: Minä, LG, Wickerman, Ginga, AC Milan. En muista oliko vielä muita, R1zz taisi ykkösellä ja Imamaliev kanssa.

Muitakin varmaan on. Lepposaa tuo lukio on verrattuna peruskouluun, enemmän vapautta. Tämä vuosi on mulla täysin täynnä - yhtään vapaa tuntia ei tule olemaan ja joskus menee 8 tunnin päiviäkin. Kyllä se siinä menee..

Kunnon teatteriesitys sopivin väliajoin, kepittää yllättävän monesti leffan katsomisen. Eiköhän tuo enempikin ole pelkästään teidän omasta (ennakko)asennoitumisestanne kiinni.

Oltiin samassa teatterissa katsomassa joku "Sammon Tarina" pari vuotta sitten, ei ollut mukavaa.:sob: Esitys kestää 2 ja puol tuntia ja siinä välissä yksi joku parinkymmenen minsan tauko.

Tosin en väitä etteikö negatiivisella asennoitumisella olisi vaikutusta asiaan.:smile:

Lukion toista vuotta lähdettiin siis painamaan ihan mukavissa merkein, sillä ensimmäinen jakso pitää sisällään minun osaltani vain viisi oppiainetta. Tämä lukujärjestys on minun mieleeni, mutta samaa ei voi sanoa tulevista jaksoista. Toinen ja kolmas jakso tulevat olemaan oikeita tappojaksoja, ja jos niistä selviän niin selviän silloin kyllä kaikesta.

Nämä toinen ja kolmas jakso ovat harvinaisen ilkeitä, sillä joka päivä tahtoo pukata kahdeksan tunnin työpäiviä. Kursseja on silti revittävä vaikka kiven raosta, sillä viimeiselle vuodelle en mieluusti kovin paljon jättäisi kursseja. Tätä menoa olisin saamassa kursseja toisen vuoden loppuun 62, jolloin viimeiselle vuodelle jäisi käytäväksi 13 kurssia.

Kirjoitukset ovat sitten taas oma lukunsa, joita pitää pikku hiljaa alkaa miettimään mielessään. Ainakin tänään tuli selväksi, että en voi kirjoittaa pitkää englantia ja saksaa samana keväänä, vaan toinen on kirjoitettava jo ensi syksynä.:eek:

Kieltenopettaja taas varoitti tällaista tavallista tallaajaa kirjoittamasta pitkää kieltä syksyllä, sillä tuolloin kirjoituksissa tahtipuikkoa heiluttavat lähinnä suomenruotsalaiset kielinerot(kuullema 70% kirjoittavat englannista L:än) sekä vaihto-oppilaat, jotka taitavat kielen tavallista vahvemmin. Näin voit kirjoittaa esimerkiksi saksasta hyvän, mutta prosentuaalisesti katsottuna arvosana laskee roimasti, sillä arvosanaa verrataan muihin kirjoittajiin. Eli pitkäkielen kirjoittaminen syksyllä on kuin laukaus omaan nilkkaan.

Hyvä topikki muuten:thumbsup1:

Tiistaina alkoi lukion ykkösvuosi minulla. Parina ekana päivänä ei tehty juurikaan mitään. Kuunneltiin ohjeita lukiossa opiskelemisesta jne. Eilen alkoi sitten opinnot "kunnolla". Lepposan olosia opettajia ainakin riittää, joka on tietenkin iso :thumbsup1:

Tänään sitten olikin jo koulukuvaukset. Muuten ei kuvauksissa mitään vikaa, paitsi kuvauksessa, jossa kuvattiin kaikki koulun oppilaat & opettajat koulun katolta. Oli nimittäin melkoista säätämistä :D "Tyttö jolla on siniset farkut ja valkoiset kengät, siirtyisitkö kaksi askelta oikealle"..

Mikäs koulu tommonen on, että perjantai-iltana on jotain kouluun liittyvää?

Ei meilläpäin ainakaan ja jos olisi niin eipä siellä ketään näkyisi.

Aiheeseen. Tänään koulussa mukavat kaksi tuntia ja viikonloppu alkanut jo hyvissä ajoin. Maanantaina vissiin alkaa koulu rullaamaan "normaalisti". Eli ehkä maksimissaan tulee oltua siellä viisi tuntia. On tää opiskelu niin helppoa ja mukavaa :D Ja varsinkin kun todella hehkeitä naisia/tyttöjä pyörii ympärillä :thumbsup1: Varsinkin yksi suomenruotsalainen neiti on kiikarissa.

Tomorrow I will make my move ;)

Ja varsinkin kun todella hehkeitä naisia/tyttöjä pyörii ympärillä :thumbsup1: Varsinkin yksi suomenruotsalainen neiti on kiikarissa.

Tomorrow I will make my move ;)

Noh, mulla alkaa "paratiisi" mun luokalla näyttää olevan ensivuonna 17 tyttöä ja 3 poikaa ;) Tosin minut on jo rengastettu niin en voi kuin katsoa... koskea ei saa ;)

Noh, mulla alkaa "paratiisi" mun luokalla näyttää olevan ensivuonna 17 tyttöä ja 3 poikaa ;) Tosin minut on jo rengastettu niin en voi kuin katsoa... koskea ei saa ;)

Oho :o Broidilla oli muuten aikoinaan pelkkiä poikia luokallaan :D

Ja tämä taas ei liity aiheeseen mitenkään :)

Mikäs koulu tommonen on, että perjantai-iltana on jotain kouluun liittyvää?

Ei meilläpäin ainakaan ja jos olisi niin eipä siellä ketään näkyisi.

Oli kyllä melkoista henkilöstövajetta ilmassa. Varsinkin kun Apulanta keikkaili naapurikunnassa. :flirt: Sanottiin vaan "ukaasina", että jos ei ilmaannu paikalle nyt, niin saa mennä omalla ajallaan.

Reissusta kumminkin selvitty. Tuo nyt vaan tuntuu aina olevan joku "tulikaste" uusille oppilaille.

Mulla taitaa myös mennä niin, että ei juuri lainkaan vapaatunteja koko vuonna. Aikataulu ihan täynnä, että saa kasaan tarvittavat kurssit. Viime vuonna oli vielä varaa pitää vapaatunteja. Ehkä kolmosella sitten taas...

Kyllä, monta esitystä nähneenä, koska työskentelen alalla. Mutta kyllä ohjelmistoissa on paljon liian taiteellista, ja pitkästyttävää esitystä. Suosittelen tutustumista, koska kuten BB totesi, hyviä esityksiä löytyy. Komedia, tai musta huumoriaiheiset eivät yleensä petä...:smile_ani:

Kyllä, monta esitystä nähneenä, koska työskentelen alalla. Mutta kyllä ohjelmistoissa on paljon liian taiteellista, ja pitkästyttävää esitystä. Suosittelen tutustumista, koska kuten BB totesi, hyviä esityksiä löytyy. Komedia, tai musta huumoriaiheiset eivät yleensä petä...:smile_ani:

No tuo nyt pätee kaikkeen. On niitä leffojakin ties millaista pitkäveteistä sontaa ja puolentunnin päästä ei enää kiinnosta pätkän vertaa tai sitten kolme tuntia menee täysin huomaamatta ja vaikka kuinka paljon ja sitten on niitä mestariteoksia. Viehriöllä palloillaan liuta pitkästyttäviä futismatseja ja liuta vähemmän pitkästyttäviä jne...

Itse on lähinnä kesäteatteripuolta tullut käytyä kahtomassa ja ne tuppaa yleensä olemaan sitten varmaan normaalia ? humoristisempia.

Abi-vuosi alkoi ja kursseja on jäljellä vielä semmoset 15 :/ Pitäis jaksaa panostaa :lol: Tuskastuttavaa kun kurssit joita käyn on lähinnä kieliä ja matikkaa. Koeviikon jälkeen lisää avautumistä :lick:

Eka vuosi nyt alko lukiossa viime tiistaina. "Helppo" eka jakso tuli ja seuraavat näköjään suht tuskaa. Tähän asti tuntuu rennommalta olla kuin peruskoulussa, mutta silti välillä vtuttaa ja välillä ihan ok, varmaanki tulee paljon näitten 3v aikana vaihtelemaan tuo mieliala.

Mutta eiköhän se tästä rupee rullaamaan...Kesäloman jälkeen on vähän motivaatio opiskeluun hakusessa, pitäis jotain numeroitaki saada, eikä vaan lusmuta 3v,että pääsee kaupan kassalle..

Itselläniki alkoi jo 3.vuosi ja viimeinen vuosi lukiossa. Syksyllä enkun kirjoitan, jonka ei pitäisi niin vaikea olla. Tänä vuonna on 18 kurssia, kun ekalla vuodella oli 29, toisella 28, niin aika tarkaan 75 pitäisi tulla. Tämä nyk. jakso on aika helppo 4 palkkia, mutta kaksi seuraavaa sitten onkin kuuden (onneksi niissä on kuvista ja liikkaa) 4 jaksossa sitten onkin huimat 3 palkkia :D Yllättävän nopeasti kyllä aika mennyt....

En muista oliko vielä muita, R1zz taisi ykkösellä...

Lukiota tässä pitäisi aloitella, tiistaina oli ensimmäinen koulupäivä, ja heti opiskelu alkoi "kunnolla". Eipä tuo lukiomaailma niin ihmeellinen, mitä nyt läksyjä pitää vähän enemmän tehdä ja kokeisiin lukea vähän enemmän. Itselläni yläasteella ei kokeisiin lukuun kauaa aikaa mennyt, läksytkin tehtiin viidessä minuutissa, keskiarvo oli kuitenkin se noin 8,5...

Tämä ensimmäinen jakso on täysi 7 palkin jakso, ja pitää varmaankin loputkin valita seitsemän palkin jaksoiksi, kun nyt vielä "motivaatiota" riittää. Vähän tässä on kuitenkin itsensä tehtäviin motivoimisessa vaikeuksia, mutta tästä se taas lähtee.

Kyllähän tuo lukio on rennompaa, kuin peruskoulu jossa koko ajan holhottiin, lukiossa pitää itse huolehtia jutuista josta itse ainakin pidän. Kyllä tämäkin laitoksen tulen varmasti ihan kunnialla kahlaamaan läpi...

Eka vuosi nyt alko lukiossa viime tiistaina. "Helppo" eka jakso tuli ja seuraavat näköjään suht tuskaa. Tähän asti tuntuu rennommalta olla kuin peruskoulussa, mutta silti välillä vtuttaa ja välillä ihan ok, varmaanki tulee paljon näitten 3v aikana vaihtelemaan tuo mieliala.

Joo sama juttu mulla :>

Mulla eka jakso on helppo lyhyen matematiikan ansiosta, kaverit pitkässä matskussa painaa 8-17 päiviä aika monta enemmän kuin minä.

Luulen, että mulla tulee olemaan vaikeaa jollen ala panostamaan oikein kybällä tähän koulunkäyntiin. Ylä-asteen lopulla keskiarvo tasan 8, joka on mulle aika hyvä saavutus. Katotaan mitä tästä tulee :howler:

Lukion abi-vuotta viettäville voin antaa hyvän neuvon: lukekaa sen lukuloman aikana älkääkä lorviko, sen huomaa sitten tuloksissa...*koputtelee puuta* Noh, pitkästä matematiikasta E, äidinkielestä ja b-ruotsista C ja englannista B, reaalista ei sitten puhuta. :depressed:

Wanhoille toivotan mukavia tansseja, ne on ihan kivat. Ensimmäistä vuotta oleville toivotan antoisaa kolmivuotista, ei se ole niin rankkaa tai vaikeaa kuin mitä jotkut hehkuttavat.

Lukion ja valtiollisen välivuoden jälkeen suuntasin Helsingin ammattikorkeakoulu Stadiaan lukemaan tietotekniikkaa. Kyseessä on 160 opintoviikon (nykyään 240 opintopisteen) eli neljän vuoden linja. Ensimmäisenä vuonna oli paljon kaikille pakollisia kursseja, joista muutamia lukuunottamatta kiinnosti kuin kasa sitä itseään. Huomasin myös, ettei AMK-opiskelu eronnut paljoakaan esim. lukiosta, joskin opiskelua piti hieman muuttaa kun en viitsinyt kalliita kirjoja ostella vaan mennä omilla muistiinpanoilla. Ensimmäistä vuotta helpotti hyvin paljon lukion pitkä matematiikka ja pitkä fysiikka, joista tuli tuolla yhteensä 16 opintoviikkoa joka meni vaan lähinnä kertaamalla läpi hyvillä arvosanoilla. Keväällä piti valita joko ohjelmointi- tai tietoliikennetekniikka, valitsin jälkimmäisen. Lähdin myös tutor-toimintaan mukaan.

Toinen vuosi jatkui osittain yhteisillä opinnoilla, osittain ammattiopinnoilla ja osittain valinnaisilla opinnoilla. Alkoi tulemaan jo mielenkiintoisempiakin kursseja, mutta osa oli edelleen melkoista pakkopullaa. Kevät oli tarkoitus olla työharjoittelussa, mutta en saanut paikkaa joten jatkoin teoriaopinnoilla.

Kolmannen vuoden aloitin olemalla työharjoittelussa, kun paikan sain. Puolen vuoden aikana olin rakentamassa pääkaupunkiseudulla erään suuren teleoperaattorin tilaamaa valokuituverkkoa, olin asentamassa GSM-tukiasemia ja tutustuin jopa nettiyhteyksissä käytettävien kupariverkkojen asennuksiinkin. Keväällä oli jo huomattavasti kiinnostavampia kursseja verrattuna edellisiin lukukausiin, kun ne olivat jo kaikki ammattiopintoja ja valinnaisia.

Nyt olisi sitten lähdössä viimeinen vuosi. Kasassa on 165 opintopistettä, johon tulee vielä lisäksi työharjoittelu 30 op, tutor-toiminta 3 op, syksyn kurssit 27 opintopistettä ja keväällä tehtävä opinnäytetyö (inssityö) 15 op. Keväälle jää sitten vielä kolme pakollista kurssia, jotka ovat yhteensä 7 op, eli mennään hieman yli vaadittavan 240 op, mutta ei siitä ainakaan haittaakaan ole.

Jos jotain kiinnostaa, mitä kursseja olen käynyt ja millä arvosanoilla, tästä näet.

Ja syksyn lukujärjestykset: 1. ja 2. jakso.

Lukion abi-vuotta viettäville voin antaa hyvän neuvon: lukekaa sen lukuloman aikana älkääkä lorviko, sen huomaa sitten tuloksissa...

Tämän voin allekirjoittaa 100%.. Syksyyn jäi reaali kun kevät meni muissa "toiminnoissa"...

Wanhoille toivotan mukavia tansseja, ne on ihan kivat.

On varmaan ihan mukavat, mutta kun tanssiminen ei suju ainakaan multa ihan luonnostaan. Ei sitten millään muista miten kaikki miljoonat eri tanssien askeleet menevät. Onneksi on mahdollisuus valita liikunnan kurssi, jossa vain harjoitellaan tanssimaan.

Jatkot ovat varmasti vielä kivemmat, mutta niistä ei tarvitsekaan puhua.;)