Jump to content
Sign in to follow this  
Copa M

Torres, huippuhankinta?

Recommended Posts

Oli kyllä aika mielenkiintoinen hankinta tuo Torres, varsinkin kun espanjan liiga on melko erilainen kuin englannin. Itse pidän ainakin Espanjan maajoukkueen pelityylistä ja Torres on kyllä yksi lempi pelaajistani, mutta nyt hieman jännityksellä odottelen miten mies pääsee mukaan Englannin liigan kiemuroihin, vai pääseekö sittenkään... Kaiken kaikkiaan rohkea hankinta Benitesiltä, vai mitä mieltä te muut olette?

Torresin hankinnan myötä olin ennen muuta tyytyväinen siitä, etä Pool tosiaan pystyy hankkimaan näinkin lupaavan nuoren pelaajan. Torres toki halusi Pooliin ja se helpotti hankintaa reilusti. Mitä nyt Torresin väitettyyn Pool-faniuteen tulee, niin hän todellakin käytti "You'll never walk alone" -tunnusta jo Atleticon kapteeninnauhassaan. Nyt hän aikoo tatuoida saman käteensä. Omistautumista siis ainakin riittää, toisin kuin esim. Morientesilla aikanaan.

Torres on pelannut ihan positiivisesti, eikä liiga ainakaan ensimmäisessä pelissä yllättänyt. Torres siellä antoi Villan pelaajille kylkeä ja vielä paljon enemmän kuin itse sai kovuutta maistaa.

Tänään odotan kyllä aika paljon Fernandolta. Eka peli Anfieldillä ja näytönhalut ovat varmasti suuret. Itse hän on valmis kaappaamaan Robbie Fowler -statuksen itselleen.

Pirteä aloitus kotiyleisön edessä. Aivan loistava maali jossa Chelsean puolustusta vietiin urakalla. Jossain vaiheessa Terry sai ilmeisesti komennon pitää Torresia enemmän silmällä. Pimeni hieman pelin edetessä, mutta vaikuttaa kyllä pitkästä aikaa huippu hankinnalta kun puhutaan poolin kärkimiehistä.

Torres

Kyllä ainakin ekojen pelien perusteella olen positiivisesti yllättynyt miten nopeasti on päässyt sisään Englannin liigaan. Eilinen maali Chelseaa vastaan oli kyllä hieno suoritus.

Muutaman kerran esitti pelin aikana C Ronaldo-tyylisen "kuoleva joutsen"-heittäytymisen joita en oikein osaa arvostaa, mutta kai se sitten kuuluu tuonne Portugali/Espanja pelaajien pelityyliin. Uskon kuitenkin että tulee olemaan tärkeä pelaaja poolille.

Muutaman kerran esitti pelin aikana C Ronaldo-tyylisen "kuoleva joutsen"-heittäytymisen joita en oikein osaa arvostaa, mutta kai se sitten kuuluu tuonne Portugali/Espanja pelaajien pelityyliin. Uskon kuitenkin että tulee olemaan tärkeä pelaaja poolille.

Itsekin olin pettynyt niihin. :thumbsdown1: Arbeloa filmasi myös ekalla puoliajalla, mutta se oli kiva nähdä, kun Carra huusi hänelle ja kaatuilu loppui.

Kaatuilut eivät mun mielestä olleet C.Ronaldo-tyylisiä. Ne olivat erilaisia. Niissä Torres lähti hakemaan rikettä, kuten esim. tilanne, jossa hän juoksee puolittain Ben Haimia päin ja kaatuu. Olihan Ben Haimiltakin obstruktiota tilanteessa, mutta kumminkin liian helposti maahan.

Toivottavasti Carra ottaa pojan puhutteluun ja saa jotain aikaiseksi. Itselleni se on ihan sama mistä liigasta pelaaja tulee, mutta kaatuilua ei vain voi hyväksyä. En edes näe, että kaatuilu kuuluisi Espanjan liigan tapoihin; siellä ennemminkin on tapana taklata myöhässä ja taklauksen uhri liioittelee tapahtunutta (vrt. Guti).

----

Positiivisempiin asioihin. Torresin tapa ohittaa puolustaja on kyllä Poolin pelaajille ennen näkemätön. Taitoa ja nopeutta löytyy. Poolilla ei ole oikein ennen ollut aseita esim. Portsmouthin tapaisen taistelevan sumpun avaamiseen.

Pckvb_twX5c

Tuossa vielä videolla tuo 'Nandon hat-trick Readingiä vastaan.

Videolla on muitakin Torresin tilanteita kuin maalit tuosta matsista. Kyllä huomaa kuinka kovaa (ja epärehellisesti) häntä tuossa (ja muissakin) matsissa otettiin. Bikey olisi ansainnut suoran punaisen jo ensimmäisellä puoliajalla, mutta ei saanut edes varoitusta.

Filmaamista ja ruikutusta ei esiintynyt lainkaan. :thumbsup1:

Ja loppuun vielä Rafan kommentit Torresin peluutuksesta:

I am not stupid. I know if a player is playing well and is fit, and I don't have a player better than him or at the same level, then I must use that player.

Mutta ei kumminkaan mennyt vahingossakaan lupaamaan "varmaa paikkaa" avauksessa Wigan-ottelua varten. :D

Filmaamista ja ruikutusta ei esiintynyt lainkaan. :thumbsup1:

Täytyy myöntää, ettei ole ainakaan ottanut tavaksi mitään "kuolevia joutsenia"

Ja loppuun vielä Rafan kommentit Torresin peluutuksesta:

I am not stupid. I know if a player is playing well and is fit, and I don't have a player better than him or at the same level, then I must use that player.

Mutta ei kumminkaan mennyt vahingossakaan lupaamaan "varmaa paikkaa" avauksessa Wigan-ottelua varten. :D

Aika tasaisestihan tuo Rafa on noita muitakin hyökkääjiä peluuttanut. Ainakin itse hieman ihmettelen Torresin "vähäisiä" peliminuutteja. Kaverissa olisi selkeästi aineksia suuremmaksi maalinsylkijäksi.

Kannattaa jokaisen tsekata uusin Urheilulehti, siinä ihan ok juttu Torresista.

Juttu sisälsi pienimuotoista nuolentaa Torresin suuntaan, mikä oli täysin odotettavissa, koska UL odotti Torresista kauden floppia. Vähän sama tilanne kuin ManUlla, että haukutaan kuplaksi ja sen jälkeen kehutaan "maagiseksi"...

UL:lle noin lyhyt kommentti, että koittaisi joskus pitää kantojaan, eikä aina ruveta hyvittelemään surkeita veikkauksiaan. Toki tilastot ovat jotain, mitä ei voi kiistää. :thumbsup1:

Todella hyvin Fernando Torres on pelannut, itselleni ennen kautta oli hieman kysymysmerrkinä, miten sopeutuu. Maaleja on tullut ehkä jopa yllättävänkin paljon, mutta ihan hyvä näin. Odotan Torresin olevan Espanjan ykköshyökkääjä kesän EM-kisoissa. Ja eikös muuten Torres Espanjassa ainakin yhdellä kaudella ylittänyt 20 maalin rajan? Itse muistelisin näin.

Todella hyvin Fernando Torres on pelannut, itselleni ennen kautta oli hieman kysymysmerrkinä, miten sopeutuu. Maaleja on tullut ehkä jopa yllättävänkin paljon, mutta ihan hyvä näin. Odotan Torresin olevan Espanjan ykköshyökkääjä kesän EM-kisoissa. Ja eikös muuten Torres Espanjassa ainakin yhdellä kaudella ylittänyt 20 maalin rajan? Itse muistelisin näin.

Ainakaan Wikipedian mukaan ei Torres Espanjassa ylittänyt 20 maalin rajaa, muualta en jaksanut etsiä.

Torres