Jump to content
Sign in to follow this  
patokerlon

Jarkko Nieminen

Recommended Posts

Täysin keskitason säheltäjä, jolla kaikenlisäks surkea henkinen kantti. Lähinnä saa palstatilaa ja huomiota sentakia et Suomen tennistaso on surkea. Syöttövoimakin on todella vaatimatonta tasoa.

Onneks UL:ssä povattiin et muuan Henri Laaksonen on todella lahjakas ja pojan asenne on "ATP-ykköseks,muu ei kelpaa". Myös joku Heliövaara ja muutama muu lupaava junnu on tulossa.

Tänhetkisistä pelaajista myös WTA-kiertueella oleva Emma Laine on aika vaisu ollu siihen mitä odotettiin. Juho Paukku rämpii Challenger-tasoa heikommissa turnauksissa, vaikka odotettiin paljon siitäkin.

Täysin keskitason säheltäjä, jolla kaikenlisäks surkea henkinen kantti. Lähinnä saa palstatilaa ja huomiota sentakia et Suomen tennistaso on surkea. Syöttövoimakin on todella vaatimatonta tasoa.

Aika rankkaa tekstiä. Jarkko on kuitenkin ATP-listalla tällä hetkellä 26. Suomen tennistaso on kokonaisuudessaan heikko, totta. Kehitettävää toki löytyy rutkasti maailman kärkeen asti jos halutaan.

Ei kuitenkaan ihan keskitason säheltäjä, vaan 26. parhain.

Jarkko on ollut lähellä voittaa mm. Nadalin. Jarkko häviää lähes aina ATP-listalla korkeammalla olevaan, mutta useimmiten myös voittaa heikommat.

Aika rankkaa tekstiä. Jarkko on kuitenkin ATP-listalla tällä hetkellä 26. Suomen tennistaso on kokonaisuudessaan heikko, totta. Kehitettävää toki löytyy rutkasti maailman kärkeen asti jos halutaan.

Ei kuitenkaan ihan keskitason säheltäjä, vaan 26. parhain.

Jarkko on ollut lähellä voittaa mm. Nadalin. Jarkko häviää lähes aina ATP-listalla korkeammalla olevaan, mutta useimmiten myös voittaa heikommat.

Yleensä sil pettää kyl pää jos jotain Nadalia vastaan sattuu vähänkin pärjäämään. Jarkolla ei myöskään ole mitään erityisen vahvaa aluetta pelissään.

Yleensä sil pettää kyl pää jos jotain Nadalia vastaan sattuu vähänkin pärjäämään. Jarkolla ei myöskään ole mitään erityisen vahvaa aluetta pelissään.

Helppoja virheitä alkaa tulla jos on johdolla ottelussa. Jarkko taitaa olla parhaimmillaan paineen alla. Voimaa pitäis olla lisää, mutta Jarkon ase on tasapainoisuus.

Kyllä Jarkko on hyvä tennispelaaja jos vertaa esim koko skandinaviaa ja eurooppaa, mutta kyllä hänen henkinen kantti on aika heikko. Usein tulee hieno voitto jotain ATP-listan top10:ssä olevaa vastaan ja seuraavassa pelissä tulee turpaan joltain heikommalta pelaajalta. Suoritusten ero hyvän ja huonon päivän välillä on aivan älytön.

Pidän Jarkkoa aika neitinä.

Minä taas pidän sinua melko yksinkertaisen. Vaan eipä senkään sanomisella taida mitään keskustelua saada aikaiseksi, joten taidanpa jättää sanomatta.

Niin. Jarkko on sijalla 26. Mä olisin helvetin tyytyväinen, jos olisin missään urhelulajissa kolmenkymmenen maailman parhaan joukossa, ja saisi kyllä muutkin suomalaiset olla. Tosin on totta, että suoritukset heilahtelevat aivan liikaa.

Oikeaan armeijaan Jarkko!

Suomen tän hetken paras pelaaja niin ei se kovin paska voi olla, vaikka tulokset tosiaan ailahtelee. Olen tosin itsekin sitä mieltä ettei hän ole kaksinen pelaaja, ei ole tainnut koskaan voittaa mitään todella suurta?

*Wikipedia*

Njoo. Viisi kertaa ATP-turnauksen finaalissa joista vain yksi voitettu (Auckland)...Onhan sekin jotain.

Hienoaha se on et onnistu ekana voittamaan ATP-turnauksen ja päässy finaaleihin. Toivottavasti nää uudet lupaukset on vaan astetta kovempisa. Jarkko avas tavallaan "umpisolmun suomalaisen tenniksen päästä" ku pääs finaaleihin ATP-tasolla.

Täälä taas avautuu joku urheilun kaikkitietävä. jos olisit edes tuhannesosan Jarkon tasosta voisit neiditellä häntä, mutta etpä taida olla.

Tennis on yksi maailman eniten harrastettuja lajeja. Joten olla 30:n sakissa tenniksessä on aika paljon kovempi saavutus kun voittaa MM-kultaa rallissa tai voittaa olympiakultaa hiihdossa tai jääkiekossa. Jos käytetään tätä mittaria niin suomen top 10 urheilijoiden joukossa on Jarkko Nieminen ja mm. golfari Mikko Ilonen. Ei Teemu Selänne ja Virpi Kuitunen.

Onneks UL:ssä povattiin et muuan Henri Laaksonen on todella lahjakas ja pojan asenne on "ATP-ykköseks,muu ei kelpaa". Myös joku Heliövaara ja muutama muu lupaava junnu on tulossa.

patokerlon, rengasta oikea vaihtoehto. (kyllä, näyttöösi)

1) Olen jompi kumpi boldatuista, enkä saa tennisliiton harjoittelu-, ja valmennusapurahaa koska ne menevät jarkolle

2) Seurustelin aikoinaan Anu Niemisen kanssa, kunnes hän tapasi Jarkon

3) Olen nousiaisista, vihaan maskulaisia

4) Tapan aikaani provoilemalla foorumilla. Olen 13-vuotias ja minulla on kaunis angsti päällä.

patokerlon, rengasta oikea vaihtoehto. (kyllä, näyttöösi)

1) Olen jompi kumpi boldatuista, enkä saa tennisliiton harjoittelu-, ja valmennusapurahaa koska ne menevät jarkolle

2) Seurustelin aikoinaan Anu Niemisen kanssa, kunnes hän tapasi Jarkon

3) Olen nousiaisista, vihaan maskulaisia

4) Tapan aikaani provoilemalla foorumilla. Olen 13-vuotias ja minulla on kaunis angsti päällä.

Loistavaa settiä,ei voi muuta sanoa :icon_lol:

Tämä kuuluu offtopicceihin,mutta tuo 4. vaihtoehto kuvastaa kaiffaria eniten..

Täällähän puhutaan Jarkko Niemisestä? Löysin koko ketjusta 2-4 viestiä jotka liittyvät aiheeseen.

Itse löysin ennen viestiäsi 10 viestiä jotka jollain tavalla liittyivät aiheeseen. -Mode-

Jarkko Nieminen on pitkään ollut toisilla forumeilla (joissa on enemmän tennikseen vihkiytyneitä ehkäpä) suosikkikinastelunaiheeni.

Koska: ehkä en topicin avaajan tavoin ihan noin suorasanaisesti Jakkea tylyttäisi, mutta paljosta olen samaa mieltä.

Ok, on Jarkko saavuttanut paljon ja ok, on hän tällä hetkellä Suomen ylivoimaisin ja pohjoismaisessakin mittapuussa paras pelaaja, mutta ei se silti ole sama asia kuin huippupelaaja.

Minä nimittäin uskon, että Jarkolla on takana loistava tulevaisuus. Hänen pelistään erottuu monta piirrettä, jotka huipputasosta puhuttaessa tekevät hänet "vain" keskinkertaiseksi pelaajaksi, joka tulee aina roikkumaan top-10:n ulkopuolella. Jarkon hypetykselle on ainoa syy siinä, ettei meillä ole juurikaan tenniskulttuuria ja hän on ollut ensimmäinen pelaaja, joka edes jollain tapaa pärjää ATP-kiertueella. Toki kilpailu on kovaa, mutta nousee sinne myös muualta pienistä maista hyviä pelaajia (montako sveitsiläistä huippua osaat nimetä ennen Federeriä tai serbialaista ennen Djokovicia tai kyproslaista ennen Baghdatisia?). Noilla kaikilla on pelissään aseita, joita Niemisellä ei ole. Joko kova syöttö (myös painavampi kakkonen), terävä kämmen...

Jarkon parasta aluetta on ajoittainen kova rysty, mutta yleensä senkin hän lyö ristiin, jolloin vastustaja pääsee peliin mukaan.

Minulla ei ole mitään Jarkkoa vastaan ja aina toivon hänelle parasta menestystä. Realistisena pitämäni ennustus vain on, ettei hän ikinä tule esim. voittamaan mitään suurta turnausta (siis ei Grand Slamia eikä edes ns. "Super 9"-tason turnausta), eikä hän tule nousemaan kympin sakkiin rankilla.

Täällähän tuntuu olevan paikalla melkoisia tenniksen asiantuntijoita. Olen jo pitkään miettinyt, mikä Jarkossa ärsyttää penkkiurheilukansaa? Jos olet yhdessä harrastetuimmista lajeista 30:n parhaan joukossa, se ei todellakaan ole huono suoritus. Olihan meillä aiemmin Paloheimo ja Rahunen, joita arvostettiin, ja jotka eivät nouseet näin korkealle - mitä vielä Jarkon kanssa? Enemmän kuppia ja sekoilua? Sitäkö seiskakansa odottaa?

Yrittäkää saada realiteetit kuntoon; Jarkosta ei koskaan tule top-10 pelaajaa ja sillä siisti. Se nousu olisi tullut jo, jos niin olisi tarkoitettu. Eikö se ole kaikkien suomalaisten etu, että huipputenniksessä on edes yksi suomalainen mukana?

Kyllähän Jarkko on voittanut pelinsä juuri henkisellä kantillaa ja kovalla fysiikallaan. Jos häviää Federerille, ei kyse ole henkisen kantin murentumisesta. Oletkos palauttanut Jarkon syöttöjä? Kyllä se pallo lähtee n.210 km/h, mutta pelissä on tärkeämpää keskittyä varmuuteen ja tarkkuuteen. Jos sinulla on jotain henkilökohtaista Jarkkoa vastaan, voin kertoa terveiset!

Koskis ja Tasapaino: tenniksessä pelipäivien välinen tasonheilahtelu on normaalia. Laji on äärimmäisen herkkä, vireystila voi heitellä aasta ööhön. Esim. voitat 1. pelissä sijalla 7 olevan pelaajan, toisella kierroksella tulee vastaan ranking 89. Pelin taso-ero ei kuitenkaan ole tenniksen top 100:ssa kummoinen, melkein kuka tahansa voi voittaa kenet tahansa. Jarkon voittanut John Isner voitti muutamaa viikkoa ennen US Openia mm. Tommy Haasin ja Gael Monfilsin. Lisäksi pienet jutut ratkaisevat, tämän hetken top 3-pelaajien rutiini on huomattavasti kovempi kuin muilla - peli ei ailahtele. Vaikka olisit loistanut edellisessä pelissä, voi pelin taso romahtaa täysin seuraavaan peliin. Ja kukaan ei sano mitään tähän väliin Federeristä, mies on maailman ylivoimaisin urheilija, jota ei tällä hetkellä voi vertailla...

Toffemies: tiedätkö, mikä merkitys krossiin lyömisellä on? Jos lyöt linjaan (suoraan), lyönti pysyy käytännössä koko ajan rajojen sisäpuolella, pallon lentorata on pidempi, lisäksi verkko on korkeammalla reunoilta. Jos lyöt krossiin, pallot kiertävät yleensä sivurajan ulkopuolelle, jolloin vastustaja joutuu liikkumaan enemmän. Esimerkiksi espanjalaiset massapelurit käyttävät juuri tätä taktiikkaa. Parhaimmillaan mm. Juan Carlos Ferreron lyönnit kiertävät useita metrejä sivurajan ulkopuolelle, puhutaanko silloin vastustajan päästämisestä peliin mukaan?

Kysykää Nick Bollettieriltä, kenellä on maailman paras kahden käden rysty. Vastaus: Jarkko Niemisellä! Se ei ole huonosti se..

Toffemies: tiedätkö, mikä merkitys krossiin lyömisellä on? Jos lyöt linjaan (suoraan), lyönti pysyy käytännössä koko ajan rajojen sisäpuolella, pallon lentorata on pidempi, lisäksi verkko on korkeammalla reunoilta. Jos lyöt krossiin, pallot kiertävät yleensä sivurajan ulkopuolelle, jolloin vastustaja joutuu liikkumaan enemmän. Esimerkiksi espanjalaiset massapelurit käyttävät juuri tätä taktiikkaa. Parhaimmillaan mm. Juan Carlos Ferreron lyönnit kiertävät useita metrejä sivurajan ulkopuolelle, puhutaanko silloin vastustajan päästämisestä peliin mukaan?

Itse monta vuotta eri mailapelejä pelanneena voin kyllä sanoa että tiedän. Tiedän myös, että lajista riippumatta pallo on aina helpompi lyödä krossina ja siksi esim. tenniksessä vastustajat näyttävätkin monesti olevan ihan pihalla kun kaveri tinttaakin pallon suoraan linjaan. Ihan sama, onko Jarkolla maailman paras rysty (krossina) jos porukka osaa jatkuvasti odottaa lyöntien tulevan pääasiassa ristiin (myös kämmenpuolelta). Ja massaspesialistien kick-syöttöjä tai sisältä ulospäin kiertyviä kämmeniä nyt tässä ei tarvitse mainita. Heillä onkin todellinen taito saada tuollaisella (kämmen)krossilla selkeä etu. Mutta ei niitä nähdä juurikaan rystyltä heilläkään.

Finaaliin!

No niin, tulipas taas kova päänahka Jarkolle!

Nyt matka huomiseen finaaliin, jossa vastaan asettuu maaliman ykköspelaaja Roger Federer. Eli ei mikään heikkotasoinen turnaus.

Tässä sen huomaa, tenniksessä on kaikki niin pienestä kiinni. Viime kuukaudet Jarkko on ollut kuin yössä. Nyt hän on löytänyt jonkin pienen jutun ja yht'äkkiä hän on voittanut kovia pelaajia ja on finaalissa Federerin kanssa!

HUHHUH! Kyllä on Jarkko hurjassa vireessä. Paljon on häntä kritisoitu siitä, ettei ole pystynyt voittamaan korkean ATP-sijoituksen omaavia pelaajia. Nyt hän on voittanut yhden TOP10-pelaajan ja kaksi TOP20-pelaajaa.

Nieminen on jo nyt yltänyt uransa ylivoimaisesti parhaaseen saavutukseen. Toki, voitto huomenna kruunaisi mahtavan turnauksen, mutta kun vastassa on Roger Federer, olisi upeaa jos Jarkko pystyisi riistäämään häneltä edes yhden erän. Oikeastaan jo se olisi todella hyvä asia, että Jarkko pystyisi panemaan Federerille ajoittain kampoihin ja murtamaan kenties sveitsiläisen syötön pari kertaa.

Federeriähän ei osaa kukaan muu voittaa kuin Rafael Nadal massalla pelattaessa. Toki, joskus Federerillekin tulee tilastotappioita. Toivottavasti sellainen tulee huomenna.

Tämä on upea suoritus joka tapauksessa Jakelta ja olen varpaatkin ristissä huomenna hänen puolellaan! Hienoja skalppeja on tullut vino läjä, eikä se Federatorkaan ihan nappipelillä ole ottamattomissa.

Tämä on toki mannaa muuten paskasti menneelle kesälle ja syksylle, eikä se silti saa minua muuttamaan mielipidettä hänen tasostaan yleisesti. Toki, jos tällaisia suorituksia tulisi muutama lisää muutamassa isossa kisassa, nousisi ranki nopeasti lähelle kympin korvia.

Tsemppiä Jarkko!

Tappiohan siinä sitten tuli, mutta kuitenkin erittäin hieno suoritus Niemiseltä! Lopussa ei sitten kantti enää kestänyt ja Jarkko alkoi räiskimään vähän turhankin agressiivisesti, ja Federer vei pokaalin.. Ei suinkaan huono esitys, toivottavasti tätä o tulossa paljonkin :thumbsup1:

Armeijaan..

Tulihan tämäkin hetki. En tiedä miten huippu-urheilijat armeijan suorittavat. Esim. pääseekö sieltä välillä turnauksiin? :icn_lol: No, toivottavasti tämän vuoksi ei lähde ura laskusuuntaan. Eiköhän siellä ainakin kunto pysy kohdillaan ja varmaan tennistäkin pystyy treenaamaan.