Hyppää sisältöön

Kuva
- - - - -

Kotimaan sarjat

• Kirjaudu vastataksesi
399 vastausta aiheeseen

#1 Sir Edwin Gray

Sir Edwin Gray

Junior Member

• Members
  • 938 Viestit

Lähetetty 10.09.2007 - 12:21

Kai me tälläinenkin säie tarvitaan?

Ja hetimiten rynnitään Kolmosdivariin, heh!

p.s. Mites stadin ainoa oikea derby (Hifk-Kiffen, niille jotka ei tiedä).

Juu, HIFK:lla oli lauantaina 100-vuotismatsi, III-divaria Kiffeniä vastaan. Hulppeinta koko jutussa oli HIFK:n "ultrat", Stadin Kingit, jotka jaksoivat laulaa läpi matsin. Mukana näytti olevan myös mannermaista meininkiä, soihdut ja bannerit yms. Aika hyvin tälle sarjatasolle, eh?

HIFK koittaa kovasti rynniä nousuun, panostus pelureihin on ollut aikamoista. Ja aika suvereenia on meno ollutkin, varmistivat lohkovoiton tässä matsissa (4-0). Saas nähdä mitä nousukarsinnat tuovat tullessaan...

Käyköhän porukat katsastamassa kotimaista futista livenä? Tietty Veikkausliiga on se joka houkuttelee (jos houkuttelee)?

#2 jone

jone

Junior Member

• Members
  • 1 171 Viestit

Lähetetty 10.09.2007 - 12:53

http://sk.filterking...it/5v/5v-26.jpg

Tulikohan läpi, tälläista menoa. KAIKKI veikkausliigajengit voi ottaa oppia !

#3 hyeenamies

hyeenamies

Junior Member

• Members
  • 1 885 Viestit
  • LocationKoe-eläin-puisto

Lähetetty 10.09.2007 - 13:22

Aye Tottakai käy jengi katsomas myös kotimaista...(hyvää ja ravitsevaa).. minäkin olin vanhemman poikani kanssa väijymäs rilveksen tän hetkisen tason viime lauantaina. Juotiin pillimehut ja syötiin slerpukat sekä tietty osalistuttiin tulosveikkaus arvontaa.Minulla meni oikein mut toisaalta poikani veikkaus onnistuessaan olisi ollut ehkä katsojaystävällisempää.( 10- 8 vieraille ,hahah) ottelua kun oli kulunut abouts 2/3 niin 4,5 vuotiaan vesselin mielenkiinto loppui ja lähdimme kotiin.Harmi sikäli kun peli päättyi 2-1 ja kaikki maalit tehtiin 60 minuutin jälkeen.. tosta jonen linkittämästä kuvasta tuli mieleen riihimäen katsojat....eiku!!!!

#4 Sir Edwin Gray

Sir Edwin Gray

Junior Member

• Members
  • 938 Viestit

Lähetetty 10.09.2007 - 14:00

Toihan on asiaa, Teke, nuorna vitsa jne... Posted ImagePosted Image

Itsekin on koittanut kuljettaa jälkikasvua matseissa, mutta nyt teini-iässä ne ryökäleet eivät enää niin helposti lähde mukaan.

Taitaa olla jo ensi lauantaina Riksussa ohjelmassa RIlves vs HIFK, soihdut varmaan tapetilla silloinkin - ja laulu myös, veikkaisin. Matsi lienee merkitään Riksun ELK-jaoston kalenteriin, heh?

Veikkausliigankin matseja on silloin tällöin ohjelmassa, lähinnä FC Lahden vieraillessa pääkaupunkiseudulla. Ja Hongalle on annettava :thumbsup1: viihdyttävästä futiksesta, muutamaan otteeseen sitä on pyörähtänyt ihmettelemässä Espoossa. Mökillä loma-aikaan puolestaan pällistellään Lappeenrannan futistarjontaa...

PS. Unohdin mainita ... Jone, siisti kuva! Just noin!

#5 hyeenamies

hyeenamies

Junior Member

• Members
  • 1 885 Viestit
  • LocationKoe-eläin-puisto

Lähetetty 10.09.2007 - 16:10

Itse asiassa en ole aploodien arvoisesti peleissä käynyt .Olen pahoillani jos ja kun kirjoituksestani sellaisen kuvan sai. Ennenvanhaan riihimäen ELKki osasto istui hyvinkin usein katsomassa pelejä mut se on kyll jäänyt noiden poikien syntymien jälkeen.On joskus ollut silloisen RIPSin kausarit ja pelipaidat , ja herra Viljasen kanssa oltiin aina valmiita hyppäämään kentälle jos vain kutsu olisi käynyt ,hahahahah. Joo , vanhempaa poikaa oon aina silloin tällöin käynyt "käännyttämässä" stadiumin katveessa , tosin hänkin ilmoitti "ettei ikinä ala pelaamaan futista" kun näki mun jalan oulun keikan jälkeen(toivottavasti ei tullut traumoja!!!)

#6 Lasse Tikka

Lasse Tikka

Master of Reality

• Members
  • 4 565 Viestit

Lähetetty 10.09.2007 - 17:53

Hyvä säie! Ai kotimaista vai? No tietty! Pelkästään tältä kaudelta kotimatseja: Suomi, Honka, Klubi, EsPa, ja tietysti oma jengi Tikka! Ja ylihuomiseksi on jo liput Puola-matsiin. Ja sitten vielä kaikki pojan junnumatsit, leirit ja turnaukset. Parissa matsissa dumarina ja yhdessä turnauksessä mr. Boing (siis temppuradan hoitaja - olisiko annettu luonnerooli?)! Mä olin joskus aikoinaan että se oon mä kun omistan tän lajin ja vaan lainaan sitä muille hyvään ja kunnioittavaan käyttöön aina kun en nöyryytä muita - (lue: Jone) - mutta menisikös se sittenkin toisiappäin? Niin että nykyään laji omistaa mut ja toi nöyryyttäminenkin menee toisinpäin? IHANAA!

#7 jone

jone

Junior Member

• Members
  • 1 171 Viestit

Lähetetty 10.09.2007 - 18:59

aina kun en nöyryytä muita - (lue: Jone)

SÄ ET ole nöyyyyryyyyttäny KOSKAA MUA missää !

Muistin virkistämiseksi kolme edellistä kohtaamista:
- frisbeegolf, minä 56 ja Lasse 97 !
- sulkapallo 15-0, 15-0
- kesämieskisa, mulle POKAALI ja kolme lajivoittoa, sulle
yksi lajivoitto (neppiskisa) ja 4. sija !

Taas MÄ nöyryytän SUA !

Ja sitäpaitsi SÄ tykkäät leffoista, joissa EI tapahdu MITÄÄN !

Ja miten niin tämä ei liity kotimaiseen futikseen ?

#8 Lasse Tikka

Lasse Tikka

Master of Reality

• Members
  • 4 565 Viestit

Lähetetty 10.09.2007 - 20:20

Meillähän on sellanen kreikkalaisroomalainen työnjako että Jone omistaa net lajit joissa on mailat tanassa kuten: bing, sulkis, bong, frisbee, kaukis, tikanheitto, sähly, biljardi ja KESÄMIES (älkää kysykö). Mä taas nöyryytän Jonea kaikissa niissä pallopeleissä joissa EI ole mailaa niinkun kotimaan käytännön jalis (liittyy liittyy kotimaiseen futikseen siis), neppis ja koripallon vapaaheittotaituruus alakautta kyykystä heittäen. Oltiinhan me samaa mieltä siitä että toi jälkimmäinen ratkaisee yhteistuloksen?

#9 pnefanclubfinland

pnefanclubfinland

Junior Member

• Members
  • 1 057 Viestit

Lähetetty 10.09.2007 - 23:02

Tervakosken Pato, perustettu 1902

SÄ ET ole nöyyyyryyyyttäny KOSKAA MUA missää !

Muistin virkistämiseksi kolme edellistä kohtaamista:
- frisbeegolf, minä 56 ja Lasse 97 !

Oho, hetken aikaa luulin että Lassehan ton frisbeegolfin voitti - murskaluvuin!!!!!! :mrgreen:

---
Mutta itse asiaan. Kotimaisessa futiksessa mulla on ykkönen tietenkin Tervakosken Pato, jonka matseja käyn Tervassa kuuluttamassa. Kauden kliimaksi koettiin tänä vuonna jo kesäkuussa, kun FC Inter oli vieraana Cupin 5. kierroksella. Interillä oli tuolloin todella tukkoinen jakso menossa Veikkausliigassa, ja kovin aneemisia olivat Padon punamustiakin vastaan, vaikka pelasivat kuta kuinkin parhaalla miehistöllään. Jo lähes 60 minuuttia oli pelattu, Bantamoi tuli 30 metriin vastaan... purku epäonnistui ja meni suoraan patolaiselle, joka nosti ykkösellä lähes puolesta kentästä.... tyhjään maaliin 1-0 meidän kolmosdivarijoukkueellemme. Ekstaasi!!!! Yleisö rajähti... ennenkokemattomalla raivolla!!! :boxing: Meikäläinen meni lähes shokkiin, mutta tärisevin käsin sain kuin sainkin sen tehtyä: Hurriganesin Get On soimaan... KOVAA! :boxing:

Viisi minuuttia myöhemmin Inter johti jo 1-2 ja ottelu päättyi lopulta 1-5. :redface:

Sarjassakin (Kolmonen, Tampereen piiri) Pato oli hetken nosteessa ja jopa kärjessä noihin aikoihin: tarkkaan ottaen kahdeksan ottelun jälkeen, kun Pato haki 3 pistettä Forssasta FJK:lta Jarno (Jannen veli) Hyökyvaaran upealla vaparimaalilla. Seuraavista kuudesta matsista heruikin sitten vain kaksi pistettä ja nyt syyskierroksella joukkueen otteet tuntuvat menneen aika hontsäksi.

Tampereen piirin Kolmonen on muuten tällä kaudella killerisarja: 14 joukkuetta eli 26 matsia, mikä tarkoitti sitä että heinäkuun perinteistä 3-4 viikon pelitaukoa ei ollut ollenkaan. Sarjasta putoaa neljä suoraan ja vielä viidenneksi viimeinenkin karsii - tylyä kerrassaan. Ks. http://www.tampere.p...fi/kilp/A3D.htm

Harmittavan monta kuulutusta (Pato) mulla on vain tänä vuonna jäänyt väliin muiden menojen takia (mm. siksi että pelejä on tällä kaudella ollut niin paljon viikolla). Mutta kesäisen futisnälän nuo kotipaikkakunnan häppeningit ovat joka tapauksessa täyttäneet aika lailla. Veikkausliiga-matseja olen nähnyt tällä kaudella vain kaksi ja suomalaisten seurojen Euro Cup -ottelut ovat jääneet kokonaan väliin. Stadionilla olin kannustamassa Suomea Belgiaa vastaan, ja keskiviikon Puola-matsiin olen menossa.

#10 Lasse Tikka

Lasse Tikka

Master of Reality

• Members
  • 4 565 Viestit

Lähetetty 11.09.2007 - 15:45

Pakko pyytämättä kertoa mutta Tervalammen Pallo-Hiisi oli aikanaan 60-luvulla kova jengi. Pelasi sillosta maakuntasarjaa eli nykystä kakkosta ja oman kylän pojilla oman kylän kentällä. Kylän asukasmäärä ehkä 300 sillon ja joka ikisellä mökin mummollakin oranssi verkkari. Rautiaisen Pena valmensi ja sillä oli mukana aina sen pikkupoika joka touhusi pallon kanssa jotain. Se oli varmaan pienempi kun se pallo mitä yritti potkia. Siitä tuli sitten myöhemmin ihan hyväkin pelaaja. Me pojat pelattiin junnareissa. Alta kymmenvuotisina isolla kentällä ja isolla pallolla. Sattu niin perhanasti kun yritti pukata, etenkin sateella kun pallo paino enemmän kun miesten kuula. Sitten oma huippu-ura: Tervalammen kyläjengi kunnansarjassa, NuPS, osuuskauppa Auran puulaakijoukkue (kärkenä nuori tuulennopea maalinsylkijä Jone!), Tapiolan Otso tai sitten Kilo IF en muista kumpi sekä Espoon Tikka. Huippujengejä jokanen parasta mahdollista A-ryhmää. Seuraavaksi ehkä joku viiskymppisten jengi jossa voi rähjätä tuomareille. Se Terviksen kyläjengi hei: Vihdissä pelattiin joka kesä kunnansarjaa joka oli hiukan jalostettu muoto kylätappeluista. Kerran noin 15-kesäsenä jouduin juoksemaan vastustajan isoa pakkia metsään karkuun kun olin innostunut aina pysähtyyn ja sitten harhautteleen sen uudestaan ja nauranut päälle. Ja kerran tuomari tuli taksilla ja pisti kosanderin toisen tolpan juureen ja sitten kaikki vihellykset meni siihen maaliin päin. Lopussa oli niin päissään että pillistä kuului tarmokas vihellys aina kun se hengitti ulospäin. Sitä kukaan sitte kuunnellukkaan, pelattiin vaan.

#11 Lasse Tikka

Lasse Tikka

Master of Reality

• Members
  • 4 565 Viestit

Lähetetty 13.09.2007 - 07:11

Tämmönen eilisen oikeen hyvän Puola-matsin ja lentisjengin vieläkin hienomman esitysten jäljiltä että mallia muista huippulajeista ja KOVAA REENIÄ!!! Se reeni kuitenkin ratkaisee kaiken. Katoin äsken aamuteeveestä kun siellä oli Kuuselan Mara ja lentisliiton mies haastateltavina ja ihan liian vähälle pointille jäi Kuuselan kommentti suomalaisten kantista että kun ollaan riittävän hyviä niin kyllä pääkin kestää. Lentiskaverit ovat reenanneet omien sanojensa mukaan niin paljon että heillä itsellään on varmuus siitä ettei kukaan ole voinut enempää reenata. Eli ne on reenannu hyvin ja myös tietävät reenanneensa hyvin, siinä se. Ja varmasti kaverit eivät ole perustekniikaltaan aivan yhtä hyviä kun perinteisten lentismaiden huiput. Niiden jotka luontojaan ovat ketterämpiä ja liikunnallisempia (vrt. futiksessa kaikki etelämaalaiset). Toinen esimerkki: jo Bluesin A-junnut reenaavat 12 kertaa viikossa plus pelit päälle eikä ole ainoa junnujengi, miesten reenaamisesta jo puhumattakaan. Kuinka moni suomalainen mies-, poika- tai tyttöjengi pääsee edes lähellekään kun lätkän A-junnut. Olkoonkin että kysymys on marginaalilajissa mutta jotain siellä tehdään oikein, jotain josta voitaisiin kyräilemättä ottaa oppia. Eikä pelkästään määrä vaan ehkä siellä on myös laatu mietitty hyvin. Kolmas esimerkki: EsPan junnarit reenasi pari päivää sitten ja kentän ympärillä olevalla juoksuradalla taitoluistelijatytöt pitivät omia reenejään. Katselin sivusilmällä ja sillä kokemuksella mikä mulla on junnujengeistä niin väitän että tytöt harjoitteli melkoisen kovalla tempolla ja kovaa... Aina sanotaan ettei ole junnuvalmentajia ja sehän on aivan totta. Mutta kuitenkin: kyllä niitä hyviä, osaavia ja asenteeltaan riittävän ammattimaisia valkkuja olisi löydettävissä edes vaikkapa Veikkausliigan jengien junnareihin jos tahtotila olisi riittävän vahva? Vain reenaamalla se taso nousee. Ja Suomen eilinen peli OLI Suomelta realistisesti odotettavissa olevaan tasoon nähden erittäin hyvä!

#12 jone

jone

Junior Member

• Members
  • 1 171 Viestit

Lähetetty 13.09.2007 - 08:02

harjoittelusta Nyt pitää muistaa, että A-junnut on juuri siinä vaiheessa, missä pitääkin treenata eniten/kovimmalla mahdollisella intensiteetillä. Kaverin muksu pelaa bluesin C junnuissa ja aamutreenithän on esim. lenkki tms. Taitoluistelijat tähtää 3-4min suoritukseen, joten harjoittelu on täysin erilaista, kuin esim. futiksessa, joka tähtää aivan erikestoiseen suoritukseen. Atte Penttinenhän oli juuri tv:ssä kertomassa myös yu:n harjoittelussa ja esim. Kreikan ja GB:n 200m/400m juoksijat harjoittelivat leirillä siten, että juoksivat 250m-300m täydellä teholla 5x päivässä 30min palautuksella, siis leirillä oli tehokasta harjoitteluaikaa n. pari minuuttia/päivä. Näissä harjoittelussa pitää aina muistaa laji ja sitä kautta se, mihin harjoittelulla tähdätään. Taitoluistelussahan "häntä" ryhmän sisällä on paljon pienempi, kuin massalajeissa (futis). Hännäksi siis kutsutaan sitä ryhmän parhaan/huonoimman välistä eroa. Tämä helpottaa harjoittelua aivan älyttömästi. Myös futiksessa pyritään/suositellaan tasoryhmien tekoa, siis joukkueen sisällä. Kaikki siis harjoittelee samaanaikaan, mutta omantasoisten kavereiden kanssa. Tämä on kaunis ajatus, mutta jos ajattelette 35 pientä poikaa ja 2-3 valmentajaa, niin voitte kuvitella, että käytäntö ei aina kohtaa näitä kauniita ajatuksia. Pingiksessä kävin valmentajan tutkinnot B lajiosaan asti ja nyt futiksessa olen käynyt vasta muutamia kursseja. Pingiksestä mukava esim. Ruotsi, joka on maailman 3 parhaan pingismaan joukossa vs. Suomi, joka on huono :-) Suomessa 13-15v tehoryhmä harjoitteli määrällisesti enemmän, kuin Ruotsin vastaava ! Ruotsissa siinä iässä suositeltiin ainoastaan 4x/vko lajiharjoittelua. Miksikö ? Sen takia, että määrää voidaan tasaisesti nostaa kokoajan aina 18-19v asti. Suomessa tuon ikäiset harjoitteli (ainakin vielä 7-8v sitten) jo 6-7x/vko ja määriä ei voitu enään nostaa luonnollisen kehityksen mukana. No joo, tämä tästä..... Lisäystä, kun selvittelin: HJK:n (futis) B junnut treenaa matsikaudella 5x/vko + peli. Bluesin (lätkä) C junnut treenaa matsikaudella 5x/vko + peli. Eli nämä ainakin meni tasan. Lassen mainitsema määrä on varmasti pelikauden ulkopuolella ja sisältää henkilökohtaisen harjoituksen. Myös harjoittelukulttuuri on erilainen, jotenkin kiekossa on junnujen (siis pienempien junnujen) treenauttaminen kovaa on jotenkin hyväksyttävämpää, kuin futiksessa. Eikä myöskään kulukorvauksien jakaantuminen helpota futispuolen toimintaa eli kiekossa pojat alkavat saada jo C tai B junnuissa korvauksia (riippuen pojasta + seurasta), kun taas futiksessa ainakin jotkut A junnut vielä treenasivat täysin ilman korvauksia. Valmentajissa myös suuria eroja: Kiekossa oli yhdessä menestyvässä joukkueessa jopa 5 ammattivalmentajaa ! Päävälmentaja (kokopäiväinen), 2 apuvalmentajaa (osa-aikaisia, tienasivat n. 500,-/kk, mv valmentaja osa-aikainen en tiedä paljon sai + seuran fysio käytössä ! Vastaavassa futisjengissä löytyi päävalmentaja (osa-aikainen 460,- /kk), 1 apuvalmentaja ja mv valmentaja n. kerran viikossa! Ainakin jotkun saivat kilsat + päivärahat päälle. Nämä faktoja (summat eivät esim. jengeiltä) !

#13 Lasse Tikka

Lasse Tikka

Master of Reality

• Members
  • 4 565 Viestit

Lähetetty 13.09.2007 - 16:11

Joos nää lajien erot on tosi isot. Muistan esim. kun meidän Laurakin reenasi tosissaan pikajuoksua ja pituushyppäystä 14-vuotiaaksi niin se suurin piirtein asui Otaniemessä. Se oli saattanut olla siellä neljä tuntia ja kun mä kysyin että mitäs teitte niin ehkä 10 vetoa olivat vetäneet ja lopun aikaa oli mennyt siihen että lihakset palautuu täydellisesti. Mutta olisikos hei tää varsinainen pointti tässä: fudis on just kun lätkä taidon, voiman, nopeuden ja kestävyyden yhdistelyä. Voitaisiinko sitä oppia ottaa esim. sieltä siinä kuinka sitä temporeeniä voidaan tosissaan vetää jotta junnarit eivät olisi jo 18-kesäisinä niin älyttömän paljon jäljessä. Ja mitä muita kun lajiharjoitteita voitaisiin vetää koordinoidusti. Ja kuinka monta viikkoreeniä voidaan vetää ilman että ne menee tukkoon. Näitä poikia kun paapotaan ja pelätään että ne menee rikki jos vähän prässätään. Meinaan, tekniikan kanssa kyllä neppaillaan ja ollaan aivan älyttömän taitavia elbaileen halleissa kun tempo on alle sadan. Sitten kun tempoa nostetaan niin johan ollaan louhikossa niinkun Lassen frisbee. Tänä kesänäkin näitä suomalaisseurojen huippujunnujengejä on pyörinyt nöyryytettävinä erilaisissa junnariturnauksissa Euroopassa ja juttu on just ollut tossa: ei tempoa - eikä taitoa sitten kun tempo nousee. Just niinkun säkin tossa heitit: mun mielestä nää seurat jotka liputtavat olevansa fudiksen huippu-urheiluseuroja pitäisi olla niin tosissaan asialla että muuttaisivat sen harjottelukulttuurin: virittäisivät tehoryhmänsä per ikäluokka reenaamaan just niin ammattimaisen kunnolla kun esim. lätkässä junnareita reenautetaan ja riittävän usein ja riittävän kovalla tempolla. Ne siitä rikki mee. EIkä niin paljon maksa, tahdon asia sanon mä eikä mitään muuta. Wanhat valkut muuten kertoo että samoja harjoitteita ei enää junnareille voi tehdä kun joskus 80-luvulla, näiden nykyjunnareiden perusfysiikka ei vaan enää kestä sitä. Eli aika pitkä tie edessä, reenata että jaksaa sitte jatkossa reenata... Tää on niin pieni maa että oppia pitäis avoimesti hankkia sieltä missä asioita tehdään oikein ja intohimolla prkl. Niin se teki Raaka-Rolle aikanaan sillon kun oli dinosauruksia ja se Vireniä valmensi. Ja niin teki Nitti Nuuttila ja muut jotka vei lajejansa eteenpäin oikeen kunnolla. Tyhmää että joutuu ottamaan lätkän esimerkiksi mutta NET ON NIIN TOSISSAAN!!! PER-KE-LE VERTA JA SUOLENPÄTKIÄ IGGYN VIITOTTAMALLA TIELLÄ!!!!!

#14 jone

jone

Junior Member

• Members
  • 1 171 Viestit

Lähetetty 13.09.2007 - 18:32

virittäisivät tehoryhmänsä per ikäluokka reenaamaan just niin ammattimaisen kunnolla kun esim. lätkässä junnareita reenautetaan ja riittävän usein ja riittävän kovalla tempolla. Ne siitä rikki mee. EIkä niin paljon maksa, tahdon asia sanon mä eikä mitään muuta.

Klubihan on käynnistänyt tälläisen systeemin eli Erkka Lehtola vetää
kaikki -96 - -98 junnarit. Esim -97 ikäluokan 12 poikaa on valittu n. 200
pojan joukosta. Oltiin tutustumassa heidän toimintaansa pariviikkoa
takaperin ja ihan ok touhua. Lapset (vanhemmat) itse maksaa
melkein koko touhun. Muutamia ongelmia on, ensinnäkin tämä
on vastoin palloliiton (kaikki pelaa) sääntöjä ja toiseksi toi maksaa
aika paljon ja parhaimmat jätkät on melko mustia ja aika repaleisista/
köyhistä perheistä eli maahanmuuttajia. Tämän lisäksi Helsingissä
ainoastaan PK vetää -97 edustusjengiä.

Mun mielestä systeemi on hyvä ja kokeilemisen arvoinen. Toisilla
tavoilla on jo yritetty iät ja ajat ja tulokset on kaikkien nähtävillä.

#15 Lasse Tikka

Lasse Tikka

Master of Reality

• Members
  • 4 565 Viestit

Lähetetty 13.09.2007 - 22:01

Ai niin joo, olinkin tosta erkkaveen jutusta kuullut jotain. Sulta varmaan? Hyvä että tehdään toisinkin! ASENNETTA!!! Mun mielestä varainhankinnan pitää esim. Veikkausliigan seuroilla olla jo sillä tasolla että seurat voisi maksaa näitä, ei tarvitsisi köyhien kärvistellä. Perhana, aattele nyt Vihdin Pallon naispesisjengiäkin: ei senkään myyminen sponsoreille ja erilaisten jippojen suunnitteleminen niin vaikeeta ollu. Ja hei mimmipesistä: kuinka moni sponssi lähti mukaan huippu-urheilun tukemissabluunalla?

#16 jone

jone

Junior Member

• Members
  • 1 171 Viestit

Lähetetty 14.09.2007 - 07:25

Ajatteles nyt Lasse loppuun asti. JOS Klubi maksaa jonkun -97 muhammedin treenit. Sen jälkeen tietenkin kaikki kaverit kysyy samaa, maksakaa mutkin. Tämän jälkeen tietenkin kaikki -96...-95...-94 jne Se on aika vaikea juttu loppujen lopuksi eli kuka tai mikä taho toteaa jonkun tarpeeksi köyhäksi ? Mun mielestä järkevin tapa tää olisi hoitaa perinteinen stipendi, joka osuisi aina sinne, mikä eniten tarvitsee. Sen jälkeen stipendin aihe olisi helppo keksiä (tsemppari, paras kehittyjä).

#17 redi

redi

Junior Member

• Members
  • 539 Viestit

Lähetetty 14.09.2007 - 14:03

Suomi-futis

Moij!

Tapiolan Otso tai sitten Kilo IF en muista kumpi sekä Espoon Tikka.

Kilo IF:hän on "Suur"-Helsingin jengejä, miten se "teillä" asti on pelejä pelannut!
Itse meinaan olen pelannut siellä käsistä ja tehnyt maalinkin - muistaakseni
sitä en kyllä muista kumpaan päätyyn, muttei se olekaan tämän topikin asia,
vaan Suomifudiksen omat seuranta-kannatusjengit. Itselläni tietty Klubi,
kun asunut "sen" vieressä koko junnuiän ja henkisesti vieläkin; Finnpa +
Jokerit, PK eli Pasi Rautiaisen valmentamat seurat, Mypaa sympatiseeraan
miellyttävän stadikan + eritoten klubirakennuksen takia, eikä asiaa vähennä
pienen paikkakunnan kiinteä tunne tai se et pari vuotta kusetin koiriani siellä
ja lapioin hevon-peetä tallilla.
Honka jotenkin lähellä 1-divarista asti ja muutaman matsikin ollaan oltu
KartanoKaiman kanssa kantsomassa, alempaa sarjaa PoHu (III) eli nykyalueen
paikallisjengi, jossa on kanssa tullut olluksi olemassa.

Nuorna poikana lähes mikä tahansa matsi, joita pelattiin wanhalla kunnon
betoniistuin Bolliskalla eli nykyisen Finnairstadikan eteläpuoleisella kentällä.

Itselläni on vähän samaa vikaa kuin Pekka Laiholla, seurailee kuulemma
matsin kuin matsin mestikasta -> alaspäin ja jos kohdalleni osuus niin itsekin
jään "ihaileen" aika montaa matsia ja ainakin jos joku "tuttu" on pelaamassa;

Huom! naisii :icon_lol: kyll ihalillaan ihan muilla estraadeilla!!!

#18 Lasse Tikka

Lasse Tikka

Master of Reality

• Members
  • 4 565 Viestit

Lähetetty 14.09.2007 - 15:51

Juu ei mitään erikseen jollekin maksettavia vaan kunnon selkee systeemi jossa vanhempien ei tarvitse maksaa. Veikkausliiga voisi pitää muuten tämmösestä taustojen kuntoon laittamisesta samanlaista kuria kun kenttäolosuhteista. Tämä ei nimittäin ole niin paljon maksava juttu - yksi edari per ikäluokka riittää - ettei huippu-urheiluun satsaaviksi seuroiksi itseänsä tituleeraavilla olisi siihen varaa. Se on ihan melkeen pelkästään asennejuttu sanoo vanha ilmoitusmyyjä ja suoramarkkinoija.

#19 Lasse Tikka

Lasse Tikka

Master of Reality

• Members
  • 4 565 Viestit

Lähetetty 20.09.2007 - 22:12

Muurinen Klubiin. Jatkaa Lahdessa. On Klubin tiedotustilaisuudessa Klubin viirin takana poseeraamassa naama Naantalilla ja myöhemmin illalla Lahden penkin päässä. Mitä tää tällanen on? Jos olisin Lahden fani niin tuntisin itseni aika nöyryytetyksi. Olisivat nyt ymmärtäneet jättää tollaset suuren maailman tiedotustilaisuudet pitämättä.

#20 pnefanclubfinland

pnefanclubfinland

Junior Member

• Members
  • 1 057 Viestit

Lähetetty 20.09.2007 - 22:54

Mitä tää tällanen on? Jos olisin Lahden fani niin tuntisin itseni aika nöyryytetyksi. Olisivat nyt ymmärtäneet jättää tollaset suuren maailman tiedotustilaisuudet pitämättä.

Mä olin tänään Vuosaaressa Heteniityn kentällä katsomassa Viikingit-Lahti -matsia, ensimmäistä kertaa muuten sitten about 90-luvun lopun, jolloin Pato vieraili Viikinkien vieraana Kolmosessa. :eek:

Lahden 'boysit' tosiaankin antoivat Muurisen kuulla kunniansa, alatyylin lauluvariaatioita oli aika setti harjoiteltuna, niin kuin toki saattoi odottaakin. Siitä muodostui sitten aika hulvaton kontrasti ja soundtracki otteluun; Muuris-laulut yhdistettunä lahtelaisten juhlintaan, sillä FC Lahtihan vei ottelua aivan mielin määrin (0-4).

Mutta Lasse, oon ihan samaa mieltä sun kanssa, että Muurinen ja HJK hoitivat tuon kuvion kaikkea muuta kuin tyylikkäällä tavalla. :thumbsdown1: Vaikka sitä oltaisiin kuinka tahansa hyvää pataa HJK-johdon kanssa, ja nyt siis jo julkisesti ilmoitettuna seuran tuleva valmentaja, niin siellä tämän päiväisessä HJK-tiedotustilaisuudessa Muurisen ei olisi pitänyt itse paikalla olla, ei vaikka FC Lahti olisi moiseen antanut päävalmentajalleen luvan.

Toivotaan, että Lahti ja HJK kohtaavat tällä kaudella vielä Suomen Cupissa, kaikkein mielellään tietysti finaalissa. Joka tapauksessahan joukkueet kohtaavat vielä Veikkasliigassa (su 7.10. HJK-Lahti). Nyt glooryhuntataan Lahtea!!!

0 käyttäjää lukee aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 anonyymiä käyttäjää