Jump to content
Sign in to follow this  
G.Rossi

United FA Cupissa 07-08

Recommended Posts

Onko kellään tietoa millon pelataan F.A. Cupin välierät? Eli välieräviikonlopun päivämäärää kiitos!

Tässä nyt Cupin loppuohjelma (lähde: theFA.com):

Sixth Round Proper Man Utd - Portsmouth (Replays 19 Mar)

Saturday 08 March 2008

Semi-Finals

Saturday 05 April 2008

Final

Saturday 17 May 2008

Ottelu TV:ssä

Yle näyttää tämänkin pelin:

"Jalkapallon FA Cup YLE FST5 14.35 - 16.45

6. kierroksen ottelu Manchester United - Portsmouth. Refereras i flerljud på svenska."

Tämä siis lauantaina 8.3.

Kiitos Yle!

Manu ompi suomi, manu ompi suomi! Aivan loistavaa YLE!

:D Hyvin osaatte asianne..

No nyt et voi väittää, etteikö YLE televisioi parhaita FA Cup taistoja. Tai no voit, jos pidät perinteistä kiinni.

Kuitenkin, viime kierrokselta televisioitiin selvästi ennakkoon paras kamppailu ManU - Arsenal. Ja omasta mielestä tälläkin kertaa kovin kamppailu on selväsiti ManU - Portsmouth(ah paikan päällä aina parempi:heart:) Vai?

E: Samipool ompi suomi

E2: sanoo tomine, aina ah niin jumalainen foorumisti...

No nyt et voi väittää, etteikö YLE televisioi parhaita FA Cup taistoja. Tai no voit, jos pidät perinteistä kiinni.

Kuitenkin, viime kierrokselta televisioitiin selvästi ennakkoon paras kamppailu ManU - Arsenal. Ja omasta mielestä tälläkin kertaa kovin kamppailu on selväsiti ManU - Portsmouth(ah paikan päällä aina parempi:heart:) Vai?

E: Samipool ompi suomi

E2: sanoo tomine, aina ah niin jumalainen foorumisti...

No eipä toi Manu - Arsu peli kovinkaan hyvä matsi ollut. Ennakkoonkin jo tiedettiin, että Arsulla ei tule pärjäämään..

Olis ny luullut et YLE televisioi Poolin tiputtaneen Barnsleyn ja Chelsean välisen matsin. Ja enpä usko, että toi Manu-Pompey matsikaan kovin kiinnostavaksi nouse.

No eipä toi Manu - Arsu peli kovinkaan hyvä matsi ollut. Ennakkoonkin jo tiedettiin, että Arsulla ei tule pärjäämään..

Olis ny luullut et YLE televisioi Poolin tiputtaneen Barnsleyn ja Chelsean välisen matsin. Ja enpä usko, että toi Manu-Pompey matsikaan kovin kiinnostavaksi nouse.

Mutta Chelsean peli on tottakai aina kiinnostava, varsinkin jos vastassa on porukka jota Suomessa ei luultavasti kukaan seuraa! Olisiko edellisellä kierroksella pitänyt näyttää Chelsean peli, vai luuletko että ManU-Arsenal vetää enemmän katsojia? Sinun kannattaa ottaa Yleisradioon yhteyttä, jos tiedät ennalta mikä matsi on hyvä ja mikä ei...

Ja enpä usko, että toi Chelsea-Barnsley matsikaan kovin kiinnostavaski nouse.

No nyt on taas aika mielenkiintoisia väittämiä. Ensinnäkin: Eiköhän Ylen tehtävä ole valita näytettäväksi ne ottelut, jotka keräävät ruudun ääreen kaikiasta eniten katsojia. Tutkitaan vaikka viime kierrosta. Onhan se nyt selvää, että ennakolta kovin ottelu ja varmasti eniten katsojia keräävä ottelu on juurikin tuo näytetty ManU - Arsenal. Molemmat suuria (valioliiga)joukkueita, joiden faneja on Suomi täynnä. Kaikkihan kuitenkin varmaan tajuavat, että ei divarijoukkueiden ja suurien joukkueiden, kuten nyt vaikkapa Chelsean ja Liverpoolin, kohtaamiset ole ennakolta niin kiinnostavia, kun kahden huippujoukkueen. Jos ManU:n tämän kierroksen vastustaja olisi ollut joku divariporukka, en jaksa uskoa, että tätä ottelua olisi näytetty.

Vaikka en itse aina ole tyytyväinen Ylen valintoihin esimerkiksi Mestareiden liigaa näytettäessä, on kuitenkin fakta, että usein ennakolta eniten mielenkiintoa herättävät ottelut televisiosta näytetään. Takavuosien Pool hypetyskin on viimeaikoina laantunut siedettäväksi.

Ainiin.. Meinasi unohtua! Mainitset postauksessasi, että olihan se jo ennakolta selvää, ettei Arsenal tässä otteluparissa tule pärjäämään. Voisinko saada tähän jotain perusteluja, koska uskon, että tälläkään foorumilla ei monia 4-0 murskavoittoon realistisesti uskovia ollut.

No nyt on taas aika mielenkiintoisia väittämiä. Ensinnäkin: Eiköhän Ylen tehtävä ole valita näytettäväksi ne ottelut, jotka keräävät ruudun ääreen kaikiasta eniten katsojia. Tutkitaan vaikka viime kierrosta. Onhan se nyt selvää, että ennakolta kovin ottelu ja varmasti eniten katsojia keräävä ottelu on juurikin tuo näytetty ManU - Arsenal. Molemmat suuria (valioliiga)joukkueita, joiden faneja on Suomi täynnä. Kaikkihan kuitenkin varmaan tajuavat, että ei divarijoukkueiden ja suurien joukkueiden, kuten nyt vaikkapa Chelsean ja Liverpoolin, kohtaamiset ole ennakolta niin kiinnostavia, kun kahden huippujoukkueen. Jos ManU:n tämän kierroksen vastustaja olisi ollut joku divariporukka, en jaksa uskoa, että tätä ottelua olisi näytetty.

Vaikka en itse aina ole tyytyväinen Ylen valintoihin esimerkiksi Mestareiden liigaa näytettäessä, on kuitenkin fakta, että usein ennakolta eniten mielenkiintoa herättävät ottelut televisiosta näytetään. Takavuosien Pool hypetyskin on viimeaikoina laantunut siedettäväksi.

Ainiin.. Meinasi unohtua! Mainitset postauksessasi, että olihan se jo ennakolta selvää, ettei Arsenal tässä otteluparissa tule pärjäämään. Voisinko saada tähän jotain perusteluja, koska uskon, että tälläkään foorumilla ei monia 4-0 murskavoittoon realistisesti uskovia ollut.

Niinno.. Hain lähinnä takaa nyt sitä, että Manu-Arsu peli ei tarjonnut juurikaan viihdettä(neutraalille katsojalle). Etukäteen ajateltuna kova matsi, mutta kun katteli tota Arsun loukkaantumistilanetta ja kyseessä oli Manun kotipeli niin eikai kukaan oikeasti uskonut tasaväkiseen kamppailuun?

Siis tottakai Yle näytti ton Manu-Arsu pelin. Ennakkoon olikin "kovin" peli kaikista, mutta todellisuudessa taisi tilanne olla juuri päinvastainen?

Lähinnä en vaan ymmärrä miksi pitää näyttää tuo Manu-Pompey peli Yleltä.

Jälleen kerran kyseessä on Manun kotipeli ja Pompey on rehellisyyden nimissä pelkkä vastaantulija.

Jälleen kerran kyseessä on Manun kotipeli ja Pompey on rehellisyyden nimissä pelkkä vastaantulija.

Ja Barnsley on Chelsealle todellinen haastaja.

Ei sillä, että Yle tekee valtavan kulttuuriteon, kun näyttää ManUn pelin. Eikä kyllä silläkään, että kiinnostaisi, mitä Yle näyttää. Katson kuitenkin Viasatilta.

Ja Barnsley on Chelsealle todellinen haastaja.

Ei sillä, että Yle tekee valtavan kulttuuriteon, kun näyttää ManUn pelin. Eikä kyllä silläkään, että kiinnostaisi, mitä Yle näyttää. Katson kuitenkin Viasatilta.

No ei nyt kaikkea tarvi noin vakavasti ottaa :D Totta kai haluan itse nähdä Chelsean pelin :D

Niinno.. Hain lähinnä takaa nyt sitä, että Manu-Arsu peli ei tarjonnut juurikaan viihdettä(neutraalille katsojalle).

Neutraali katsoja kaipaa yleensä futisottelussa maaleja ja kyllä se on suhteellisen harvinaista, että jalkapallo matsissa tehdään neljä maalia? Uskoisin tän olleen erittäin hyvää viihdettä.

Neutraali katsoja kaipaa yleensä futisottelussa maaleja ja kyllä se on suhteellisen harvinaista, että jalkapallo matsissa tehdään neljä maalia? Uskoisin tän olleen erittäin hyvää viihdettä.

Uuh pinppi.. En mä sit tiedä mikä sun mielestä on viihdyttävää jalkapalloa, mutta itse en sitä mittaa maalien määrässä. Ja muutenkin kun numerot ovat noinkin suuret ja kentällä esitys oli sen verran yksipuolinen niin en usko, että kovin moni tuosta pelistä nautti (pl. Manufanit).

Pointtina nyt vaan oli se, että tarjolla oli parempia matseja. Toki etukäteen Manu-Arsu kuulostaa todella jännittävältä.. Mutta itse peli oli aikamoista tuubaa (ei millään pahalla).

Toki se on helppo sanoa jälkikäteen, että olisi voinut näyttää jonkun paremman pelin, mutta niin se vain menee. En nyt vain ymmärrä miksi Yle näyttää Manu-Pompeyn. Sille ei pitäisi olla mitään viihdyttävyys-perustetta..

Pointtina nyt vaan oli se, että tarjolla oli parempia matseja. Toki etukäteen Manu-Arsu kuulostaa todella jännittävältä.. Mutta itse peli oli aikamoista tuubaa (ei millään pahalla).

Siis otteluna on Manchester United - Arsenal ja sitä ei pidä näyttää? Kaksi Englannin tämän hetken parasta seurajoukkuetta pelaavat vastakkain. Kuten sanoit ottelu kuulostaa todella jännittävältä etukäteen. Ja mikä oli se parempi matsi, joka oli tarjolla? ManU-Arsenalista on kuitenkin yksi suurimmista kohtaamisista Englannissa ja sille ei joka päivä löydä vertaistaan.

En nyt vain ymmärrä miksi Yle näyttää Manu-Pompeyn. Sille ei pitäisi olla mitään viihdyttävyys-perustetta..

Eiköhän tässä ole sama juttu kuin ManU - Arsenalissa. Ottelupari, joissa molemmat joukkueet ovat erittäin laadukkaita.

Middlesbrough v Cardiff - keräisikö enemmän katsojia kuin Manu - Pompey? Ei, vaan vähemmän.

Manchester United v Portsmouth - Kovatasoisin pari, kumpikin Valioliigasta ja korkealta sieltä

Bristol Rovers v West Bromwich Albion - Miksi tätä ei näytetä? Vaatiiko selityksiä?

Barnsley v Chelsea - Tässä otteluparissa Chelsea on suursuosikki. Yksi kovanluokan Valioliiga joukkue, jota vastassa on alemman sarjan jengi, joka on peruskatsojalle tuntematon.

Siinä ottelut ja niistä ManU - Pompey on ehdottomasti kovatasoisin ottelupari. Kukaan ei voi kiistää etteikö tässä koitoksessa ole kovimmat pelaajat kentällä jne.

Uuh pinppi.. En mä sit tiedä mikä sun mielestä on viihdyttävää jalkapalloa, mutta itse en sitä mittaa maalien määrässä. Ja muutenkin kun numerot ovat noinkin suuret ja kentällä esitys oli sen verran yksipuolinen niin en usko, että kovin moni tuosta pelistä nautti (pl. Manufanit).

Et taida lukea viestejä. Käytin sanaa "neuraali". Itse en varmaankaan ollut Neutraali katsoja Manu ottelussa, joten miten toi liittyy minuun?

Jos itse katsoisin esim: Chelsea - Arsenal niin kyllä minusta olisi kiva nähdä maaleja. Yleensäkin, kun katsoo jalkapalloa on kiva nähdä maaleja. Mielestäni 0-0 pelit ovat lähes poikkeuksetta äärettömän tylsiä otteluita.

Jos itse katsoisin esim: Chelsea - Arsenal niin kyllä minusta olisi kiva nähdä maaleja. Yleensäkin, kun katsoo jalkapalloa on kiva nähdä maaleja. Mielestäni 0-0 pelit ovat lähes poikkeuksetta äärettömän tylsiä otteluita.

Kyllähän joku tasokas 0-0 peli voi parhaimmillaan olla paljon mukavampaa sekä jännittävämpää katsottavaa (tietysti sillä edetyksellä että kumpikin kuitenkin aktiivisesti maalia yrittää tehdä eikä vaan sumppupuolusta ja koetakaan hyökätä) kuin joku 7-0 teurastus joka on käytännössä ekan vartin jälkeen ohitse kun toinen johtaa jo 3-0, eipä juuri tuolainen peli jaksa kiinnostaa sen ekan vartin jälkeen enää.

EDIT niin tosiaan tuo ManU-Arsenal toki viime kierroksella oli kuitenkin "ainoa oikea valinta" jos yksi niistä telkkuun piti pistää näytettäväksi.

Kyllähän joku tasokas 0-0 peli voi parhaimmillaan olla paljon mukavampaa sekä jännittävämpää katsottavaa (tietysti sillä edetyksellä että kumpikin kuitenkin aktiivisesti maalia yrittää tehdä eikä vaan sumppupuolusta ja koetakaan hyökätä) kuin joku 7-0 teurastus joka on käytännössä ekan vartin jälkeen ohitse kun toinen johtaa jo 3-0, eipä juuri tuolainen peli jaksa kiinnostaa sen ekan vartin jälkeen enää.

EDIT niin tosiaan tuo ManU-Arsenal toki viime kierroksella oli kuitenkin "ainoa oikea valinta" jos yksi niistä telkkuun piti pistää näytettäväksi.

Kyllä. Sen takia kirjoitinkin "lähes poikkeuksetta", koska yleensä 0-0 on juuri niinpäin, että toinne joukkue pelaa vain pitkää ja yrittää rikkoa peliä. Näitä otteluita on nähty useita. Nelosen ja Ylen UCL matseissa.

Kyllä 0-0 voi olla myös hyvä ottelu.

No itse olin täysin neutraali katsoja eikä toi matsi oikeen innostanut. Jälkikäteen ajatellen Pool-Barnsley olisi ollut kierroksen "paras" peli. Mutta kuten jo sanoin niin helppo se on jälkeenpäin sanoa.

Ja olen edelleen sitä mieltä, että Manu-Pompey peli ei tule olemaan kiinnostava. Toivottavasti olen väärässä. Mielummin olisi voinut vaikka näyttää Bristol Roversin ja WBA:n väännön.

Mut eihän se teille kumminkaan mene kaaliin niin turha tässä on jauhaa.

Jatkakaa.. huoh..

No itse olin täysin neutraali katsoja eikä toi matsi oikeen innostanut. Jälkikäteen ajatellen Pool-Barnsley olisi ollut kierroksen "paras" peli. Mutta kuten jo sanoin niin helppo se on jälkeenpäin sanoa.

Ja olen edelleen sitä mieltä, että Manu-Pompey peli ei tule olemaan kiinnostava. Toivottavasti olen väärässä. Mielummin olisi voinut vaikka näyttää Bristol Roversin ja WBA:n väännön.

Mut eihän se teille kumminkaan mene kaaliin niin turha tässä on jauhaa.

Jatkakaa.. huoh..

Tässähän ei ole yritetty sun kantaa muuttaa ollenkaan, vaan sulle on yritetty kertoa, että ManU - Pompey on ennakkoon kiinnostavin ottelu, ja todennäköisesti ko. ottelu vetää eniten ihmisiä television ääreen.

Eipä muuta, kun Rossi ehti jo noista muista "avautua"... :mad:

Tässähän ei ole yritetty sun kantaa muuttaa ollenkaan, vaan sulle on yritetty kertoa, että ManU - Pompey on ennakkoon kiinnostavin ottelu, ja todennäköisesti ko. ottelu vetää eniten ihmisiä television ääreen.

Eipä muuta, kun Rossi ehti jo noista muista "avautua"... :mad:

No mitäs ihmettä toi nyt sit on? :D Kantaani ei yritetä muuttaa, mutta silti yritetään väittää, että Manu-Pompey on kiinnostavin peli :D

Ja millä ihmeen perustelulla olet päätynyt tuohon tulokseen? Millä tavalla Manu-Pompey on kiinnostava peli?

Toki Manufanien foorumilla on ihan turha tästä puhua. Auttamatta mä tässä(kin) "väittelyssä" jään jalkoihin. Tietysti ymmärrän sen, että Yle pelaa vain katsojaluvuilla, mutta kyllä tässä nyt toivois joitain muitakin joukkueita ruutuun, kun Manua..

Turha näille tselssi ja puppeli faneille on mtn yrittää kertoa hyvästä futiksesta. Ne tyytyy ainoostaan noihin 0-0 puolustus vääntöihin.

Kyllähän se on aina hyvä kun Unitedin pelejä näytetään, koska niissä tulee yleensä maaleja ja yritetään pelata JALKAPALLOA. Tämän takia Barcan ja Real Madridin pelejäkin on letkee katsella

Turha näille tselssi ja puppeli faneille on mtn yrittää kertoa hyvästä futiksesta. Ne tyytyy ainoostaan noihin 0-0 puolustus vääntöihin.

Kyllähän se on aina hyvä kun Unitedin pelejä näytetään, koska niissä tulee yleensä maaleja ja yritetään pelata JALKAPALLOA. Tämän takia Barcan ja Real Madridin pelejäkin on letkee katsella

Uuh pinppi.. Munafanit ottaa nyt aika kovasti mun kritiikin Ylen otteluvalinnasta :D Ei siis millään pahalla Munaa tai Pompeyta kohtaan vaan lähinnä Ylelle osoitin hämmästykseni otteluvalinnasta.

Ja toi jalkapallo on kaikille ihan oma käsitteensä. Itseäni ei juurikaan jaksa innostaa mitkään maali-iloittelut tyyliin 7-0,4-0 tai vaikka prkl. 6-1 :D

Itse nautin kurinalaisesta puolustuspelistä ja vasta kun se on kunnossa niin voidaan ajatella hyökkäämistä.

Onko noissa peleissä sitten juurikaan mitään kiinnostavaa?

Ylen linja tiedetään. Joko Poolia tai Munaa.. Nyt jäljellä oli vain toinen joten ei ollut Yleltä vaikea valinta.