Jump to content
Sign in to follow this  
tti82

Inter-Liverpool

Recommended Posts

almobaba olet oikeassa. antiko on vaan niin hiton anti-Inter että ei se eds näe mitään muuta.:hush:

Minä tiedän vaan että Reina on tehnyt 3 hienot torjuntat eilen.

Koosteiden perusteella ei voi sanoa matsista yhtään mitään, Interillä ehkä paremmat paikat mutta ryssi nekin aivan täysin.. Rikkonaista peliä ja Interin peli oli kieltämättä paskaakin paskempi, ei sinäänsä mitään uutta nyt ei vaan ollut tuomarit apuna. Poolille iso :thumbsup1:, aivan oikeutetusti jatkoon. Vielä parempi on se, että nämä aneemiset milanoseurat ovat nyt ulkona :boogy:.

Vielä parempi on se, että nämä aneemiset milanoseurat ovat nyt ulkona :boogy:.

Kaikista siistein juttu oli kyllä ehdottomasti se, että mitään helvetin torinolaisjengejä ei ollut edes missään vaiheessa mukana..

Toisaalta, eipä ole Juven euromenestys ikinä häikäissyt, niin että tuskin niitä olisi pitkään tarvinnut katsoa. Eikä ole kyllä Interinkään, myönnetään. Ainoa viime vuosien italialaismenestyjä on tämä mielestäsi niin aneeminen Ac Milan. Nyt sitten peukut pystyyn Romalle! Vai onko sekin aneeminen, kun on suurta ja ah, aina niin upeata futista pelaava Juventusta edellä sarjataulukossa??

No anteeksi noin kova mielipiteen ilmaisu, mutta eilen ärsytti paljon. Itse en pidä vaan Liverpoolista, en tiedä mikä siitä tekee sen. Mielestäni pelaajat ovat ärsyttäviä ja peli tylsää, mutta tosin tehokasta se on ollut.

Hyvin kiteytit samalla myös minun mielipiteeni. Ei sitä vain pysty selittämään, miksi Pool saa näkemään minut punaista, eikä tämä liity mitenkään Poolin kotipaidan väriin sitten:blink: Juuri tuo tehokkuus sieniliigassa, vaikka omiin silmiini heidän pelinsä ei ole mukavaa katseltavaa. Tavallaan olen kyllä katkera, myönnetään.. Vaikka tiedetään, että futis on tuloslaji, tyylipisteitä ei jaella.

Sorry, tuplapostaus.

Kaikista siistein juttu oli kyllä ehdottomasti se, että mitään helvetin torinolaisjengejä ei ollut edes missään vaiheessa mukana..

Toisaalta, eipä ole Juven euromenestys ikinä häikäissyt, niin että tuskin niitä olisi pitkään tarvinnut katsoa. Eikä ole kyllä Interinkään, myönnetään. Ainoa viime vuosien italialaismenestyjä on tämä mielestäsi niin aneeminen Ac Milan. Nyt sitten peukut pystyyn Romalle! Vai onko sekin aneeminen, kun on suurta ja ah, aina niin upeata futista pelaava Juventusta edellä sarjataulukossa??

Lähinnä viittasin tähän kauteen, viime vuodesta en jaksa mitään selittää.. Ollutta ja mennyttä. Juven euromenestys 90-luvun loppupuolella.. jaano eiköhän kaikki sen jo tiedäkkin, montako niitä peräkkäisiä CL-finaaleja olikaan?

Romaa en kyllä missään vaiheessa morkannut, itse toivon näitten voittavan koko homman sillä siinä on oikeasti tämän hetken paras italoseura ja toivon koko sydämmestäni että voittavat niin scudeton (olettaen ettei Juve tee ihmenousua..) kuin chämppärinkin, sen he ovat ansainneet.

Jollekkin interin pelaajille tosin :thumbsup1: mm Zanetti pelasi eilen hyvin, Cesarkin oli maalissa hyvä, yleisilme oli vain surkea..

Lähinnä viittasin tähän kauteen, viime vuodesta en jaksa mitään selittää.. Ollutta ja mennyttä. Juven euromenestys 90-luvun loppupuolella.. jaano eiköhän kaikki sen jo tiedäkkin, montako niitä peräkkäisiä CL-finaaleja olikaan?

Romaa en kyllä missään vaiheessa morkannut, itse toivon näitten voittavan koko homman sillä siinä on oikeasti tämän hetken paras italoseura ja toivon koko sydämmestäni että voittavat niin scudeton (olettaen ettei Juve tee ihmenousua..) kuin chämppärinkin, sen he ovat ansainneet.

Jollekkin interin pelaajille tosin :thumbsup1: mm Zanetti pelasi eilen hyvin, Cesarkin oli maalissa hyvä, yleisilme oli vain surkea..

No tuossa olikin sitten asioita, joista olen samaa mieltä. Itse kun synnyin 90-luvun alussa, niin on hieman vaikea Juven niitä aikoja arvostella. Kuittauksellani viittasin suurin piirtein viimeiseen 5 vuoteen, toki se olisi kannattanut mainita. Mutta Serie A:n glooriaan verrattuna, mielestäni Juve on keskinmääräisesti alisuorittanut europeleissä. Vähän outoa kyllä kun kerrot Juven 90-luvun alun euromenestyksestä, mutta et halua puhua Milanin viime kaudesta :smile_ani: No mutta, samapa tuo, voin kertoa että en sinun laillasi pidä Milanista, mitä nyt europeleissä niitten puolesta jännitän, jos pelaavat jengiä tyyppiä Liverpool vastaan.

Tällä hetkellä Roma on Italian paras seurajoukkue, samaa mieltä. Itse asiassa olen sitä mieltä että pääkaupunkilaiset ovat koko Euroopan kuumin joukkue juuri nyt(viime viikot). Koko kautta katsoen, sorry, Inter on ollut vain parempi. Sanon näin, koska minua ei kiinnosta italo-lehtien vääntämät jutut tyyliin: "kuka johtaisi Serie a:ta, jos ei tapahtuisi lainkaan tuomarivirheitä". Tyhmiä tuollaiset vertailut mielestäni, tuomarivirheitä sattuu ihan jokaiselle tuomarille, säännöllisesti.

Interin pelaajiin vielä. Zanetti jälleen eilen koko porukan paras, Julio ok ja Cruz pelasi ihan hyvin. Zlatan yritti, muttei onnistunut paikoista.

Muistaako joku, koska kapteenimme olisi pelannut viimeksi huonon ottelun? :smile_ani: Ei kyllä mieleen muistu yhtään heikkoa suoritusta. Toki Javierkin on ihminen, mutta todellisia mustia päiviä sattuu harvoin. Hemmetin tärkeä kaveri meille, ei voi muuta sanoa..

No tuossa olikin sitten asioita, joista olen samaa mieltä. Itse kun synnyin 90-luvun alussa, niin on hieman vaikea Juven niitä aikoja arvostella. Kuittauksellani viittasin suurin piirtein viimeiseen 5 vuoteen, toki se olisi kannattanut mainita. Mutta Serie A:n glooriaan verrattuna, mielestäni Juve on keskinmääräisesti alisuorittanut europeleissä. Vähän outoa kyllä kun kerrot Juven 90-luvun alun euromenestyksestä, mutta et halua puhua Milanin viime kaudesta :smile_ani: No mutta, samapa tuo, voin kertoa että en sinun laillasi pidä Milanista, mitä nyt europeleissä niitten puolesta jännitän, jos pelaavat jengiä tyyppiä Liverpool vastaan.

Joono milanista vaan että joukkue ei vaan ollut mielestäni cl-parhaimmistoa eikä ehkä ihan ansainnutkaan mestaruutta, noh viime vuosi nyt oli vähän lameahko. Offtopicia sinäänsä muttei Juve pärjännyt mitenkään erikoisen huonosti eurokentillä don Capellon alla pärjännyt, selvästi interiä paremmin (vertaan siis tämän hetkiseen interiin..), muistanet finaalin Milania vastaan. Minäkin olen syntynyt 90, joten en minä suoraan sanoen niiltä ajoilta sitä CL-voittoa muista mutta menestys kansainvälisesti kyllä. Oisko nyt ollut se '98-finaali joka sai oman gloryhunttaamisen alkuun (olihan niitä muitakin syitä..).

:nono: Erotuoamarit. jooo. Juven erikoisuus.paitsi Europpassa.:joker:

Btw Babbelle olisi pitänyt esittää toisen keltainen kortti.Ei ainkaan olllut Interin puolesta.

Ja siitä kaulakikasta olisi voinut heittää suoraan ulos, kyllähän se tuomari paikkoja interille antoi mutta erikoistilannepelaaminen oli interiltä TOOOODELLA surkeaa eilen.

:nono: Erotuoamarit. jooo. Juven erikoisuus.paitsi Europpassa.:joker:

Btw Babbelle olisi pitänyt esittää toisen keltainen kortti.Ei ainkaan olllut Interin puolesta.

Aivan koska ollaan Euroopassa! Kyllähän toi on nähty miten Moratti on lahjonut tuomarit puhaltamaan Interin puolesta. Mutta tämähän voi tapahtua vain Italiassa...

Joono milanista vaan että joukkue ei vaan ollut mielestäni cl-parhaimmistoa eikä ehkä ihan ansainnutkaan mestaruutta, noh viime vuosi nyt oli vähän lameahko. Offtopicia sinäänsä muttei Juve pärjännyt mitenkään erikoisen huonosti eurokentillä don Capellon alla pärjännyt, selvästi interiä paremmin (vertaan siis tämän hetkiseen interiin..), muistanet finaalin Milania vastaan. Minäkin olen syntynyt 90, joten en minä suoraan sanoen niiltä ajoilta sitä CL-voittoa muista mutta menestys kansainvälisesti kyllä. Oisko nyt ollut se '98-finaali joka sai oman gloryhunttaamisen alkuun (olihan niitä muitakin syitä..).

Eihän Juventus mitenkään huonosti ole viimeisiniä vuosina(edelleen se 5 vuoden haarukka) eurokentillä pelannut, kohtuullisesti ehkä. Mutta muistan miten ylivoimaisia he olivat 2000-luvulla Serie A:ssa. Ja sitten sen perusteella, pienen pikkupojan aivoilla ihmettelin, että hei, mikseivät ne voita kaikkea täälläkin? ;)

Sen verran vielä, että tämän "väittelyn" synnyttäneessä viestissä sanoinkin "Eipä ole Internikään, myönnetään", tuolla siis viittasin siihen, kun arvostelin Juven menestystä eurokentillä viime vuosina.. Inter alisuorittaa vain vuodesta toiseen sieniliigassa, se on fakta. Saataisiinko perinteeseen muutos valmentajanvaihdoksella? Mourinho :flirt:, You are welcome. Tiedän, että hätäilen mutta.. Hitto vie, pitäisi saada parempia tuloksia eurokentillä aikaan tuolla nipulla..:silence:

Tiukkaa kiistaa, mutta jopa vanhana englantilaisten vihaajana täytyy kyllä antaa Poolille hyvä-pisteitä. Voitto Interin tasoisesta porukasta sekä kotona, että vieraissa on kova juttu. Oli sitten peli aneemista tai ei. :thumbsup1:

Tottakai. Moratti.rossi.blabla.. blabla.bla.Tronchetti.telecom..bla..onko mitään uutta? Inter on pelannut 110 min 10 vastaan 11. Ja se oli Liverpool.

Katoaan juve..jos pääse ens vuonna. :silence:

Jos luit viestini, niin en väittänyt että Inter olis Pool peleissä etua saanut. Kaikki tämä kusetus on toistaiseksi säilynyt kotoisessa Serie A:ssa, jossa illasta toiseen tuomarit "tunaroivat" Interin puolesta. Montakohan kyseenalaista pilkkua Interille tällä kaudella on vihelletty...? Ei taida yhden käden sormet riittää...

Kaikki tämä kusetus on toistaiseksi säilynyt kotoisessa Serie A:ssa, jossa illasta toiseen tuomarit "tunaroivat" Interin puolesta. Montakohan kyseenalaista pilkkua Interille tällä kaudella on vihelletty...? Ei taida yhden käden sormet riittää...

Ääh, tyhmää provoilua mutta; Voiko Juventuksen B-reissua edeltäneen kauden tuomarivirheitä laskea edes kahden gobbon sormilla ja varpailla? Puhun nyt siis Juven puolesta tehdyistä virheistä.

Ne todistettiin ja tuomiot olivat sinänsä melko lievät. Niin kauan kun mitään ei ole todistettu, on ihan turha puhua tuomareiden tahallaan säheltämisestä. Minä en kuitenkaan usko, että Inter on alentunut moiseen, mutta sinulla on tietenkin mielipiteesi. Tulkaa kaikki gobbot koko porukalla sitten nauramaan, jos jotain Interiä vastaan todistetaan...

Koko tämä paskanjauhominen tuomarivirheistä calciopolin aikoihin ja nyt voisi jo leimata wanhaksi, kaikki sen jo tietävät että Inter on saanut tällä kaudella enemmän tai vähemmän apuja tuomareilta mutta sitä ei calciopoliin tarvitse vertailla, turhaakin turhempia provoja nämä ovat. Tosin ymmärrän että Juventinoilla vielä jäänyt jotain v*tuttamaan '06 tapahtumista, oma Inter-"viha" siitä alkoikin mutta kuitenkin vähän rajaa..

Ääh, tyhmää provoilua mutta; Voiko Juventuksen B-reissua edeltäneen kauden tuomarivirheitä laskea edes kahden gobbon sormilla ja varpailla? Puhun nyt siis Juven puolesta tehdyistä virheistä.

Ne todistettiin ja tuomiot olivat sinänsä melko lievät. .

Todistettu ja todistettu... Pari Moggin puhelua, joista ei suoranaisesti voitu edes todistaa kaikkea. Tämän lisäksi muutama muu seura oli Juventuksen kanssa samassa asemassa, mutta saivat silti jäädä Serie A:han palloilemaan ja vielä suht lievin pistevähennyksin. Syy tähän yksikertaisesti oli se, että muut seurat halusivat, ja onnistuivatkin savustamaan sillon pelillisesti niin ylivertaisen Juven ulos sarjasta. Nostaa sen syntipukiksi yli kaikkien muiden.

Ja kun oikeasti mietit mitä Calciopoli aiheutti Juvelle, ei sen seurauksia voi missään nimessä kuvailla lieviksi. Miljoonien eurojen rahalliset tappiot puolijoukkuetta lähti pois, seurajohto korvattiin uusilla tunareilla, joukkue tiputettiin sarjaporrasta alemmas ja vielä miinuspisteet (17) päälle. Siihen kun lisätään imagon menetys niin ei ollut kyllä lieviä! Tuskin kovin moni muu seura toipuisi tuosta kohtelusta samalla tavalla.

Ja eiköhän ne Interin puolesta puhalletut pilkut ala pikkuhiljaa olla jo samoissa lukemissa kuin pari kautta takaperin Juvelle.

Niin kauan kun mitään ei ole todistettu, on ihan turha puhua tuomareiden tahallaan säheltämisestä. Minä en kuitenkaan usko, että Inter on alentunut moiseen, mutta sinulla on tietenkin mielipiteesi

Turha puhua koska Interhän voitaisiin todeta syylliseksi vaikka mihin? Kai nyt siitä jumankauta saa, ja täytyy puhua jos arkiviholliselle puhalletaan pelistä toiseen epämääräisiä pilkkuja!

Tulkaa kaikki gobbot koko porukalla sitten nauramaan, jos jotain Interiä vastaan todistetaan...

Varmasti tullaan! Kiitos kutsusta.

Lopetetaan nyt tämä OT tähän näin. Tekstissäsi oli asiaa, mutta sitä provoiluakin, mihin itsekkin tässä ketjussa olen syyllistynyt. Calciopolista voitaisiin puhua vaikka koko yö, mutta niin kuin Imperatore10 sanoi, jatketaan ensi keskiviikkona..:smile_ani:

Voi vittu sentään. Noin aneeminen ja paska joukkue menee jatkoon, voi morjesta. Interillä oli paikkansa, mutta veri kiehahti punasen arvosesti. Tulipa vaa sellanen fiilis Interin pelii katsellessa, että tällästä on paras futis, sama tunne tullu välillä Argentiinan,Brassien tai Barcan pelii katellessa...

Aivan käsittämättömän tylsä, aneeminen ja vaikka mitä tuo Liverpoolin joukkue. Silti porhaltaa tuolla vuodesta toisee, huoh!

Zlatan osotti kuuluvansa maailman eliittiin, Zanetti pelasi hyvin ja Vieraa oli ilo katsella, vaikka joka 10:nes syöttö on hasardi.

Mutta oli ilo katsella Interin kaunista peliä Poolin paskaa vastaan, harmi toi punanen, Inter painosti sitä ennen hyvin päälle...

Ihan näin muuten vaa. INTER oli se aneemisempi joukkue kun katsotaan molemmat pelit.

Ja teille INTER faneille, eikö olisi kiva kun omat kannattajat kannattaisivat omaa joukkuetta eikä viheltäisi (kaiken lisäks PILLILLÄ) 60min toiselle joukkueelle.

Turha provota, jos ei ole edes nähnyt itse matsia

WTF!!! En nähnyt kyseistä ottelua, mutta tämän koosteen mukaan Inter ei ollut todellakaan tylsä tai aneeminen.

Jos mielestäsi Inter pelasi kyseisen ottelun huonosti, niin mene katsomaan kun naapurin lapset pelaavat jalkapalloa jospa siinä riittäisi tunnelmaa ja jännitystä sinulle.

Yritätkö jotenkin provota vai loppuiko sinulta vain sanottava kesken?

Jos kuitenkin puhuttaisiin itse ottelusta, jonka minä siis ihan katsoin (mitä nyt välillä torkahtelin). Voin vakuuttaa, että Inter oli todella hidas, aneeminen, flegmaattinen, ihan miten vain haluat sen ymmärtää. Inter ei todellakaan ollut se joukkue, joka on tänä vuonna pelannut toisinaan loisteliasta futista Serie A:ssa ja muutenkin dominoinut sarjaa. (Osaan minäkin tunnustaa tosiasiat, vaikka joukkue perivihollisiini kuuluukin.)

Turha siinä on jäkättää vastaan, jos ei ole edes ko. matsia nähnyt. Koosteet nyt kertovat yleensäkin melko vähän matsista. Julio Cesarin kolme upeaa torjuntaa tuskin kertovat paljon Interin upeasta pelistä, eikös niiden laukausten olisi pitänyt viuhua hieman toiseen päähän vai onko sääntöjä jotenkin muutettu? Eikä Cesar ollut edes ottelun paras, Torres pilasi maalillaan hänen hyvän iltansa. (Sen jälkeen homma muuttui täysin mahdottomaksi Interille.)

Ja hei kamoon, kahdessa matsissa Inter teki 0 maalia ja Liverpool 3, joten parempi jatkaa. Ei pelannut Liverpoolkaan mitään mahtifutista mutta oli selkeästi terävämpi ja vahvempi. Näyttäisi siltä, että Interin kunnon ajoitus meni pahasti pieleen. Burdissosta on turha tehdä syntipukkia, sillä Materazzi tai Cordoba olisivat hyvinkin voineet ottaa myös sen punaisen kortin. Inter möhli kaiken kaikkiaan pahemman kerran.

Ei Roberto Mancinia olisi kuitenkaan pitänyt tämän vuoksi erottaa, ei pari matsia mistään mitään kerro. Hän toi sentään Interille sen, mihin toistakymmentä huippuvalmentajaa ei pystynyt. Jos Mancini sitten itse muka hetken mielijohteesta erosi, niin se oli tyhmyyttä tuossa tilanteessa. (Tähän en kyllä usko.)

Niin onkos jossain ollut siis juttua Mancinin erottamisesta? Olen nämä huhut missanut ihan täysin. Olen ollut koko ajan siinä käsityksessä että Mancini oma toimisesti ilmoitti eroavansa. Kieltämättä Morattilta mikään ei tunnu mahdottomalta, mutta jotenkin kuulostaisi oudolta, kun on kerrankin valmentaja saanut himoitun Scudetton hoidettua kotiin ja lisää olisi tulossa, niin siinä vaiheessa sanottaisiin, että eipä riitä. Luulisi Massimonkin oppineen jotain lähes vuosikymmenen yrityksistä ja erehdyksistä.

Niin itse topikkiin sen verran, että Liverpool nyt oli tällä kertaa tähän aikaan kaudesta ja näissä olosuhteissa parempi. Sitä ei käy kiistäminen. Oliko Materrazzin omasta mielestäni väärällä ulosajolla merkitystä. Minun mielestäni oli, mutta niin ikävää kuin se onkin tuomarien väärätkin päätökset kuuluvat toistaiseksi jalkapalloon. Ja niillä korteilla pitää pelata mitä saa. Inter ei tosiaankaan ollut myöskään parhaimmillaan näissä koitoksissa. Se kuinka paljon ongelma on ollut loukkaantumisista johtuvaa jää keskusteltavaksi. Ne kuuluvat silti myöskin olennaisena osana jalkapalloon. Interin otteet on muutoinkin viime aikoina olleet jokseenkin aneemisia, verrattuna alkukauteen. Samnahna koki myös Capellon Juve pari vuotta sitten. Silloin omasta mielestäni syyskaudella Juve pelasi älyttömän hyvää fudista ja kun Inter otti dunkkuun 3-0 niin kyllä mulla ainakin oli syvää kunnioitusta sitä kohtaan miten Juve peliä dominoi. Mutta niin vain keväällä kävi että Kriisi-Arsenal nousi ensin tuhkista ja tiputti Realin ja sitten perään Juven. Ja tuolloinhan Juven ei olisi pitänyt päästä jatkoon ekalta kierrokselta ilman vastustajan maalivahdin karmaisevaa virhettä pelin loppuhetkillä (Mikäs jengi olikaan(?) Joku saksalainen.). Mistä nämä johtuu nämä Italialaisten joukkueiden, jotka ovat olleet hyvässä vireessä oikeastaan koko syksyn, hyytymiset juuri helmi-maaliskuun paikkeilla? Painotetaanko valmennuksessa jotenkin vääriä asioita? Onko kunnon ajoitus vain pielessä.

Mistä nämä johtuu nämä Italialaisten joukkueiden, jotka ovat olleet hyvässä vireessä oikeastaan koko syksyn, hyytymiset juuri helmi-maaliskuun paikkeilla? Painotetaanko valmennuksessa jotenkin vääriä asioita? Onko kunnon ajoitus vain pielessä.

Ei kai Roomalla ole pahemmin hyytynyt näillä paikkeilla, päinvastoin :smile_ani:

Viime vuonna Lyon kumoon ja tänä vuonna Real...

Tiedän, tiedän, ettei sitä historiaa pidemmältä ajalta lähihistoriasta sitten löydykään.

Onhan tätä nähty ennenkin juu...

Niin onkos jossain ollut siis juttua Mancinin erottamisesta? Olen nämä huhut missanut ihan täysin. Olen ollut koko ajan siinä käsityksessä että Mancini oma toimisesti ilmoitti eroavansa. Kieltämättä Morattilta mikään ei tunnu mahdottomalta, mutta jotenkin kuulostaisi oudolta, kun on kerrankin valmentaja saanut himoitun Scudetton hoidettua kotiin ja lisää olisi tulossa, niin siinä vaiheessa sanottaisiin, että eipä riitä. Luulisi Massimonkin oppineen jotain lähes vuosikymmenen yrityksistä ja erehdyksistä.

Niin itse topikkiin sen verran, että Liverpool nyt oli tällä kertaa tähän aikaan kaudesta ja näissä olosuhteissa parempi. Sitä ei käy kiistäminen. Oliko Materrazzin omasta mielestäni väärällä ulosajolla merkitystä. Minun mielestäni oli, mutta niin ikävää kuin se onkin tuomarien väärätkin päätökset kuuluvat toistaiseksi jalkapalloon. Ja niillä korteilla pitää pelata mitä saa. Inter ei tosiaankaan ollut myöskään parhaimmillaan näissä koitoksissa. Se kuinka paljon ongelma on ollut loukkaantumisista johtuvaa jää keskusteltavaksi. Ne kuuluvat silti myöskin olennaisena osana jalkapalloon. Interin otteet on muutoinkin viime aikoina olleet jokseenkin aneemisia, verrattuna alkukauteen. Samnahna koki myös Capellon Juve pari vuotta sitten. Silloin omasta mielestäni syyskaudella Juve pelasi älyttömän hyvää fudista ja kun Inter otti dunkkuun 3-0 niin kyllä mulla ainakin oli syvää kunnioitusta sitä kohtaan miten Juve peliä dominoi. Mutta niin vain keväällä kävi että Kriisi-Arsenal nousi ensin tuhkista ja tiputti Realin ja sitten perään Juven. Ja tuolloinhan Juven ei olisi pitänyt päästä jatkoon ekalta kierrokselta ilman vastustajan maalivahdin karmaisevaa virhettä pelin loppuhetkillä (Mikäs jengi olikaan(?) Joku saksalainen.). Mistä nämä johtuu nämä Italialaisten joukkueiden, jotka ovat olleet hyvässä vireessä oikeastaan koko syksyn, hyytymiset juuri helmi-maaliskuun paikkeilla? Painotetaanko valmennuksessa jotenkin vääriä asioita? Onko kunnon ajoitus vain pielessä.

Nuo päätelmät Massimo Morattin myötävaikutuksesta Roberto Mancinin eroon ovat täysin minun omia päätelmiäni ja ne voivat olla vääriäkin. Kuitenkin lehtien repostelusta voi päätellä, että jotain erimielisyyksiä siellä on ollut. Sitä paitsi, jos ja kun valmentaja eroaa noinkin menestyvästä seurasta, ovat syyt lähes aina erimielisyyksissä joukkueen johdon kanssa. Käytäntöhän on, että valmentaja saa säilyttää kasvonsa ilmoittamalla erostaan, vaikka käytännössä kyse olisikin erottamisesta. Minusta vaikuttaisi edelleenkin siltä, että näin olisi käynyt nytkin, mutta sitä ei haluta tunnustaa ennen kuin Scudetto on taskussa. Mancini ehkä jopa provosoi joukkueen johtoa ilmoittamalla asiasta liian aikaisin, purki näin omaa pettymystään Morattiin ja organisaatioon.

Mielenkiintoista on myös se, että Juven kantavat voimat tuolloin Capellon alaisuudessa olivat samat Zlatan ja Vieira, jotka nyt hyytyivät Interissä. En lähtisi kuitenkaan yleistämään tätä kevään hyytymistä miksikään italialaista jalkapalloa riivaavaksi oireeksi. Yhtälailla sitä ovat hyytyneet muutkin suurseurat mennä vuosina. Yleinen totuushan on, että jalkapalloa aletaan pelata vasta keväällä, syksyn pelit ovat vain lämmittelyä. Keväällä kaikki tiivistyy, kun mestaruus pitäisi varmistaa ja samaan aikaan putoamiskurimukseen joutuneet joukkueet palkkaavat uusia valmentajia ja skarppaavat muutenkin joka matsiin veitsi kurkulla. Kevät lopulta mittaa joukkueen todellisen voiman ja suuruuden - varsinkin omassa mestaruussarjassa.