Jump to content
Sign in to follow this  
Nieminen

AC Milan 2008/2009

Recommended Posts

Esim näin.

Posted Image

Koskeeko muuten tuo säädös kaikkia paitoja vai pelkästään raidalliasia?

E: Itse paidasta sen verran, että itse pidin tuosta kauluksesta mutta väri ei ihan mielyttänyt. Mielestäni paitaan olisi voinut lisätä enemmän valkoista esim. valkoinen resori sekä hihoihin että paidan loppuun.

Oon samaa mieltä kanssasi, mutta kauluksen värillä ei ole välii? Ellei mikää pinkki.

Tänään Udinese isännöi Milania Friulissa, ja tähän matkaan lähti:

Dida, Kalac, Perucchini, Zambrotta, Maldini, Senderos, Jankulovski, Darmian, Mattioni, Antonini, Flamini, Pirlo, Ambrosini, Gattuso, Cardacio, Seedorf, Kakà, Pato, Inzaghi, Ronaldinho, Shevchenko.

Pelikiellossa ovat Favalli ja Beckham ja loukkaantuneina ovat edelleen Bonera, Nesta, Borriello, Abbiati ja Kaladze, kun taas Udinesella on täysi arsenaali käytössään. Lehditötilaisuudessa Ancelotti paljasti, että avaus tulee olemaan seuraava

Dida|Zambrotta Senderos Maldini Jankulovski|Flamini Pirlo Ambrosini|Kakà Slowdorf|Pippo

Jäljelle jää kolme pelaajaa kahteen paikkaan ja he ovat Slowdorf, Pippo ja Pato. Tähän ei tarvitse rakettitieteilijää tietääksen ketkä tulevat aloittamaan, Pippo on supervalittaja joka ei ujostele kertoa mielipiteensä Carlolle, Slowdorf*, jäljelle jää 19 vuotias Pato jolla ei ole saumoja vanhojen sotaratsujen keskuudessa.

*(kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa)

Posted Image

Tänään Udinese isännöi Milania Friulissa, ja tähän matkaan lähti:

Dida, Kalac, Perucchini, Zambrotta, Maldini, Senderos, Jankulovski, Darmian, Mattioni, Antonini, Flamini, Pirlo, Ambrosini, Gattuso, Cardacio, Seedorf, Kakà, Pato, Inzaghi, Ronaldinho, Shevchenko.

Pelikiellossa ovat Favalli ja Beckham ja loukkaantuneina ovat edelleen Bonera, Nesta, Borriello, Abbiati ja Kaladze, kun taas Udinesella on täysi arsenaali käytössään. Lehditötilaisuudessa Ancelotti paljasti, että avaus tulee olemaan seuraava

Dida|Zambrotta Senderos Maldini Jankulovski|Flamini Pirlo Ambrosini|Kakà Slowdorf|Pippo

Jäljelle jää kolme pelaajaa kahteen paikkaan ja he ovat Slowdorf, Pippo ja Pato. Tähän ei tarvitse rakettitieteilijää tietääksen ketkä tulevat aloittamaan, Pippo on supervalittaja joka ei ujostele kertoa mielipiteensä Carlolle, Slowdorf*, jäljelle jää 19 vuotias Pato jolla ei ole saumoja vanhojen sotaratsujen keskuudessa.

*(kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa)

Posted Image

(kova kuva) :D

Toivottavasti Ancshilotti saa potkut kauden päätyttyä ja uus tilalle nopeasti ,heitettynä vaikka Scolari.

Ja kokoonpanot:

Udinese: Handanovic; Isla, Zapata, Felipe, Pasquale; Inler, D'Agostino, Asamoah; Pepe, Quagliarella, Floro Flores.

Milan: Dida; Zambrotta, Senderos, Maldini, Jankulovski; Flamini, Pirlo, Ambrosini; Seedorf; Kakà, Pato.

Ihme, että Pato pääsi avaukseen. Toivottavasti saa maalin aikaiseksi, kun Patolla on nyt pienoinen kuiva kausi meneillään. Turtledorfista en sano mitään.

Udinese 2-1 Milan

Pasquale Marino antoi Carlo Ancelotille opetuksen siitä kuinka pelataan tehokasta jalkapalloa alusta loppuun. Ancelotti oli aivan pihalla ja kaiken sekasorron kruunasi Ancelottin surullisen kuuluisat vaihdot. Otteluun lähdettiin yhdellä kärjellä, Patolla, ja kuten kaikki tietävät Pato ei ole parhaimillaan yksin kärjessä varsinkaan jos siellä on slowdorf häiritsemässä. Ensimmäisessä puoliajassa kumpikaan joukkue ei esittänyt sen suurempaa, vaan pelattiin varovaista aluepeliä. 1. puoliajan ainoa maali tuli rangaistuspotkusta kun kokovartalok**pä sukelsi rangaistusalueella ja samalla hommasi Maldinille keltaisen vaikkei Maldinille koskenut Floropaskaa koko tilanteen aikana. Toisella puoliajalla Ancelottin kuuluisat vaihdot sekoittivat koko pelin. Ensimmäiseksi hän vaihtoi Inzaghin sisään Flaminin kustannuksella, joka oli kentän tehokkain ja energisin. Vaihdon myötä kokoonpano muuttui 4-2-2-2 ja tämä johti siihen että keskikenttä hävittiin, koska ainoa puolustusta tukeva pelaaja, Ambro, laiminlyö tehtäviään osallistumalla liian tehokkaasti hyökkäys-suunnassa ja näin Pirlo jää yksin keskikentän pohjalle ja Pirlohan ei ole tunnettu fyysisyydestään. Tuo vaihto ratkaisi pelin Udinesen hyväksi, joka osasi hyödyntää jokaisen tilanteen hyväkseen. Loput vaihdot eivät vaikuttaneet enään peliin (Dinho->Slowdorf Sheva->Pato).

Itse en ole yhtään vihainen siitä että hävittiin, vaan pikempinkin pidin tästä koska kaikki mikä aiheuttaa Ancelottille ja Gallianille ongelmia on pelkkää plussaa. Itse pidin varsinkin siitä kun slowdorf käveli vihellyskonsertin saattelemana vaihtoon:thumbsup1::thumbsup1::thumbsup1:.

Ainoa mikä otti suunnattomasti päähän oli kokovartalokyrvän sukellus jossa Paolo sai keltaisen siitä että hengitti liian voimakkaasti Floropaskan niskaan. Tuon kortin takia Il Capitano ei pääse osallistumaan uransa viimeiseen otteluun San Sirossa :crybaby:, tämä on oiekusmurhan huipentuma. Rukoilen että Silvio saa jollain tavalla peruttua tuon pelikiellon.

Plussat ja miinukset.

+++ Dida ja Ambro. Ilman heitä tulos olisi ollut erittäin ruma.

++ Maldini. Piti Udinesen inisijät kurissa.

+ Pirlo ja Kakà. Yrittivät saada jatkuvasti

- Dinho. Aivan hyödytön, lihoiksi vaan kesällä vaikka hänestä saa korkeintaan tonnikalapurkkeja.

-- Janku ja Zambro. Hyödyttömiä ja aiheuttivat jatkuvasti vaaratilanteita pallonmenetyksillään.

----------- Ancelotti ja slowdorf. Samaa paskaa.

Tämä kelpaa varmasti Morattin synttärilahjaksi, kiitos Ancelottin. Onnittelut taas Interille, Ibran ylivoimalle ei mahda mitään :moan:.

E: Unohdin, että Rizzoli oli myös tuomarina Juve ottelussa. Siis ei ihme että hän vihelsi vaihteeksi taas seeprojen hyväksi.

Ainoa mikä otti suunnattomasti päähän oli kokovartalokyrvän sukellus jossa Paolo sai keltaisen siitä että hengitti liian voimakkaasti Floropaskan niskaan. Tuon kortin takia Il Capitano ei pääse osallistumaan uransa viimeiseen otteluun San Sirossa :crybaby:, tämä on oiekusmurhan huipentuma. Rukoilen että Silvio saa jollain tavalla peruttua tuon pelikiellon.

Plussat ja miinukset.

+++ Dida ja Ambro. Ilman heitä tulos olisi ollut erittäin ruma.

++ Maldini. Piti Udinesen inisijät kurissa.

+ Pirlo ja Kakà. Yrittivät saada jatkuvasti

- Dinho. Aivan hyödytön, lihoiksi vaan kesällä vaikka hänestä saa korkeintaan tonnikalapurkkeja.

-- Janku ja Zambro. Hyödyttömiä ja aiheuttivat jatkuvasti vaaratilanteita pallonmenetyksillään.

----------- Ancelotti ja slowdorf. Samaa paskaa.

Tämä kelpaa varmasti Morattin synttärilahjaksi, kiitos Ancelottin. Onnittelut taas Interille, Ibran ylivoimalle ei mahda mitään :moan:.

Ottelussa kaikki ei ollut parhaimillaan ja niikun Almobaba sanoi ne Acshilottin kuuluisat vaihdot pilasi kokopelin:wallbang:. Muuten ihan hyvä peli

+ja- oon samaa mieltä Baban kanssa. Hmm.. olisiko Maldini ansainut kortin, ei ei ei. Maldinille ei olisi pitänyt tulla, selvästi tuomarin vika.

Jezzyan kannattanee jatkossa käyttää lainaa-toimintoa, kun vastailet muille...

Mutta sitten itse peliin. Itse olin tyytyväinen lopputulokseen, sillä tappiot on ainoa keino, millä Anshitin voi saada pois Milanista. Tosin sekään ei ole tähän mennessä riittänyt, koska kaveri vielä Milania valmentaa. Itsehän olen Carlettosta halunut päästä eroon jo muutaman vuoden :D Milanin peli oli sitä samaa vanhaa p**kaa, jota ollaan totuttu näkemään. Pelaajia ei yksinkertaisesti kiinnosta voitosta pelaaminen ja sillä ei pitkälle pötkitä. Anshittin bestistä Slowdorffiahan ei ole koko keväänä kiinnostanut pelata ja silti aina löntystelee kentällä. Avauskokoonpano oli ihan hanurista (Pato yksinäinen kärki, Pippo penkillä Dorffin takia), kuten myös vaihdot (Miksi Flamini pois, vaikka Zambrotta oli ihan luokaton. Shevaa on turha kentälle laittaa!). Ei jumakeuta meikäläinen vihaa Anshittia ja Dorffia :mad:

Nyt kun Anshittia olen saanut taas haukuttua, niin seuraavaksi on pakko dissata Kakaa. Sanoisin jopa, että Kaka oli eilen jopa surkeampi kuin Dorffi. Tosin syötti maalin lopussa, mutta silti oli aivan p**ka. Pallonmenetyksiä tulee melkeinpä järjestään, ei pysty haastamaan, näkymätön... Ei todellakaan uskoisi, että kyseisen kaverin ansiosta voitettiin UCL pari vuotta sitten. Jos ensi kesänä tulee jostain suunnalta joku järjetön tarjous tyyliin 60milj< , niin hyväksyisin heti, varsinkin jos voisi olla varma, että uusia vahvistuksia tulisi hänen tilalleen, mutta siitä kun ei voi olla varma (Sheva-tapaus).

Edit: Ja sitten pitää vielä tuosta tuomaroinnista mainita muutama juttu. V**uttaa lukea viestejä, joissa haukutaan tuomareja. No joo, yleensä ne on hanurista, sitä en kiellä, mutta niin monta kertaa tällä kaudella Milan on hyötynyt tuomareista ja saanut säälipilkun, jonka avulla ollaan voitto onnistettu nyhjäämään. Itse en pahemmin noita tuomareita jaksa kritisoida, koska heidän virheet kuuluvat futikseen. Milanin pelissä onkin huolestuttavaa, että ilman tuomareiden jelppiä, ei varmastikaan oltaisi edes 4 sakissa. Se onkin todella huolestuttavaa...

Ja plussat ja miinukset eilisestä pelistä:

+++ Dida: Hyviä koppeja.

++ Ambrosini: Maalin sai lopussa tehtyä...

+ Pippo: Pipon ollessa kentällä oli sentään fiilis, että ehkä me se maali saataisiinkin aikaiseksi...

- Kaka: Lue ylhäältä...

-- Dorffi: En voi olla antamatta Turtledorffille miinuksia...

--- Zambro: Eipä Zambrottakaan kummonen hankinta ollut, varsinkin viime aikoina ollut yleensä ihan pihalla. Flamini parempi RB:nä kuin Zambro...

HUOM! Plussia oli hankala heittää...

Loppukauden ohjelma onkin Roma kotona ja Viola vieraissa. Toivon mukaan hävitään molemmat (mikä on aika todennäköistä) ja kuten aikaisemmin totesin, niin vielä yksi vuosi UEFA-Cuppia ilman Anshittia on parempi kuin UCL Anshitin kanssa!

??? Ei minun tietääkseni Paolo joudu Roma-peliä missaamaan...

Nyt kun Anshittia olen saanut taas haukuttua, niin seuraavaksi on pakko dissata Kakaa. Sanoisin jopa, että Kaka oli eilen jopa surkeampi kuin Dorffi.

Niinpä. Toinen syöttä aina alaspäin ja toinen yrittää aina käynnistää hyökkäyksiä. Varman päälle pelaaminen on helppoa, kun taas hyöty-pelaaminen ei. Eli jos Kaka olisi ottanut Dorffista mallia ja olisi syöttänyt jokaisen syötön takaisin ykkösellä tai pienen hautomisen jälkeen alas, olisi hän ollut vai parempi. Kuka olisi silloin luonut tilanteita Patolle? Senderosko?

ei pysty haastamaan

Koska harhautukset ovat ollet Kakan vahvuuksia? Kakan haastot pohjautuvat hänen noputeensa sekä vastustajan horjauttaminen nopeilla rytminvaihdoksillaan. Jos olet yksin viittä pelaajaa vastassa, niin ei siinä paljon tanssita.

näkymätön

Tässä sinulle hieman tilastoja eilisestä:

-Milanin rikotuin pelaaja, Kaka(4)

-Vetoja maalia kohti 3, joista Kaka veti 2

-Keskitykset boksiin 11, joista Kaka keskitti 6

-Eniten onnistuineita syöttöjä, Pirlo (75), Ambro (41), Kaka (35)

= Kaka on näkymätön??

Ei todellakaan uskoisi, että kyseisen kaverin ansiosta voitettiin UCL pari vuotta sitten.

Kuka olisi uskonut, että pelaaja numero 76 oli Milanin kaikkien aikojen parhaimpia hyökkääjiä 126 osumallaan? Tai se nököhammas siellä kentänlaidalla, joka ei jaksanut juosta kahta metriä enempää. Kuka olisi uskonut, että muutama vuosi sitten hän pystyi harhauttamaan kolme pelaajaa muutamalla askeleella?

Jos ensi kesänä tulee jostain suunnalta joku järjetön tarjous tyyliin 60milj< , niin hyväksyisin heti, varsinkin jos voisi olla varma, että uusia vahvistuksia tulisi hänen tilalleen, mutta siitä kun ei voi olla varma (Sheva-tapaus).

Viimeisten esitysten perusteella olisit varmaan myymässä myös Paton? Hän ei ole onnistunut maalinteossa melkein kolmeen kuukauteen.

Samat henkilöt olivat pistämässä Gourcuffia lihoiksi viime vuonna muutaman ottelun perusteella ja nyt haluavat hänet takaisin :shades:. Äkkipikaista porukkaa sanon minä!

Edit: Ja sitten pitää vielä tuosta tuomaroinnista mainita muutama juttu. V**uttaa lukea viestejä, joissa haukutaan tuomareja. No joo, yleensä ne on hanurista, sitä en kiellä, mutta niin monta kertaa tällä kaudella Milan on hyötynyt tuomareista ja saanut säälipilkun, jonka avulla ollaan voitto onnistettu nyhjäämään. Itse en pahemmin noita tuomareita jaksa kritisoida, koska heidän virheet kuuluvat futikseen.

Itse en ole koskaan valittanut tuomareiden väärin tuomitsemista rankkareista meitä vastaan, koska olen sanonut usemman kerran että nämä sentään kompensoivat meille väärin tuomitut rankkarit. Ainoa mistä en pidä on tuomareiden ottelun yleisenlinjan aaltoilut. Esim. Juve sai pelata meitä vastaan pientäsikaa kun taas Juvelle vihellettiin pienemmästäkin virheestä. Siis tuomarilinja ei päde molemmille joukkueille.

Milanin pelissä onkin huolestuttavaa, että ilman tuomareiden jelppiä, ei varmastikaan oltaisi edes 4 sakissa. Se onkin todella huolestuttavaa...

En ole toisin väittänytkään.

??? Ei minun tietääkseni Paolo joudu Roma-peliä missaamaan...

Eikös Paololla ollut kortti alla Juve ottelusta ja eilisen keltaisen jälkeen hänellä on kaksi keltaista ja näin missaa seuraavan ottelun. Eikös se näin mennyt? Toivottavasti olen väärässä, koska pelkkä ajatus Paolon viimeisen pelin missaamisesta nosti verenpainettani korkealle.

Niinpä. Toinen syöttä aina alaspäin ja toinen yrittää aina käynnistää hyökkäyksiä. Varman päälle pelaaminen on helppoa, kun taas hyöty-pelaaminen ei. Eli jos Kaka olisi ottanut Dorffista mallia ja olisi syöttänyt jokaisen syötön takaisin ykkösellä tai pienen hautomisen jälkeen alas, olisi hän ollut vai parempi. Kuka olisi silloin luonut tilanteita Patolle? Senderosko?

No mutta jos Kakan ylöspäin pelaaminen on sitä, että kaveri jää ekaan pelaajaan, niin ehkä sitten pallo kannattaa Senderrorille pelata, joka laittaa pitkää päätyyn :D Tosin se on pakko myöntää, että Milan sai pelin aikana 2 paikkaa, niin Kaka oli molemmissa mukana (toisessa keskitti pallon Almrolle, josta maali), mutta silti en ole edelleenkään häneen työpanokseen tyytyväinen - Eikä mielestäni kenenkään pitäisi olla!

Tai se nököhammas siellä kentänlaidalla, joka ei jaksanut juosta kahta metriä enempää. Kuka olisi uskonut, että muutama vuosi sitten hän pystyi harhauttamaan kolme pelaajaa muutamalla askeleella?

Ja mitä teki Barca?? Möi Dinhon :D Ja tuskimpa Barcassa kadutaan sitä yhtään, vaikka Dinho legendan maineessa siellä onkin... Kakan myyminen järjettömään ylihintaan voisi olla Milanin kannalta paras ratkaisu, jos ei rahaa ole muuten parantaa joukkueen heikkouksia, kun sillä rahalla saadaan helposti tehtyä joukkueesta parempi. Tosin kun Galjupää hoitaa asioita, niin Ba tulee Kakan korvaajaksi ja Panucci Paolon.

Viimeisten esitysten perusteella olisit varmaan myymässä myös Paton? Hän ei ole onnistunut maalinteossa melkein kolmeen kuukauteen. Samat henkilöt olivat pistämässä Gourcuffia lihoiksi viime vuonna muutaman ottelun perusteella ja nyt haluavat hänet takaisin :shades:. Äkkipikaista porukkaa sanon minä!

Juu todellakin olisin myymässä Patoa, jonka itse toivon olevan Ronaldo #2 :D Patolla on suunta vain ylöspäin, kun taasen Kakan taso on ollut laskusuunnassa parin viime kauden ajan ja hänestä ollaan valmiita maksamaan selkeää ylihintaa. Ymmärrätkö pointin?

Anshitilla oli taas iso osuus Gourcuffin kohdalla. Voitko väittää, että Gourcuff pelasi hyvin saadessaan mahdollisuuden. Ei pelannut. Sama juttu, kuinka sinä dissaat Dinhoa, kun saa lopussa 15 minsaa :D Gourcuff ainoastaan sitten takaisin Milaniin, jos Anshit lähtee veks, muuten ei kannata tulla pilaamaan uraansa, joka on nyt vasta lähtenyt nousuun.

Vastassa on kaksi erillaista ajattelutapaa. Sinä ajattelet bisnesmiesmäisesti ja kohtelet pelaajia hieman kovemmalla kädellä nimestä huolimatta :D. Itse taas kuulun niihin jotka mielummin näkevät huippupelaajiaan pelaavan seurassa loppuun asti vaikkei se olisi taloudelliselta kannalta järkevää. Tämä on eräs syy miksi kannatan Milania ja kuten Rui Costa sanoi:

"Juve operates like a company while Milan operates like a family":star:

Sama juttu, kuinka sinä dissaat Dinhoa, kun saa lopussa 15 minsaa :D

Tähän sama. Esimerkiksi ennen joulua Pönhö oli huippuvireessä ollen mukana lähes jokaisessa maalissa ja tehden itse usean. Miksi? Koska oli useasti avauksessa. Tässä kohden enteet 05-06 Dinhon palailemisesta olivat pyörteilevän enteilevästi Milanon syksyisessä ilmassa

Mutta joulun jälkeen ei hammas ole purrut. Yltiöpäisesti taikuri vain tekee sitä samaa "outoa" liikettään siellä vasemman laidan tuntumassa ja keskittää hätäisesti boxiin. Itsevarmuus on tiessään, jänöt eivät tule taikurin hatusta, ei kikat kengistä. Miksi? Koska peliaikaa tulee se hikinen höntsäilytuokio ottelun lopusta -jolloin joko koko muu joukkue on passiivinen joko siksi, että voitto on jo varma, tahi siksi että tappio on varma, eikä muu joukkue viitsi yrittää.

Tämä kausi nyt loppuun jonka jälkeen aloitetaan puhtaalta pöydältä, kenties herätetään Anshitlotti parinvuoden koomasta jne.

Forza Pönhö! Forza Kaka'! Forza pato! Forza ensikauden eurokenttien pelätyin kolmikko!

Tähän sama.

Nyt kun toinenkin käyttäjä otti asian puheeksi niin selvennän mielipiteeni.

Voitko väittää, että Gourcuff pelasi hyvin saadessaan mahdollisuuden.

Tässä on yli vuoden vanha viestini, jossa olin antanut Gourcuffille kaksi tähteä ja tästä oli puolet foorumista ymmällään.

Its all over, Milan-Lazio 1-1.

Mitäs ottelusta voi sanoa... pelattiin kolmella kärjellä takanaan Gourcuff, outo taktiikka. Seedorf vaihdettiin ekalla puoliajalla Palochi:in ja toisella puoliajalla Emerssonin ja Jankulovskin tilalle Ambrossini ja Diegao ???!!

Ekalla puoliajalla me ei saatu mitään erikoista aikaiseksi. Toisen puoliajan alussa Lazio painosti jatkuvasti mikä johti lopulta maaliin, ilmeisesti Diegaon kokemattomuuden takia, asettui väärään paikkaan. Sen jälkeen peli oli miltei meidän hallussa, saatiin muutama vaara tilanne Gourcuffin vetojen avulla, Paton teknisten taitojen avulla ja Palochin liikkumisen avulla. Myöhemmin saatiin rankkari kun Kaladze (pelasi vaihteeksi hyvän ottelun) kaadettiin rankkari alueella, sen Oddo pisti sisään. Sen jälkeen oli meidän painostusta, maali vain puuttui kruunatakseen monet tilanteet.

Plussat/Miinukset:

+++ Kalac, pelasi varman ottelun ja pelasti usean "varman" maalin

++ Gourcuff ja Pato, molemmat pelasivat eriomaisen ottelun

+ Ambrossini, toi uutta toivoa astuessaan kentälle

Kukaan ei ollut mielestäni miinuksen arvoinen, lukuunottamatta Gilardinoa joka muuttui näkymättömäksi toisella puoliajalla.

Gourcuffista muutama asia. Miehellä on taitoa, mutta ei itseluottamusta mikä johtuu otteluiden vähyydestä. Hänet on päästettävä pelaamaan useammin jotta itsevarmuus nousisi. Ilman peliaikaa hänestä ei saada mitään irti. Hän haastoi ja syötti hyvin, hän pelasi paremmin kuin koskaan ennen

Olin siis vakuuttunut häneen ja scouttikykyjeni avulla tiesin että hänestä tulee vielä iso juttu :shades:.

Sama juttu, kuinka sinä dissaat Dinhoa, kun saa lopussa 15 minsaa :D

Mielestäni Gourcuffilla ja Dinholla on aivan erillaiset lähtökohdat. Silloin kun Gou oli Milanissa hän oli 21-vuotias ja silmissäni hän pelasi peliaikaan ja kokemukseen nähden yllättävän hyvin. Eikä pidä tietenkään unohtaa, että hänellä oli silloin vielä parhaimmat vuodet edessä, ja taloudellisestakannalta Milan ei tule todellakaan hyötymään myymällä hänet (olisimme saaneet maksimissaan yhden millin) ja samalla Milan menettäisi nuoren lupauksen. Eli järkevin ratkaisu on jättää hänet Milanissa ja antaa hänelle enemmän peliaikaa ja ajan myötä saamme tietää onko hänestä mihinkään, emmekä häviä tässä mitään kuin mitättömän pienen vuosipalkan.

Entäpäs Dinho tilanne? 29-vuotias peluri jolla on parhaat vuodet kauas takana, emmekä tule enään koskaan näkemään parasta osaamistaan. Kaiken lisäksi hän on temperamenttinen ja hänellä on myös taipumus juhlia tavanomaista pidempään (italomedian mukaan). Dinho maksoi 20 milliä ja n.6 millin vuosipalkka. Dinholla kesti yli 5 kuukautta päästä takaisin normaalin jalkapalloilian kuntoon ja tämän jälkeen pitäisi odottaa pääseekö Dinho lähellekkään vanhaa taasoaan. Pelillisesti Dinho ja Kakà eivät tule toimeen keskenään kentällä, vaan siitä on pikemminkin haittaa. Tämä tarkoittaisi sitä, että "meidän oma poika" Ricky istuisi penkillä, jotta voisimme tietää onko Dinhosta mihinkään. Taloudellisesti Milan on häviöllä, koska ostimme 20 millillä ylipainoisen ja huonokuntoisen pelaajaprojektin joka maksaa jatkossa 6 milliä vuodessa. Nyt on melkein kausi takana emmekä ole saaneet tietää onko Dinhosta mihinkään. Jos itse saisin päättää, niin myisin hänet pois, koska hän on yksinkertaisesti liian kallis projekti. Ja esimerkiksi mainitsen Rivaldon, hän oli valovuoden Dinhoa edellä kun saapui Milanelloon ja myös pelillisesti hän oli valovuoden Dinhoa edellä, siitä huolimatta hänellä ei pää kestänyt penkitystä ja läksi pois.

Aika on rahaa ja Dinhon osakkeet ovat tippumassa päivä päivältä, eli kiitos ja näkemiin. Ja manolot ovat taas kerran vetäneet Silviota nenästä ja ovat muutaman millin rikkaampia.

Posted Image

Paolo ja kumppanit pelaavat Paolon viimeisessä ottelussa ensi kauden pelipaidoissa. Samassa ottelussa yleisölle annetaan kaulahuivit jossa vapaasti käännettynä lukee #3 only for you (?). Ottelun lopussa Paolo allekirjoittaa itse pelipaitaan, joka sitten jäänee viimeiseksi Paolon uralla :brokenheart:.

[Entäpäs Dinho tilanne? 29-vuotias peluri jolla on parhaat vuodet kauas takana, emmekä tule enään koskaan näkemään parasta osaamistaan. Kaiken lisäksi hän on temperamenttinen ja hänellä on myös taipumus juhlia tavanomaista pidempään (italomedian mukaan). Dinho maksoi 20 milliä ja n.6 millin vuosipalkka. Dinholla kesti yli 5 kuukautta päästä takaisin normaalin jalkapalloilian kuntoon ja tämän jälkeen pitäisi odottaa pääseekö Dinho lähellekkään vanhaa taasoaan. Pelillisesti Dinho ja Kakà eivät tule toimeen keskenään kentällä, vaan siitä on pikemminkin haittaa. Tämä tarkoittaisi sitä, että "meidän oma poika" Ricky istuisi penkillä, jotta voisimme tietää onko Dinhosta mihinkään. Taloudellisesti Milan on häviöllä, koska ostimme 20 millillä ylipainoisen ja huonokuntoisen pelaajaprojektin joka maksaa jatkossa 6 milliä vuodessa. Nyt on melkein kausi takana emmekä ole saaneet tietää onko Dinhosta mihinkään. Jos itse saisin päättää, niin myisin hänet pois, koska hän on yksinkertaisesti liian kallis projekti. Ja esimerkiksi mainitsen Rivaldon, hän oli valovuoden Dinhoa edellä kun saapui Milanelloon ja myös pelillisesti hän oli valovuoden Dinhoa edellä, siitä huolimatta hänellä ei pää kestänyt penkitystä ja läksi pois.

Aika on rahaa ja Dinhon osakkeet ovat tippumassa päivä päivältä, eli kiitos ja näkemiin. Ja manolot ovat taas kerran vetäneet Silviota nenästä ja ovat muutaman millin rikkaampia.

Mielestäni olet väärässä sillä vaikka Dinhon on ollut huonossa kunnossa eikä pääse samalle tasolle kuin ennen, niin en sanoisi että Milan turhaa Dinhonia osti, Dinhon on ratkaissut pelejä , tasoittanut . Itse en myisi pois. Sillä Dinhonin parasta osaamista ei 15 minuutissa ihan heti nää. Achelotin pitäisi antaa miehelle enemmän hommia kuin penkillä istumista.

Vaikka ei Anchelottia varmaan ensikaudella nähdä Milanissa, sillä miestä on huhuiltu jo Chelseaan. Antaisin Dinhonille viellä ensikauden jos se menee pieleen myisin miehen saman tien.

Olet siinä mielessä oikeassa että Dinhonilla on liian suuripalkkapussi Itse vähentäisin palkkaa.

Ps: Maldinille onnea :strong:.

Saa nähdä lähteekö toi Ancelotti sittenkään :D

On itse kertonut olevansa 100% varma siitä, että jatkaa AC Milanissa ja sanonut myös, että mitään keskusteluja Chelsean kanssa ei ole käyty. Myönsi samalla, että ennen tämän kauden alkua Chelsea oli yhteydessä, mutta Scolarin palkkaamisen jälkeen ei mitään puhetta ole Ancelottin ja Chelsean välillä ollut.

Maanantainahan tuon pitäisi ratketa. Berlusconi ja Ancelotti istuvat silloin pöydän ääreen ja siinä sitten päätetään miten homma jatkuu.

MILAN-ROMA: LE FORMAZIONI UFFICIALI

24/05/2009

MILAN: Dida; Flamini, Favalli, Maldini, Jankulovski; Beckham, Pirlo, Ambrosini; Kakà; Pato, Inzaghi.

ROMA: Artur; Motta, Mexes, Juan, Riise; Taddei, Brighi, Cassetti; Pizzarro, Vucinic, Totti.

Ei Slowdorffia, WUUHUU!!! :drunk1::partyhat::drunk1:. Nyt sitten Roman päänahka Paololle lahjaksi. Forza Paolo!!!

Häpeällistä tuomaritoimintaa kaikkien aikojen parhaan jalkapalloilijan viimeisessä kotipelissä. Kolme pilkkua jätettiin viheltämättä, kaksi vieläpä aika päivänselviä tapauksia. Romalle helppoja vapareita, joista sitten tuli kaksi maalia. :ass: Maldini olisi ansainnut parempaa, kun vielä muistetaan, millaiseen tuomariskandaaliin miehen maajoukkueura päättyi. Harmittaa pirusti.

Maldinista kirjoittelen lisää hänelle kuuluvaan ketjuun tässä jonakin päivänä. Tässä kuitenkin kysyn seuraavaa: Merkitsevätkö tasapisteissä keskinäisten otteluiden tehdyt maalit, jos pisteet näistä peleistä ovat tasan? Milanhan voitti kotonaan Violan 1-0, joten yhden maalin tappiokin Firenzessä riittää kolmossijan säilyttämiseen, sillä maaliero on meillä parempi.

EDIT: En mitään varmaa tietoa löytänyt, mutta vaikuttaisi siltä, että noilla maaleilla on merkitystä, eli emme saisi hävitä kahdella maalilla. Mitenköhän vierasmaalien laita sitten? Tai no eihän sen ole väliä, sillä yhden maalin tappiolla olemme joka tapauksessa Violan edellä, olivat lukemat ensi viikonloppuna 1-0 tai vaikka 7-6. Paitsi entä jos Juve häviää viimeisen ottelunsa ja jää myös samoihin pisteisiin? Sillä olisi paras saldo keskinäisistä peleistä, mutta otettaisiinkohan Milanin ja Violan vertailussa huomioon pelit Juveakin vastaan? Niistä pisteet ovat tasan, mutta meillä on huonompi maaliero.

Voi helvetti, kun tämä on vaikeata...Parempi vain voittaa tai pelata tasan. Se ei kuitenkaan tule olemaan helppoa, kuten kaikki tietenkin tietävät. Tuskaa vielä kevään loppuun asti.

Kyllä tämä loppukausi saatiin sittenkin menemään aika vaikeaksi. Toki haastavuus tiedettiin, mutta ei kahta peliä olisi silti saanut hävitä. Udinesea vastaan peli olikin aika saamatonta, mutta tänään sentään kulki. Siksihän tappio niin paljon harmittaakin, koska olimme selvästi parempia tänään. No, ei voi mitään. Kunnon asenteella vain viimeiseen peliin ja kausi kunnialla pakettiin.

Yhdyn edelliseen, eli Milan vei ja Roma vikisi. Täytyy kyllä myöntää, että vieraitten toinen maali meni Didan piikkiin mutta viikinkihomppelin ja Totin tuomarivaparit olivat aika uskomattomia, eikä Nelsonilla jäänyt tsäänssejä niiden kiinni ottamiseen.

Peli sujui mallikkaasti, tosin Milanista katsottuna oikea laita (Beckham) oli ensimmäisellä puoliskolla aivan auki, sillä koko punamusta keskusta oli turhan tiiviisti vasemmalla, Jolloin Beckham huomaa Rooman poikien viettävän avoimen ovien päivää.

Toisella 45 minuuttisella Pönhön sisääntulo entisestään piristi peliä, sillä hammas oli melko maagisella päällä tänään. Haastot onnistuivat ja useimmat puolenvaihdot olivat viisaita tuoden vaarallisia vetopaikkoja jne. Pisteet Ancelotille aikaisista vaihdoista, mutta ei ole mitään järkeä vaihtaa Pönhöä Patoon, sanon minä.

Myös Kaka' pelasi mielestäni hyvin, vaikka Seedorf olikin vain jaloissa ja tuhlasi melko hyvällä prosentilla maalipaikkoja. Milanin toisen maalin Kaka'n syöttö Ambrolle oli jotain aivan uskomatonta ja Ambrosini teki myös Milanin ensimmäisen osuman, mutta mistä Massimon punainen kortti tuli? protestoinnista?

E:Uudet pelipaidat muuten näyttivät yllättävänkin hienoilta San Siron nurmella. Valkoinen kauluskaan ei niin paljolti häirinnyt.

FORZA PAOLO!!!!!!!!!!!!!!!

Häpeällistä tuomaritoimintaa kaikkien aikojen parhaan jalkapalloilijan viimeisessä kotipelissä. Kolme pilkkua jätettiin viheltämättä, kaksi vieläpä aika päivänselviä tapauksia. Romalle helppoja vapareita, joista sitten tuli kaksi maalia. Maldini olisi ansainnut parempaa, kun vielä muistetaan, millaiseen tuomariskandaaliin miehen maajoukkueura päättyi. Harmittaa pirusti.

Yhdyn tähän. Minuakin harmitti tuomaritoiminta, kunnes näin omin silmin jotain ihan käsittämätönta. Kun Maldini juoksi kunniakierroksen, Curva Sudin kohdalla osa "faneista" huusi Maldinille "a captain, there is only one captain ... and is not Maldini" sekä "Franco Baresi is the one true captain'' heiluttaen samalla banderollia jossa luki (numero)6. Jopa Interin kannattajat nousivat taputtamaan ja omistivat jopa tifon Maldinin kaunniaksi, mutta sitten "omat kannattajat" rupevat huutaamaan loukkaavia "chänttejä" Maldinin viimeisessä kotiottelussa kesken kunniakierroksen. Tämän takia Maldini lähti nopeasti pukukoppiin eikä halunnut jäädä muiden pelaajien kanssa "juhlia" taikka jäädä hyvästelemään kannattajia. Erittäin häpeällistä toimintaa!

Jos saisin vain valtuudet, niin langettaisin noille paskoille elinikäisen porttikiellon kaikkiin Milanin otteluihin ja laittaisin heidät keskelle täyden San Siron, jossa heidät heitettäisiin mädillä kananmunilla.

Valitettavasti ottelu oli pettymys, jäähyväisjuhlat peruttiin tuloksen takia ja sitten vielä "omat fanit" haukkuivat Paoloa näin tärkeänä päivänä. En olisi uskonut näkeväni tälläista päivää koskaan! Toivottavasti Baresi tulee esiin ja pistää lopun tälle pelleilylle. Harmi, että alkuperäinen Milanin kannattajajärjestö (FDL) hajaantui ja nyt on tusinan verraan erillaisia järjestöjä jossa jokaisella on oma linja...

Posted Image

Tässä vielä Paolon reaktio...

E:

EDIT: En mitään varmaa tietoa löytänyt, mutta vaikuttaisi siltä, että noilla maaleilla on merkitystä, eli emme saisi hävitä kahdella maalilla. Mitenköhän vierasmaalien laita sitten? Tai no eihän sen ole väliä, sillä yhden maalin tappiolla olemme joka tapauksessa Violan edellä, olivat lukemat ensi viikonloppuna 1-0 tai vaikka 7-6. Paitsi entä jos Juve häviää viimeisen ottelunsa ja jää myös samoihin pisteisiin? Sillä olisi paras saldo keskinäisistä peleistä, mutta otettaisiinkohan Milanin ja Violan vertailussa huomioon pelit Juveakin vastaan? Niistä pisteet ovat tasan, mutta meillä on huonompi maaliero.

Tasapisteissä ratkaisee keskenäiset ottelut (sis. vierasmaalisäännön). Voitimme Violan 1-0 San Sirolla ja jotta saisimme 3. sijan meidän on joko voitettava, pelattava tasan tai hävittävä yhden maalin erolla. Eli jos häviämme 2-0, 3-1, 4-2... tulemme tippumaan 4.sijaan ja kohtaamme joko Lyonin, Villarrealin, Arsenalin tai Stuttgartin.

Ääh, ekaa kertaa elämäni aikana hävettää olla milanisti.

EE: Pelleily sen kun jatkuu, nyt Curva arvostaa Shevaa ja Kaka' korkeammalle kuin Maldinia. Ei hel**tti. Silloin kun Kaka'ta oltiin myymässä Shittyyn, Curva rukoili Kaka'n ikkunan alla jottei hän siirtyisi ja nyt haukkuvat Maldinia, joka on kirjaimellisesti palvellut koko elämänsä aikana uskollisesti samaa seuraa. Tästä päivästä lähtien Milanossa ei ole muuta kuin Interin kannattajajärjestö, muut ovat pelkkiä paskoja pettureita, kunnes Curva pyytää Paololta julkisesti anteeksi!

Yhdyn tähän. Minuakin harmitti tuomaritoiminta, kunnes näin omin silmin jotain ihan käsittämätönta. Kun Maldini juoksi kunniakierroksen, Curva Sudin kohdalla osa "faneista" huusi Maldinille "a captain, there is only one captain ... and is not Maldini" sekä "Franco Baresi is the one true captain'' heiluttaen samalla banderollia jossa luki (numero)6. Jopa Interin kannattajat nousivat taputtamaan ja omistivat jopa tifon Maldinin kaunniaksi, mutta sitten "omat kannattajat" rupevat huutaamaan loukkaavia "chänttejä" Maldinin viimeisessä kotiottelussa kesken kunniakierroksen. Tämän takia Maldini lähti nopeasti pukukoppiin eikä halunnut jäädä muiden pelaajien kanssa "juhlia" taikka jäädä hyvästelemään kannattajia. Erittäin häpeällistä toimintaa!

Luin tästä itse vasta pelin jälkeen ja olin todella järkyttynyt. Täysin käsittämätöntä toimintaa. Yksikään, joka tuollaista tekee, ei voi kutsua itseään milanistiksi. En voi käsittää, miten tuollainen reaktio on mahdollinen. Vittuakos se Maldinin arvoa vähentää, jos itse pitää Baresista enemmän. Maldini on omistanut koko tähänastisen elämänsä Milanille ja tehnyt fantastisen uran, käyttäytynyt aina moitteettomasti, ollut täydellisenä esimerkkinä muille - hän edustaa oikeastaan kaikkea hyvää jalkapallossa. Ja tässä on kiitos: omat ultrat viheltävät ja loukkaavat viimeisessä pelissä, kunniakierroksen aikana. Täysin järjenvastaista. Mitä Maldini on tehnyt ansaitakseen tällaisen kohtelun? Ei yhtään mitään. Helvetti, miten voivat ihmiset olla kusipäitä.

Jos joku, juuri Maldini ansaitsee kaikkien varauksettoman kunnioituksen ja kiitokset mahtavasta urastaan. Vittu, kaikki muut tajuavatkin Maldinin merkityksen, jopa interistit. Kaikki jalkapallon ystävät ympäri maailmaa, paitsi omat ultrat. Saatanan paskiaiset! Viha, jota heitä kohtaan nyt tunnen, on aivan suunnaton.

Jos saisin vain valtuudet, niin langettaisin noille paskoille elinikäisen porttikiellon kaikkiin Milanin otteluihin ja laittaisin heidät keskelle täyden San Siron, jossa heidät heitettäisiin mädillä kananmunilla.

Tuollaiset ali-ihmiset pitäisi karkottaa Milanosta loppuiäkseen. Heidän loppuelämästään tulisi kaikin keinoin yrittää tehdä täyttä helvettiä. Jokaisen dissaajan kuvia pitäisi levittää kaikkiin paikkoihin Italiassa ja ihmisille antaa oikeus vetää turpaan, jos näkevät.

Ei hävetä olla milanisti. Ärsyttää vain, että tuollaiset paska-ameebat luulevat olevansa myös milanisteja.:fero:

Maldini säilyttää tyylikkyytensä tällaisellakin hetkellä:

http://goal.com/en/news/10/italy/2009/05/24/1283920/maldini-responds-gracefully-im-proud-not-to-be-one-of-them

Uskomattoman hieno mies. Kuten Alex Del Piero sanoi: Maldini on paras jokaisella mahdollisella tavalla.

Luin tästä itse vasta pelin jälkeen ja olin todella järkyttynyt. Täysin käsittämätöntä toimintaa. Yksikään, joka tuollaista tekee, ei voi kutsua itseään milanistiksi. En voi käsittää, miten tuollainen reaktio on mahdollinen. Vittuakos se Maldinin arvoa vähentää, jos itse pitää Baresista enemmän. Maldini on omistanut koko tähänastisen elämänsä Milanille ja tehnyt fantastisen uran, käyttäytynyt aina moitteettomasti, ollut täydellisenä esimerkkinä muille - hän edustaa oikeastaan kaikkea hyvää jalkapallossa. Ja tässä on kiitos: omat ultrat viheltävät ja loukkaavat viimeisessä pelissä, kunniakierroksen aikana. Täysin järjenvastaista. Mitä Maldini on tehnyt ansaitakseen tällaisen kohtelun? Ei yhtään mitään. Helvetti, miten voivat ihmiset olla kusipäitä.

Jos joku, juuri Maldini ansaitsee kaikkien varauksettoman kunnioituksen ja kiitokset mahtavasta urastaan. Vittu, kaikki muut tajuavatkin Maldinin merkityksen, jopa interistit. Kaikki jalkapallon ystävät ympäri maailmaa, paitsi omat ultrat. Saatanan paskiaiset! Viha, jota heitä kohtaan nyt tunnen, on aivan suunnaton.

Tuollaiset ali-ihmiset pitäisi karkottaa Milanosta loppuiäkseen. Heidän loppuelämästään tulisi kaikin keinoin yrittää tehdä täyttä helvettiä. Jokaisen dissaajan kuvia pitäisi levittää kaikkiin paikkoihin Italiassa ja ihmisille antaa oikeus vetää turpaan, jos näkevät.

Ei hävetä olla milanisti. Ärsyttää vain, että tuollaiset paska-ameebat luulevat olevansa myös milanisteja.:fero:

Maldini säilyttää tyylikkyytensä tällaisellakin hetkellä:

http://goal.com/en/news/10/italy/2009/05/24/1283920/maldini-responds-gracefully-im-proud-not-to-be-one-of-them

Uskomattoman hieno mies. Kuten Alex Del Piero sanoi: Maldini on paras jokaisella mahdollisella tavalla.

Taisi Maldinikin kansainvälistä sormimerkkiä näyttää katsojien suuntaan, mutta olivat kyllä ansainneetkin sen.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/italien/article5215918.ab

Nyt on kotiuduttu Milanosta ja matka oli kyllä hieno. Päästiin lopulta erinäisten vaikeuksien jälkeen katsomaan peliä stadionille ja mahtavaa oli olla loppuunmyydyllä San Sirolla. Erityisen tyylikkään näköistä oli, kun nuo Maldini-liinat värjäsivät koko stadionin valkoiseksi, suurella enemmistöllä paikalla olleista tuollainen liina, kun löytyi. Itsekin nappasin yhden muistoksi mukaan. Merkkitapahtumasta huolimatta tunnelma stadionilla jäi ajoittain jopa aika valjuksi. Maldini kyllä toki sai korviahuumaavan mökän aikaiseksi, mutta aika hiljaista välillä muuten oli.

Peli itsessään oli äärimmäisen viihdyttävä, Milankin yltyi kunnon taisteluun toisella puoliajalla. Tappiosta jäi tietenkin hieman tyhjä olo, varsinkin kun niin monesti ehti toiveet heräämään. Tuomaritoimintahan nyt oli täysi skandaali, minkäänlaista linjaa ei koko ottelussa ollut. Tällä kertaa Milan vain kärsi tästä enemmän.

Ancelotti teki kerrankin mielestäni varsin mallikasta työtä puoliajan jälkeen. Kakà oli 1. puoliajalla umpipaska, mutta laidalla Ricky pääsi peliin sisään. Seedorf pelasi varmaankin parhaan matsinsa miesmuistiin. Eihän Clarencelta nyt virheetöntä peliä voi odottaa, mutta tämän kauden yleiseen tasoon verrattuna mies esiintyi edukseen. Toivottavasti ei kuitenkaan tarvitse enää katsella tätä nelivetoa ensi kaudella punamustassa paidassa. Ambrosini taas osoitti arvonsa olemalla oikeassa paikassa oikeaan paikkkaan. Tällä kertaa pariinkiin otteeseen.

Paikanpäällä en huomannut tuota Maldini-protestia, aika järkyttyneenä kotikamaralla sai siitä lukea. Vaikka Maldini olisikin yksittäisiä hieman ajattelemattomia kommentteja antanut 2005-UCL-finaalin jälkeen, ei mies missään nimessä tuollaista ansaitse. En siten tiedä onko siellä jotakin muutakin taustalla, mutta naurettavan lapsellista ja moukkamaista toimintaa kyseiseltä faniryhmältä joka tapauksessa. Miten kenelläkään on pokkaa pilata Maldinin kotijäähyväiset. Häpeällistä toimintaa Milanin suurinta symbolia, elävää legendaa kohtaan. Enempää ei jaksa Maldinista ynnä muusta tällä hetkellä skriivailla, myöhemmin sitten varmaankin lisää. Mutta ei muuta kuin grazie capitano.

^:thumbsup1:

Italian jalkapalloliiton puheenjohtaja Giancarlo Abeten kommentit eilisillan tapahtumista.

"It's a shameful thing because Maldini deserves respect for what he is and has been,"

"It's something which has no logic or understanding. Anyway, we are planning to honour him with a friendly match."

Lähde