Jump to content
Sign in to follow this  
Siniveri

Everton kaudella 08-09

Recommended Posts

Ranskalaisia ja ranskassa pelaavia kk-pelaajia on kyllä välillä yhdistetty Evertoniin huhuissa. Viimeisimpänä Aliou Diarra ja Modeste M'bami. Toulalanista ei ole ollut huhuja liikkeellä. Onko Lyon sitten mahdollisesti myymässä kaveria ja mihin hintaan? Evertonin kallein pelaaja tullee tänä kesänä maksamaan sellaiset 5-6 miljoonaa puntaa eli en usko mihinkään Ranskan maajoukkuetähtiin olevan tässä vaiheessa varaa.

Samoilla linjoilla Sheedyn kanssa. Tuollaiset Toulalanit voidaan heti kättelyssä unohtaa, sillä perse auki näytetään olevan.

Tässä parhaillaan olen väijynyt jakson Sionin ja Evertonin välistä höntsää Sveitsistä. Vaikka peli on heikkoa, olen mielissäni saatuani mahdollisuuden katsastaa näitä nuoria pelaajia: Baxter on ollut varsin näkymätön, Kissock yritteliäs, mutta hieman heppoinen, Jutkiewicz kärjessä kohtuullinen, Irving aika hukassa laidalla. Paras on selkeästi ollut Jack Rodwell, josta voi kauden parin kuluttua jo odottaa paikantäyttäjää keskikentän pohjalle.

VdM pelaa myös! Ja ihan mukavasti on pelannutkin mielestäni. Uusi kevät? :D

Sion - Everton 1-0 Crettenand (58)

Näin on sitten polkaistu pre-season käyntiin Evertonin toimesta. Ilmeisesti tuolla harjoituskiertueella on mukana todella nuori porukka, mikäli olen oikein ymmärtänyt.

Ei Mannysta uutta Carsleyta (samaan rooliin) saa, vaan nopeasti ja tarkasti syöttävän hyökkäyksien käynnistäjän. Jos Moyes jatkaa 4-5-1-systeemillä ja toppareiden edessä on oltava nimenomaan Carsin kaltainen luutija, niin mielummin joku muu. Oma Gosling?

Katsotaanpa nyt vielä tämän persaukisuuden kanssa...sama keskustelu käytiin myös juuri ennen Yakubun hankintaa. Uskon yhteen kovaan hankintaan.

Näin ne kohteet muuttuu. Arshavinistä Gilberto Silvaan ja Fletcheriin. Silvaa siis Moyes yrittää kaapata Panathinaikosin nenän edestä. Fletcher ilmeisesti ei halua edes tulla.

Nuorista Rodwell tullee saamaan jonkun verran peliaikaa, mutta muiden kohdalla se on epävarmempaa. Ehkä jos Neville myydään, Gosling voi saada peliaikaa. Baxter ei ole vielä millään muotoa valmis, Jutkiewicz ei ole Premier-tasoa.

Optimistisimmillaan odotan, että Everton hankkii yhden n. 10 miljoonan punnan miehen, koska Kenwright haluaa taas tehdä sirkustempun (Yakubu, Johnson). Tämä olettaen, että rahat saadaan jostain. Sen lisäksi muutama halvempi mies täytteeksi. Pakkohan niitä on hankkia, kun tällä hetkellä ei saada edes penkkiä täyteen ykkösjoukkueen miehillä, vaikka kaikki olisivat terveenä!

Katsotaanpa nyt vielä tämän persaukisuuden kanssa...sama keskustelu käytiin myös juuri ennen Yakubun hankintaa. Uskon yhteen kovaan hankintaan.

Tuostahan liikkuu huhuja, että Moyes uhkasi lähteä kävelemään, jos ei löydy rahaa yhteen kunnon hankintaan, ja Earl olisi sitten taannut lainan.

Tää vois olla aika mielenkiintoinen pelaaja Carsleyn korvaajaksi.187 cm pitkä honkkeli ja lempinimeltään hämähäkki.Sitten on huhuiltu Spurssin Darren Bentiä AJ:n korvaajaksi.Bentistä en osaa sanoa juuta enkä jaata,mut ei toi vissiin kovin häävi jannu viime kaudella Tottenhamissa ollut.

Bent ei saanut Tottenhamissa edes kunnon mahdollisuutta viime kaudella. Erittäin hyvä hyökkääjä on kyseessä, mutta vähän epäilen sopisiko Yakubun kärkipariksi. Siihen paikalle sopisi paremminkin joku target tekemään tilaa ja lisäämään pääpelivoimaa. Bent on liian saman tyylinen kuin Jakki mielestäni.

Darren Bent teki Charltonille 05-06 18 maalia ja kaudella 06-07 14 maalia. Viime kaudella peliaikaa Spursissa tuli vain 40,6 minuuttia ottelua kohden, silti maalikeskiarvo per 90 minuuttia oli 0,47. Eli varsin laadukas hyökkääjä. Mutta tuskinpa Spurs hänestä on luopumassa, mikäli Berbatovkin vihdoin siirtyisi pois.

Taisivat myöskin maksaa Bentistä aivan järjettömän siirtokorvauksenkin.Mun mielestä AJ olisi todella hyvä kärkipari Yakille jos vain tekisi itsekin hieman enemmän maaleja.Nopeudelllaan sekoittaa vastustajan poulustusta hyvinkin.Mun puolesta voisi antaa vielä ens kauden pelata ja jos ei onnistu,niin sitten myyntiin.

Jos Spurs antaa Berbatovin ja Keanen mennä, Bent tuskin lähtee. Toivottavasti Keane ei liity Pooliin, pidän miehen pelityylistä. Ronaldo-gate taitaa vaikuttaa siirtokorvauksiin tällä hetkellä. Topalista 12 mil? Tai Arshavinista 30mil? Tai jukoliste Robinhosta 60 mil? Ostaisivat nyt Mannyn ennenkuin sekin maksaa enemmän kuin uusi stadion...Cahill ei tämänpäiväisten mukaan ole kunnossa kauden alkuun mennessä, Arteta ehkä.

Ehkä Moyesilla on ässä hihassaan, eikä hän edes aio hankkia keskikentän pohjalle ketään. Jospa Goodisonilla nähdään ensi kaudella 3 topparilla pelaava Everton?

------Yakubu--Johnson----

----Pienaar----Cahill----Arteta--

Baines--------------------Neville

----Lescott--Jagielka--Yobo--

No joo, tämä nyt on vain meikäläisen omaa pohdiskelua. Mutta kun täällä ei ollut vielä yhtään kenttäryhmitystä hahmoteltuna niin ajattelin rykäistä oman ehdotuksen tuohon. Ja edelleenkin ilmoittaudun niihin harvoihin, jotka haluaisivat nähdä AJ:n jatkossakin Evertonissa. Siksi hänet raijasin tuohon ryhmitelmäänkin. Ja tottakai Howard maalinsuulla, se unohtui tuosta.

Itse olen myös kovasti AJ:n jäämisen kannalla, ainakin vielä kaudeksi.

Ilmeisesti ensimmäinen tarjous on SkySportsin mukaan miehestä rantautunut. Jälleen kerran Wigan siis AJ:n perässä! Tuo tarjoushan on jo enemmän mitä Everton on Crystal Palacelle suoraan maksanut, joten eiköhän tarjouksen hylkääminen vain vahvista Moyesin mielipidettä AJ:n jäämisestä.

EDIT: Ja heti perään ilmestynyt surullisempia uutisia. Tai miten sen nyt ottaa, Arteta kuitenkin palannut ryhmitykseen, Yobon mieliala on varmasti kohonnut huomattavasi ja helvetin hyvä, jos Cahill pääsisi jo vihdoin tuon vaivansa ylitse, vaikkakin joutuu vielä avauksen näillä näkymin missaamaan.

Mäkin oon samoilla linjoilla parin palsta veljen kanssa et AJ pitäs pitää sinisessä paidassa, mut pahalta näyttää. Huhuja kyl tuntuu olevan uusista pelaajista lähes päivittäin, mut koska kyseessä on Everton niin mitään varmaa ei tapahdu ja pikku hiljaa rupee vituttamaan kun ei siirtoja tule, tosin uskon 100% Moyesiin että muutama laadukas äijä rosteriin tulee joko lainalle tai pysyvästi. Tosin hieman pelottaaa et jos ei keskikentän pohjaan löydy pelaajaa luutii Neville Nevillen poika siellä ja silloin en tiedä pystynkö edes pelejä kattelee töllöstä tai pakko ainakin vetää kova känni päälle..

Tämä nyt lähtee "kännissä baariin"-linjalta - toivottavasti lyhyesti ja ytimekkäästi.

Ensinnäkin: jos oikeasti tässä jahkaillaan jotain Darren Bentiä swoopina AJ:hin, niin mun yksiselitteinen mielipide on: NO GO!

Aj:llä oli kieltämättä paska kausi alla, ja mä odottaisin häneltä tiettyjä asioita vieläkin enemmän, mutta silti mieluummin näen hänet jatkossakin Yakin parina hyökkäyksessä kuin D.Bentin. Olkoonki, että pisti aikas kylmän häkin aikanaan verkkoon Goodisonilla Addicksin paidassa.

...Ilmeisesti ensimmäinen tarjous on SkySportsin mukaan miehestä rantautunut...

"Ilmeisesti" = näemmä myöhemmin koko asia on julkisuudessa tyrmätty.

Seuraavat huhut puolustavasta keskikentästä kohdistuvatkin sitten Moutinhoon. Todella lupaava ja jo nyt tasokas kiinnitys nuori portugalilainen olisi, mutta jotenkin itse en jaksa uskoa Evertonin mahdollisuuksiin saada miehen allekirjoitusta papereihinsa. Olisihan se silti hienoa saada hieman luovuutta tuonne keskikentän pohjallekin. Mikäli oikein olen ymmärtänyt Moutinho pystyy pelaamaan keskikentällä keskustassa aika tasapuolisesti hyökkäävässä että puolustavassa roolissa. Hieman lyhyen oloinen kaveri, mutta eihän se välttämättä mitään todista.

Aivan järkyttävä hintapyyntö on 21-vuotiaasta pelaajasta tuo 16 miljoonaa puntaa,vaikka ihan pätevän oloinen kaveri varmasti olisi ja toisi sitä kaivattua luovuutta.Pre-season matsit jatkuu lupaavasti Cambridgeltä 4-2 turpiin,että näin.

Yksi Andyn myyntiä puoltava tekijä on se, että hänen maineensa takia Evertonille ei enää vihelletä rankkareita. Tämä ei ole toki täysin hänen omaa syytään, mutta näin se vaan on. Wengerin ja Mourinhon mussutukset ovat tämän ennen muuta aikaan saaneet.

10,5 miljoonaa on ihan hyvä hinta, mutta sopiva korvaaja täytyy olla valmiiksi katsottuna.

Heinäkuu lähenee loppuaan, ja uusia ukkoja ei kuulu. Kertokaa nyt, mistä ne Moisien toivomat at least viisi ukkoa kaivetaan. Toimitaanko tässä taas Evertonin tyylillä.

Minä tiedän, hommataan spöörseistä loput äijät, ketä keano ei saanut raahattua black catzeihin.