Jump to content
Sign in to follow this  
tomine

Pes 2009

Recommended Posts

Hyvältä peliltä vaikuttaa demon perusteella. Ihmeen paljon kitinää kyllä kuulunu tästä. No ne on makuasiota. Ei kyllä millään jaksais oottaa enää kokoversioo. Onkohan kokoonpanoja päivitetty lopulliseen versioon? Demossa muutama siirto tekemättä ( ManUsta puuttuu Berba, Saha ja Silvestre vielä ManUssa).

Onkohan kokoonpanoja päivitetty lopulliseen versioon? Demossa muutama siirto tekemättä ( ManUsta puuttuu Berba, Saha ja Silvestre vielä ManUssa).

Niin ja vielä Dong ja Eagleskin siellä pörräävät..

Niin ja vielä Dong ja Eagleskin siellä pörräävät..

Joo niinhän ne pörräs. Saahan ne toki itsekin pois siirrettyä, mutta mukavaa olisi jos Dongin ja kumppaneiden tilalle olisi tullut Rafael, Fabio, Evans, Manucho, Possebon ja Gibson.

Joo niinhän ne pörräs. Saahan ne toki itsekin pois siirrettyä, mutta mukavaa olisi jos Dongin ja kumppaneiden tilalle olisi tullut Rafael, Fabio, Evans, Manucho, Possebon ja Gibson.

Pessissä tuo pelaajien siirtäminen on kyllä niin helppoa, että eipä haittaa juuri ollenkaan. Pari ylimääräistä minuuttiahan siinä vain kuluu.

Järkyttävän loistava tuo Pes 09. Alkoi jo mennä hermot Pes 08:iin, mutta enää tarvitsee odottaa vajaa viikko ja tuska on ohi. Ei jaksaisi millään odottaa. Demon perusteella ollaan kyllä menty huimasti eteenpäin ja Fifalla ei pitäisi olla mitään saumaa PESsiä vastaan tänä vuonna(ainakaan PC:llä, jolla Fifa oli totaalista kuraa). Pessissä laukauksista on tehty parempia, vaparit uppoavat helpommin(oikeastaan vähän liiankin helposti, huom. Alvesilla 30 metristä ylämummoon:joker:), syöttely on helpompaa, pelaajat liikkuvat juuri kuten haluan ja tietyillä pelaajilla on mahdollista viedä koko kenttä pullakahville(joka on todenmukaista, Messi, Ronaldo jne).

Pesfanin foorumilta pomittua:

The full game actually isn't that rubbish. I can confirm it's better than the demo! :P

Eli demo on vain alkusoittoa. Lopullinen versio on paljon parempi. Kyseinen kirjoittaja on siis Pesfanin moderaattoreita ja itse pitäisin varsin luotettavana lähteenä.

Pesfanin foorumilta pomittua:

Eli demo on vain alkusoittoa. Lopullinen versio on paljon parempi. Kyseinen kirjoittaja on siis Pesfanin moderaattoreita ja itse pitäisin varsin luotettavana lähteenä.

Onhan tuota nyt muutama peli tullut pelattua ja kyllä se on menny demosta eteenpäin. Vielä ei isompaa arvosanaa pysty antamaan, mutta ainakin pelaajien siirtojen puuttumiset harmittavat.

Olen kokeillut demoa Pleikka kolmosessa nyt muutaman päivän ja voin sanoa että eteenpäin on todellakin menty 2008 versiosta. 2009 on paljon realistisempi ja vaikeampi/ mielenkiintoisempi! Nyt ei pysty esim. juoksemaan laitapakilla kentän läpi, leikkaamaan keskelle ja tehdä maalia, vaan palloton pelaaja on yleensä pallollista nopeampi. Konepelaajankin tekoäly on paljon parempaa ja näkyy kentällä kavereiden parempana sijoittumisena. Demossakin pelattavuus on jo todella hyvää ja yksityiskohdat ja grafiikka on edelleen parantunut. Vaikkapa paidan ja housunlahkeen heilumiset, paremmat liikkeet jne. Nyt Ronniekin ottaa länkkäriasennon ennen vaparia, sekä arpoo hetken rankkareissa.

Sormet jo oikein syyhyävät peli- ja säätöhommiin! Hyvä tästä tuli! Viime vuonna meinasi hieman mennä hermo kun Pleikka kakkosenkin versio lakaisi PS3:n yritelmän mennen tullen. Hienoa! Tätä kannatti odottaa!

Täytyy vielä täälläkin mainostaa: Noita Option Fileja tekee varmaan useampikin porukka, mutta WENBn aktiivisena seuraajana lataan itse sieltä. Sivuston edustajat värkkäilevät itse PS3lle ja ulkopuoliset tahot ovat tuolla ilmoittaneet tekevänsä XOlle. Nuo tulevat siis sisältämään viimeisimmät siirrot, pelaajien ja seurojen oikeat nimet, logot ja peliasut, ja mikä parasta, Bundesligan. Ei paljon tuon jälkeen lisenssien puute tunnu..

Konami on vielä kertonut julkistavansa ensimmäisen nettipäivityksen jo julkaisupäivänä. Tietoja päivityksen sisällöstä ei ole vielä ainakaan minulle asti kantautunut..

Konami on vielä kertonut julkistavansa ensimmäisen nettipäivityksen jo julkaisupäivänä. Tietoja päivityksen sisällöstä ei ole vielä ainakaan minulle asti kantautunut..

Onko tämä nyt sitten hyvä asia? Jos päivityksiä pitää ruveta tekemään jo ennen kun peli on edes virallisesti tullut ulos. Viime vuonna ja sitä edellisenä oli sama juttu, eikä nettipeliä saatu korjattua ollenkaan. Samaa paskaa toi Konamin touhu ollut jo useamman vuoden. MGS4:senki nettipeli on niin raiskattu, vaikka toimiikin kohtuullisesti.

Olen kokeillut demoa Pleikka kolmosessa nyt muutaman päivän ja voin sanoa että eteenpäin on todellakin menty 2008 versiosta. 2009 on paljon realistisempi ja vaikeampi/ mielenkiintoisempi! Nyt ei pysty esim. juoksemaan laitapakilla kentän läpi, leikkaamaan keskelle ja tehdä maalia, vaan palloton pelaaja on yleensä pallollista nopeampi. Konepelaajankin tekoäly on paljon parempaa ja näkyy kentällä kavereiden parempana sijoittumisena. Demossakin pelattavuus on jo todella hyvää ja yksityiskohdat ja grafiikka on edelleen parantunut. Vaikkapa paidan ja housunlahkeen heilumiset, paremmat liikkeet jne. Nyt Ronniekin ottaa länkkäriasennon ennen vaparia, sekä arpoo hetken rankkareissa.

Sormet jo oikein syyhyävät peli- ja säätöhommiin! Hyvä tästä tuli! Viime vuonna meinasi hieman mennä hermo kun Pleikka kakkosenkin versio lakaisi PS3:n yritelmän mennen tullen. Hienoa! Tätä kannatti odottaa!

Ei, ei tästä hyvää tullut. Nykyään kun ei osata noita fudispelejä tehdä uusille koneille. Juoksin kyllä eilen sillä laitapakille edelleen päästä päähän, klop klop klop kuului vaan :dielaughing:.. Ehkä hieman eteenpäin menty viime vuodesta mutta suhteellisen surkea suoritus jälleen kerran.

edit. pelasin siis eilen netissä kolme peliä, "be a pro" muotoa pari ja muuten vain pari peliä. paljon on menty metsään aikaisemmista vuosista.

Ei, ei tästä hyvää tullut. Nykyään kun ei osata noita fudispelejä tehdä uusille koneille. Juoksin kyllä eilen sillä laitapakille edelleen päästä päähän, klop klop klop kuului vaan :dielaughing:.. Ehkä hieman eteenpäin menty viime vuodesta mutta suhteellisen surkea suoritus jälleen kerran.

edit. pelasin siis eilen netissä kolme peliä, "be a pro" muotoa pari ja muuten vain pari peliä. paljon on menty metsään aikaisemmista vuosista.

Kyllähän sitä läpi juoksee vaikka maalivahdilla jos pelaa helpolla vaikeustasolla ja aina jollakin Barcelonalla Almeriaa vastaan. Itse pelaan ohjaamalla vain yhtä pelaajaa ja olen pelannut näin jo pes5:sta lähtien.

Silloin tapahtuu:

- ei pysty juoksemaan speed-nappi pohjassa kokoajan

- oma sijoittuminen ratkaisee paljon eli pitää osata pelata omaa paikkaa

- ei voi olla 10 hyökkääjää vaan oikeasti joutuu miettimään taktiikkaa ja pelaajiena erilaisia arvoja esim. yksi hyvä puolustamaan keskikentällä vaikka olisikin hidas, yksi hyvin syöttävä mutta ei pysty nopeasti juoksemaa jne. ihan minkälainen taktiikka käytössä

- eri pelaajien eri arvot tuovat uskomattoman hyvän fiiliksen kun pelaajat ovat erilaisia ja ne OIKEASTI pelaavat eri tavoilla, tuo persoonallisuutta :)

Itse pelaan aina vaikeimmalla tasolla ja mitä huonommalla joukkueella sitä paremmalta voitto maistuu. Pyrin sitten myös kehittämään omaa/omia pelaajia ja hankkimaan sopivia vahvistuksia.

Tämä vain minun mielipiteenä ja kaikille pessistä pitäville suosittelen tuota yhden pelaajan ohjaamista Toki vaatii hieman kypsyyttä ja jalkapallon ymmärtämistä, mutta jos realistisuutta haluaa niin.....

Olen pelannut jalkapalloa yli 20 vuotta, joten en voisi kuvitellakaan pelaavani enää muuten kuin ohjaamalla omaa pelipaikkani ukkoa.

"Älykäs osaa korjata virheensä, viisas osaa olla tekemättä niitä"

Edit: Peli on mulla tänään ;)

Itse pelaan aina vaikeimmalla tasolla ja mitä huonommalla joukkueella sitä paremmalta voitto maistuu. Pyrin sitten myös kehittämään omaa/omia pelaajia ja hankkimaan sopivia vahvistuksia.

Sama, ensimmäisestä pessistä asti. Mutta tuota yhtä paikkaa en ole pelannut koska livessä se ei ole niin hienoa, ja livessä suurimmaksi osaksi pelaan (kutosta tuli livessä sellaiset 1500-1600 peliä pelattua). Katsotaan jos hommaisi taas ps2:lle tämän, sillä tunnetusti ollut parempia :superhappy:

Koko versio tänään ostettu. Ei paljoa muuttunut demosta. En ole kaikkea vielä kokeillut, mutta parasta on ollut pelata master leagueata, kun tekee oman joukkueen ja sitten ryhtyy parantamaan. Myös champions liigaa on kiva pelata.

Peli huimasti parantunut viime vuodesta! Silti ei lähelläkään täydellisyyttä, mutta nyt ovat konamin pojat oikealle tiellä :superhappy:. Tänä vuonna fifa ja pes ovat olleet molemmat erinomaisia ja suosittelen molempien kokeilua.

Tulipa tämäki nyt sitten testattua. Oikeastaan jokaisella osa-alueella menty eteenpäin, mutta ei tarpeeksi. Miksi peliä lähdettiin yleensäkään muuttamaan PES 5/6:sta niin radikaalisti?!? Peli on edelleen loistavaa viihdettä kaverin kanssa, mutta muuten peliä en itse jaksaisi pelata. Online peli oli edelleen järkyttävää kuraa. Nopeasti pelasin muutaman pelin ja yhtään ei olla siinä menty eteenpäin. Luulisi siihen Master Leagueen tulevan jo jotain uutta, mutta samalla kaavalla menty jo kohta 3 vuotta.

PES kiillotti kilpensä viime vuoden katastrofin jälkeen, mutta tänäkin vuonna FIFA meni pari askelta edelle.

Become A Legend kärsii samoista ongelmista mitä Be A Pro viime vuonna.

Tämä arvostelu on kuin minun kirjoittama:

If you want to play with your friends offline or love playing master league without any changes - this is the football game for you. But if you want to play online or look forward to the new game modes Champions League and Become a Legend - prepare to be dissapointed. It's a great game on the pitch and a lot of small improvements has been made, but everything outside the pitch is far behind the competition.

Tulipa tämäki nyt sitten testattua. Oikeastaan jokaisella osa-alueella menty eteenpäin, mutta ei tarpeeksi. Miksi peliä lähdettiin yleensäkään muuttamaan PES 5/6:sta niin radikaalisti?!? Peli on edelleen loistavaa viihdettä kaverin kanssa, mutta muuten peliä en itse jaksaisi pelata. Online peli oli edelleen järkyttävää kuraa. Nopeasti pelasin muutaman pelin ja yhtään ei olla siinä menty eteenpäin. Luulisi siihen Master Leagueen tulevan jo jotain uutta, mutta samalla kaavalla menty jo kohta 3 vuotta.

PES kiillotti kilpensä viime vuoden katastrofin jälkeen, mutta tänäkin vuonna FIFA meni pari askelta edelle.

Totta. Kavereiden kanssa parasta viihdettä, mutta yksin ei. Mielstäni tuo become a legend on ihan hyvä ja mielenkiintoinen. Silti on kivempaa vetää master leagueta omalla joukkueella, kun pelaajat eivät ole hyviä, eikä voi viedä yksin juuri yhtään.

Minulle PES 09 sopii hyvin, kun pelaan paljon kaveriden kanssa...

Edelleenkin painotan tuota yhden paikkan pelaamista niinkuin be-a-pro ja be-a-legend yms. "joukkuepelit" tuolla netissä yleistyy. Naurattaa välillä kun ymmärtää, että tulevaisuudessa kaikki pelaa vain yhtä paikkaa ja pelifirmat (Konami&EA) panostavat tuon kehittämiseen niinkuin noista be-a-modeista voikin helposti todeta. Jenkeissä on jo pitkään pelattu EA:n jenkkifudis-sarjaa ohjaamalla vain yhtä pelaajaa, mutta me vanhalla matereella ollaan pikkasen jälkeenjääneitä.

Parin vuoden jälkeen jengi hehkuttaa yhden paikan pelaamista "ei helvetti miten siistiä"-tyyliin ja taas jenkit nauraa ;)

Loistava peli kun ohjaat vain yhtä pelaajaa:boogy:

If you want to play with your friends offline or love playing master league without any changes - this is the football game for you. But if you want to play online or look forward to the new game modes Champions League and Become a Legend - prepare to be dissapointed. It's a great game on the pitch and a lot of small improvements has been made, but everything outside the pitch is far behind the competition.

Jos nyt oikein ymmärsin ton englanninkielisen pätkän niin eihän toi kuulosta edes huonolta. Its a great game on the pitch. No toi on mulle ainakin tärkee asia. Kentän ulkopuoliset tilpehöörit eivät jaksa kiinnostaa, mutta hyvältä kuulostaa.

Become a Legendiin on näköjään kuitenkin panostettu jonkun verran. Pelimuoto toimii ja siitä saa enemmän irti kuin Fifan Be a Prosta. Tai itseäni ei ainakaan jaksa innostaa Fifan 4 vuoden(!) uraprojekti.

Edelleenkin painotan tuota yhden paikkan pelaamista niinkuin be-a-pro ja be-a-legend yms. "joukkuepelit" tuolla netissä yleistyy. Naurattaa välillä kun ymmärtää, että tulevaisuudessa kaikki pelaa vain yhtä paikkaa ja pelifirmat (Konami&EA) panostavat tuon kehittämiseen niinkuin noista be-a-modeista voikin helposti todeta. Jenkeissä on jo pitkään pelattu EA:n jenkkifudis-sarjaa ohjaamalla vain yhtä pelaajaa, mutta me vanhalla matereella ollaan pikkasen jälkeenjääneitä.

Parin vuoden jälkeen jengi hehkuttaa yhden paikan pelaamista "ei helvetti miten siistiä"-tyyliin ja taas jenkit nauraa ;)

Loistava peli kun ohjaat vain yhtä pelaajaa:boogy:

Kertokaahan kokemuksia tuosta yhden pelaajan ohjaamisesta jos olette kokeillut. Mieleipiteistähän ei voi kiistellä

Ihan hyvä se on. Tuli vain yksi ongelma. Kun pelasin sen ekan pelin niin sain soppari, jonkun ihme jengin kanssa. Yritin mennä pelaamaan seuraavaa vastustajaa vastaan, mutta sitten tuleekin harkkamatsi omaa jengiä vastaan. Pitääkö noita pelejä pelata ennenkuin alkaa oikea kausi?

Ihan hyvä se on. Tuli vain yksi ongelma. Kun pelasin sen ekan pelin niin sain soppari, jonkun ihme jengin kanssa. Yritin mennä pelaamaan seuraavaa vastustajaa vastaan, mutta sitten tuleekin harkkamatsi omaa jengiä vastaan. Pitääkö noita pelejä pelata ennenkuin alkaa oikea kausi?

Niissä harkkamatseissa pitää pelata riittävän hyvin, että pääsee ykkösjoukkueessa edes penkille. Itse vedin eilen varmaan 5 harkkaa eikä ole vielä penkkikutsua tullut.