Jump to content
Sign in to follow this  
tomine

Pes 2009

Recommended Posts

Ei, ei tästä hyvää tullut. Nykyään kun ei osata noita fudispelejä tehdä uusille koneille. Juoksin kyllä eilen sillä laitapakille edelleen päästä päähän, klop klop klop kuului vaan :dielaughing:.. Ehkä hieman eteenpäin menty viime vuodesta mutta suhteellisen surkea suoritus jälleen kerran.

edit. pelasin siis eilen netissä kolme peliä, "be a pro" muotoa pari ja muuten vain pari peliä. paljon on menty metsään aikaisemmista vuosista.

Eiiii Välttämättä...

Minusta peli on parantunut selvästi edellisestä. Pakitkin osaavat nyt taklata suoraan palloon puhtaasti, joten kun itsekin pelaan aina vaikeimmalla tasolla, en usko että pääset koko kentän läpi juoksemalla. Peli on kuitenkin varmasti parhaimmillaan kaverien kanssa.

Mulle on muuten aivan sama, onko PES vai FIFA tänä parempi. Pääasia on että uusissa peleissä on yritystä ja ne on viihdyttäviä. Joskus 99 jälkeen tuo PES vaan meni ohi pelattavuudessa ja sen jälkeen olen tahkonnut pääosin vain sitä. PES 2008 Pleikka 3:lle taisi olla sarjan huonoin versio, mutta kyse oli alustan vaihdosta. Tosin Pessin ensimmäinen Pleikka 2 versio oli silloin todella mullistava ja timanttia.

Eilen hain kaupasta koko version ja lopullista tuomiota tulee vasta kun pelejä on alla tarpeeksi. Ainakin fiilikset ovat paljon positiivisemmat kuin vuosi sitten.

Become a Legendiä on nyt pelattu Napolin ressuissa kahdeksan matsia. Seuraavassa ressumatsissa olenkin jo tossa "kotijoukkueessa". Eli siitä mistä nuo pelaajat liigapeleihin valitaan. Kaksi maalia on tultu jo noissa matseissa tehtyä ja yhden oon syöttänyt. On kyllä loistava pelimuoto :thumbsup1:

Onnistuin sitten tossa ressupelissä sen verran hyvin, että kutsu tuli Sampdoriaa vastaan penkille. Puoliajalla sitten pääsin 0-0 tilanteessa Zalayetan tilalle. Sain vielä kapteenin nauhan käteeni :D Onnistuin sitten Lavezzin syötöstä pistämään pallon tolpan kautta maaliin :) Toisenkin kerran oli lähellä, mutta laukaus vitosen rajalta karkasi taivaalle. Genoaa vastaan taas aloitan penkiltä :thumbsup1:

Sain kanssa pelin pari päivää sitten ja on tullut pari matsia hakattua, tuntuu paremmalta huomattavasti kuin edellinen pessi, kauniinpi, sulavampi ja tuntuu että pallokin taas kimpoilee pelaajista paremmin kuin ennen. Tulee enemmän futismaisia mokia 16 sisällä kuin ennen. Vaikuttaa tähän mennessä hyvältä hankinnalta.

Vaikkuttaako näytönohjain pelin grafiikkaan? Kun mulla PES 2008:ssa ei näy esim yleisöö, eikä vaihtopelaajii, eikä avustavii... Niin olisko kaikki paremmi jos hommaisin uuden näytönohjaimen tähän mun koneeseen:rolleyes_ani:??

Vaikkuttaako näytönohjain pelin grafiikkaan? Kun mulla PES 2008:ssa ei näy esim yleisöö, eikä vaihtopelaajii, eikä avustavii... Niin olisko kaikki paremmi jos hommaisin uuden näytönohjaimen tähän mun koneeseen:rolleyes_ani:??

Joo kyllähän se vaikuttaa, hyvällä näyttiksellä ne varmasti tulee näkyvii ;)

Aika hyvä tuo pes 09 loppuen lopuksi on! Tuo become a legend on aivan mahtava!

Pelaan PSG:ssä hyökkääjää ja olen avauksessa. Mahtavan tuosta tekee kaikki siirtoikkunat sun muut. Statsit kehittyvät ottelu ottelulta eikä voi vain ottaa Messiä ja mennä voittamaan mestareiden liigaa.

Plussat ja miinukset:

+++become a legend-aivan mahtava pelimuoto

++parannus viime vuodesta-peli ottanut huiman askeleen viime vuodesta.

+realistisempi peli-enää ei voi niin helposti juoksennella läpi, ainakaan hyvillä tasoilla

-pelin nopeus-vieläkin liian nopeata peliä

--master league-On hyvä, mutta kaipaa uudistuksia

---online-täyttä kuraa vieläkin

Itse sain pelin tiistaina ja pääsinkin sitä sairaspäivän vuoksi testailemaan aika rutkasti. Ensivaikutelma oli loistava. Heti seurojen nimien korjaamisen jälkeen otin fiilistelymatsina Juventus-Real, luonnollisesti Chämppäri-teemoilla. Päätin kokeilla tuota kauinta mahdollista kuvakulmaa, joka muistutti varmaan eniten FIFAn oletusnäkymää. Puolustuspeli oli aluksi lehtereiltä katseltuna kateissa, mutta totuttelun jälkeen lähti rullaamaan mukavasti. Suurin plussa kauemmasta vinkkelistä oli luonnollisesti se, että näki paremmin ympärilleen. Viime versiossa joutui todella usein antamaan sokkosyöttöjä ylöspäin, kun ei nähnyt kymmentä metriä eteensä. Kun vastustaja oli vielä hyvin prässäävä, ei tilaa tai aikaakaan ollut kovin paljoa. Itse ottelu meni meikäläisen ohjastamalle Realille 0-1 Van Nistelrooyn rankkariosumalla, joten 2008:n maalijuhlista ei ollut tietoakaan.

Sen enempää ei ole tullut joukkueilla pelattua, kun päätin kokeilla kunnolla tuota Become a Legendiä. Kahden päivän intensiivitestauksen jälkeen on vähän vajaa kausi takana La Ligassa. Tavoitteena on tietysti nousta Realin pelaavaan kokoonpanoon. Pelipaikaksi valitsin CMF:n elikkäs keskikentän ytimen. Ensimmäisessä seurassani, Real Valladolidissa, pelasin enimmäkseen puolustavassa roolissa keskikentän keskustassa, joten nykyään ukko hallitsee senkin paikan. About seitsemän treenimatsin jälkeen pääsin vihdoin vaihtopenkille ja muutaman vaihtoroolin jälkeen avauksen pelaajaksi. Valladolidia en kuitenkaan ehtinyt pääsarjassa edustaa kuin yhdeksän ottelun ajan, sillä jo talven siirtoikkunassa tie vei uusiin haasteisiin. Korkein tarjoaja oli sarjataulukossa kahdeksantena heiluva Mallorca ja meikäläinen päätti tarttua haasteeseen.

Mallorcassa jouduin tietysti takaisin treenihelvettiin, mutta tällä kertaa nousin penkille nopeammin. Penkiltä avaukseen vaati n. viisi matsia ja tällä hetkellä olen ehtinyt pelata kolme kokonaista ottelua. Valladolidissa luulin joukkueen heikkojen esitysten johtuneen vain huonosta joukkueesta, mutta Mallorca sai minut toisiin ajatuksiin. Ilmeisesti nämä ammattilaisurasimulaattorit näkevät aina oman joukkueen tekoälyn tiputtamisen ainoana vaihtoehtona pelin vaikeusasteen nostamiseen, sama ongelma on nimittäin paha myös NHL09:ssä. Heti seuraan tultuani alkoi Mallorcan kone yskiä, tällä hetkellä sijoitus on kahdestoista. Tämäkin sijoitus imartelee joukkueen esityksiä, kaksi voittoa ollaan taidettu sarjassa kalastaa kevään aikana. Cupissa ollaan semifinaalissa asti, mutta Espanyol voitti vieraissa 0-2, joten finaalipaikka taitaa jäädä haaveeksi.

Pelaajankehitys tuntuu ainakin näin aluksi kuolettavan hitaalta. Ehkä ne sitten kauden vaihtuessa pomppaavat kertaheitolla ylöspäin, mutta nyt kun lähes kaikki statsit ovat alle 70, ei paljon kentällä temppuilla.

Valitettava asia oli siirtomarkkinoiden välitön paskoontuminen. Kun vastustajaksi asettuu Betis, jolta löytyy niin Buffon kuin Pirlokin, hyytyy hymy aika lyhyeen. Toivottavasti tämä ongelma puuttuu Master Leaguesta, muuten ei tuosta pelimuodosta tule olemaan mitään iloa.

Kokonaisuudessaan peli oli positiivinen yllätys. Tästä on ihan hyvä lähteä rakentamaan sitä ensi vuoden versiota. Tempo on mun silmääni nyt aika nappi. Vähän ehkä pienemmät tasoerot nopean ja hitaan pelaajan välille. Hyvä fiilis tästä pelistä, pelaan varmaan innolla koko vuoden.

Pelaajankehitys tuntuu ainakin näin aluksi kuolettavan hitaalta. Ehkä ne sitten kauden vaihtuessa pomppaavat kertaheitolla ylöspäin, mutta nyt kun lähes kaikki statsit ovat alle 70, ei paljon kentällä temppuilla.

Valitettava asia oli siirtomarkkinoiden välitön paskoontuminen. Kun vastustajaksi asettuu Betis, jolta löytyy niin Buffon kuin Pirlokin, hyytyy hymy aika lyhyeen. Toivottavasti tämä ongelma puuttuu Master Leaguesta, muuten ei tuosta pelimuodosta tule olemaan mitään iloa.

Kokonaisuudessaan peli oli positiivinen yllätys. Tästä on ihan hyvä lähteä rakentamaan sitä ensi vuoden versiota. Tempo on mun silmääni nyt aika nappi. Vähän ehkä pienemmät tasoerot nopean ja hitaan pelaajan välille. Hyvä fiilis tästä pelistä, pelaan varmaan innolla koko vuoden.

Siellä on sellainen Strenghten valikko mistä voi valita missä osa-alueissa pelaaja eniten kehittyy. Niitä kannattaa ehdottomasti vaihtaa.

Ja noi siirrotkin sai jostain asetuksesta ennen peliä väännettyä niin, että siirtoikkunan aikana ei ole kovin aktiivista. Lisäksi jos Seria A ei kuulu noihin neljään liigan mitkä valitsit Become a Legend moodiin niin ne tuppaa tulemaan seuroihin helpommin, kun ovat vapaita agentteja.

Siellä on sellainen Strenghten valikko mistä voi valita missä osa-alueissa pelaaja eniten kehittyy. Niitä kannattaa ehdottomasti vaihtaa.

Ja noi siirrotkin sai jostain asetuksesta ennen peliä väännettyä niin, että siirtoikkunan aikana ei ole kovin aktiivista. Lisäksi jos Seria A ei kuulu noihin neljään liigan mitkä valitsit Become a Legend moodiin niin ne tuppaa tulemaan seuroihin helpommin, kun ovat vapaita agentteja.

Oon strenghtenin kyllä huomannut ja käyttänyt, ei vaan viitsisi minkään alueen kehitystä kokonaan pois sulkea. Väkisinkin taidot kehittyvät suht hitaasti tästä syystä.

Siirtoinnokkuuden halusin pitää normaalina, sillä se varmaan vaikuttaa myös itselle tuleviin tarjouksiin. Tarkoituksena on kuitenkin päästä Realin paitaan..

Mietin itse samaa tuosta Serie Asta. Luulin kyllä ottaneeni sen mukaan, mutta täytyypi tarkistella huomenissa..

Tuli kans eilen kaverin kaa ostettua peli mutta ihmeteltiin erästä asiaa: kun aloittaa liigan ja menee matsiin niin kaveri ei pysty pelaamaan tietokonejoukkueilla, toisin kuin PES 2008:ssa. Parasta viihdettähän tuo on kun kavereitten kaa pelaa joten ei oikein lämmetty idealle, että kone pelaisi aina meitä vastaan. Mutta kun liiga joka tapauksessa haluttiin alottaa valittiin sitten kaikki 20 joukkuetta, jotta voi koko ajan pelata :lol: Onko siis tosiaan niin ettei liigaa pelatessa tietokonejoukkueita voi ohjeistaa toisin kuin edellisversiossa??

Onko kukaan löytäny vielä mitään hyvää option fileä. Mielellään sellasta missä olisi Valioliiga ja La Liga joukkueet oikeilla nimillä ja peliasuilla.

Mikäs alusta on kyseessä? WENB julkaisee ilmeisesti tulevana viikonloppuna omansa (PS3) ja Pesrepublicissa on jo jonkun aikaa ollut saatavilla boxille. PC:stä en osaa sanoa mitään.

Valitettavasti jouduin toteamaan, että tuon filun saaminen boxille vaatii jotain erityisiä tilpehöörejä, joten Konamin päivitysten ja omien taitojen mukaan sitten kuitenkin mennään. Nimien korjaaminen nyt on vartin homma. Enemmän aikaa vie nuo peliasut. WENB:n filuunsa tekemää Bundesligaa on käytännössä mahdotonta tehdä yksin, tai ainakin se vaatii valtavaa tietotasoa. Se jää harmittamaan aika rajusti, mutta minkäs mahtaa, ei viitsisi alkaa enkuista tilailemaan laitteita tuota yhtä tiedostoa varten.

Konamin oma päivitys on siis tulossa kolmen viikon sisään.

Olen tehnyt kunnolliset päivitykset kaikkiin PES sarjan peleihin noin kahdeksan vuoden ajan ja jatkan hommaa myös tämän kanssa. Alusta on nyt Pleikka 3.

Teen sen kuitenkin kunnolla ja siksi päivitys on jollain lailla kuosissaan tuossa marraskuun lopussa. Tammikuussa on tehtävä jälleen uusi rundi siirtoruletin kanssa.

Jos joku tarvitsee hyvän päivityksen edelliseen 2008 versioon niin ota yhteyttä minuun privana. Jaan 2009:n kunhan se on sen verran hyvä että kehtaan pistää sen jakoon.

Kestäkää kestäkää...

Mahtava tuo Become a Legend. En ole malttanut olla pelaamatta sitä. Tänäänkin useampi tunti päästyäni kolmelta koulusta:joker:

Pelaan Malagassa ja tilillä kaksi maalia noin 10 pelin jälkeen. Tietysti Top Playerilla ja laitalinkkinä.

E: 400 viestiä täyteen:boogy:

Paljonkos toi PES 2009 maksaa Pc:lle? Ja onko järkevä ostos? Kyllä ihan hyviä arvosteluja saanu...

Totta hemmetissä ostat! Mä sain se 32 eurolla myyrmäen save pontista, mutta kyllä sitä muuallakin myydään.

Jos pelaat paljon kavereiden kanssa tai tykkäät pelata yhdellä pelaajalla niin ehdottomasti heti ostoksille :D

Tuli tässä semmone kysymys, että mikä on mielestänne paras pelipaikka become a legendiin? Olen pelannut kärkeä ja se on ollut kyllä ihan kivaa, mutta ajattelin vain kysyä mielipaikkojanne.

Ite pelaan kans kärjessä. Huonommassa joukkueessa ei vain sinne saada palloja pelattua kovin usein. Pitää jatkuvasti olla hakemassa paikkaa ja palloa.

Veikkaisin, että tossa keskikentällä vois olla hyvä Become a Legendissä. Siinä, kun saa pallokosketuksia jonkun verran enemmän kuin kärjessä. Itse tosin tykkään kyttäillä paitsion rajamailla pystysyöttöjä :thumbsup1:

Tuli tässä semmone kysymys, että mikä on mielestänne paras pelipaikka become a legendiin? Olen pelannut kärkeä ja se on ollut kyllä ihan kivaa, mutta ajattelin vain kysyä mielipaikkojanne.

Laidassa on tullut Malagassa pelailtua ja se on ihan hauskaa. Keskikentän keskellä saa tosiaan paljon pallokosketuksia ja se on suht. helppoakin. Kärjessä myös muutama peli on tullut pelattua...

Lähes kokonainen La Liga-kausi on nyt takana ja tilillä on kolme maalia, kolme Man of the Matchia ja yksi Most Impressive Player-palkinto. Viime pelit olen aloittanut kentällä ja tullut toisella puoliajalla vaihtoon, kun on kunto alkanut loppumaan:lala:

Onkos muuten joku koittanut tehdä Xbox Live Vision -kameralla joukkueiden logoja tai pelaajien kasvoja? Joukkueiden logot ja peliasut meikäläiseltä onnistuvat ihan hyvin, vaikkakin homma on helvatan työlästä. Sen sijaan pelaajien kasvojen kanssa on ongelmia. Kun kuvaa pärstää suoraan screeniltä, kuvanlaatu on niin heikko että pelaajia ei oikein tahdo saada aidon näköisiksi. Kuva ylivalottuu todella herkästi, joten naamaan jää suuria valkoisia alueita. Olen kokeillut kuvata pimeässä, joten ei ole valaistuksesta kiinni. Pystyisikö joku auttamaan?

Tulee muuten aika mukavasti lisäpotkua mukaan peliin kun laittaa pelaajille ja seuroille aidon lookin. Mahtava tunne iskeä aidon näköisellä Kuninkaalla pallo vastustajan häkkiin aidonnäköisissä pelipaidoissa.

Minä itse saan pelin vasta jouluna:(:(:( Varmistaisin vaan että eikös PES2009 tule PS2:lle? Kun en viitsi alkaa Xbox360 tai PS3:sta alkaa ostamaan. Jos PES2009 on PS2:lla nii sitten voin odottaa jouluun, mutta jos ei ole nii ostan sitten FIFAn.