Jump to content
Sign in to follow this  
klumpen

Fanisälä

Recommended Posts

Näitä fanituotteet-keskusteluja on useammankin joukkueen yhteydessä, mutta ajattelinpa, että voisi perustaa tämmöisen yleisemmänkin. Joskus aiemminkin olen vastaavaa ideaa pyöritellyt mielessä, mutta tänään tapahtui jotain, minkä johdosta tämä keskustelu nyt on pakko avata. :D Vaikkei tälle keskustelulle muuta tilausta olisikaan, niin saanpahan kertoa tästä itseäni kohdanneesta tuotteesta, joka on ainakin minun kokemusteni mukaan oudohko.

Arvoisa kämppikseni kävi pyörähtämässä Pietarissa, ja soitti tänään paluumatkalla ollessaan, että sillä on mulle tuliainen. Kävi ilmi, että Pietarin Zenit julkaisee omaa leipää, ja tuon leivän kera tulee myös Zenitin otteluohjelma (tarina ei kertonut, onko se irtoläpyskä vai painettuna pussiin). Itse rievää en saa, mutta tämän hienon pussin tulen jossain vaiheessa saamaan omakseni. Zenit joukkueena minulle on suhteellisen yhdentekevä, mutta mitä väliä - ei ole kaikilla Zenit-leipäpussia. :shades:

Tänne siis tarinoita kenties oudoimmista, hämmentävimmistä, hienoimmista ja kateutta herättävimmistä fanitusartikkeleista mitä joko itselläsi on, tai mihin jossain olet törmännyt. Samoin kuin kertomukset fanikamoihin törmäämisestä tilanteissa, joissa niitä ei ole odottanut näkevänsä. Itse esimerkiksi jouduin taannoin televisiosta Don Johnson Big Bandin keikkaa katsellessani tutkimaan aika tarkkan, että onko Lindgrenin Tommylla todella Roma-t-paita päällä, vai kuvittelenko vain...(Sittemmin luin jostain lyhyen jutunkin, missä mies kertoi suhteestaan Romaan ja jalkapalloon ylipäätään, mutta tuolloin en vielä tiennyt sen romanista-taipumuksista.) Toki voi vaikka vain jakaa muiden kanssa tiedon oman faniroinavarastonsa laajuudesta tahi suppeudesta, miten vain.

Ylipäätään siis kaikkea fanikamoihin liittyvää.

Ach, ja toki myös niiden kamojen käyttöön liittyvää. Itsekin tänään hämmästelin Suomen maajoukkueen fanipuodissa myytävää huuhkaja-hattua, joka on niin ruma että sen miltei voisi hankkiakin. :drunk: Samaan saumaan ihmettelin sitä, että jossain fanikamana käytetään ihan kaikkea mahdollista; mieleen nousi kuva hollantilaisfaneista oransseissa haalareissa ja porkkanoita päässä...

Meillä pikku-Munko juo Evertonin nokkamukista, nukkuu Evertonin yöpuvussa, konttaa Evertonin bodyssa ja tallettaa kolikot Evertonin säästöpossuun.

Meinasinpas kerran tilata kissalle Evertonin kissanruokakupin, mutta kisu syö toistaiseksi ihan tavallisesta kupista...

Samoin kuin kertomukset fanikamoihin törmäämisestä tilanteissa, joissa niitä ei ole odottanut näkevänsä. Itse esimerkiksi jouduin taannoin televisiosta Don Johnson Big Bandin keikkaa katsellessani tutkimaan aika tarkkan, että onko Lindgrenin Tommylla todella Roma-t-paita päällä, vai kuvittelenko vain...(Sittemmin luin jostain lyhyen jutunkin, missä mies kertoi suhteestaan Romaan ja jalkapalloon ylipäätään, mutta tuolloin en vielä tiennyt sen romanista-taipumuksista.)

Onhan noilla artisteilla ja muusikoilla välillä melkoisen yllättäviäkin repäisyjä kun esiintyvät välillä jonkin joukkueen fani- tahi pelipaita päällä, niin kotimaisilla kuin ulkomaisilla... yleensä taitavat pitkälti tällöin olla seurajoukkueen paitoja ja melkeinpä poikkeusetta jalkapallopaitoja.

Itsellä ehkäpä "erikoisin fanituote" on joka on totaalisen vahingossa meikäläisellä aivan hämärästi kulkeutunut :D ... Merlin Ultimate keräilykorttisarjasta erikoiskortti LaserCut - Champions kortti joka Blackburn Roversin mestaruuskortti kaudelta 1994/1995, kortissa joukkuekuva kun juhivat pelitamineissa ja takana kauden otteluohjema tuloksineen päivämäärineen.

Futiskamaa on toki paljon muitakin ja ties mitä, varsinkin aitoja peli/treenipaitoja ties kuinka helkatisti kertynyt, sun muuta vaatetusta... niin maajoukkueiden kuin seurajoukkueiden ympäriinsä maailman.

Näitä fanituotteet-keskusteluja on useammankin joukkueen yhteydessä, mutta ajattelinpa, että voisi perustaa tämmöisen yleisemmänkin. Joskus aiemminkin olen vastaavaa ideaa pyöritellyt mielessä, mutta tänään tapahtui jotain, minkä johdosta tämä keskustelu nyt on pakko avata. :D Vaikkei tälle keskustelulle muuta tilausta olisikaan, niin saanpahan kertoa tästä itseäni kohdanneesta tuotteesta, joka on ainakin minun kokemusteni mukaan oudohko.

Arvoisa kämppikseni kävi pyörähtämässä Pietarissa, ja soitti tänään paluumatkalla ollessaan, että sillä on mulle tuliainen. Kävi ilmi, että Pietarin Zenit julkaisee omaa leipää, ja tuon leivän kera tulee myös Zenitin otteluohjelma (tarina ei kertonut, onko se irtoläpyskä vai painettuna pussiin). Itse rievää en saa, mutta tämän hienon pussin tulen jossain vaiheessa saamaan omakseni. Zenit joukkueena minulle on suhteellisen yhdentekevä, mutta mitä väliä - ei ole kaikilla Zenit-leipäpussia. :shades:

Tänne siis tarinoita kenties oudoimmista, hämmentävimmistä, hienoimmista ja kateutta herättävimmistä fanitusartikkeleista mitä joko itselläsi on, tai mihin jossain olet törmännyt. Samoin kuin kertomukset fanikamoihin törmäämisestä tilanteissa, joissa niitä ei ole odottanut näkevänsä. Itse esimerkiksi jouduin taannoin televisiosta Don Johnson Big Bandin keikkaa katsellessani tutkimaan aika tarkkan, että onko Lindgrenin Tommylla todella Roma-t-paita päällä, vai kuvittelenko vain...(Sittemmin luin jostain lyhyen jutunkin, missä mies kertoi suhteestaan Romaan ja jalkapalloon ylipäätään, mutta tuolloin en vielä tiennyt sen romanista-taipumuksista.) Toki voi vaikka vain jakaa muiden kanssa tiedon oman faniroinavarastonsa laajuudesta tahi suppeudesta, miten vain.

Ylipäätään siis kaikkea fanikamoihin liittyvää.

Ach, ja toki myös niiden kamojen käyttöön liittyvää. Itsekin tänään hämmästelin Suomen maajoukkueen fanipuodissa myytävää huuhkaja-hattua, joka on niin ruma että sen miltei voisi hankkiakin. :drunk: Samaan saumaan ihmettelin sitä, että jossain fanikamana käytetään ihan kaikkea mahdollista; mieleen nousi kuva hollantilaisfaneista oransseissa haalareissa ja porkkanoita päässä...

Kuriositeettina täytyy mainita, että täällä Pietarsaaressa on saatavissa Jaro-leipää. :)

Unitedin megastoresta lunastin joskus seuran logolla varustetut stringit, jotka toki menivät kauniimman sukupuolen käyttöön eikä itselleni. :thumbsup1:

Minä ostin itselleni, nyt on kesällä hankittu tasainen rusketus...:D

Joopajoo, joskus tuli hommattua ManUtd-paketti kummilapselle, jossa oli mm. syötävät Giggs ja Scholes - jotain kumilärpäkekarkkitsydeemiä!?

Löytyy Malaga pelipaita + Malaga shortsit, ilman pelinumeroita.

Beckhamin La Galaxy paitakin roikkuu seinällä kuten myös Luis Figon Real Madrid -paita. Real Madrid huivi löytyy myös.

Tuollaista suhteellisen peruskamaa löytyy, ja niillä on tietty vuorattu huonetta pikku hiljaa. Eli muutama pelipaita, joukkuekuvaa, viiriä, kaulahuivia, lippistä, tarraa, rannenauhaa...Seuraavalla reissulla tähtäimessä varmaankin uusi pelipaita, sekä todella komea vanhan liiton track-top-takki. Eli rahaa HSV:ssa kiinni ja koko ajan lisääntyy. Joku 70 eunukkia yhdestä paidasta tuntuu aika paljolta, mutta toisaalta sen voisi kätevästi yhden pubi-illan aikana hassata - sanotaanko George Bestin sanoin vaikka naisiin, viinaan ja uhkapeliin. Ja lopun voisi tuhlata. Eli tuohon omaan seuraan satsaaminen sentään on aika pitkäaikaista huvia.

Tavoitteenahan on pikku hiljaa kasata tavaraa siten, että joskus voi mahdolliseen tulevaan omakotitaloon värkätä oikein musta-valko-sinisen mies-huoneen. Eli hienolla elektroniikalla ja baarikaapilla varustettu urheilumuseo! :thumbsup1: Ja onhan tietty omalla tavallaan pientä ylpeyttä omasta joukkueesta, kun käy välillä pelipaidassa kaupungilla vähän "edustamassa".

...en tiedä muista, mutta itse ainakin arvostan aika paljon kadulla vastaan tulevia pienempien seurojen paitojen kantajia. Tietenkin suurillakin seuroilla on yhtä lailla todelliset kannattajat, mutta myös paljon näitä "onpa tyylikäs sini-punapaita, missä lukee joku Barcelona"-ostajia. Mutta aina kun näkee jonkun esim. Englannin alasarjan joukkueen paidan kadulla, on sen kantaja suurella todennäköisyydellä ihan todellinen fani.

Tavoitteenahan on pikku hiljaa kasata tavaraa siten, että joskus voi mahdolliseen tulevaan omakotitaloon värkätä oikein musta-valko-sinisen mies-huoneen. Eli hienolla elektroniikalla ja baarikaapilla varustettu urheilumuseo! :thumbsup1: Ja onhan tietty omalla tavallaan pientä ylpeyttä omasta joukkueesta, kun käy välillä pelipaidassa kaupungilla vähän "edustamassa"..

Tämmöinen edustaminenhan lämmittää mieltä:thumbsup1: Itellä samat haaveet, vaan eri väreissä:mrgreen:

Joskus jossain kyläillessä tuli vastaan upea Chelsea vessanpöntön kansi :wallbang:

No, tässähän niitä sitten on. Tarkemmin ajatellen hyvin tuota tavaraa on jo ehtinyt kertymään.

-noin 130 United-aiheista pinssiä

-vanha tuoppi

-muki

-Keanen, Giggsin, Busbyn ja Beckhamin elämäkerrat, Michael Crickin kirjoittama kirja "The Boss: Many sides of Alex Ferguson ja The Lost Babes sekä kaikki viralliset vuosikirjat 1991-1996, 2000 ja 2002 lähtien

-muutama juliste

-viiri

-n. 30 DVD:tä, joista toki valitettavasti osa hankittu "opiskelijabudjetilla"

-Cantona-huppari

-5 United-aiheista t-paitaa

-6 pelipaitaa, joista merkittävin Beckhamin nimellä varustettu jossa itse saatu Sir Alexin, Queirozin ja 6 pelaajan nimmarit.

-pyyhe

-kaulaliina

-MUTV:n lippis

-jotain muuta lompakon ja avaimenperän kaltaisia pieniä juttuja

Varmaan sanomattakin selvää mikä noista aiheuttaa kateutta muissa...

On tuolla Unitedin Megastoressakin aika mielenkiintoista fanituotetta...Esimerkiksi Manchester United -suklaa, golfissa käytetyt tiit, tai miltä kuulostaa 37 kiloa painava ja 4250 puntaa maksava kirja?

Kaksi paitaa, ensimmäisessä oma sukunimi selässä ja numero 11, toinen Messin paita

Shortsit(numero 19)

Sukat

DVD

Tekniikkapallo ja norm. kokoinen pallo

E:Ai niin, huivi ja muki

Pelipaitoja on tullut osteltuu aikas lailla ja sit on pari tekniikka palloa, t-paitaa löytyy, juomapullo, huiveja on ostettu, ranne koru, shortsit ja nyt pitäis seuraavaks hankkii Lyonin tämänkauden pelipaita. Eikä oo siis saman joukkueen tavaraa vaan kaiken laisten jengien kamaa matkanvarella mukaan tarttunut

Ainiin mulla on kyllä pari tuotetta, mutta ei tavallaa fanituotetta, mutta kotoa löytyy Chelsean matto ja pyyhe ja liverpool kaulaliina.

Ostin myös liverpool juomapullon vähän aikaa sitten.

Tavoitteena olisi hankkia paljon Barca tuotteita, mutta niitä ei paljoa suomesta saa.

Perus Man United kamaa löytyy.

-Kaulaliina

-Muki

-Kello

-Muutamia julisteita

-2-3 DVDtä

- Pari pelipaitaa, Kesällä Lontoon reissulta tarttui mukaan Rooneyn paita,Tosin budjetti salli vaan kopio version :)

-Lippalakki

-Kello

-Pyyhe

- Myös muutama avaimenperä löytyy..

Sitten Lontoosta tarttui myös mukaan David Beckhamin LA galaxyn vieras paita (piraatti versio).

Siinä suurimmilta osalta on minun Fani tavarat.

* Argentinan 2006 Riquelme pelipaita.

* Arsenal Fabregas 07/08 kotipaita.

* Arsenal Toure 05/06 kotipaita.

* Arsenal Henry 04/05 kotipaita.

* Arsenal Nike pipo

* Arsenal Nike takki

* Arsenal tuoppi

Täytyypä tähän aktiiviseen aiheeseen itsekin vastata :embarassed: :thumbsup1:

-AC Milanin kotipaita 08/09 Maldinin nimellä..

-AC Milanin 07/08 kotipaita ilman nimeä

-Suomen maajoukkuepaita ilman nimeä

-AC Milan -huivi

-Suomen maajoukkue -huivi

-Tampere United -huivi

-Динамо Москва -huivi (Venäjältä ostettu, kokoelmani helmi)

En siis omista kauheata määrää krääsää.. Huiveja olis tarkoitus keräillä, voin pistää kuvaa tulemaan kun kaikki Veikkausliigahuivit löytyy, enää siis 13 puuttuu.. :thumbsup1:

Eiköhän se munkin aika ois.

-Pietarin Zenitin nimetön kymppipaita

-Fortalezan nimetön 10-paita

-Chelsea-kaulahuivi, viiri, julisteita, paitoja, pipo

-Realin CR#9

-AC Milanin 09/10 vieraspaita R#80

-Interin Ronaldo-paita kaudelta 99/00 (?)

-Ronaldinhon kaksi Barca-paitaa (olin fani joskus 3 vuotta sitten:D)

-Ronaldinhon kolme maajoukkuepaitaa

- Kuningas Litmasen maajoukkuepaita viime EM-karsinnoista

-Ikivanha Del Piero-nukke, jonka toimintoihin kuuluu muun muassa potkiminen.

Tuun päivittämään tätä viestiä, tarkotus ois ainakin mm. hankkia kunnon Marseille-paita..

Laitetaan sitten myös omani,

-Liverpool paita kaudelta 07/08 Xabi Alonson nimellä

-Liverpool huivi

-Liverpool pipo

-Liverpool juliste

-Gerrard ja Torres juliste

-Liverpool tyynyliina ja lakanat

-Englannin maajoukkue paita ilman nimeä.

Eli Englanti painotteista :hopeful: