Sign in to follow this  
tomine

Kausi 08/09 (BRFC)

Tuommoisia mietteitä eräältä Newcastle fanilta ennen tulevaa viikonlopun Valioliigan koitosta. Raitapaidat pelailevat ensin viikolla FA Cupin uusinnan, saas nähdä lepuuttelevatko siinä matsissa avainpelaajiaan vai eivätkö.

What do I know anyway, I pinged a few questions to my Newcastle mate Keith, who’ll be at the game with me and then I’ll be showing him the delights of Halifax on a Saturday night.

Right then mate- sum up your season for me.

A fairly decent start drawing away at Old Trafford and a home win against Bolton before it all went tits up after dwarfy Wise brought two players in on a season long loan.. One has been injured since then (fits right in at our place) and the other appears to be a Spanish version of Shola Ameobi without the skill factor. Keegan threw his toys out of the pram because of that and the fact Ashley wouldn’t give him the GDP of a small African country to waste on some other knackers. Keegan overlooked the fact that it was Wise & Tony Jimenez who brought Spiderman & Collocini to the club. Chris Hughton was way out of his depth and we lost a load of games that we’d probably have gotten something from now. JFK (Joe Fu***ng Kinnear? as everyone said at the time) has sorted it out and at least we aren’t getting hammered every week.

What did you think of Joe Kinnear's appointment?

Bit of a strange one, though better than El Tel and the other numptys getting banded about by the gutter press. Plus at that point almost anyone would have been better that Hughton

What's your opinion of him now?

Not changed that much. He’s doing an okay job, but seems to have dementia as no sooner does he make a statement to the press someone else reckons the complete opposite (eg Given’s happy/no he’s not etc). Not the man long term, but better than anyone else who’d take the job at the moment (I thought we’d end up with Sven)

What's your opinion of Mr Allardyce and more importantly, do you think he'll do a decent job for us?

He’s a fat twit (edit!!). I got the feeling in the middle of his thankfully brief stint that he was deliberately messing the fans about. Almost everyone knows James Milner is a right winger. Fat Sam was playing him on the left, and went as far as saying in an interview with leading toon fanzine ‘The Mag’ that, ‘James Milner is not a right winger and he never has been, so stop telling me what to do, I know better than you lot’. Two games after it’s published, Milner’s back on the right wing. He’s a big headed (in more ways that one) idiot.

Will he do a good job for you? It depends what you want. He’ll keep you up, you’ll have the odd good result, but won’t go anywhere and he’ll strangle any creativity from centre midfield and your full backs won’t be allowed past the halfway line. I’d say you might lose some fans due to his negative style but then you don’t have that many to start with.

What's going on with Mike Ashley- is the club still up for sale?

He reckons not. I’m actually a fan of Mike Ashley, far better than fat Freddy Shepherd who bled the club dry (by the time Ashley bought the club Freddy had taken that much money out of the club we owed more money than we had assets. That’s not to say if someone offered him 300 million for us he’d turn it down, but who’s going to do that?

Any outlandish rumours circling the Gallowgate about who might be joining you in the transfer window?

Not really, Barry Ferguson’s been mentioned, Riise on loan to end of season has been mentioned, but it’s fairly quiet for a change. The gutter press are too busy talking up Man City to bother us with stupid rumours these days.

If money was no object, who would you love to see in a black and white shirt?

Hmm.....

Gerrard (if only to stop him scoring against us)

Torres or Drogba (preferably the Drogba who murdered us when playing for Marseille and not the sulky git he is now)

(Though money no object would be put into developing a time machine to produce a 20 year old Peter Beardsley and a 55 year old Sir Bobby)

What's the story with Shay Given, and why does he want a move away from SJP?

He’s a spoilt brat at times, probably wants a pay rise. Steve Harper’s sat on the bench for years without complaining, yet when Given was injured he played well enough to keep Given out on his return to fitness, so he lobbed in a transfer request after two games. To be honest, I don’t know why he wants to move, if he goes to a top four club he’ll get found out, i.e. he’s a great shot stopper but doesn’t command his area. He’s not a patch on your old keeper Friedel. He’ll probably stay, but if we got offered good money (more than £10 million) I’d sell him. Harper’s almost as good, and we’ve got two great young lads coming through in Tim Krul and Fraser Forster.

Any fond memories of Ewood Park?

Mainly in the cup, Marc Hottiger curling one beyond Tim Flowers & Louis Saha lashing in after a great cross field ball from Didi Hamann. The other memorable thing about that game was that I was in your end, main stand next to the toon end. I’d spotted one of my mates in the toon end scoffing a hot dog. I got him to lob half of it at me. He did, but I thought it’d never reach, and probably hit a steward/copper standing in the gap between the stands. At the last minute, I realised it was going to reach, so legged it along about 20 yards, jumped down 2 rows of seats and caught it about 6 inches off the deck. It still gets mentioned every time we come down.

Sheet metal workers son from Gosforth apart- who's your favourite player to have played for both clubs- how about Darren Peacock or Keith Gillespie?

It’s certainly not Glen Keeley!

Scott Sellars, then Kevin Gallagher.

Would you rather have a hairstyle like Fabricio Coliccini or a season ticket at the Stadium of Light?

The Hair, defo. It’s probably more expensive than a Mackem season ticket too. Buy one, get 10 free.

Newcastle player we should be keeping an eye on come Saturday 3.00.

Depends who’s fit. Normally I’d say Habib Beye (one of the best right backs in the country once Fat Sam left and he started being able to get forward) but he’s knackered, so Charlie Zog.

Player you'd like to pinch off us in the transfer window?

Morten Gamst Pederson. We’re lacking some creativity in midfield.- Obviously hasn't seen us then!

Blackburn player you fear most?

Probably Jason Roberts, not because he’s that good, but he’s one of those players who always seems to score against us.

What's the worst CD you've ever bought?- so bad that you'd scrape the ice off your car with it?

As my CD collection only stretches to about 15 CDs, I’ve never bought a bad one. I did get a freebie cricket CD from the cricket Barmy Army by way of apology for cocking up an order. It's so poor I wouldn’t even do the car with it, it’s being reserved for the next time the cat next door shi*s in the garden.

Prediction for the match

Heart says 2-0 to the toon, more likely to be a 1-1 draw.

Safe to say, my mate wasn’t too impressed with Mr Allardyce’s stint in charge at SJP, or with some of the current regime up there (Dennis Wise take a bow). The good news for the blue and white’s is that Martins is out with an injury of some description and Shola Ameobi has signed a new contract, so looks like he’ll be playing and I’ve never rated him. Saturday's postponement will give the players another week off to shrug off any bumps, bruises and niggles, but we’ll have another midweek game no doubt to squeeze in at some point.

Looking back at our home games against the barcodes since we got back into the premier league, there have been plenty of goals and also sending's off. Here’s the run down.

3-muna! Hieno tulos ja noustiin putoamisviivan yläpuolelle. En nähnyt peliä mut ilmeisesti aika huono eka puoliaika mutta toisella sit 3 häkkiä ja 3 pistettä. Roberts on synnynnäinen maalinsylkijä.:superhappy:

Roberts on synnynnäinen maalinsylkijä.:superhappy:

:D Jason Roberts on kaikkea muuta kuin luontainen maalintekijä, jätkän kaikki maalit on enempi tuurilla kuin taidolla tehtyjä… välillä tekee todella vaikeista tilanteista upeita maaleja muutaman putkeen ja hetken päästä tössii totaalisen helppoja avopaikkoja. Jason tekee ns.”paskaduunin” ja ravaa, on ilkeä voimanpesä vastustajien puolustuksen keskellä todella jykevänä ja palloahan mies pystyy suojaamaan kropallaan todella hyvin. ..

…Benni taas on totaalisen puhdas maalintekijä jokaiselta solultaan, joka tekee taas maalinsa taidolla eikä tuurilla… ja yleensä parhaan puhtinsa siihen maalintekoon säästää ja siinä sivussa myös parit kikat käy heittelemässä. Kyllähän Bennikin keskialueella ihan kohtuullisesti pystyy palloa pitämään ja kelpo syöttöjä omille jakamaan, mutta samalla tavalla mies ei pysty kärjessä sitä palloa suojaamaan kuin Jason.

Varmasti erityisen makoisa voitto oli Big Samille joka siis viimeisimmän ex-seuransa josta potkut tulla tupsahtivat ensimmäistä kertaa potkujensa jälkeen kohtasi.

Joe Kinnear kait ollut vahvasti tapetilla viimepäivinä pidemmänkin sopimuksen Newcastlen peräsimeen saamaan, toivottavasti tämä (numerollisesti) selkäsauna ei asiaan vaikuttanut vaan mies saa jatkaa duuniansa siellä.

Ensimmäinen puoliaika oli vieraiden ja kotijoukkue pelasi heikontaan sitten Samin aikakauden. Aivan ensimmäisen puoliajan lopulla Samba satutti silmänsä ja joutui vaihtoon, tällöin Dunn tulla tupsahti keskikentälle ja toisella puoliajalla sitten Grella tuli myös keskikenttää vahvistamaan… jolloin superduo Andrews (joka kentällä kuitenkin loppuun asti oli)-Tugay saatiin hajotettua… siinäkin varmasti osittain syy toisenpuoliajan hallintaan ja huomattavasti hallitumpaan esitykseen…

…lopussa vielä Nicky Butt avitti ottamalla punaisen joka viimeistään tyssäsi vieraiden viimeisetkin halut takaa-ajosta ja lopussa Rovers pääsi vielä nautiskelemaan taululle lukemiksi varsin maukkaat 3-0

Niin meinas myös Samban loukkaantumisen kanssa käydä ohraisesti, nimittäin vaihtopenkillä ei ollut ainuttakaan puolustajaa ! tai no hupi”vaihtoehto” Mokoena mutta sen varaan ei kyllä kannata juurikaan mitään laskea. Onneksi Ooijer siirtyi toppariksi ja Emerton tipautettiin oikeaksi laitapakiksi.

Ottelun maalit Blackburn-Newcastle 3-0

http://www.101greatgoals.com/videodisplay/1977260/

Keskikentälle keskelle ja/tai oikeaan laitaan sais kyllä joku siirtomarkkinoilta vielä pärähtää... Dunn ja Grella ovat kuitenkin niin äärettömän loukkaantumisherkkiä. Onneksi sentään Pedersen alkaa taas olemaan hiljalleen parempaan suuntaan piristymässä ja Gamst kausi toivottavasti taakse jäänyttä aikaa, jos näin niin loppukaudella todella kullanarvoinen pelaaja…

…kärkikaksikko McCarthy ja Roberts haluavat näyttää yhdessä motivoituneina että Santa Cruzia ei enää sen pahemmin kaivata. Uusi kasvo, Givet ei vielä remmiin mukaan päässyt edes vaihtopenkille.

Oman pään puhtaana pitäminen on aina hieno juttu (tosin taas mentiin useampaankin otteeseen sillä puolelle, tuurin eikä taidon avulla, joten täysin levollisin mielin ei kyllä kannata peräpään puolesta olla) ja ensiarvoisen tärkeää kun putoamistaistossa mukana ollaan. Tällä kertaa myös maalintekokin onnistui sen verran jotta toivottavasti myös keskikenttä saa sinne suuntaan uutta intoa.

Tärkeät kolme pistettä, seuraavistakin useammasta pelistä pitäisi vielä täydet pisteet pystyä haalimaan, niin alkaisi näyttää jo huomattavasti valoisammalta ja edes hitusen vapaammin voisivat hengähtää edes hetkisen. Tammikuusta mielellään täyspistepotti, sen jälkeen tuleekin sitten vastaan Aston Villa, Chelsea, Liverpool, ManU, Arsenal ei toki peräkkäin mutta sinne mentäessä pitäis kyllä pistepussissa olla mahdollisimman paljon täytettä.

Tuon LT:n jutun mukaan tuo Givet on pelannut oikeana laitapakkinakin, joten oliskohan jätkästä sitten sinne rooliin kans ? Noh sinällään varmasti käyttökelpoinen hemmo jos pystyy tarvittaessa pelaamaan kumpaa laitaa tahansa tai sitten keskellä topparina…

…toivottavasti olis sen tasoinen pelimies että samantien itselleen vakituisen avauksen paikan lunastaa kunhan ensin sopivan näytönpaikan saa, tai sitten jonkin sorttinen vaihtopenkin puolustuksen "jokapaikan varamies" ?

Rovers chairman John Williams said: “We’re delighted to sign him.

"He’s someone Sam was very keen on and he’s got an excellent track record.

“He’s been a very good player at Monaco and Marseille, he’s a French international and Sam had very good reports about him.

“We have also negotiated an option price to purchase him in the summer if we wish to.”

Givet, who has 13 caps for France and was in the squad that reached the final of the 2006 World Cup, is now awaiting international clearance before being able to play but is short of match practice in any case after not figuring for Marseille this season.

….

Previously Givet had spent his entire career with AS Monaco, featuring alongside former Rovers striker Shabani Nonda in their run to the 2004 Champions League final - when he started in the centre of defence but saw his side 3-0 by Benni McCarthy’s Porto.

Givet has played all across the back four during his career and figured mainly at right back during that Champions League run, when he is likely to have attracted the attention of Rovers boss Sam Allardyce - then making regular trips to Monaco in an ultimately unsuccessful bid to take striker Dado Prso to Bolton.

Kuppi nysveröintiä.

Kohta taas lisää Sunderlandia vastaan tahkoamaan (4.2.), liekö jo viidettä vai kuudetta kertaa sitten tällä kaudella, seonnut jo laskuissa. Jotain positiivista niin onneksi kyseinen joukkue on sentään kaukana sieltä inhokkilistoilta.

Etukäteen oli selvää että David Dunnia tämä peli lepuuteltaisiin mutta jotain taas väittävät että mies saattaapi olla sairastupaosastoa taasn kerran … akilles vihoittelee tällä kertaa. Eikö siihen v*ttu, s**tana, p*rkele voida ostaa ketään siihen rinnalle, ei luulis olevan niin vaikeata ? Noh luotetaan että Tugay ja Mokoena hoitaa hommat seuraavat kymmenen vuotta vielä näköjään :D P*rkele ei kyllä aina voi käsittää noita valmentajian pimeitä ajatuksenpolkuja…

…harmi että omankylänpoika statuksellinen arvo tuntuu brittilässä olevan kaikki kaikessa… muuten tuon ”kituvan hevosen ois taatusti joku päättänyt jo päiviltään”.

Jos tuo Dunn ei ole tulevissa Bolton ja Middlesbrough peleissä pelikunnossa niin miehen loppukauden palkka pitäis kyllä jäädyttää totaalisesti.

Tuon lisäksi toinen sairastupalainen Grella vedettiin huilille lopussa Andy Reidin toimesta. Joten tällä kertaa mies huilaa sitten tovin ilman omaa syytään, aussilla on kyllä uskomattoman paska mäihä ollut koko Rovers uransa ajan toistaiseksi. Loppupelin ajan Rovers pelasi 10 kun oli jo kaikki vaihtonsa ennen tuota kerinnyt käyttämään.

Jos ei viikon sisällä tule keskikentän keskustaan uutta miestä niin alkaa kyllä usko mennä Roversin sarjapaikkaan lopullisesti. Mikään joukkue ei voi säilyä Tugay-Mokoena-Andrews kolmikon huhkiessa keskikentän primusmoottoreina :(

Avaus kuitenkin FA Cupin avaukseen oli yllättävänkin ykkösmiehistöpainotteinen… toivottavasti tuo puolustus +Benni, Grella, Morten jaksaa nyt sitten raataa kolme peliä viikon sisällä. Nimittäin keskiviikkona ja lauantaina pelataan hyvin pitkälti sarjapaikan puolesta ja siihen verrattuna tämä kuitenkin aika panokseton peli.

Roversin avaus oli…

-------------McCarthy------Santa Cruz---------

Warnock-----Grella------Mokoena----Pedersen

Olssen-------Nelsen------Samba------Simpson

---------------------Robinson--------------------

…lopussa…

---------------McCarthy-----Villanueva---------

Pedersen-----Grella----Mokoena-----Haworth

Givet--------Samba-------Nelsen------Simpson

---------------------Robinson---------------------

vaihdossa…

Bunn

Givet

Khizanishvili

Emerton

Andrews

Haworth

Villanueva

Sunderlandin vastaava ryhmittymä

avaus…

Fulop

Bardsley, Ferdinand, Chimbonda, Collins

Edwards, Leadbitter, Malbranque, Reid

Chopra, Healy

vaihdossa…

Colgan, McCartney, Yorke, Murphy, Diouf, Jones, Cisse

Niin juu itse peli päättyi maalittomaan ja uusintaa tiedossa, peli jota ilmankin oltais varmasti toimeen tultu, ainoa positiivinen seikka että tulee olemaan sentään kotipeli tuo uusinta. Ensimmäisellä puoliajalla olis kait ollut useampikin mainio paikka ratkaista peli mutta ei uponnut, toki oman pään puhtaana pitäminen oli taas varsin maini juttu, vaikka Sunderland ykköskärkiparilla ei aloittanutkaan.

FA Cupin 5.kierros sitten jo arvottu… jos Sunderland kotona uusinnassa kaatuu niin tulis varsin mukava kotimatsi nimittäin Coventry tulis seuraavalla kierroksella vieraisille Ewood Parkille.

Sheffield United v Hull City

Watford v Chelsea

West Ham United v Middlesbrough

Sunderland or Blackburn Rovers v Coventry City

Derby County or Nottingham Forest v Manchester United

Swansea City v Fulham

Liverpool or Everton v Doncaster Rovers or Aston Villa

Cardiff City or Arsenal v West Bromwich Albion or Burnley

Olen samaa mieltä Tomine:n kanssa että keskikentän keskelle tarvittaisiin uusi kasvo. Reidin ja Dunnin ollessa loukaantuneina meillä ei ole keskikentällä luovia pelaajia. Gamst Pedersen on kyllä luova mutta hänet kyllä kannattaa pitää vasemmalla laidalla. Toinen asia on oikean laidan puuttuminen, kesällä ryssittin oikean laidan hankkiminen ja n. viikko jäljellä tätä siirtoikkunaa ja vieläkään ei ketään näy tälle tontille...

Jollei yllä mainittuja paikkoja täytetä pelkään että tulee tiukka paikka säilyttää paikka Valioliigassa.

Big Samin honeymoon voidaan totaalisesti julistaa päättyneeksi… jospa se tajuais että ilman keskikenttää pelaaminen on äärettömän vaikeata… tai jos Walkerin perilliset sen tajuais rahahanojen äärellä.

Super-Dunn odotetusti päivysti sairastuvalla palkkansa ilmaantumista ja ei oletetusti vaivautunut edes kentänlaidalle vaihtopenkille värjöttelemään, mitä sitä suotta juoksee se palkka pari kautta putkeen pelaamattakin. Mies oli varmaan astunut koiranpaskaan ja samalla akillesjänteen seutuville oli tullut liikaa vääntöä rotevan ruhon painamana. Samalla Big Sam kehuu miestä keskikentän ehdottomasti kantavaksi voimaksi niin tällä kuin tulevillakin kausilla…

…maskotin paikka kentän laidalla vois Roarin kamppeiden alla sopiva paikka Dunnilla, nähtäis sitten kunnolla nilkuttava maskotti :D parta alkaa olemaan sitä luokkaa että jonkin sortin klovnina vois myös valokuvamallinduunia löytää.

Joten odotetulla mentiin…

---------------Roberts--------McCarthy---------

Pedersen-------Grella----Andrews-----Emerton

Warnock-------Nelsen------Samba----Ooijer

-----------------------Robinson--------------------

Vaihdossa…

Bunn

Givet

Simpson

Mokoena

Tugay

Villanueva

R.Santa Cruz

Bolton avaus…

Jääskeläinen, Steinsson, Cahill, Puygrenier, Samuel, Kevin Davies, Muamba, Nolan, Basham, Taylor, Makukula

Vaihdossa…

Al Habsi, Smolarek, Gardner, Mark Davies, Riga, poo, Andrew O'Brien

Itse pelistä, Bolton kävi hakemassa voiton ja NÖYRYYTTI nuille luuseripökäleille erityisesti David Dunnille kuka määrää Lancashiressä. Nyt alkaa sarjaportaan vaihtuminen alkaa olemaan sinivalkoisille aikamoisen lähellä. Viikonloppuna turpaan ja se oli siinä. Nyt ymmärrän miksi Tugay ja Mokoena halutaan pitää kynsin hampain joukkueessa…

…mainio kaksikko ensi kaudella divarissa. Matty Derbyshire käy kevään lomailemassa Kreikan auringon alla ja tulee virkeänä tahkoamaan divariin ensi kaudelle Roversin kärkimieheksi. Jos tuo huhuiltu venäläinen tulee niin mies tekee melkoisen pikavisiitin sinivalkoisissa, kesällä sitten alennusmyynnissä kun Rovers on Suurissa rahavaikeuksissa.

Nyt on sitten puolustuksen tuuritaika rikkoontunut jota useampi matsi tuossa vietettiin melkoisellä mäihällä omissa nollia useamman kerran pideskellen, saas nähdä pitääkö tulevissa matseissa vai alkaako vuotamaan kuten aiemminkin…

…keskikenttä nyt on melkoinen vitsi ja sille ei näköjään edes haluta tehdä mitään vuosi toisensa perään, noh tällä kertaa saattaa koko seura maksaa siitä poikkeuksellisen suuren hinnan, ehkäpä Walkerin perilliset ”sitä haluavatkin” ? Minkäännäköistä rahallista tukea kun ei tunnu valmentajalle irtoavan, vaikka tilanne on enemmän kuin tukala ja silmukka melkoisen kireä kaulan seutuvilla.

Keskikentältä ei tule yhtään mitään, Andrews pelaa kohtalaisesti jos muut pelaavat siinä vieressä hyvin, jos muut pelaavat vähän heikommin on mies aivan totaalinen umpipaska. Emerton ei saa koskaan mitään tehokasta aikaa, nähty ties kuinka monta kertaa. Pedersen on liian usein kuin varjo niistä muutaman vuoden takaisista huippuvuosistaan. Grella yrittää pysyä edes jotenkuten pelikuntoisena ja otteet heittelevät aivan miten sattuu… Dunnin pökäle tulikin jo aiemmin käsiteltyä…

…Vogel, Tugay, Mokoena, Treacy, Judge… ei vaan taso riitä millään tällä hetkellä. PASKASET NAURUT jos tuohon keskikentälle ei tehdä mitään hankintoja :D

Myös Robbo sai taas hyvän imun päälle, tästä on miehen hyvä jatkaa, fiilis taas taatusti sen minkä mies kaikkein parhaiten omimmakseen tuntee :smile: joten olo lienee taas kotoisampi kuin parin edellisen pelin aikana hänellä.

Noh nyt voidaan taas keskittyä siihen uho- ja puhepuoleen pelaajien ja valmennuksen osalta, sen ne parhaiten taitaa, pelaaminen sivuseikka. Noh niin tai näin niin MASSIIVINEN takaisku säilymistavoitteelle. Ainoastaan muiden totaalinen ripulipaskuus loppukaudella voi Roversin pitää korkeimmalla sarjatasolla.

Tuossa on mainio tulkinta nykytilanteesta…

Defence with no defence capabilities, midfield with no creativity and strikers who don't get the ball.

EDIT

Toisella puoliajalla näköjään muuttaneet 4-3-3 taktiikaan ja heti 1-2 kavennuksen jälkeen saivat rankkarinkun Santa Cruz kaadetiin, jonka Benni kuitenkin tunaroi ja tuplana tunaroi vielä perään heti helpohkon riparin samaisessa tilanteessa… miestä ei kannattais pilkkuja pistellä Jääskeläistä vastaan ampumaan.

Lopussa sitten kuitenkin samainen Benni sentään hieman korjasi osakkeitaan tasoittamalla pelitilanteesta. Tuonkin jälkeen yliajalla Nelsen oli vielä puskenut tolppaan.

Paska maku tästä taas kuitenkin jäi vaikka tasuri toki parempi kuin tappio jottei Bolton päässyt karkuun, taas kuitenkin heitettiin v*ttuun kaksi pistettä :( ja vieläpä kotona joukkueelta jolta olis pitäntyt ottaa oikeasti voitto ”suht helpostikin”.

No joo, ehkäpä Santa Cruzin mukaan tulo kuitenkin näytti sen että miksi miehestä ei välttämättä kannata luopua vaikka tarjottais mitä.

Big Samin honeymoon voidaan totaalisesti julistaa päättyneeksi… jospa se tajuais että ilman keskikenttää pelaaminen on äärettömän vaikeata… tai jos Walkerin perilliset sen tajuais rahahanojen äärellä.

Super-Dunn odotetusti päivysti sairastuvalla palkkansa ilmaantumista ja ei oletetusti vaivautunut edes kentänlaidalle vaihtopenkille värjöttelemään, mitä sitä suotta juoksee se palkka pari kautta putkeen pelaamattakin. Mies oli varmaan astunut koiranpaskaan ja samalla akillesjänteen seutuville oli tullut liikaa vääntöä rotevan ruhon painamana. Samalla Big Sam kehuu miestä keskikentän ehdottomasti kantavaksi voimaksi niin tällä kuin tulevillakin kausilla…

…maskotin paikka kentän laidalla vois Roarin kamppeiden alla sopiva paikka Dunnilla, nähtäis sitten kunnolla nilkuttava maskotti :D parta alkaa olemaan sitä luokkaa että jonkin sortin klovnina vois myös valokuvamallinduunia löytää.

Joten odotetulla mentiin…

---------------Roberts--------McCarthy---------

Pedersen-------Grella----Andrews-----Emerton

Warnock-------Nelsen------Samba----Ooijer

-----------------------Robinson--------------------

Vaihdossa…

Bunn

Givet

Simpson

Mokoena

Tugay

Villanueva

R.Santa Cruz

Bolton avaus…

Jääskeläinen, Steinsson, Cahill, Puygrenier, Samuel, Kevin Davies, Muamba, Nolan, Basham, Taylor, Makukula

Vaihdossa…

Al Habsi, Smolarek, Gardner, Mark Davies, Riga, poo, Andrew O'Brien

Itse pelistä, Bolton kävi hakemassa voiton ja NÖYRYYTTI nuille luuseripökäleille erityisesti David Dunnille kuka määrää Lancashiressä. Nyt alkaa sarjaportaan vaihtuminen alkaa olemaan sinivalkoisille aikamoisen lähellä. Viikonloppuna turpaan ja se oli siinä. Nyt ymmärrän miksi Tugay ja Mokoena halutaan pitää kynsin hampain joukkueessa…

…mainio kaksikko ensi kaudella divarissa. Matty Derbyshire käy kevään lomailemassa Kreikan auringon alla ja tulee virkeänä tahkoamaan divariin ensi kaudelle Roversin kärkimieheksi. Jos tuo huhuiltu venäläinen tulee niin mies tekee melkoisen pikavisiitin sinivalkoisissa, kesällä sitten alennusmyynnissä kun Rovers on Suurissa rahavaikeuksissa.

Nyt on sitten puolustuksen tuuritaika rikkoontunut jota useampi matsi tuossa vietettiin melkoisellä mäihällä omissa nollia useamman kerran pideskellen, saas nähdä pitääkö tulevissa matseissa vai alkaako vuotamaan kuten aiemminkin…

…keskikenttä nyt on melkoinen vitsi ja sille ei näköjään edes haluta tehdä mitään vuosi toisensa perään, noh tällä kertaa saattaa koko seura maksaa siitä poikkeuksellisen suuren hinnan, ehkäpä Walkerin perilliset ”sitä haluavatkin” ? Minkäännäköistä rahallista tukea kun ei tunnu valmentajalle irtoavan, vaikka tilanne on enemmän kuin tukala ja silmukka melkoisen kireä kaulan seutuvilla.

Keskikentältä ei tule yhtään mitään, Andrews pelaa kohtalaisesti jos muut pelaavat siinä vieressä hyvin, jos muut pelaavat vähän heikommin on mies aivan totaalinen umpipaska. Emerton ei saa koskaan mitään tehokasta aikaa, nähty ties kuinka monta kertaa. Pedersen on liian usein kuin varjo niistä muutaman vuoden takaisista huippuvuosistaan. Grella yrittää pysyä edes jotenkuten pelikuntoisena ja otteet heittelevät aivan miten sattuu… Dunnin pökäle tulikin jo aiemmin käsiteltyä…

…Vogel, Tugay, Mokoena, Treacy, Judge… ei vaan taso riitä millään tällä hetkellä. PASKASET NAURUT jos tuohon keskikentälle ei tehdä mitään hankintoja :D

Myös Robbo sai taas hyvän imun päälle, tästä on miehen hyvä jatkaa, fiilis taas taatusti sen minkä mies kaikkein parhaiten omimmakseen tuntee :smile: joten olo lienee taas kotoisampi kuin parin edellisen pelin aikana hänellä.

Noh nyt voidaan taas keskittyä siihen uho- ja puhepuoleen pelaajien ja valmennuksen osalta, sen ne parhaiten taitaa, pelaaminen sivuseikka. Noh niin tai näin niin MASSIIVINEN takaisku säilymistavoitteelle. Ainoastaan muiden totaalinen ripulipaskuus loppukaudella voi Roversin pitää korkeimmalla sarjatasolla.

Tuossa on mainio tulkinta nykytilanteesta…

Defence with no defence capabilities, midfield with no creativity and strikers who don't get the ball.

Ihailen optimistisuuttasi fanittamaasi joukkuetta kohtaan. Toinen puoliaika pelaamatta Boltonin tasoista joukkuetta vastaan ja manaat joukkueen Championshipiin. Varsinkin kun Blackburn nousi 2-2 -tasapeliin.

Sarjahan on tällä kaudella niin tasainen, että mitä vaan voi tapahtua enkä usko, että säilymiseen mitään aivan uskomatonta voittoputkea tarvitaankaan. Sen verran mitä eri joukkueiden pelejä olen katsellut, niin ei hyvin mene muutamalla muullakaan joukkueella joiden kurssi tuota vauhtia on kovaa vauhtia kohti Championshipia.

EDIT: Paiskotaan nyt vielä pari faktaakin pöytään. Middlesbrough ei ole voittanut yhtäkään viimeisestä 11 liigaottelustaan. Portsmouth on voittanut Tony Adamsin aikana kaksi peliä 14:sta (ihan tarkkaa tietoa ei ole, oliko kyseisessä uutisessa laskettu cup-pelitkin). Stoke ei ole voittanut yhdeksään liigaotteluun. Hull on voittanut viimeisestä 14 ottelustaan yhden - hävinnyt kaikki kuusi viimeisintä. Kovin hyvin ei mene myöskään Newcastlella ja Boltonillakaan. Sitä vastoin Blackburn on nyt pelannut viisi ottelua ilman tappiota.

Ihailen optimistisuuttasi fanittamaasi joukkuetta kohtaan. Toinen puoliaika pelaamatta Boltonin tasoista joukkuetta vastaan ja manaat joukkueen Championshipiin. Varsinkin kun Blackburn nousi 2-2 -tasapeliin.

Sarjahan on tällä kaudella niin tasainen, että mitä vaan voi tapahtua enkä usko, että säilymiseen mitään aivan uskomatonta voittoputkea tarvitaankaan. Sen verran mitä eri joukkueiden pelejä olen katsellut, niin ei hyvin mene muutamalla muullakaan joukkueella joiden kurssi tuota vauhtia on kovaa vauhtia kohti Championshipia.

EDIT: Paiskotaan nyt vielä pari faktaakin pöytään. Middlesbrough ei ole voittanut yhtäkään viimeisestä 11 liigaottelustaan. Portsmouth on voittanut Tony Adamsin aikana kaksi peliä 14:sta (ihan tarkkaa tietoa ei ole, oliko kyseisessä uutisessa laskettu cup-pelitkin). Stoke ei ole voittanut yhdeksään liigaotteluun. Hull on voittanut viimeisestä 14 ottelustaan yhden - hävinnyt kaikki kuusi viimeisintä. Kovin hyvin ei mene myöskään Newcastlella ja Boltonillakaan. Sitä vastoin Blackburn on nyt pelannut viisi ottelua ilman tappiota.

Boltonin tasoinen joukkue on putoamiskamppailussa erittäin vahvasti mukana ja ne pitää kotona voittaa. Olivat pelanneet ties kuinka pitkän tovin tekemättä maalia ja heti ropisee omassa päässä.

Boro pelaa varmaan huonointa jaksoaan pitkiin miesmuistiin, yleensä Rvoers on käynyt nuo putket pistämässä poikki ja pelastamassa vastustajan valmentajan nahan mitä viime vuosiin tulee.

Pelkät tasapelit eivät riitä sarjassa säilymiseen, varsinkin kun ne voitot sössitään totaalisesti itse. Aika moni paikalla ollut kertoo että Rovers pelasi ensimmäisellä puoliajalla varmaan surkeintä peliä mitä ovat suunnilleen ikinään kyseisen joukkueen pelaavaan. Ja kuten sanoin Roversia ei pelasta kuin se että muut ovat vielä paskempia… joka kertoo Valioliigan todella heikosta tasosta melkoisesti.

Pelistä nyt sen verran, että nämä on kyllä niitä pelejä mistä pisteitä pitäisi ottaa, varsinkin kotona. Positiivista kuitenkin, että tullaan kahden maalin takaa tasoihin, mikä näyttää kuitenkin jonkinlaista asennetta joukkueelta. Allardycen aikana ei kuitenkaan olla keretty vielä häviämään ja mitä pidemmälle näin menee niin sitä parempi.

McCarthy on kyllä hyvä rankkiampuja, mutta tosiaan Jässi näyttäisi ottavan kaverin vedot kiinni. ( Jos en aivan väärin muista, niin oliko toissakaudella kun otti samas pelis Bennin ja Robertsin rankit kiinni).

Pelistä nyt sen verran, että nämä on kyllä niitä pelejä mistä pisteitä pitäisi ottaa, varsinkin kotona. Positiivista kuitenkin, että tullaan kahden maalin takaa tasoihin, mikä näyttää kuitenkin jonkinlaista asennetta joukkueelta. Allardycen aikana ei kuitenkaan olla keretty vielä häviämään ja mitä pidemmälle näin menee niin sitä parempi.

Mitä tuohon "asenteeseen" tulee niin ihmettelen suuresti että miten ihmeessä vuodesta toiseen joukkue pelaa aina toisen puoliajan pelistä mahdollisesti erittäinkin hyvin ja poikkeuksetta toisen täysin päin persettä... yleensä se jälkimmäinen tuppaa olemaan parempi, joskus saattavat toisinkin päin keikahtaa.

Nyt ovat tasan piste per peli tahdissa… jos ManU, Liverpool, Chelsea, Arsenal, Aston Villa, Everton peleistä pistekin irtoaa niin ihmehän tuo. Joten välillä pitäis voittaakin joku näitä putoamiskamppailussa mukana olevissa, niitä vastaan kun ei vaan tälläiset tasapelit riitä... joskus ne toisetkin kuitenkiin voittavat väkisinkin, kun joutuvat vastakkainkin pelailemaan. Jo kahdella peräkkäisellä voitolla kuittaa melkoisen liudan pisteitä verrattuna tasapeleihin toisensa perään…

…viime aikoina tunaroitu jo kuusi pistettä kerta toisensa perään kankkulan kaivoon, mikä ei kovin hyvää lupaa...

...toki Incen kanssa oltais jo totaalisen pohjamudissa möyritty mutta voittaminen on tuntuu olevan yksinkertaisesti tällä hetkellä joukkueelle aivan liian vaikeaa. Eilen vaihdosta tulleet Tugay ja Santa Cruz ”pelastivat” mutta en nyt lähtis Tugayn varaan enää hirveästi rakentamaan. Tällöin tarvittaisiin käytännössä viisi keskikenttäpelaaja ja sinne kun materiaali ei hääviä ole niin muut ovat vaan Tugayn tiellä… neljällä pelatessa vaan ei Tugayn juoksu enää yksinkertaisesti riitä vaikka muuten mies onkin aivan eritasolla kun muut keskikenttäheput, todellinen kapellimestari joka pistää pelin toimimaan…

…Dunn tuohon myös hitusen eri tavalla pystyis, mutta se ei ole IKINÄ pelikuntoinen ainakaan pelipäivinä, joten jätkän varaan ei pysty laskea tai suunnitella yhtään mitään.

Kohta alkavat kuitenkin paineet tosissaan nousta sarjapaikan puolesta, saas nähdä miten pelaajat siihen pystyvät vastaamaan, meneekö lopullisesti löysät pöksyyn ? kun alkaa olla oikeasti pakko voittaa... vai riittääkö muutaman yksilön henkilökohtainen taito pelastamaan joukkueen ?

Jäljellä olevat Valioliigan matsit…

tammikuu

31.01. Middlesbrough (v)

helmikuu

((FA Cup 04.02. Sunderland (k))

07.02.Aston Villa (k)

21.02. Man Utd (v)

28.02. Hull (v)

maaliskuu

04.03. Everton (k)

11.03. Fulham (v) (aiemmin peruuntunut matsi)

14.03. Arsenal (v)

21.02. West Ham (k)

huhtikuu

04.04. Tottenham (k)

11.04. Liverpool (v)

18.04. Stoke (v)

25.04. Wigan (k)

toukokuu

02.05. Man City (v)

09.05. Portsmouth (k)

16.05. Chelsea (v)

24.05. WBA (k)

Siinäpä hitusen Boro puolen faneilta mietteitä tämän hetkisestä ja tulevasta viikonlopun kohtaamisesta…

Chris of the fanzine "Fly Me to the Moon" & Shaun of the Boro Mania blog.

1. What were your hopes for this season? Do you think Boro will stay up?

SHAUN - I started out quite confident of a decent finish this season, my only hope now is Premiership survival! I think we can definately stay up, mainly due to the fact that the league is so open this season it could be 3 from a whole host of teams to go down. We must start picking up points though and the game against Blackburn is one in which we have to come away with something, preferrably the win!

CHRIS - I'm pretty convinced Boro will stay in the division but, to be honest, we were all expecting a lot, lot more this season. The team are looking devoid of confidence and Southgate has recently admitted his job is on the line. It's all a far-cry from chief executive Keith Lamb and Southgate claiming we could well be heading for the top four this season. I think most 'older heads' predicted mid-table, however, and I think that's where Boro will end up.

2. Downing - is he all that? Should you sell? Will he still be a Boro player on 01 Feb?

SHAUN - On his day he is top class and his delivery of the ball from the left wing can be superb. He hasn't been at his best this season though and I think we'll see him move in the summer, he will definitely be here on 01 Feb. To be fair I think it is about the right time for him to move on to further himself, I just hope it's not to Spurs and Harry Redknapp!

CHRIS - When Downing performs, he's superb. But those performances don't come along all that often. I'll be happy for Downing to stay with the club, if he wants to be here. He's a local lad but was prepared to jump ship recently after handing in a transfer-request. To be fair, the club seem to have dealt with the situation well and Downing has actually been performing better recently.

3. Boro have a fantastic record of continually bringing Academy players through into the first team. Who should we be looking out for on Saturday?

SHAUN - There'll be quite a few Academy graduates in the team I would expect. David Wheater and Adam Johnson are two to look out for. Johnson in particular has the ability to be an excellent player for us if he can improve his final ball. We have a few more younger lads in and around the first team squad, Josh Walker looked good up until an injury recently and Nathan Porritt is another highly rated youngster who could be ready to make the step up.

CHRIS - Adam Johnson's an excellent prospect from midfield. Hopefully Downing can have one of his better games too!

4. Marlon King - better than Mido and Alves? Who is your best forward these days, Tuncay?

SHAUN - Ability wise probably better than neither but at least he will be available for Southgate to pick which is more than can be said for Mido. Alves is still the best forward at the club and I'm a firm believer that he will come good when Boro learn how to use him better. He is in a decent run of goal-scoring form at the minute and hopefully it will continue.

CHRIS - The arrival of King took me by surprise a bit. I don't think Mido has fulfilled his potential at the Riverside but he clearly wasn't happy by a lack of first-team opportunities so it's perhaps best for him to head to Wigan. Tuncay's only bagged four goals this season, Alves has seven. Hopefully, King can add some spark as we're really not scoring enough goals this season.

5. Who do you think is Boro's best player this season? Who should we look out for in the match?

SHAUN - Hard to say really, we've been pretty poor. My player of the year so far is probably Ross Turnbull who has come into the side to replace Schwarzer and looked very good. A few mistakes but on the whole an extremely promising season. If Tuncay can get back some of his early season form he can be a match winner but his form has been poor as of late.

CHRIS - Gary O'Neil has been on pretty good form this season, but it's difficult to pick out too many star performers. We've underachieved massively in almost all departments.

6. Mido's gone to Wigan on loan - glad or sad?

SHAUN - Good riddance, hopefully it gets made permanent.

CHRIS - Mido's someone who never fulfilled his potential with the club. I'd be surprised if he ever plays for Boro again as he's not too happy at the Riverside. Suspensions and a series of injuries have held him back. The move just hasn't really worked out.

7. That Boro fan that fell asleep during a game at the Riverside a few seasons ago, is he still banned?

SHAUN - I honestly don't know!

CHRIS - His name was Adrian Carr. Thankfully, he's got his conviction overturned by a judge who was a Boro fan. The club claimed he was "paralytic" but Carr said he was just tired after working 75 hours in nine days.

8. Anyone else thrown any season tickets at your manager? Seem to recall Boro went on a good run afterwards. Tempted to try it?

SHAUN - Not yet but a heavy home defeat at the weekend may just see it happen again!

CHRIS - I reckon there's a few who'd try it. We haven't won a league game since November 9th so perhaps it's worth a go.

9. Which Boro player do you rate will the biggest threat to Rovers on Saturday, and which one is the biggest threat to Boro's credibility?

SHAUN - Stewy Downing will be the biggest threat if he sees enough of the ball and I think Alves will get on the scoresheet. Our central midfield is our biggest weakness right now and we need to bring players in replace sub-standard players like Shawky and Arca.

10. What's your opinion of Southgate? Keep him in the job or put him back to advertising pizzas? Would you rather have the 'brolly Wally' back, or is Nigel Pearson the next likely candidate for the Boro hotseat?

SHAUN - I'm a fan of Southgate, he's had it rough this season after losing a lot of experienced players in the summer and not being able to splash cash to replace them. He's made mistakes and I've questioned his judgement at times but I think he will come good if he's given time. Nigel Pearson is a favourite of mine and I'm glad to see he's doing well in management now.

CHRIS - Southgate's got to turn things around pretty quickly. The fans have been patient but there were certainly a few calls for his head down at the Hawthorns. He's not instilling much belief on the terraces at the moment although, after that Croatia game, I don't think McClaren would be much better although at least he could do his Dutch impersonation for Marvin Emnes. Pearson's doing very, very well at Leicester. Worryingly, we could even play them next season!!

11. Do you wish Allardyce have stayed at Newcastle longer to do more damage, or will they continue to self-destruct anyway?

SHAUN - I'm interested to know the Rovers opinion on Allardyce because some of my Geordie supporting friends hated his guts whilst he was up there. To be honest I think Joe Kinnear can do just as bad a job for them as Big Sam! {{ IMO I still think Allardyce is the Antichrist, was never keen although the Paul Ince saga forced people to manage their expectations & fickle up somewhat, the situation really was that desperate. But, it's about results and he's doing the business on the whole - ed!}}

CHRIS - Sadly, I think they'll stay up. But Joe Kinnear isnít going to take them back in Europe, I'm pretty sure of that.

12. Which Rovers players (if any!) do you rate? Any you would rather didn't play on Saturday?

SHAUN - Roque Santa Cruz is someone I would like to see miss out. A player I always rated but does not seem to feature too much is Matt Derbyshire, he always looked a threat when he played us. The big lad at the back, Samba, is a good player too.

CHRIS - Benni McCarthy looks the kind-of player who could tear us to shreds on his day. After the performance at West Brom, however, anyone who can kick a ball straight in this division is a threat to us.

13. Will there be any more 'handbags at dawn' incidents during/after the game now that Boateng & Savage have left?

SHAUN - I doubt it, Boro seem to lack any sort of aggression on the pitch with Cattermole and Boateng moving on. I can't really see Gary O'Neil or Stewart Downing getting into a ruck with the opposition!

CHRIS - Emanuel Pogatetz can cause a stir and he may be involved for this one; but I reckon the handbags may stay hidden away.

14. How do you see the game panning out? Relegation six-pointer with committed tackles, plenty of passion & goalmouth action, a bore draw or a scrappy one-nil better suited to the radio?

SHAUN - A lot may depend on the Chelsea result, if we get turned over at Stamford Bridge it could really knock the confidence but a decent performance may just spur them on for the weekend. I think it'll be a decent game with a few goals and hopefully a 2-1 victory for Boro. A bit of passion and bite from Boro wouldn't go amiss either.

CHRIS - Hopefully, we can produce a decent-enough performance. When we turn up, we can play some quite nice football but we've also had some stinkers recently. We've just beaten Wolves second XI in the Cup, and hopefully by the time we play Rovers we'll have nicked a point at Stamford Bridge!! I'm going to go for a 2-0 home win.

Keskikentälle tahi puolustukselle, ei ollut tehty mitään, samaa sulaa katastrofia kuin mitä Bolton ottelun alussakin jatkettiin… hitusen ihmetyttää. Liekö taktiikkana että koetetaan ruimia ensimmäinen puoliaika 0-0 ja toisella sitten koettaa tuoda keskikentälle Tugay jotta peliä saataisiin edes jossain muodossa rakennettuakin.

Kärkeen oli sinällään hitusen oudosti noussut Santa Cruz, okei onhan Roque edelleen noista kärjistä omaa luokkaansa mutta McCarthyn kanssa ei yhteispeliä juuri aikaiseksi saada ja miehet ovat duoksi melkeinpä kehnoin parivaljakko mitä saada kasaan Roversin materiaalista.

Noh tyhmyydestä sakotetaan ja omaa kallista £50m maksavaa arkkuaanhan nuo vaan tuossa vaan enstistä tiiviimmin umpeen naulaavat. Omien viime aikojen töllöilyjen lisäksi Sparkyn rupasakki meni vielä tössimään Stokea vastaan, joten Super Stokekin jyräs jo heittämällä ohitse :( tutusti ja turvallisesti taas putomiseen oikeuttavalla paikalla…

…noh ei se mitään kohta sieltä taas ManUn delegaatio tietäväisinä tulee toitottamaan kuinka tilanne näyttää valoisalta Roversin kannalta ja tästäkin huippupelistä kun huikea piste saatiin anastettua niin pitäis olla erittäin tyytyväinen siihen kuulemma.

Pelin tuoksinassa Andrews jo ekalla jaksolla loukkaantui ja vaihdettiin turkkilaiseen, josko ois jotain pieniä toiveita siitä että mahdollisesti uusi jätkä tuonne vielä hankittaisiin ? taitaa olla turha toivo, eiköhän Mokoena hoitele :D ja sitten jää vielä Tugay varalle jos Grella kans sattuu loukkaantumaan…

…toisen puoliajan alussa myös Emerton loukkaantui, josko öööh kuka lie nykyisistä hoitele senkin tontin, liekö sitten Diouf sinne sitten suoraan ”istutetaan”. Tällä kertaa poikkeuksellisesti mukana ollut David "rabona" Dunn palloili pelin loppuun tuolla tontilla ja lopussa totuttuun tapaansa linkutellen, ossaakohan hemmo enää kävellä normaali tyylillä :D

Jos nyt nuo Emerton ja Andrews loukkaantuivat yhtään pidemmäksi ajaksi, niin tuo keskikenttä ja oikean laitapakin tontit ovat kyllä melkoinen katastrofaalisessa tilassa loppukaudella.

Niin juu jotta kaikki perinteiset sinivalkoiset kliseet täyttyisivät Jason ”maalitykki luojan armosta” Roberts tunaroi urallaan ties kuinka monennetta liukuhihna kertaa erinomaisen maalintekopaikan aivan loppuhetkillä. Miehelle voitaneen kevyesti pistellä niskaan maailman onnettomimman viimeistelijän viitta harteille, jopa Shefki Kuqi on armoton ja varma viilipyttymäinen viimeistelijä tähän hermotumpeloheikkiin verrattuna.

Niin se peli oli sitten Boron vieraana ja puhdas 0-0 komeili päätösvihellyksen ilmoille kaikuessa valotaululla.

Avaus…

----------R.Santa Cruz-----------McCarthy-----

Pedersen------Grella------Andrews----Emerton

Warnock------Nelsen------Samba------Ooijer

-----------------------Robinson---------------------

Keskiviikkona sitten FA Cupin uusintaa (vastassa Sunderland), sinällään toivottavasti jatkoon menisivät kun seuraavalla kierroksella olis Coventry vastassa, tosin tappiokaan nyt ei mikään suuri takaisku olis, tai no riippuen vähän siitä ketä kentälle kummankin joukkueen riveissä palloilee… tosin kummankin tavoitteet Valioliigassa sarjassa säilymisessä. Roversin ongelma vaan se että ei oikein ole pelaajia joita ”kierrättää” kun ovat joko loukkaantuneina tai lainattu muualle joten saas nähdä millainen poppoo kentälle laitetaan…

…Diouf ei pääse tekemään ensiesiintymistään kun ei saa enää FA Cupissa toista joukkuetta edustaa.

So, as we're playing Sunderland (yet again) I thought I'd ask Jonathan Wilson, author of Behind the Curtain: Travels in Eastern European Football and Inverting the Pyramid: A story of Football Tactics (criminally overlooked for the William Hill Sports Book of the Year award), football correspondent of the Financial Times (yes that surprised me too), who covers football for the Sunday Telegraph, writes about Eastern European football for the Guardian, has a decent knowledge of South American football, and used to be seen appearing on the very grey and very wide SportsXchange on Sky, who is also a Sunderland fan about the upcoming greatest game in the world ever TM.

Hi Jonathan, are you feeling the magic of the FA Cup? And if not why do you think it's losing its lustre or has it never actually been that special, its just the hype has increased?

No, I'm not. I think it's mainly down to money. The prospect of relegation from the Premier League (and to an extent the Championship; there's a gulf between it and League One) is so terrifying that clubs have to prioritise the league; it's all well and good to talk about glory, but do fans really want their team to tilt at the Cup and risk extinction? That said, I do wonder whether managers are over-negative; after all, a win in the Cup can lift a side – and a defeat, obviously, can have the opposite effect – and I think there's a danger of breaking the rhythm of a side if you make too many changes. As an example of that, look at Euro 2008: of the four sides who had secured qualification after two games and rested players for their third group match, three went out, and Spain produced their worst performance of the competition, drawing 0-0 against Italy before winning on penalties.

Also the prospect of an upset is lessened because the gap is bigger from top to bottom so, despite Portsmouth's win last season, the truth is that probably only half a dozen teams believe they can win it. The days when second division sides got on a roll – as Sunderland, Southampton and West Ham did – and went on to win the thing are over.

You wonder as well whether the FA Cup felt more special than it was because it made up so much of what we saw on TV – not just live games, but highlights midweek on Sportsnight.

Both teams have changed their managers since we last spoke, how do you think both are doing?

Sam seems to have made an immediate impact. I haven't seen Blackburn live recently, but the defence looks significantly tighter than it was earlier in the season. I worry about Ricky Sbragia, purely because number twos so rarely make good number ones, but he started with two great wins and, although there's been a stutter, we're still playing tidy football.

What team do you think you'll play, and other than Jones (if he's not at Spurs) and Cisse, who else should we look out for? And is there any particular Rovers player you'd love to see rested?

A weakened team, for sure. So probably Carlos Edwards instead of Steed Malbranque, and at least one of David Healy and Michael Chopra up front. I suppose there is a possibility we may go 4-5-1, and give Cisse and Jones – and it's a huge relief he's still with us – a half each. Malbranque and Andy Reid have been our most productive midfielders this season, but I doubt either will play. Christopher Samba has been great against us at least twice this season, so I wouldn't mind him getting a knock.

Thats unfortuantely about as much excitement or interest I can produce for the replay, what with your manager appearing to be glad that he can get some of his players yellow carded so as to miss unimportant games, therefore can I, like the Premiership mangers, concentrate on the league?

For both teams survival has to be the priority, so yes. But on the other hand, whoever goes through has a great chance of reaching the quarter-finals with a fifth-round tie at home to Coventry. Once you're in the last eight, anything could happen and let's face it, this is still the biggest competition either side are likely to win any time soon.

If I gave you 1,000,000 Zimbabian Dollars (about 10p when written, £500 by the time you read this if Labours economic plans go badly) for an accumulator bet on the top 4 (in order) and the bottom 3 (in order), who would you pick?

1Manchester United, 2Chelsea, 3Liverpool, 4Arsenal: people talk about this as a very competitive title race, but I suspect it'll be over by mid-April. United had a much harder start to the season than anybody else, and were distracted by the Super Cup and the Club World Cup, and I expect them to get stronger and stronger. Chelsea lack width and Anelka is heavily reliant on the opposition leaving space behind them, meaning they struggle to break sides down, but Liverpool, yet again, seem to be relying on four or five players to win every game for them.

Villa v Arsenal for fourth will be fascinating, but Arsenal have stabilised and have players to come back from injury, while the size of Villa's squad could count against them.

18Middlesbrough 19Portsmouth 20Bolton – OK, I'm playing to the gallery a bit here, but I hear rumours from Bolton that are very good news for their rivals – it doesn't seem a happy place. All the momentum is against Pompey, and I'm not sure Tony Adams has the ebullience to get them going again, while all the confidence seems to have drained form Boro, who were always vulnerable to that because of their youth. But really, it could be anybody. West Brom have some very winnable home games left, and although you'd fear for Stoke with their away record, I saw them at Chelsea recently and was pretty impressed. Newcastle are floundering, Sunderland could go either way, even Hull I don't think are safe.

What blackmail material does Harry Redknapp have over the sports editors of the major media outlets, considering what an easy ride he gets?

Harry is charismatic, always willing to chat, and plays the media game very well. He makes journalists' lives easy. It's not rocket science.

The paranoia that surrounds a lot of clubs is bewildering and I'm sure counter-productive.

And as a man of all knowledge, is there a bias by the media against the non london/ManU/Liverpool clubs? Or are we just paranoid?

Most journalists struggle to get dressed in the morning, never mind organise a mass conspiracy. Yes, we all support teams, and sometimes that comes through, although I personally have found I tend to be harder on Sunderland than on other teams, just because I get more frustrated by their errors.

That said, it is increasingly difficult to sell stories on non-Big Four sides to editors. To an extent that's obvious – which sells more, a board screaming 'SCANDAL AT CHELSEA' or one screaming 'SCANDAL AT STOKE'? – but I think it's probably gone too far now. It's very easy, particularly as economic conditions worsen, to go for the safe, lowest-common denominator option, but I suspect a lot of readers get as bored as I do trotting through the same old guff about the Big Four.

And something Sunderland and Blackburn both suffer is that they're a long way from London which, naturally, is where most journalists live (partly because it's where most people live, partly because it's where most national papers are based, and partly because it makes travelling abroad easier). So it's more likely I turn up knackered and grouchy after a bad journey at Blackburn than at Chelsea, which is 30 minutes walk from my flat. And we appreciate grounds, like Newcastle or Peterborough, that are a short walk from a major station.

Melkoinen yllätys oli Dunn avauksessa. Elikkäs kokonaan lepuutettiin Warnock, Grella ja kolhuja kärsinyt Andrews. Muutoin vaihtopenkillä melkoisen ”ykköskamaa” istutettu kauttaaltaan, jotka hiljakseen kentälle valuivat.

------Roberts------------Santa Cruz----

Treacy---Mokoena---Dunn---Villanueva

Givet-------Nelsen----Zurab----Simpson

-------------------Robinson----------------

vaihdossa…

Bunn

Olsson

Ooijer <-> Nelsen 87min

Doran

Tugay <-> Dunn 61min

Pedersen

McCarthy <-> Santa Cruz 72min

Sunderland

avaus… Gordon, Kay, Ferdinand, Collins, McCartney, Edwards, Leadbitter, Reid, Malbranque, Murphy, Healy

vaihdossa…Colgan, Bardsley, Whitehead, Richardson, Yorke, Colback, Luscombe

Itse peli, elikkäs FA Cupin 4.kierroksen uusinta päättyi lopulta lukemiin 1-1 ja kaksi minuuttia ennen rankkarikisaa (118min) Benni ratkas, varsinaisella peliajalla kotijoukkueen maalin teki Mokoena, kaukolaukauksella :D Joten viidennellä kierroksella kylään tulee Coventry City.

Kotijoukkueelta kehuja näyttää saaneen ”eläväinen” Villanueva joka ilmeisesti järkkäili melkoisen satsin pelitovereilleen hyviä maalintekopaikkoja jotka ne järjestäin jättivät käyttämättä ja puolustussuuntaakin kait jaksoi juoksennella, puolustuksessa Givet sekä Dunn. Vähemmän kehuja taasen Treacy, Simpson ja Santa Cruz ilmeisesti pari helppoa maalipaikkaa tunaroinut.

Yleisömäärä ottelussa varsin juhlallinen 10,112

Nyt on taas nähty jotain. Aaron teki maalin! Taas!:partyhat: vissii toinen maali Roversissa, mut ihan hyvä et sai piiskattua. Tais itekin vähän ihmetellä mitä tuli tehtyä.

Pelistä sen verran et vaihteeks ratkasevien maalien tekeminen vaikeeta varsinaisella peliajalla, vaikka mahollisuudet ilmeisesti olikin, okei Gordon pelas kuuleman ja pätkästä nähdyn mukaan loistopelin. No voitto kuitenki vaihteeks Bennin puskumaalill ja Coventryä vastaan kotimatsi oottaa, ei tarttis sitä kähmyillä kyllä.

Kumman vapaasti anto Sunderland Roversin äijien olla nois kulma- ja vapaapotkuissa. Täytyy kyllä kanssa kehua Villanuevan tekniikkaa: kulmurit ja vaparit erittäin tarkkoja ja keskitykset myös tosi vaarallisia, ilmeisesti muutenkin pelas hyvin. Ei muuta ku tästä sit etiäpäi.

Valioliigassa seuraavaksi viikonloppuna vastassa Aston Villa joka myöhään eilis iltana FA Cupin 4.kierroksen uusinnassa lepuutti käytännössä koko keskikenttäänsä. Kumpikin joukkue raivasi tiensä jatkoon omilla tahoillaan, Rovers pitkän kaavan mukaan… ei sentään aivan rankkareihin asti mennen.

I’ve asked fellow board member Trentvilla a few questions which he kindly replied

1.Nigel Spink was an instant hero after Rotterdam and kept the gloves for years. Bosnich did a stint and then your place has turned into a graveyard for goalkeepers, how do you think Friedel is settling in?

We've had some very average keepers in recent years like Oakes, Enkleman who I'm sure you know all about plus Sorenson, Carson and a way past his best Peter Schmiecal since the great days of Bosnich and Spink. We also had David James though who was a good servant to the club but none since Bosnich have been as good as Brad Friedel.

Despite having legs that look like my gran's and a bit of a dodgy start to his Villa career Friedel has been absolutely superb for us and I would say has single handily contributed a fair few points this season. For the first time in a few years we have a keeper we expect to save things rather than expect to (Please don't use that word again) up.

2. Villa are comfortably 4th and and only a few points off 1st. Surely you have to be considered as a Title contender?

No far from it. While the media may be starting to get carried away with our success you won't find many Villa fan's doing the same we are realistic enough to know we are a million miles away from a title challenge far more than the gap in points indicates. We still have to go to Old Trafford, Anfield and play Chelsea not to mention a few other tricky games.

We will let others talk about the title, like Arsenal (laughable isn't it) all we are bothered about is getting into that top four.

3. Martin O'neil has waved his magic ward and turned your club into a decent outfit, you must be happy with him in charge?

Happy? That would be an understatement I think a lot of people forget what a mess the club was in when he took over 2 1/2 years ago we were a club on the brink of disaster. The previous season under O'Leary we finished just 3 points above relegation and had we not beaten Birmingham towards the end of the campaign it would have been us and not them that went down our team was utter garbage.

Now in O'Neil's 3rd season we find ourselves with a squad brimming full of young, talented, committed, ambitious English players who together are the hardest working Villa side I have seen in 20 years. As I say happy doesn't even get close to it, Cloughie is often said to be the finest manager England never had, well I think O'Neill comes a close second.

4. Clearly the league is the priority but your still in Europe and the F.A Cup, Can you picture Villa engraved on a cup this season?

Villa win the FA cup? Not likely we've not done it since 57' but the captain of the great side side last week so it would be a nice tribute to a club legend. The sad truth is the FA Cup is bottom of this list of priorities while I think AC Milan will lift the UEFA a trophy would be great but modern football is such I think most Villa fans would rather a top 4 finish.

5. Deadly Doug sold up and in came Randy. Wealthy, keeps low key and seems to get anything oneil asks for. Is he the dream ticket?

Absolutely the best chairman in the country without exception he has done so much for the club and us the fans that many feel he deserves just as much credit as O'Neill. You all know about the backing he gives O'Neill and the fact he gave up million pound sponsorship contracts to have a childrens charity on our shirts.

What you might not know is that he made a section of the ground available for £75 junior and £265 adult season tickets this season, they were £50 and £200 last season. You might not know that I have only heard one interview with the guy in 3 years because he shuns the spot light so much, you might not know he has bought up derelict Victorian pubs around the ground and lovingly restored them for the fans out of his own pocket.

That he has spent £15m on the training ground, that he spent hundreds of thousands replacing mosaic's destroyed during the Ellis era simply because we missed them. Or you might not know that Randy's right hand man and club director posts on a daily basis on 4 Villa forums to help the club listen to the ideas of the fans.

Randy is the greatest thing that has happened to our club since winning the European Cup in 82'.

6. Heskey signs to strengthen your attack and scores on his debut. Do you think he’s good business and is there any other players on the shopping list in this window?

A smart signing and a real bargin just what we need at this stage of the season. As for other targets Brummie lads Micah Richards and Daniel Sturridge remain high on the list of O'Neill.

7. The injury to Martin Laursen is a blow, how much of a loss is he?

Huge loss. Our inspirational skipper has been immense for us this season his loss will be felt however ironicly its perhaps the one area of the squad in which we are best equiped to cope. In his absence we still have Ceullar, Curtis Davies and the very under rated Zat Knight.

8. A lot has been said about our latest signing Diouf and he will be available for his debut against you. What are your thoughts?

A talented player but a disgusting individual who I wouldn't want anywhere near my club and I'm sorry to see sign for a decent club like Blackburn. I think its a sad indictment of the modern game that someone like Diouf is given chance after chance by clubs that said he is a good player and I understand why you got him.

If anyone can get the best out of him its Fat Sam but I would rather not see this guy in English football.

9. What do you think are the key battles which will win or lose you the game?

The key to this game will be the midfield and how much space you afford our key players and how exposed you leave your defence. The more you attack us the more danger you are in and the more the likes of Young, Milner and Gabby will exploit the space.

In terms of threats to us I guess that largelly depends on if RSC is still with you although from the outside McCarthy and Roberts look a nice combination.

10. If you could take any Rovers player to select in your side, who would it be and why?

Simple it would be Warnock. Since the injury to Bouma we've had a problem at left back Shorey hasn't worked out and we are currently playing Luke Young a very right footed RB at LB. Warnock is an excellent player would solve the problem and also fit in with O'Neill's young English criteria.

11. The previous fixture under the Ince regime saw us lose 3-2 at Villa park. Since Sam has been installed as the boss we are undefeated. What is your prediction for the match?

I think it really depends largelly on your approach. If you come out and attack us looking for 3 points I think you might be in trouble as it plays to our strengths if you sit deep and approach the game with a view a point is a good result you might turn us over.

I know that sounds odd but honestly away from home teams that attack us often get beat, we've won 9 away so far and we are better on the road than at home. If teams sit back and defend we seem to struggle to break them down.

I'm going to go for 2-1 Villa. Sorry but what did you expect.

Elikkäs näytti aloitukseen pistettävän duunariosasto vääntämään ja luovuus kahteli vaihtopenkiltä käsin peliä kun aloitusvihellys katsojien kuultavaksi ilmoille vislattiin…

Avaus…

---------McCarthy--------Roberts-------

Dunn---Grella----Andrews---Pedersen

Warnock----Samba----Nelsen---Ooijer

--------------------Robinson---------------

vaihdossa…

Bunn

Khizanishvili

Givet

Tugay

Villanueva

Diouf

Santa Cruz

Aston Villan avaus : Friedel, A.Young, Barry, L.Young, Milner, Agbonlahor, Davies, Knight, Heskey, Petrov, Cuellar

vaihdossa : Guzan, Sidwell, Carew, Delfouneso, Salifou, Shorey, Gardner

Ensimmäinen puoliaika, niinhän siinä taas kävi että keskikenttä oli niin säälittävä paskopökölekokkare että jalkapallon pelaaminen osoittautui taas joukkueelle totaalisen ylivoimaiseksi tehtäväksi suoriutua…

…kotijoukkueen kannalta ei yhtään mitään positiivista. Vieraatkaan nyt eivät juuri mitään esittäneet, mitä nyt yhden maalin teki kun Robinson ei vaivautunut eväänsä liikauttamaan vaan tyytyväisenä kahtelemaan totuttuun tapaansa että sinnehän se sujahti :D Maan mainio maalivahti Brad Friedel toisessa päässä varmasti naureskeli tyytyväisenä paskaista nauruaan parransänkeensä :smile:

Roversin jätkiltä jotka avauksessa olivat ois pitänyt kieltää jalkapallon peluu seuraavan parin vuoden ajaksi, en tiiä ois pitänyt itkeä vai nauraa kun tuota surkuhupaisaa laumaa kahteli, ei v*ttu varmaan ikänä nähnyt noin säälittävää ”tekemistä”, miten saatana noille voidaan ylipätäänsä edes maksaa tuosta ammatista palkkaa jotain rajaa nyt sentään jumalauta.

Avausmaaliin asti puolustaminen jotenkin näennäisesti onnistui, sen jälkeen alapäänkin pasmat menivät aivan totaalisesti sekaisin. "Hyökkäämisestä" ei ollut yhtään mitään tietoa koko ekan kolmivarttisen aikana, ei mitään suunnitelmaa... ilmeisesti Dunn ois vasemmalta kaventanut keskelle jotta ois oikealla päässyt laukomaan... mitään muuta tolkkua tuosta ei edes etäisesti ottanut mitä siellä yritettiin. Välillä pallo saatiin keskiviivallee jotenkuten kontrolloidusi vietyä, ei juurikaan sen ylitse. Mitään nopeata ei edes yritetty, ei edes pitkä ja perään... ei yhtikäs mitään.

Blackburn Rovers tervemenoa divariin, näillä otteilla tuskin kenellekkään jää edes ikävä. Sen verran kaukaiselta utopialta, peliin nimeltä jalkapallo tuo sinivalkopaitojen touhu tuolla Ewood Parkin nurmikolla näyttää.

Jos maailmassa on mitään oikeudenmukaisuutta jäljellä niin seura maksaa paikan päälle vaivautuneille faneille lipun hinnan takaisin.

Mielestäni munaton esitys B'burnilta eilen, Villa ansaitsi voittonsa.

Blackburn palasi putoamisviivan alle! Ei herranjestas jos ne pudottaa Valjusta noin perinteisen seuran.:brokenheart:

Ryhdistäytykää, kun teillä on 4 hyvää hyökkääjää.:nerd:

ei helvetti mitä vinkumista, ja joku vielä sanoo olevansa seuran fani.

Hienoa että olit eiliseen esitykseen tyytyväinen. Sie oot sitten sen parempi seuran fani vai ?

Noh ei se mitään mielelläni erotun teistän s. "true"faneista.