Jump to content
Sign in to follow this  
Savikukko

Tomi Maanoja

Recommended Posts

Tomi Maanoja, joka siis siirtyi Hongasta AIK:n maalivahdiksi kesällä, sai eilen kokea nurjan puolen Ruotsin futiksesta.

AIK:n siirtyessä rangaistuspotkulla 2-1 johtoon 82. minuutilla, heitettiin Maanojaa Hammarbyfanien päädystä ensin paukkupommilla ja sitten jollain ilotulitteella. Ottelu keskeytettiin vartiksi, ja paikalle laukkasi poliisit mellakkatamineissa. Sitten joku valopää keksi heittää poliisejakin raketeilla, jonka jälkeen Hammarby fanit niputtivat yhden oman kannattajan 10 vs 1 tappelulla aitaa vasten, poliisin vain katsellessa toisella puolella. Ottelu lopulta pelattiin loppuun asti, ja se päättyi 2-2 tasuriin.

Maanojaa yritettiin heittää pommilla jo aiemmin pelissä, hänen hakiessa juomapulloa tolpalta. Tunnelma oli varmaan Suomi-pojalle aika ennen kokematon (kehuivat UEFAn raporteissa, ettei missään muualla lauleta yhtä paljon kuin Tukholman Derbyssä), ja samalla näki myös sen fanaattisen (ja typerän) puolen omien värien kantamisesta Ruotsin pääkaupungissa.

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/200808268168417_jp.shtml

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/200808258166051_jp.shtml

Maanoja hyvä pelaamaan ja varmasti myös kova panemaan ;)

Mielestäni maalivahti kuuluu ehdottomasti Suomen parhaimpiin maalivahteihin.

http://http://www.youtube.com/watch?v=f8WWrU1QVVw

Ooh Maanojaa haastateltu. Ainoa video minkä youtubesta suomalaismaalivahdista löysi.

Maanojalle muuten pisteet siitä, että antaa jo haastatteluja ruotsiksi (vaikka tässä pätkässä englantia puhuikin).

Itse olen tavannut Maanojan parikin kertaa ja olemme hyviä ystäviä.

En kyllä ymmärrä miksi häntä heiteltiin raketeilla niin kuin Didaa silloin joskus.:hug:

Se on mukavaa jos muutaman tapaamisen jälkeen olette hyviä ystäviä!

Itse olen Oliver Kahnin parhaita kavereita, olenhan tavannut hänet kerran!!!!

Itse olen tavannut Maanojan parikin kertaa ja olemme hyviä ystäviä.

Onko joku muu kuullut Maanojasta jotain?En ole kuullut hänestä pitkään aikaan?

Jos se on sun hyvä ystävä niin kysy siltä :smile:

Mä vähän kuules kuulin huhuja että Mulder ja Scully ois lähetetty tutkimaan asiaa kun se takapihalla on nähty ufoja lentelemässä :alien: Luotettavista lähteistä sain myös tietää sen että ovat koettaneet vaihtaa Thomas Ravellin naamataulua hänelle.

Kausi ohi?

Tukholma. Suomen 21-vuotiaiden jalkapallomaajoukkueen maalivahti Tomi Maanoja joutuu pitkälle sairauslomalle.

Tukholmalaisessa AIK:ssa pelaavalta Maanojalta murtui lauantain harjoituspelissä Assyriskaa vastaan sääriluu, joten edessä on pitkä pakollinen pelitauko.

Maanoja loukkaantui pahannäköisesti toisen puoliajan puolivälissä, kun hän palloa tavoitellessaan törmäsi vastustajan hyökkääjän kanssa.

AIK-vahdin jalka vääntyi törmäyksessä luonnottomaan asentoon ja alustavan arvion mukaan sääriluu katkesi. Maanoja kuljetettiin heti sairaalaan.

Pahimmassa tapauksessa Maanojan, 22, koko pelikausi on ohi. Hän kuului Suomen avainpelaajiin, kun nuorten maajoukkue viime syksynä selviytyi ensi kesänä Ruotsissa pelattavaan EM-lopputurnaukseen.

Tosi huono juttu. Kuka tilalle kisoihin? Italiassa pelaava ei saa peliaikaa, (Anssi Jaakkola), eli joku Suomen sarjastako?

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/200902289165407_jp.shtml

Tosi huono juttu. Kuka tilalle kisoihin? Italiassa pelaava ei saa peliaikaa, (Anssi Jaakkola), eli joku Suomen sarjastako?

http://www.iltalehti.fi/jalkapallo/200902289165407_jp.shtml

Kun Jaakkolalle ei riitä peliaikaa Italian mutadivareissakaan, olisi aika kummalista valita hänet vastuunkantajaksi. Ulkomaanlento on ainoa todiste hänen nykyvireestään, tosin yleensä tuo riittää melko pitkälle. Itse veikkaisin Lehtovaaraa, mutta tässä nyt on kevät aikaa katsella pelaajien otteita.

Harmittaa aivan älyttömästi Psykon puolesta. Yksi kisapaikan pääarkitehdeistä joutuu katsomaan kisat katsomon puolelta. Ei jumalauta. Niin väärin... Aikamoista kidutusta katsella tuota pätkää.

Kyllä Jaakkolla ainakin omissa - ja Rivenkin, näin uskoisin - papereissani tällä erää ykkösmaalivahti on, vaikka peliaikaa on tullut Italiassa heikonlaisesti. Tuskin ne taidot ovat mihinkään hävinneet, ja Anssi on esiintynyt aina varsin mallikkaasti näytönpaikan saadessaan.

Joka tapauksessa, Jaakkola löytyy kisajoukkueesta aivan varmasti, jos ei loukkaantumisia satu. Ruotsiin lähtee Jaakkolan lisäksi vielä kaksi maalivahtia. Jos kisat pidettäisiin nyt, niin Anssin kirittäjiksi lähtisivät luultavasti tepsukka-Lehtovaara ja Norjassa pelaava Masalin. Jokerikortteina voisi pitää Interin Forsmania, Tanskaan siirtynyttä Hradeckyä ja ehkä jopa IFK:n Enqvistiä. Aika näyttää.

Jukka Lehtovaara saattaisi olla hyväkin vaihtoehto Maanojan tilalle kisoihin.

Todella harmillinen tapahtuma ja huonoa tuuriakin samalla, nyt kuitenkin pitäisi saada kisoihin yhtä varma ja hyvä torjuja kuin "Psyko" on.

Mielestäni Lehtovaara voisi olla yksi niistä jolle mahdollisuuden voitaisiin antaa.

Veikkausliigan sivutkin jo kertovat asiasta, ei yhtään huono vaihtoehto olisi jos "Rive" hänet valitsisi.

Pikkuhuuhkajien päävalmentaja Markku Kanerva kertoo MTV3:n erikoishaastattelussa ajatuksiaan ensi kesän alle 21-vuotiaiden EM-kisoista.

Pientä päänvaivaa tuo erityisesti joukkueen ykkösmaalivahti Tomi Maanojan lauantainen loukkaantuminen, joka saattaa vaarantaa ”Psykon” kisat. Kanerva ei kuitenkaan ole huolissaan, sillä mahdollisia korvaajia löytyy.

http://www.veikkausliiga.com/Default.aspx?link=/News.aspx?id=33242

Maanojan Loukkaantuminen

Tietääkö kukaan koska Maanojan pitäisi palata takaisin kentille? Olen koittanut lähettää sähköpostia AIK:n osoitteeseen, mutta sieltä ei ole vastattu.

Ymmärsivätköhän Englantia:lol: Kuitenkin olen tavannut Maanojan kaksi kertaa ja haluaisin tietää hänen parantumisestaan. Voisiko joku teistä auttaa?

Tietääkö kukaan koska Maanojan pitäisi palata takaisin kentille? Olen koittanut lähettää sähköpostia AIK:n osoitteeseen, mutta sieltä ei ole vastattu.

Ymmärsivätköhän Englantia:lol: Kuitenkin olen tavannut Maanojan kaksi kertaa ja haluaisin tietää hänen parantumisestaan. Voisiko joku teistä auttaa?

Ei ollut muuta tietoa AIK:n sivuilla kuin että leikkaus onnistui, varmaan menee ensi vuoteen ennen kuin pääsee takaisin kentille.

Laitetaanpas nyt Maanojan tuoreimpia kuulumisia, kun nyt paremmat ajat pelaamisen suhteen vihdoin alkavat olla edessä.

Maanoja uskoo: Hyvät saumat Huuhkaja-vahdiksi

Posted Image

Vakavasta loukkaantumisesta toipuva jalkapalloilija Tomi Maanoja uskoo päättäväisellä työllä lunastavansa jälleen pelipaikan joukkueessaan Tukholman AIK:ssa. Seurajoukkueen lisäksi nuori maalivahti hamuaa maajoukkueen ykköstorjujaksi kokeneempien vahtien väistyttyä sivuun Huuhkajista.

Maanojan sääri murtui viime maaliskuussa harjoitusottelussa. Toipumisprosessi on ollut pitkä ja paikoitellen raskas, varsinkin kun Ruotsin mestaruuden ja cupin voittaneen joukkueen menestystä on saanut vain seurata sivusta.

- Raskainta ovat olleet muutamat takapakit ja sellaiset hetket kun kokee, että vaikka treenaa, niin siitä ei ole hirveästi hyötyä siihen varsinaiseen pelikuntoon pääsemisen kantilta. Ja totta kai se on ikävää, että voitimme tuplan, eikä itse ole siinä sinänsä mukana. Vaikka se cv:ssä hyvältä näyttääkin!

Murtunut jalka on toipunut melko hyvin ja sallii jo harjoittelun.

- Olen muutaman päivän ehtinyt treenaamaan täällä Suomessa Hongan kanssa. Toivon, että kun tammikuussa pääsen takaisin Ruotsiin, niin olisin mukana treeneissä.

Ruotsin jalkapallokausi alkaa kesän MM-lopputurnauksen vuoksi jo maaliskuun puolivälissä. Aikaa pelikunnon saavuttamiseksi ei ole ainakaan liikaa.

- Sen takia olen ottanut "varaslähdön", että tammikuussa minulla olisi jo tietty taso josta voisin jatkaa kun muut aloittaa vähän alempaa.

Maanoja lunasti AIK:hon siirryttyään joukkueen ykköstorjujan roolin. Hän ei epäile etteikö pystyisi siihen uudelleenkin.

- Tällä hetkellä haastajanani on Nicklas Bergh, joka oli silloin toinen maalivahtimme kun tulin. Ja silloin onnistuin syrjäyttämään hänet, mutta nyt on uusi tilanne. Uskon kuitenkin, että pystyn siihen nytkin.

Suomen A-maajoukkueen maalivahdin pesti on tällä hetkellä avoinna Jussi Jääskeläisen ilmoitettua vetäytyvänsä maaotteluista. Alle 21-vuotiaiden maajoukkueessa edukseen esiintynyt Maanoja näkee mahdollisuutensa nousta Suomen ykkösmaalivahdiksi hyviksi, vaikka toki tietää halukkaita sille tontille riittävän.

- Siellä en ole vielä ollut ykkösmaalivahtina, että se ottaa varmasti pikku hetken enemmän. Luulen, että sitten kun pääsen pelikuntoon ja saan alle tärkeitä otteluita, saumani ovat todella hyvät. Mutta siellä on aika monta kokkia laittamassa omat mausteensa soppaan, että tiukkaa tekee.

yle.fi

Sai muuten äskettäin myös perheenlisäystä, joten hyvin menee kaikesta päätellen kentän ulkopuolellakin.

Toivottavasti Maanoja toipuu nopeasti. Tässä voi olla Suomen tuleva huppuveska. Toivotaan että kaikki osuu nappiin AIK:oossa ja maajoukkueessa ja siirto olisi pian isompiin ympyröihin valmis. Itse pääsen seuraamaan Tomia lähelta Joulun jälkeen kun pääsen hänen ja Jukka Raitalan jalkapallo leirille. Mutta pikaista paranemista Tomille ja onnea perheenlisäyksestä! :thumbsup1:

Vähän päivitystä Maanojan osalta. Eli, jos joku ei ole huomannut niin tällä hetkellä Tomilla menee todella surkeasti. Oma valmentaja ja joukkueen pelaaja ovat dissanneet Psykoa medialle ja AIK:n joukkuehenki tuntuu olevan tällä hetkellä surkea.

Kun tuossa taustalla pyörii tuo Gnagetin ottelu IFK Göteborgia vastaan niin lähinnä säälittää Maanojan puolesta. IFK sai ensimmäisen maalinsa Tomin mokan seurauksena ja sen jälkeen Göteborg on tehnyt kolme maalia lisää AIK:n puolustuksen perseilystä johtuen.

Tällä hetkellä Maanoja saa kaiken paskan niskaansa, osittain aiheesta, mutta kenttäpelaajienkin pitäisi katsoa peiliin ja parantaa omaa peliään, eikä sysätä kaikkea maalivahdin niskaan.

AIK:n muut maalivahdit ovat loukkaantuneina, joten Tomi on tällä hetkellä käytännössä ainoa vaihtoehto tolppien väliin.

Yhteenvetona todella surkealta näyttää Tomin kannalta ja kaverin itseluottamus on kateissa. AIK on saanut tehtyä 6 maalia 11 otelussa, joten myös joukkueen tilannetta voi kutsua "kriisiksi". Huomenna ruotsalaislehdet lyttäävät Maanojan alimpaan helvettiin, joten toivottavasti Tomi ei huomenna lue Aftonbladetia tai muita lehtiä.

Hieman surkuhupaisaa on kuulla miehen omat kommentit, eilen ennen ottelua ruotsin tv:n haastattelussa Maanoja sanoi: "Kausi on mennyt ihan hyvin, olen pelannut mielestäni ihan kohtalaisesti". Hienoa että itseluottamusta tuntuu vielä olevan, mutta joskus on aika itsekritiikille.

Näin äsken eilisen mokan ja olihan se aivan hirveä, vastaavia on tottunut näkemään puulaakifutiksessa, ei pääsarjatasolla.

Hieman surkuhupaisaa on kuulla miehen omat kommentit, eilen ennen ottelua ruotsin tv:n haastattelussa Maanoja sanoi: "Kausi on mennyt ihan hyvin, olen pelannut mielestäni ihan kohtalaisesti". Hienoa että itseluottamusta tuntuu vielä olevan, mutta joskus on aika itsekritiikille.

Näin äsken eilisen mokan ja olihan se aivan hirveä, vastaavia on tottunut näkemään puulaakifutiksessa, ei pääsarjatasolla.

Paha mokahan tuo oli eikä tosiaan ollut ensimmäinen tällä kaudella. Silti aika mautonta, että Maanojasta on tehty sylkykuppi kun koko joukkue pelaa umpisurkeasti, varsinkaan kun Maanoja oli lähes vuoden poissa todella vakavan vamman takia. Eilisistä maaleista kaikki kolme muuta johtuivat puolustuksen nukahduksista. Yhdessä kaksi puolustaja törmäsi yhteen, yhdessä puolustaja reagoi aivan liian myöhään siihen kun pallo tuli takaisin peliin ylärimasta ja yhden maalin IFK:n pelaaja puski ihan Maanojan edestä.