Jump to content
Sign in to follow this  
Luis_Garcia#10

Suomi - Saksa 10.9.2008

Recommended Posts

Voi se olla realistista, mutta sapettaa tuollainen ennakkohäviäminen, että ennen ensimmäistä ottelua sanotaan, ettei päästä jatkoon. Ja tärkeintä on että kannattaa omaa maataan, eikä glooryhunttaa sitten kun Suomi on kisoissa. Ihan sama häviääkö vai voittaako, aina pitää kannattaa omaa maata. Ja jos Suomi ei kisoihin pääse, saavat kaikki, jotka uskoivat Suomen pääsemättömyyteen sanoa: "Mitä minä sanoin?". Sitäpaitsi helppo se on fanien ja katsojien vinkua teeveen ääressä tai katsomossa jos joukkue ei pärjää. Luuletteko, että suomalaiset jotka kannattavat esim. mestaruussarjan joukkueita aina tuomitsevat oman joukkueensa. "It's all about love, not being a champion". Suomi on sen tasoinen mitä on ja se siitä. Ei pelaajatkaan sitä peliä ole menossa häviämään. Jos Suomi Saksalle häviää, se lähtee pystyssäpäin kohti uusia otteluita. Eikä mitään "Pojat, me ollaan hävitty tää peli." Senkus auotte päätä jos Suomi häviää :boxing:.

Sama. Eihän tuon pelin ennakkosuosikista liene epäselvyyksiä, mutta ei tuota peliä vielä hävitty ole.

RedDevilKarra, olit hyvin pessimistinen ennen tuota perjantain U21:n Tanska-ottelua myös. Perustuiko se johonkin eli oliko sulla jonkunlainen kuva tuosta Tanskan joukkueesta vai oliko se vain sitä perussuomalaista "No ei seiso kuitenkaan-mentaliteettia"?

Itse olen saanut toisessa foorumissa moitteita siitä, että olisin suosikkijoukkuettani vastaan, koska kommenttini ovat realistisia. Minä olen henkeen ja vereen Suomen joukkueen kannattaja ja sinivalkoisissa menen Suomea stadikalle kannustamaan. Mutta en silti usko Suomen voittavan, tasurikin olisi pienoinen yllätys. Kuitenkaan en katso olevani petturi tms. vain siksi, että olen realisti. Mielestäni tälläiset syytökset ovat turhanpäiväisiä.

minua itseänikin sapettaa tuo kun aina ennen kovia pelejä joka puolelta kuulee "turpaan tulee"!! kai sitä tulee jos kaikki luovuttavat ja heittävät hanskat nurkkaan jo ennen peliä ja juuri nämä edellä mainitut glory hunterit jotka kehuvat maasta taivaisiin jos voitto tai tasuri tulee kuinka he aina fanittavat suomea.... seisoisivat omien takana aina tappionkin hetkellä koska eikös se ole suuri osa faniutta että tuetaan omia huonoinakin aikoina josta JUVE fanina jotain voin omakohtaisesti sanoa viime vuosilta:) suomen taso on mitä on eikä sitä tuolla mentaliteetillä muuteta vaan kovalla työllä ja tiedän että huomenna aloittava 11 miehen sinivalkoinen miehistö sen ainaki tekee mitään säästämättä. loppuun kliseisesti että pillin vihellyksen jälkeen nähdään mihin se riittää. oma veikkaus tasapeliin ja toivon sydämmestäni että voittoon....

minua itseänikin sapettaa tuo kun aina ennen kovia pelejä joka puolelta kuulee "turpaan tulee"!! kai sitä tulee jos kaikki luovuttavat ja heittävät hanskat nurkkaan jo ennen peliä ja juuri nämä edellä mainitut glory hunterit jotka kehuvat maasta taivaisiin jos voitto tai tasuri tulee kuinka he aina fanittavat suomea.... seisoisivat omien takana aina tappionkin hetkellä koska eikös se ole suuri osa faniutta että tuetaan omia huonoinakin aikoina josta JUVE fanina jotain voin omakohtaisesti sanoa viime vuosilta:) suomen taso on mitä on eikä sitä tuolla mentaliteetillä muuteta vaan kovalla työllä ja tiedän että huomenna aloittava 11 miehen sinivalkoinen miehistö sen ainaki tekee mitään säästämättä. loppuun kliseisesti että pillin vihellyksen jälkeen nähdään mihin se riittää. oma veikkaus tasapeliin ja toivon sydämmestäni että voittoon....

Täysin samaa mieltä. Vaikka pessimisti ei pety, niin silti en ymmärrä sellaista ajattelu tyyliä. Uskoa täytyy löytyä ja sitä varmasti löytyy niiltä 11 sinivalkoiselta, jotka kentällä huomenna nähdään. On "ihmetekoja" jalkapallossa nähty ennenkin ja en näe mitään syytä miksi Suomi ei voisi huomenna Saksaa kaataa. Toki siihen tarvitaan loistava peli ja ripaus onnea, mutta yhtään peliä ei ole vielä hävitty.

Juttelin kesällä bilbaolaisen tyypin kanssa, joka jostain kumman syystä nyt ei suorastaan sokaistunut ollut suomalaisen jalkapallon tasosta. Lievää kummastusta kenties herätti myös kun kerroin, että se, kun Tamu viime vuonna oli suomalaisittain lähellä päästä mukaan Mestarien liigan lohkovaiheeseen, oli oikeasti iso juttu täkäläisissä jalkapallopiireissä. Yhdessä vaiheessa se totesi sitten jotain sen suuntaista, että "taidat olla aika ylpeä tuosta teidän maajoukkueesta". Olin siitä jo melkeen palko nenässä, että mitvit, tottakai oon, kukas siitä ylpeä on jos en minä suomalaisena? Ja mistä mä sitten ylpeilisin jos en siitä omasta maajoukkueesta, naapurimaan joukkueestako? (Ehh, siitä nyt kyllä ainakaan. :shades:)

Realismissakaan ei mitään pahaa ole sinällään, toki minäkin sen tiedän kumpi yleisesti ottaen on se ennakkosuosikki huomenna. Mutta kevyen jästipäisellä voittamisen uholla sitä huomenna stadionille kuitenkin suuntaa, ja kuten sanottua, on niitä ihmetekoja ennenkin jalkapallomailma nähnyt. Ja kuten Jupe myös totesi, että "yhtään peliä ei ole vielä hävitty" - jos sitä lähtee valmiiksi hävinneellä asenteella, niin ei niitä pelejä nyt niin ainakaan voiteta. Jos tulee kuokkaan niin sitä ehtii kyllä manata sitten pelin jälkeen ihan kylliksi, ei sitä tarvitse vielä etukäteen alottaa.

Lahm vasemmalle ja Fritz oikealle veikkaisin. Ellei sitten Pander pääse avaukseen.

Lauantaina Liechensteinin 6-0 voittaneesta joukkueesta jäi pois yksi pelaaja. Flunssasta kärsivä Christian Pander suuntasi Sveitsissä pidetyltä valmistautumisleiriltä suoraan kotiin Gelsenkircheniin. - Iltasanomat

Vielä pitäisi päivä jaksaa odotella, mutta ei kyllä millään jaksaisi.. Peliä on tullut odoteltua jo sen verran kauan ja nyt se on huomenna viimein luvassa:thumbsup1: Suomeen ja Suomen voittoon uskotaan vankasti täällä.

Muuta nyt ei tällä hetkellä oikein keksi. Huomenna sitten lisää.

Pakollinen tulosveikkaus silti tähän loppuun; 2-0 Miklu 2x:thumbsup1:

Myöhäinen idea!

Hei, olisiko vähän upea, jos sellaisen leijonavaakuna tifon saisi värkättyä/ hankittua huomiselle??? Nyt aika myöhäistä ehdottaa, mutta silti. Olisi Saksan pojat kauhuissaan, kun leijonavaakuna siellä isona olisi yleisön päällä!! En tätä itse keksinyt, varastin idean tutulta.

RedDevilKarra, olit hyvin pessimistinen ennen tuota perjantain U21:n Tanska-ottelua myös. Perustuiko se johonkin eli oliko sulla jonkunlainen kuva tuosta Tanskan joukkueesta vai oliko se vain sitä perussuomalaista "No ei seiso kuitenkaan-mentaliteettia"?

Kyllä minä nimiä katsellessa sain jonkinlaisen ennakon Tanskan vahvuudesta, myös lähes kaikilla vedonlyöntitoimistoilla oli Tanska suosikkina. Ottelun nähtyä voi vain kysellä miksi ?

Totta kai toivon Suomen voittavan huomenna, itsellä menee maajoukkue seurajoukkueen edelle, ei pienintäkään epäilystä siitä.

Mutta kun on nähnyt Suomen kaikki pelit Baxterin alaisuudessa ja joittenkin avainpelaajien puute ja heikko kunto (Litmanen, Eremenko jr., Forssell), niin pakostakin joutuu oleman enemmän pessimistinen. Suomelta vaaditaan 100 % onnistuminen joka osa-alueella. Mahdollista, mutta en löisi vetoa sen puolesta, en tosin aio lyödä vetoa Suomeakaan vastaan tässä.

Aion vain nauttia vain pelistä, minulle tämä ottelu on ehdottomasti syksyn huippukohta. Toivottavasti voitamme !!!!!!!

Kyllä minä nimiä katsellessa sain jonkinlaisen ennakon Tanskan vahvuudesta, myös lähes kaikilla vedonlyöntitoimistoilla oli Tanska suosikkina. Ottelun nähtyä voi vain kysellä miksi ?

Totta kai toivon Suomen voittavan huomenna, itsellä menee maajoukkue seurajoukkueen edelle, ei pienintäkään epäilystä siitä.

Mutta kun on nähnyt Suomen kaikki pelit Baxterin alaisuudessa ja joittenkin avainpelaajien puute ja heikko kunto (Litmanen, Eremenko jr., Forssell), niin pakostakin joutuu oleman enemmän pessimistinen. Suomelta vaaditaan 100 % onnistuminen joka osa-alueella. Mahdollista, mutta en löisi vetoa sen puolesta, en tosin aio lyödä vetoa Suomeakaan vastaan tässä.

Aion vain nauttia vain pelistä, minulle tämä ottelu on ehdottomasti syksyn huippukohta. Toivottavasti voitamme !!!!!!!

Ok. Tuli itsekin katseltua sitä nimilistaa, mutta kun Tanskaa liigaa tulee seurattua todella vähän, ei se kyllä sanonut itselleni mitään. 21-vuotiaille voi olla etu siitä, että Veikkausliiga ei ole kauhean kova liiga, jolloin myös nuoret pääsevät isoihin rooleihin joukkueissa. Tuo voisi olla yksi seikka, mistä tuo Suomen paremmuus tuossa ikäluokassa johtui.

Se että on jonkin yksittäisen pelin suhteen realisti, ei tarkoita sitä että on aina sitä mieltä että voittoa/tasuria voi pitää pienenä ihmeenä. Tai sitä, etteikö tappion hetkellä seisoisi oman joukkuuensa tukena. Niin tai näin, huomista pelireissua on suunniteltu jo kuukausia ja odotettu innolla. Ja jos voitto tai tasuri tulee, juhlin sitä muiden mukana koko sydämestäni. Olin sitten glory hunter tai en. Oma veikkaus on tasuri ja siinä ei ole realismia juurikaan mukana.

Vegalle propsit nyt tästä uutisesta, kun en ainakaan itse ollut tiennyt että nämä pelit näkyvät myös maksuttomalta kanavalta. :thumbsup1:.

Muutenkaan tule tuota The Voicea katsottua, niin olisi varmasti jäänyt katsottua nyt nämä Suomen pelit.

Mitkään ohjelmatiedot eivät kerro tuosta Voicella/tv5- esitettävästä lähetyksestä.

Onko kellään nyt tietoa tästä kuviosta?

Uutiset olen nähnyt asiaan liittyen. Että Voicen kanssa kanavapaikan tulee jakamaan tv5.

Kuitenkaan en ole yhtenäkään iltana nähnyt tv5 nimistä kanavaa eikä voicen nettisivu kerro asiasta mitään.

Minun käsittääkseni tuota ottelua ei ole voicelta tulossa.

Eli joku joka tietää jotain kertokoon!!

Mitkään ohjelmatiedot eivät kerro tuosta Voicella/tv5- esitettävästä lähetyksestä.

Onko kellään nyt tietoa tästä kuviosta?

Uutiset olen nähnyt asiaan liittyen. Että Voicen kanssa kanavapaikan tulee jakamaan tv5.

Kuitenkaan en ole yhtenäkään iltana nähnyt tv5 nimistä kanavaa eikä voicen nettisivu kerro asiasta mitään.

Minun käsittääkseni tuota ottelua ei ole voicelta tulossa.

Eli joku joka tietää jotain kertokoon!!

joudun kumoamaan omat väitteeni saman tuen. TV5 lanseerataan tänään... yllätys, yllätys suomi-saksa ottelulla

http://www.tv5.fi/

Niin ja en tiedä kuinka paljon hehkutettu jo, mutta liikaa tätä asiaa ei voi hehkuttaa, eli Rautiainen studiossa! Ei yle vaan tota futis studiomeininkiä handlannu missään vaiheessa!

Kukahan mahtaa selostaa? Heikki Paasonen???:rolleyes:

Pian alkaa:drool:

Oikein hyvää jalkapalloiltaa kaikille foorumisteille!!!

Kannustetaan Suomi voittoon!:strong::strong::strong:

Näillä mennään:

Suomen avauskokoonpano:

1 Jussi Jääskeläinen

2 Petri Pasanen

3 Toni Kallio

4 Sami Hyypiä

6 Mika Väyrynen

7 Roman Eremenko

9 Mikael Forssell

11 Joonas Kolkka

13 Veli Lampi

15 Markus Heikkinen

16 Jonatan Johansson

Vaihtopelaajat:

5 Niklas Moisander

8 Njazi Kuqi

10 Antti Pohja

12 Peter Enckelman

14 Toni Kuivasto

17 Ari Nyman

18 Daniel Sjölund

Saksan avauskokoonpano:

1 Robert Enke

2 Clemens Fritz

16 Philipp Lahm

4 Serdar Tasci

3 Heiko Westermann

15 Thomas Hitzlsperger

6 Simon Rolfes

7 Bastian Schweinsteiger

14 Piotr Trochowski

11 Miroslav Klose

10 Lukas Podolski

Sakemanneja päihin!

Suomi saksa tällähetkellä 2-2, enkä enää ihmettele ollenkaan Benitezin päätöstä jättää hyypiä pois CL:sta. Molemmat saksan maalit Hyypiän piikiin ja muutenkin äijä ihan hukassa. Loistava ura takana, mutta ikävä kyllä todellakin takana.:(

Olipahan puoliaika, en todellakaan odottanut mitään tällaista. Maalit lupaa hyvää jatkoa ajatellen. Väykkä ja Tintti tuntuvat olevan mainiossa vireessä. Tasotukset tietty harmittaa, mutta on siellä sentään em -kakkonen vastassa. Pistettä toivon mutta kaikki lienee mahdollista..

Voi pers...

Tyskasta iltasta!

Eka puoliaika paketissa ja...

*

Suomihan aloitti ennakkoluulottomasti ja sai ihan aidosti pahoja tilanteita aikaan.

Lilla tiiden eli pikku+hiljaa Teutoonit saivat/pääsivät mukaan mutta "no hätä"!

Upee maali Tintiltä ja iskussa muutenkin, onneksi Tintti ei osunut Väykän maaliin.

Dumari vähän nojaa, en HAUKU mutta kunnioittaako ISOja poikia ?!?!?!?!?!

Ei Hyyppä pärjää Kloselle???? :wallbang: ei edes hypännyt kovinkaan korkealle,siis K!

Mutta se joka pisti kesken kaiken kahden kaljan innossa pistään näppylät

liikkeelle oli taas se S'tanan erikoistilanne ja kulmissa ei ollut TOLPALLANOJAAJIA

ja sehän tietty (näin uskon) Jässin valinta-käsky-pyyntö :nono:

Samaa menoa ja virheet minimiin, annetaan vastustajan tehdä maalit ilman meidän apuja

ja meidän asiahan on muistuttaa heitä heinäkuu -66 (as you know)

**

upeeta Pasi!!!!!!!!