Jump to content
Sign in to follow this  
Friuli

Udinese

Recommended Posts

Noniin! Pitkään on ollut mietteissä kirjautua Paitsio.comin keskustelufoorumeille ja nyt sen viimein tein.

Ajattelin aloittaa keskustelun omasta suosikkiseurastani Udinesesta. Toivottavasti juttua riittäisi edes jonkun verran:blink:

Kausi on alkanut erittäin hyvin. liigassa tällä hetkellä kaksi tappiota ja ne ovat tulleet Juvntukselle ja viimeisimmällä kierroksella Interille viime hetken maalilla. Joukkoon mahtuu makea kotivoitto kriisissä olevalta Romalta.

Sijoitus tällä hetkellä siis viides(5) erittäin tasaisessa liigassa.

Uefa Cupissa ensimmäisellä kierroksella vastaan tuli Borussia Dortmund. Ensimmäinen osa päättyi Udineselle Saksassa 0-2 ja kaikki näytti selvältä, mutta yllättäen Udinessa peli päättyikin Dortmundille 0-2 ja jatkoonpääsijä ratkaistiin rankeilla, joissa mustavalkoiset olivat lopulta parempia ja näin se he etenivät lohkovaiheeseen.

Lohkovaiheen ensimmäisessä pelissä Udinese kävi nappaamassa 1-2 voiton Moskovan Spartakista Quagliarellan kahdella maalilla.

Seuraava matsi liigassa on kotiottelu Regginaa vastaan joten voiton pitäisi olla selviö, mutta saa nähdä miten käy.

Näin. Toivottavasti edes joku vaivautuisi tänne joskus jotain kirjoittelemaan, mutta itse sitä ainakin aioin tehdä:hug:

Joo tervetuloa foorumille näin Juve-fanin toimesta (onhan molemmilla oikean väriset pelipaidat :blink:)

Mutta tosiaankin Udinese pelannut hyvin koko alkukauden serie a:ssa kuten myös UEFA-cupissa. Di Natale on ollut hyvässä iskussa kuten myös Quagliarella puhumattakaan Inleristä ja Pepestä. Ilman Zapataakin on peli kulkenut yllättävänkin hyvin...

Harmi että Inter meni munkittamaan viime kierroksen ottelussa 1-0 voiton :doh:

Kaksi jotka on itselle pistänyt silmään: Gaetano D’Agostino, ja Handanovic.

Katsotaan kuinka kauan Udine saa pidettyä näitä kyseisiä herroja Friulilla. Inler, D’Agostino, Handanovic, jne...

Kovia nimiä: Di Natale, Quagliarella, Pepe, Zapata, Felipe, Inler, D’Agostino, Handanovic...

Udinese-Reggina

Noniin. Tänään siis Udinesella peli Regginaa vastaan joka majailee sarjataulukon häntäpäässä.

Udinesen kokoonpano Gazzettan mukaan seuraava:

-----------Sanchez(11)---Quagliarella(27)---Pepe(7)

-------------Isla(15)---D'agostino(21)---Inler(88)

-----Lukovic(24)---Domizzi(6)---Coda(13)---Ferronetti(32)

-------------------------Handanovic(22)

Vaihdossa:Pelardi, Motta, Pasquale, Felipe, Obodo, Asamoah, Floro Flores

Eli 4-3-3 taktiikalla liikkeelle ja Di Natale edelleen poissa.

Reggina lähtee otteluun 4-4-1-1 taktiikalla ja panostavat varmasti vastahyökkäyksiin.

Pelistä odotan Udinesen selvää voittoa maalein 4-1, maalintekijöinä Quagliarella(2) Inler ja Floro Flores sekä Regginalta Brienza joka vie Regginan johtoon jo ensimmäisen 10 minuutin aikana, jonka Udinese kuitenkin kuittaa nopeasti.

Sakari Mattila siirtyy Helsingin Jalkapalloklubista Italian liigassa Serie A:ssa pelaavan Udinesen riveihin. Mattila, 19, teki 4,5 vuoden sopimuksen italialaisseuran kanssa.

"Kyllähän tämä on unelmien täyttymys. Nyt minulle on avattu tie mitä kulkea ja se on vain itsestä kiinni lunastaa oma paikka edustusjoukkueessa", Mattila toteaa.

Mattilalla oli HJK:n kanssa voimassaoleva sopimus, joten italialaisseura joutuu maksamaan helsinkiläisseuralle siirtokorvauksen.

"Summia ei seurojen keskinäisen sopimuksen mukaan julkaista, mutta summa on merkittävä", kertoo HJK:n urheilujohtaja Tuomo Saarnio.

Mattila pelasi debyyttikaudellaan HJK:ssa 19 sarjapeliä ja teki niissä neljä maalia.

Itse en ole Mattilan pelejä koskaan nähnyt, mutta pakko olla hyvä jos kerran Udineseen on päässyt. Toivottavasti päästään nauttimaan Sakarin otteista jo tammikuusta :lick:

Itse en ole Mattilan pelejä koskaan nähnyt, mutta pakko olla hyvä jos kerran Udineseen on päässyt. Toivottavasti päästään nauttimaan Sakarin otteista jo tammikuusta :lick:

Minä puolestaan olen, mielestäni erittäin monipuolinen pelaaja joka on osoittanut osaavansa myös viimeistelyn jalon taidon:nerd:

Minä puolestaan olen, mielestäni erittäin monipuolinen pelaaja joka on osoittanut osaavansa myös viimeistelyn jalon taidon:nerd:

Iselle erityisesti Mattilan potkutekniikka on jäänyt mieleen. Loistavia keskityksiä, upeita vapareita jne.

Saas tosiaan nährä mitä suomipoika saa Italiassa aikaan - innolla odotetaan, toivottavasti saisi paljon vastuuta erityisesti erikoistilanteissa

Eikös se primaveraan mene näin aluksi?

Mattilahan oli kai jo joskus aikaisemmin Udinesen testissä, mutta ei silloin vielä natsannut...toivottavasti nyt lähtee hyvin etenemään ura. :thumbsup1:

(Täysin offtopicina, Maten Sipuli-Jaskalle myös :thumbsup1:. :D Nyt pisti ensimmäisen kerran silmään.)

Itse näkisin, että Sakella on hyvät edellytykset menestyä Italian kentillä. Omaa toki hienon potkutekniikan, mutta suhteellisen nopean nousun edustusrinkiin mahdollistavat oiva pelinäkemys, monipuolinen syöttövalikoima ja äärettömän kypsä, ammattimainen ote peliin. Viileä kaveri, kusi ei todellakaan tule nousemaan päähän unelmasiirron myötä. Päinvastoin, mitä nyt Sakkea tunnen.

Hieno pelaaja, jolle tietenkin toivon menestystä ja eteenpäinmenoa isoimmissa ympyröissä sydämeni pohjasta. Kyllähän näitä oman seuran kundeja maailmalla tulee seurattua astetta muita suomalaisia tarkemmin.