Jump to content
Sign in to follow this  
klumpen

Selostajat

Recommended Posts

Taitaa Virkkusella olla netti siinä suoraan nenän edessä pelien aikana auki. Itse olen useasti huomannut Barcan pelejä katsellessa, että Virkkunen latailee täsmälleen samoja faktoja pöytään, mitä on ilmestynyt edellisinä päivänä Barcan nettisivuille.

Mutta huumorintajua mieheltä löytyy ja peleihin tulee aina kertaheitolla lisää mielenkiintoa kun tajuaa, että Virkkunen on selostamassa. Kyllä hän ainakin hakkaa kaikki muut suomen futisselostajat selvästi. Tuohon almobaban mainitseman selostajan tasolle ei ole silti vielä kukaan Suomessa yltänyt eikä ihan lähitulevaisuudessa tule yltämäänkään. Argentiinasta ja Brasiliasta löytyy myös loistavia futisselostajia.

OT:

E: olipas muuten Jürgens laimea "selostaessaan" äskeisiä suliksen SM -kisoja :superhappy:

No kukapa ei olisi? :icon_lol:

Mielipidekysymyksiä nämäkin asiat kuten lähes kaikki. Itse pidän Virkkusesta. Asiantuntevuutta löytyy ja sopivalla huumorilla ottaa asiansa. Kerran viikossa, kun La Liga-ottelun katsoo, niin siihen Virkkunen tuo mielestäni hyvää sykettä. Ennekari on varmaankin lupaavin selostaja tällä hetkellä ja olisi saanut saada kesän EM-kisoissa enemmänkin vastuuta. Tapsa on toki myös hyvä vaikkei enää valitettavasti paljoa selostushommia futiksen parissa ainakaan tee. Canalilta kaikki on ihan ok paitsi Heinonen, joka ärsyttää minua erityisen paljon. Mies provoaa jatkuvasti ja kertoo absoluuttisia "totuuksia" ja usein tulkitsee peliäkin täysin väärin.

Mulle tärkein selostajan ominaisuus on ilman muuta asiantuntevuus, se että ymmärtää jalkapalloa enemmänkin kuin vähää alusta, ja tietää myös mistä puhuu. Ei toki saa olla liian tönkköä kuten vaikkapa Bubilla, asiantuntevuuden lisäksi tarvitaan jotain muutakin :D Äänellä ei sinänsä ole väliä mulle, vaikka onhan Tapsan samettinen ääni aivan omalla tasollansa.... :drunk1:

on Heinonen parempi kun Innanen tai J-P jalo

Itse toivoisin, että pääsisi kuulemaan Mertarannan selostusta Canal Plussan valioliiga peleissä. Muistelisin, että kun aikanaan valioliigaa näytettiin ylen kanavilla, niin tuolloin Mertaranta olisi ollut selostajana, ennen kuin siirtyi lopullisesti jääkiekon pariin. Voi olla, että muistelen väärin???

Joka tapauksessa aikanaan Mertaranta taisi jossain haastattelussa sanoakin, että on enemmän jalkapallon kuin jääkiekon ystävä (tiedä sitten nykyään). Mutta uskoisin, että kaverilta irtoisi faktaa ja hehkutusta ym. ym. oikessa suhteessa ja pelin katsominen olisi huomattavasti nautinnollisempaa.

Itse asiassa monesti toivonkin, että Manun pelit tulisi Sport 2 kanavalta, jolloin pääsee kuuntelemaan engalnnin kielellä selostusta. Sen verran surkeita Canalin selostajan ovat olleet. Tosin Innanen alkanut petraamaan viime vuosista.

Itse toivoisin, että pääsisi kuulemaan Mertarannan selostusta Canal Plussan valioliiga peleissä. Muistelisin, että kun aikanaan valioliigaa näytettiin ylen kanavilla, niin tuolloin Mertaranta olisi ollut selostajana, ennen kuin siirtyi lopullisesti jääkiekon pariin. Voi olla, että muistelen väärin???

Joka tapauksessa aikanaan Mertaranta taisi jossain haastattelussa sanoakin, että on enemmän jalkapallon kuin jääkiekon ystävä (tiedä sitten nykyään). Mutta uskoisin, että kaverilta irtoisi faktaa ja hehkutusta ym. ym. oikessa suhteessa ja pelin katsominen olisi huomattavasti nautinnollisempaa.

Itse asiassa monesti toivonkin, että Manun pelit tulisi Sport 2 kanavalta, jolloin pääsee kuuntelemaan engalnnin kielellä selostusta. Sen verran surkeita Canalin selostajan ovat olleet. Tosin Innanen alkanut petraamaan viime vuosista.

Jos nippelitiedossa Virkkunen on ylivoimainen ykkönen niin kyllä tunnelmapuoli menee selvästi Mertarannalle. Ja kyllä hän on valioliigaa selostanut, mutta ikävä kyllä tuskin palailee sille enään takaisin.

Itse käännyn Virkkusen puoleen, sieltä harvemmin tulee mitään harha missejä tiedon puolella ja tunnelma on aina kohdillaan. Äänen tunnistaa massasta ja yleensä pelaajien arvostuskin kohtaa oman asteikkoni hyvin. Ei ole koskaan ollut tylsää miestä kuunnellessa. La Liga tuntemus on ainakin kohdillaan!

Ainakin tämä Taivainen on osoittautunut päteväksi, ainakin mitä muistan niistä kuitenkin kohtalaisen harvasta ottelusta mitä Canalilta on tullut katsottua. Virkkusta tietysti tullut kuunneltua huomattavasti enemmän, pätevä kaveri, tiedot yleensä ajan tasalla jne., mutta jotkut vitseistä aiheuttavat lähinnä myötähäpeää ja onpa La Ligan otteluissa kuultu tiettyä värittyneisyyttä kommentoitaessa tiettyjä pelejä tai joukkueita. Vrt. jos joku joukkue ei ole viime otteluissa pärjännyt, niin paljon saavat tehdä ennenkuin aletaan yhtään kehumaan. Lähtee myös mukaan tiettyihin mustamaalauskerhoihin, esimerkiksi yksittäisen pelaajan suhteen, joissa kuitenkin "faktat" ovat silkkaa shaissea.

Ylivoimaisesti huonoimmat selostajat KOSKAAN ovat Pepe Jürgens ja aikanaan kun vielä Eurosport näkyi kaapelissa mieleen jäi Eurogoals -ohjelmastakin tuttu ääni, nimeä en muista tähän hätään. Kummatkin täysin pihalla jalkapallon senhetkisistä tapahtumista, eivät tiedä tai tunnista pelaajia ja selostustyylikin on mitä omintakeisin. Jos Virkkusen ääni ärsyttää, niin ei se Jürgensin yhtään sen parempi ole. Jälkimmäisen selostajan kohdalla tapana oli myös jättää lauseet kesken ja jatkaa seuraavaksi täysin eri asiasta.

Ylivoimaisesti huonoimmat selostajat KOSKAAN ovat Pepe Jürgens ja aikanaan kun vielä Eurosport näkyi kaapelissa mieleen jäi Eurogoals -ohjelmastakin tuttu ääni, nimeä en muista tähän hätään. Kummatkin täysin pihalla jalkapallon senhetkisistä tapahtumista, eivät tiedä tai tunnista pelaajia ja selostustyylikin on mitä omintakeisin. Jos Virkkusen ääni ärsyttää, niin ei se Jürgensin yhtään sen parempi ole. Jälkimmäisen selostajan kohdalla tapana oli myös jättää lauseet kesken ja jatkaa seuraavaksi täysin eri asiasta.

Tämä Eurogoals-ohjelman kaveri oli kyllä aivan käsittämätön. Monesti selosti tilanteita aivan myöhässä, ja välillä etukäteen paljasti, mitä tulee tapahtumaan. Ei ollut aivan hetkessä mukana...

Ymmärrän kyllä erittäin hyvin, että Virkkunen on joidenkin korville hyvin raskasta kuunneltavaa. Mutta mielestäni hän sopii kyllä erittäin hyvin juuri sellaisten otteluiden selostajiksi, mitä pystyy katsomaan neutraalina, ilman varsinaista suosikkijoukkuetta. Saa tylsätkin ottelut mielenkiintoisiksi, tietää paljon faktoja pelaajista kenestä itse ei välttämättä ole kuullutkaan, ja innostuu kentän tapahtumista 110% lasissa. Välillä lähtee tiettyjen pelaajien mustamaalaukseen turhankin pahasti mukaan, mutta toisaalta tämä luo hänestä inhimillisemmän, sohva-asiantuntijan kuvan, joka on vain hyvä asia. Olisin valmis antamaan hänelle selostettavaksi EM/MM-kisojen ratkaisupelejäkin, koska muut vaihtoehdot ovat vielä tästä innostuksesta todella kaukana.

Oikein muistat, selosti lähes aina Jukka Röngän kanssa. Mertsi ManU ja Rönkä Arsenal-fanina saivat joskus aikaan "hauskan" kinastelun keskenään.

En itse halua Anteroa selostamaan Canalille, mies on vielä pahempi kuin Virkkunen heittämään niitä niin "hauskoja" puujalkavitsejään, että ei kiitos. Pysyköön vain junttilajin selostajana.

Virkkunen ja Innanen ovat selvästi parhaat, niiden jälkeen taso romahtaa. Jos pitää mainita joku todella surkea selostaja, se on J-P Jalo joka onnistuu pilaamaan ottelun tunnelman.

Hauskin selostaja on Pepe Jurgens, loistavaa huumorin viljelyä. Kaverilla pitää vielä pokka turinoissaan.

Innanenhan on ylivoimaisesti surkein selostaja Canalilla, niin jalkapallossa kun jääkiekossakin. Canalin selostajista itse tykkään Heinosesta ja Taivaisesta. Jalo on kohtalainen, muttei erityisen hyvä. Pakkanen on asiantunteva, mutta selostajana puuduttava. Erityisen ärsyttävä on Mitrin tapa kertoa samat asiat aina pari kolme kertaa peräkkäin. Kuvitteellinen esimerkki (joukkueiden osalta): "Ensi viikonloppuna Bologna matkustaa Firenzeen Fiorentinan vieraaksi ja Inter saa Milanossa vastaansa Catanian, eli siis seuraavan Serie A -kierroksen ohjelmassa ovat ottelut Fiorentina-Bologna ja Inter-Catania, ja nämä ottelut pelataan siis ensi viikonloppuna."

Virkkuseen olen kyllästynyt. Aluksi jutut naurattivat, nykyään lähinnä ärsyttävät. Asiantuntemus toki kohdillaan ja Bundesliigaa on Virkkusen selostamana ihan kiva katsella. Espanjan liiga nyt ei kiinnosta muutenkaan.

YLE:llä ei kovin hyviä selostajia ole, tosin Ennekari on ihan kehityskelpoinen. Lehtistä kestää kuunnella radiosta, mutta TV-selostajaksi hänestä ei kyllä ole. Juusela on aivan kammottava. Tapsa pitäisi saada YLE:n selostuskoppiin takaisin, siis futiksen osalta.

Mielipiteensä toki saa ilmoittaa, mitä tähän nyt sitten vastaisi. Ehkä järkevintä olisi että adoptoisin sinut tällä foorumilla ja saisit siten rajat mielipiteisiin.

Ehkä järkevintä olisi, ettet vastaisi mitään. Tämä on niin mielipideasia kuin vain voi olla. En minäkään sinun Innasesta pitämistäsi kritisoinut, ilmoitin vain oman mielipiteeni ko. selostajasta. Tällaisesta asiasta on aivan järjetöntä aloittaa mitään vääntöä.

Mielestäni yksi selostajan tärkeimmistä ominaisuuksista on se kuinka kiinnostunut hän itse on jalkapallosta. Tässä suhteessakin Virkkunen on ylivoimainen. Itseä ärsyttää paljon selostajat(esim. Suominen, vaikka muuten hyvä selostaja) jotka koko ajan valittavat siitä, että peli on tylsä koska siinä ei tule maaleja. Tuntuu että moni selostaja pitää peliä automaattisesti tylsänä, jos siinä ei tule maaleja ja sitäpaitsi vaikka pitäisikin,niin miksi siitä pitää kokoajan valittaa? Virkkunen löytää usein mielenkiintoista puhuttavaa silloinkin kun pelissä on käynnissä ns. suvantovaihe jolloin tapahtumia ei paljon ole.

Kyllä se Virkkunen on ihan paras. Eläytyy ainakin tarpeeksi :smile:

Juu viikonlopun Wolfsburg-Bayern peli oli kyllä taas taidonnäyte selostamisesta. Varsinkin se kun Grafite iski 5-1 maalin häikäisevällä tavalla. ja sitten Benaglion vaihto Lenzin. Taattua virkkusta parhaimmillaan.:D

Oma suosikkiselostaja on kyllä tällä hetkellä Juha Taivainen. Toivottavasti selostaa tän päiväsen City-pelin:joker:

Taivainen selostaa hyvin itse peliä. Välillä tulee nippelitietoa ja huumoria sopivissa määriin. Virkkunen on myös mielestäni hyvä, mutta saisi rajoittaa sitä turhaa triviaa...

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=wPeAQHeO2MI]YouTube - Villarreal tekee maalin, vai mitä ?[/ame]

Noniin, siinä taas aivan mahtava selostaja nimeltä Tero Karhu. 30 sekunnin kohdalla Cazorla tekee uskomattoman maalin

ja Karhu vain ihmettelee eikä sano mitään!

Noniin, siinä taas aivan mahtava selostaja nimeltä Tero Karhu. 30 sekunnin kohdalla Cazorla tekee uskomattoman maalin

ja Karhu vain ihmettelee eikä sano mitään!

Ei kyllä aneemisempaa selostajaa taida löytyä. Jotenkin paistaa läpi joidenkin selostuksista se, ettei koko jalkapallo kiinnosta pätkääkään. Sellaisia selostajia on vähän tyhmää edes päästää selostamaan.

Tai sitten Karhu on vaan Betis-fani, ja v*ttuuntui maalista niin, että unohti alkaa huutamaan.;)

Ei kyllä aneemisempaa selostajaa taida löytyä. Jotenkin paistaa läpi joidenkin selostuksista se, ettei koko jalkapallo kiinnosta pätkääkään. Sellaisia selostajia on vähän tyhmää edes päästää selostamaan.

Tai sitten Karhu on vaan Betis-fani, ja v*ttuuntui maalista niin, että unohti alkaa huutamaan.;)

Ai että ei Tero Karhua kiinnosta jalkapallo? OK. :mrgreen:

Paska selostaja kyllä, ei siinä mitään, ja tuon videon perusteella sokeakin.

Ai että ei Tero Karhua kiinnosta jalkapallo? OK. :mrgreen:

Paska selostaja kyllä, ei siinä mitään, ja tuon videon perusteella sokeakin.

En oo nähnyt kuin yhden kokonaisen Tero Karhun selostaman ottelun, enkä tiedä siis hänestä paljoakaan muuta kuin sen, etten enää hänen selostamiaan otteluita kuuntele.:lol:

En sanonut siis ettei Karhua kiinnosta jalkapallo, vaikka niin tekstistä saattoi ehkä päätellä. Sanoin että: jotenkin paistaa läpi joidenkin selostuksista se, ettei koko jalkapallo kiinnosta pätkääkään. Loppujen lopuksi en edes tiedä kiinnostako ko. selostajaa potkupallo vai ei, koska olen jättänyt hänen selostamat ottelut vähemmälle katselulle.