Jump to content
Sign in to follow this  
klumpen

Selostajat

Recommended Posts

Todella hienoa kuulla. Itse asiassa täältäkin päin kun viiihdoin löytyi canalplussallinen baari, niin kyllähän Virkkusta pitää käydä kuuntelemassa..

..tänään tosin loikoilua sohvalla FA cupin merkeissä Tero Karhua ja Pepe Jürgensiä kuunnellen..

..jotenka tänä viikonloppuna valtakunnan top3 selostajakaartista voi kuunnella heitä kaikkia.. :thumbsup1:

Tietääkö muuten kukaan että kuka selostaa Unibetillä? Että kuuluko sieltäkin Virkkunen vai joku muu? Kun he ilmaiseksi näyttävät tuon El Clasicon. Itsekkin haluaisin tuon Virkkusen selostuksen kuulla mutta Canali ei näy...

Eri televisioyhtiöiden asettaman valtavan kysynnän takia Espanjasta on El Clásicon alla ilmoitettu CANAL+:lle, että Suomen selostajalle ei saatukaan järjestettyä selostuspistettä FC Barcelonan kotistadionilta Camp Noulta.

http://www.mtv3.fi/urheilu/futis/uutiset.shtml/arkistot/futis/2009/11/1007020

Eli Virkkunen selostaa pelin siis Suomesta ruudun takaa. Tiedä sitten, jääkö ne parhaimmat letkautukset nyt Espanjaan, jos olisi Camp Nou miestä inspiroinut. Varmasti ottaa miestä päähän.

Eri televisioyhtiöiden asettaman valtavan kysynnän takia Espanjasta on El Clásicon alla ilmoitettu CANAL+:lle, että Suomen selostajalle ei saatukaan järjestettyä selostuspistettä FC Barcelonan kotistadionilta Camp Noulta.

Eli Virkkunen selostaa pelin siis Suomesta ruudun takaa. Tiedä sitten, jääkö ne parhaimmat letkautukset nyt Espanjaan, jos olisi Camp Nou miestä inspiroinut. Varmasti ottaa miestä päähän.

Voi pyhä perse!! Mä odotinkin jo niin paljon, että Virkkunen selostaa kerrankin Espanjassa. Taas täytyy tyytyä Pasilan ruudun takaa selostamaan:wallbang:...

Ja vielä kun tässä topicissa mainittiin tuosta Arsenal - Chelsea ottelusta, niin kyllä se on ja ei ole derby. Koska jos miettii niin Arsenal ja Chelsea ovat ehdottomasti kaksi Lontoon parasta seuraa ja Fulham ja Tottenham jää kyllä reilusti taakse. Joten jos kaksi Lontoon jättiläistä kohtaa Lontoossa niin itse Lontoon derbynä sitä pidän. Ehkä on mainittu että se ei ole derby, koska Arsenal ja Tottenham ovat juuri Pohjois-Lontoosta. Eli on olemassa myös sitten Itä-Lontoon derby muistaakseni West Ham vs Fulham..:nerd: päätä pantiksi en laita.

E. Kelläkään tietoa kuka Merseysiden derbyn selostaa?? Ja muuten itse eilen viihdyin katsoessa FA-Cuppia, Karhu on kerrankin iloinen selostaja jota jaksaa kuunnella kuten Tevez32 aiemmin mainitsi:finger:

Kelläkään tietoa kuka Merseysiden derbyn selostaa?? Ja muuten itse eilen viihdyin katsoessa FA-Cuppia, Karhu on kerrankin iloinen selostaja jota jaksaa kuunnella kuten Tevez32 aiemmin mainitsi:finger:

Juha Taivainen tai Mikko Innanen, hehän noita Valjun pelejä yleensäkin selostavat.

Varmasti aika kova paikka Virkkuselle, kun tietää miten kova Espanjalaisen fudiksen ystävä mies on. Vähän latistui, ainakin täällä päin, tunnelma tästä El Clásicosta. En kyllä usko Virkkusen pystyvän aivan parhaaseen ''suoritukseen'' enää tämän jälkeen. Mitenköhän Canalilla tuokin sössittiin?

Oli se hyvä, että Virkkunen matkas Espanjaan jo monta päivää aikasemmin. Ihme touhua. Kannattaisko tollaset asiatkin selvitää ennen kun menee paikanpäälle. Loistavaa toimintaa. No saipahan lennellä edestakaisin.

Tänään tuli selostettua itse ensimmäinen matsi kokonaan, kun selostin tuon Merseysiden derbyn. Omalta isältä tuli ihan positiivista palautetta ensimmäisestä puoliajasta, jonka hänkin siis katsoi. Tiedä sitten kuinka tosissaan hän oli... :lol: kurkku oli melkoisen kuiva joka tapauksessa tuon urakan jälkeen, mutta todella mukavaa ja mielenkiintoista hommaa tuntui olevan. Pari kertaa sekoitin Evertonin Fellainin ja Jon keskenään, mutta en itse huomannut suurempia virheitä. Sellainen puolen tunnin mittainen taustatyö tuli tehtyä(pitäisi kyllä pitempiä...) ja ilokseni huomasin, että peliä tuli todellakin seurattua paljon tarkemmin kuin mitä normaalisti ja oli helppo selittää pelin tapahtumat kaverille ottelun jälkeen yksityiskohtaisesti. Ehdottomasti aion jatkaa. Ilmeisesti pitäisi lukea vähän enemmän kirjallisuutta, että sanavarasto kehittyisi, mutta eiköhän se onnistu. Kritiikki on myös tärkeää, joten aion nakittaa useita eri ihmisiä kuuntelemaan puuhastelujani. Eiköhän se siitä lähde rullaamaan :)

Tänään tuli selostettua itse ensimmäinen matsi kokonaan, kun selostin tuon Merseysiden derbyn. Omalta isältä tuli ihan positiivista palautetta ensimmäisestä puoliajasta, jonka hänkin siis katsoi. Tiedä sitten kuinka tosissaan hän oli... :lol: kurkku oli melkoisen kuiva joka tapauksessa tuon urakan jälkeen, mutta todella mukavaa ja mielenkiintoista hommaa tuntui olevan. Pari kertaa sekoitin Evertonin Fellainin ja Jon keskenään, mutta en itse huomannut suurempia virheitä. Sellainen puolen tunnin mittainen taustatyö tuli tehtyä(pitäisi kyllä pitempiä...) ja ilokseni huomasin, että peliä tuli todellakin seurattua paljon tarkemmin kuin mitä normaalisti ja oli helppo selittää pelin tapahtumat kaverille ottelun jälkeen yksityiskohtaisesti. Ehdottomasti aion jatkaa. Ilmeisesti pitäisi lukea vähän enemmän kirjallisuutta, että sanavarasto kehittyisi, mutta eiköhän se onnistu. Kritiikki on myös tärkeää, joten aion nakittaa useita eri ihmisiä kuuntelemaan puuhastelujani. Eiköhän se siitä lähde rullaamaan :)

Ääni/video näytteitä odotellessa ;)

Päästään porukalla kommentoimaan ja mahdollisesti antamaan palautetta. Katotaan mihin jäbästä on....

Hyvä, että foorumiltakin löytyy aktiivisia selostajia:joker:. Itse en ole kokeillut, välillä on Fifaa pelatessa muutama sana vaihtua:smile_ani:

Juu, mielessä on ollut. Kritiikki kehittää :)

Rohkeasti vaan näytettä kehiin. :thumbsup1: Täältä päästä ainakin luvassa rakentavaa palautetta, olisi tuo sen verran hatun noston arvoinen asia.

Sormet ja varpaat ristissä toivon, että Tuomas Virkkusta ei oteta pilaamaan MM-kisoja. Mielummin Tapio Suominen kuin Tuomas Virkkunen, hyi helvetti!

Jos joku hassuttaja halutaan selostamaan niin sillä osa-alueella Pepe on paljon parempi ehdokas selostamoon. Paremmat jutut + parempi ääni (Virkkusen piipitystä en itse enää kuuntele sekuntiakaan.).

Sormet ja varpaat ristissä toivon, että Tuomas Virkkusta ei oteta pilaamaan MM-kisoja. Mielummin Tapio Suominen kuin Tuomas Virkkunen, hyi helvetti!

Jos joku hassuttaja halutaan selostamaan niin sillä osa-alueella Pepe on paljon parempi ehdokas selostamoon. Paremmat jutut + parempi ääni (Virkkusen piipitystä en itse enää kuuntele sekuntiakaan.).

Ihan vaan mielenkiintoni takia kysyn, että kuka on lempifutisselostajasi?

Vähän parempia perusteluja PE! Kuunteletko oikeasti mieluummin Tapsaa tai Niki Juuselaa jotka eivät tajua lajista yhtään mitään, kuin Virkkusta joka on Suomessa jalkapalloselostajien parhaimmistoa. Kyllähän Tuomakselta tulee välillä hieman liikaa läppää selostuksessaan, mutta mielestäni kuitenkin useimmiten pysyy ihan asiassa.

Vähän parempia perusteluja PE! Kuunteletko oikeasti mieluummin Tapsaa tai Niki Juuselaa jotka eivät tajua lajista yhtään mitään, kuin Virkkusta joka on Suomessa jalkapalloselostajien parhaimmistoa. Kyllähän Tuomakselta tulee välillä hieman liikaa läppää selostuksessaan, mutta mielestäni kuitenkin useimmiten pysyy ihan asiassa.

Väitän, että tiedän futiksesta vähintään yhtä paljon kuin Virkkunen joten itse en ainakaan kaipaa selostajalta sen kummempaa asiantuntemusta vaan enemmänkin miellyttävän kuuloista ääntä. Tätä ei Virkkuselta löydy ja sen takia Virkkusen kuunteleminen on mulle aina yhtä tuskaa.

Olen varmaan ennenkin kirjoittanut tähän ketjuun, että silloin kun Virkkunen selosti ensimmäisiä pelejään niin oli ihan mukavaa vaihtelua, mutta vähitellen tohon mukahassutteluun ja kiljumiseen kyllästyi. Mukahassuttelusta voisi mainita hyvänä esimerkkinä sen surullisen kuuluisan "pedro-tarinan" joka oli ihan täyttä sontaa alusta loppuun, peli jyllää taustalla ja tämä kaveri päätti alkaa kertoa jotain helvetin iltasatua, nämä voisi jättää ihan suosiolla sinne paskabloginsa sivuille. Ja kiljumisesta hyvänä esimerkkinä käy Petrescun maali Levski Sofian verkkoon.

Lempiselostajaa on paha nimetä, mutta itse ainakin kuuntelen Juuselaa, Pepeä ja Tapsaa paljon mielummin kuin Virkkusta ihan siitä syystä, että em. herrojen ääni miellyttää omaa korvaani paljon enemmän kuin Virkkusen. Jos taas haetaan selostajalta asiantuntemusta lajia kohtaan niin katseet kääntyvät Tero Karhuun eikä suinkaan Virkkuseen jonka puheista saa joskus sellaisen vaikutelman, että kaveri ei ole koskaan edes potkaissut jalkapalloa.

e. Ja mainittakoon vielä se, että sen verran monta kertaa on palanut käämit Virkkusta kuunnellessa joten ehkä vähän turhan kovalla kädellä miestä arvostelen. Ehkä en.

Kiitos hyvistä perusteluista PE! Tajusin kyllä sun pointtisi ja makuasioitahan nämä loppujen lopuksi ovat, joten aika turhaa alkaa enempiä väitellä näistä asioista. Varmasti löytyy paljon muitakin, jotka eivät Virkkusesta erikoisesti pidä, itse kuuntelen häntä ihan mielelläni.

Mertaranta on ainakin aiemmissa MM ja EM-kisoissa hoitanut selostuksen ihan okei vaikka kendossa onkin selainen huutaja ja mesoaja.Ottaa suht hyvin taustoista selvää ja on suht neutraali ukko jalkapalloa selostamaan.Kertoi ainakin joskus jossain haastattelussa uransa kohokohdaksi MM-94 kisojen finaalin selostamisen ja pitää itsekin jalkapalloa lajina maailman suurimpana ja kauneimpana.Itse haluaisin ainakin Mertarannan selostaja porukkaan.

Väitän, että tiedän futiksesta vähintään yhtä paljon kuin Virkkunen joten itse en ainakaan kaipaa selostajalta sen kummempaa asiantuntemusta vaan enemmänkin miellyttävän kuuloista ääntä. Tätä ei Virkkuselta löydy ja sen takia Virkkusen kuunteleminen on mulle aina yhtä tuskaa.

Olen varmaan ennenkin kirjoittanut tähän ketjuun, että silloin kun Virkkunen selosti ensimmäisiä pelejään niin oli ihan mukavaa vaihtelua, mutta vähitellen tohon mukahassutteluun ja kiljumiseen kyllästyi. Mukahassuttelusta voisi mainita hyvänä esimerkkinä sen surullisen kuuluisan "pedro-tarinan" joka oli ihan täyttä sontaa alusta loppuun, peli jyllää taustalla ja tämä kaveri päätti alkaa kertoa jotain helvetin iltasatua, nämä voisi jättää ihan suosiolla sinne paskabloginsa sivuille. Ja kiljumisesta hyvänä esimerkkinä käy Petrescun maali Levski Sofian verkkoon.

Lempiselostajaa on paha nimetä, mutta itse ainakin kuuntelen Juuselaa, Pepeä ja Tapsaa paljon mielummin kuin Virkkusta ihan siitä syystä, että em. herrojen ääni miellyttää omaa korvaani paljon enemmän kuin Virkkusen. Jos taas haetaan selostajalta asiantuntemusta lajia kohtaan niin katseet kääntyvät Tero Karhuun eikä suinkaan Virkkuseen jonka puheista saa joskus sellaisen vaikutelman, että kaveri ei ole koskaan edes potkaissut jalkapalloa.

e. Ja mainittakoon vielä se, että sen verran monta kertaa on palanut käämit Virkkusta kuunnellessa joten ehkä vähän turhan kovalla kädellä miestä arvostelen. Ehkä en.

Enpä olisi kuuna päivänä uskonut näin sanovani, mutta puit ajatukseni sanoiksi.

Pepekö parempi selostaja, kun Virkkunen?? PE?? Et voi olla tosissas.. Vois kattoo faktat ennen selostuksiaan, niinku Maz:ki jossai topicissa sanoi... Aivan jäätävän paskaa selostusta.. Ei kunnon asiatietämystä lajista yms.. FA-cup lähetykset kertoo jo kaiken, jos joku niitä on katellu.

Olihan Pepe alussa ihan hauska kun teki virheitä, mutta lopulta se vaan rupeaa ärsyttämään. En nyt makuasioihin haluaisi puuttua, mutta ihmettelen jos pitää Pepen juttuja hauskoina. Virkkunen on kyllä yliarvostettu. Tietää kuitenkin futiksesta älyttömästi ja on täysillä mukana, toisinkuin yu- selostaja Pepe "vitun" Jürgens.