Jump to content
sv werder fan

Paras derby?

Recommended Posts

Oma mielipide on HSV-Werder Bremen niinsanottu "nord derby" tietenkin se on Bremenfanin kannalta jotain ainutlaatuista kun Saksassa pohjoisen kaksi suurinta iskevät yhteen tämä videopätkä kuvaa hyvin ottelun tunnelmaa: [ame=http://www.youtube.com/watch?v=aBTe0vqWu28&feature=related]YouTube - KUNG FU Wiese[/ame]

Voi voi ku ois päättyny tänä vuonnakin näin :(:( Posted Image

Jaa viesti

Kyllä itse olen sitä mieltä, että Rangers-Celtic matsit ovat jotain aivan käsittämätöntä. Siinä matsissa on kuitenkin niin paljon pelissä, mm. uskonnollisten ja poliittisten eriäväisyyksien takia (esim. katoliset vs. protestanttiset). Myös osa fanien kannatuslauluista sotii omien pelaajien uskontoa vastaan, mutta se ei tässä matsissa paljoa tunnu painavan!

Katsokaa linkistä menoa ja ihmetelkää itse:

[ame=http://www.metacafe.com/watch/214636/old_firm_riot/]Old Firm Riot - Video[/ame]

Jaa viesti

Kyllä itse olen sitä mieltä, että Rangers-Celtic matsit ovat jotain aivan käsittämätöntä. Siinä matsissa on kuitenkin niin paljon pelissä, mm. uskonnollisten ja poliittisten eriäväisyyksien takia (esim. katoliset vs. protestanttiset). Myös osa fanien kannatuslauluista sotii omien pelaajien uskontoa vastaan, mutta se ei tässä matsissa paljoa tunnu painavan!

Old Firm Riot - Video

Tuo on kyllä kovana kakkosena mun listalla :strong:

Jaa viesti

paras derby on tottakai derby d' Italia :blink:, el Clásico hyvänä kakkosena

samankaupungin derbyistä täytyy sanoa, että se on old firm, derby della Capitale hyvänä kakkosena ja tottakai derby della Mole listalta löytyy. Turkin derby Fenerbache - Galatasaray on myös huikea matsi. Gunners - Spurs on myös loistava

Kyllä näitä hyviä derbyjä riittäisi paljon...

Jaa viesti

Kyllä lähes kaikki kuumat derbyt pyrin katsomaan. Parhaimpina mainittakoon Old Firm, Fenerbahce - Galatasaray, sekä Liverpoolin derby. Mutta kyllä voiton kuitenkin vie itse el Clásico!

Vieläpä kun se olisi oikeasti derby. Itteä tietysti kiinnostaa eniten Manchesterin derby, mutta kyllä tuo Old Firm vie kaikesta voiton, kun puolueettomasti katsoo.

Jaa viesti

Vieläpä kun se olisi oikeasti derby. Itteä tietysti kiinnostaa eniten Manchesterin derby, mutta kyllä tuo Old Firm vie kaikesta voiton, kun puolueettomasti katsoo.

Kyllä derbyksi kai luetaan kahden perinteisen seurankin väliset, ns. arkkivihollisten, kohtaamiset - matsit, joilla on erityismerkitys. El Clasicossa asetelmat ovat hyvinkin kutkuttavat: kaksi menestyneintä, kaksi aluetta, kaksi suurinta kaupunkia, jne. Manchesterin derby on ollut viime vuosina sen verran laimea, että ei sitä voi arvostaa esim. Old Firmin tasolle. Liverpoolin derbyssä on enemmän sitä jotain...jotenkin myös tuntuu, että Briteissä näillä matseilla on suurempi merkitys kuin muualla. Hollannin liigan derbyjä ei ole tullut seurattua ja Italiassakin meininki on jäänyt jotenkin laimeaksi.

Jaa viesti

Tämä on vain Italiassa, käsittääkeseni. Englannissa derby merkitsee vain ja aina paikallispeliä, samoin ruotsin kielellä.

Saksan kielessä derby tarkoittaa myös jotain suurta ottelua. Puhutaan esim. Nord-Südderbystä (FC Bayern-HSV) tai Ostderbystä (Cottbus-Rostock).

Jaa viesti

Old Firm Riot - Video

Itsellä meni ihan maku Old Firmistä nähtyäni yhden dokkarin aiheesta. Glasgowin ensiapu-vastaanottojen potilasmäärät ovat aina paljon korkeammat Old Firm-viikonloppuisin. Olen myös kuullut eräältä Skotlannissa asuneelta, että monille uskonnolla ei ole yhtään mitään merkitystä muuten kuin jalkapallo-yhteyksissä.

Se nimenomainen dokkari löytyy youtubesta:

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=0L8YtCFzqzQ&feature=related]YouTube - Scotlands Secret Shame Part 1[/ame]

Jos jonkun mielestä tuo on hienoa, niin ihmettelen suuresti.

Jaa viesti

Eipä noita derbyjä kovinkaan paljoa voi vertailla, sillä ne kun ovat aina kahden joukkueen ja niiden fanien kohtaamisia. Kannattajien mielestä omien ottelut ja derbyt ovat luonnollisestikin niitä hienoimpia. Tässä kuitenkin varmaan haettiin sellaista yleisesti kiinnostavina pidettyjä derbyjä. Derby del Sole(Napoli-Roma): on aina kiva nöyryyttää roomalaisia.

Eiköhän se huomattavin ole El clasico, mutta se onko se sitten paras en osaa sanoa.

Jaa viesti

Itsellä meni ihan maku Old Firmistä nähtyäni yhden dokkarin aiheesta. Glasgowin ensiapu-vastaanottojen potilasmäärät ovat aina paljon korkeammat Old Firm-viikonloppuisin. Olen myös kuullut eräältä Skotlannissa asuneelta, että monille uskonnolla ei ole yhtään mitään merkitystä muuten kuin jalkapallo-yhteyksissä.

Jos jonkun mielestä tuo on hienoa, niin ihmettelen suuresti.

En ole missään vaiheessa sanonut, että nuo matsin äärimmäisyydet ovat millään tavalla hienoa. Termini koko matsistakin oli "käsittämätön". Itselle ainakin derby käsitteenä on fiilistä, mitä paikallispelin pitäisikin tuoda, Old firmin tunnelmaa ja pelaajien latausta ei ainakaan voi kiistää.

Tiedän tapauksia, jossa ihmisiä on puukotettu sen takia, että on liikkunut ko. derbyn aikaan väärässä paikassa. Tämä on varmaan sanomattakin hyväksymätöntä toimintaa.

Jaa viesti

En ole missään vaiheessa sanonut, että nuo matsin äärimmäisyydet ovat millään tavalla hienoa. Termini koko matsistakin oli "käsittämätön". Itselle ainakin derby käsitteenä on fiilistä, mitä paikallispelin pitäisikin tuoda, Old firmin tunnelmaa ja pelaajien latausta ei ainakaan voi kiistää.

Tiedän tapauksia, jossa ihmisiä on puukotettu sen takia, että on liikkunut ko. derbyn aikaan väärässä paikassa. Tämä on varmaan sanomattakin hyväksymätöntä toimintaa.

Pitää paikkaansa, mutta tässä topicissa kuitenkin haettiin sitä kunkin mielestä "parasta derbyä".

Jaa viesti

Turun Derbylle toki pakkopeukutus :thumbsup1:

Parsa-Real ei ole derby, mikäli sillä tarkoitetaan paikallispeliä. Matsina se on toki yleensä hyvä, tosin tänä vuonna taitaa olla jo ennakkoon taputeltu.

Old Firmille ääni täältä :thumbsup1: Jos pitää nimetä sellainen jonka on paikanpäällä nähnyt niin sitten Derby della ultraclassico eli tps-inter :)

Jaa viesti

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään