Jump to content
Sign in to follow this  
sv werder fan

Paras derby?

Recommended Posts

Tämä on vain Italiassa, käsittääkeseni. Englannissa derby merkitsee vain ja aina paikallispeliä, samoin ruotsin kielellä.

Et laske esim. ManU - Liverpoolia derbyksi? Kaupungit ovat todella lähellä toisiaan ja myös muita jännitteitä, esim kaksi Englannin menestyneintä seuraa joten itse ajattelen tämän derbyksi, ainakin mulle kauden kohokohtia :)

Et laske esim. ManU - Liverpoolia derbyksi? Kaupungit ovat todella lähellä toisiaan ja myös muita jännitteitä, esim kaksi Englannin menestyneintä seuraa joten itse ajattelen tämän derbyksi, ainakin mulle kauden kohokohtia :)

En minä ainakaan sitä miellä Derbyksi. Kauden kohokohta se silti on, ja aina vesi kielellä pool-peliä odotetaan, mutta ei se silti ole paikallispeli.

Sama kuin Alixilla, en laske tätä derbyksi, vaikka onkin ehkä Unitedin suurin vihulainen vastassa. Ei taida Englannissakaan kulkea derby-nimikkeellä ?

Kyllähän näitä oikeastaan riittää:

El Clásico

Fenerbahce-Galatasaray

Olympiakos-Panathinaikos

Derby della Capitale

Derby della Madonnina

Arsenal-Tottenham

Sparta Praha-Slavia Praha

Old Firm

Fla-Flu

Boca-River

Dinamo Zagreb-Hajduk Split

Manu-Liverpool

Schalke-Dortmund

Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka pitkälle, mutta tuossa nyt suurimmaksi osaksi ne kuumimmat.

Ihan näin vain rupesin kelaamaan että miksi kaikki pitävät El Clasicoa jonkinmoisena derbynä? Barcelona ja Madrid nyt suht koht kaukana toisistaan..

Eivätpähän Liverpool ja Manchesterkaan nyt ihan kylki kyljessä kiinni ole, mutta silti täällä jengi vannoo sen "derbyn" nimiin.

Eivätpähän Liverpool ja Manchesterkaan nyt ihan kylki kyljessä kiinni ole, mutta silti täällä jengi vannoo sen "derbyn" nimiin.

Kukas Englantilaisen joukkueen kannattaja on täällä sanonut sitä derbyksi. Derby on paikallisottelu (paitsi Italiassa), ja jos tähän joku El Classico kelpuutetaan niin silloin ketjun nimi olisi muutettava koska se antaa väärän kuvan aiheesta.

ManU:lla ja Poolilla (kummallakin) on kaudessa vain kaksi derbyä (yhtä joukkuetta vastaan), jos cup-otteluita ei oteta huomioon.

Kukas Englantilaisen joukkueen kannattaja on täällä sanonut sitä derbyksi. Derby on paikallisottelu (paitsi Italiassa), ja jos tähän joku El Classico kelpuutetaan niin silloin ketjun nimi olisi muutettava koska se antaa väärän kuvan aiheesta.

Miten niin "paitsi Italiassa", kai nyt sielläkin on ne perinteiset derbyt, plus tietenkin Derby d'Italia, mutta siinä nimikin kertoo kaiken, vähän samahko tilanne kuin El Clasicollakin (ilmeisesti tän porukan mukaan).

Miten niin "paitsi Italiassa", kai nyt sielläkin on ne perinteiset derbyt, plus tietenkin Derby d'Italia, mutta siinä nimikin kertoo kaiken, vähän samahko tilanne kuin El Clasicollakin (ilmeisesti tän porukan mukaan).

Vähintäänkin sama. Mutta jollei joku halua El Clasicoa derbyksi lukea, niin tuskinpa tästä kukaan yöuniaan menettää.

Jaa no olen tehnyt sitten nimen perusteella väärän johtopäätöksen.

No mitä nyt itselle tulee niin Pirkanmaan Derby TamU - H#%A ja sitten TamU - Tepsi pelit on alkanu viime vuosina oleen melko tunteikkaita. Maailmalta ehdottomasti Derby d'Italia on kaikista eniten lähellä sydäntä. Mutta parasta derby on mielestäni vaikea määritellä kun kaikki ovat omalla tavallaan ainut laatuisia ja hienoja.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Derby-ottelu

näin Haagamannena toi VERMO on aikamoinen DERBY.

fuditsun puolelta se kyllä löytyy tuolta paikallistaistojen kärkipaikalta...yllätys yllätys.

...unohtamatta HC Panttereiden otteita kaupungin sisäisissä väännöissä....

...Kurvin Vauhti-Kallion Stallions otteluita Bragulla

...saati sitten erittäin tunteita pintaan nostavaa Derbyä

Kurvin vauhdin ja PuHuRin kesken.

siinä sitä kulttuuria.