Jump to content
Sign in to follow this  
guido

Pelipaidat Englannista!

Recommended Posts

Onko täällä tuttu tuollainen kuin footballashirt.com ? Itse surffaillessa bongasin tälläiseen sivuun ja ihmetys oli suuri kun huomasin että paidat maksavat 11.99 €/kpl:wth: Kyseessä on siis tämän kauden paidat ja tuolta löytyy käytännössä kaikki isot joukkueet Euroopasta ja englannistahttp://www.thefootballshirt.com/index.php

Itse tilasin 2 kpl pelipaitoja kyseisestä liikkeestä. Tasan 2 viikkoa meni, että saapumisilmoitus tipahti postiluukkuun. Omalla kohdalla paidat oli kyllä erittäin hyvä laatuisia. Kun tilaus oli tehty niin kyllä itelläkin mietitytti, että pissattiinko meikäläistä nyt linssiin mutta onneksi ei =)

Jostakin netin ihmeellisestä maailmasta luin, että kyseiselle firmalle paitoja tekis samat tyypit jotka tekee aitoja pelipaitoja. Nämä vaan tehdään ylitöinä/pimeenä?!

Itse tilasin 2 kpl pelipaitoja kyseisestä liikkeestä. Tasan 2 viikkoa meni, että saapumisilmoitus tipahti postiluukkuun. Omalla kohdalla paidat oli kyllä erittäin hyvä laatuisia

Jaahas, eli perille ovat ainakin tulleet. Nyt sitten vaan venaillaan Obzenin mikroskooppi-syväanalyysiä paidan aitoudesta, joka toivon mukaan sisältää myös paidan selkämyksen painatusten huolellisen tutkimisen. Että hilseileekö se jo ensi jouluna jne..

.. Ja sen jälkeen myös täältä suunnalta tilauslomake kyseiselle firmalle lähteepi.

Tilausta lähtenee myös täältä suunnalta, olivat sitten aitoja tai ei. Useamman kymmenen euron hintaan ei kuitenkaan voi kovin montaa paitaa ostaa "aitona". Käytössä tuskin kukaan vastaantulija tällaista, ilmeisesti varsin aidontuntuista, feikkiä(?) erottaa.

Italian maajoukkuepaita ainakin himottaisi tilata kesää silmälläpitäen ja josko kaveriksi laittaisi jonkun arvostamani pelurin seurajoukkuepaidan.

Paita saapui eilen ja tuomio odotetusti: FAKE

Parhaimman laatuinen jäljennös tuo on minkä olen tähän asti nähnyt ja voi olla, ettei sitä edes aivan helposti tunnistaisi, jos hyvä kappale sattuisi kohdalle. Yritin ladata parit myönnettävästikin heikohkot kuvat paidasta kuvauksen selventämiseksi, mutta tosiaan kangas oli täsmälleen oikeanlaista mitä Barcan paidoissa tällä kaudella käytetään, jopa tämä väriefekti, eli toisessa valossa paita näyttää marjapuuron väriseltä ja toisessa oranssilta, oli olemassa. Seuran logo rinnassa oli hyvälaatuinen, mutta lähemmällä tarkastelulla sen erottaa jäljitelmäksi. Niskassa teksti "Made in Thailand".

Suurin yksittäinen virhe on tuo Niken merkki rinnassa, joka etenkin kuvassa 2 näkyy aika paljon jyrkempänä koukkuna kuin normaalisti. Myös paidan alareunasta löytyvä "NikeFit" -teksti oli aika lailla hutaisten tehdyn näköinen. Muutoin kaikki Niken omat laput löytyivät ja täytyy vain ihmetellä miten ei niin iso ja periamerikkalainen yhtiö käy tälläisten kimppuun. Jutun nostaminen ainakin olisi koko lailla selvä peli.

Noista kuvista se ei näy, mutta painatukset olivat koko lailla alkuperäisenlaiset, eikä niitä silmällä erottanut millään jäljitelmäksi. Ainoastaan tuntuma esim. rinnassa olevan Unicefin logon osalta oli erilainen, eli kun se normaalisti tuntuu sormia vasten kumiselta, niin nyt se oli 'muovisempi'. Kuvista ei myöskään näy hieman heikompi laatu painantatekniikassa, eli hieman näytti siltä, että voisi saada kulmasta repimällä jotain irti, toisin kuin alkuperäisissä.

Kuva 1

Kuva 2

Kuva 3

Summa summarum, paidat ovat lähes varmasti kaikki jäljitelmiä, joskin varsin "hyviä" sellaisia, mutta koska itse en ainakaan tyytyisi käyttämään feikkejä, niin en myöskään voi suositella näitä paitoja kenellekään. Tämä yksittäinen paita sen sijaan matkaa takaisin Taiwaniin.

EDIT: Lisätään vielä linkki löytämääni kyseistä liikettä edustavan kaverin haastatteluun, jossa tämä varoittaa markkinoilla liikkuvista jäljiltemistä... ;)

;)

Sulla on käynyt paska säkä.

Itse tilannut tuolta muutaman paidan, eikä niistä huomaa mitään eroa "aitoon" paitaan. Mulla on esimerkiksi kaksi Manun pelipaita, toinen ostettu kallilla ja toinen tuolta halvalta. Kun on liput ja laput irroittanut ja muutaman kerran käyttänyt, en enään osaa sanoa kumpi on aito ja kumpi on feikki.

Isä on 30 vuotta käynyt näillä thaimaan tehtailla ja Niken kanssa tehnyt muutenkin paljon töitä. Kysyin häneltä miten voi olla, että sama paita maksaa tätä kautta 10e ja toista kautta 50e. Onko toinen feikki? Periaatteessahan paita on täysin sama, mikä koneesta tulee on se sitten ostettu mitä kautta tahansa. Eo on siinä, että tehtaat ottaa aina ylimääräisiä paitoja. Sanotaanko vaikka, että Nike haluaa 50 000 Manun paitaa, tehdas ei paina 50 000 paitaa, vaan laittaa siihen 10% "sekunda" varaa eli tehdas painaa 55 000 paitaa. Nämä 5000 paitaa sitten päätyy roskiin tai myyntiin, jos ne ovat hyvä kuntoisia. Obzen on varmaan sitten saanut juuri tämän jämäpaidan, jonka olisi kuulunut päätyä roskiin.

Itse en ole enään tuolta paitoja tilannut, kun jättivät toimittamatta minulle yhden paidan, eikä vastanneet enään sähköpostieihin. Totesin luotettavammaksi paikaksi tilata täältä: http://www.bornprosper.com/cart/default.asp

Mielestäni on kiva, kun näitä "feikkejä" myydään. Jotenkin kivempi pukea kesällä pihapeleihin päälle 10e paita, kun se 50e paita. Tosin, jos erottaa, että kumpi on kumpi :)

Obzen on varmaan sitten saanut juuri tämän jämäpaidan, jonka olisi kuulunut päätyä roskiin.

Mielestäni on kiva, kun näitä "feikkejä" myydään. Jotenkin kivempi pukea kesällä pihapeleihin päälle 10e paita, kun se 50e paita. Tosin, jos erottaa, että kumpi on kumpi :)

Onhan tuokin mahdollista, mutta sillä tavalla asiaa lähestyin, että ennemmin olisin ollut yllättynyt, jos mitään huomautettavaa paidasta ei olisi löytynyt. Yksi kaveri Helsingissä myi viime MM-kisojen aikaan samaa kautta hankittuja paitoja ja kolme yritystä päättyi jokainen palautukseen, koska aina oli joku vialla ja olen varsin tarkka noissa. Yritän siis tällä sanoa, että uskon hyvin noiden voivan olla alkuperältään samasta paikasta kuin aidotkin, mutta sitä on hankala uskoa, että ne ylijäämät, jotka päätyvät tuota kautta myyntiin olisivat pääsääntöisesti samaa laatutasoa. Ja jos taas hyvälaatuisen paidan saaminen on tuurista kiinni, niin onhan sekin vähän kyseenalaista sitten. Mutta, kuten todettu, 20 eurolla en odottanutkaan saavani priimaa.

Siinä olen kyllä täysin samaa mieltä, etten aivan heti lähtisi hikoilemaan tai revityttämään noita autenttisia paitoja, joten onhan noille sikäli ihan tilaustakin - kunhan tietää mitä ostaa ja saa mitä hakee.

En ainaskaan huomannut, että tätä linkkiä olisi aikaisemmin tänne laitettu joten tässä tulee:

http://www.classicfootballshirts.co.uk/

tuolta löytyy aitoja pelipaitoja, ainoa miinuspuoli (ehkä joillekkin) on, että paidat on käytettyjä. Mielestäni kuitenkin tutustumisen arvoinen sivusto. Harkinnassa on, että tuonnekkin lähtee tilaus jossakin vaiheessa kunhan vaan tulee se paita eteen mitä "metsästän".

Onko täällä tuttu tuollainen kuin footballashirt.com ? Itse surffaillessa bongasin tälläiseen sivuun ja ihmetys oli suuri kun huomasin että paidat maksavat 11.99 €/kpl:wth: Kyseessä on siis tämän kauden paidat ja tuolta löytyy käytännössä kaikki isot joukkueet Euroopasta ja englannistahttp://www.thefootballshirt.com/index.php

Kysymys niille, jotka täältä jotain tilasivat. Eli miten maksupuoli? PayPalia näyttäisivät suosivan maksuvälineenä, mutta onko muita vaihtoehtoja (luottokortti, tilisiirto)?

Parhaimman laatuinen jäljennös tuo on minkä olen tähän asti nähnyt ja voi olla, ettei sitä edes aivan helposti tunnistaisi, jos hyvä kappale sattuisi kohdalle. Seuran logo rinnassa oli hyvälaatuinen, mutta lähemmällä tarkastelulla sen erottaa jäljitelmäksi. Niskassa teksti "Made in Thailand".

Saattaa hyvinkin olla että saman tehtaan paitoja myydään Thaimaassa kaduilla, sillä paikalliset kopiot olivat todella hyviä. Arsenalin paita tasan kaksi vuotta sitten tarttui tuolta mukaan, paita menisi suurempia tarkasteluja suorittamatta aidosta.

En ainaskaan huomannut, että tätä linkkiä olisi aikaisemmin tänne laitettu joten tässä tulee:

http://www.classicfootballshirts.co.uk/

tuolta löytyy aitoja pelipaitoja, ainoa miinuspuoli (ehkä joillekkin) on, että paidat on käytettyjä. Mielestäni kuitenkin tutustumisen arvoinen sivusto. Harkinnassa on, että tuonnekkin lähtee tilaus jossakin vaiheessa kunhan vaan tulee se paita eteen mitä "metsästän".

Tuolta tilasin kanssa pari vuotta sitten AS Roman vanhan muistaakseni kauden 94-95 paidan. Toimitus tuli nopeasti, mutta lähettivät ilmeisesti epähuomiossa L-koon paidan tilaamani M:n sijaan. Konsultoin asiaa heiltä ja olivat valmiita rahojen palautukseen, mutta ajattelin paidan käyvän hyvin seinäkoristeesta, ja tuollahan tuo vieläkin riippuu.

Sulla on käynyt paska säkä.

Itse tilannut tuolta muutaman paidan, eikä niistä huomaa mitään eroa "aitoon" paitaan. Mulla on esimerkiksi kaksi Manun pelipaita, toinen ostettu kallilla ja toinen tuolta halvalta. Kun on liput ja laput irroittanut ja muutaman kerran käyttänyt, en enään osaa sanoa kumpi on aito ja kumpi on feikki.

Isä on 30 vuotta käynyt näillä thaimaan tehtailla ja Niken kanssa tehnyt muutenkin paljon töitä. Kysyin häneltä miten voi olla, että sama paita maksaa tätä kautta 10e ja toista kautta 50e. Onko toinen feikki? Periaatteessahan paita on täysin sama, mikä koneesta tulee on se sitten ostettu mitä kautta tahansa. Eo on siinä, että tehtaat ottaa aina ylimääräisiä paitoja. Sanotaanko vaikka, että Nike haluaa 50 000 Manun paitaa, tehdas ei paina 50 000 paitaa, vaan laittaa siihen 10% "sekunda" varaa eli tehdas painaa 55 000 paitaa. Nämä 5000 paitaa sitten päätyy roskiin tai myyntiin, jos ne ovat hyvä kuntoisia. Obzen on varmaan sitten saanut juuri tämän jämäpaidan, jonka olisi kuulunut päätyä roskiin.

Itse en ole enään tuolta paitoja tilannut, kun jättivät toimittamatta minulle yhden paidan, eikä vastanneet enään sähköpostieihin. Totesin luotettavammaksi paikaksi tilata täältä: http://www.bornprosper.com/cart/default.asp

Millä tuolla sivulla maksetaan? Luottokortilla? Monesti oot tilannu paitoja tuolta? Ite saatan tilata Real Madridin CL vieras paidan jollain nimella ehkä, niin pitäs vissii ottaa "Numbering Style"ksi 09/10 Real Madrid? Ja mite nuo patchit? Haluun siitä tän kauden paidan, nii laitanko "Patch R"ään Uefa CL patchin?

Mikäs toi Englanninliigan paitojen tekstityyppi on?

Onko se toi EPL vai Englanti? Luulisin että EPL, mutta aattelin varmistaa ettei sitten tuu pettymystä. Jos tuolta tilaan.. Ja ennen kaikkea ovatko nuo paidat aitoja?

Ja ennen kaikkea ovatko nuo paidat aitoja?

Ei. Sen voin sanoa vaikka en ole koskaan tilannutkaan tuolta. Yrittäkää ihmiset käyttää maalaisjärkeä, eivät yritykset myy aitoja futispaitoja nimillä ja hihamerkeillä varustettuna ainakaan alle 30 eurolla.

Poistomyynnit ja supertarjoukset toki erikseen, mutta kun kaikkien paitojen hinnat ovat luokkaa 18e + pk, eivät ne aitoja ole, hyvälaatuisia kopioita kuitenkin.

Ei. Sen voin sanoa vaikka en ole koskaan tilannutkaan tuolta. Yrittäkää ihmiset käyttää maalaisjärkeä, eivät yritykset myy aitoja futispaitoja nimillä ja hihamerkeillä varustettuna ainakaan alle 30 eurolla.

Poistomyynnit ja supertarjoukset toki erikseen, mutta kun kaikkien paitojen hinnat ovat luokkaa 18e + pk, eivät ne aitoja ole, hyvälaatuisia kopioita kuitenkin.

Ainakin Manun paidat ovat aitoja.

Kuten yllä on pariin kertaan mainittu, tulevat samalta tehtaalta missä Manunkin paidat painatetaan. Ovat näitä "omia ilta-ajoja" tai tämä 10% hävikki joka joka painatus kierrokselta yleensä jää. Toki laatu ei välttämättä aina natsaa, mutta ei itselleni ole koskaan tullut huonoa paitaa. En tosin kovin montaa kertaa ole tilannut.

Jos jengi tykkää tukee feikkejä myyviä liikkeitä niin Class&Ohlsonilta saa aika halvalla valokuvapaperia mille voi tulostaa ja painaa punaseen paitaan kiinni logot ja numerot, auttaa yhtä paljon kannattamanne seuran tukemista kun toi että ostelette paitoja joista ei mee pesookaan seuralle.

Oikeestaan ihan sama mulle mitä pidätte ja mistä tykkäätte, itse vaan pidän sairaanloisen oksettavana kaikkia feikkituotteita, oli ne sitten lenkkareita,farkkuja tai pelipaitoja.

edit. subsidesports on ainakin itellä toiminut aina hyvin.

http://www.subsidesports.com/uk/

Kenelläkään kokemusta tästä kaupasta? Näiden voisi jo luulla olevan aitoja, osaako joku sanoa?

Ihan hyviä tarjouksia tuolta tullut välillä :smile:

Ehdottoman aitoa kamaa ja homma on toiminut varsin hyvin aina. Toimitusjat ehkä aavistuksen pidempiä, mutta koskaan ei ole tarvinnut pettyä ja tuolta saattaa toisinaan löytää jotain spesiaalimpaakin oman joukkueen osalta.

Itse tilasin tuossa ennen joulua sieltä thefootballshirt:stä gunnersin vieraspaidan Fabregasin nimellä ja valioliigan patcheilla. Jos nyt ihan tarkkoja ollaan, niin mielestäni paita ei ole aito. Esim selässä liituraidat menevät hieman vinoon, ja paidan sisällä oleva pesuohjelappu on aivan perus "piraattipaidan" lapun näköinen. Mutta ulkoisin puolin, jos tuota pientä heittoa noissa liituraidoissa ei ota huomioon, paita on aivan aidon näköinen. Ja loppujenlopuksi, haluaako tosiaan maksaa 60€ enemmän siitä, että pesulapussa on Niken swoosh? Olen tyytyväinen tuohon paitaan, ja varmaankin tilaan myös lisää tuolta. Tosin, olen menossa nyt tässä keväällä taas Lontooseen, joten sieltä varmaan tarttuu käteen useampikin paita. Viime vuonna ostin Lontoosta mm. Aston Villan kotipaidan, 7£, Liverpoolin vieraspaidan, 10£, ja Arsenalin kotipaidan, 15£. Eli matkaa odotellessa ;)

Jos jengi tykkää tukee feikkejä myyviä liikkeitä niin Class&Ohlsonilta saa aika halvalla valokuvapaperia mille voi tulostaa ja painaa punaseen paitaan kiinni logot ja numerot, auttaa yhtä paljon kannattamanne seuran tukemista kun toi että ostelette paitoja joista ei mee pesookaan seuralle.

Oikeestaan ihan sama mulle mitä pidätte ja mistä tykkäätte, itse vaan pidän sairaanloisen oksettavana kaikkia feikkituotteita, oli ne sitten lenkkareita,farkkuja tai pelipaitoja.

edit. subsidesports on ainakin itellä toiminut aina hyvin.

Niinnoh, itsellä ei ainakaan ole varaa pitää noita "aitoja" paitoja tuolla pihapeleissä mukana. Sen takia olenkin tilannut tuolta, lähinnä pihakäyttöön noita paitoja. Lisäksi aidotkin paidat on niin huonolaatusia, että ei ne montaa viikkoa käytössä kestä.

Empä sitten Manun aitojen paitojen kestävyydestä tiedä kun en yhtään sellaista omista mutta ainakin Evertonin aidot ovat järjettömän kestäviä.Pesty sata kertaa ja eipä ole kun vähän painatukset kuluneet.Muutenkin nää futispaidat on paljon parempi laatuisia ja kestävämpiä kun ns. peruskäyttöpaidat.