Jump to content
Sign in to follow this  
Joukahainen

Minä vihaan Poolia vs Manua

Recommended Posts

Ja Anfieldillä onkin katsomossa "tavallista" kansaa eikä turbaani-päitä ja katkarapu-voileipien syöjiä.... (vai mites se Roy asian ilmaisi?!)

Ja mitä tulee koto-Suomeen, niin iso osa Manun kannattajista (ainakin minun tuntemistani) on alkanut fanittamaan joukkuettaan vasta viimeisien 1-10 vuoden sisään, mikä jo ehkä sinänsä kertoo jotakin näistä siteistä joukkueeseen....:lol:

Kerro mielellään lisää näistä siteistä, mitä sinulla on Liverpooliin? Ja tällä en tarkoita sitä, että jo ennen talvisotaa katsoin isäni kanssa pelejä tv:stä....

Posted Image [/url]

Hienoja miehiä, indeed! :D

En oo kyllä missään vaiheessa pitäny Poolia potenttiaalisena mestaruus joukkueena, puppeleilla kun on tapana jossain vaiheessa jäädä aina jalkoihin kun mestaruudesta pelataan, yleensä jo ennen joulua :D

Mestaruus juna puksuttaa, tsuk tsuk ;)

Kerro mielellään lisää näistä siteistä, mitä sinulla on Liverpooliin? Ja tällä en tarkoita sitä, että jo ennen talvisotaa katsoin isäni kanssa pelejä tv:stä....

Olen alkanut toden teolla seuraamaan ja fanittamaan joukkuetta vuonna 1988 Wimbledonille hävityn cup-finaalin jälkeen! Tämän jälkeen liiga-mestaruuksia on tullut vain yksi, pari cupin voittoa ja kerran CL. Tästä huolimatta mun fanaattisuuteni on vain kasvanut vuosi vuodelta, vaikkei menestys ole ollutkaan erityisen mainittavaa.

Olisi kiva tietää, moniko Suomessa oikeasti fanitti MUnaa jo 80-luvulla, kun seura ei pärjännyt erikoisesti..??!!! MUnan fanitus on monella alkanut vasta 90-luvun lihavien vuosien koittaessa, eli "Mä kannatan noita ku ne pärjää!" meiningillä!!!

Ja kaiken huipuksi MUna-fanien suurimmat suosikki-pelaajat on yleensä "tuonti-pelaajia" eikä oman kylän poikia...

Mulle ei ainakaan tulis mieleenkään fanittaa samalla lailla espanjalaisia pelaajia, kuin esim. Jamieta ja Steeviä!!!:lol:

Olen alkanut toden teolla seuraamaan ja fanittamaan joukkuetta vuonna 1988 Wimbledonille hävityn cup-finaalin jälkeen! Tämän jälkeen liiga-mestaruuksia on tullut vain yksi, pari cupin voittoa ja kerran CL. Tästä huolimatta mun fanaattisuuteni on vain kasvanut vuosi vuodelta, vaikkei menestys ole ollutkaan erityisen mainittavaa.

Olisi kiva tietää, moniko Suomessa oikeasti fanitti MUnaa jo 80-luvulla, kun seura ei pärjännyt erikoisesti..??!!! MUnan fanitus on monella alkanut vasta 90-luvun lihavien vuosien koittaessa, eli "Mä kannatan noita ku ne pärjää!" meiningillä!!!

Ja kaiken huipuksi MUna-fanien suurimmat suosikki-pelaajat on yleensä "tuonti-pelaajia" eikä oman kylän poikia...

Mulle ei ainakaan tulis mieleenkään fanittaa samalla lailla espanjalaisia pelaajia, kuin esim. Jamieta ja Steeviä!!!:lol:

En silti näe tuossa mitään eroa. Kannatat myös menestyksekästä tuhansien kilometrien päässä sijaitsevaa seuraa, johon mitään konkreettisia siteitä ei käsittääkseni ole.

Menee hiekkalaatikko huuteluksi mutta kummalla taas on enemmän Mestaruuksia?

Jos olet noin varma seuraavasta mestaruudesta niin "Put your money where your mouth is" eli uskallatko lähteä lyömään vetoa?Tuopin veto mestaruudesta,maksu Viikinsaaren terassilla :shades:

Deal. :thumbsup1: Hävinnyt osapuoli on täten velvoitettu kustantamaan voittaneelle osapuolelle hänen valitsemansa yhden (1) tuopillisen olutta viikinsaaren ravintolassa viikinsaari-cupin aikana ilman eri käskyä :)

(tähän loppuun vielä hiekkalaatikkohuutelua)

Tuo mestaruusmäärä on vielä pari kuukautta Liverpoolille edullinen. Toukokuussa tilasto tasoittuu ;)

On totta että Unitedin kannatusmäärä nousi 90-luvulla, mm. menestyksen johdosta. Silti aika lapsellinen yleistys tuossa ylempänä sinulta. Toki sama pätee myös Liverpooliin, jonka kannattajakunta on noussut korkealle tasolle - myös Suomessa - 70-80-luvun menestysvuosien johdosta.

Aika paljon Unitedin suomalaisten kannattajien kanssa olen jutellut, ja hyvin hyvin harvassa ovat ne, joiden suosikkipelaaja on kotoisin brittein saarten ulkopuolelta. Tässä toki muistettava, että United sentään voidaan Villan lisäksi ainoana kärkijoukkueista mieltää brittiläiseksi seuraksi. Esimerkiksi Poolissa ei englantia äidinkielenään puhuvia ole ykkösjoukkueessa kuin muutama. Huvittavin tilanne on toki Arsenalissa, mutta ei siitä sen enempää tässä ketjussa. Suosikkipelaajan valinnasta en osaa oikein sanoa, kun ei itselläni sellaista ole eikä tule, joten korjaa seuraava virke jos olen väärässä. Poolissa taitaa olla suomalaisen kannattajan näkökulmasta katsoen kaikkiaan kolme pelaajaa, jotka voivat jonkinlaisen suosikkipelaajan statuksen saada. Yksi englantilainen, yksi espanjalainen, ja toki yksi suomalainen. Carragheristakin olen kuullut että hänestä monet mielellään luopuisivat. Muu jengi on viettänyt sen verran vähän aikaa ringissä, etteivät kai voi vielä mitään kestosuosikkeja olla? (pl. Torres)

Termi "Muna" on kyllä edelleen niin alkeellinen ja huono provoyritys, joka lähinnä huvittaa, ja luo säälin tunteen sen käyttäjää kohtaan. Jos provota täytyy niin keksikää nyt joskus jotain parempaa kuin alakoulu-tasoisia pimppipippelijuttuja.

Ei kai sitä Munaa nyt kukaan tosissaan käytä, muuta kuin tahallisena ala arvoisena huumorina ??..toivottavasti

Moni tuttu dissaa esim Arsenalia, koska siellä ei pelaa juurikaan brittejä. Itselleni on aivan sama onko pelaajat mistä kotoisin. Fanitan Poolia aivan yhtä paljon, siitä riippumatta, että onko siellä brittejä vai ei ! Kannatan myös pelaajaa täysin riippumatta siitä, että onko Poolin kasvatti vai ei. Ehkä tässä on yksi isoimmista eroista Liverpoolilaisen ja "ulkopuolisen" kannattajan välillä.

Ja Anfieldillä onkin katsomossa "tavallista" kansaa eikä turbaani-päitä ja katkarapu-voileipien syöjiä.... (vai mites se Roy asian ilmaisi?!)

Ja mitä tulee koto-Suomeen, niin iso osa Manun kannattajista (ainakin minun tuntemistani) on alkanut fanittamaan joukkuettaan vasta viimeisien 1-10 vuoden sisään, mikä jo ehkä sinänsä kertoo jotakin näistä siteistä joukkueeseen....:lol:

RASISTI!! :nono:

Mut mitä tulee tuohon, että on fanitettu vasta 1-10 vuotta ManUa, niin mitä sitten? Itse olen alkanut seuraamaan jalkapalloa kunnolla n.10 vuotta sitten ja alusta asti olen ManUa kannattanut enkä ole vaihtanut seuraa menestyksen perässä, kuten jotkut "glory-hunterit". ManU-fani minusta tuli pelejä katsomalla eikä otsikoita lukemalla. Toki menestys vaikutti asiaan, ManUstahan puhuttiin silloin tosi paljon.

Mutta kuinkahan paljon Suomesta löytyy niitä, joista on tullut Poolin kannattajia pelkästään sen takia, et Hyypiä ja Litti on pelannut siellä? Taitaa niitäkin löytyä paljon, jotka jonkun pelaajan takia seuraa kannattavat.

Olen alkanut toden teolla seuraamaan ja fanittamaan joukkuetta vuonna 1988 Wimbledonille hävityn cup-finaalin jälkeen!

Eli aloit kannattamaan joukkuetta joka oli voittanut viimeiset 8 Englannin mestaruutta! :icon_lol: Miten siis voit kritisoida niitä ManUtd faneja jotka ovat alkaneet kannattamaan joukkuetta sen ollessa huipulla? Omasta puolestani voin sanoa ettei faniuteni katoa mihinkään vaikka ManUtd ei seuraavaan 20v voittaisi yhtään titteliä.

Eli aloit kannattamaan joukkuetta joka oli voittanut viimeiset 8 Englannin mestaruutta! :icon_lol: Miten siis voit kritisoida niitä ManUtd faneja jotka ovat alkaneet kannattamaan joukkuetta sen ollessa huipulla? Omasta puolestani voin sanoa ettei faniuteni katoa mihinkään vaikka ManUtd ei seuraavaan 20v voittaisi yhtään titteliä.

Juu kahdeksanvuotiaana onkin tosi paljon seurattu edellisten kausien voittoja...:shades:

Ja mitä tulee näihin "oikeisiin" sidoksiin, niin tottakai kannatan 110% Turun Interiä Veikkausliigassa, mut se kun ei valitettavasti pelaa Englannin liigaa/mestarien liigaa(vielä...) niin mun vielä suurempi intohimoni on edelleen lapsuuden ensimmäinen rakkaus!

Ja toi MUna provo on todellakin aivan yhtä älytön ja mauton juttu kuin kaikki muutkin nimiväännökset tällä foorumilla! ...mut näköjään sekin jollain tehosi!!:blink::blink:

Ja kuka muka luopuisi Carragherista...???!!!!

No täältä ilmoittautuu 1, joka on kannattanut ManUa seitkytluvulta lähtien. Ei pärjätty silloin, käytiin yhtenä vuotena jopa 2 divisiionassa. Kun joukkue on valittu, niin sitä ei vaihdeta!

No täältä ilmoittautuu 1, joka on kannattanut ManUa seitkytluvulta lähtien. Ei pärjätty silloin, käytiin yhtenä vuotena jopa 2 divisiionassa. Kun joukkue on valittu, niin sitä ei vaihdeta!

Varmaan teiniikäisenä on helppo vaihtaa kannatusta. Varsinkin tänä päivänä. Tuntuu että mikään ei ole pyhää!!!

Mulla kans sama vika, aloin seuramaan englannin liigaa mustavalko telkkarista joskus 70 luvun puolessa välin. Liverpool jostain syystä iski silloin heti nuoren "klopin" sydämeen.Ens usko että oli "glory hunttausta" silloin. Tuskin tiesin sarja taulukoista silloin mitään. Eikä toi punainen värikään voinut olla syynä:flirt:.

Muistan kuitenkin pelajat siltä ajalta. Oli Keegan, Smith, Callahan, Heigway, Hughes jne, jne.

Tämähän menee ihan offtopikin puolelle...Mikä teitä vaivaa :dielaughing:

Johtuu varmaan sarjataulukosta, koska se näyttää jälleen helvetin tylsältä :icon_lol: Palaan soittamaan suutani manu pelin jälkeen....Ehkä :boxing: Hiukan kivoja nämä hymiöt..Näihinhän innostuu kunnolla :drool:

Olen muuten ite kannattanut vasta 5 vuotta suurinpiirtein.. Onnittelut kaikille 70 luvulla elänneille :dielaughing:

Toistan itseäni...voitettiin silti se viimeisin ottelu ;)

Melkein voi sanoa, että onneksi voititte, pysyy liigassa edes näennäinen jännitys yllä ;). Muutenhan piste-ero olisi jo niin suuri, että Poolilla riittäisi keskustelua ainoastaan seuraavan kauden unelmoinnista.

Melkein voi sanoa, että onneksi voititte, pysyy liigassa edes näennäinen jännitys yllä ;). Muutenhan piste-ero olisi jo niin suuri, että Poolilla riittäisi keskustelua ainoastaan seuraavan kauden unelmoinnista.

Totta: icon_lol: Eikä tässä nyt oikein missään muussa aiheessa pääse niskan päälle, niin pitää aina ottaa sama asia esiin :dielaughing:

Saas nähdä hiljeneekö tämä keskustelu enskuussa...Alkaa jo vetää hiljaiseksi, mutta ei lannistuta! Soittaisinsuutani, mutta kun en muista/osaa edes Manu vitsejä :dielaughing:

Äh, ei se lopu !!! Jos ei muuta, niin kaivellaan vaikka vanhoja aikoja :dielaughing:

Yhdistelmäjoukkue!?

Lisää bensaa liekkeihin: itse ManUtd:n kannattajana haluaisin täydentää nykyistä joukkuetta Liverpoolista Gerrardilla ja Torresilla, mutta kovin montaa muuta pelaajaa en tarvitsisi (ehkä Kuyt!?). Entä Liverpoolin kannattajat - kenet ManUtd:sta haluaisitte joukkueeseenne?

Sama keskustelu muuten pyöri jollain forumilla ManUtd-Arsenal välillä, ja sekin oli hauskaa luettavaa.

EDIT: Minulla on muuten Steven Gerrardin elämänkerta tuossa kirjahyllyssä, ja vaikka hän hehkuttaa Garragheriä en itse ottaisi häntä mukaan joukkueeseen. Toistaalta kirjassa nostetaan mm. Owen, Fowler ja Danny Murphy hyvin esille, ja parhaimmillaan heillä olisi kyllä helposti ollut asiaa myös ManUtd:n joukkueeseen.

Manusta vois kelpuuttaa Rooneyn ja Ronaldon...miksei myös Berba, mut jotenkin sellainen mielikuva, ettei sopisi Pooliin. Eli kaikki hyökkäysvoimaa tuovia pelaajia, koska muuten on kyllä aivan tasaväkiset joukkueet mielestäni kyseessä. Tai no, onhan Manu pitänyt 13 peliä ??? nollan omassa päässä, et kyllä Manun puolustus kokonaisuudessaan on parempi..ketään yksittäis pelaajaa en kuitenkaan puolustuksesta kaipaisi.

Jos noita entisiä Manun pelaajia mietitään, niin niitähän sitten olisikin useampi

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this