Jump to content
Sign in to follow this  
Jezzya

Hankintoja 09/10 Kaudeksi (Arsenal)

Recommended Posts

Varauksella vielä tähän suhtaudun koska seuran sivuilla eikä muutenkaan kovin varmoista brittilähteistä ole irronnut vielä tähän mitään tietoja.

Mutta joo jossitellaan kuitenkin niin kyllähän tuo on loistava diili! Chamakh voisi soveltua arsenaaliin hyvinkin. Mielenkiintoiseksi kokoonpanot menee jos/kun kaikki hyökkääjät ovat joskus yhtä aikaa kunnossa.

Kyllähän tämä case-Chamakh rupee nyt vaikuttaa selvältä siirrolta :lick:

Kyllä. Chamakh tuo ihan kivasti leveyttä hyökkäykseen, tässä on myös hinta/laatu suhde kohdallaan kun kaveri siirtyy ilmaiseksi Lontooseen. :thumbsup1:

Varauksella vielä tähän suhtaudun koska seuran sivuilla eikä muutenkaan kovin varmoista brittilähteistä ole irronnut vielä tähän mitään tietoja.

Mutta joo jossitellaan kuitenkin niin kyllähän tuo on loistava diili! Chamakh voisi soveltua arsenaaliin hyvinkin. Mielenkiintoiseksi kokoonpanot menee jos/kun kaikki hyökkääjät ovat joskus yhtä aikaa kunnossa.

Arsenalin ollessa kyseessä ei taida koskaan tulla tilannetta että kaikki hyökkääjät olisivat yhtäaikaa pelikunnossa :eek:

Saattaisi olla hieman ajankohtaista spekuloida "super marion" eli Mario Ballotellin seurasiirtoa, sillä Mourinho jätti hänet tämänpäiväisestä Champions Leaguen pelistä pihalle "massiivisen riidan" vuoksi(Goal.comin mukaan...),joka ei ollut ensimmäinen laatuaan. Kyseessä siis todella röyhkeä nuorukainen(synt. 1990) joka hyvällä päällä ollessaan pystyy ihmeellisiin asioihin. Kaveri on muistaakseni useampaan otteeseen linkitetty Arsenaliin. Ongelmana on nuorukaisen luonne, jonka takia hänelle onkin povattu siirtoa ensi kesäksi. Mielipiteitä? Saisiko Wenger poikaseen nöyryyttä? Vahvistaisiko Arsenalin hyökkäystä vai olisiko vain turha penkinkuluttaja?

Saattaisi olla hieman ajankohtaista spekuloida "super marion" eli Mario Ballotellin seurasiirtoa, sillä Mourinho jätti hänet tämänpäiväisestä Champions Leaguen pelistä pihalle "massiivisen riidan" vuoksi(Goal.comin mukaan...),joka ei ollut ensimmäinen laatuaan. Kyseessä siis todella röyhkeä nuorukainen(synt. 1990) joka hyvällä päällä ollessaan pystyy ihmeellisiin asioihin. Kaveri on muistaakseni useampaan otteeseen linkitetty Arsenaliin. Ongelmana on nuorukaisen luonne, jonka takia hänelle onkin povattu siirtoa ensi kesäksi. Mielipiteitä? Saisiko Wenger poikaseen nöyryyttä? Vahvistaisiko Arsenalin hyökkäystä vai olisiko vain turha penkinkuluttaja?

Veikkaan että hankalankin Balotellin hintalappu on aivan liian iso Arsenalille, vaikka johonkin suuntaan Mario varmaan kauden jälkeen lähtee - varsinkin jos Mourinho jatkaa seurassa (eli = voittaa champions leaguen?). Tuossa riidassa voi muuten olla osansa myös Josella itsellään, kun ei hänkään kerran ole kaikkein säysein kaveri. Sinänsä toivoisin että Balotelli pääsisi pois Serie A:sta johonkin mielenkiintoiseen ja vähemmän rotuvihamieliseen sarjaan/maahan. On meinaan musta pelaaja saanut aika häpeällistä kohtelua osakseen... "Super Marion" superiuden tarkastaisin ihan mielellään vaikka valioliigassa tai La Ligassa.

Gallas olisi leimattu rasistiksi jos olisi valkoinen.

Taitaa toi Mario olla aika kumipää jos uskoo lehtitietoja. Omat joukkue kaveritkin arvostelleet miestä kovin sanoin mediassa. Viime kesänä saatiin kaksi ns.afrikka jengistä ulos ja Ebouenkin lähtö oli lähellä. Joukkuehenki on kuulema ollut sen jälkeen ihan eri. Täytyy kyllä sanoa: Ei kiitos. Viime kaudellahan oli Gallasin ranskikset ja afrikkalaiset koko ajan vastakkain. Se heijastui koko joukkueen peliin. Nyt on tilanne rauhoittunut, eikä siihen tarvita ketään Balotellia sekoittamaan sitä.

Tottahan se on että siinä saattaisi joukkuehenki olla kovilla, varsinkin kun joukkue on muutenkin täynnä nuoria jätkiä(bendtner yms.). Itse olen kyllä käsittänyt että varsinkin Eboue on joukkuehenkeä nostava pelaaja, ainakin siihen malliin kaverilla hymy aina korvissa ja aina ensimmäisenä onnittelemassa maalin tehnyttä pelaajaa. Pelaajanahan super mariohan on erittäin lupaava, itse ottaisin riskin hänen kohdallaan. Tosin hintalappu ei varmasti ole pienempi kuin 20 miljoonaa..

Tottahan se on että siinä saattaisi joukkuehenki olla kovilla, varsinkin kun joukkue on muutenkin täynnä nuoria jätkiä(bendtner yms.). Itse olen kyllä käsittänyt että varsinkin Eboue on joukkuehenkeä nostava pelaaja, ainakin siihen malliin kaverilla hymy aina korvissa ja aina ensimmäisenä onnittelemassa maalin tehnyttä pelaajaa. Pelaajanahan super mariohan on erittäin lupaava, itse ottaisin riskin hänen kohdallaan. Tosin hintalappu ei varmasti ole pienempi kuin 20 miljoonaa..

EE on tosi hyvä pelaamaan ja lisäksi on myös todella joukkuehenkeä nostava pelaaja. Kyllä se on hyvän pelaajan merkki.

Olisi vissiin kohta aika tehdä ketju "Hankintoja 10/11 -kaudeksi (Arsenal)"? Laitetaan nyt vielä tämä tänne:

http://arsenal-mania.com/articles/3108417/Wenger-Money-not-a-problem-deals-already-in-place.html

Wenger ollut tavallista avoimemmalla päällä kesän siirtobudjetin suhteen. Seuran taloudellinen tilanne on niin hyvä, että manageri puheli Chelsean siirtobudjetin haastamisesta (vaikka samanlaisia palkkoja ei voidakaan maksaa). ESPN:n sivulla siirtobudjetiksi spekuloitiin jopa 30 miljoonaa. Lisäksi Wenger vinkkasi, että USEAMPIA siirtoja on alustavasti sovittu ja niistä ilmoitellaan liigan loputtua. Chamakh niistä kai varmin.

Jos näissä on totuutta hiukkaakan takana, niin hurraa vaan! Kolmekin uutta tasokasta pelaajaa olisi melkoista kehitystä aiempiin kesiin. Jos vielä lähtijöiden joukossa ei ole avainpelaajia, niin tämän kauden kehityksen jälkeen ensi vuonna tähän aikaan saattaa olla paremmat tunnelmat :blink:

Luin jostain että Arsu valmistelee 21 miljoonan tarjousta parivaljakosta NZogbia - Rodallega enkä näe siinä kyllä mitään tarvetta. NZogbia ei missään nimessä ole tarpeellinen ja vaikka Rodallega ihan hyvä on niin kärjessä meillä on niin kovia kavereita ja jos se Chamakhin esisopimus on totta ei meillä tarvetta tuollaiselle kaksikolle ole.

Ensimmäistä kertaa moneen vuoteen lähden itse kesään (huom.. odotan jo kesää ja kauden loppua). Ensinnäkin on sanottava, että kausi on ollut heikoin esitys aikoihin, vaikka olemmekin näillänäkymin jäämässä kolmannelle sijalle. Totuus on, että valioliiga on tälläkaudella ollut kärkipäässä heikko ja Arsenalille olisi voinut olla melko helpohko mestaruus tarjolla, jos olisi sijoitettu jo viime kaudella enemmän hankintoihin, eikä oltaisiin kompuroitu niin pahasti loukkaantumisten kanssa. Nyt siis tulossa yksi tämänhetken ykköshyökkääjistä maailmalla, jota me todella tarvitaan. Lisäksi nyt, koska ollaan todella menty näin reservipitoisella joukkueella muutenkin, niin se pakottaa Wengerin (VIIMEINKIN) ostelemaan ja kuluttamaan. En tietenkään toivo mitään höpöhöpömiesten ostoa kalliilla, vaan tästäostoksia joka osa-alueelle. Jos United ja Chelsea (sekä pienellä varauksella City) eivät hirmuisesti kesällä vahvistu, niin tekisi mieli nostaa jo ennen kauden alkua Arsenal mestaruusjahtiin mukaan.

Ensisijaisesti itse toivon Arsun kesällä hankkivan uuden pätevän topparin, tyyliin Gary Cahill tai Hangeland. Ja tietysti odotan, että Gallas saa sen jatkosopparin ja mielellään 2 vuotisen. Toisekseen maalivahti olisi ehdoton hankinta, ja huhuissahan on ollut Lyonin Llorista kuin nyt Brumissa pelaava Hart. Itse suhtaudun kuitenkin näihin vaihtoehtoihin aika skeptisesti joten paljoakaan ei kannata näiden varaan laskea. Kun taas jossain on ollut huhuja, että Arsu olisi ollut / on Stoken Sörensenin perässä? Tässä olisi kuitenkin sellainen vaihtoehto mikä olisi mielestäni realistista nähdä Tykkimiehissä. Chamakh on mitä ilmeisemmin siirtymässä Emiratesille, joten hyökkääjille en näkisi enään mitään tarvetta. Mutta kausi on vielä kesken, joten odotellaan sen päättymistä ja katsotaan mitä siirtomarkkinoilla tapahtuu. Toivottavasti tänä kesänä AW löysää vähän vyötä ja käyttää niitä puntia muutamaan profiilipelaajaan?

Joe Hart tai Hugo Lloris olisi ehdottoman hyviä potentiaalisia nuori veskoja. Jomman kumman hankkimisessa olisi kyllä järkeä. Itse toivon myös Gallasin jatkavan. Wengerhän pitää ja ostaakin nuoria pelaajia joten itse näkisin myös hyvinä nuorina veskoina Sergio Asenjon ja Daniel De Gean, mutta he nyt tuskin siirtyvät Gunnersiin. Toppariksi Hangeland, mutta se on eri asia haluaako vielä tulla koska itse näen loistavan kauden pelanneen Vermaelin ja Gallasin ykkösvaihtoehtona toppari kaksikoksi. Eli yksi veska, yksi toppari ja hyökkääjä joka lienee Chamakh. On silti myös huhuiltu Sagnaa milloin Barcaan ja milloin interiin. Clichykin on joskus yhdistetty madridiin ja toivottavasti ainakaan sinne ei mene ;)

Näinhän se Arsene on puhellut, että pelaajia pitää hommata. Puutteet on täälläkin aika hyvin jo tiedostettu. Maalivahtiasia on sinänsä kinkkinen, että jopa kahdesta tarvii päästä eroon. Fabianskista nyt ensimmäisenä, kun ei kahden kauden aikana käytä mahdollisuuksiaan, niin väkisin alkaa usko loppua. Almunian kanssa harmi on se, että spanski tuskin noilla vuosilla suostuu enää kakkosmieheksi. Nyt en muista, että onko Almunian soppari loppumassa jo tulevana kesänä vai vasta vuoden päästä. Jos Almunia haluaa peliajan perässä lähteä muualle (olettaen Wengerin hommaavan ykkösmolari) niin se on ihan ymmärrettävää. Silloinkin taustalla olisi Mannonen ja Szczesny. Joista jälkimmäinen on esiintynyt lainalla edukseen. No kuka sitten voisi olla ykkösmaalivahti? Hart ja Lloris taitavat olla aika kalliita kavereita. Itse suuntaisin katseeni Saksan ja Espanjan suuntaan. Noista liigoista tulee tasaisesti laadukkaitaa maalivahteja. Yksi skenaario olisi hankkia kokeneempi veijari muutamaksi kaudeksi, ennen kuin Szczesny ottaa päävastuun. Varmasti muutamalla laatumolarilla on myös sopimus loppumassa, joten Ivan sekkivihkon kanssa äkkiä hommiin.

Ja sitten tapaus Gallas. Kyllä Billystä vielä iloa on jos miehen motivaatio vaan on kohdillaan. Huono homma Gallasissa on loukkaantumisherkkyys, taas pari kuukautta sivussa tällä kaudella. Tuosta osa menee toki liiallisen peluuttamisen piikkiin. Gallasin etu on taas se, että ei palkan lisäksi tarvisi maksaa siirtokorvausta. Sitten hommata yksi laadukas toppari. Itse en ole koskaan Hangelandiin täysin syttynyt, epäilen miehen kykyjä pelaavan joukkueen takalinjoilla. Cahill taas on Vermaelenin tyyliin vasuri ja uskon Arsenen etsivän pikemmin oikeajalkaista. Wenger tykkää peluuttaa toppareita vahvemman jalan mukaan, jos vain mahdollista. Gallas pystyy luutimaan molemmilla puolilla, Vermaelen pääosin vasemmalla. Jälleen nostaisin katseen Saksan suuntaan. Siellä on paljon hyviä puolustusorientoituneita pelaajia. Ainakin huhuissa ollut Subotic on ihan mielenkiintoinen. Vastaavasti myös Ranskassa on hyviä nousevia kykyjä. Sitten vaan Solille vuoden jatko pelaajavalmentajana. Campbell ja Djourou kamppailisivat 4. topparin paikasta. Tällöin Arsulla olisi ihan laadukas kokonaisuus alakertaan. Laitapakit ovat ihan ok, etenkin jos Clichy jatkaa hyviä otteitaan.

Keskikenttä onkin haastava kokonaisuus. Periaatteessa Arsulla on nykyisellään ihan pätevä miehistö sinne. Fabregas ja Song kestävät vertailussa terävimpään kärkeen. Diaby osoitti hyviä otteita, mutta nyt on taas viime viikkoina hyytynyt. Sinänsä harmi kun Cescin vamman myötä tarjottiin isoa roolia keskustassa. Vaikka Denilson on saanut paljon kritiikkiä, niin itse uskon kaveriin. Jos saa ehjän kesän ja rasitusmurtuman ravisteltua pois niin potentiaali riittää rotaatioon. Ramsey osoitti jo pelimiehen elkeitä, tosin Aaronin kanssa pelikuntoon pääseminen on arvoitus. Ainakin muilla pitkäaikaisilla loukkaantuneilla on ollut vaikeuksia päästä vanhaan vireeseen. Näiden lisäksi on sitten Eastmondia, Rosickya ja Nasria heittää keskikentälle. Merida myös jos Fran Arsenaliin jää, jota itse kyllä epäilen. Toki sinne voisi yhden kahden suunnan pelaajan hankkia. Ainakin M'bian otteet ovat olleet Ranskassa ok.

Yhden puhtaan laiturin voi hankkia. Toisaalta tuo osasto on ihan leveä. Arshavin, Walcott, Nasri, Rosicky, Eboue. Sitten on vielä mahdollisesti Wilshire. Huhujen mukaan Gamst Pedersenin sopimus olisi loppumassa. Tuossa olisi ihan pätevä rotaatiomies. Mutta kuten todettua, näilläkin luulisi oikealla peluutuksella pärjäävän aika pitkään. Ja pystyyhän siellä juuttikin laidalla pelaamaan. Chamakhin tuloa pidetään jo varmana ja sen jälkeen hyökkäys olisi kokonaisuudessaan hyvässä kuosissa. RvP on erittäin kovan luokan hyökkääjä ja ehkä optimaalisin mies Arsenalin pelitapaan. Chamakh ja Bendtner ovat kelvollisia kirittäjiä. Velan ja Eduardon funktio onkin sitten aika hämärä. Velaa voisi laittaa rohkeasti lainalle, 4-5 hyökkääjänä ei minuutteja kerry. Eikä nykyisillä näytöillä ole aihetta listalla korkeammalle. Eduardon pitäisi nostaa tasoaan, jotta taistelisi avauksen minuuteista.

Cahill taas on Vermaelenin tyyliin vasuri ja uskon Arsenen etsivän pikemmin oikeajalkaista.

Onko näin? Muistelen Cahillin tehneen ihan komeita maaleja oikealla jalallaan. Pientä taustatutkimusta tehtyäni eteen tuli tällainen sivusto, jossa Cahillin vahvemmaksi jalaksi väitetään oikeaa. Eihän se kaksijalkaisuuskaan mikään mahdottomuus ole.

Tähän tartuin koska itse olen Cahillia pyöritellyt päässäni mahdollisena tulevaisuuden Vermaelenin parina. Subotic on toinen hyvä vaihtoehto.

Onko näin? Muistelen Cahillin tehneen ihan komeita maaleja oikealla jalallaan. Pientä taustatutkimusta tehtyäni eteen tuli tällainen sivusto, jossa Cahillin vahvemmaksi jalaksi väitetään oikeaa. Eihän se kaksijalkaisuuskaan mikään mahdottomuus ole.

Tähän tartuin koska itse olen Cahillia pyöritellyt päässäni mahdollisena tulevaisuuden Vermaelenin parina. Subotic on toinen hyvä vaihtoehto.

Hyvä tarkennus. En tosiaan mistään asiaa tarkastanut. Tämän kauden otteiden perusteella olen jotenkin automaattisesti pitänyt miestä vasurina.

No vielä Schezny ja Mannone ei olisi hyvä vaihtoehto vaan joku pitää hankkia mutta ei tosiaankaan tuollaisia ikämiehiä Shcwarzer jo 37(muutama vuosi jäljellä) ja Sörensen(34) ei nyt mitenkään ainakaan minua ole vakuuttanut. No joo toi Green oli aika huono väläytys, mutta toivon että hankitaan about 30v mokke ei yli vaan ennemmin ali ;)

Juttua vois jatkaa täällä. Itselläni Schwarzeria ja Sörenseniä puoltavana pointtina on nimenomaan tuo ikä:icon_lol: Jostain syystä odotan suuria Szczesnyltä, mutta en vielä pariin kauteen. Siksi juuri tommonen pari-kolme kautta jaksava veteraani olisi Arsenalille aivan passeli tässä vaiheessa. Wenger on vielä perinteisesti luottanut kokemukseen tuolla pelipaikalla.

Joe Hart on suuri lupaus, mutta edelleen luotan Szczesnyn olevan se Arsenalin tuleva ykkönen. Ehkä liiankin sokeasti pelkältä fiilispohjalta. Hart olisi hyvä kaappaus, varsinkin kun Given on hänen edellään Cityssä, ja onhan tässä jo Buffoniakin keretty sinne yhdistelemään. Hart on kuitenkin vielä melko katsomaton kortti tosipeleissä, joten isoja summia en lähtisi maksamaan.