Jump to content
Sign in to follow this  
Koskis

Fifa 10

Recommended Posts

Erittäin typerän kuuloinen toi uusi "10" kun on tottunut tässä viimeisen parikymmenen vuoden aikana näihin "ysikasi" ja "nollaysi" päätteisiin. Noh, ei peli nimeä pahenna... Julkaisupäiväksi on julkaistu jo tutuksi käynyt lokakuun loppu, eli 24.10.2009.

 

Tässä hieman pelin GameplayProducerilta tekstiä:

 

Manager Mode: Many of you have suggested several

improvements for Manager Mode in FIFA 10. While we won’t be able to

address all of them this year, I can tell you that many of the issues

you mentioned will be solved for FIFA 10. We know that Manager Mode is

one the most important in the game, and as such it received a lot of

attention from the development team this year. This means having more

realistic results in sim matches (i.e. more realistic league table);

having a more compelling transfer system; improved atmosphere, player

growth, and many more. In the end, it is a matter of prioritizing and

have a plan that will continue to improve MM not just in FIFA 10, but

in all the FIFAs to come.

 

Flick Passes: We are constantly trying to improve our

passing system, and part of it is adding variety. Last year we

implemented swerve on through balls, so that skilled passers could play

more effective through balls. Flick passes are definitely part of the

game. What we have to ask ourselves is whether we want them to be

contextual (such as back heel passes in the game right now) or using

the R1 or RB modifier.

 

Ball Physics: We made changes to the ball physics last

year, and it became what I think is the most realistic ball behaviour

in-air that we have had. However, there were a few problems that we did

not have time to fix, such as the ball bouncing too fast after it hits

a player. We are working this year to polish this feature and fix

issues such as this.

 

Defensive Line Height: We always need to have a

balance between defending and attacking. At the moment, the attacking

team has an edge when it comes to ground and lofted through balls. I

think part of the problem is that the defensive line defends too high

at times, and that our lofted through balls are too accurate. We are

definitely aware of this issue and we hope that it will be much

improved for FIFA 10.

 

General Gameplay: As I mentioned before, there is only

so much we can do in one development cycle, so we won’t be able to

address all of the concerns at once. That said, in FIFA 10 we hope you

get a much better gameplay experience through improvements in all of

our areas: CPU AI, set pieces, physical play, defending, positioning,

goalkeeping, etc…

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä on taas pakko-ostos tänä vuonna uusin FIFA peli. Tämä 09 versio toi paljon lisää aitoutta pelaamiseen, muuta uudistuksiin seuraavaan versioon vois tulla erilaisia virheitä. Tarkoitan että ärsyttävää kun tuomarikin huomaa jos on sentinkin paitsion puolella. Ja pelaajille voisi myös tulla väsymys päälle, jonka johdosta he tekisivät enemmän harha syöttöjä jne. sen tapaista kun on NHL 2010 peliin tulossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videota (englanniksi)…

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=lMGAFlo_oF8]YouTube - Premiere Vidéo Fifa 2010 - Foot - Jeux Vidéo - Part 1[/ame]

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=CAzIafmxvis]YouTube - Premiere Vidéo Fifa 2010 - Foot - Jeux Vidéo - Part 2[/ame]

 

Joku pistellyt konsolifinissä seuraavanlaista scannausta PSM3 lehden jutusta (tosin ranskankielinen tämä)…

http://img269.imageshack.us/my.php?image=imgu.jpg

http://img33.imageshack.us/my.php?image=img0001e.jpg

http://img33.imageshack.us/my.php?image=img0002uus.jpg

http://img34.imageshack.us/my.php?image=img0003e.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensi viikolla pitäis sitten tulla infoa paljon lisää peliä koskien...

 

EA Sports / FIFA - producer David Rutter

I’ll be demoing gameplay and talking about some other features for the event, running June 2nd to June 4th, and the news embargo get’s lifted on June 5th - so you can expect a flood of info on FIFA 10 from that point forward.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ensi viikolla pitäis sitten tulla infoa paljon lisää peliä koskien...

 

EA Sports / FIFA - producer David Rutter

I’ll be demoing gameplay and talking about some other features for the event, running June 2nd to June 4th, and the news embargo get’s lifted on June 5th - so you can expect a flood of info on FIFA 10 from that point forward.

Hienoa!

Toivottavasti jälleen mennään isoin harppauksin eteenpäin.

Itsellä ainakin on ekana toivelistalla "helpompi" ja realistisempi puolustaminen. Välillä tuntuu, että omaa puolustusta ei voi mitenkään hallita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

J noihin siirtosummiin toivoisin jonkunlaistaa parannusta.

Ei taida Barry ihan 6.4 millillä lähtee, Walcott noin samalla summalla tai Alonsokaan reilulla 6 millillä. Joten lisää realistisuutta niihin, ja muutenkin nuo pelaajien osto on turhankin helppoa, esim. kuin ottaa jonkun coca-cola 2 leaguen tiimin ja sillä pelaa yhden kauden niin jo saa ostettua Walcotit ja kumppanit joukkoeeseen.

 

Ja ois kans kiva jos ei olis AINA Ronaldinho ja Rooney kannessa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos jotakin toivon, niin huomattavaa parannusta Be A Pro pelimuotoon, toivoisin siitä jotain PES 09:sin Become A Legend tyylistä. Silleen että junnusta alotetaan ja pelataan siitä ura loppuun. Kun FIFA 09:ssä kestää vain neljä kautta, eikä seuraa voi vaihtaa ollenkaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edellisen lisäksi muitakin previkoita ilmaantunut kuten...

 

Eurogamer

http://www.eurogamer.net/articles/fifa-10-hands-on?page=1

 

Gamespot

http://e3.gamespot.com/story/6210785/fifa-10-hands-on-do-not-pub-until-midnight-pdt

 

Joku heppuli...

http://forums.electronicarts.co.uk/fifa-10-sony-playstation-3-microsoft-xbox-360/667985-fifa-10-my-first-impression-part-1-a.html

 

 

Kotimaisista lehdistä näyttäis uusimman kesäkuu 09 / Pelaaja-lehden kannessa kyseisen pelin nimi myös komeilevan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elikkäs Pelaaja-lehden "ennakon" on kirjoittanut Miikka Lehtonen, joka on arvioinut aiemmatkin FIFAt antoi ja antoi 09:lle versiolle vuosi sitten arvostelussaan 8/10 pistettä… sitä aiemmin tais jotain 7/10 pisteitä antaa...

 

...on rustaillut pienen ennakon FIFA 10:lle on mieheltä aivan hemmetinmosta hehkutusta ja tykitystä ja viime vuoden versio joka sekin varsin mainio peli oli, niin tämän vuoden homma pieksee sitä kuulemma miten tahtoo kaikilla osa-alueilla…

 

Kannattaa lukasta juttu itse kunkin. Kuulostais siltä että aivan huikea peli olis tulossa :smile:

 

”FIFA 10 tulee olemaan syksyllä aivan järkyttävän kova futispeli” … ja lehdistölle annettu versio oli kuulemma vielä tuossa kohdin melkoisen vaiheessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elikkäs Pelaaja-lehden "ennakon" on kirjoittanut Miikka Lehtonen, joka on arvioinut aiemmatkin FIFAt antoi ja antoi 09:lle versiolle vuosi sitten arvostelussaan 8/10 pistettä… sitä aiemmin tais jotain 7/10 pisteitä antaa...

 

...on rustaillut pienen ennakon FIFA 10:lle on mieheltä aivan hemmetinmosta hehkutusta ja tykitystä ja viime vuoden versio joka sekin varsin mainio peli oli, niin tämän vuoden homma pieksee sitä kuulemma miten tahtoo kaikilla osa-alueilla…

 

Kannattaa lukasta juttu itse kunkin. Kuulostais siltä että aivan huikea peli olis tulossa :smile:

 

”FIFA 10 tulee olemaan syksyllä aivan järkyttävän kova futispeli” … ja lehdistölle annettu versio oli kuulemma vielä tuossa kohdin melkoisen vaiheessa.

Kuulostaa äääääärettömän hyvältä. Ootan jo nyt keppi tanassa tätä peliä. Ei ole Fifa09 napannut enään vuodenvaihteen jälkeen ollenkaan. Toivottavasti tämä peli on se The Jalkapallo peli. Samanlaista hehkutusta on kyllä saanut jossain myös PES2010, joten taitanee molemmat tulla testiin tänä vuonna, PES ainakin demon merkeissä, FIFA on se peli joka ostetaan.

 

360 asteen driblaus -"You have to master it, or prepare to be destroyed"

-suuri vaikutus peliin, ei enää rajoitettuja ja ennalta-arvattavia juoksulinjoja

 

"skilled dribling"

-"combined with a highly skilled dribbler this is one of those moments that makes your jaw drop"

-en osaa tästä sen kummemmin referoida, leukoja loksauttavaa driblausta kuitenkin luvassa Posted Image

 

Tuomarityöskentely

-etu katsotaan paremmin/järkevämmin

-ei enää pelin keskeyttäviä animaatioita ("Scripted sequences for fouls and carding have been taken out of the game in order to make the game a much more fluid experience")

-mahdollistaa nopeat vapaapotkut

 

Muuta:

-syöttelyä parannettu (nopeampaa?) ja pallon fysiikoita parannettu

-laukomista on paranneltu reilusti

-maalivahdit parempia kaikin puolin (ero kuin yöllä ja päivällä vs. fifa 09)

-ai parannuksia roimasti

-grafiikat hitusen terävämpiä viime vuotiseen verrattuna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt kun pelitekniset asiat ovat kohdillaan, pitäisi myös siihen tunnelmaan ja yleisöönkin panostaa vielä enemmän. 09:ssä oli jotain pieniä tifoja, mutta nyt uusimpien konsoleitten tekniikka pitäisi valjastaa hyötykäyttöön ja keskittyä myös huikeihin tifoihin ja ehkä stadioneitakin saisi olla enemmän. Viime pelissä myös ärsytti se kun ystävyysotteluissa täytyi usein vaihtaa pienten seurojen kotikenttä johonkin realistisempaan. Esim. useat Scottish Premierin joukkueet olisivat ilman toimenpiteitä pelanneet jollain Town Parkilla tjsp, joka ennemminkin näyttää englantilaisen 4-divisioonan ikälopulta harjoittelukentältä.

 

Parannuksia siihen tunnelmaan ja yleisöäkin saisi esitellä hieman useammin. Puoliajalla sekä ottelun jälkeen olisi kiva nähdä niiden Match Factsien yms. takana joitain satunnaisia otoksia katsomosta hyvin yksityiskohtaisesti, näkisi esim. ovatko fanit pettyneitä joukkueen suoritukseen vai oliko suoritus positiivisesti yllätyksellinen tms.

 

09:ssä oli kyllä hienoa kun vierasjoukkueen fanitkin jollekin piippuhyllylle silloin tällöin mahtuivat. Lisää lippuja, tifoja, huutoja ja yksityiskohtaisemmat puitteet koko ottelulle, mikä on se pääasia tässä! Kovasti yritetään panostaa nurmen yksityiskohtaiseen esittämiseen, tekoälyyn ja pallon fyysiseen käyttäytymiseen, mutta tuntuu, että kaikki mikä jää vihreän ulkopuolelle jätetään aika laihaksi kokonaisuudeksi.

 

EDIT: Hyvä että Manager Modekin on saanut erityishuomiota peliä kehittäessä. Äskeisiin kappaleisiin vedoten olisi myös kiva jos Manager Mode otteluissa yksityiskohtaisesti esitetty yleisö myös reagoisi Manager Modessa kauden yleiseen suoritukseen. Jos hyvältä joukkueelta ei odotettua menestystä tulisi, fanit ottaisivat lakanan jossa lukisi vaikka "SHOO THE MANAGER OUT!" ja fanit olisivat hyvin tympeitä muutenkin manageriansa kohtaan myös buuauksin kun manageria esitellään jne. Otteluiden pitäisi näyttää enemmän televisiolähetyksiltä kuten NHL:ssäkin on.

 

Menneiden vuosikertojen aikana pelistä jäi yleensä aika kolkko maku tunnelman suhteen, sillä peli ei tuntunut kovin elävältä. Kaikki tällainen yksityiskohtaisuus muuallakin kuin itse viheriöllä toisi peliin suuren urheilujuhlan tuntua, ja jokainen ottelu herättäisi lähes yhtä paljon tunteita kaverin kanssa kuin se ratkaiseva suorana tuleva ottelu TV:stä. Kuulun siihen ryhmään, jotka saavat enemmän kicksejä virtuaalijalkapallo-ottelun tunnelmasta kuin siitä että joku Krisse driblailee Liverpoolin puolustuksen läpi ja vetää kahdet voltit siinä samalla, laukoo maalin ja saa sitten tuulettaa niin kuin pelaaja itse haluaa.

 

Toivottavasti jo tänä vuonna! The crowd wants magica atmosfera!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se pelaajien kontrollointi ja pelitilanteiden elävyys se pääasia on. Vaikka yleisön reagointi tilanteisiin ois tehty kuinka hyvin niin ”ei sitä pysty pelaamaan” jos homma ei viheriöllä toimi täysillä.

 

Eipä se tietenkään ole pahitteeksi vaikka joku vuos tuohon fiilispuoleenkin täysillä panostettaisiin mutta en jaksa uskoa että nykyisellä vuosi per peli tahdilla tuohon juurikaan aikaa hirveästi riittää tai halutaan huomiota tällä hetkellä niin hirveästi kiinnittää.

 

Itse toivoisin että kentällä tämän vuoden versio olis todella unelma peli palloilla ja sitten ensi vuonna kenties siihen tunnelma puoleen enempi (tai no luulis että World Cup 2010 peli tulis erityisesti siihen tunnelmallisuuteen sitten aikanaan panostamaan), jos peruspelaaminen ei paljoa enää hiomista vaatisi.

 

Toistaiseksi peli ei kuitenkaan vielä niin hyvä ole että se peliosuus kannattaisi jättää vähemmälle kehitykselle, vaan pääpaino edelleen sille ja tietysti mitä muuta bonuksena niin mainiota vaan.

 

Fiilistelyn puolella NBA 2K9 on aivan huikea peli, toki peli on muutenkin todellinen unelmapeli noin pelillisesti (kontrollit, animoinnit jne... aivan saumatona) kentällä tahkotessa, vaikkei koriksesta juurikaan edes välittäisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mun mielest stadioneja sais olla enemmän, samoin liigoja.

esim.Venäjän,Argentiinan,Ukrainan,Egyptin.

Lisäksi voisi olla sellaisia maajoukkueita kuten Egypti,Serbia.

Venäjän liiga piti tulla jo fifa09 mutta ei tullut,syytä ei kerrottu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäksi voisi olla sellaisia maajoukkueita kuten Egypti,Serbia.

Norsunluurannikokin olisi hyvä, ja Nigeria jne.

Niin ja sitten voisi olla Hollannilla/Alankomailla eri pelaajat. Miks helvetissä siellä on sellaisia nimiä kuin Ronhaar, De Notteboom, Peers, Montanje, Kieslaer, Zeeberg jne. Missä ovat esim. Kuyt, Sneijder, Huntelaar, Van der Vaart, Van Nistelrooy jne. Olen ihmetellyt jo aikaisimmissa versioissa tuota samaa, osaako joku kertoa syyn ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Norsunluurannikokin olisi hyvä, ja Nigeria jne.

Niin ja sitten voisi olla Hollannilla/Alankomailla eri pelaajat. Miks helvetissä siellä on sellaisia nimiä kuin Ronhaar, De Notteboom, Peers, Montanje, Kieslaer, Zeeberg jne. Missä ovat esim. Kuyt, Sneijder, Huntelaar, Van der Vaart, Van Nistelrooy jne. Olen ihmetellyt jo aikaisimmissa versioissa tuota samaa, osaako joku kertoa syyn ?

Alkanee mennä OT:n puolelle, mutta Fifa 07:ssa ei (ainakaan omassani) ole Hollantia ollenkaan...

 

Nuo pelaajathan voi vaihtaa sieltä "International selections"-kohdasta, ja laittaa mieluisimmat pelaajat maajoukkueeseen. Sitä, miksi siellä valmiina pelaa jotain "nevö höörd"-pelaajia, en tiedä. Norsunluurannikkohan olisi todella hyvä lisä tuonne maajoukkueisiin, mutta saa nähdä millä vuosituhannella pelintekijät heräävät;)

 

Ja jottei ihan aihepiiristä eksyttäisi, niin todettakoon, että tämän vuoden Fifa löytyy myös omalta ostoslistalta. Lupaavalta nimittäin vaikuttaa:lick:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nuo pelaajathan voi vaihtaa sieltä "International selections"-kohdasta, ja laittaa mieluisimmat pelaajat maajoukkueeseen. Sitä, miksi siellä valmiina pelaa jotain "nevö höörd"-pelaajia, en tiedä.

 

Hollanti ei kuulu, en muista nyt minkä nimiseen järjestöön, mutta jokin pelaajajärjestö se on joka noita pelaajien/joukkueiiden lisenssejä "kauppaa". Tämän takia esim: Saksa ei ole myöskään FM:ssä mukana, eikä Hollantikaan ole ollut ennen uusimpia versioita.

 

Eli FIFA:lla ei ole lisenssäjä Hollannin maajoukkueen pelaajiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PeliPlaneetassa näyttää olevan myöskin aiemmin tässä ketjussa mainitun Miikka Lehtosen ennakkoa tarjolla...

 

http://www.peliplaneetta.net/artikkelit/1094/Ennakossa-FIFA-10/

 

 

Ennakossa FIFA 10

Perjantai, 12. kesäkuuta 2009 klo 16:01

 

Futispelien maailmassa pelinkehitys ei varmastikaan ole sitä helpointa hommaa, ainakaan nykyään EA Sportsilla. Vuosia tiimin motivaatio oli selvä, sillä kaikki tiesivät, että Pro Evolution Soccer oli se ylivertainen futispelisarja. Kuninkaan kaatamiseen oli helppo keskittyä.

 

Nyt on kuitenkin toisin, sillä viimeiset pari vuotta on menty EA-vetoisesti. Tutustuimme Lontoossa tiimin tulevaan FIFA 10 -peliin ja puhelimme pelin tuottajan kanssa uudesta tilanteesta. Tiimi itse näkee asian niin, että FIFA 08 oli se peli, jolla he ohittivat Pro Evolution Soccerin laadussa.

 

David Rutter, FIFA 10:n gameplay-tuottaja, tunnustaa, että kaikki muuttui tuolloin. Motivaatiota ei voitu enää hakea Pro Evolution Soccerin pieksemisestä, ja oli olemassa vaara, että FIFA jäisi polkemaan paikalleen. Lääke löytyi kuitenkin yhteisöstä: Rutter luetteli tilaisuudessa valtavan vakuuttavat tilastot FIFA 09:n suosiosta ja totesi, että kukapa tietäisi paremmin, mitä FIFA seuraavaksi kaipaa, kuin sarjan fanit.

 

FIFA 10:n tuotantokausi alkoikin sillä, että tiimi lähestyi pelaajiaan niin turnauksissa kuin internetin keskustelupalstoilla ja kyseli näiltä, mitä osa-alueita FIFA:n tulisi vielä parantaa. Pitkän tutkimustyön kautta Rutter eristi tiimeineen muutaman avainjutun, joihin he sitten kehittivät valtaosan huomiostaan. Itse pääpelihän oli kuitenkin jo kunnossa.

 

Tulos ei ole mennyt hukkaan, sillä jo lyhyen pelitestauksen perusteella FIFA 10 tuntuu olevan kivikova futispeli.

 

 

Realistisemmat reaktiot

 

FIFA 10:n tärkein kehityspiste on tänä vuonna ollut pelimoottorin realismin parantaminen. Vaikka FIFA 09 muistutti jo monella tavalla aitoa futista, parannettavaa riitti. Pelaajat reagoivat tilanteisiin epärealistisesti ja konemaisesti, mikä pisti heti kokeneen futisfanin silmään.

 

Tämä on ollut ottelutapahtumassa se pääasiallinen huomion kohde. Uudistuksen keskipisteessä on niin sanottu kiireellisyys-systeemi, jonka perusteella kaikki kentällä olevat pelaajat arvioivat ympärillä pyörivää peliä ja sen kulkua. Hyökkäävän joukkueen pakit kävelevät rennosti omalla alueellaan ja seurailevat rauhassa pelin kulkua. Maalivahdit eivät enää syöksy sata lasissa ohi menevien vetojen perään, vaan pudottautuvat matkalta polvilleen. Osaapa tekoäly kuulemma pelata myös aikaakin, joskaan tätä osaa ei vielä pelissä nähty.

 

Animaatiouudistusten ohella kiireellisyys vaikuttaa konkreettisesti myös pelattavuuteen. Sanokaa, onko tuttua: tiukka kaukolaukaus on painumassa maalin takakulmaan, kun pakki iskee väliin. Mies nappaa rauhassa pallon jalkaansa hartiakorkeudelta ja lähtee kuljettamaan sitä toiseen suuntaan. Mielestäni tämä kuului FIFA 09:n suurimpiin hölmöyksiin, joten otin ilolla vastaan uutisen siitä, että moinen on historiaa.

 

Tekoälyn pelaajat - kummallakin puolella - punnitsevat nyt vaihtoehtonsa tilanteen kiireellisyyden mukaan. Logiikkana on, että pelaajat pelaavat vauhdilla jos on pakko, mutta rauhassa jos on mahdollisuus. Näin esimerkiksi syötöt otetaan vastaan hellällä kosketuksella, eivätkä rutiinisyötöt karkaile enää kymmenen metrin päähän.

 

Toisaalta maalin eteen tullutta paniikkipalloa ei edes yritetä ottaa haltuun, vaan se pamautetaan nopeasti mahdollisimman kauas. Tuloksena peli näyttää ja tuntuu paljon aiempaa realistisemmalta, koska pelin tempo on jo niin lähellä oikeaa jalkapalloa.

 

 

Valitse suuntasi ja juokse

 

Uudistukset eivät rajoitu pelkästään pelaajien logiikkaan, vaan myös itse pelattavuutta on hiottu. Merkittävin uudistus on pienimuotoinen futiksen vallankumous, sillä palloa pystyy nyt kuljettamaan vapaasti 360 asteen liikeradalla. Pelaajathan toki aiemminkin kääntyilivät näyttävän pehmeästi, mutta liikesuuntia oli vain kahdeksan.

 

Rutterin mukaan tiimi on taistellut ideansa puolesta jo vuosia, mutta pelin animaatiosysteemi ei ole antanut periksi. Nyt purkitus on kuitenkin historiaa, sillä tiimi kehuu, että peli laskee animaationsa lennosta vahvan fysiikkamoottorin avulla. Näin liike onnistuu mihin suuntaan tahansa ja muukin peli paranee.

 

Juoksunopeuden ja -suunnan, oikean jalan ja jopa kengän kosketuksen vaikutus vetoihin on entistä suurempi. Tämä osa ei ainakaan ole pelkkää höpöhypeä, sillä vedot lentelivät aiempaa monipuolisemmin ja elävämmin. Esimerkiksi aiemmin niin yleisiä tolppalaukauksia ei peleissä juuri nähty.

Vaikka 360 asteen juoksusuunta voi tuntua paperilla pieneltä jutulta, sen vaikutus peliin on järkyttävän suuri. Olin myyty sillä hetkellä, kun pujahdin Michael Carrickin kanssa kahden Chelsea-pakin välistä tavalla, joka ei olisi ikinä onnistunut FIFA 09:ssä, koska se ei olisi ollut edes teoriassa mahdollista.

 

Hyökkääjät saavat muitakin aseita, sillä kaksinkamppailuissa harhautukset tapahtuvat simppelisti olkapäänapin ja oikean analogitikun avulla. Järjestelmä oli tällä hetkellä turhankin tehokas, sillä sen avulla hyökkääjät painoivat pakeista ohi kuin Laurent Blanc viimeisinä vuosina konsanaan. Rutter kertoo kuitenkin, että hienosäätö jatkuu.

 

Mutta entä pakit, menikö FIFA nyt täydeksi rantafutikseksi? Ei sentään. Fysiikkamoottori tuo mukanaan myös aiempaa paremmat kaksinkamppailut sekä taitavan miehen käsissä tehokkaammat liukutaklaukset. Rutterin mukaan kaksinkamppailuissa oli aiemmin kolme lopputulosta: toinen pelaajista saa pallon tai se karkaa suoraan eteenpäin. Nyt vääntö voi tiimin mukaan päättyä ainakin 70 eri tavalla, mutta koska lopputulos lasketaan lennosta pelaajien asentojen ja pallon liikeradan mukaan, todellinen määrä on vielä suurempi.

 

Kaikkien muutosten summana FIFA 10 on todellakin huimasti realistisempi kuin FIFA 09. Vaikka kontrollit eivät olleet vielä täysin hanskassa ja suuri osa uudistuksista oli melkoisia mysteereitä, paikalle kerääntyneet toimittajat olivat jo nyt sitä mieltä, että FIFA 09 on kohdannut voittajansa - kuten tietysti pitäisikin olla.

 

 

Odotuksen arvoinen

 

Eivät uudistukset toki tähän lopu, sillä tiimin omien sanojen mukaan enemmän tai vähemmän suuria muutoksia ja hienosäätöjä on tehty satoja. Suurempien joukkoon kuuluu manageritilan miltei täydellinen uusiminen. Lopputuloksena manageritila - ja samalla myös sen osia käyttävät kausitilat ovat aiempaa realistisempia.

 

Rutterin mukaan uusi pelimoottori laskee nyt kaikki simuloimansa ottelut tilanne tilanteelta, jolloin jokainen peli ja tätä kautta jokainen kausi tulee olemaan lopputulokseltaan paljon aiempaa todenmukaisempi. Sama pikkutarkka realismi ulotetaan myös pelaajien kehitykseen ja muiden managerien toimiin. Jää nähtäväksi, muuttuuko FIFA 10 saman tien vakavaksi futismanageripeliksi, mutta ainakin simuloitujen kausien lopputulokset näyttivät realistisilta.

 

Vaikka toimittajille esiteltiin Arsenalin komealla Emirates Stadiumilla vasta 45-prosenttisesti valmis versio, se teki tehtävänsä ja tiimi sai viestinsä perille. FIFA-studiolla ei ole lepäilty vanhojen meriittien varassa, vaan markkinajohtaja on jatkanut päättäväistä marssiaan. Tuloksena on peli, joka on jo nyt paljon hauskempi kuin FIFA 09. Matkalle mahtuu vielä yllätyksiä, kuten uusitut moninpelitilat ja muut oheistarpeet, joista tiimi puhuu enemmän vasta myöhemmin. Kannattaa kuitenkin merkitä syyskuu 2009 kalenteriin, sillä FIFA 10 vaikuttaa odottamisen arvoiselta peliltä.

 

Miikka Lehtonen

 

FIFA 10

Tekijä: EA Canada

Julkaisija: EA Sports

Testattu: PlayStation 3, Xbox 360

Tulossa: Nintendo DS, Nintendo Wii, PlayStation 2, PlayStation 3, PSP, Xbox 360

Julkaisu: Syksy 2009

Kotisivut: http://fifa.easports.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erikoista että eivät tee PC:lle sitten kunnollista graafista ilmettä... outoa että max detail ois sitten jäljessä konsoliserkkujaan... mutta sinänsä ihan sama jos muuten tuohon pelifysiikkaan panostavat, vai tarkoittaako tuo sitä että nekin ovat vuoden jäljessä ja viime vuoden konsolitasolla verrattuna ?

 

PS3 and Xbox 360 with better graphics

FIFA 10: PC graphics not on console level

 

As the developers announced at the Community Day in Vancouver FIFA 10 will - like its predecessor - come to the PC without graphical enhancements.

 

New information about EA's FIFA 10 - unfortunately it's no good news for PC gamers: In FIFA 10 there won't be Next-Gen graphics for the PC - just like it has been the case when FIFA 09 was released. This is what FIFA Soccer Blog learned during an interview at the Community Day in Vancouver.

 

According to the developers only ten percent of the FIFA gamers would have a PC that is fast enough to run the game with Next-Gen graphics - so EA would have to suffer the loss of sales volumes. The calculations are based on worldwide data so local differences are not taken into account.

 

But EA wants to improve the gameplay of the FIFA 10 PC version: among other features there will be an updated collision system as well as better animations for goal keepers and audience. Furthermore each team is said to receive an appropriate offensive and defensive orientation along with improved player switching.

 

http://www.pcgameshardware.com/aid,687915/FIFA-10-PC-graphics-not-on-console-level/News/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

Sign in to follow this  

×