Jump to content
Sign in to follow this  
Koskis

Fifa 10

Recommended Posts

Itsekin tuli fifa hommattua samalla kun xbox saapui saksasta. Ainoana miinuksena se että uusi xbox minkä lähettivät sieltä tökkäsee ja jumittuu jolloin pitää käynnistää boksi uudestaan:wallbang: Pelit mitä on kerennyt pelata voi laskea yhden käden sormilla:thumbsdown1:

Nytten tämmönen pikapika, kun en jaksa alkaa metsästämään vastausta muualta: koska ilmestyy PC:lle(jos ilmestyy) ja mitkä ovat vaatimukset koneelta? Kiitoksia vastauksista.

On ilmestynyt jo muutama viikko sitten PC:lle :shades: :drunk:

Järjestelmävaatimukset (PC)

Vähimmäisvaatimukset

* SUORITIN: 2,4 GHz (yksiytiminen)

* RAM-MUISTI: 512 Mt (XP) tai 1 Gt (Vista)

* NÄYTÖNOHJAIN: GeForce 6600 tai tehokkaampi, ATI Radeon 9800 Pro tai tehokkaampi, tukee vähintään Shader model 2.0 -toimintoa

* NÄYTTÖMUISTI:128 Mt

* Näytönohjain: DirectX 9.0c -yhteensopiva

* Äänikortti: DirectX 9.0c -yhteensopiva

* Syöttölaite: näppäimistö tai peliohjain, jossa on kaksi analogista sauvaa

* Lukulaite: vähintään 8-nopeuksinen DVD-asema

* Kiintolevy: vähintään 4,4 Gt vapaata kiintolevytilaa

* Internet: asentamiseen ja verkkopeleihin osallistumiseen tarvitaan laajakaistainen Internet-yhteys

Suosituskokoonpano

* SUORITIN: 3,2 GHz (yksiytiminen) tai 2,4 GHz (kaksiytiminen)

* RAM-MUISTI: 1 Gt (XP) tai 2 Gt (Vista)

* NÄYTÖNOHJAIN: GeForce 7800 tai tehokkaampi, ATI Radeon x1800 tai tehokkaampi, tukee vähintään Shader model 2.0 -toimintoa

* NÄYTTÖMUISTI: 256 Mt

* Näytönohjain: DirectX 9.0c -yhteensopiva

* Äänikortti: DirectX 9.0c -yhteensopiva

* Syöttölaite: näppäimistö tai peliohjain, jossa on kaksi analogista sauvaa

* Lukulaite: vähintään 8-nopeuksinen DVD-asema

* Kiintolevy: vähintään 4,4 Gt vapaata kiintolevytilaa

* Internet: asentamiseen ja verkkopeleihin osallistumiseen tarvitaan laajakaistainen Internet-yhteys

Nytten tämmönen pikapika, kun en jaksa alkaa metsästämään vastausta muualta: koska ilmestyy PC:lle(jos ilmestyy) ja mitkä ovat vaatimukset koneelta? Kiitoksia vastauksista.

Kuten aiemmin sanottu niin onhan se PC versiokin jo ilmestynyt..

..mutta tuosta tietsikkaversiosta kannattaa kyllä pysyä erossa.. NG-konsoleiden versiot kyseisestä pelistä vievät tuota tietsikkaversiota erittäinkin rumalla tavalla :(

Millainen syöttely tässä on? Onko kellään tietoa, mieluiten PC versiosta. Itteä ärsyttää välillä Fifa 09 kun yrittää tehdä nopeita syöttöjä, niin pelaaja syöttää seinäsyötön mikä on täysin tuhoontuomittu. Olen yrittänyt asetuksista miniminoida kaikki jutut vaan ei auta ja sekös ärsyttää kun hyvä kuvio menee vituralleen tymän syötön takia, mille ei voi itse yhtään mitään :doh:

Onko kukaan muu törmännyt sellaiseen bugiin että pelatessa Aston Villaa vastaan joku Villan pelaaja on aloituksessa väärällä kenttäpuoliskolla? Siis mun kenttäpuoliskolla. Näin on käynyt ainoastaan Aston Villaa vastaan ja vain kun mulla on aloitus.

Juu-u, Agbonlahorhan siellä mun puolella häärii. On toki Carewkin siellä käväissyt.

Toivottavasti joku patchi korjaa tämän vian.:shades:

Millainen syöttely tässä on? Onko kellään tietoa, mieluiten PC versiosta. Itteä ärsyttää välillä Fifa 09 kun yrittää tehdä nopeita syöttöjä, niin pelaaja syöttää seinäsyötön mikä on täysin tuhoontuomittu. Olen yrittänyt asetuksista miniminoida kaikki jutut vaan ei auta ja sekös ärsyttää kun hyvä kuvio menee vituralleen tymän syötön takia, mille ei voi itse yhtään mitään :doh:

Hyvät ovat syötöt ainakin demossa mitä olen jokunen kerta pelannut. Siitä 09:n syöttelystä en tiedä (itselläni vain 08), mutta tässä myös syötölle on kovuuspalkki. Niin ja mielestäni läpisyöttöä on paranneltu kyllä rutkasti, ja siinä on nykyään ideaa, toisin kuin juurikin 08:issa. Eikä syöttöjä katkota enään niin paljon:thumbsup1:

tuo syöttelyjuttukin riipppuu niin käsittämättömän paljon pelaajasta. jos joku keltanokka saa ohjaimen käteensä niin on syöttyly kyllä todella kömpelön näköistä ja karkeaa, mutta kokeneen pelurin joukkueen syöttöpeli pyörii näppärän näköisesti ahtaassakin tilassa.

joo olihan tuo fifa pakko ostaa heti, eikä kyllä ollut turha ostos. Mutta olihan siinä muutama miinus:

Kaukolaukaukset. Esim Ballackilla kun vedät siitä 35m nii pallo lähtee ulkosyrjällä vaivaiset 2 maalin mittaa ohi. Ei pitäisi olla taidoista kiinni.

Jos otat pallon helpon näköisesti pois, ilman kontaktia niin tuomari joskus viheltää vapaapotkun vastustajille. En tiedä kärsiikö joku tästä samasta mutta välillä suorastaan vituttaa tää.

PS: Jos joku etsii pro joukkueeseen pelaajia, niin voisin liittyä. Pitäisi jatkaa tuota goldia muutamalla kuukaudella koska alkaa olla lopussa.

Kaukolaukaukset. Esim Ballackilla kun vedät siitä 35m nii pallo lähtee ulkosyrjällä vaivaiset 2 maalin mittaa ohi. Ei pitäisi olla taidoista kiinni.

Jos otat pallon helpon näköisesti pois, ilman kontaktia niin tuomari joskus viheltää vapaapotkun vastustajille. En tiedä kärsiikö joku tästä samasta mutta välillä suorastaan vituttaa tää.

Samaa tapahtuu itselleni. Sitten jos kaukolaukaus osuu kohdilleen niin veskari ottaa sen helposti kiinni. Prossa saan kyllä kaukolaukaukset uppoamaan mutta Manager modissa en sitten millään..

Paljonkos sun Prollas on tää Kaukolaukaus-skill?:rolleyes_ani:

alle 75 tarkkaa en muista..mut wingerinä pelaan niin laidasta sisään ja 20-25 metrin kohdilta takakulmaa kohti niin ihan hyvällä prosentilla uppoo...Sit tietysti se et kun painaa sen sijotus napin pohjaan niin laukasuun tulee semmonen hassu kierre joka kyllä auttaa asiaa..

Morjesta pöytään!

Tuli sitte tänä vuonna hommattua fifa 10. PES-faniksi olen aina PES 6 peliin asti tunnustautunut.. Sitä tulikin pelattua aikamoisella intohimolla esim. Adrianolla paukutin master leaguessa yli tuhat maalia kaikkiaan, vaikeimmalla tasolla tietty :blink: Nyt oli sitten pakko ostaa niin kovasti hehkutettu fifa. Ihan Hirvästi en valitettavasti ole vielä kerennyt pelaamaan, mutta olen kyllä ollut aikas tyytyväinen näkemääni. Fifa on jollainlailla kuitenkin oma taiteenlajinsa verrattuna vanhaan kunnon pessiin. Pitää yrittää päästä peliin kunnolla sisälle, jotta saisi siitä aina vain enemmän irti. LET`s FIFA 10!

Adrianolla pes 6:ssa sai tehtyä vaikka 10 000 maalia, no ei pahalla.

Lopullinen tuomioni fifasta, pelasin n. 50 peliä livessä ja n. 40 matsia be a prota:

+ Syötteleminen, 360 ohjaussysteemi toimii hienosti

+ Lisenssit

+ "kikkatatti"

+ Live peliin helppo liittää kaveri mukaan

----------------------------------

- Maalivahdit ja niiden huonous

- Perinteinen Fifa-viive on siellä edelleen

- Kaukovedot uppoo usein liian helposti (voi laittaa tohon maalivahti kohtaankin)

- Live pelien vaikeustaso (ranking, ketään ei kiinnosta hupipelit) on normaali tai jotain, tarkoittaa pelejä jotka osaavilla pelureilla päättyvät usein tyyliin 5-2, 4-3 yms.

- Pelaajan positiota hankala vaihtaa nopeasti, eikä pysty livepeleihin ainakaan tallentamaan avauskokoonpanoa tai formaatiota.

- Liian helpot punaiset ja keltaiset.

- Grafiikka liian muovista

- Be a pro vaikeimmalla vaikeustasolla turhan helppo.

- Latausajat ja ainainen paluu areenalle (ärsyttää esim. livepelejä pelatessa).

- Kulmatilanteet naurettavia (näissäkin korostuu maalivahtien huonous).

- Be a pron NELJÄ kautinen kesto, naurettavaa.

- Osa ominaisuuksista ostettavissa microsoftpointseilla, hyvä ea rahastellaan.

Eipä siinä muuta, eiköhän se vaaka käänny tänäkin vuonna tuttuun ja turvalliseen pessiin. Fifa oli ihan hyvä ehdokas, mutta paljon on niin naurettavaa ettei jaksa pidemmän päälle, liian helppo sekä liian paljon tapahtuu bugimaisia sähellysvirheitä.

- Osa ominaisuuksista ostettavissa microsoftpointseilla, hyvä ea rahastellaan.

Eipä siinä muuta, eiköhän se vaaka käänny tänäkin vuonna tuttuun ja turvalliseen pessiin. Fifa oli ihan hyvä ehdokas, mutta paljon on niin naurettavaa ettei jaksa pidemmän päälle, liian helppo sekä liian paljon tapahtuu bugimaisia sähellysvirheitä.

Huhhuh... Aika pitkä lista. Mutta tosta viimesestä- Minkälaisia juttuja voi ostaa? Stadioneja? Harhautuksia? Itse taas luulen että ei mitään hirveän oleellisia asioita, joten, so what.

Itse olen pelaillut about 10 peliä demolla ja isoin miinus tuntuu olevan demon mukaan maalivahdit. Miksei niitä voitu pitää samanlaisena kuin 08:ssa, tai ehkä vähän heikentää...

Huhhuh... Aika pitkä lista. Mutta tosta viimesestä- Minkälaisia juttuja voi ostaa? Stadioneja? Harhautuksia? Itse taas luulen että ei mitään hirveän oleellisia asioita, joten, so what.

No esim. voit ostaa pelaajallesi ominaisuuden "keskikentän hallitsija" tai joku ton niminen, jolloin pelaajasi virtual pro arvot nousee 85:n (tai 80:n, jotain sinnepäin) jonkun tietyn pelimäärän ajaksi. Ja se esim. että jotai selostus kieliä tarvii ostaa erikseen on niin naurettavaa (vaikkei kovin oleellista) ettei kiinnosta tukee Ea:ta.

Tajuais nyt vaan yhdistää fifan ja pessin parhaat puolet :yawn:

Heitetääs nyt itekin jtn kommenttia, muutama kymmenen peliä takana..

+ animaatiot, grafiikka jne.

+ syöttöpeli

+ kikkatatti (tää on huikee) :D

+ tosi aidon tuntuinen "pelin kulku" (palloa saa pelata rauhassa omalla alueella, keskikentällä alkaa tulla prässiä jne..)

+ lisenssit

+ vaikeusastetta tuntuu riittävän ainakin meikäläiselle

- tää uus kontakti systeemi on todella perseelleen tehty, pallon saa heikommalta pois pikku hipsulla

- tuomarit, vastustajalle tulee todella helppoja rankkareita ja vapareita, lisäks kortti kyl nousee aivan liian helposti

- manager modessa paha bugi, kun tulee euro-ottelu, näyttää ruutu edellisen liigaottelun jälkeiset korttitilanteet ja alkaa helvetillinen arpominen ketkä saa oikeesti pelata. Muuten tää manageri mode on kyl hyvä, tosin boardin kommentit välillä ihmetyttää..

Tässä mitä tulee mieleen päällimmäisenä, kyllähän toi tosi hyvä futispeli on, mut löytyy vielä parannettavaakin..

..mutta tuosta tietsikkaversiosta kannattaa kyllä pysyä erossa.. NG-konsoleiden versiot kyseisestä pelistä vievät tuota tietsikkaversiota erittäinkin rumalla tavalla

No, eipä nuo vaatimuksetkaan täyty omalla läppärillä joten aivan sama. Ja milläs ostat jonkun xbox 360:en. No, jää pelit sitten pelaamatta, eipä sille mitään mahda.

- tää uus kontakti systeemi on todella perseelleen tehty, pallon saa heikommalta pois pikku hipsulla

Tämä on jaksanut ihmetyttää kyllä, aivan sama miten kova maailmanluokan pelaaja on kyseessä, niin lähes aina katoaa pallo jalasta 1 vs. 1 -tilanteessa ja olkapää olkapäätä vasten harvemmin on saumoja. Toppareiden nopeuskin tuntuu olevan aika lailla venyvää sorttia, koska samalta tasolta lähtiessä mikä tahansa Xerezin toppari juoksee vaikka Messin kiinni. Ei siinä mitään, onpa vaikeusastetta ainakin meikäläiselle, mutta realismi...