Jump to content
Sign in to follow this  
Nimrod

Manchester City 09-10

Recommended Posts

Olen ollut töissä nyt 6 vuotta Siemensillä Manchesterissä ja häpeäkseni joudun myöntämään, että olen vasta tällä kaudella alkanut kannattamaan Manchester Cityä. Jalkapallon ystävä olen ollut jo viimoiset 30 vuotta. MC:ssä vain yhdistyy se kaikki mitä arvostan niin jalkapallossa, kuin elämässä.

Löysin tämän foorumin sattumalta netin kautta, joten olen luonnollisesti uusi jäsen. Yleensä olen tottunut keskustelemaan asiasta paikallisissa pubeissa, mutta Suomalaisuuteni takia olen tuntenut itseni aina vähän ulkopuoliseksi.

Toivottavasti täällä tunnen oloni kotoisammaksi, ja voin välittää tunnelmaa itse joukkueen kotikaupungista.

Uudet asiakirjoittajat ovat aina tervetulleita tälle foorumille. :thumbsup1:

Miten on muuten Cityn kärkipelaajien tilanne? Onko West Hamia vastaan kunnossa muitakin hyökkääjiä, kun ex-West Ham-peluri Craig Bellamy?

Olen ollut töissä nyt 6 vuotta Siemensillä Manchesterissä ja häpeäkseni joudun myöntämään, että olen vasta tällä kaudella alkanut kannattamaan Manchester Cityä. Jalkapallon ystävä olen ollut jo viimoiset 30 vuotta. MC:ssä vain yhdistyy se kaikki mitä arvostan niin jalkapallossa, kuin elämässä.

Löysin tämän foorumin sattumalta netin kautta, joten olen luonnollisesti uusi jäsen. Yleensä olen tottunut keskustelemaan asiasta paikallisissa pubeissa, mutta Suomalaisuuteni takia olen tuntenut itseni aina vähän ulkopuoliseksi.

Toivottavasti täällä tunnen oloni kotoisammaksi, ja voin välittää tunnelmaa itse joukkueen kotikaupungista.

Tervetuloa joukkoon. Mahtia jos saadaan lisää mielipiteitä tänne. Välilllä vähän "tympii" kun on lähestulkoon ainoa Citizen joka tänne kirjoittelee.

Eihän siinä mitään häpeää ole että on tuore kannattaja, itse rupesin kannattamaan Cityä 02 kun Keegan nosti Cityn takaisin PLään. City oli seura joka osasi aina yllättää, se on työläisten joukkue. Ennen Sheikki aikaa City osasi sössiä varman voiton "scunthorpesta voittaakseen seuraavassa naapurin punaiset", altavastaajan asema vetosi myös, isoveljen varjo ja haave sieltä porrasvaloihin pääsemiseksi olivat silloin kaukaisia unelmia.

Loistavaa jos voit kertoa hiukan paikallisista tunnelmista auttaa ehkä vähän ymmärtämään välillä outoja reaktioita peli tapahtumiin...Wellcome :star:

Uudet asiakirjoittajat ovat aina tervetulleita tälle foorumille. :thumbsup1:

Miten on muuten Cityn kärkipelaajien tilanne? Onko West Hamia vastaan kunnossa muitakin hyökkääjiä, kun ex-West Ham-peluri Craig Bellamy?

Hughes kertoili aikaisemmin että jos Bellamy puuttuu niin se ei johdu siitä että olisi kurinpidollisia asioita liittyen viime sunnuntaihin vaan yksinkertaisesti siitä että miehen polvi ei kestä 3 peliä viikossa.

Manchester City - Fullham 2-1 (Barry, Toure)

Joo'o ei ollut peliä missään kuvallisessa muodossa niin joutui kuuntelemaan radiosta.

Jäi sellainen kuva että halliittin peliä ja toki syystäkin jos Fullham tulee 2 miehistöllään meitä vastaan. Hienoa että Zabaleta oli aloituksessa ja pelasi kohtuu hyvin ottaen huomioon että oli ensimmäinen peli avauksessa.

Ihmetystä herätti Irelandin paikka avauksessa, mies on loukkaantunut ja ei voi ymmärtää että mies pelaa silti. Petrov vaikka pelasikin huonosti olisi aivan hyvin voinut ottaa laiturin paikan ja antaa näin aikaa Irelandille parantua.

Ottelun hahmo oli de Jong joka on ollut hyvä saatuaan näytön paikat ensimmäisten pelien jälkeen. Weiss vaihdettiin kentälle jatkoajan alussa ja pääsikin yhteen paikkaan ja oli järjestämässä paria, ehkä liiiallinen näytönhalu vähän iski mutta hänestä kuullaan vielä.

Molemmat maalit tuli kulmapotkuista mikä on sinällään ihan hyvä kun ottaa huomioon että meillä oli (hobitti osasto) Tevez, Bellamy ja SWP kentällä.

Tosiaan Ireland oli viety eilen vaihdon jälkeen ambulanssilla ensiapuun koska oli valittanut huonoa oloa ja huimausta + näkökentän sumenemista toisella puoliajalla.

Pääsi kotiin ennen aamu neljää kun testeissä ei ilmennyt mitään. Ajatus mikä tulee mieleen on aivan puhdas ylikunto. Mieshän ei pitänut mitään kesätaukoa vaan harjoitteli rankasti kesän toivoen sen kantavan samanalaisia tuloksia niinkuin edelliskesän rankka treeni.

Miehen esitykset ovat olleet kyllä vaisuja, osa on varmasti uuden puolustavamman roolin omaksuminen. Silti ei voi olla ajattelematta sitä että josko miehen pitäisi hiukan keventää harjoittelua yhdistettynä pienempään peliaikaan jotta saataisiin mieheen taas terävyyttä.

Sitten toiseen asiaan eli lisäaikaan Fifan säännöisä lukee seuraavaa...

Allowance for Time Lost

Allowance is made in either period for all time lost through:

• substitution(s)

• assessment of injury to players

• removal of injured players from the fi eld of play for treatment

• wasting time

• any other cause

The allowance for time lost is at the discretion of the referee.

Missään ei anneta mitään tarkkaa aikamäärää, kaikki on tuomarin tulkinnasta kyse, mielestäni dumarilla meni tämä osasto väärin Manufanit tietenkin vetoavat tulkintaan...:star:

Hyvä tässä on tietysti se, että yksinkertaisesti ketään ei kiinnosta sinun mielipiteesi siitä, miten tätä sääntöä pitäisi tulkita. FIFA:n perusohje on, että vaihdoista puoli minuuttia ja loukkaantumisista minuutti. Jokainen tapaus on kuitenkin omanlaisensa. Tässä tapauksessa oli enemmän kuin perusteltua antaa Cityn maalin juhlintaan mennyt aika kokonaisuutena takaisin ja sitten vaihdosta puoli minuuttia, ohjeiden mukaan. Eli turha lässyttäminen voidaan tämän asian tiimoilta varmaan lopettaa. Eri mieltä tietysti saa olla, mutta mielipiteillä ei kauheasti juhlita, kun faktoista on kyse.

Bellamyn puolustaminen sillä, että fani käyttäytyi tyhmästi, on muuten väsyneintä ikinä. Suomen rikoslaki, muun muassa, ei tunne sellaista käsitettä kuin väkivaltaisen käyttäytymisen oikeuttaminen toisen huonon käyttäytymisen takia. Ja hyvä niin. Vai pitäisköhän mun vetää turpaan jokaista denaa, joka tulee sporassa mölvimään. Varmasti. Tietysti. Ja sitten tyttöystävän päätä täytyy hakata patteriin, kun on käyttäydytty huonosti. Jalankulkijan päälle saa muuten ajaa, jos kävelee punaisia päin. Mieluiten kaasuttaen. Täysillä. Kaveri sanoi mulle pahasti eilen. Lyödä olisi pitänyt, sanoihan se pahasti.

Herää, hyvä ihminen, tähän päivään.

Hyvä tässä on tietysti se, että yksinkertaisesti ketään ei kiinnosta sinun mielipiteesi siitä, miten tätä sääntöä pitäisi tulkita. Eli turha lässyttäminen voidaan tämän asian tiimoilta varmaan lopettaa. Eri mieltä tietysti saa olla, mutta mielipiteillä ei kauheasti juhlita, kun faktoista on kyse.

Bellamyn puolustaminen sillä, että fani käyttäytyi tyhmästi, on muuten väsyneintä ikinä. Suomen rikoslaki, muun muassa, ei tunne sellaista käsitettä kuin väkivaltaisen käyttäytymisen oikeuttaminen toisen huonon käyttäytymisen takia. Ja hyvä niin. Vai pitäisköhän mun vetää turpaan jokaista denaa, joka tulee sporassa mölvimään. Varmasti. Tietysti. Ja sitten tyttöystävän päätä täytyy hakata patteriin, kun on käyttäydytty huonosti. Jalankulkijan päälle saa muuten ajaa, jos kävelee punaisia päin. Mieluiten kaasuttaen. Täysillä. Kaveri sanoi mulle pahasti eilen. Lyödä olisi pitänyt, sanoihan se pahasti.

blaablaaablaablaablaablaaablaaablaaablablabbbblaaaaKekkostakinkiinnostaa:glasses:...:star:PRICELESS

Olin jo aikaa sitten lopettanut asian vatvomisen mutta ilmeisesti sinä et sitä halua tehdä. Lainaamani teksti oli suoraan FIFAN sääntökirjasta ja kuten terävänä kaverina huomautit niin on sovitttu että tietyistä tapahtumista kentällä annetaan tuomarin TULKINNAN mukaan lisäaikaa. Maalijuhlinnoista sen verran että niistä VOIDAAN antaa lisäaikaa jos tuomarin mielestä juhlinta ylittää normaalin. Mitkähän mainitsemani asiat eivät ole olleet faktoja liittyen lisäaikaan??

Mitä tulee Bellamyyn niin ei hänen olisi tarvinnut työntää naamasta tätä nuorta fiksua miehenalkua, ei ollenkaan ja olihan kyseessä niinkin välkivaltainen teko että jopa Manchesterin poliiisi tutkii asiaa. Tähän asti on paikallinen poliisi tullut siihen johtopäätökseen että tämä nuori fiksu miehenalku joutuu oikeuden eteen.

Viittauksestasi suomen rikoslakiin ymmärrän että asut helsingissä, ai anteeksi Stadissa. Omasta puolesta voit vetää daijjuun jokaista kuttumaista denaa joka sporassa on. Himaan päästyäsi voit höyhentää koppelosi ja tunkea sen pään patterin väliin. Sen jälkeen ottaa niin rankasti koteloon ja lähet tsörää nasta laudassa parin jalankulkijan yli. Jonka jälkeen hyökkkäät frendillesi ja rappaat sitäkin klyyvariin kun on niin köntsä frendi...

Hyvä tässä on tietysti se, että yksinkertaisesti ketään ei kiinnosta sinun mielipiteesi siitä, miten tätä sääntöä pitäisi tulkita. FIFA:n perusohje on, että vaihdoista puoli minuuttia ja loukkaantumisista minuutti. Jokainen tapaus on kuitenkin omanlaisensa. Tässä tapauksessa oli enemmän kuin perusteltua antaa Cityn maalin juhlintaan mennyt aika kokonaisuutena takaisin ja sitten vaihdosta puoli minuuttia, ohjeiden mukaan. Eli turha lässyttäminen voidaan tämän asian tiimoilta varmaan lopettaa. Eri mieltä tietysti saa olla, mutta mielipiteillä ei kauheasti juhlita, kun faktoista on kyse.

Se millä perusteella seura seisoo pelaajansa takana on periaatteessa ihan yhdentekevää, ainakin minulle ja varmaan aika monelle muullekin. Ei tuo Bellamyn töytäisy nyt mikään sen isompi juttu ollut. Se oli pikemminkin sellanen isällinen opetus kyseiselle fanille, että heidän paikkansa on katsomossa. Bellamy siis teki sen, mihin Old Traffordin turvamiehet eivät kyenneet. ;) Joka tapauksessa FA on tehnyt päätöksensä ja varoittanut pelaajaa - that's it. En ymmärrä mistä tämä Suomen rikoslaki on tähän vetästy, eikö Manchesterin poliisi nimenomaan jo tutki tapausta? Jos sieltä jotain seuraamuksia nyt tulee, niin ne menevät kyllä ihan lakien mukaan, jos se yhtään lohduttaa.

Eikä kannata unohtaa, että koko päivän tapahtumissa voisi myös jollain tapaa olla huomion arvoista, että City pelaaja sai kolikosta päähän, Neville teki Adebayorit (selvisi muuten varoituksella) ja kuten aiemmin jo mainitsinkin, Old Traffordin turvamiehet epäonnistuivat tehtävässään.

blaablaaablaablaablaablaaablaaablaaablablabbbblaaaaKekkostakinkiinnostaa:glasses:...:star:PRICELESS

Olin jo aikaa sitten lopettanut asian vatvomisen mutta ilmeisesti sinä et sitä halua tehdä. Lainaamani teksti oli suoraan FIFAN sääntökirjasta ja kuten terävänä kaverina huomautit niin on sovitttu että tietyistä tapahtumista kentällä annetaan tuomarin TULKINNAN mukaan lisäaikaa. Maalijuhlinnoista sen verran että niistä VOIDAAN antaa lisäaikaa jos tuomarin mielestä juhlinta ylittää normaalin. Mitkähän mainitsemani asiat eivät ole olleet faktoja liittyen lisäaikaan??

Mitä tulee Bellamyyn niin ei hänen olisi tarvinnut työntää naamasta tätä nuorta fiksua miehenalkua, ei ollenkaan ja olihan kyseessä niinkin välkivaltainen teko että jopa Manchesterin poliiisi tutkii asiaa. Tähän asti on paikallinen poliisi tullut siihen johtopäätökseen että tämä nuori fiksu miehenalku joutuu oikeuden eteen.

Viittauksestasi suomen rikoslakiin ymmärrän että asut helsingissä, ai anteeksi Stadissa. Omasta puolesta voit vetää daijjuun jokaista kuttumaista denaa joka sporassa on. Himaan päästyäsi voit höyhentää koppelosi ja tunkea sen pään patterin väliin. Sen jälkeen ottaa niin rankasti koteloon ja lähet tsörää nasta laudassa parin jalankulkijan yli. Jonka jälkeen hyökkkäät frendillesi ja rappaat sitäkin klyyvariin kun on niin köntsä frendi...

Oot sä kyllä aika veikeä kaveri.

Voi hyvää päivää mikä matsi jo näin puoliajalla. Pelkkää hyväntekeväisyyttä koko juttu. Mitä tosta voi tulla kun managerit diggaa toisistaan ja pelaajat ja. Kaikki halailee Teveziä ennen matsia, Bellamy ja Noble naureskelee toisilleen ja jokainen varoo ettei vaan satuta ketään.

Mä en muista näin molemmilta puolilta velttoa ja hidasta pelailua Valiossa, osin tietty West Hamilta että toppareista Da Costa on noin ekaa kertaa brittipelissä mukana ja parinsa Tomkins vaan ei ole valmis. Pooliakin vastaan just sitä vietiin kaikista pahiten. Molemmat alkukauden vakiotopparit siis veks. Mutta missä ihmeessä on Gabbidon? Keskikentällä keskenkuntonen Diamanti sekä hidas mutta kankee jyrä Kovac. Noble ja Parkerkin näyttää olevan ihan yössä.

Harmi sinänsä koska Cityäkään en näin velttona ja toppareiltaan huonona ole nähnyt ikänä.

Noh, Hughes varmaan käyttää hiustenkuivaajamenettelyä ennen tokaa jaksoa joten sillä puolella varmaan tempo nyt nousee. Zolasta en tiedä. Olisiko jengi alkamassa näyttää liiankin herrasmiehiltä managerinsa mukaan? Jos, niin väärä valinta koska se edellyttäisi ylivertasta taitoa, jota ei jengistä Colen lisäksi vaan löydy.

Herrajjumala!

Ihan ensiksi anteeksipyyntö kun ei tullut ennakkoa, vika minussa.

Mitä tulee peliin niin oli aikamoinen peli, jos West Ham meinaa pysyä poissa putoamistaistelusta niin jotain pitää tapahtua puolustuksessa. Se aukeaa kuin anjovisrasia ja kaikki äijjät on ihan missä sattuu ja miten sattuu. Peli olisi voinut päättyä 6-2 mutta oltiin todella tuhlaavaisia ja West Hamilta vietiin kyllä maali ja pakko sanoa että dumari oli aivan pihalla koko ottelun ajan.

Selostaja haukkui Cityn puolustusta huteraksi, ajoittain on hiukan epäselvää ketkä menee palloihin ja Hammersien maalissa meillä oli 3 pelaajaa samassa pallossa ja pallo tippuikin pilkun kohdalle mistä päästiin vetämään täysin vapaasti ja ohihan olisi mennyt mutta C.Cole sattui olemaan tiellä.

Noin yleisesti taisteluilme oli ihan semihyvä! Zabaletaa pitää peluttaa vastekkin oikeanapakkina sillä hän on vain yksinkertaisesti parempi kuin Richards. Onouhan tervehdyttä olisi myös mielenkiintoista siirtää Lescott vasemalle Bridgen tilalle ja toppareiski Toure/Onouha. Barry on hiukan ollut vaisu parissa viimepelissä mutta vatsavirus on hiukan verottanut miehen terävyyttä.

Petrov oli ensimmäiselläpuoliskolla maaginen kentän hahmo kertakaikkiaan! Toisella puoliajalla vauhti hiukan hiipui mutta hyvä esitys. Hienoa oli nähdä myös RSC ja M.Johnsson tositoimissa. RSC pääsi puolittaiseen paikkaankiin, Johnson väläytteli pariin otteeseen ja on mielenkiintoista nähdä jos/kun Johnson saa minuutteja alle niin miten käy SWPn joka on jotenkin hukassa.

NDJ oli myös erittäin HYVÄ! Miestä on näillä esityksillä vaikea sivuuttaa aloituskokoonpanoa valittaessa, muutenkin keskikentän puolustus oli hyvää ja kun saadaan alanelikko hyvään tikkiin niin aika hyvältä näyttää...

Mutta olipas aivan sairaan huono matsi. Ylivoimasesti veltoin peli Valiossa mitä mä muistan ikinä. Kaikki brittifudiksen elementit tyystin poissa. City otti ne kolme pinnaa mitkä se tiesi nappaavansa ja Hammersin etelämaalaiset sen tappion mitä ne näköjään oli tullut hakemaan.

Mutta kivaa näytti olevan kaikilla, ei niin omanjengiläistensä kanssa mutta vastustajien. Oli niin kiva nähdä vanhoja kavereita. Jopa Bellamyllä oli kivaa.

...josta tulikin mieleen vielä se viikon vanha läpsäsy Old Traffordilla. Kommentoin vasta nyt kun olen nähny elävää kuvaa tilanteesta. Joitakin sopivasti otetuista valokuvistahan sai sellasen käsityksen että kunnon oikee suora leukaperiin. Eihän se ollut kun pieni läpsäsy avokämmenellä jonka se "fani" ihan ansaitsi. Sanosin että tilanteeta vihree kortti ja kunniamaininta Bellamylle, "fanille" pitkä kielto matseihin ja ansaitut rapsut ManU:n järkkäreille.

Voi hyvää päivää mikä matsi jo näin puoliajalla. Pelkkää hyväntekeväisyyttä koko juttu. Mitä tosta voi tulla kun managerit diggaa toisistaan ja pelaajat ja. Kaikki halailee Teveziä ennen matsia, Bellamy ja Noble naureskelee toisilleen ja jokainen varoo ettei vaan satuta ketään.

Harmi sinänsä koska Cityäkään en näin velttona ja toppareiltaan huonona ole nähnyt ikänä.

Olisiko jengi alkamassa näyttää liiankin herrasmiehiltä managerinsa mukaan?

Herrajjumala!

Oli kyllä aikamoista touhua, ensimmäisellä puoliajalla Hammersit välillä siirteli palloa oman kuudentoista edessä eikä edes aikonut hyökätä. Parker oli oudon vaisu mielestäni sen mitä poolia vastaan näin niin odotin innolla NDJ - Parker taistoa mutta sitä ei ikinä tullut.

Heh todellakin Zola ja Hughes on "ystäviä" ja kyllähän se paistoi Zolan postmach kommentoinnissakin missä Tevez sai todellisen herrasmiehen paperit ja diplomin, Bravo!

Tosiaan useinhan käy juuri niin kun toinen on heikompi niin toinen ikäänkuin valuu samalle tasolle, nyt en todellakaan parjaa sillä Hammerist kykenevät kyllä tarjoamaan hyvää kyytiä kenelle tahansa Premierin seuroista, eilen ei vaan joukkue ilmaantunut kentälle.

Tuosta halailusta vielä että luulempa että toisessa kohtaamisessa lontoossa on aika erillainen ilmapiiri sillä Hammersien kotiyleisö pitää kyllä huolen että ei liiallista bondaamista frendien kesken synny :joker:

Joo, se suurin ero oli justiinsa keskikentällä jossa Cityn paketti oli niin tiivis ettei syöttölinjoja - ainakaan niin huonoilla syöttöyrityksillä - vaan löytyny. Etenkin kun ne edes käveli kun Hammersin nelikko ei tehny edes sitä. Ja niinpä sitte sitä palloa vaan siireltiin sivuttain pakkilinjassa kunnes joko ite roiskastiin tai pistettiin Greenille roiskattavaksi.

Missä on se paljon kehuttu Clarken vaikutus pelaajien fysiikkaan? Jäikö se sitte kuitenkin Länsi-Lontooseen?

Katselin tuossa aikani kuluksi muutaman videon http://www.mcfc.co.uk/ sivustolta ja siis Ok kuvittelin että on meillä ollut ihan suhteelliset puitteet ennen Sheikkiä mutta kuvat ykkösjoukueen harjoituspaikasta (Carrington) olivat aika shokeeravia, myöskin akatemian Platt Lane oli aikamoinen sotku ennen kunnostusta. Puheet ylimenokaudesta eivät todellakaan olleet liioiteltua.

Ihmetellä täytyy miten tuollainen oli edes mahdollista PL-seuran osalta ja varmasti tälläkin on ollut vaikutusta tuloksiin menneisyydessä.

Nyt on asiat viimeisen päälle ja yllätys yllätys tuloksetkin ovat parantuneet.

Eilinen Villa peli oli kovin kahtia jakoinen, ensimmäinen puoliaika pelattiin puolinukuksissa ja varsinkin pelin alku näytti siltä että joukkue ei olisi ilmaantunut kentälle laisinkaan. Barry pelasi selkeästi heikommin kuin Dunne ja oikeastaan homma kulminoitui Dunnen maaliin missä Dunnen kyynärpäästä huolimatta Barry olisi pitänyt pelata kovemmin/tarkemmin.

Syötöt karkasi monesti mikä kertoo myös siitä että keskittyminen ei ollut paras mahdollinen.

Mielestäni pelin ratkaisu meidän kannalta oli de Jongin vaihtoon tulo tosella puoliajalla ja Irelandin irti päästäminen. Nyt nähtiin jo hiukan sitä Irelandia mitä on odoteltu kentälle alkukauden peleissä. Hyviä puolustusta puhkovia pystysyöttöjä tuli ja lopulta tuli tasoitus hienon syöttökuvion päätteeksi. Ireland linjan väliin, Adebayor osoitti pelisilmää syötämällä Bellamylle parempaan paikkaan ja verkot tötterölle.

Paljon naureskeltiin Bellamyn ostolle viime tammikussa mutta nyt on kritiikki aika hiljaista ja on syytäkin, mies on pelipäällä ollessaan vaan niin helvetin hyvä.

Bridge pelasi hyvän pelin ja jos pystyy pitämään tasonsa niin Bravo, kauan tätäkin on odoteltu. RSC tulo ei kyllä paljoa parantanut peliä mutta varmasti johtu siitä että saatuaan Bellamyn sormen silmäänsä (vahinko=) niin pelasi käytänössä puolisokeana loppuajan.

Odottolen sitä edelleen että Vlad Weiss saa mahdollisuuden oikealla laidalla, SWP ei ole päässyt vielä viimekauden tasolle ja sitä odotelessa niin nuorimies ansaitsisi näytön paikan.

Nyt täytyy toivoa että kaverit tulee ehjinä maaottelutauolta ja sen jälkeen taas kohti uusia haasteita. Taistelu top4 sijasta on tällä hetkellä ihan hyvässä jamassa, Hughes laskeskeli että olemme edellä pisteiden suhteen tässä vaiheessa kun otetaan vertailukohdaksi ennen kautta tehdyt laskelmat. Bravo!

Jahas Petrov on sitten päättäny avautua taas maajoukkuetauolla. Toisaalta ymmärrän turhautumisen mutta itkeminen lehdistölle ei kyllä auta asiaa yhtään. Peliaikaa saadassaan Petrov on tehnyt ammattilaisen jälkeä ja siitä kiitos ja papukaijamerkki. Eiköhän se ole varmaa että mies siirtyy jonnekkin 2010.

Maradona näyttää kadottavan punaisen langan. Mies syyttää Argentiinanliittoa siitä että he eivät estäneet Tevezin ja Zabaletan peluuttamista Aston Villaa vastaan :star:. Itser Argentiinafäninä näkisin mieluusti Maradonan lähdön valmennuspestistä tosin Argentiinan MM-haaveiden kannalta taitaa olla liian myöhäistä. Vikahan on aina kaikissa muissa kuin itse tekijässä.

MCFCn suhteen on ollut kumman hiljaista siirtohuhujen suhteen mutta nyt näyttää jotain supinaa kuuluvan. Tammikuussa olisi remontoitava peräpään laidat. Richards, Zabaleta sekä Bridge ovat suurennuslasin alla. Omasta mielestä näistä Richards ja Bridge ovat Tällä hetkellä ylijäämä tavaraa, tietenkin tilanne voi muuttua mutta en oikein usko siihen. Richards on itse sanonut että suurin ongelma hänellä on keskittymisen pettäminen sekä sijoittuiminen, hyvä esimerkki tästä oli derbyn avausmaali jossa Richards oli niin käsittämättömän pihalla että ei ole tosi! Myös miehen edelleen jatkuva huono harjoitteluasenne on asia mitä ei tulla katsomaan läpi sormien.

Bridge on sähäkkä mutta ei osaa puolustaa yhtään, hänestä mennään helposti ohi, hän ei osaa enään keskittää ja on aivan umpi vasuri, mies on kyllä saanut näytönpaikkoja sen verran että tuomio tästäkin voidaan antaa.

Zabaleta sen sijaan on mielestäni kelpo pelaaja eikä mielestäni ole mitään syytä hankiutua eroon hänestä, joskus hiukan harkitsemattomia taklauksia mutta noin yleisesti miehellä on paikka tulevaisuudessakin.

Lisäksi luova keskikenttä olisi hankinta listalla (tyyliin Alonso). Noita miehiä on harvassa ja hinnatkin on sen mukaiset. Varmasti kun mennään lähemmäs joulua alkaa tuokin kuva selkiytyä tosin Hughesilla on ollut tapana yllättää pelaajamarkkinoilla joten kuka tietää...

Viime kevään Wales - Suomi pelin jälkeen Bellamy antoi varsin rankkoja lausuntoja koskien suomea ja suomen jalkapallontasoa. Noh nyt on mies sitten avautunut hiukan lisää...

"The defeat by Finland in March in Cardiff was the lowest point in this group, but not in my Wales career. What hurts me more is that we have sometimes not been able to compete.

Not being able to offer competition is the most demoralising thing you can be involved in. We were just poor against Finland, and they won.

After that game was not the greatest time for me to be talking, I was very emotional. I realised I was injured, I would miss the rest of the season and I had given everything to play in the game.

It really hit home that I would be struggling, the defeat hit me a bit more."

Bellamy added: "If I look at the group, Russia and Germany have had it all their own way. You can't ignore that, the rest have been nowhere near these two teams. It is between them who wins the group and who goes into the play-offs.

"That has been disappointing for us, and I am sure for Finland, because we have not been able to take it to the last couple of games.

"Finland are more experienced. Sami Hyypia and Jari Litmanen, who has been an incredible player, have been outstanding for their clubs in the Champions League. But as a nation they have not produced a qualification, and that is the same as us.

"If we can finish third in this group, it would be a good achievement. We are not good enough to compete with Russia and Germany, Finland feel that too".

Bellamyn kommentit nostattivat täällä kulmakarvoja ja päänpudistuksia :nono: mutta kuten yllä käy ilmi niin haastattelu heti hävityn pelin jälkeen ei ole ehkä viisain juttu Bellamyn tapauksessa...

City haaveilee Franck Riberyn hankkimisesta! Ottaisin avosylin vastaan, selkeä vahvistus pelinrakenteluun :hug:

Saisko lähteen tähän väittäämäsi?! Olisi kiva tietää siirtosumma jne?!

En näe syytä miksi Cityn pitäisi hankkia uusi hyökkääys suuntane pelaaja heidän hyökkäävään joukkueeseen. Siellähän on Bellamya, Teveziä, Wright Philpsiä jne jne.. Ja en nyt tiiä tuoko Ribery pelinrakenteluu selkeää vahvistusta, mutta siellä laidalla se kyllä viilettää ihan kivasti.:mute:

Saisko lähteen tähän väittäämäsi?! Olisi kiva tietää siirtosumma jne?!

En näe syytä miksi Cityn pitäisi hankkia uusi hyökkääys suuntane pelaaja heidän hyökkäävään joukkueeseen. Siellähän on Bellamya, Teveziä, Wright Philpsiä jne jne.. Ja en nyt tiiä tuoko Ribery pelinrakenteluu selkeää vahvistusta, mutta siellä laidalla se kyllä viilettää ihan kivasti.:mute:

Kyllä Riberyn ottais ehdottomasti nyt joukkueeseen, paitsio.comin avaussivulla tämmöstä huhutaan. On parempi kuin SWP. Nyky-Ranskan parhaita ellei paras.

Kyllä Riberyn ottais ehdottomasti nyt joukkueeseen, paitsio.comin avaussivulla tämmöstä huhutaan. On parempi kuin SWP. Nyky-Ranskan parhaita ellei paras.

En oo sanonnukkaa, että Ribery on huono, mutta tarvitaako häntä enää Cityn hyökkäävään joukkueseen. Kun siellä on jo aika tungosta pelaajapuolella ja jotkut ovat jo avauteet lehdille jne. Kun ei ole saanu peliaikaa. Mutta kyllä joukkue, kun joukkue tollasen pelaajan varmaa haluaisi itselleen. Jos lähtee Cityyn, niin mielenkiintosta nähä mite peli lähtee Englannissa käyntiin.

Ribery on kyllä vakuutellu pysyvänsä Munchenissa, mutta saapas nähä miten käy.

Aattelin ensin, että turhaapa tähän keskusteluun mukaan lähteä, mutta heitetään nyt väliin:

Se Riberyn siirtohuhuhan oli The Sunilta lähtöisin, mikä kertoo jo itsessään lähteen luotettavuuden puutteesta. Lisäksi vettä on tullut myllyyn sillä, että Frankyboy on itse ilmoittanut halunsa lähteä Münchenistä. Viime kesänähän Real Madrid oli miestä hommaamassa jolloin hintalapuksi nousi liian iso 100m (euroa/puntaa!?).

Se miksi nyt sitten yhdistetään Cityyn on se, että monet unohtavat sen tosiasian, että Cityllä todella on rahaa millä mällätä. Huhuthan oli Terryn suuntaan kesällä, että seura olisi ollut valmis maksamaan pelaajalle kuukausirahaa miljoona puntaa. Cityllä jos millä seuralla olisi varaa maksaa Bayern Münchenin vaatima summa. Kuitenkin kyseessä on edelleen huhu ja siihen on mielestäni tässävaiheessa turha sen enempää kiinnittää huomiota.