Jump to content
Sign in to follow this  
ruuuuud

Ps3 vai xbox 360?

Recommended Posts

Elikkäs olen ajatellu ostaa jomman kumman ja yrittänyt onkia tietoo, mut yleensä se menee siihen juupas eipäs väittelyyn et se konsoli on parempi kumman sattuu omistamaan. Onks näillä sit paljonkin eroja? Hinta tietenki ja Ps3:ssa on bluray soitin. Entä muuta? Onko esim. pelien tasossa ja valikoimissa mitään eroa?

Juu itellä on XboX360 mut oon ajatellu vaihtaa PS3:een.. En ite tiiä näistä Blueray vai mite se kirjotetaan jutusta kun ei kiinnosta mut netti/verkko homma on käsittääkseni helpompi ja parempi Pleikkarilla.. Ja toimii ilman lisä maksuja..

Juu itellä on XboX360 mut oon ajatellu vaihtaa PS3:een.. En ite tiiä näistä Blueray vai mite se kirjotetaan jutusta kun ei kiinnosta mut netti/verkko homma on käsittääkseni helpompi ja parempi Pleikkarilla.. Ja toimii ilman lisä maksuja..

PS3 - ehdottomasti! On bluerayta ja hyvät verkko-ominaisuudet sekä loistava grafiikka. Hinta-laatusuhde kohdillaan..

Kannattaa katsoa konsoleiden pelivalikoimaa ja niiden perusteella valita konsoli. Jos et pelaa paljoa ja pelaat vain multiplattareita on varmaankin PS3 parempi vaihtoehto, syynä tähän on ilmainen verkkopelaaminen ja bluraysoitin. X-box360:lla on tällä hetkellä huomattavasti isompi ja laadukkaampi (tämä kyllä hieman on mielipide kysymys) pelivalikoima, joten moni hardcore pelaaja on valinnut sen konsolikseen. Itsellä ollu molemmat, mutta jätin vain ps3:sen, koska ei enään tuu niin hirveesti pelattua. Suurimaksi osaksi ps3:nen mulla toimii dvd/bluray soittimena.

Kannattaa katsoa konsoleiden pelivalikoimaa ja niiden perusteella valita konsoli. Jos et pelaa paljoa ja pelaat vain multiplattareita on varmaankin PS3 parempi vaihtoehto, syynä tähän on ilmainen verkkopelaaminen ja bluraysoitin. X-box360:lla on tällä hetkellä huomattavasti isompi ja laadukkaampi (tämä kyllä hieman on mielipide kysymys) pelivalikoima, joten moni hardcore pelaaja on valinnut sen konsolikseen. Itsellä ollu molemmat, mutta jätin vain ps3:sen, koska ei enään tuu niin hirveesti pelattua. Suurimaksi osaksi ps3:nen mulla toimii dvd/bluray soittimena.

lasken itseni hardcore pelaajaksi.. tulee pelattua paivittäin useempi tunti.. onneksi ei niinku joskus 16v oli joku änäri en muista 2003/2004, pelasin pari viikkoa siten et en käyny pihalla ku tupakilla ja keittiössä keittämässä tai hakemassa kahvi ja ruokaa aivan kokoajan parhaimillaa toljotin 30 tuntia putkee nukuin 10 ja uudestaa.. no life..:boogy:

mut joka tapauksessa en syty millekkää muulle kuin NHL ja FIFA peleille.. ja siks ajatteli vaihtaa pleikkaa ku se netti homma(helppous,edullisuus ja laatu)tuo lisää elin aikaa pelille varmasti uskoisin..

PS3. Mielestäni PS3:sen ohjain on parempi kuin Xbox360:sen. Bluray asema on myös varsin hyvä lisä PS3:ssa. Eikä hintakaan nykyään ole kovin pahalla tasolla...

PS3. Mielestäni PS3:sen ohjain on parempi kuin Xbox360:sen. Bluray asema on myös varsin hyvä lisä PS3:ssa. Eikä hintakaan nykyään ole kovin pahalla tasolla...

Nojaa... Kyllä boxin ohjain sopii ainakin minun kouraani huomattavasti paremmin. Mielestäni siinä on lähes täydellinen muotoilu, varsinkin FIFA:an ja NHL:ään. Ps3:sen ohjaimessa on surkeat liipasiment (korjattavissa erillaisilla triggereillä) ja aivan surkeat tatit, jotka ovat ainakin minusta aivan pirun liukkaat.

Nojaa... Kyllä boxin ohjain sopii ainakin minun kouraani huomattavasti paremmin. Mielestäni siinä on lähes täydellinen muotoilu, varsinkin FIFA:an ja NHL:ään. Ps3:sen ohjaimessa on surkeat liipasiment (korjattavissa erillaisilla triggereillä) ja aivan surkeat tatit, jotka ovat ainakin minusta aivan pirun liukkaat.

Xboxin ohjain on niin kauan ok kun ei tarvitse painaa mitään nappia. Itsellä tulee kädet kipeäksi Xboxin ohjaimella pelatessa. Triggerit tosin on paremmat Xboxin ohjaimessa.

Molemmat konsolit omistaneena voin hyvällä omallatunnolla sanoa PS3:sen olevan huomattavasti parempi ostos, vaikka siitä puolet enemmän maksoinkin. Xbox360:sen ostin melkein julkaisun jälkeen ja parin vuoden pelailun jälkeen konsoli otti ja hajosi takuuajan ummettua. Jäljelle jäi vain ärsyttävä tunne huonosta ostoksesta kun en koskaan nettipelaamisen ilojakaan koneella päässyt tuntemaan, sillä olisi täytynyt ostaa joku n. 70€:n arvonen härveli laitteeseen, jotta sillä olisi päässyt pelaamaan langattomasti, mitkään muut ylimääräiset maksut eivät myöskään innostaneet. Konsoli myös tilttaili ja takkuili huomattavan usein, piti kovaa meteliä ja ohjain oli muuten hyvä, mutta sormet olivat lyhyeidenkin fifa-sessioiden jälkeen ruvella.

Heti konsolin hajoamisen jälkeen kävin ostamassa PS3:sen 80gb version vajaalla 500€:lla NHL09:n kanssa. NHL09 lähti sitten divariin kun en pelistä pitänyt. Täytyy sanoa, että PS3:sen oston jälkeen olo tuntui helpottuneelta, vaikka sen hankinta aimo loven lompakkoon jättikin. Mielestäni huomattavasti laadukkaampi laite joka osa-alueella 360:een verrattuna. 360:llä on ehkä enemmän pelejä, mutta yhtään kertaa en ole ajatellut tyyliin "Ei helvetti, miksei tuota peliä ole PS3:sella?". Kaiken kruunaa sisäänrakennettu blu-raysoitin, ilmainen ja omalta osalta ongelmaton nettipelaaminen.

Lyhyesti sanottuna PS3:sesta huokuu se laadun ja varmuuden tuoma hyvänolon tunne, joka 360:sestä täysin puuttui.

Omistan FIFA09:n sekä GT5 Prologuen, molemmat ovat erinomaisia pelejä. Tällä hetkellä odotan eniten FIFA10:ä, GT5:sta sekä Assassin's Creed 2:sta. Myös GTA 4:sen olen ajatellut hankkia, koska sen näyttäisi olevan varsin edukkaalla tasolla.

Elikkäs olen ajatellu ostaa jomman kumman ja yrittänyt onkia tietoo, mut yleensä se menee siihen juupas eipäs väittelyyn et se konsoli on parempi kumman sattuu omistamaan. Onks näillä sit paljonkin eroja? Hinta tietenki ja Ps3:ssa on bluray soitin. Entä muuta? Onko esim. pelien tasossa ja valikoimissa mitään eroa?

Mikäli haluat laitteen pelkästään pelikäyttöön ja et tykkää pelata verkossa, niin osta xbox, mikäli haluat laitteelta enemmän, niin laita rahaa hieman enemmän ja osta ps3. Tässä omia mietteitäni vuosien varrelta. Iloinen PS3 konsolin omistaja jo 2,5 vuotta.

Pelikäytössä xbox ja pleikkari ovat ilmeisesti suurin piirtein tasoissa. Voi olla, että joitakin pelejä on boxille enempi, mutta pääasiassa tarjonta on lähes yhtäläinen. Tyyliin molemmilla konsoleilla on ne omat valttikorttinsa. Verkkopelaamisessa ps3:nen vie voiton siinä, että kaikki on ilmaista. Myöskin pelien hinnat ovat aikalailla tasoissa. Lisäksi olen aika tyytyväinen ollut PS Storen toimintaan, mistä voi ladata uusimmat demot, elokuvien trailereita ym. lisäosia peleihin. Myöskin vanhoja pelejä on myynnissä halpaan hintaan (mm ps1:sen pelejä).

Muussa kuin pelikäytössä ps3:nen sitten peseekin boxin mennen tullen. Pelkästään jo blueray soitin tuo oman lisänsä tähän "taisteluun" ja kyseessähän ei ole mikään pilipali soitin, vaan kyseinen laite on saanut todella hyviä arvosteluita testikäytössä. Itse käytän pleikkaria leffa käytössä ja musiikit ja valokuvatkin tulee laitteessa pidettyä. Kavereillekin mukava näytellä valokuvia olohuoneessa, mieluummin kuin mennä katsomaan tietokoneen näytöltä. Helppokäyttöinen valokuva-albumin teko-ohjelma löytyy myöskin laitteesta.

Ohjaimien asettuminen käteen on ilmeiseti mielipide/tottumiskysymys. Itse pidän ps3 ohjaimesta enemmän ja mikä parasta siinä on todella kestävä akku ja usb portin kautta tapahtuva lataus. Ei mitään ärsyttävää paristojen vaihtelua. ps3 ohjaimen kannettavuus tai hyytymisongelmia en ole huomannut vaikka akku olisikin vähissä. Xboxin vastaavasta en voi sanoa juurikaan mitään kokemuksen puutteen vuoksi.

PS3 konsolissa on vakiona kiintolevy (mitä ei ilmeisesti kaikissa xbox malleissa ole), joka on äärimmäisen helppo vaihtaa mikäli laitteet ovat vähänkin tuttuja ennestään (eli jos haluat lisää tilaa kovalevylle). Konsoliin käy mikä tahansa normaali 2,5 sata levy, kun taas xboxiin pitää ilmeisesti ostaa microsoftin kallis? oma kovalevy.

Lisäksi jostain olin lukevinani, että suuri osa xboxeista on lähtenyt takuupalautukseen eli ilmeisesti kestävyys ei ole parasta mahdollista luokkaa. Varmuutta asiasta ei kuitenkaan ole.

Wlan löytyy pleikkarista vakiona ja itselleni se on yksi parhaista ominaisuuksita mitä on. Tietokonehuoneessani sijaitsee tietokone ym. härpäkkeet. Langattomalla yheydellä saan olohuoneeseeni pleikkariin verkkoyhteyden näppärästi, ilman johtoviidakkoa. Näin voin myös halutessani surffata pleikkarilla netissä. (tosin ilman näppäimistöä tuo ei ole kovinkaan nautittavaa).

Tuossa muutamia omia poimintojani. Toivottavasti ei jäänyt kuva, että haluan jotenkin dissata xboxia. Hyvä laite kai sekin on, mutta itse olen ainakin ollut äärimmäisen tyytyväinen PS3:sen ostoon, joten sen takia voin helposti suositella sitä kaikille. En myöskään ole mikään himopelaaja, mutta kodinmediakeskuksena ihan ykkösvaihtoehto.

Ehdottomasti Xbox-360!

Mielestäni Xboxin ja PS3 peleissä grafiikka on samaa huippu tasoa ja molemmille konsoleille valmistetaan myös samat pelit.

Ja mielestäni yhdeksi PS3:n osto syyksi ei kannatta laittaa sitä että siinä on Blu-ray, koska saman kuvan laadun elokuviin saat jos sinulla on HD-tv ja kytket sen jutun Xboxista päälle että kuvan laatu on parhaimmillaan.

Eli en näe paremmaksi ideaksi ostaa PS3:sta koska siinä ei ole merkittäviä parempia eroja Xboxiin verrattuna ja kun katsotaan vielä hintaa nii Xbox tulee paljon edullisemmaksi.

Mainittakoon vielä että on kylläkin yksi merkittävä ero PS3:n hyväksi, nimittäin verkkopeli, ja se kumman konsolin ostat riippuu melko paljon siitä kuinka paljon pelaat verkossa koska Xboxilla se maksaa ja PS3:lla ilmaista....

Ja mielestäni yhdeksi PS3:n osto syyksi ei kannatta laittaa sitä että siinä on Blu-ray, koska saman kuvan laadun elokuviin saat jos sinulla on HD-tv ja kytket sen jutun Xboxista päälle että kuvan laatu on parhaimmillaan.

Tämä on kyllä niin shittyä kun olla ja voi... Kunnon blurayn ja dvdn välinen ero on kuin yöllä ja päivällä... Suosittelen silmälääkäriä, jos et eroa näe. Kävin tänään juuri elokuvissa ja sielläkin häiritsi jatkuvasti kuvan epäterävyys, kun on nyt tottunut blurayn laatuun. En edes enään vaivaudu vuokraamaan dvdtä.

en ole itse nähnyt blu-ray elokuvia mutta olen kuullut/lukenut että ne evät ole kuin hitusen parempia kuin dvd+ HD-tv mutta loistava kuvan laatu on kun on dvd+ HD-tv, liekkö sitten blu-raylla huomattavasti parempi kuvanlaatu.....

Aika sokea saa olla jos ei eroa huomaa selvästi Blu-rayn eduksi.

Toki perus DVD:t ovat skaalattuina nekin (jotkut) erittäin(kin) nättejä mutta kyllä se ero kuitenkin melkoinen on sinisäteen eduksi.

Toki perus DVD:t ovat skaalattuina nekin (jotkut) erittäin(kin) nättejä mutta kyllä se ero kuitenkin melkoinen on sinisäteen eduksi.

Skaalain on PS3:ssa tosiaan todella hyvä, näyttää hieman heikompikin materiaali ihan katsottavalta. Blu-ray -materiaalia olen myös jonkin verran katsonut, en tosin full-hd:na vaan 720p. Onhan sekin jo vähän eri planeetalta normi dvd-kuvaan verrattuna.

Aika vähän on tullut pleikalla pelattua, fifa09 + pari muuta peliä löytyy hyllystä ja GT5 sekä GTA4 varmaan tulee hommattua. Elokuvia sitten onkin katseltu vähän väliä. Jos vähänkään enemmän leffat kiinnostaa niin PS3 on hyvä valinta.

Ehdottomasti Xbox-360!

Ehdottomasti Xbox, mutta siltikään et antanut mitään muuta perustettä tälle kuin halvempi hinta ja kehuit PS3:sen ilmaista verkkopelaamista. Mielenkiintoista.

Muutama on poiminta vielä, miksi suosin PS3:sta.

+Blueray, tuskin tarvitsee perusteluja

+Ilmainen nettipelaaminen ja muut verkkopalvelut. Boxilla maksullisia --> vuosien saatossa maksaa laitehinta eron takaisin

+Linux yhteensopivuus, lähinnä "real linux faneja varten"

+Ladattavat ohjaimet, boxin ohjaimet joko irrotettavilla paristoilla tai akuilla.

+Käy kaikki kovalevyt, toisin kuin Boxiin käy vain valmistajan omat kovalevyt

+Wlan vakiona, ilmeisesti boxissa ei ole?

+Sony noin yleisesti laadun puolesta todella hyvää kamaa, samaa en sanoisi Micro$oftin tuotteista.

Muutenkin vaikuttaa, että boxin perusvarustelu ei ole kovinkaan kummoinen. Monessa asiassa lukee, että saa lisämaksusta. Esim. Langattomat, akulliset ohjaimet, kovalevyt, wlan, verkkopelaaminen etc. Selittynee boxin halpa hinta näillä???

+Sony noin yleisesti laadun puolesta todella hyvää kamaa, samaa en sanoisi Micro tuotteista.

Ei nuo PS3:setkaan nyt niin aivan viimeisen päälle superlaadukkaita tunnu olevan.. tosin alkaa sisältää jo niin paljon niin pieneen tilaan ahdettua tavaraa.. kovalevy vaikuttaa kans ja tosiaan noiden Blu-ray lukupäiden tuntui varsinkin niiden alkuperäisten 60GB kanssa olevan ongelmia.

Itselläni vaikken nyt niitä loppujen lopuksi ole edes hirvittävästi ”rääkännyt” niin kaksi on jo mennyt... eka 60GB kesti reilun vuoden kun ei tunnistanut enää levyjä muuten toimi joten Blu-ray asema simahti mikä on tainnut käydä aika monelle tuon version koneelle.. siinä meni sitten PS2 tuli, noh onneksi tuo rotisko onkin sitten kestänyt iät ja ajat ja todellista retuutusta :D

..toine oli sitten 80GB versio joka puolituntia pelitti ja sitten kesken pelin insalloinnin jymähti sillä tavalla että levy jäi sisään eikä sitä saanut enää edes päälle millään tavalla.. samantien aina sammutti itse itsensä. Sai onneksi suoraan uuden koneen tilalle, ettei tarvinnut venailla sen kauempaa. Itse peli joka koneeseen jumiin jäi tuli sitten joskus aikanaan perässä postissa...

...jotta nyt siten kolmas PS3 menossa meikäläisellä

Jotta tuntuu sitä nykyään olevan ongelmia tuolla Sonynkin puolella tuon kestävyyden kanssa.

Toki ei noita nyt sentään voi verrata aivan siihen kun Microsoft on itsekin myöntänyt että ne alkupään XBOX360 oli väärällä tavalla koottuja kapistuksia ja sen takia simahtelivat kuin liukuhihnalta.. oli rakennettu niin että lämpeneminen simahdutti melkein poikkeusetta koneen kuin koneen.

Jupe, on niitä perusteluja Xboxin hyväksi joitakin mutta en kerennyt viimeksi listata kun oli hieman kiire, mutta:

- xboxin ohjain on parempi koska se käy paremmin käteen

- hinta, koska mielestäni PS3:n hinta on (ainakin vielä) hieman liian kallis

- ja itse olen suuri EA:n NHL:n fani ja livessä on enemmän pelaajia xboxilta kuin PS3:lta

Mutta jos teknisiä ominaisuuksia verrataan niin PS3 vie voiton mutta minulle suurin ratkaisija Xboxin hyväksi on sen hinta, ja mielestäni ei ne tekniset ominaisuudet ole niin merkittävän suuria PS3:lle että siitä kannattaisi maksaa kaksin kertainen hinta Xboxiin verrattuna, ja siitä bluraysta että en itse tarvitse sitä kun on jo DVD-soitin jossa bluray ominaisuus :lol:

ja siitä bluraysta että en itse tarvitse sitä kun on jo DVD-soitin jossa bluray ominaisuus :lol:

Mitähän helvettiä tuo sitten tarkoittaa :D

Siis ilmeisesti kutenkin erillinen Blu-ray soitin joka siinä sivussa toki näyttää DVD:t kans ?

Jupe, on niitä perusteluja Xboxin hyväksi joitakin mutta en kerennyt viimeksi listata kun oli hieman kiire, mutta:

- xboxin ohjain on parempi koska se käy paremmin käteen

- hinta, koska mielestäni PS3:n hinta on (ainakin vielä) hieman liian kallis

- ja itse olen suuri EA:n NHL:n fani ja livessä on enemmän pelaajia xboxilta kuin PS3:lta

Mutta jos teknisiä ominaisuuksia verrataan niin PS3 vie voiton mutta minulle suurin ratkaisija Xboxin hyväksi on sen hinta, ja mielestäni ei ne tekniset ominaisuudet ole niin merkittävän suuria PS3:lle että siitä kannattaisi maksaa kaksin kertainen hinta Xboxiin verrattuna, ja siitä bluraysta että en itse tarvitse sitä kun on jo DVD-soitin jossa bluray ominaisuus :lol:

No tuosta ohjain hommasta taisinkin jo mainita, että tuon on ihan tottumis kysymys. Omasta mielestäni taas PS3 ohjain sattuu paremmin käteen. Ja edelleen tuon akku systeemi siinä on aivan loistava. Hinnasta sen verran, että esim. Netanttilassa PS3 399€ ja Xbox 249€. Mielestäni todella pieni hintaero ominaisuuksiinsa nähden. Tuohon hintaan saat tuskin edes tuon tasoista Blueray soitinta. Ja jos yksi ostoperuste on NHL 09 verkkopelaajat, niin tämä "väittely" on parempi lopettaa tähän. Lähinnä annoin oman mielipiteeni Ruudin alkuperäiseen viestiin, missä hän kyseli kumpi kannattaisi ostaa. Ja mitä tuohon pelaajien määrään tulee, niin itsekin on tuota NHL 09 tullut pelattua ja ikinä ei ole pelaajista pulaa ollut.

tosta hinnasta tuli mielee että noin vuosi sitte jouduin maksamaan xbox360:sta 270€ ja tuossa oon katsellu noita ps3 hintoja ja on enää 300€. En tiedä mitä siitä boxista tällä hetkellä pyydetään mutta veikkaisin et se hintaero ei oo enää ihan nii suuri ku ennen.. enkä muista tarkkaa tuon ps3 hintaa vuos sitte mut tais se olla 400+€...

Joo kyllä toi ps3:sen kestävyys on myös hieman kyseenalainen. Ei minulla ole koskaan boxi lähtenyt huoltoon, mutta Ps3:sta meni juuri toi blurayn lukupää, vaikka konsolia on käytetty kyllä tosi vähän.

Sanotaanko näin, että ps3:sen ja 360:sen välillä ei ole mitään väliä kumman valitset, jos pelaat sillä. Muut asiat ratkaisevat sen kumpi kannattaa ostaa.

Yks ongelma on ilmennyt mulla,mutta mä taidan olla vähän kyl tyhmä.Voisko joku kertoo miten saa Nhl09 omaa musaa?Ja myös miten saa lisättyä myös omaa musaa,myös kun en tajuu ohjeista mihin se usb-johto pistetään:D?

Yks ongelma on ilmennyt mulla,mutta mä taidan olla vähän kyl tyhmä.Voisko joku kertoo miten saa Nhl09 omaa musaa?Ja myös miten saa lisättyä myös omaa musaa,myös kun en tajuu ohjeista mihin se usb-johto pistetään:D?

Ei varmaan ihan tän topiikin juttuja, mutta helpottaisi hieman auttaminen jos kertoisit mikä laite kyseessä? PS3, Xbox, PC? ja oletko vasta laittamassa kappaleita kovalevyllesi ja mistä olet niitä laittamassa? Mikäli haluat kappaleet NHL peliin esim. boxilla, tulee sinun ensiksi ladata kappaleet boxin kovalevylle ja sitä kautta siirtä ne itse peliin.