Jump to content
Sign in to follow this  
Lasse Tikka

Legendaariset mokat

Recommended Posts

Hei tämmönen pyörii Futari-lehdessä kun "Futismokat". Tätä vois vähä laajennella niin voitasiin häpästä itseämme oikeen kunnolla ja avautua joistain älyttömyyksistä. Niin tasasta ja kunnokasta väkeä kun me ollaanki.

Pistänpä tähän alkuun yhen, joka liittyy kuitenkin urheiluun ja ihan oikeen fudikseenkin liittyy vaikkei tarvis:

Nnoh, takavuosina Virkkalassa vedettiin keväisin kaukalofudissarjaa johon me vähän pidempimatkalaisetkin osallistuttiin, siellä kun lätkäkaukalo jätettiin kesäksi paikalleen niin eikun päädyistä palat pois ja junnumaalit tilalle. Rankkarialue vedettiin kengän kannalla ennen matseja suurin piirtein metrin-pari maaleista sivulle ja ehkä joku 5 metriä kentälle päin. Melkosen pieni alue siis. Kiva sarja ja hyviä matseja.

En muista ketä vastaan vedettiin mut maalissa olin. Kaveri tuli heti matsin alkuun suoraan alotuksesta yksin läpi ja 0-1. Keskialotus, pallonriisto, sama uudestaan ja 0-2. Seuraava keskialotus ja yrittivät samaa taas mutta meidänpä pakki oli fiksu ja pisti mulle rauhottavan kaaripallon taaksepäin. Valmistauduin ottamaan pallon käsiin (se oli sitä aikaa kun sen sai tehdä) mutta yhtäkkiä tuli mieleen että perhana en varmaan ole ihan omalla alueella. Niinpä otin nopeesti muutaman askelen taaksepäin ja kuoletin kauniisti reidellä pallon siihen alas sivulle että näen sitte missä olen. Näinhän mä: omassa maalissa.

Sitte alko jo niin nyppiin että kun keskialotuksesta kaveri taas riisti pallon ja pisti sen tuleen laitaa pitkin vierien kohti, mä odotin kunnes se kiersi sieltä kulmasta maalille ja potkasin niin kovaa sen toista päätyä kohti kun vaan 187 sentistä lähtee. Ainoo vaan että siinä edessä oli jo vastustajan hyökkääjä. Pallo täpöllä sen munille ja siitä maaliin.

Noin 3 minsaa pelattu, kaverilla 2 laukausta joista 4 maalia ja hyökkääjä sairaalareisulle.

Tulin sitte pois. Ja tämä tarina on muuten tosi, ja todistamaan pystyy ainakin Jone, joka taisi kysästä matsin jälkeen että teitsä noi tahallas että pääsit pois. Juu, en kyllä tehny.

Olishan noita kaikenlaisia, mut ei ehkä noin värikästä... On niin huono, et ei oo ees legendaarisia mokia... Tulee muuten mieleen yks ELK.n futsal-peli jotain 4-5 kautta sitten. Voitettiin 3-0, tein kaikki 3 maalia ja 5 min ennen loppua lensin ulos punasella. Pöytäkirjassa oli 4 merkintää, kaikki mulle...:howler:

Mutta, muistatteko tämän kiekkopelin: Japanin peli MM-kisoissa joku vuosi sitten. Japani hävis tämän niinku kaikki pelinsä about 12-1. Mut se yks japanilainen pelaaja teki oman maalin, hieno rannari, siis omaan maaliin! Sitte hirvee tuuletus viel siihen päälle!! Musta toi on yks legendaarisempia!

Lähtee vähän kiertään aihetta - ehkä - mut muistaako kekään tarkemmin kun mulla on hämärä muistikuva jostain jonkun vuoden takasesta oliko ehkä Kaakkois-Aasian mestaruusturnauksen matsista jossa kaksi sikäläistä maajoukkuetta yritti lopussa kumpikin tehdä omia maaleja? Kummallekin kun häviö olisi ollut se mieluisampi vaihtoehto. Ja molempia rankastiin vissiin sillä että suljettiin pois koovee toiminnasta joksikin ajaksi. Miten se meni? Ja paljonko matsi päätty?

Ja miten tommosessa käytännössä kävi, rupesiko jengit puolustaan vastapuolen maalia?

Sign in to follow this