MatZu

A.C. Milan, Coppa Italia

Tässä sitä nyt sitten ollaan..Coppa italian finaalissa 13 vuoden jälkeen. Peli pelataan huomenna Rooman ikuisessa kaupungissa Stadio Olimpicolla lauantaina klo 21.45 Suomen aikaa.

report-940x705.jpg

Kun vastassa on Juventus, niin vastassa on tämän hetken ylivoimaisesti paras italialainen jalkapallo-organisaatio. Juventuksen ja Milan tekemisen ero näkyy jo siinä, että Milanista poispotkittu ja ala-arvoisesti solvattu Massimiliano ”Max” Allegri on noussut valmentajien eliittiin. Vaikka syksyllä oli Maxilla vaikeaa, niin hän sai Juven junan kulkemaan voitosta voittoon.

Omissa papereissa Juventus on suosikki, vaikka Milan olisi tehnyt mitä tällä kaudella. Sitä ei millään tavalla helpota se, että finaaliin Milanin mukanaan raahannut Siniša Mihajlović sai kenkää, koska Silvio Berlusconi piti hänen pelitapaa tylsänä. Tilalle palkattu keltanokkakoutsi Cristian Brocchi on saanut Milanin pelaamisen ihan sekaisin, kun on peluuttanut joukkuetta Silvion ohjeiden mukaan.

Silvio-setä ei ole tietenkään myöntänyt virhettään, vaan piiskaa pelaajia parempiin otteisiin:

"Victory in the TIM Cup would give a new meaning to the season. You have to give everything you have inside, and more. It would be a big achievement for you and for Milan to obtain direct qualification to Europe, as well as allowing the club to win its 29th trophy in 30 years."

Tässä hiukan historiaa:

Milanin 50 vuoden aikaiset Coppa Italia finaalit:

1967: Milan-Padova 1-0

1972: Milan-Napoli 2-0

1973: Milan-Juventus 6-3 (rangaistuspotkujen jälkeen)

1975: Fiorentina-Milan 3-2

1977: Milan-Inter 2-0

1985: Milan-Sampdoria 0-1, 1-2 (2-osainen finaali)

1990: Juventus-Milan 0-0, 1-0 (2-osainen finaali)

1998: Milan-Lazio 1-0, 1-3 (2-osainen finaali)

2003: Roma-Milan 1-4, 2-2 (2-osainen finaali)

Milanin 50 vuoden aikaiset Juventus kohtaamiset Coppa Italiassa:

Coppa Italia 1966-67, välierä: Juventus-Milan 1-2.

Coppa Italia 1971-72, toinen lohkovaihe: Juventus-Milan 0-1, Milan-Juventus 3-2.

Coppa Italia 1972-73, Finaali: Milan-Juventus 1-1 (6-3 rangaistuspotkujen jälkeen).

Coppa Italia 1974-75, toinen lohkovaihe:: Milan-Juventus 1-0, Juventus-Milan 2-1.

Coppa Italia 1977-78, toinen lohkovaihe: Juventus-Milan 0-3, Milan-Juventus 4-2.

Coppa Italia 1982-83, ensimmäinen lohkovaihe: Juventus-Milan 2-1.

Coppa Italia 1984-85, puolivälierä: Milan-Juventus 0-0, Juventus-Milan 0-1.

Coppa Italia 1989-90, Finaali: Juventus-Milan 0-0, Milan-Juventus 0-1.

Coppa Italia 1991-92, välierä: Milan-Juventus 0-0, Juventus-Milan 1-0.

Coppa Italia 2001-02, välierä: Milan-Juventus 1-2, Juventus-Milan 1-1.

Coppa Italia 2011-12, välierä: Milan-Juventus 1-2, Juventus-Milan 1-2 (2-2 jatkoajan jälkeen).

Coppa Italia 2012-13, puolivälierä: Juventus-Milan 1-1 (2-1 jatkoajan jälkeen).

Brocchin kommentit lehdistötilaisuudessa:

"It’s always nice and special to take part in a final and I think the team will have the desire for this big occasion. Chances to win silverware don’t come around every day. The words of the President and the visit to the Vatican only strengthen this feeling. Every team has its weaknesses. The key thing is to have a ferocious determination and the mental approach, something which Juve have, as well as the desire to battle. Winning would be brilliant and fantastic. For the fans and for those that have struggled in recent years and for those who want to celebrate and a reason to smile. I won’t give in, let that be clear, even in this difficult moment. I am very determined. We are coming to the end of this brief experience and I hope we can achieve something important. I have seen a different spirit, but I won’t take anything for granted because even before the Roma game the players trained well and then we saw what performance was produced. I hope this final will get the best out of the players and their true worth. A lot of players are playing for their futures, those that are coming towards the end of their contracts, those who want to stay, those that will go elsewhere. We cannot think about the past but rather focus on the present. The spirit and the sense of belonging will be key factors tomorrow. The Juve team always help each other out even when one or two players might be having an off day. Spirit and working as a team are needed tomorrow. The last time I was here was for the TIM Cup final in 2013 and it is bringing those memories back. This has been a tough period but unfortunately there have been some match incidents that haven’t gone our way. We knew it was going to be hard and nothing was to be taken for granted. This has been an immense experience. I have learnt a lot of things and how to manage situations on and off the pitch. I am massively motivated. I am a coach now, but I still experience the same emotions of a player. I will have to be sharp enough to make the right choices during the game tomorrow against a great and prepared coach like Allegri. The team have a big chance to make the club and the fans happy. This means a huge amount to me, even if I repeat the most important aspect is the team. Niang has trained over the past two weeks. The medical staff have achieved a minor miracle. He isn’t fit enough for the full 90 minutes, we cannot expect to have him from the start, but I am thinking about giving him some playing time if we need his contribution. Donnarumma has shown that he doesn’t let the emotion of it all get the better of him. He is calm and composed. A top goalie handles the pressure. He does this with no problems at all. There are occasions when the result is what matters most. I have explained my ideas, hoping that the players understand my vision. All that matters tomorrow is making life hard for Juve and making the fans and club happy. I would be happy should I be kept on next season. At the moment though the cup final is what counts. Whatever happens, I have lived my dream. The President is a brilliant motivator. It’s great when he speaks and everyone listens in. Abate and Antonelli are two important absentees. We only have De Sciglio and Calabria as full backs."

Maxin kommentit:

"It doesn’t bother me that we’re the favourites, but we know full well that the differences between the two teams always level out in finals. We are taking on a Milan side for whom it is a last chance to qualify for Europe and who ended the league season with a poor performance. We will therefore be facing a completely different side compared to the one from the last game and we will therefore have to be fully focused. We won the league and then we had a month or so of rest, before a week of work. The first two weeks were fairly general and then we started to step things up a gear. Milan, regardless of the formation they choose, will react after last week. It will be a balanced game. Milan have quality. Bacca has scored a lot of goals, Bonaventura is a key player and Honda always plays his part. They are a side that when well organised and with the right determination can have its say. Matches with Milan are always close affairs. We will have to play well from a technical standpoint because it’s the individuals that can make the difference in the final."

Maxin Juve-miehistö:

Maalivahdit:

Buffon, Rubinho, Neto.

Puolustajat:

Chiellini, Alex Sandro, Barzagli, Rugani, Lichtsteiner, Evra.

Keskikenttäpelaajat:

Pogba, Hernanes, Cuadrado, Lemina, Padoin, Asamoah, Sturaro, Pereyra.

Hyökkääjät:

Zaza, Morata, Mandzukic, Dybala.

Juventuksella on Bonucci poissa pelikiellon sekä Khedira lihasvaivojen takia.

Poikkeuksellisesti Milan ei ole julkaissut omaa miehistöään. Tässä on eräs valistunut arvaus avauskokoonpanoiksi:

Ci5HEncVAAESesZ.jpg

Itsellä ei ole paljoa uskoa voittoon, vaan päinvastoin. Tässä on kaikki merkit siitä, että on tulossa kamala selkäsauna. Whoscored.com ja Freesupertips.co.uk uskoo Juven 2-0 voittoon. Minä pelkään paljon pahempaa..

Avauskokoonpanot:

MILAN:  

Bonaventura   Bacca   Honda

Poli   Montolivo    Kucka 

De Sciglio    Romagnoli    Zapata   Calabria 

Donnarumma 

Milanin penkki:  Abbiati, Mexes, Alex, Jose Mauri, Boateng, Locatelli, Bertolacci, Menez, Balotelli, Niang, Luiz Adriano

JUVENTUS:  

Dybala    Mandzukic 

Evra    Pogba   Hernanes    Lemina   Lichtsteiner

Chiellini   Barzagli   Rugani 

Neto 

Juventuksen penkki: Buffon, Alex Sandro, Padoin, Asamoah, Sturaro, Cuadrado, Pereyra, Zaza, Morata

Avauskokoonpanot oli odotetut. Tässä Baccan kommentit:

"We have to stay calm, but play with the right mix of passion and composure. We have trained well and the coach has prepared us well for this game. We have to give everything we have and more. Every chance is important in a final. Let’s hope this turns out to be a special night for the team. Let’s hope that also with the help of God we can win. It’s great to see all the fans here today. They have supported us and today is special. They have backed us and I also want to thank my family. We hope to give our best tonight."

Ensimmäinen puoliaika tarjosi jonkinlaisen cupyllätyksen. Milan pelasi täysin tasapäin ja punamustien silmälasien läpi katsottuna jopa hallitsi peliä. Milanista oikein huokui voitontahto ja Brocchin viimeiseen peliin vaihtama 4-3-3 pelijärjestelmä toimi erinomaisesti. Bacca kirmasi ihan eri malliin kuin viime aikoina eikä tarvinnut katsoa Balotellin laiskottelua. Todelliseen cupyllätykseen tarvitaan silti vielä maaleja, mutta jos Milan jatkaa yhtä hyvin (ja Juventus yhtä huonosti), niin sekin voi olla mahdollista. Mutta pessimistinä, sanon, että eiköhän toisella puoliajalla palata ruotuun ja se on Milanille näkemiin taas eurokentät. 

Niin siinä sitten kävi, kuin pelkäsin. Ratkaisu tuli vasta jatkoajan toisella puolikkaalla, kun Juve pelasi hienon hyökkäyksen ja Milanin puolustus nukahti hetkeksi. Silloin vaihdosta tullut Morata iski ja löi samalla Milanin haaveet syvälle nurmeen.

CjApYCjWsAA7-T8.jpg

Jotenkin tämä peli todellakin kyyneleet virtaamaan, kun Milan oli kerrankin todela hyvä ja hallitsi peliä. Siitä ei kuitenkaan tullut koskaan ansaittua palkintoa, kun Milan hukkasi omat paikkansa. 

CjAm6ulWgAAdBLQ.jpg

Itse nostan pelin Man of Matchiksi valmentaja Brocchin, joka todennäköisesti viimeiseksi jääneeksi pelissään uskalsi heittää Silvion 4-3-1-2 taktiikat roskikseen ja peluutti joukkuetta 4-3-3:lla. Harmi vain, että se ihan riittänyt voittoon, mutta sillä Milan kaatui kunniaaksti saappaat jalassa. Tässä pelaaja-arvioita:

Goal

Forza Italian Football: AC Milan , Juventus

34797C0D00000578-3602704-image-a-1_14638

Brocchin lehdistötilaisuuden kommentit:

"The team played well tonight and that was clear to see to everyone. We have received praise from everyone. However, that doesn’t take away the disappointment. We didn’t deserve to lose. Tonight I started to see the first signs of my work in this team. I saw the right approach and attitude. We were made to pay by a match incident. Juve have some top players and this is football. At times you look for excuses, but on other occasions you reap the rewards of your efforts over time. This has happened to a lot of great coaches. We have worked on some ideas in this period. In other matches we weren’t able to carry them out. The return of Bonaventura to the team allowed us to play with a different approach. Perhaps this week I have hit the right note with the players, getting a big reaction from them. We put in a great performance today and made life really hard for them. I don’t know on how many occasions that has happened this season. We have been working on pressing high up and trying to play how we did tonight. It will take time. You cannot always get it right immediately. Finally though I can say I have started to see some of my work. I am pleased with this, but what will be, will be. I haven’t had the chance to speak to the President. I imagine he will be disappointed with the defeat, but not with the performance. Balotelli was eager to play, but I had to consider extra time and ensure I was smart enough to make the right choices. To press them high up we sent Poli to mark their playmaker. This frustrated Juve’s efforts to play the ball and I think we got it tactically spot on. Today we gave everything. To see all our fans out in full force was beautiful. I am sorry we weren’t able to win. I think we could have won. I hope we can keep bringing though young players. Calabria was fantastic tonight."

Lisää kommentteja.

Pelin highlightsit:

https://www.youtube.com/watch?v=s2X3_Turo6I

Siinä se kausi sitten oli..Jännityksellä seurataan mahdollisia uusia omistajia ja uusia kuvioita. Ensi kausi tulee joka tapauksessa ja tämä jää historiaan. Ehkä se ensi kausi potku eteen tai tai taaksepäin, se on toisen topicin aihe.

34794E0300000578-3602704-image-a-27_1463

Olihan se ihan kelpo esitys Punamustilta, mutta rehellisesti sanottuna Juventus pelasi luokattoman surkeasti. Esimerkiksi Pogba oli vain varjo itsestään. Matsi olisi ollut voitettavissa JOS vain jotkut muutkin osaisivat tehdä maaleja kuin Bacca & Bonaventura. Oli nimittäin niin loistavia vetopaikkoja/maalipaikkoja tarjolla ainakin Hondalle, Polille, Kuckalle ja Montolivolle ja kukin roiski pallon niin kauas maalista kuin vain pystyivät. Joukkue onnistui jopa ryssimään kaksi 2vs1-hyökkäystä aivan käsittämättömän surkeilla syöttörityksillä. Ainut, jota ei voi haukkua "jäätymisestä" viimeistelypaikassa, oli Mauri, joka oli hyvin, hyvin epäonnekas, kun viuhuva pommi 16:n takaa painui vain pari senttiä ohi takatolpan. Ilman kierrettä pallo olisi painunut vastustamattomasti verkon perälle ja oltaisiin nähty rp-kilpailu.

Toivottavasti tuo viimeistelytaitojen esittely sai G&B:n heräämään siihen, että joukkue tarvitsee playmakerin (jotta saataisiin riittävästi niitä maalipaikkoja kavereille, jotka eivät vaan osaa tehdä niitä maaleja). Toinen vaihtoehto on vaihtaa noita hyökkäyspään pelaajia sellaisiin, jotka pystyvät tekemään maaleja muualtakin kuin viidestä metristä saatuaan hyvän passin joukkuekaverilta (tyyliin Zlatan).

Huomenna klo 22.00 Suomen aikaa alkaa Milanin taival Coppa Italiassa. Ensimmäisenä vastaan asettuu Torino ja peli pelataan San Sirolla.

Kuten on aiemminkin todettu, niin Milanilla on cupin voittoja vain 5, jotka on vuosilta 1967, 1972, 1973, 1977 ja 2003. Viime vuonna Milan pääsi finaaliin, mutta hävisi sen dramaattisesti Juventukselle jatkoajalla. Sen jälkeen onneksi Milan on maksanut juventukselle takaisin sarjassa ja juuri ennen joulua Italian supercoppassa. Mutta se on eri tarina se..

Torino on myös cupin voittoja 5, jotka on vuosilta 1936, 1943, 1968, 1971 ja 1993. Joten historian valossa huomiseen otteluun lähdetään samoista asetelmista.

Tämän vuoden Coppa käynnistyi heinäkuussa. Viime vuonna Milan joutui aloittamaan Coppan 3. kierrokselta, joka pelattiin kesällä. Tänä vuonna Milan pääsi ohituskaistalta suoraan 16 joukkueen kaavioon.

Torinolla on ollut sen sijaan pitempi reitti. Coppan 3. kierroksella Torino voitti Serie B:ssä pelaavan Pro Vercellin 4-1 kotonaan. 4. kierroksella Torino voitti kotonaan toisen Serie B- seuran Pisan 4-0 ja sillä tuloksella joukkue pääsi 16 kaavioon.

Tässä on koko Coppan kaavio lähtötilanteessa:

Cod9MpCWcAE3_WB.jpg

Ja tässä on 16 joukkueen lopullinen kaavio:

C1yaxx4VIAA8Zi9.jpg

Tämän vuoden Torinon ja Milanin kamppailussa katse kääntyy väkisinkin Siniša Mihajlovićiin, joka toimi viime vuonna Milanin valmentajana. Sinisan puolustusvoittoinen pelityyli toi kohtuullisia tuloksia ja juuri cupissa erinomaisia tuloksia, koska Sinisan johdolla Milan pääsi Coppan finaaliin. Vähän ennen finaalia Milanin omistaja Silvio Berlusconi antoi kenkää serbiluotsille, koska pelityyli ei miellyttänyt. Loppu kauden Milania valmensi Primaveran valmennustehtävistä nostettu Christian Brocchi, joka sai kesällä vaihtaa maisemaa. Joka tapauksessa ymmärrän, jos Sinisan kielellä maistuu pieni kostonmaku potkuista ja nyt olisi erinomainen hetki päästä rokottaa entistä seuraa.

Montellan haastattelu:

The match

"We want to do well also because we have to remember that making into the final of this competition, last campaign, gave us the opportunity to play and win the Supercoppa di Lega in Doha. It’s like a final because each mistake could be costly. Torino have very good players especially upfront and in midfield and are managed very well. We won’t underestimate our opponents. Facing them twice in just a few days means there won’t be any alibis on Monday’s match".

The line-up

"Today I’ll have a clearer view of the situation, since we have a few issues: Antonelli did not train because of a muscle fatigue, Romagnoli has flu and I don’t think he’ll be fit to play. Regarding Abate, I’ll decide today. The good news is that Kucka is fully fit.

We have shown that we can play with different players. Still, I won’t make too many changes to the line-up. I’ll try to field the best possible XI".

Montella and the cup

"I have never won the Coppa Italia as a player, and as a manager I made it to the final when I was managing Fiorentina, but we lost".

Tactics

"Sunday we played higher up the pitch and had 29 shots on goal, while Cagliari did not create almost any chance. I think we played a great game, which was then decided by our two forwards. We can always decide to change the game plan, but it’s not easy because we only have to strikers in the squad, since Luiz Adriano is about to leave. There are lot of good attackers in our Youth Sector, so we have different solutions".

The team

They are all doing really great, especially Abate. These boys are on the rebound, and I hope to convince them that there’s still room for improvement. The penalty Donnarumma saved against Torino was a turning point for our season. The team has improved a lot, but so have our opponents. The tams that face us give 110% and we have to be ready for that. There’s a healthy competition between Lapadula and Bacca, as there is in other roles. Bacca’s goal was really important and I am happy for him and Gianluca.

Bertolacci? He played 3 matches in 3 different roles, he doesn’t have to prove anything to anyone. He has played really well, he’s our all-rounder since he has played as playmaker as defensive midfielder and in a more offensive position".

Transfer market

"Galliani and I speak every day. My job is to eventually point out if the squad needs to be improved, but in January it’s not easy. Though we’ll see what we can do. We have signed Storari who knows what it means to play for AC Milan and I am sure that his experience will come in handy. We decided to let Gabriel go to Cagliari on loan because he needs to play".

Sacchi

"I enjoy compliments and I accept it when people criticise me".

A.C. Milan - Torino F.C.

Montellan miehistö:

Maalivahdit:

Donnarumma, Plizzari, Storari

Puolustajat:

Abate, Calabria, De Sciglio, Ely, Gomez, Paletta, Vangioni, Zapata

Keskikenttäpelaajat:

Bertolacci, Bonaventura, Honda, Kucka, Locatelli, Pasalic, Poli, Sosa

Hyökkääjät:

Bacca, Lapadula, Suso, Cutrone (63).

Milanin miehistössä on uusi vanha mies Marco Storari.

News-Storari-Mauro-Suma.jpg

Torino ei ole julkaissut vielä miehistöään.

Tässä eräs arvio avauskokoonpanoista:

Milan:

Honda     Lapadula      Suso

Sosa      Bertolacci      Kucka

De Sciglio     Gomez     Paletta     Abate

Donnarumma

Torino:

Ljajic      Belotti      Falque

Obi     Valdifiori      Benassi

Barreca    Moretti      Rossettini      Zappacosta

Hart

Itse uskon, että pelistä on tulossa hankala. Luultavammin Montella kierrättää materiaalia jonkin verran, mutta suuriin muutoksiin ei ole vara. Sinisa, jos kuka osaa hankkia yksittäisessä pelissä hyvän tuloksen. Milanin on syytä parantaa paljon viime sunnuntain sarjapelin läpsyttelystä, muuten Torinossa juhlitaan cupissa etenemistä. Freesupertips.co.uk ennakoi silti Milanin 2-1 voittoa, hyvä jos niin kävisi..  

Tässä on Torinon miehistö:

Maalivahdit:

Tommaso Cucchietti, Joe Hart, Daniele Padelli

Puolustajat:

Arlind Ajeti, Antonio Barreca, Carlao (numero 5), Lorenzo De Silvestri, Emiliano Moretti, Luca Rossettini, Davide Zappacosta

Keskikenttäpelaajat:

Daniele Baselli, Marco Benassi, Samuel Gustafson, Sasa Lukic, Joel Obi, Mirko Valdifiori

Hyökkääjät:

Andrea Belotti, Lucas Boye’, Juan Iturbe, Adem Ljajic, Maxi Lopez, Josef Martinez

Tässä Milan TV:n ennakoima avauskokoonpano:

C15isFQWEAIDq0c.jpg

Avauskokonpanot:

Milan:

Bonaventura     Lapadula     Suso

Bertolacci         Sosa        Kucka

De Sciglio      Paletta       Gomez     Abate

Donnarumma 

Milanin penkki: Storari, Plizzari, Ely, Honda, Poli, Zapata, Vangioni, Cutrone, Bacca, Locatelli, Pasalic, Calabria

Torino:

Ljajic       Belotti     Iturbe

Baselli     Valdifiori    Benassi 

Barreca     Moretti    Rossettini    De Silvestri

Hart 

Torinon penkki: Padelli, Cucchietti, Carlao, Zappacosta, Lopez, Gustafson, Martinez, Obi, Lukic, Boyè, Ajeti

Komea ja ansaittu 2-1 voittohan sieltä tuli ja seuraavaksi Juventusta kaatamaan (olisi muuten 3. voitto putkeen)! Alkuun Torino oli vahvempi, mutta mitä pidemmälle peli eteni, sitä vahvemmin Milan alkoi hallita. Voisi melkein sanoa, että De Sciglion lahjoittama avausmaali (katsokaapa missä meidän vasen pakki seikkailee kun Belotti kirmailee läpiajoon...) koitui Torinon turmioksi, sillä maalin jälkeen Milan paransi peliä ja torinolaiset eivät.

Tulikohan kenellekään yllätyksenä, että kumpikin maali tuli Suson & Bonaventuran ansiosta? Ekassa Suson vahva esityön jälkeen Jack tarjoili Kuckalle tyhjän maalin ja jälkimmäinen olikin perinteinen "Suso keskittää, Bonaventura jatkaa"-maali. Sääli sinänsä, että joukkue on maalinteossa 95%:sti riippuvainen tuon parivaljakon onnistumisista. Kyllä joku muukin niitä maalipaikkoja voisi luoda. Valitettavasti vaan penkillä on Honda ja Niang ja heistä kummastakaan ei siihen ole, joten muuan espanjalaisvahvistusta Evertonista odotellessa...

Komea ja ansaittu 2-1 voittohan sieltä tuli ja seuraavaksi Juventusta kaatamaan (olisi muuten 3. voitto putkeen)! Alkuun Torino oli vahvempi, mutta mitä pidemmälle peli eteni, sitä vahvemmin Milan alkoi hallita. Voisi melkein sanoa, että De Sciglion lahjoittama avausmaali (katsokaapa missä meidän vasen pakki seikkailee kun Belotti kirmailee läpiajoon...) koitui Torinon turmioksi, sillä maalin jälkeen Milan paransi peliä ja torinolaiset eivät.

Tulikohan kenellekään yllätyksenä, että kumpikin maali tuli Suson & Bonaventuran ansiosta? Ekassa Suson vahva esityön jälkeen Jack tarjoili Kuckalle tyhjän maalin ja jälkimmäinen olikin perinteinen "Suso keskittää, Bonaventura jatkaa"-maali. Sääli sinänsä, että joukkue on maalinteossa 95%:sti riippuvainen tuon parivaljakon onnistumisista. Kyllä joku muukin niitä maalipaikkoja voisi luoda. Valitettavasti vaan penkillä on Honda ja Niang ja heistä kummastakaan ei siihen ole, joten muuan espanjalaisvahvistusta Evertonista odotellessa...

Hyvä peli. Itse missasin pelin alun mutta nähdyn perusteella hyvä suoritus. Montellan aikakaudella on ollut iloista nähdä että joukkue pystyy nousemaan takaa. En muista, koska viimeksi olisi ollut yhtä hyvää taistelutahtoa ja asennetta. Onneksi hyökkäysrintama on saanut vastuuta ja maaleja vähän isommalla rinnalla, joten Niang voitaisiin laittaa lihoiksi jotta saataisiin vähän vahvistusta. Tosin turha ottaa esim. huhuissa mainittuja lainoja ilman osto-optiota, koska niistä ei ole mitään pitkäaikaista iloa eikä joukkue ns. kehity! Komppaan tuossa, että Suso ja Bona ovat nostaneet huomattavasti tasoaan vuoden vaihteessa!

Coppa Italiassa on jäljellä 8 joukkuetta, eli 4 otteluparia. Yksi näistä ottelupareista on Juventus-Milan. Peli pelataan huomenna klo 21.45 Suomen aikaa 41 507 katsojaa vetävällä Juventus Stadiumilla.

Milan on kohdannut viimeisen vuoden aikana Juventuksen monta kertaa. Tärkein kohtaamisista oli viime vuoden Coppan finaali, jossa Juventus voitti Milanin 1-0 jatkoajan jälkeen. Siihen tappioon kariutui viime keväänä haave Milanin eurokentistä.

Tällä kaudella Milan on sitten maksanut Juventukselle kalavelkoja ensin Serie A:ssa, jossa Milan voitti kotonaan 1-0 ja sen jälkeen vuoden 2016 Supercoppassa, joka pelattiin juuri ennen joulua Qatarissa. Sen peli meni 1-1 tilanteessa rankkareihin, joissa Milan 4-3.

Tämä Supercoppan voitto toi 5 vuoden jälkeen ensimmäisen pokaalin Milanille ja samalla roppakaupalla itseluottamusta. Juventuksen leirissä oltiin pelin jälkeen yllättäen vähemmän tyytyväisiä ja ehkäpä jopa yllättyneitäkin tappiosta, kun Juventus on viime vuosina voittanut kotimaassaan. Se sai jo huhuissa Juventuksen valmentajan Massimiliano ” Max” Allegrin jakkaran heilumaan.

Allegrin haastattelu:

Team news

We’ll make a few changes for Milan, especially given the effort we expended in playing with great intensity and focus against Lazio. It’s a one-off tie that needs to be contested at the best of our abilities and after that we have a tricky trip to Sassuolo so the squad will be rotated. Barzagli on the right with Rugani in the middle? I’ll be taking one last look at Chiellini and potentially Bonucci who needs minutes under his belt after sitting out for almost two months. Whoever lines up for us must be able to compete for potentially 120 minutes. In attack? Dybala has been magnificent recently, his goal at the weekend was superb. All strikers miss chances from time to time. Higuain may feature but that will depend on how we set up in attack. Pjaca and Marchisio are unlikely to start; Claudio in particular needs time to consolidate the excellent recovery he has made.”

Mental game

I can’t stress enough that ultimately it is the way we approach the game that counts. I can send the players out in a certain formation but you can’t expect to win if the aggression and intensity is lacking. The boys delivered a great response on Sunday but now our goal is to maintain that level for as long as we can. To take our game to the next level we need to marry mental toughness, focus and commitment with quality on the ball. To win football matches, especially those in the Champions League, you must have both.”

Playing the long game

Teams don’t fundamentally change from one week to the next. Juventus are at their best when we relax and play with our heads. It is not as if after losing to Fiorentina, everything had to go on the scrapheap, nor were things perfect before that defeat. The true value of a group of players comes out over the course of a season. Slip-ups on the way are par for the course and what matters is who is top of the table in May.”

Milan

Speaking about “revenge” is a little misleading. Wednesday’s is simply an important match that we want to win. Milan are having a good campaign and have the quality to hurt you if you give them the opportunities. Our target is to lift the Coppa Italia for a third time in a row, something that no other side has done before, and that is all the motivation we need.”

Montellan haastattelu:

Deulofeu

"He's here to play. We all want to see his qualities. I've been following him for some time and I believe a lot in him. We did not get him as an alternative to Suso because they are two different players. He can play on the left. He might make it into the squad list for tomorrow's game".

Napoli

"We faced a great team and played really well. Numbers speak for themselves: we dominated the game. We're disappointed with the result but this match must give the boys more self-confidence. They need to believe in the work we're doing. I know I am AC Milan's manager and I know we have to win, but I have the feeling we are getting closer to the top teams. We have to believe in ourselves".

Juve

"It's a really tough match against a team which is almost impossible to beat, but we have to do our best in a competition that the management, the players and I consider very important. Juventus have plenty of solutions, they can easily change game plan with different players. I hope they are angry because anger clouds the mind. It's an exciting match to play and an important test for us".

Juventus Stadium

"Juve have won 27 consecutive games at Juventus Stadium, this says it all. Picking Juve was an unlucky draw, but this makes it even more exciting".

Goals

"A manager has to work so that his strikers can do well. For sure, when we have the chance to score, we have to show more determination. We have to improve on this aspect".

Niang

"Niang might leave the club. He's discussing it with the management. That's why I don't think he'll be in the squad list for Torino. Should he stay, I would treat him like every other player. He's had ups and downs, over his career and the same has happened this year".

Objectives

"A lot will depend on the next matches. Our goal is to make it into Europa League, the Champions League is more complicated".

Midfield

"Kucka has improved a lot, Pasalic is improving game after game, the same goes for Bertolacci. With Bonaventura, we don't need anyone else in midfield".

Results

"Recent results haven't been that good, but if we win against Udinese we would have one point more than the first half of the season. Sunday could be a turning point for us".

The League

"In my opinion, Serie A with 18 teams would be more competitive".

Improvement

"I think there's a lot of room for improvement. We've made some costly mistakes".

Injuries

"Suso is fit to play, while De Sciglio still hasn't resumed training alongside his teammates, therefore I don't think he's going to make it for tomorrow's match".

Juventus F.C. - A.C. Milan

Juventuksen valmentajan Massimiliano Allegrin miehistö:

Maalivahdit:

25 Neto, 32 Audero, 42 Del Favero

Puolustajat:

3 Chiellini, 12 Alex Sandro, 15 Barzagli, 19 Bonucci, 23 Dani Alves, 24 Rugani, 26 Lichtsteiner

Keskikenttäpelaajat:

5 Pjanic, 6 Khedira, 7 Cuadrado, 11 Hernanes, 14 Mattiello, 22 Asamoah, 27 Sturaro, 28 Rincon, 45 Muratore

Hyökkääjät:

9 Higuain, 17 Mandzukic, 20 Pjaca, 21 Dybala

Montellan miehistö:

Maalivahdit:

Donnarumma, Plizzari, Storari

Puolustajat:

Abate, Antonelli, Calabria, De Sciglio, Gomez, Paletta, Romagnoli, Vangioni, Zapata

Keskikenttäpelaajat:

Bertolacci, Bonaventura, Honda, Kucka, Locatelli, Pasalic, Poli, Sosa, Mati Fernandez

Hyökkääjät:

Bacca, Deulofeu, Lapadula, Suso

Milanin kokonpanosta tärkeimmät huomiot ovat, että uusi lainapelaaja Gerard Deulofeu on nimetty saman tien kokoonpanoon ja Niang on jätetty kotiin, koska kaveri voi vaihtaa pian seuraa. Huhut vievät Niangia vahvasti Valioliigaan.

Tässä yksi arvio avauskokoonpanoista:

Juventus:

Dybala      Mandzukic

Pjanic

Sturaro     Marchisio     Rincon

Sandro    Chiellini    Rugani     Lichtsteiner

Buffon

Milan:

Bonaventura      Bacca      Suso

Bertolacci     Locatelli     Kucka

Calabria    Romagnoli      Paletta     Abate

Donnarumma

Juventus lähtee peliin selvänä ennakkosuosikkina. Siitä ei ole kahta sanaa. Juventuksella on kotonaan todella pitkä häviämättömien pelien putki. Jos oikein tulkitsin, niin Juventus Stadiumilla joukkue on hävinnyt viimeksi 23.8.2015 Udineselle Serie A:ssa. Sen jälkeen on tullut muutama tasapeli ja voittoja senkin edestä.

Siitä huolimatta Juventus tietää, että Milan voi hyvänä päivänä viedä sen voiton jopa heidän voittamattomassa linnakkeessa. Sen puolesta ei välttämättä kannata lyödä vetoa, mutta aina sa toivoa. Ainakin Freesupertips.co.uk uskoo tasaiseen peliin, kun ehdottaa 1-1 tasuria ja sitä kautta voittajan hakemista pitemmän kaavan kautta. Sen näkee sitten huomenna, jos näkee.

Erittäin mielenkiintoinen peli tulossa. Vaikkakin nuo tilastot puhuvat Juven puolesta niin itse toivon punamustilta ehyen ysikymppisen ja sen jälkeen tulos tosiaan voi olla jopa suosiollinen. Viimeisissä peleissä tekeminen on ollut hetkittäin erittäin hyvää mutta sitten on tullut noita pahoja nukahduksia alapäässä ja yksittäisten pelaajien virheitä. Onneksi Deulofeu saatiin naarattua, koska pelaaja on juuri sitä mihin Milaniakin on monta vuotta haluttu eli nuori. Niang on saanut niin monen saumat joten jos muut ovat halukkaita maksamaan miehestä järkevän summan niin ei muuta kun mies menemään, koska nyt rivissä on kelpo laituri mikä kirittää Bonaa ja Susoa vaikkakin taitaa peluri enemmän olla noita oikeanlaidan äijiä... Niangin huonon vireen myötä Bacca ja Lapadula ovat miestä valovuoden edellä ja tästä syystä on turhaa pitää kolmatta kärkeä istumassa penkillä jos pelaajasta voi saada 15+ miljoonaa. No toivottavasti kaljupää yllättää ja mies vaihtaa nopeasti maisemaa. Veikkaan ettei rahoja enää tässä ikkunassa käytetä mutta ainahan sitä voi toivoa ;)...

Niangista juuri raapustelinkin tuonne huhut-osioon, sillä virallinen tiedote vielä puuttuu. Mutta joo, kunhan Milan jättää päästämättä 2 maalia ekan 30min aikana, niin voitaneen nähdä jännä peli. Juvelle ei kuitenkaan kannata antaa kahta maalia eteen - etenkään Torinossa. Pahinta pelkään, mutta katsotaan nyt. Ja tämähän on vain cupia ja päätähtäin pitää olla UCL-paikassa.

Avauskokoonpanot:

Juventus:

Higuain

Mandzukic    Dybala    Cuadrado

Pjanic      Khedira

Asamoah    Rugani    Bonucci    Barzagli

Neto

Milan:

Bonaventura     Bacca     Suso

Bertolacci    Locatelli   Kucka 

Antonelli    Romagnoli     Zapata     Abate

Donnarumma

2 maalia omiin ensimmäisen 30 min aikana. Kukapa olisi uskonut? Ainiin... :rolleyes_ani:

Saat viikon oraakkelipalkinnon tuosta hyvästä...Mut joo, kun Dybala vei Juven johtoon, niin alkoi jo ahdistaa ja kun Pjanic ampui hienon vaparin sisään, niin selkäranka katkesi kotikatsomassa ja puoliajalla näyttö kiinni. Ilmeisesti jonkin sortin takaa-ajokin oli punamustilta.

C3DA0nqXEAAJ0zf.jpg

Pelin tilastot.

3C82828100000578-0-image-a-10_1485379709

Ensimmäisen puoliajan perusteella ei voinut oikein kenelläkkään antaa voi antaa ruusuja. Siksipä valitsen yllättävän nimen: Zapata oli pitkästä aikaa kokonpanossa, mutta kumpaankaa maalia ei voi panna hänen piikkiin. Se on paljon Kolumbian pojalle..

Tässä La Gazzetta dello Sportin arviot:

C3DoMVFWIAA39jB.jpg

Montellan haastattelu:

The match

"If today we lost it's because Juve played better. In the first half, we didn't manage to defend well. We were too slow because they did not leave us space. We conceded two goals on the counter attack and they went close to scoring the third. But in the second half, the boys managed to play better, to impose our style of play going close to levelling it. We never gave up, more power to my players who nearly scored the 2-2 down to 10 men. Unfortunately, we got that red card immediately after we narrowed the gap. It could have been a thrilling last half an hour".

The wingers

"Swapping Suso and Bonaventura might be an idea, they are both capable of dribbling past the opponent".

Niang

"I don't know the latest news. I already spoke about his qualities and my opinion on him. We'll see what happens in the next days".

Objectives

"We have to think match after match. We want to prepare well for the next game, train hard and win against Udinese. The goal is to make it into Europe".

Honda

"I brought him on because I needed a quality player in midfield and to keep the team balanced".

Deulofeu

"We were down to 10 men, Juve made us play low and we didn't manage to play the ball around. That's why I needed someone fast and I brought him on and not Lapadula. He also went close to scoring. He can play both on the right and on the left. He's used to both roles".

Consistency

"It's simple, hen we'll manage to play better than our opponents for 95 minutes, even Juventus and Napoli, we will win. I think it takes more than 6 months or one year".

Juve and Napoli

"Two hard fought matches and we must be proud of ourselves. We know we can do well. Both Juventus and Napoli are two really strong sides, and they've been working together for a long time".

Improvement

"We faced two of the top teams in Italy. We are disappointed with the result but we have to face the reality. We are improving and reducing the gap with the top teams but we still need time".

Locatelli

"The red card will help Manuel in the future. He has to stay calm, he played a good game. These mistakes can only make you improve".

Zapata

"Zapata played well for the entire 90' also considering he was out for a long time".

Calabria

"Calabria had a slight injury. We'll know more in the next days".

Pelin highlightsit:

https://www.youtube.com/watch?v=qmLDSM_997w&ab_channel=GOLAZOHD

Milanin cup-taival oli tänä vuonna ns. normaali, eli aikainen putoaminen, josta ei jää lapsille muisteltavaa. Nyt on enää Serie A ja siinä sitä haastetta tulee riittämään. seuraava haaste on sunnuntaina Udinese.

2 maalia omiin ensimmäisen 30 min aikana. Kukapa olisi uskonut? Ainiin... :rolleyes_ani:

Niinpä ;) ... No ihan pelin alussa ajattelin että tästä voi vielä tulla jotain... Tosin tais olla jo vajaan kympin kohtaalla kun kotijoukkue pääsi neljällä yhtä vastaan hyökkäämään  :nono: . Milanille tai kenellekkään muulle ei pitäisi tulla yllätyksenä se että Juve on erittäin vaarallinen vastahyökkäyksissään... Pian tämän jälkeen lukemat olivatkin 2-0. Näytti siltä että peli sakkasi pahasti näihin nopeisiin maaleihin ja Juve siirtyi puolustuskannalle. Siinäpä sitten olikin pään tahkomista puolustusmuuriin... Eipä pelistä montaa hyvää asiaa löytynyt, itsekkin komppaan ettei Zapata ollut pihalla! Toinen nosto voisi olla Baccan maali, koska loppukauden kannalta on erittäin tärkeää että mies löytää jälleen itseluottamuksen ja alkaa tekemään maaleja jopa puolikkaista paikoista! Vaikkakin peli on tällä kaudella parempaa ja ilme on erilainen kuin vuosi sitten mutta silti pelinrakentelu ei toimi täyttä 90stä vaan toisinaan sorrutaan erittäin huonoihin ratkaisuihin ja hetken kuluttua palloa maltetaan pyörittää ja hakea rauhassa reikiä vastustajien formaatiosta. Juveakin vastaan palloa pitäisi pyörittää nopeasti puolelta toiselle, nytkin pelissä oli usein tilanne missä painopisteen luonnilla Juve sai 3-4 vastaan 1 -prässin josta ei käytännössä pääse järkevästi pois... Jos prässätty pelaaja pelaa alaspäin täytyisi topparin/laitapakin saada välittömästi pallo eteenpäin koska prässäävän joukkueen on erittäin helppo paineistaa myös alempi pelaaja nopeasti, koska prässääjällä on niin suuri miesylivoima pienellä alueella! No tämän vuoden taival päättyi mutta toivottavasti tämä antaa entistä enemmän voimaa sarjataisteluun jotta sijoitus olisi top3:ssa!

Tämän vuoden Coppa Italia alkoi tutusti jo heinäkuussa. Milan pääsi tänä vuonna suoraan viimeiseen vaiheeseen, jossa on 16 joukkuetta. Tässä on kaavio, miten Coppa on mennyt ja tulee menemään loppuun asti:

DP-BJ8qXUAANN_O.jpg

Milanin ensimmäinen vastustaja saapuu Veronasta, josta kaupungin suositumpi seura Hellas saapuu keskiviikkona klo 21.45 Suomen aikaa San Sirolle.

Hellas aloitti oman cup-taipaleensa Coppan kolmannelta kierrokselta, joka pelattiin elokuussa. Siellä Hellasta vastassa oli Serie B:ssa pelaava U.S. Avellino 1912, jonka Hellas voitti kotonaan 3-1.

Neljännellä kierroksella marraskkun 29. päivä Hellasta vastassa oli paikallisvastustaja Chievo. Derby della Scala nimellä tunnettu uudehko derby, mutta on kuitenkin aika tunnepitoinen peli. Coppan peli päättyi 1-1 ja meni lopulta rankkareille, jonka Hellas voitti 5-4. Sillä tuloksella Hellas lunasti oman paikkanssa 16 parhaan joukossa.

Gattuson haastattelu:

Hellas Verona in TIM cup

"We want to go through the next round, we must, even if it will be a tough game. Squad rotation? We are considering the physical condition of some of our players. Let’s see after today’s training session. At the moment, the 4-man defence gives us more security, but we are giving too much space to our opponents. We still have a lot to work on and improve.

Our fans’ great support

"Victories give you great awareness, intensity and desire. We needed to win against Bologna, and although we managed, we still have to improve a lot. Our fans gave us a great hand last Sunday, they know how to create a fantastic atmosphere. Through victories, we have to encourage our fans to continue supporting us. I want to thank all of them for their great support so far. As regards to our players, they are training very hard and giving their all.

Other talking points

"The Europa League draw? Our full focus in on Hellas Verona right now. Then we will think about Ludogorets. They may not have a winning history but they have plenty of talented players who are technically strong. We will have the advantage of facing them after a two-month break in their competition. The VAR? It was necessary. It could have been used at Benevento when Romagnoli made an assertive tackle but never touched the opponent. Donnarumma is fine. He is very involved in the games and gets upset when we don’t win. From my side, I have no issues with him”.

A.C. Milan - Hellas Verona F.C.

Gattuson miehistö:

Maalivahdit:

A. Donnarumma, G. Donnarumma, Guarnone

Puolustajat:

Abate, Antonelli, Bonucci, Calabria, Gomez, Musacchio, Paletta, Rodriguez, Romagnoli, Zapata

Keskikenttäpelaajat:

Biglia, Bonaventura, Borini, Kessie, Montolivo, Zanellato

Hyökkääjät:

Cutrone, Kalinic, André Silva, Suso

Marco Storari on loukkaantumisen takia poissa ja tilalle on nostettu Alessandro Guarnone Primaverasta.

Valistunut arvaus Milan avauskokoonpanoksi:

Silva         Cutrone         Suso

Bonaventura        Montolivo         Kessiè

Rodriguez     Romagnoli     Bonucci     Calabria

Donnarumma

Coppassa ei ole kuin yksi hyväksyttävä vaihtoehto: Voitto ja jatkoon pääsy. Sunnuntain peli antoi Milanille toivoa. Sarjassa Hellas on putoamisviivan alla, joten ei se pitäisi olla mahdoton rasti voittaa. Mutta tänä vuonna on taas saanut mitä ihmeellisempiä pettymyksiä, joten kaikkeen saa varautua.   

Tämän ottelun voittaja saa vastaansa Interin. Interillä oli eilen vaikea ilta Serie C:ssä pelaavan Pordenonen kanssa. 120 maalittoman peliminuutin jälkeen ja pilkkukisan jälkeen Inter lopulta voitti.

Avauskokoonpanot:

Milan:

Silva        Cutrone      Suso

Bonaventura    Montolivo    Kessié

Rodriguez      Romagnoli      Bonucci       Calabria

Donnarumma

Milanin penkki: A Donnarumma, Guarnone, Kalinic, Borini, Gomez, Zapata, Abate, Biglia, Musacchio, Paletta, Antonelli, Zanellato

Verona:

Kean         Lee

Bessa          Fossati        B Zuculini     Romulo

Fares      Souprayen       Heurtaux       Ferrari

Silvestri

Veronan penkki: Coppola, Laner, Verde, Pazzini, F Zuculini, Gonzalez, Calvano, Valoti, Tupta, Bearzotti, Danzi, Felicioli

Eilen oli Milanilta hyvä esitys. Gattuson ratkaisu vaihtaa systeemi 4-3-3:een on tuntunut toimivan. Moni pelaaja on kehunut sitä ratkaisua ja ehkäpä se on systeeminä kaikkein tutuin. SItä on tahkottu melkein koko viime vuosi ja kesällä myös. Nyt taas aurinko hymilee punamustaankin leiriin.

DQ9P-DWUQAA1wjB.jpg

Jotain tilaston tynkää.

Eilisessä pelissä oli monta onnistujaa. Valitsen omaksi MotM:ksi Cutronen, joka teki maalin. Maalintekijät elävät maaleista ja kuolevat maalttomista putkista. Tänä syksynä Cutronella ollut molempia, joten nyt peukut ylös, että tämä lähtee tästä käyntiin Cutronella (ja muillakkin, erityisesti Silvalla).

474D659600000578-0-image-a-15_1513207245

474D685C00000578-0-image-a-16_1513207277

Gattuson haastattelu:

Donnarumma

"I got to know Gigio over the past months, he has never skipped one training session. In addition to his qualities on the pitch, he is a great person too. I will always back him. He's not how some people depict him. His team-mates are backing him too, he's a very humble guy.

On the game

"I am pleased with the mentality and our performance today. We could have put the game to bed earlier, that's the only thing we could have done better and we have to work on this. We have to put this match behind us because Sunday it won't be the same.

Individuals

"Bonucci, as well as the whole defensive line, is doing very well, Montolivo too is doing a great work as holding midfielder. The boys are showing all their dedication, but we need more. We need time but I see the players are following me and I like this. We are only at the beginning, there's a lot to do but I see great desire. Biglia? He's a top player who needs to be back at the peak of his form. He still isn't 100 percent fit, I hope he will be soon.

Attack

"Cutrone playing wider is certainly a solution. He has important qualities, he can play in different positions. I wish André Silva could have scored tonight".

Pelin highlightsit:

https://www.youtube.com/watch?v=He_57RnUnBw

Sunnuntaina tästä pelistä on osa 2, kun Milan virailee Veronassa Hellaksen vieraana sarjapelissä. Sekin peli olis hoidettava, koska sen verran huonot on llut Hellaksen otteet sarjassa. Coppassa pelit jatkuu 27.12, kun Milan kohtaa nterin derbyssa. Se on is peli se..Tässä kaaviota

muutenkin:

DQ9SkATXcAEIBRs.jpg

P.S. Eilisessä pelissä Donnarumma sai ultrilta paskaa niskaansa ihan aiheesta:

DQ89iqcW0AAZ5vq.jpg

"Psychological violence by giving you €6 million a season & signing your parasite brother? It's time to leave...our patience with you is over!"