Jump to content
Sign in to follow this  
Wilson

futistaidetta

Recommended Posts

Pakko myöntää että kehitys näiden väsäyksessä teikäläisen osalta on ollut valtaisaa ! todella hieno :thumbsup1:

Kiitos.

Tullut tuossa vähän luettua vinkkejä ja ohjeita ym. kyllä se siitä. Olisi kyllä ihan kiva, jos pääsisi jollekin kursseille aiheeseen (Photoshop) liittyen, mutta täällä perämettässä ne ovat vähän kiven takana. :hopeful:

Onnistuisko Luis tohon meikäläisen kukkoon saada tuomaripaita päälle ja joku kiva tausta. Mieluusti semmoinen addu joka päällä puhaltelen teidän pelejä.

Voin yrittää jossain vaiheessa.

En ole kovin paljon photoshoppaillut, eikä tuonlaisesta ole vielä kokemusta. Lupaan kuitenkin yrittää jossain vaiheessa. Työn tuloksesta en mene takuuseen. :redface:

Onnistuisko Luis tohon meikäläisen kukkoon saada tuomaripaita päälle ja joku kiva tausta. Mieluusti semmoinen addu joka päällä puhaltelen teidän pelejä.

Asiaahan ei multa kysytty mutta oli hauska aihe ja vähän aikaa ni ajattelin jotain kokeilla.

Posted Image

Taustaks vois olla ehkä joku vaaleempi ja selkeempi parempi ja toi fudiskenttäkin ( voin paljastaa että siinä on Essienin ja Lampardin jalkaa... ;) ) piti tollei pelkistellä ettei se menny ihan hävyttömän räikeeks.

Asiaahan ei multa kysytty mutta oli hauska aihe ja vähän aikaa ni ajattelin jotain kokeilla.

Taustaks vois olla ehkä joku vaaleempi ja selkeempi parempi ja toi fudiskenttäkin ( voin paljastaa että siinä on Essienin ja Lampardin jalkaa... ;) ) piti tollei pelkistellä ettei se menny ihan hävyttömän räikeeks.

Kiitos suuri! Aivan loistava, nöyrimmät :thumbsup1:

Okei toi on jo sairasta! Mikä ohjelma tuo siis oli ja mistä sen saisi mahdollisimman halvalla (viittaen waretukseen, ei minulla nyt rahaa dataamiseen ole!)?

Toi kaveri piirtää siis Wacomin piirtopöydällä (98% varmuudella) ja ohjelma näkyy olevan ihan Photoshop CS2. Musta tuntuu tosin että sillon ku mennään ihan noin käsin piirtämiseen eikä vaan kuvan käsittelyyn niin parempi ohjelma olis Painter IX, mut sekin tietysti tottumuksista ja henk. koht. mielipiteistä kiinni. Tota en kyllä tiedä millä se nauhottelee tota omaa piirtämistään, mutta eiköhän siihenkin softat löydy. Sit vaan tollaseen lopputulokseen paljon skillejä. ;)

Toi kaveri piirtää siis Wacomin piirtopöydällä (98% varmuudella) ja ohjelma näkyy olevan ihan Photoshop CS2. Musta tuntuu tosin että sillon ku mennään ihan noin käsin piirtämiseen eikä vaan kuvan käsittelyyn niin parempi ohjelma olis Painter IX, mut sekin tietysti tottumuksista ja henk. koht. mielipiteistä kiinni. Tota en kyllä tiedä millä se nauhottelee tota omaa piirtämistään, mutta eiköhän siihenkin softat löydy. Sit vaan tollaseen lopputulokseen paljon skillejä. ;)

Eli kyseessä ei ole pelkällä koneella tehty.. oukei. Mistäs sitten sellaisen piirtopöydän saisi ja kuinka halvalla ne halvimmillaan lähtee ja että onko softatkin sitten maksullisia?

Eli kyseessä ei ole pelkällä koneella tehty.. oukei. Mistäs sitten sellaisen piirtopöydän saisi ja kuinka halvalla ne halvimmillaan lähtee ja että onko softatkin sitten maksullisia?

Täällä jotain.

Kalliimman ja halvimman välillä huikea ero.

Itse en tiedä noista vehkeistä mitään muuta. Taitoa tarvitaan todella paljon, itse en osaisi piirtää varmaan mitään.

Täällä jotain.

Kalliimman ja halvimman välillä huikea ero.

Itse en tiedä noista vehkeistä mitään muuta. Taitoa tarvitaan todella paljon, itse en osaisi piirtää varmaan mitään.

:neutral:

Vitruvius tietää sitten varmaan mikä noista olisi paras ihan harrastus-hengessä, mutta joo.. Kahta tonnia en kyllä rupea pulittamaan!

:neutral:

Vitruvius tietää sitten varmaan mikä noista olisi paras ihan harrastus-hengessä, mutta joo.. Kahta tonnia en kyllä rupea pulittamaan!

No mä kävin tossa keväällä hakemassa verkkokauppa.comista tälläsen

Wacom Graphire4 Classic XL A5 USB (ei saa linkkiä sinne, tuotenro on 13756)

Hinta oli sen 200 euroa, muutama päälle.

Kyseessä on siis pelkällä koneella tehty, mutta se piirtopöytä korvaa vaan hiiren. Ihmiskäsi taitaa hallita kuitenkin vielä sen kynän käsittelyn paremmin kuin hiiren, piirtäessä varsinkin. Lisäksi tulee paineentunnistukset mukaan, eli niin kuin "tosielämässäkin", kun painat kynällä kovempaa, tulee vahvempi jälki jne. Erikoiskynällä piirretään siis tälle piirtopäydälle joka on USBssä kiinni, ja jälki tulee ruudulle. Kannattaa jostain yrittää päästä kokeilemaan varmaan ennen kuin ostat, mutta yllättävän luontevaa siitä tulee pienen harjoittelun jälkeen. Mä ainakin oon ollu ihan myyty mies tän kanssa leikkiessä, kun huomaa mitä kaikkea tällä voi tehdä. Mutta treeniä varmaan tämä kuitenkin on loputtomiin...

Laaduista en tiedä sen enempää kun että ihan halvimmat ei kuulema ole niin tarkkoja (ja se vaikuttaa heti paljon tietysti) ja paineentunnistukset pätkii/hajoilee. Itse ei ole kyllä mitään valittamista tähän 200 euron tuotteeseen, mutta toi Wacomin Intuos sarja olisi varmaan vielä parempi. Sit suurin kysymys tietenkin taitaa olla toi koko, joka sitä hintaakin määrittelee. A6 on kyllä tosi pienen olonen, mutta itselläni A5 tuntuu ihan riittävältä, kulkee hyvin läppärinkin kanssa. Harvemmin sitä yhtenäistä viivaa kuitenkaan vetää esimerkiksi A4n matkan verran ja muutenkin A4t on jo aika isoissa hintaluokissa sitten...

Noista pixmanian tuotteista toi Intuos III näyttäs kyllä houkuttelevalta, ja jos en jo pöytää omistais, niin ottaisin kyllä sen. Se on siis sen 299. Mut sit taas toi 163 euroo maksava kuulostais tältä samalta mikä mulla on, siinä vaan ei mulle ainakaan osu silmiin, että mikä sen koko on? Kuvassa näyttäis olevan A6.

Loistavia. Sulla näyttää leikkaavan aika hyvin noitten juttujen kanssa ja keksit hyvin millaista efektiä pistää.

Kuvissa esiintyvät henkilöt ovat jotain, mistä en erityisemmin pidä. :smile:

Kiitti. Samaa voi sanoa noista sun kuvista ja oikeastaan niissä esiintyvistä henkilöistä :D

Hienoja on!

Tuo Rooneyn on mielestäni tähän mennessä kaikista hienoin. Tosin mielestäni Rooneyta pitäisi pienentää, koska sormi vähän katkeaa. :redface: Ei tiedä vaikka menisi taustakuvaksi. :smile:

Oho, tosiaan. Lievää huolimattomuutta...

Olisi kiva jos tulisi edes jotain palautetta :redface:

Hienoja on!

Tuo Rooneyn on mielestäni tähän mennessä kaikista hienoin. Tosin mielestäni Rooneyta pitäisi pienentää, koska sormi vähän katkeaa. :redface: Ei tiedä vaikka menisi taustakuvaksi. :smile:

Becksin on kanssa erinomainen. Mukavan yksinkertainen ja selkeä.

:thumbsup1:

Olisi kiva jos tulisi edes jotain palautetta :redface:

Ihan jees tyylikkäitä tuotoksia.

Noin ylipäätään itse tykkään taustakuvana sellaisesta hyvin selkeän ja yksinkertaisen näköisestä. Elikkäs mieluummin pidän että jos jostain pelaajasta tekee niin sen kuva on vaan kertaalleen siinä eikä sitä täytetä useammalla samaisen pelaajan kuvalla liian täyteen ”väkisin”. Lähinnä sitten saa noi pikakuvakkeetkin työpöydälle nätisti "kuvaan aseteltua" ja eivät sekoita ne sitä taustaa...

...toki voi myös olla tyylikkäitä taustakuvia jossa on hirveästi sälää ja pieniä yksityiskohtia mutta huomattavasti useammin iskee sellainen todella selkeä tuotos meikän makuun.