Jump to content
Sign in to follow this  
Royfish

Nhl 2009-2010

Recommended Posts

Hehe, Vancouverilla meni hermot yöllä, etenkin tokassa erässä jossa Chicago heitti kolme ylivoimakaappia - yhden ne oli tehny jo ekassa.

Ne on aika kuumana Byfuglienille ja ottaa jäähyjä yrittäessään tehdä sille jotain. Ja DB vaan parkkeerailee Luongon eteen, ainakin kolme maalia eilen oli tavalla tai toisella sen ansiota plus tietenkin ne Vancouverin sitä vastaan ottamat jäähyt ja Luongon pään sekottaminen. Toews heitti kaikki 3 maaliansa yv:llä ja Sharp omansa samaten. Kanella oli nyt yritystä, 6 vetoa.

Aika karseet 2 kotimatsia Vancouverilla. Saas nähä, pystyvätkö nousemaan. Veikkaan että DB on saanut ne niin taskuunsa etteivät nouse.

En tiedä menikö hermot, koska jäähythän oli laiskuuttaan ja tyhmyyttään

otettuja hyökkäyspään jäähyjä. Toinen siskoksistakin otti kaksi peräkkäistä

jäähyä, joista molemmista lammas pantiin karsinaan (oisko olleet maalit 4ja5).

Eniten mun silmiin osui Vancoverin raukkamaiset Niemen häirinnät. Aina

ohi mennessä kopautettiin mailalla, työnnettiin pakkeja syliin jne.

Toisena mieleen jäi ikävä kyllä se, että Salon ura alkaa olla ohi. En jaksa penkoa

kuinka montaa maalia se todisti 2m säteeltä + kerran jäähyltä, jokatapauksessa

yli 20min puolustaja ei voittavassa jengissä voi olla noin hitaasti reagoiva !

Chigaco oli hyvä ! 1. ja 2. erä oli loistavaa ja ennenkaikkea hyökkäävää kiekkoa, jota ei monikaan vieraissa pelaa tässä mittakaavassa. 3. erä meni katsellessa,

kun molemmat jo tiesi kumpi pelin voittaa.

Tää sarja on taputeltu !

Joo tokassa erässä se tytsy ne jäähyt otti ihan perätysten ja molempien aikana omissa kolisi. Sikäli kyllä niillä ehkä hermot meni että Byfuglienin otoista tuli pari jäähyä. Yritin katsoa sen peliajat pudotuspeleissä mutten löytänyt kuin 5 viimeistä. Niistä ekassa peliaikaa vaan 8 minsaa mutta joka matsissa aina vähän enemmän kuin edellisessä ja nyt kahdessa vikassa matsissa pistetilikin auki.

Aika hienoa, alkaa hiljalleen näyttää että Chicagosta saattaa kasvaa vielä ihan voittava jengi. Se Toewsin hiirulainenkin, vasta 22vee. Paitsi että Niemi on se suurin kysymysmerkki edelleen, ja varmaan sellasena pysyykin. Mä toivottavasti syön nää sanat vielä mutta mun mielestä se vaan ei ole riittävän hyvä vahti pelatakseen riittävän tasasesti niin erinomasta peliä kuin esmes Pittsburghin voittamiseen tarvitaan.

Dodiid, San Jose tiputti sitte Detroitin, ja näköjään Thorntonista alkaisi sittenkin oleen ihan voittamaankin valmis?

Mutta Pittsburghin matsin katsoin just, ja mitä enemmän mä niitä katon, sitä enemmän mä näen niissä tän kevään mestarin. Jossain aiemmassa viestissä olin että suurin jos niiden kohdalla on, että vertyvätkö muutkin mestarit kuin Crosby siihen vireeseen mitä tarvitaan ja joo-o, näyttävät vertyvän. Malkin ihan liekeissä, pakit - etenkin Gonchar - nopeita, isoja, vahvoja ja täynnä virtaa ja Fleury aina vaan parempi. Myös muut viime kevään sankarit Talbotista lähtien todella hyviä.

Matsi oli taas todella kovavauhtinen ja Montrealkin erinomanen. Jos vastassa olis ollut viime yönä mikä muu jengi tahansa kuin Pittsburgh niin veikkaan että olisi voinut käydä toisin. Mutta pienestä se oli kiinni nytkin, Halak nappasi taas hienoja koppeja mutta se toka, vaikka olikin kova, olisi voinut olla torjuttavissa. Siniviivalämäri, eikä maskia.

Hienoa lätkää!!!

Mutta Pittsburghin matsin katsoin just, ja mitä enemmän mä niitä katon, sitä enemmän mä näen niissä tän kevään mestarin. Jossain aiemmassa viestissä olin että suurin jos niiden kohdalla on, että vertyvätkö muutkin mestarit kuin Crosby siihen vireeseen mitä tarvitaan ja joo-o, näyttävät vertyvän. Malkin ihan liekeissä, pakit - etenkin Gonchar - nopeita, isoja, vahvoja ja täynnä virtaa ja Fleury aina vaan parempi. Myös muut viime kevään sankarit Talbotista lähtien todella hyviä.

Eurokossusta tupla tai kuitti ?

Hei tää on hyvä. Mulla on Pingviinit, mikä sulla? Kikakoko?

Mulla on koko länsi :-) Ajattelin, kun olet niin varma pinkuista vaikka

mun mielestä lännen pelit on parempia.

San Jose - Chicago (tai ehkä vancouver) on niin ympäripyöreä matsi,

ettei oikein voi sanoa mitään. Pingviinit kuitenkin on suurella todennäköisyydellä

finaalissa, joten ei pysty sanomaan mitään.

MUTTA tupla/kuitti, sä otat idän ja mä lännen, silloin molemmilla on

yhtä monta hevosta radalla ?

Hyvä yritys, paitsi että siellä on idässä vaan yks heppa, muut on poneja.

Katotaan kun finaalit alkaa, nää jengit kasvaa vielä ja voimasuhteet muuttuu. Periaatteessa mikä vaan näistä voi just tän hetken esitysten perusteella voittaa: Pittsburgh, Chicago, San Jose (paitsi etten mä usko Thorntoniin vieläkään) ja Vancouver.

Periaatteessa mikä vaan näistä voi just tän hetken esitysten perusteella voittaa: Pittsburgh, Chicago, San Jose (paitsi etten mä usko Thorntoniin vieläkään) ja Vancouver.

Periaatteessa ehkä, mutta käytännössä ei. Siitähän mun vedonlyötitarjous

lähti :-) Mä en usko, että Pingviinit voi voittaa vaan olen sitä mieltä,

että lännen koko katras on Pingviinejä edellä !

Sä olet näköjään samaa mieltä....

- tämä on provo, mutta tarttuuko siihen kukaan ? Ei taida uskaltaa,

epävarmat mielipiteet, ehkä ?

Kyllä mieluusti näkisi voittajan tulevan lännestä. Mä alan jo pikkuhiljaa luottaa Thortoniin ja muutenkin Sharksiin. Suurin kysymysmerkki tuntuu nyt olevan tolppien välissä. Nabokov on parhaillaan loistava, mutta tasaisuus ei ole ollu miehen tavaramerkki. Chicago on on vielä potentiaalinen menemään ihan loppuun asti. Joskin porukka taitaa olla vielä aika nuori, joka saattaa näkyä kun mennään eteenpäin. Vancouveriin en jaksa uskoa, siskokset on hyytyny ja alakerta helisee vähän väliä. Viime yönä toki vakuuttavampaa sillä osastolla. Toivottavasti kuitenkin seuraavassa matsissa menee poikki.

Lassen tavoin pelkään kuitenkin Pingviinejä. Noilla on viime kausilta hyvää kokemusta isoista peleistä. Ja Crosby kasvaa edelleen suuremmaksi johtajaksi. Fleury on petrannut pleijjarien aikana otteitaan. Toisaalta ei Bostonia voi ihan täysin dumata tässä vaiheessa, vakuuttavastihan nuo ovat edenneet. Joukkue isolla J:llä ja vaikka Rask on keltanokka, niin saattaa olla silti paras maalivahti jäljellä olevista.

Ei kato Jone mä vaan olen sitä mieltä että idässä on yksi ehdokas ja lännessä kolme. Vaikka kuinka mä näen tällä hetkellä pingviinit mestareina niin mitä vaan voi vielä tapahtua mille tahansa näistä neljästä. Pari pahaa loukkaantumista, sarjojen sisäisten hölökohtasten sotien voittamisten kautta "kuumenemiset", etukäteen epätodennäkösten työhevosten nousemiset jnejne.

Hulluhan mä olisin jos tässä vaiheessa lähtisin yhdellä sun kolmea vastaan. Sä olet vaan aina niin varovainen... Mut kyllä mä vetoon lähden kun säkin otat varman mielipiteen käyttöön :) Mä sanon Pingviinit ja sä sanot jonkin muun, ihan tietyn jengin?

Niin ja toi San Jose, pitäs nähdä niitä kun on alkanut sekin porukka kiinnostaa. Siis meinaan enemmän kun sen Detroit-sarjan neljännen matsin 2 vikaa erää tilanteesta 0-6... Mä olen ollu parikin kertaa jo kirjottamassa että niiden pitäs vihdoin kesällä tehdä se iso keikaus ja myydä Thornton pois kun ei siitä vaan ole. Ja ostaa tilalle joku voittaja plus mokke, mutmutmutmutmutmut. Jos se nostaa ittensä niskasta pystyyn niin siinä nousee koko ykkösketju mukana ja sitten ei kyllä tiedä taas mistään mitään.

Jep jep, tässä duunipenkillä spämmätään lokakuussa Areenalta ostetussa Sikako-paidassa ja toivotaan, että Bufyglien, Toews, Kane & Niemi vie homman loppuun saakka ja Niemi pääsee siihen harvalukuisten veskareiden arvoisaan joukkoon!!

Mitä ihmettä Boston? Sarja oli selvä mutta nyt Philly ottanut kaksi voittoa ja seuraavan saavat vielä kotiin. Flyersin kolmosmaalivahti Boucher loukkaantui, joten onkohan tuo maaliin tullut Leighton sitten nelosvahti? Jos Flyers tästä jatkaa niin aikamoinen tuhkimotarina on kehkeytymässä. Ei varmaan ole epäilystä, että kenellä on nyt se kuuluisa momentum.

Montreal ei vaan suostu taipumaan, ainakaan helpolla. Taas 7. matsi edessä, Habs saattaa kyllä valmistella toista kovaa pommia. Hauska yksityiskohta tässä matsissa oli se, että Pingviineistä eniten jäällä oli Crosby, yli 26 minuuttia. Gonchar tuli sitten hyvänä kakkosena. Eikös nämä minuutit yleensä ole puolustajien heiniä.

Sas nähä. Hyvin näyttää Philadelphia vetävän ja hyvä kyssäri on että onko Detroitin maitojunalla itään lähettämä Leino nyt yhtäkkiä nousemassa ratkaisijaksi?

Ja Pingviinit saattaa vielä peluuttaa Crosbyn puhki jos tolla linjalla pitkään jatkavat

Chicago ylivoimaisesti jatkoon, Niemi jälleen hyvä jollei loistava.

Salo pelasi, mutta kyllä aletaan ehtoopuolella olla. Reagointi kentällä

jo aika hidasta. Viime voittopelin sankari Toews kiikarit, mutta kuitenkin

5 tehtyä maalia, joten kyllä leveyttä löytyy.

Seuraavaksi San Josea vastaan Stanley Cup finaali, siis käytännössä.

Hienoa Chicago! Ennen kauden alkua ei kyllä olisi odottanut tällaista paria konferenssin finaaliin. Samaa voi sanoa Idästä jos Montreal tiputtaa Pittsburghin. Kyllä itse pidän peukkuja Chicagolle tästä eteenpäin, toivottavasti pitkäjänteinen työ saa palkinnon.

Oli tärkee voitto, etenkin sen kannalta etteivät joutuneet tahkoamaan seitsemättä. Tosin, toistan jälleen kerran itseäni kun sanon että Thorntoniin ja kumppaneihin en usko edelleenkään enkä ikänä. Mä sanon että Chicago vie sen viidessä. Ei kun neljässä. Viidessä. Neljässä. VIIDESSÄ!!!

NEL-JÄS-SÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Habs jaksoi venyä jo toiseen isoon yllätykseen. Halak vei Fleurya tässä sarjassa ja siihen homma ratkesi. Fleury on läpi kauden ollut epävarman oloinen ja viimeisessä matsissa 20 laukauksesta 5 sisään ja Pingviinit lomille. Hyvä hyvä.

Flyers meinaa uhmata tilastoja oikein kunnolla, Philly on ilman muuta suosikki tuohon viimoiseen peliin. Idässä runkosarjan viisi parasta on jo pihalla. Montreal oli viimeinen joukkue joka pääsi pleijjareihin, Philly toiseksi viimeinen.

Fleury on läpi kauden ollut epävarman oloinen ja viimeisessä matsissa 20 laukauksesta 5 sisään ja Pingviinit lomille.

4-0 vaihtu maalivahti, olin kyllä niin väsynyt, kun katsoin matsia, mutta

tästä olen aika varma.

Tosin mv peli oli yksi iso avain tässä sarjassa, mutta kyllä Montreal

vei ainakin kahdessa vikassa pelissä jokaista osa-aluetta.

Hyökkäystehot, puolustuspelaaminen + erikoistilanteet, kaikki

Montrealille.

Joo, Fleurylle meni näköjään 4 sisään kolmestatoista.

Joitain huomioita: Fleury ja Malkin eivät olleet tässä sarjassa ihan niin teräviä kuin olisi pitänyt, Pingviinit rasitti muutamaa avainpelaajaa ihan älyttömästi: Crosbylläkin nyt yli 28 minsaa ja Malkinilla yli 25. Kummallakaan ei tehoja. Eli, sitä samaa joukkuetta ei niiltä tänä keväänä löytynyt kuin vuosi sitten.

Mutta hei, aika kovaa settiä heittää Montreal nyt: ensin nurin Washington ja nyt Pittsburgh! Loistoveska, hyvä puolustuspelaaminen ja kova duuni. OK, aina voidaan kälistä parin voittomatsin ratkasumaalien onnekkaista pompuista mut mut. Se vaan on niin että onni seuraa tekemistä. Aina. Oli se urheilua tai duunielämää, se on ihan sama homma.

Mut nyt sitten se on Chicagon juttu tää kuppi. Mikä tietty tarkottaa että Philadelphia tulee ja vie koko kapinan. Eikun San Jose. Eikun Boston. EI KUN MONTREAL!!!

On tää hoki huipputasolla hienoo. Sarjat menee ihan mitenpäin vaan, ihan riippuen siitä kuka pistää kenetkin lopulta taskuunsa. Mistään ei kukaan tiedä etukäteen mitään.

Heh, idässä vastakkain seiska ja kasi ja lännessä ykkönen ja kakkonen. Tiukka oli toi viimenenkin Bostonin ja Philadelphian kapina, mutta sikäli enmuistakuka Bostonin pelaaja sanoi että tappajan vaisto puuttu jengiltä. Eihän se muuta voi ollakaan kun johdetaan ensin sarjaa 3-0 ja sitten seitsemättä matsia kotona 3-0 ja onnistutaan häviämään koko sarja.

Mutta ei kai ne vaan enää voi pärjätä? Ensin runkosarjan vikan matsin rankkareilla pudotuspeleihin ja nyt tämä! Mutta hakkasivathan ne Brodeurin ja Devilsinkin siinä välissä. En tiedä, mutta jotenkin tuntuu että Montrealin on ihan pakko viedä tää sarja. Paitsi että niinkun jossain kovasti tietäväisessä viestissä vedin että Montrealin mikkihiirillä ei vaan talentti enää riitä. Paitsi että niillä mikkihiirillä on nyt tiputettu sekä Idän ykkönen että kakkonen...

Olisikos finaalissa siis pitkästä aikaa vastakkain kaksi Original Sixin jengiä? Koskahan on ollu viimeksi.

Mutta on se Chicago kun voittaa, on se! Paitsi että niinkun joissain aiemmissa tietäväisissä viesteissä olen vetänyt että ei riitä mokke. Paitsi että on se mokke nyt jo kaksi vastustajaa vetänyt lomille...

Tavoite saavutettu joo, eli Detroit ja Pitsburgh out!!!

Nyt olen jostain ihmeen syystä alkanu symppaamaan Montrealia, tai siis Habsia...:smile: En oo koskaan tykänny kyl moisesta jengistä aikasemmin, etenkään Saku Koivun aikana, mut nyt ne on tehny kyl jo niin monta ihmettä, et nehän on jo moraalisia mestareita! ;)

Aika hyvä joo ku finaalissa seiska ja kasi, siis Habs voittoon! Eiku Montreal! Eiku Habs! Mikä vitun Habs...? ;)

Son Habitants eli paikalliset.

Olipas muuten näytös Niemeltä eilen San Josea vastaan. Ne heitti sitä vastaan kaiken mitä niillä oli heittää - briteissä on kiva sanonta "everything but the kitchen sink" - mutta hemmohan torju 44 vetoa, ja oli joukossa aika maagisiakin.

Tähän mennessä Niemi on vaikuttanut voittavan jengin vahdilta mutta nyt ekaa kertaa Chicago näytti voittavan vahdin jengiltä. Sen koko elekieli ja olemus oli aivan järisyttävän varma, sopivan vastustajalta uskon ottavalla diivailevalla tavalla eleetön ja ylipäänsä semmonen että se tiesi ottavansa kaiken kiinni.

Pitäiskö alkaa uskomaan hemmoon? Eeeen tiä viä mutta olihan toi esitys aika maaginen.

Mut seuraava matsi niillä tulee oleen iso. Kestääkö San Josen kantti? Ainakaan aiempien vuosien perusteella ei kestä ja sitten se onkin 0-2 ja seuraavat matsit Chicagossa.

Ja Montreal jumalaksi ylistetyn Halakinsa kanssa hörppi kuusi omiin, saas tosiaan nähä miten käy, Philadelphia näyttää olevan just nyt ihan liekeissä. Tosin, Montrealin onni on että kaks ekaa on sen vierasmatseja, paineet ei kasva ihan älyttömiksi vaikka hävisivätkin, olkoonkin että tässä vaiheessa kautta sillä ei hirveästi eroa ole, onko matsi kotona vai vieraissa.

Sign in to follow this